PDA

Bekijk Volledige Versie : Alexander Pechtold beveiligd na bedreigingen



freya
08-11-06, 17:36
Alexander Pechtold beveiligd na bedreigingen


AMSTERDAM - Lijsttrekker van D66 Alexander Pechtold wordt na zijn kritiek op Geert Wilders extra beveiligd. Dit bleek toen hij woensdagmiddag verscheen bij een debat in de Vrije Universiteit in Amsterdam, vergezeld door twee beveiligers. Dit meldt Campus.tv.

Pechtold ontkende niet dat er sprake was bedreigingen aan zijn adres, maar wilde niets kwijt over de aard daarvan. "Als politicus moet je er in 2006 rekening mee houden dat er op een rare manier druk op de politiek wordt uitgeoefend. Ik probeer daar vooral mezelf in te blijven", aldus de lijsttrekker van de democraten.

De bedreigingen kwamen naar aanleiding van het Radio 1-debat van vorige week zondag. Hierin trok Pechtold fel van leer tegen de standpunten van Geert Wilders.

Vooralsnog lijken de bedreigingen Pechtold er niet van te weerhouden Wilders hard aan te vallen. "Het vergelijken van mensen met natuurrampen, zoals Wilders doet met zijn 'tsunami van islamisering', moet altijd weersproken worden", stelt Pechtold. "Er zijn mensen die zich door dergelijke taal op afstand voelen staan. Dat kan niet."

NU,nl (http://www.nu.nl/news/879242/2000/Alexander_Pechtold_beveiligd_na_bedreigingen.html)

Cherry Bo
08-11-06, 17:39
Leuk.
Maar er zal nauwelijk iemand reageren Freya.
Fijn, al die gelijkgestemden.

IbnRushd
08-11-06, 18:05
Geplaatst door Cherry Bo
Leuk.
Maar er zal nauwelijk iemand reageren Freya.
Fijn, al die gelijkgestemden.

So... dat is nou een voorbarige conclusie. Na drie minuten al. Maar ik neem aan dat je graag wilt dat wij hierop gaan reageren, toch?

_h4T3D_sE7eN
08-11-06, 18:46
Geplaatst door Cherry Bo
Leuk.
Maar er zal nauwelijk iemand reageren Freya.
Fijn, al die gelijkgestemden.

Als ik het goed heb begrepen is het jouw soort dat deze bedreigingen heeft geuit richting de respectabele Pechtold. Verantwoord jezelf eens, frustratiejunk.

freya
08-11-06, 19:20
Geplaatst door fransjan
Eerlijk gezegd heb ik liever dat Pechtold bedreigd wordt dat Wilders of Ayaan. Anders zijn het steeds dezelfde.

Oh, dus in dit geval is het eigenlijk wel ok?

fransjan
08-11-06, 20:37
Geplaatst door freya
Oh, dus in dit geval is het eigenlijk wel ok?
Ok is niet het goede woord. het is meer "Gedeelde smart is halve smart."

Wilders wrodt op dit moment (hoogstwaarschijnlijk) ook bewaakt (vandaar gedeelde smart)

Ongelovelijk
08-11-06, 21:04
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Als ik het goed heb begrepen is het jouw soort dat deze bedreigingen heeft geuit richting de respectabele Pechtold. Verantwoord jezelf eens, frustratiejunk.

Had hij zichzelf maar niet zo ongenuanceerd uit moeten drukken over profeet wilders, dat is in die kringen iets wat niet zo lichtzinnig opgenomen wordt hoor. Dat iedereen daar even rekening mee houd!

Een waarde oordeel is overigens teveel gevraagd. wilders is namelijk de perfecte profeet, en dien ten gevolge mag je daar geen kritiek op hebben. Ik hoop maar dat deense cartoonisten zich niet gaan uitleven op wilders, wie weet wat daar de gevolgen van kunnen zijn.

Bar
08-11-06, 21:28
Ik voel me bedreigd door die enge ogen en dat enge lachje van Pechtold.
En dan nog die ad hoc turkenliefde! Brrrrr