PDA

Bekijk Volledige Versie : Al-Naqba



EdgarW
09-11-06, 17:40
Tijdens het 'kritisch gesprek' met Wouter Bos (Rotterdam) bleek mij dat hij weinig verstand heeft van geschiedenis. En hij niet alleen. Hier in Nederland (of zeg maar de hele 'Westerse' wereld) hebben we een verknipte kijk op belangrijke delen van de geschiedenis.

Al-Naqba kende Wouter niet. Het bracht hem zelfs zover aan het twijfelen dat ik dacht "waarom gaan we het hem niet eens even uit de doeken doen."

Wie de feiten kent rondom de geschiedenis van Palestina gaat - denk ik - heel anders kijken naar de situatie in het Midden Oosten. Alleen de feiten worden hier vaak niet gekend.

Op mijn blog heb ik onlangs een poging gedaan om e.e.a. eens op een rij te zetten. Inclusief m.i. interessante links en downloads. http://blogger.xs4all.nl/elannet/archive/2006/09/01/119529.aspx

(ik sta open voor toevoegingen en suggesties)

Mijn conclusie is dat christenen als Rouvoet fel tegen de zionistische staat Israel zouden moeten zijn. En dat ze dat niet zijn, komt door de 'spin'. De feitenverdraaiingen en onverhoedse propaganda die zelfs tot in onze schoolboeken is doorgedrongen.

Als IDF met oorlogstuig onschuldige kinderen afmaakt wordt het hier in de krant gekopt met: 'Hamas zweert wraak'. In een voetnoot lees je dan wat er werkelijk aan de hand was: Onschuldige mensen door spijkerharde boeven vermoord.

Waarom is dat de kop niet? Waarom mogen we niet zeggen wat de VN in 1975 al vaststelde: zionisme = racisme (waarbij Zuid-Afrika verbleekt - mijn toevoeging).