PDA

Bekijk Volledige Versie : Lintje voor Samir A.



IbnRushd
10-11-06, 13:39
Lintje voor Samir A.

Geschreven door Mohammed Benzakour
10 november 2006


Volgende week valt het vonnis, maar Samir A. hoorde alvast 15 jaar tegen zich eisen.
Ik ben tegen geweld maar dat Samir A. achter tralies zit is een gotspe.
Wie vrij is van angst en hysterie, ziet in Samir A. een ideale schoonzoon. Een lichtend voorbeeld voor de verveelde patatjeugd van tegenwoordig.

Wie is Samir A.?
Samir A. is een jonge knul (19 jaar) met grote idealen en die heel slecht tegen onrecht kan. Zo slecht dat hij op een dag besloot de trein te pakken en af te reizen naar de ijskoude sneeuwvlaktes van Tsjetsjenië. Om daar te vechten tegen de Russen omdat ze onschuldige burgers afslachten terwijl geen enkel land ingrijpt. Noem mij één jongere die zó betrokken is bij het leed op de wereld dat-ie bereid is zijn leven op het spel te zetten?

Samir A. rotzooide nooit op straat. Samir A. viel nooit meisjes lastig. Samir A. beroofde geen oude vrouwtjes. Samir A. reed bejaarden niet van hun sokken met zijn scooter. Samir A. was een ijverige leerling die keurig zijn huiswerk maakte. Samir A. hing nooit de beest uit en slikte geen pillen. Samir A. vermeed koffieshops en disco’s en kocht in plaats daarvan bloemen voor zijn moeder. In de weekeinden bestudeerde hij natuurboeken en heilige geschriften. Hij las de bijbel, hij las de veda’s, hij las de koran, en concludeerde: ‘De koran is mijn boek, het pad van recht en licht.’

Nu zit hij – God weet voor hoe lang - in de gevangenis. Voor wat? Omdat hij thuis een wapen had en een videotestament waarin hij afscheid neemt van zijn vrienden en familie.
Samir A. zei tijdens een zitting dat hij ‘een lintje’ verdient in plaats van straf.
Ik begrijp hem. Onze rechtsstaat is gestoord.

AD, 9 november 2006

Bofko
10-11-06, 13:59
Het probleem is dat natuurlijk dat de rechtsstaat niet de BIG BOEM + martelaarschap kan en wil afwachten om te kunnen bepalen of Samir nu een brave jongen is of niet.
Genialiteit en gekte schijnen dichtbij elkaar te liggen. Dit zou ook wel eens voor moraal en ethiek kunnen gelden.

Maarten
10-11-06, 14:02
Farid verdient een lintje!

Dat schreef ik ooit voor Farid Achaboun, die hooguit bekend is, omdat hij Wilders bedreigd zou hebben. Had hij dat? Ik heb de post gezien, waar hij voor vervolgd werd. Uiterst twijfelachtig. Noem de post “edgy”, maar vooral begrijpelijk, gezien de wereld waar hij in zat. Wat was dat voor wereld? Wat deed hij?

Avond aan avond, jaren lang, schreef hij maghrebonline.nl vol. Hij verzamelde al het nieuws over het westerse beleid inzake het middenoosten, integratie, terrorisme enz, dat je hier nauwelijks in de media ziet, en waar uiterst kritische bedenkingen bij te maken waren.
De uitwassen van de Israeli’s, van de Amerikanen, van Wilders, van het CDA, de VVD, maar ook de rest van de politiek.

Farid was niet heilig, maar niet bepaald een giller. Hij toonde domweg aan, dat er uiterst kritische vragen gesteld konden worden over de toepassing van de westerse- of Nederlandse normen en waarden, en dat er uiterst kwalijke praktijken in de politiek en in de media waren.
Hij werkte consistent en degelijk. Zijn antwoorden op de reacties waren correct, zakelijk en inhoudelijk. Hij deed wat niemand deed, namelijk de keerzijde van de Nederlandse toonzetting belichten. Hij was een deel van het Nederlandse geweten. Het onrecht was vaak volstrekt duidelijk. Alles wat er mis ging met het fraaie Nederlandse denken en zijn beginselen, kon je daar met veel vermaak lezen. Leedvermaak wel te verstaan. Leedvermaak vanwege de omvang van de triviale Nederlandse vuilnisbak.

En levend in die Nederlandse vuilnisbak, vol met de blijkende zeer aanvechtbare geluiden van politici, columnisten en opiniemakers, en dagelijks gevoerd met de bergen bagger die in Nederland blijkbaar ongestoord een kans krijgen, haalt dan hij een keer uit naar Wilders. En daar is dan weer wel de volle aandacht voor!

Hij deed alles in de avonduren, naast een baan. In zijn eentje. Hij kreeg wel bijval daar van vrienden, maar vooral veel tegenwerking van de vele figuren die om negatieve redenen naar Marokkaanse sites komen. Bikkelharde ideologische strijd, die meestal inhoudelijk door hem gewonnen werd, bij gebrek aan deugdelijke argumenten van zijn critici en hun hetzerigheid. Noeste en relatief eenzame arbeid dus. Noem de man gerust een zeer respectabele dissident.
Waardering? Nul komma niks dus. Justitie vervolgde hem. Ik weet niet hoe het afgelopen is. Voor de kranten in hij een probleem-marokkaan. Daar kan hij het mee doen.

Geef die man alsjeblieft een lintje! Niet de jongens van de liefdadigheid, maar hem! De man completeert gewoon het geweten van Nederland. Zijn nieuws en commentaren zijn gewoon de spreekbuis van velen in Nederland, die om goede redenen ernstige morele twijfels over dit land zijn gaan krijgen, en wier geluid nooit in enig medium te vinden zal zijn. Normen- en waardenkwesties komen namelijk vooral op de agenda, als niemand in de politiek en media daar problemen van krijgt.

Maarten.

Cherry Bo
10-11-06, 14:03
Ja en dat machinegeweer waarmee hij op de Lelylaan stond was slechts van marsepein.

IbnRushd
10-11-06, 14:08
Geplaatst door Cherry Bo
Ja en dat machinegeweer waarmee hij op de Lelylaan stond was slechts van marsepein.

Was dat niet Nouredine elF?

Cherry Bo
10-11-06, 14:10
Geplaatst door IbnRushd
Was dat niet Nouredine elF?

Ja je hebt gelijk, sorry.

Nou vooruit dan maar, geef Samir dat lintje. :D

Repentance
10-11-06, 14:17
Geplaatst door Bofko
Het probleem is dat natuurlijk dat de rechtsstaat niet de BIG BOEM + martelaarschap kan en wil afwachten om te kunnen bepalen of Samir nu een brave jongen is of niet.
Genialiteit en gekte schijnen dichtbij elkaar te liggen. Dit zou ook wel eens voor moraal en ethiek kunnen gelden.

Preventief achter de tralies dus, want je weet natuurlijk nooit.

Bofko
10-11-06, 14:26
Geplaatst door Repentance
Preventief achter de tralies dus, want je weet natuurlijk nooit.
Voorbereiding voor een aanslag is sinds kort ook strafbaar.

In 'voorbereiding' zit natuurlijk een subjectief element in ja. Maar laat ieder zelf een idee krijgen :http://nl.wikipedia.org/wiki/Samir_Azzouz (http://)

Dolle Fatima
10-11-06, 14:48
Ik denk dat Samir A inderdaad een goede jongen is die geen kwade bedoelingen heeft. Voor zover ik heb begrepen is hij ook geen voorstander van gewapende strijd voeren in het westen, maar daar waar de oorlog is.

Maar in het licht van de huidige paranoia snap ik waarom hij als verdacht gezien word.

Bofko
10-11-06, 14:55
Geplaatst door Dolle Fatima
Ik denk dat Samir A inderdaad een goede jongen is die geen kwade bedoelingen heeft. Voor zover ik heb begrepen is hij ook geen voorstander van gewapende strijd voeren in het westen, maar daar waar de oorlog is.

Maar in het licht van de huidige paranoia snap ik waarom hij als verdacht gezien word.

Tsjah ,in dit geval , naief of paranoide, that's the question.

Maar 'de oorlog' is trouwens tussen de oren vrij makkelijk te verplaatsen naar Nederland.

Dolle Fatima
10-11-06, 15:05
Geplaatst door Bofko
Tsjah ,in dit geval , naief of paranoide, that's the question.

Maar 'de oorlog' is trouwens tussen de oren vrij makkelijk te verplaatsen naar Nederland.

Die oorlog is helemaal niet te verplaatsen, daar is Islam heel duidelijk over. Burgens hebben niks te maken met oorlogen. Maakt niet uit wat voor inventief excuus ze bedenken.

Maarten
10-11-06, 16:40
Geplaatst door Dolle Fatima

Maar in het licht van de huidige paranoia snap ik waarom hij als verdacht gezien word.

Die paranoia kan 'm 10 jaar cel gaan kosten.

De Nederlandse overheid vindt dat een goed idee in het licht van de normen en waarden,
en vermoedelijk een "goed signaal" met betrekking tot de integratie en de samenwerking met moslims.

Laten we elkaar in eenheid en verbroedering om de hals vallen! :rolleyes:

Kan er wellicht nog ergens een Comissie Gelijke Behandeling afgeschaft worden, of andere sta-in-de-weg's bij de vreugdevolle eenheid?

Bar
10-11-06, 19:03
Geplaatst door Maarten
Farid verdient een lintje!

Waardering? Nul komma niks dus. Justitie vervolgde hem. Ik weet niet hoe het afgelopen is. Voor de kranten in hij een probleem-marokkaan. Daar kan hij het mee doen.


Hij is op marokko.nl te vinden als Somebody6666. Daar hitst hij de labiele pubers op met uitspraken als: "We zullen afrekenen met Balkenende, ook al is daar een totale oorlog tegen het westen voor nodig".

Moet je vooral een lintje geven...

Bar
10-11-06, 19:07
Geplaatst door Dolle Fatima
Ik denk dat Samir A inderdaad een goede jongen is die geen kwade bedoelingen heeft. Voor zover ik heb begrepen is hij ook geen voorstander van gewapende strijd voeren in het westen, maar daar waar de oorlog is.

Maar in het licht van de huidige paranoia snap ik waarom hij als verdacht gezien word.

Ja, tis een brave jongen. Fotografen vol op de bek slaan is ook gewoon maar vrijheid van meningsuiting.

En prive-oorlogvoering is natuurlijk ook helemaal okee. Laten we allemaal een vijand zoeken en ten strijde trekken!

chirpy
10-11-06, 19:19
Geplaatst door Dolle Fatima
Ik denk dat Samir A inderdaad een goede jongen is die geen kwade bedoelingen heeft. Voor zover ik heb begrepen is hij ook geen voorstander van gewapende strijd voeren in het westen, maar daar waar de oorlog is.

Maar in het licht van de huidige paranoia snap ik waarom hij als verdacht gezien word.
Dolle Fatima, ben je nu van deze wereld? Samir is gewoon een etterige puber die geinspireerd door het geweld vanuit de Islam eventjes belangrijk wilde zijn. En we geven hem nog alle kans en tijd om zijn woordje te doen. Een schop onder zijn kont en bv. uitwijzing naar Saoudie Arabie..daar weten ze wel raad met dergelijke klootzakken.

Man_Ray
10-11-06, 21:45
Geplaatst door Bar
Ja, tis een brave jongen. Fotografen vol op de bek slaan is ook gewoon maar vrijheid van meningsuiting.

En prive-oorlogvoering is natuurlijk ook helemaal okee. Laten we allemaal een vijand zoeken en ten strijde trekken!

Er zijn genoeg voorbeelden van mensen die door het lint gingen bij opdringerige, ongewenste media - aandacht. Ik zie niet wat dat met de oorspronkelijke aanklacht te doen heeft.

En wat dat privé-oorlogje betreft: Daar zijn Wilders en consoorten volop mee bezig. Een vijand hebben ze al gevonden.

IbnRushd
10-11-06, 21:58
Samir A. wil weg uit 'dit zieke land'

10 november 2006


AMSTERDAM - Terrorismeverdachte Samir A. wil nadat hij uit de gevangenis komt Nederland verlaten. In zijn laatste woord dat hij vrijdag kreeg tijdens het proces dat tegen hem en vijf medeverdachten loopt, zei hij tegen de rechtbank: "Ik ga weg uit dit zieke land..

Samir A. beklaagde zich over de in zijn ogen onmenselijke behandeling in de terroristenafdeling van de gevangenis in Vught. Ook over zijn vervolging en de hoge strafeis tegen hem, toonde hij zijn afschuw. "Ik heb geleerd van deze zaak dat alleen denkbeelden je hier jaren kunnen scheiden van je familie. Iemand die zegt dat hij het Nederlandse systeem haat, maar zich wel aan de regels houdt, krijgt vijftien jaar cel."

Afstand

Het volgens justitie andere kernlid van de groep van Samir A., Mohamed C., nam in zijn laatste woord nadrukkelijk afstand van het doden van mensen door aanslagen. "Ik zal het er nooit mee eens zijn dat iemand aanslagen op onschuldige mensen pleegt, en die dat vervolgens goedpraat met de Koran. De islam leert ons dat niet. Ik respecteer de regels hier."

De rechtbank rondde vrijdag de inhoudelijke behandeling van de strafzaak tegen het vermeende terroristische netwerk van Samir A. af. De rechtszaak werd de afgelopen weken uit veiligheidsoverwegingen in de extra beveiligde rechtszaal in Amsterdam-Osdorp gehouden.

Strafeis

Het Openbaar Ministerie (OM) eiste maandag straffen tot vijftien jaar cel tegen de zes terreurverdachten. De hoogste strafeis was voor Samir A. en medeverdachte Mohamed C.

Volgens de aanklagers vormden vijf van de zes verdachten een terroristische organisatie die bezig was met het voorbereiden van aanslagen op politici en het gebouw van de AIVD. De officieren van justitie benadrukten dat het plegen van dit soort misdrijven het voortbestaan van de democratische rechtsstaat in het hart raakt.

Wapenbezit

Ook zijn allen in de ogen van het OM schuldig aan verboden wapenbezit. Samir A., Nourridin El F. en Mohamed C. hebben daarnaast geprobeerd mensen te werven voor de gewapende strijd.

Concreet bewijs

De 20-jarige A. werd eerder vrijgesproken van het voorbereiden van terreuraanslagen. Justitie heeft er vertrouwen in dat het nu wel lukt om A. en de andere verdachten veroordeeld te krijgen. Het OM beschikt volgens zijn eigen overtuiging over concreet bewijs en voelt zich gesterkt door de nieuwe terrorismewetgeving. Die maakt het bestraffen van terroristische activiteiten eenvoudiger.

De verdediging betoogde dat A. kennelijk koste wat kost voor lange tijd de cel in moet verdwijnen. De publieke opinie heeft hem al veroordeeld, evenals de politiek, die zich geschokt en verontwaardigd toonde toen A. in een eerdere zaak de dans ontsprong.

Storm

Mocht de rechtbank besluiten dat A. ook in deze zaak vrijuit gaat, dan zal een storm boven de hoofden van de rechters uitbarsten die niet te overzien zal zijn, waarschuwden de advocaten Britta Böhler, Viktor Koppe en Michiel Pestman.

Kroongetuigen

De raadslieden benadrukten dat hun cliënten desondanks vrijuit horen te gaan. Het onomstotelijke bewijs ontbreekt simpelweg, stellen ze. Cruciaal onderdeel van de bewijsvoering zijn de belastende verklaringen van twee 'kroongetuigen', het echtpaar L.B. en H.S. Volgens Pestman zijn dat leugenaars gebleken.

De rechters vellen 1 december hun oordeel over de verdenkingen tegen de zes terreurverdachten.

Bron: NU.nl

EdgarW
10-11-06, 22:46
Heel dapper om dit te schrijven Mohammed. :duim:

Ik vraag me af of Samir A en wat hij gedaan heeft nu zo belangrijk is. (En dat zal hij zichzelf wellicht ook afvragen). Belangrijker is de behandeling die hem ten deel valt door o.a. (hoofd)redacteuren, politicie, opiniemakers, 'wetsdienaren', beleidsmakers ...

Als je leest wat ze nu weer schrijven, dan staat er eigenlijk: de vorige keer kregen we hem niet veroordeeld. Daarom hebben we de wet maar aangepast. Nu moet het mogelijk zijn om hem voor langere tijd op te sluiten...

Dat dit gebeurt is nog tot daar aan toe. Maar dat de bevolking dit laat gebeuren ... daar wordt ik ongelukkig van.

Ik ben niet bang voor Samir A. Ik ken hem niet. Maar als ik zijn foto zie dan denk ik - ik ken engere types - die ze nu wel eens van de straat zouden moeten plukken. Olmert, Chertoff (http://www.iamthewitness.com/DarylBradfordSmith_Bollyn-4Nov2006.html) en Condi Rice bijvoorbeeld. Als ze daar de wet nu voor aanpassen om die lui eens te straffen voor hun misdaden ... .

Trouwens - voor hun veroordeling hoeft de wet niet aangepast - alleen maar toegepast!

We hebben m.i. meer te vrezen van degenen die ten koste van Samir A niet alleen zijn vrijheid - maar de vrijheid van ons alle proberen te beperken.

Maarten
10-11-06, 23:30
Geplaatst door Bar
Hij is op marokko.nl te vinden als Somebody6666. Daar hitst hij de labiele pubers op met uitspraken als: "We zullen afrekenen met Balkenende, ook al is daar een totale oorlog tegen het westen voor nodig".

Moet je vooral een lintje geven...

Plus nog een miljoen om een politieke partij op te richten!..
Farid wint sowieso glansrijk de discussie van Balkenende over het Israel-Irakbeleid, en laat Balkenende elke hoek van de kamer zien, en nog wel met een beroep op de beroemde westerse normen en waarden. Maar het is allemaal nog veel erger. Samengevat:

Israel schendt die VN-bgeinselen bij de vleet over een lange periode. Die beginselen zijn echt vredesbeginselen. Die behartigen basisrechten van mensen, en beschermen tegen de grootst denkbare ellende. En de universele werking en gelding van die regels is zo groot, dat je hier wel kunt zeggen: wie niet voor is, is tegen. En wie grove schenders helpt, is een handlanger, of mededader, of ook terrorist, die je met precies dezelfde regels kunt beoordelen.

Ruimte voor discussie is er hier nauwelijks. Wat hier gebeurt is veel erger dan een incidentele moord, verkrachting, marteling enz. En net zo min als bij moord, is dit geen materie om jarenlang over te lullen. Dat wordt rechtbank. En dat fictieve proces is al jaren geleden gestart, en eigenlijk allang afgerond. Israel kan allang schuldig bevonden worden, tot ver voorbij het punt waarop er nog redelijke twijfel kan zijn. En Balkenende doet niet anders dan dat land op vrijwel elke manier te steunen, bovenop het bestaande gegeven van de miljardenhandel met Israel, die Israel in staat stelt ermee door te gaan.

Als handlanger/mededader is Balkenende dus erger dan een moordenaar, een verkrachter, of een beul van de Taliban. Dat zou je zo niet zeggen van deze uiterst nette jongen uit Zeeland, maar dat heb je nu eenmaal als je de hoofdverantwoordelijke voor het regeringsbeleid bent.

En ik ben toch echt niet kinderachtig. Nederland hoeft van mij niet het netste jongetje van de klas te zijn. We mogen internationaal best wat rotzooien tot op zekere grenzen, want iedereen doet dat. Handel met China bijvoorbeeld. Iedereen doet dat, en je snijdt jezelf alleen maar in de vingers als je het niet doet. Maar belangrijker nog: China heeft ons niet nodig om zijn bevolking of Tibet te onderdrukken, en doet het zonder ons ook. Israel niet. De westerse steun is cruciaal, en zonder die handel waren ze gewoon niet sterk genoeg voor al die schendingen. En het is al 40 jaar non-stop moorden en verdrijven en martelen, met als enige echte oorzaak de wil om de Westbank in handen te krijgen.

Hier zetten de VN-regels zelf het schavot klaar voor bijna de hele Europese (ex-) top: Balkenende, Bot, Blair, Berlusconi, andere B's, Merkel, Chirac, en nog een heleboel anderen. Ook op sub-niveau: Wilders, van Aartsen, van Baalen, Eurlings, enz.

Hie hoef je geen communist voor te zijn, noch een extremist, noch een RAF-lid, geen IRA, geen ETA, geen Jihadist, of een Berg-aan-de-Maas Liberation Front.
Je hoeft enkel maar van mening te zijn, dat de VN-regels de grote lering uit WO II zijn, en de wetten van de geweldspiralen beschrijven, en grote overtreders en hun handlangers domweg aanmerkt als de veroorzakers van al het geweld dat daar uit voortkomt.

Je hoeft enkel te geloven, dat de VN-beginselen de weerslag van een groot deel van de fundamenten van de westerse beschaving en het westerse denken zijn, en dat grove- of langdurige overtredingen ons domweg weer in de gevarenzone van de chaos brengen, waartegen die regels ons juist beogen te beschermen. Enkel dat.

Als simpele jongen denk ik dan: wie moet er betalen voor al die ellende tussen hier en Bethlehem, of Nablus, of Rafah? Nou, niet onschuldige burgers bij aanslagen, maar wel degenen die verantwoordelijk zijn voor de handel, de steun, en het gebrek aan beleid dat serieus maatregelen overweegt.
De fase waarin we ongeveer zitten is deze: Het schavot staat klaar. Het pistool ligt doorgeladen klaar. De haan is overgehaald. En het wachten is op iemand die nog een goed woordje als excuus naar voren weet te brengen. En er heerst een ijselijke stilte.

Mag Farid dit als Nederlander misschien ook vinden? Mag hij zelfs vinden dat er maar een oorlog mag uitbreken, om dit westerse schandaal te stoppen? Dat denken is nog stéeds hélemaal in de lijn van de VN-beginselen hoor. Die bieden echt geen ideologische bescherming meer, als je dit soort inbreuken gaat zitten maken.
Verdient Balkenende de kogel? Nou please, leg me uit waarom niet? Ik sta voor alles open. Ik vraag bijna om hulp?.. Vertel me niet, dat de gevolgen rampzalig zouden zijn. Dat weet ik. Maar de vraag was: Verdient hij het? Gewoon vanwege de ellende die hij helpt veroorzaken, de wereldorde in gevaar brengt, en veiligheidsrisico's hier veroorzaakt?

Stel maar gerust: iedereen veegt dit zaakje onder de mat. De kogel voor Balkenende is een issue, dat absolute not done is. Zelfs het bediscussieren van de VN-materie en zijn ijzeren consequenties op deze manier kan al een strafbaar feit in dit land zijn.

Farid veegt dit niet onder de mat, en verdient daarmee dat lintje. Maakt niet uit of hij dat als Duivel666 doet. hij laat gewoon zien hoe groot het gat is in ons denken over de zaak, door te laten zien dat hij in feite de steun in de rug heeft van veel in het westen uitgevonden beginselen. Hij laat namelijk aan éen stuk door voorbeelden van corruptie zien, of overduidelijke hypocrisie, of ontbrekende vredeswil vanwege de internationale verhoudingen, of malversaties op vergaderingen, rapporten van Amnesty, enz enz..
De man is in éen woord geweldig! En hij plaatst op zijn manier de hele zaak terug waar hij hoort: Bovenaan de agenda!
Dat verdient niet éen, maar twee lintjes.
Leve de grondslagen van het Westerse denken! :D


PS: maar zelfs als je Farid gewoon een ophitser vindt (dat is hij gewoon niet, want zijn argumentaties zijn echt sterk en degelijk. Ik heb het gezien. Echt niemand op dit forum wilt daar de discussies van. Dat is al lang geprobeerd), dan nog moet je toch stellen: Hij is gewoon een deel van het probleem, dat van Nederlandse makelij is. Hem bestrijden is fantoombestrijding.)

Maarten
11-11-06, 00:18
Geplaatst door IbnRushd
De officieren van justitie benadrukten dat het plegen van dit soort misdrijven het voortbestaan van de democratische rechtsstaat in het hart raakt.

Geweldig! :D

Rechters zijn namelijk geen idioten.

Die zien nog niet echt voor ogen hoe een paar bommen gaan veroorzaken, dat Tietsjerkerradeel zijn gemeenteraad gaat opdoeken, en alvast een paar kleedjes koopt voor het College van Imams, dat alles afschaft en de Koran en de Hadith invoert..

Rechters zijn ontzettend gewend aan zwamverhalen, en getraind in het scheiden van het kaf en het koren door common sense. Ze denken vaak heel praktisch, en hebben zeker een heel goed gevoel voor oorzaak en gevolg, waar ook massa's juridische leerstukken over zijn.

Ik noem dit dus een goed begin. Rechters die je dergelijke onzin vertelt worden kregelig en kritisch.
Rechters lieten al eerder zien zich niet erg in de luren te laten leggen door de angsten rond terrorisme, en dat geeft goede hoop.

Intussen heeft Samir A. intussen helaas de naam, dat ie ongeveer elke vlo warm kan krijgen voor suicide-acties, en gaat toch de bescherming van de samenleving weer voorop staan. Vergelijk TBSers..

Maarten
11-11-06, 00:28
Geplaatst door IbnRushd
Cruciaal onderdeel van de bewijsvoering zijn de belastende verklaringen van twee 'kroongetuigen', het echtpaar L.B. en H.S. Volgens Pestman zijn dat leugenaars gebleken.


Ow Gód!...

Dus ondanks verruimde terreurwetgeving en extra maatregelen en bevoegdheden, hebben ze dus nog steeds geen erg harde bewijzen, en zijn ze nog steeds afhankelijk van de blabla van een aantal mensen. Dat is niet sterk. En zeker geen pleidooi voor het nut van die extra terreurmaatregelen.

Qaiys
11-11-06, 00:39
Geplaatst door Maarten
Geweldig! :D

Rechters zijn namelijk geen idioten.

Die zien nog niet echt voor ogen hoe een paar bommen gaan veroorzaken, dat Tietsjerkerradeel zijn gemeenteraad gaat opdoeken, en alvast een paar kleedjes koopt voor het College van Imams, dat alles afschaft en de Koran en de Hadith invoert..

Rechters zijn ontzettend gewend aan zwamverhalen, en getraind in het scheiden van het kaf en het koren door common sense. Ze denken vaak heel praktisch, en hebben zeker een heel goed gevoel voor oorzaak en gevolg, waar ook massa's juridische leerstukken over zijn.

Ik noem dit dus een goed begin. Rechters die je dergelijke onzin vertelt worden kregelig en kritisch.
Rechters lieten al eerder zien zich niet erg in de luren te laten leggen door de angsten rond terrorisme, en dat geeft goede hoop.

Intussen heeft Samir A. intussen helaas de naam, dat ie ongeveer elke vlo warm kan krijgen voor suicide-acties, en gaat toch de bescherming van de samenleving weer voorop staan. Vergelijk TBSers..

Ligt eraan waar die rechters rechtspreken. rechters van de REchtbank Amsterdam en Rotterdam zijn wel veel realistischer dan de andere rechters van andere rechtbanken. Mar de hele politieke druk en maatschappelijke druk beinvloedt ze ook. Het is niets voor niets dat laatst de rechters van de hoge raad kritiek hadden op de politiek.

freya
11-11-06, 09:37
Als ik kijk naar wat er in andere rechtzaken allemaal tegen die Samir is aangevoerd, dan maak ik me wel eens zorgen als ik met een kritische blik door mijn eigen huis loop.

Ik heb ook schoonmaakmiddelen in huis en mij zoon heeft ergens 'het anarchistisch handboek' rondslingeren ( daar staan ook recepten voor eenvoudige brandbommen/explosieven in, zoals molotovcoctails enzo) Ik heb ook nog wel wat fundamentalistische boekjes ergens en vorig jaar heeft mijn zoon voor oud en nieuw molotov coctails gemaakt, gewoon omdat jongens van die leeftijd het cool vinden om zelf knalgoed te maken en met vuur te spelen. ( zo'n ding in een vuurtje gooien geeft geloof ik een prachtige steekvlam ofzo)
Vergelijk het maar met het melkbusknallen op het platteland.

Als men dan ook nog eens gaat kijken wat voor boeken ik allemaal bij de bibliotheek heb geleend en mijn PC onderzoekt op wat voor sites ik allemaal bezocht heb ........ :loens:

:jammer: Ikke terrorist :jammer:

EdgarW
11-11-06, 09:51
Geplaatst door freya
Als ik kijk naar wat er in andere rechtzaken allemaal tegen die Samir is aangevoerd, dan maak ik me wel eens zorgen als ik met een kritische blik door mijn eigen huis loop.

Als men dan ook nog eens gaat kijken wat voor boeken ik allemaal bij de bibliotheek heb geleend en mijn PC onderzoekt op wat voor sites ik allemaal bezocht heb ........ :loens:

:jammer: Ikke terrorist :jammer:

Kijk maar uit.

Straks leggen ze het internetverkeer stil. En moet je mee voor onderzoek - voor onbepaalde tijd. Want dit soort grappen zijn natuurlijk niet leuk. Want we lopen allemaal gevaar. We moeten waakzaam zijn.

En elkaar grondig wantrouwen. Alleen de geheime diensten en onze achterkamer politicie, die mogen we vertrouwen. Want die schrijven mooie rapporten en weten waar ze het onkruid moeten wieden in deze wereld.

Of bedoelen ze ... waar ze de papavers willen planten? (http://blogger.xs4all.nl/elannet/archive/2006/10/28/141338.aspx)

Dolle Fatima
11-11-06, 09:58
Geplaatst door freya
Als ik kijk naar wat er in andere rechtzaken allemaal tegen die Samir is aangevoerd, dan maak ik me wel eens zorgen als ik met een kritische blik door mijn eigen huis loop.

Ik heb ook schoonmaakmiddelen in huis en mij zoon heeft ergens 'het anarchistisch handboek' rondslingeren ( daar staan ook recepten voor eenvoudige brandbommen/explosieven in, zoals molotovcoctails enzo) Ik heb ook nog wel wat fundamentalistische boekjes ergens en vorig jaar heeft mijn zoon voor oud en nieuw molotov coctails gemaakt, gewoon omdat jongens van die leeftijd het cool vinden om zelf knalgoed te maken en met vuur te spelen. ( zo'n ding in een vuurtje gooien geeft geloof ik een prachtige steekvlam ofzo)
Vergelijk het maar met het melkbusknallen op het platteland.

Als men dan ook nog eens gaat kijken wat voor boeken ik allemaal bij de bibliotheek heb geleend en mijn PC onderzoekt op wat voor sites ik allemaal bezocht heb ........ :loens:

:jammer: Ikke terrorist :jammer:


Dat heb ik dus ook. Mijn man als echte man die al dat schiettuig wel leuk vind. Boeken over verschillende soorten geweren en pistolen die ik ooit voor hem bij de boekenvoordeel gekocht heb. Hele zooi plaatjes en idd het bekende anarchistische kookboek was wel interessante lectuur. Niet dat hij er ooit wat mee gedaan heeft, maar goed. Boys wil be boys, zullen we maar zeggen. Dat in combinatie met de sites die ik bezoek en artikelen die ik om mijn pc heb staan, boeken die ik leen e.d. , plaatjes van vrouwen in niqaab en met geweren (wat ik dan weer grappig vond) was blijkbaar verdacht genoeg (pc is een keer in beslag genomen). Verder nooit meer wat van gehoord trouwens. Misschien werden ze weerhouden door mn artikelen over 'Islam veroordeelt het terorrisme', 'Islamfeminisme' etc....

freya
11-11-06, 10:17
Geplaatst door Dolle Fatima
Dat heb ik dus ook. Mijn man als echte man die al dat schiettuig wel leuk vind. Boeken over verschillende soorten geweren en pistolen die ik ooit voor hem bij de boekenvoordeel gekocht heb. Hele zooi plaatjes en idd het bekende anarchistische kookboek was wel interessante lectuur. Niet dat hij er ooit wat mee gedaan heeft, maar goed. Boys wil be boys, zullen we maar zeggen. Dat in combinatie met de sites die ik bezoek en artikelen die ik om mijn pc heb staan, boeken die ik leen e.d. , plaatjes van vrouwen in niqaab en met geweren (wat ik dan weer grappig vond) was blijkbaar verdacht genoeg (pc is een keer in beslag genomen). Verder nooit meer wat van gehoord trouwens. Misschien werden ze weerhouden door mn artikelen over 'Islam veroordeelt het terorrisme', 'Islamfeminisme' etc....

Ah dus jou hebben ze al een keer vereerd met een bezoek
Die eer heb ik natuurlijk nog niet gehad omdat ik geen moslim ben.
Ik moet wachten totdat al die mooie nieuwe wetten ook toegepast gaan worden op andere groepen.

Maar ik wanhoop niet hoor, is gewoon een kwestie van tijd voordat elke groep verdacht is die een beetje afwijkt van de normen en waarden die door Den Haag worden vastgesteld. Het begrip normen en waarden is zo rekbaar als wat, zodra er een nieuwe nationale vijand nodig is dan stellen we ze gewoon een beetje bij. Iedereen kan aan de beurt komen :strik:

:moe:

Bokitoo
11-11-06, 10:21
Wat een gelul!!!!
Dreigen met een terroristische aanslag waarbij veel onschuldigen kunnen vallen, onder andere ik en jij, vind ik niet erg nobel.
Hij kon niet tegen onrecht en dus gaat ie dat met dezelfde middelen bestrijden. Als ie zo slim is kan ie het ook op een andere nuttige manier doen! zie Mandela !
Van mij mogen ze deze hond opsluiten!!!!

John2
11-11-06, 11:04
Samir Azzouz, verdiend inderdaad een lintje maar dan om zijn strot.

Natuurlijk liep hij netjes in de regelmaat in zijn gewone leven want welke crimineel wil nu opvallen, met de kans gepakt te worden.

Nee Azzouz, had zijn zaken goed voor elkaar, had wapens in huis, o.a een automatisch geweer, waarom had hij die en wat verschafte hem het recht om zo'n moordwapen in huis te hebben, hij had een pistool, waarom had hij deze in huis.
Hij zegt te verdediging van zichzelf, waarom is er dan nooit een klacht ingediend bij de politie?

Hij ging op reis, naar het koude vere land om daar de mensen te helpen en de russen af te slachten, dan heb je al een kronkel in je kop, want ieder weldenkende mens bemoeid zich daar niet mee en gooit zichzelf niet in de strijd of moet goed getraint zijn en dit werk aankunnen.
Gezien de zaken die hij bij zich had was hij goed voorbereid en wist hij wat hem te doen stond.
Gelukkig voor hem heeft de douane hem opgepakt en uitgeleverd aan Nederland, de zelfde Russen die volgens hem misdadigers waren leveren hem uit, zonder geweld.

Dan maakt hij maar een video boodschap waarin hij afscheid neemt van zijn familie, voor de lol zegt hij? (kronkel 2 in zijn brein)

Nee van mij mag de overheid het werk afmaken en is 15 jaar wel een hele lage straf, gezien de daden die hij voor ogen had en gezien de kans dat er verschillende onschuldige burgers zou zijn gevallen als hij zijn wapens had gebruikt.

De overheid dient ons burgers te beschermen en ik hoop dat zij dit goed doen zodat mijn vertrouwen in de overheid niet word beschaamd.

15 en Tbs, want deze persoon hoort niet thuis in de Nederlandse maatschappij.

Een ieder die dit anders ziet, zou bij zichzelf te rade moeten gaan en zich afvragen waar hij of zij mee bezig is, willen wij in Nederland het zelfde ziekelijke cultuur als bijv. Iran, Irak, Afghanistan, Israel, Palestina, Pakistan, India en ga zo maar door, of willen wij gewoon met zijn allen blijven leven in vrede en zonder angst voor elkaar?

Dit is de spiegel die ik jullie allemaal wilt voorhouden, wat willen wij Recht of Onrecht, zeg het maar.

freya
11-11-06, 11:21
Geplaatst door John2


Nee Azzouz, had zijn zaken goed voor elkaar, had wapens in huis, o.a een automatisch geweer, waarom had hij die en wat verschafte hem het recht om zo'n moordwapen in huis te hebben, hij had een pistool, waarom had hij deze in huis.


Wanneer zijn die wapens eigenlijk gevonden?

Zat hij toen niet al lang vast? Waarom zijn die wapens dan niet bij zijn aanhouding gevonden?

Sallahddin
11-11-06, 12:09
Geplaatst door IbnRushd
Lintje voor Samir A.

Geschreven door Mohammed Benzakour
10 november 2006


Volgende week valt het vonnis, maar Samir A. hoorde alvast 15 jaar tegen zich eisen.
Ik ben tegen geweld maar dat Samir A. achter tralies zit is een gotspe.
Wie vrij is van angst en hysterie, ziet in Samir A. een ideale schoonzoon. Een lichtend voorbeeld voor de verveelde patatjeugd van tegenwoordig.

Wie is Samir A.?
Samir A. is een jonge knul (19 jaar) met grote idealen en die heel slecht tegen onrecht kan. Zo slecht dat hij op een dag besloot de trein te pakken en af te reizen naar de ijskoude sneeuwvlaktes van Tsjetsjenië. Om daar te vechten tegen de Russen omdat ze onschuldige burgers afslachten terwijl geen enkel land ingrijpt. Noem mij één jongere die zó betrokken is bij het leed op de wereld dat-ie bereid is zijn leven op het spel te zetten?

Samir A. rotzooide nooit op straat. Samir A. viel nooit meisjes lastig. Samir A. beroofde geen oude vrouwtjes. Samir A. reed bejaarden niet van hun sokken met zijn scooter. Samir A. was een ijverige leerling die keurig zijn huiswerk maakte. Samir A. hing nooit de beest uit en slikte geen pillen. Samir A. vermeed koffieshops en disco’s en kocht in plaats daarvan bloemen voor zijn moeder. In de weekeinden bestudeerde hij natuurboeken en heilige geschriften. Hij las de bijbel, hij las de veda’s, hij las de koran, en concludeerde: ‘De koran is mijn boek, het pad van recht en licht.’

Nu zit hij – God weet voor hoe lang - in de gevangenis. Voor wat? Omdat hij thuis een wapen had en een videotestament waarin hij afscheid neemt van zijn vrienden en familie.
Samir A. zei tijdens een zitting dat hij ‘een lintje’ verdient in plaats van straf.
Ik begrijp hem. Onze rechtsstaat is gestoord.

AD, 9 november 2006

Tja...en geen hond die de "alarm slaat" als NLse joodse jongeren officieel ook nog zich bj de IDF gaan sluiten(met een "ethish en moreel " cover!) om later oorlogsmisdaden in alle impuniteit ,"live op TV" en op klaarlicht dag te gaan plegen tegen een bijna ongewapend volk (wat een heldendaden,zeg,terwijl diezelfde "helden" wegrennen van de moedige Hizbullah strijders!)!!!

Die double standards in morality gaan bij mj in de verkeerde keelgat :
wij zijn het meer dan spuugzat!
Wat is er verkeerd aan als moslim jongeren of anderen(moreel & ethish gezien!) zich willen gaan aansluiten bij moslim verzetsgroepen in Tshestsnje ,Lebanon....om hun geloofsgenoten een helpende hand te geven ....want geen Westerse hond of ander (VN...) doet er wat aan tegen de onderdrukking en onrecht die die volkeren wordt aangedaan ???

Da's op basis van geloof gedaan ,die soort "expedities" !!!....da's juist en dat kan niet anders want onze geloof verplicht ons andere moslims die in "moeilijkheden verkeren" te gaan helpen ,en dat zullen wij blijven doen ondanks alles !!!

IbnRushd
11-11-06, 12:28
Geplaatst door freya
Wanneer zijn die wapens eigenlijk gevonden?

Zat hij toen niet al lang vast? Waarom zijn die wapens dan niet bij zijn aanhouding gevonden?

Er zijn geen vuurwapens gevonden. John2 zuigt veel dingen uit zijn duim en weet erg weinig over deze materie. Het enige wat ze vonden was een patroonhouder en een geluiddemper. Kun je daarmee een overval plegen?
http://juridischdagblad.nl/content/view/1267/53/

freya
11-11-06, 12:34
Geplaatst door IbnRushd
Er zijn geen vuurwapens gevonden. John2 zuigt veel dingen uit zijn duim en weet erg weinig over deze materie. Het enige wat ze vonden was een patroonhouder en een geluiddemper. Kun je daarmee een overval plegen?
http://juridischdagblad.nl/content/view/1267/53/

Ik heb begrepen dat er afgelopen lente wapens zouden zijn gevonden in een gemeenschappelijke bergruimte in het gebouw waar zijn vrouw woonde.

Maar ik ben het allemaal een tijdje zo zat geweest dat ik het niet meer heb gevolgd.

IbnRushd
11-11-06, 12:43
Geplaatst door freya
Ik heb begrepen dat er afgelopen lente wapens zouden zijn gevonden in een gemeenschappelijke bergruimte in het gebouw waar zijn vrouw woonde.

Maar ik ben het allemaal een tijdje zo zat geweest dat ik het niet meer heb gevolgd.

Je hebt gelijk. Hij had ook een pistool en een IED-pen (?), maar geen automatische geweer.

freya
11-11-06, 12:57
Geplaatst door IbnRushd
Je hebt gelijk. Hij had ook een pistool en een IED-pen (?), maar geen automatische geweer.

Maar zijn die wapens niet gevonden toen hij al lang opnieuw was opgepakt?

Hoe weet men dan zo zeker dat ze van hem zijn? Of weet men dat helemaal niet en wordt er, zoals gewoonlijk, maar weer wat geroepen?

EdgarW
11-11-06, 13:17
Tja - hoe het precies zit...

Het lijkt erop dat we alle details over alle zaken zelf moeten uitzoeken, om een gedegen oordeel te kunnen vellen.

Wat mij dat vooral zegt is dat de media, de politici en de rechterlijke macht ons vertrouwen hebben verloren. En zonder dat vertrouwen is onze rechtsorde ondermijnd.

Ik heb geen angst voor de verdrukten der aarde - die als vermeende bommenleggers worden afgeschilderd.
Ik maak me zorgen over de duistere machten die onze rechtsstaat ondermijnen. Die gezichtloze krachten - die moeten we eens wat beter onderzoeken.

Een knaldemper in een kelderbox ergens in een buitenwijk. Daar lig ik niet wakker van.

Wat Olmert en Bush gaan bekokstoven komende week. Dat lijkt me van groter belang. Maar wie gaat ons daarover berichten? Waarschijnlijk helemaal niemand. Hooguit kunnen we later gissen - als de volgende terrorcampagne uit Washington en Tel Aviv is losgebarsten - dat dat het was wat deze heren hebben besproken...

En dat noemen we dan democratie.

freya
11-11-06, 13:24
Geplaatst door EdgarW


Wat mij dat vooral zegt is dat de media, de politici en de rechterlijke macht ons vertrouwen hebben verloren.

Ik heb nog wel vertrouwen in de rechterlijke macht.

Totdat die zo overspannen zijn geworden van al het werk waarmee het , wel voor diverse hetzes vatbare, OM komt aandragen, dat ze ook niet meer helder kunnen nadenken.

Tegen die tijd ga ik maar eens serieus nadenken over emigreren :moe:

EdgarW
11-11-06, 13:41
Geplaatst door freya
Tegen die tijd ga ik maar eens serieus nadenken over emigreren :moe:

Dat doe ik nu al.
Maar waarheen?

100.000 nederlanders gingen ons het afgelopen jaar voor. Nederland loopt leeg.

Maarten
11-11-06, 14:12
Geplaatst door Qaiys
Ligt eraan waar die rechters rechtspreken. rechters van de REchtbank Amsterdam en Rotterdam zijn wel veel realistischer dan de andere rechters van andere rechtbanken. Mar de hele politieke druk en maatschappelijke druk beinvloedt ze ook. Het is niets voor niets dat laatst de rechters van de hoge raad kritiek hadden op de politiek.
Ik heb zelfs nog gecorrespondeerd met de HR, over hoe de politiek met hen omging. Ik heb gepleit voor een bijzondere actie, omdat de politiek in feite de Trias Politica er behoorlijk mee ondermijnde. En er bestaat geen hogere instantie die daarop toeziet. Dus bepleitte ik dat de HR nu zelf iets moest doen, om de positie van de rechter in de trias te beschermen.

De Griffier antwoordde terecht, dat het niet kon, omdat ze mogelijk nog via via als rechter bij die zaak betrokken konden raken, en dat de onpartijdigheid dan in het geding zou komen, als zij zich eerder als belanghebbende partij opgesteld zouden hebben. Zoiets..
Toch leuk dat ze antwoordden. Ik zorgde natuurlijk wel voor een goed rechtstheoretisch verhaal, om hen te prikkelen tot een antwoord. :D Het moet wel een juridische uitdaging zijn, anders happen ze niet..

Rechtbanken verschillen inderdaad nogal. Maar in hoger beroep voelen de Gerechtshoven meer de hete adem van de HR in hun nek. Mogelijk hebben ze daar meer oog voor de finesses van het recht. Daar zitten ze als instantie van hoger beroep ook voor.

Maarten
11-11-06, 14:26
Geplaatst door freya
Als ik kijk naar wat er in andere rechtzaken allemaal tegen die Samir is aangevoerd, dan maak ik me wel eens zorgen als ik met een kritische blik door mijn eigen huis loop.

:jammer: Ikke terrorist :jammer:

Je bent sneller de dupe van de identificatieplicht, die er als terreurmaatregel kwam. Ik heb altijd een rijbewijs bij me. Dat bleek niet genoeg. Dat moet een paspoort of ID-kaart zijn. Ik kreeg gelukkig geen bon.

Maar ik heb net zo goed allerlei spul van Chomsky op de PC, of de brief van Mohammed B, enz.. Toch ben ik daar niet bang voor.

En mede aan EdgarW:
Farid heeft alles open en bloot liggen: mail, telefoon, adres, en de hele rataplan. Die zegt gewoon: hier ben ik, and this is what I do.. Klaar. Geen geheimen. Maar hij heeft toch geen problemen. En hij is wel fiks in de gaten gehouden.

Maar rechters zijn echt niet zo stom. Die maken veel minder van die hetzerige optelsommen, dan in de media. Die kijken per detail wat realistisch is. En wat de waarde van zo'n bewijsmiddel nou eigenlijk is. Ze krijgen dus ook kritiek, omdat ze niet in die verzamelwoede mee gaan.
En vergis je niet: er zijn slierten jurisprudentie en leerstukken over die dingen, en de marge om daarmee te rotzooien is niet zo heel groot. Het valt echt op, als je gaat afwijken. Dan krijg je commentaar in de vaktijdschriften.

Maarten
11-11-06, 14:35
Geplaatst door Dolle Fatima
pc is een keer in beslag genomen
Shit!.. Daar ben je niet blij mee, als de politie op de stoep staat.
Maar bij hun ligt het accent niet op meer mensen pakken, maar op meer opsporingsactiviteit.
Kortom, bij alles wat met terrorisme te maken heeft, heb je veel meer kans op onderzoek. Maar dat betekent misschien minder dan in andere zaken, dat er een serieuze verdenking zou zijn.
het verbaast me dus niet, dat je niets hoort. Ze snuffelen gewoon graag.

Maarten
11-11-06, 14:52
Geplaatst door MarocTelegraaf
Wat een gelul!!!!
Dreigen met een terroristische aanslag waarbij veel onschuldigen kunnen vallen, onder andere ik en jij, vind ik niet erg nobel.
Hij kon niet tegen onrecht en dus gaat ie dat met dezelfde middelen bestrijden. Als ie zo slim is kan ie het ook op een andere nuttige manier doen! zie Mandela !
Van mij mogen ze deze hond opsluiten!!!!

Zeker zo'n Eigen Vok Eerst type, he? Komt enkel van zijn stoel als zijn eigen mensen iets gebeurt.
Sorry jongen, Nederland draagt meer bij aan het doden van mensen, en de ellende van miljoenen, dan je zo zou denken. (Vooral Israel.). Dat gegeven wordt wel driftig weggepoetst hier, maar er zijn kringen zat waar ze dat weten!
Verbaas je dus niet, als daar reacties van komen.
of sta je thuis ook voortdurend je buren in elkaar te rammen, om je dan te beklagen, als zij dat ook gaan doen?
Nou dat werkt in het groot ook zo.
Ben je daar tegen? Ben je verontwaardigd? Nou, help dan maar mee, zodat er een ander beleid komt.
Of heb je theorietjes over die zaak, die je vanuit je eigen comfortabele luie stoel verzint? Of vreet je wat de media hier er over zeggen?
Nou, dan wen er maar aan: als je land bijdraagt aan gewelddadigheid, dan gaan er vanzelf mensen gevaar lopen.

super ick
11-11-06, 15:04
Geef hem maar een lintje van een meter. Kan precies twee keer om zijn nek. Stoel omschppen en hangen maar.
Niks aan verloren.

Maarten
11-11-06, 15:28
Geplaatst door John2
de russen af te slachten,
Luister, jongen.. Mijn moeder was Russische. Mijn inwonende oma ook. Dat maakt je gevoelig voor die Russische ellende, en de hele geschiedenis daarvan. Je hebt geen idee hoe erg dat was. Dat gaat het bevattingsvermogen van de gemiddelde Nederlander ver te boven, het mijne ook.

Maar hoe die Russen daar in Tsjetsjenie huisgehouden hebben, dat is met geen pen te beschrijven (zoek anders op de inmiddels door de Russen vermoorde beroemde journaliste Anna Politkovskaya)
Je dacht toch niet dat het veel beter was, dan in Afghanistan he?
Dat Rode Leger, dat wil je helemaal niet weten, hoe dat werkt..

En de klachten over de behandeling van de Kaukasus door de Russen zijn al heel oud.

Wel eens foto's van Groznie gezien. Dat is totaal in puin geschoten door de Russen.
En vraag ook niet wat ze allemaal met die vluchtelingen uitvraten, of hoe ze die lieten creperen.
En Putin heeft wel andere belangen, dan de menselijkheid een beetje bevorderen.

Nou zijn die Tsjetsjenen inmiddels ook geen lieverdjes meer. Het is een echte bende daar.
Maar een moslim die daar heen wil is uitstekend te begrijpen.

Denk jij aan die school in Beslan? Of aan de aanslag in Moskou tijdens het theater Nord-Ost?
Nou, alles wat de Russen in Tsjetsjenie deden is 10x erger. 100x erger..

Tsjetsjenen op de terroristenlijst zetten, dat is vooral een dealtje met Putin. Ja, ten dele zijn het wel terroristen, maar het overgrote deel knokt gewoon in eigen land tegen de barbarij van de Russen.
net zoals Hamas in eigen land knokt tegen de barbarij van de Israeli's die ook al 10 tot 100 keer zo erg is, dan alle Palestijnse aanslagen bij elkaar.


En verbaas jij je dat de Russen hem zonder geweld uitgeleverd hebben? Nette jongens die Russen? Dacht je werkelijk, dat die een Nederlander in elkaar gingen trimmen? Dan begrijp je niet goed hoe die dingen werken. Die Russen wilen veel teveel van ons. Die slaan geen enkele westerling in elkaar.

Wou je veiligheid? recht tegen onrecht? Nou, dan begin maar met het Israel-beleid. Daar hak ik je helemaal over in puin. Dat is het grootste westerse schandaal. Daar danken we ellende aan, en niet aan Islam of andere factoren. Het laat zich perfect aantonen hoe die vork in de steel zit.
Enorme schendingen van landrechten en mensenrechten. ontbrekende vredeswil. politiek gerotzooi bij het leven. Duidelijk aantoonbare redenen en belangen. We komen elkaar nog tegen over die zaak.

Het westen veroorzaakt al die rotzooi zelf. Dat is simpelweg aantoonbaar via de lering die we zelf uit WO II trokken. Die staan we weer helemaal onder de mat te vegen ten behoeve van de joodse zaak. Allemaal duidelijk aantoonbaar. En daar betalen we de prijs voor.
Samir A is maar een splintertje in die zaak. Maar die betaalt een hoge prijs, net als de Palestijnen, of als de Israeli's die om het leven komen. Allemaal slachtoffers van israelisch en westers beleid.
Wou je rust en recht? Dan heb ik straks huiswerk voor je. :D

Maarten
11-11-06, 15:36
Geplaatst door Sallahddin
..NLse joodse jongeren officieel ook nog zich bj de IDF gaan sluiten
Allemaal No Problem in dit land.
Verhaaltje in de Kamer erbij, dat die niet deelnemen in actieve dienst..
Intussen zie je mensen op maroc.nl posten in keurig Nederlands, die verklaren deel te nemen aan patrouilles op de Westbank.
Pas wanneer daar echt werk van gemaakt wordt, zegt de regering: Foutje, Bedankt!
Maar zover komt het nooit.

Maarten
11-11-06, 15:45
Geplaatst door Bar
Hij is op marokko.nl te vinden als Somebody6666. Daar hitst hij de labiele pubers op met uitspraken als: "We zullen afrekenen met Balkenende, ook al is daar een totale oorlog tegen het westen voor nodig".

Moet je vooral een lintje geven...

Ik heb nog even gecheckt.. Je verhaal is weer bollocks.
Typisch het soort ongenuanceerde geluid, dat zijn tegenstanders graag produceren. Telegraaf-gelul.
ik heb dit soort geluiden vroeger wel vaker gecheckt. Dan ging je kijken, en bleek Farid dus behoorlijk degelijke verhalen te houden. Daar krijg je niet makkelijk een speld tussen.

Af en toe was hij op maroc.nl. Daar schreef hij dan meteen flinke lappen met goede argumenten, waar niemand ooit een goed antwoord op had. Hij was ook heel minzaam over maroc.nl, vanwege het niveau in die zaken. ik kan 'm eerlijk gezegd geen ongelijk geven.
Farid pak je absoluut niet met kreterige oneliners.

Bar
11-11-06, 16:32
Geplaatst door Maarten
Ik heb nog even gecheckt.. Je verhaal is weer bollocks.
Typisch het soort ongenuanceerde geluid, dat zijn tegenstanders graag produceren. Telegraaf-gelul.


Hoezo bollocks....

father of one child who was killed told me: "One missile I believe could have been a mistake, but the number of missiles that were fired, I can't believe that was a mistake."

A resident who works in one of Gaza's hospitals says: "I have not seen injuries like this for a long time."

"The shrapnel severed peoples hands and arms and they were left lying on the ground," Dr Ali said.

****
Dit is wat de zionisten willen, palestijnen dwingen om bij gebrek aan door het westen geleverde f16's en kruisraketten menselijke bommen in te zetten. Dan kunnen ze weer het valse liedje krijsen over palestijnse terreur. Over de joodterreur die al 60 jaar voorduurt, wordt door de hypocriete westerlingen niet gerept. Ik zie noch bot noch balkellende voor de TV schande spreken maar deze valse varkens zijn er wel als de kippen bij om palestijnse reakties te veroordelen. De dag dat we met deze tuig zullen afrekenen zal niet lang duren. Al zou dat een totale oorlog met het westen betekenen. Ze zullen enkel met de harde hand begrijpen dat het steunen van joodterreur en diefstal van palestijns land een hoge prijs met zich meebrengt.

Maarten
11-11-06, 17:31
Geplaatst door Bar
[noot: Farid schreef dus dit;]

****
Dit is wat de zionisten willen, palestijnen dwingen om bij gebrek aan door het westen geleverde f16's en kruisraketten menselijke bommen in te zetten. Dan kunnen ze weer het valse liedje krijsen over palestijnse terreur. Over de joodterreur die al 60 jaar voorduurt, wordt door de hypocriete westerlingen niet gerept. Ik zie noch bot noch balkellende voor de TV schande spreken maar deze valse varkens zijn er wel als de kippen bij om palestijnse reakties te veroordelen. De dag dat we met deze tuig zullen afrekenen zal niet lang duren. Al zou dat een totale oorlog met het westen betekenen. Ze zullen enkel met de harde hand begrijpen dat het steunen van joodterreur en diefstal van palestijns land een hoge prijs met zich meebrengt.[/I]
Hier staat dus allesbehalve, dat er persoonlijk met Balkenende afgerekend gaat worden.
Evenmin staat er de ridicule suggestie, dat hij denkt aan een complete oorlog met het westen, om af te rekenen met Balkenende.

Als hij al denkt aan oorlog tegen het westen, dan is die duidelijk gericht tegen het hele conglomeraat, die verantwoordelijk is voor die ellende daar. Dat is wat hij Tuig noemt.
En het is volstrekt duidelijk wie hij bedoelt: De Israeli's, Bush en zijn achterban, allerlei joden en christenen hier, alle Europese krachten die er aan meewerken, militaire- en olie-industrie enz.

En aan wat voor methoden en termijnplanning zou hij denken? Hij noemt die Totale Oorlog dus als eventuele mogelijkheid. hij denkt dus aan een grote beweging. Dat kan een half-oorlog zijn, of een stevige ondergrondse beweging, of in elk geval iets waar een groot deel van de moslimwereld bij betrokken is. (anders denk je niet aan totale oorlog)

Je ziet het al in Irak. Daar blijven ze schieten, totdat de laatste Amerikaan vertrokken is, en alles wat banden daarmee had verdwenen is. (en ja, daarna schieten ze nog lekker door). Deze trend kan overwaaien naar Saoudi Arabie. De Amerikanen wilden toch al vertrekken. Daar wilden ze Irak voor in de plaats. En dan de andere landen nog. over de hele linie ontstaat een sterke anti-westerse stroming. En alle regimes die met het westen samenwerken, komen steeds meer onder druk, en hebben steeds meer onderdrukking nodig om zich te handhaven.

Dit is wat Farid bedoelt. Dit soort denken zie je heel veel bij boze moslims: Gooi die Amerikanen, en al die rechtse krachten die daar op teren de hele moslimwereld uit. Dag westerse beschaving, we hebben genoeg van jullie, en maken zelf de dienst wel uit. (vermoedelijk zullen ze daarbij een heleboel westerse zaken willen houden, maar dat maakt niet uit, zolang het maar de moslims zelf zijn die de zaken bepalen.)

Ze zijn fel. Ze denken aan een mondiale beweging, die ook een culturele revolutie is. Het is een algemene strijd tegen het neo-liberalisme. Zowel in de moslimlanden als hier. Dit gaat dus echt over lange termijnplanning, of trage processen. Ook simpele dingen als hoofddoeken maken daar deel van uit.
Hier zit je ver af van Balkenende pakken. Ik kan niet uitsluiten, dat dat erbij hoort, maar dat is niet de strijd waar Farid het over heeft.

Die strijd is heel breed. Maar wat er beoogd wordt, is nog verre van duidelijk. In elk geval de strijd tegen duidelijk onrecht. dan de kwesties van de westerse moraal, waar ze veel klachten over hebben. nee, het zijn niet allemaal fundies. Ze willen in elk geval een revival van het Arabische, en zeer zeker herstel van grof onrecht. En dat is waar Farid over post. Hij doet dat fel, maar ik geef hem geen ongelijk. Miljoenen moslims lijden ernstig onder wat er gebeurt. Zijn oproep is legitiem, niet hetzerig. Ik vrees dat het westen een boel shit maakt, die dit veroorzaakt.

John2
11-11-06, 18:30
Geplaatst door Maarten
Luister, jongen.. Mijn moeder was Russische. Mijn inwonende oma ook. Dat maakt je gevoelig voor die Russische ellende, en de hele geschiedenis daarvan. Je hebt geen idee hoe erg dat was. Dat gaat het bevattingsvermogen van de gemiddelde Nederlander ver te boven, het mijne ook.

Maar hoe die Russen daar in Tsjetsjenie huisgehouden hebben, dat is met geen pen te beschrijven (zoek anders op de inmiddels door de Russen vermoorde beroemde journaliste Anna Politkovskaya)
Je dacht toch niet dat het veel beter was, dan in Afghanistan he?
Dat Rode Leger, dat wil je helemaal niet weten, hoe dat werkt..
Dan weet jij ook dat Russen door de eeuwen heen geweldadige waren dan een gemiddelde europeaan en neem van mij aan dat ik de verhalen van Anna Politkouskaia redelijk goed ken en dat de russische bevolking haar ook graag mocht zien de reactie op haar moord.


En de klachten over de behandeling van de Kaukasus door de Russen zijn al heel oud.

Wel eens foto's van Groznie gezien. Dat is totaal in puin geschoten door de Russen.
En vraag ook niet wat ze allemaal met die vluchtelingen uitvraten, of hoe ze die lieten creperen.
En Putin heeft wel andere belangen, dan de menselijkheid een beetje bevorderen.
Ook dit is mij allemaal bekend en had ook sympatie voor deze mensen, alleen ging deze verloren op het moment zij onschuldige burgers aanvielen.



Nou zijn die Tsjetsjenen inmiddels ook geen lieverdjes meer. Het is een echte bende daar.
Maar een moslim die daar heen wil is uitstekend te begrijpen.
En dat begrijp ik nu niet want wat jij zegt zou het zelfde wezen dat christenen het vliegtuig pakken en naar Israel gaan om daar de strijd tegen de moslims op te nemen, dat zou toch wel de grootste kolder zijn die er bestaat.
Tsjetsjenen die daar gevlucht zijn en hier wonen denken er geen minuut aan om terug te gaan en te strijden daar, alleen Samir A. wilde zich in de strijd mengen en daardoor Nederland zijdelings betrekken in de strijd.


Denk jij aan die school in Beslan? Of aan de aanslag in Moskou tijdens het theater Nord-Ost?
Nou, alles wat de Russen in Tsjetsjenie deden is 10x erger. 100x erger..

Tsjetsjenen op de terroristenlijst zetten, dat is vooral een dealtje met Putin. Ja, ten dele zijn het wel terroristen, maar het overgrote deel knokt gewoon in eigen land tegen de barbarij van de Russen.
net zoals Hamas in eigen land knokt tegen de barbarij van de Israeli's die ook al 10 tot 100 keer zo erg is, dan alle Palestijnse aanslagen bij elkaar.
Kan wezen, maar dan nog val je een leger aan en geen onschuldige kinderen of mensen.


En verbaas jij je dat de Russen hem zonder geweld uitgeleverd hebben? Nette jongens die Russen? Dacht je werkelijk, dat die een Nederlander in elkaar gingen trimmen? Dan begrijp je niet goed hoe die dingen werken. Die Russen wilen veel teveel van ons. Die slaan geen enkele westerling in elkaar.
Nee hoor, ik denk zelfs dat het Russische grens leger is getipt door de Nederlandse AIVD.
Maar je kent Rusland, dan zou jij ook moeten weten dat je bij deze grens soldaten er niet afkomt zonder kleerscheuren als ze je daar pakken.


Wou je veiligheid? recht tegen onrecht? Nou, dan begin maar met het Israel-beleid. Daar hak ik je helemaal over in puin. Dat is het grootste westerse schandaal. Daar danken we ellende aan, en niet aan Islam of andere factoren. Het laat zich perfect aantonen hoe die vork in de steel zit.
Enorme schendingen van landrechten en mensenrechten. ontbrekende vredeswil. politiek gerotzooi bij het leven. Duidelijk aantoonbare redenen en belangen. We komen elkaar nog tegen over die zaak.

Het westen veroorzaakt al die rotzooi zelf. Dat is simpelweg aantoonbaar via de lering die we zelf uit WO II trokken. Die staan we weer helemaal onder de mat te vegen ten behoeve van de joodse zaak. Allemaal duidelijk aantoonbaar. En daar betalen we de prijs voor.
Samir A is maar een splintertje in die zaak. Maar die betaalt een hoge prijs, net als de Palestijnen, of als de Israeli's die om het leven komen. Allemaal slachtoffers van israelisch en westers beleid.
Wou je rust en recht? Dan heb ik straks huiswerk voor je. :D

Maarten beste jongen over het Israel beleid hebben wij het al vaker gehad en staan wij lijnrecht tegen over elkaar en wat daar gebeurd, gebeurd daar en mag geen invloed hebben op het Nederlandse recht en daar valt Samie nu eenmaal onder.

Mistral
11-11-06, 20:33
Lintje om zijn nek mag hij hebben.
Strak aansnoeren aub.. ;p

Groetjes
M.

Bar
11-11-06, 21:48
Geplaatst door Maarten
Hier staat dus allesbehalve, dat er persoonlijk met Balkenende afgerekend gaat worden.
Evenmin staat er de ridicule suggestie, dat hij denkt aan een complete oorlog met het westen, om af te rekenen met Balkenende.

Als hij al denkt aan oorlog tegen het westen, dan is die duidelijk gericht tegen het hele conglomeraat, die verantwoordelijk is voor die ellende daar. Dat is wat hij Tuig noemt.
En het is volstrekt duidelijk wie hij bedoelt: De Israeli's, Bush en zijn achterban, allerlei joden en christenen hier, alle Europese krachten die er aan meewerken, militaire- en olie-industrie enz.

En aan wat voor methoden en termijnplanning zou hij denken? Hij noemt die Totale Oorlog dus als eventuele mogelijkheid. hij denkt dus aan een grote beweging. Dat kan een half-oorlog zijn, of een stevige ondergrondse beweging, of in elk geval iets waar een groot deel van de moslimwereld bij betrokken is. (anders denk je niet aan totale oorlog)

Je ziet het al in Irak. Daar blijven ze schieten, totdat de laatste Amerikaan vertrokken is, en alles wat banden daarmee had verdwenen is. (en ja, daarna schieten ze nog lekker door). Deze trend kan overwaaien naar Saoudi Arabie. De Amerikanen wilden toch al vertrekken. Daar wilden ze Irak voor in de plaats. En dan de andere landen nog. over de hele linie ontstaat een sterke anti-westerse stroming. En alle regimes die met het westen samenwerken, komen steeds meer onder druk, en hebben steeds meer onderdrukking nodig om zich te handhaven.

Dit is wat Farid bedoelt. Dit soort denken zie je heel veel bij boze moslims: Gooi die Amerikanen, en al die rechtse krachten die daar op teren de hele moslimwereld uit. Dag westerse beschaving, we hebben genoeg van jullie, en maken zelf de dienst wel uit. (vermoedelijk zullen ze daarbij een heleboel westerse zaken willen houden, maar dat maakt niet uit, zolang het maar de moslims zelf zijn die de zaken bepalen.)

Ze zijn fel. Ze denken aan een mondiale beweging, die ook een culturele revolutie is. Het is een algemene strijd tegen het neo-liberalisme. Zowel in de moslimlanden als hier. Dit gaat dus echt over lange termijnplanning, of trage processen. Ook simpele dingen als hoofddoeken maken daar deel van uit.
Hier zit je ver af van Balkenende pakken. Ik kan niet uitsluiten, dat dat erbij hoort, maar dat is niet de strijd waar Farid het over heeft.

Die strijd is heel breed. Maar wat er beoogd wordt, is nog verre van duidelijk. In elk geval de strijd tegen duidelijk onrecht. dan de kwesties van de westerse moraal, waar ze veel klachten over hebben. nee, het zijn niet allemaal fundies. Ze willen in elk geval een revival van het Arabische, en zeer zeker herstel van grof onrecht. En dat is waar Farid over post. Hij doet dat fel, maar ik geef hem geen ongelijk. Miljoenen moslims lijden ernstig onder wat er gebeurt. Zijn oproep is legitiem, niet hetzerig. Ik vrees dat het westen een boel shit maakt, die dit veroorzaakt.

Volgens mij ben je behoorlijk de weg kwijt.

En ja, lezen kun je ook al niet.

Sallahddin
12-11-06, 11:36
Geplaatst door Maarten
Allemaal No Problem in dit land.
Verhaaltje in de Kamer erbij, dat die niet deelnemen in actieve dienst..
Intussen zie je mensen op maroc.nl posten in keurig Nederlands, die verklaren deel te nemen aan patrouilles op de Westbank.
Pas wanneer daar echt werk van gemaakt wordt, zegt de regering: Foutje, Bedankt!
Maar zover komt het nooit.

Precies!...joden zijn "heilig" verklaard ;dus mogen ze wat anderen wordt onthouden!
Over meten met twee maten gesproken!...pfff...

P.S.: Politiek stinkt ;Machiavel zou nooit hebben gedacht dat zijn "theorieen" zo verder en satanisher zouden worden "verbeterd" ;niet in zijn stoutste dromen zodat die nu een leerling lijkt!!!

Spoetnik
12-11-06, 13:39
Geplaatst door John2
Dan weet jij ook dat Russen door de eeuwen heen geweldadige waren dan een gemiddelde europeaan en neem van mij aan dat ik de verhalen van Anna Politkouskaia redelijk goed ken en dat de russische bevolking haar ook graag mocht zien de reactie op haar moord.


De invloed van Anna Politkovskaya was zeer beperkt. Ze was ook niet bekend bij veel Russen. De aanpak van Putin in Tjetsjenie wordt daarentegen door veel Russen geprezen als een succesverhaal. Het is zelfs zo erg dat Russische Joden in Israel de Grozny optie prefereren in Gaza en de West Bank. Met Lieberman als 2de populairste politicus in Israel hedendag, zal het niet lang duren ...

Maarten
13-11-06, 01:20
Geplaatst door John2 Dan weet jij ook dat Russen door de eeuwen heen geweldadige waren dan een gemiddelde europeaan en neem van mij aan dat ik de verhalen van Anna Politkouskaia redelijk goed ken en dat de russische bevolking haar ook graag mocht zien de reactie op haar moord.
Maar als een moslim daarheen gaat, om te knokken tegen die terreur, dan valt ie onder terrorisme! :D
Balkenende die verontwaardigd is! Het OM, die dat als strafbaar feit, of minstens als verzwarende factor aanvoert!
Staat het gaan naar Tsjetsenie meteen gelijk aan kindertjes opblazen? Blijkbaar wel he?
Die moslimwereld zal wel blij zijn met die Nederlandse rechtschapenheid he?
Die staan te dringen om zich aan te sluiten bij de Nederlandse normen en waarden, denk je ook niet? :hihi:


Ook dit is mij allemaal bekend en had ook sympatie voor deze mensen, alleen ging deze verloren op het moment zij onschuldige burgers aanvielen.
Ik ben hier niet bezig met wat voor gevoelentjes ik heb voor wie, of over hoe belangrijk ik het vind hoe ik het allemaal zie:
Ik was bezig aan te tonen, dat je die Tsjetsjeense strijd moeilijk in zijn geheel onder het terrorisme kunt duwen, laat staan het iemand aanwrijven, die daar steun wilde verlenen.
Eigenlijk had Putin opgepakt moeten worden, toen die hier was. Maar ja, dat ligt een beetje moeilijk. Dus kon ie ons nog de les lezen over die zaak ook, op onze eigen grond nog wel. Bedankt voor uw bezoek, meneer Putin. :hihi: En Samir A. kan er de bak voor in.


En dat begrijp ik nu niet want wat jij zegt zou het zelfde wezen dat christenen het vliegtuig pakken en naar Israel gaan om daar de strijd tegen de moslims op te nemen, dat zou toch wel de grootste kolder zijn die er bestaat.
Grinnik... zoiets kan alleen Tukker opmerken. :hihi:
Het gaat om steun willen verlenen aan een groepering die vreselijk onderdrukt wordt, en waarvan de mensenrechten zwaar geschonden worden. Niets mis mee, zou je denken. Geldt ook voor steun aan Hamas. Maar in geen geval voor die Christenen voor Israel, die enkel degene steunen, die de schendingen staan uit te voeren.


Tsjetsjenen die daar gevlucht zijn en hier wonen denken er geen minuut aan om terug te gaan en te strijden daar, alleen Samir A. wilde zich in de strijd mengen en daardoor Nederland zijdelings betrekken in de strijd.
Oeps, er lopen Nederlanders in het Israelische leger rond. Wij zijn dus zijdelings betrokken bij die strijd.
Roep het niet te hard, want anders worden we misschien zijdelings de dupe he? Wat dacht je van een kleine aanslag op de politici, die tolereren, dat daar Nederlanders mee lopen? Mmm? Niet echt terrorisme meer dan he? Die politici kun je dan geen onschuldige burgers meer noemen he?

Verder irrelevant is, of Tsjetsjenen niet terug willen, maar Samir A er wel voor kiest om daar heen te gaan. Dat is zijn keuze.

Kan wezen, maar dan nog val je een leger aan en geen onschuldige kinderen of mensen.
Wat doet het Russische leger? Het Israelische leger? Mmm? Zwijg maar over de aantallen slachtoffers. Daar verbleken Beslan en NordOst bij. (Nordost ook nog veroorzaakt door de Russen.)

Die israelische soldaten kunnen hier rustig even uitblazen op het North Sea Jazz festival, en dan teruggaan met hun lekkere werk. Even er uit geweest.

Trouwens, over het leger aanvallen..
Hamas nam dus een soldaat gevangen. Resultaat is 5 maanden belegering.
Balkenende: zoiets moet je dan ook niet doen!
Kortom, Hamas mag bij wijze van zelfverdediging zelfs het leger niet meer aanvallen, want dat is dan een provocatie, waardoor Nederland zijn handen ervan aftrekt.
Maar 10.000 palestijnen ontvoeren of 5 maanden belegeren is weer geen punt, want heeft zijn oorzaken.


Nee hoor, ik denk zelfs dat het Russische grens leger is getipt door de Nederlandse AIVD.
Maar je kent Rusland, dan zou jij ook moeten weten dat je bij deze grens soldaten er niet afkomt zonder kleerscheuren als ze je daar pakken.

Die zijn zeker getipt. En jij denkt dat er een westerling mishandeld wordt, als ze al weten dat de Nederlandse overheid er al bovenop zit?


Maarten beste jongen over het Israel beleid hebben wij het al vaker gehad en staan wij lijnrecht tegen over elkaar

Oh, je mag best proberen te ontkennen, dat het de Westbankpolitiek is, die het hele conflict aan de gang houdt, en dat elke vorm van vrede ze die Westbank kost, en dat ze die vrede dus maar zo lang mogelijk uitstellen, en elk denkbaar middel aangrijpen tot uitstel. Als jij dat allemaal wilt ontkennen, dan mag je dat helemaal zelf weten.



en wat daar gebeurd, gebeurd daar en mag geen invloed hebben op het Nederlandse recht en daar valt Samie nu eenmaal onder.

Onder het geldende recht in Nederland vallen ook de internationale verdragen, zoals het VN-handvest en de mensenrechten, en de Europese verwijzingen daar naar. Alleen kan de staat niet vervolgd worden wegens het schenden daarvan door de aanhoudende steun voor israel.

Verder valt te denken aan uitlokking. Het beleid lokt zeker tegengeweld uit.

Overigens ging mijn opmerking over de werkelijke oorzaak van het geheel, dus als je dan antwoordt met de nederlandse wet staat dat gelijk met: daar hebben we het niet over. :D

Nou ik heb het daar wel over: Als je een land steunt, dat zeer ernstig de VN-beginselen schendt, dan loop je de kans dat hier ook wat geschonden wordt.
Misschien is niet de Nederlandse strafwet, maar het krijgsrecht van toepassing? Nou wat doe je met een militair die deed, wat Samir deed? Niet zo gek veel he? Uitwijzen dus, tenminste als hij schuldig blijkt.

super ick
13-11-06, 16:38
Maarten heeft er alle begrip voor als ze zijn moeder opblazen als in de trein of bus zit. We zijn tenslotte allemaal medeschuldig.
Vertel je dat ook in de toespraak op de begrafenis?

Maarten
13-11-06, 18:22
Geplaatst door super ick
Maarten heeft er alle begrip voor als ze zijn moeder opblazen als in de trein of bus zit. We zijn tenslotte allemaal medeschuldig.
Vertel je dat ook in de toespraak op de begrafenis?
Schrijf zelf zo'n toespraak.
Neem dan je intrek in een hotel in Gaza, dan kun je je ontroerende toespraak om de paar dagen voorlezen.
Heeft jouw bestaan op aarde ook weer zin.

Schrijf er ook maar in, dat wij Nederlanders heel eerlijke mensen zijn, en hoe verontwaardigd wij dus zijn, dat Israel de centen die het verdient aan de handel met Nederland, in dit soort acties steekt.
Daar kunnen wij ook niks aan doen namelijk. :engel:

En je kunt uitleggen hoe solidair we zijn, omdat we zelf ook dagelijks via het terreurgedoe bezig zijn om onze moeders tegen bommen te beschermen.

Man_Ray
13-11-06, 19:10
Geplaatst door John2

En dat begrijp ik nu niet want wat jij zegt zou het zelfde wezen dat christenen het vliegtuig pakken en naar Israel gaan om daar de strijd tegen de moslims op te nemen, dat zou toch wel de grootste kolder zijn die er bestaat.
Tsjetsjenen die daar gevlucht zijn en hier wonen denken er geen minuut aan om terug te gaan en te strijden daar, alleen Samir A. wilde zich in de strijd mengen en daardoor Nederland zijdelings betrekken in de strijd.


Helemaal geen kolder. Ook dat verschijnsel is niet zo ongewoon. Mensen die om ideologische redenen ergens ver weg gaan vechten. En niet enkel lang geleden of in barbaarse culturen.

Hoeveel 'linksen' trokken in de jaren 30' niet naar Spanje om tegen Franco te vechten? in WO II het Vlaams en Waals legioen dat met de nazi's aan het Oostfront ging vechten. Heel recent nog toen in extreem-rechtse katholieke kringen geronseld werd om in Joegoslavië aan de zijde van de Kroaten te gaan vechten etc ..

Zo uitzonderlijk is die Samir A. dus niet.

Maarten
13-11-06, 22:06
Geplaatst door Man_Ray

Zo uitzonderlijk is die Samir A. dus niet.

Het is zelfs een Nederlandse deugd om tegen schenders van mensenrechten in het buitenland te knokken.

fransjan
14-11-06, 10:05
Geplaatst door Maarten
Schrijf zelf zo'n toespraak.
Neem dan je intrek in een hotel in Gaza, dan kun je je ontroerende toespraak om de paar dagen voorlezen.
Heeft jouw bestaan op aarde ook weer zin.

Schrijf er ook maar in, dat wij Nederlanders heel eerlijke mensen zijn, en hoe verontwaardigd wij dus zijn, dat Israel de centen die het verdient aan de handel met Nederland, in dit soort acties steekt.
Daar kunnen wij ook niks aan doen namelijk. :engel:

En je kunt uitleggen hoe solidair we zijn, omdat we zelf ook dagelijks via het terreurgedoe bezig zijn om onze moeders tegen bommen te beschermen.
Spreek voor jezelf, jij bent misschien met terreur bezig. Wij niet.

super ick
14-11-06, 14:37
Geplaatst door Maarten
Schrijf zelf zo'n toespraak.
Neem dan je intrek in een hotel in Gaza, dan kun je je ontroerende toespraak om de paar dagen voorlezen.
Heeft jouw bestaan op aarde ook weer zin.

Schrijf er ook maar in, dat wij Nederlanders heel eerlijke mensen zijn, en hoe verontwaardigd wij dus zijn, dat Israel de centen die het verdient aan de handel met Nederland, in dit soort acties steekt.
Daar kunnen wij ook niks aan doen namelijk. :engel:

En je kunt uitleggen hoe solidair we zijn, omdat we zelf ook dagelijks via het terreurgedoe bezig zijn om onze moeders tegen bommen te beschermen.

Denkfout om iedere keer uit te gaan van 'wij Nederlanders'. Het is de regering die keuzes maakt. Die keuzes kunnen in ons systeem zelfs tegen de wens van een meerderheid van de bevolking in genomen worden.

Het is niet rechtvaardig dat tante Mien uit Schiemonnikoog opgeblazen wordt omdat er Nederlandse soldaten in Afganistan lopen.
Tante mien is niet 'wij Nederlanders', ik ben niet 'wij Nederlanders' en jij bent niet 'wij Nederlanders'.
'wij Nederlanders' is geen persoon en 'wij Nederlanders' heeft ook niet 1 uniforme mening.

Maarten
14-11-06, 16:16
Geplaatst door fransjan
Spreek voor jezelf, jij bent misschien met terreur bezig. Wij niet.
Antwoordt voor jezelf klungel, superick was wel over terreur bezig, en kreeg dus gewoon antwoord.
Je regering is overigens wel met terreur bezig, dus ik weet niet wie die "wij" van jou precies zijn.

Maarten
14-11-06, 16:45
Geplaatst door super ick
Denkfout om iedere keer uit te gaan van 'wij Nederlanders'. Het is de regering die keuzes maakt. Die keuzes kunnen in ons systeem zelfs tegen de wens van een meerderheid van de bevolking in genomen worden.

Het is niet rechtvaardig dat tante Mien uit Schiemonnikoog opgeblazen wordt omdat er Nederlandse soldaten in Afganistan lopen.
Tante mien is niet 'wij Nederlanders', ik ben niet 'wij Nederlanders' en jij bent niet 'wij Nederlanders'.
'wij Nederlanders' is geen persoon en 'wij Nederlanders' heeft ook niet 1 uniforme mening.
:hihi: Wat jij allemaal niet meent te moeten uitleggen.. Ga je ook het alfabet uitleggen in een taalwedstrijd?
Nog stommer is, dat je 'm daarmee denkt te winnen ook nog.

Probleem met jou is dat - terwijl het over internationale conflicten gaat - jij pas heel precies rond onrecht wordt, als zich dat op het Nederlandse grondgebied afspeelt. Dat maakt al je verhalen er over waardeloos. Misschien vinden je vriendjes het overtuigend, maar iedereen die ook naar de andere kant kijkt, ziet er enkel hypocrisie in.
In jouw soort verhalen komt nooit een Palestijnse moeder voor, bij lange na niet.

Geinig dat je mijn optiek "altijd hetzelfde" noemt, want begrijpen doe je er niet veel van. Ik zeg voortdurend: als je die regels weer grof gaat overtreden, dan krijg je weer diezelfde chaos, als waar die regels tegen beogen te beschermen. En dat kan inclusief bergen onrecht zijn, zoals tegen Tante Truus. Ook tante Mien is in mijn verhaal veel beter af dan het jouwe. Jouw verhaal heeft tante Mien niets anders te bieden dan een verhoogde kans op aanslagen. En mooie woorden over onrecht, als het fout gaat. Goedkoper kan niet.

Red Sonja
14-11-06, 23:03
Samir is natuurlijk weer de zoveelste scapegoat.
Hij is tot symbool gemaakt, waar de woede van de mensen op kan worden geprojecteert. Een bliksemafleider.
Zo gaat dat toch altijd.. ?

Maarten
14-11-06, 23:17
Geplaatst door Red Sonja
Samir is natuurlijk weer de zoveelste scapegoat.
Hij is tot symbool gemaakt, waar de woede van de mensen op kan worden geprojecteert. Een bliksemafleider.
Zo gaat dat toch altijd.. ?

Hij moet gewoon model staan voor de behandeling van mensen die hier aanslagen zouden willen plegen.
Daarbij wordt in alle talen gezwegen over een belangrijk deel van de motieven bij die aanslagplegers, waaruit blijkt dat het gewoon een reactie is op westers geweld elders, en de Nederlandse bijdrage daaraan.

Red Sonja
14-11-06, 23:58
Geplaatst door Maarten
Hij moet gewoon model staan voor de behandeling van mensen die hier aanslagen zouden willen plegen.
Daarbij wordt in alle talen gezwegen over een belangrijk deel van de motieven bij die aanslagplegers, waaruit blijkt dat het gewoon een reactie is op westers geweld elders, en de Nederlandse bijdrage daaraan.

Dat ook nog eens.
Natuurlijk wordt daarover gezwegen.
Er wordt typisch volgens de volksverlakkerij-methode gewerkt van "problem-reaction-solution".
Juist d.m.v. het crëeren en het "berechten" van een zondebok (solution) heeft het grootste deel van het dociele volk weer het behaaglijke gevoel dat Vadertje Staat goed over hun veiligheid waakt.

Ze moesten eens weten!

EdgarW
01-12-06, 11:35
BNR - 1 december 2006 00:00

Uitspraak in zaak rond groep Samir A.
In Amsterdam doet de rechter uitspraak in de zaak rond Samir A.. Justitie beschuldigt hem en vijf anderen van het vormen van een terreurorganisatie, die aanslagen wilde plegen op politici en op de AIVD.

Het uitspreken van mogelijke straffen door de rechtbank laat nog op zich wachten. Wel is al duidelijk dat de rechters de groep niet zien als een terreurorganisatie. Daarvoor worden de verklaringen van twee kroongetuigen te onbetrouwbaar geacht.

Vanmiddag komt er een uitspraak tegen de verdachten afzonderlijk. Behalve van terroristische activiteiten worden ze ook beschuldigd van verboden wapenbezit.

http://www.bnr.nl/ShowNieuwsArtikel.asp?src=redactie&id=4604

EdgarW
01-12-06, 14:04
Acht jaar celstraf voor Samir A.

Uitgegeven: 1 december 2006 13:19
Laatst gewijzigd: 1 december 2006 14:44

AMSTERDAM - Samir A. moet acht jaar de cel in, zo bepaalde de rechtbank vrijdag. Volgens de rechters heeft de 20-jarige zich schuldig gemaakt aan het voorbereiden van een terroristische aanslag.

Hij zou van plan zijn geweest aanslagen te plegen op politici en het gebouw van de inlichtingendienst AIVD. Hoewel hij al vaker voor de rechter heeft gestaan, is dit de eerste veroordeling voor A. Het Openbaar Ministerie had vijftien jaar celstraf tegen hem geëist.


Een en ander neemt niet weg dat volgens de rechtbank Samir A. en drie van zijn vijf medeverdachten, Nourrdin El F., Mohammed C. en Soumaya S. in de nabije toekomst wilden toeslaan.

Angst

Hij is "verder gegaan op het pad van terroristische idealen en doelen" en wil "de Nederlandse democratie in het hart raken en de Nederlandse bevolking angst aanjagen door aanslagen te plegen die talloze personen het leven kunnen kosten", aldus de rechtbank. Samir A. "haat andersdenkenden, wier leven voor hem kennelijk geen waarde heeft".

Videotestament

Het bewijs dat A. verregaande plannen had voor terreuraanslagen is onder meer gebleken uit het videotestament waar A.'s grote vijand, de inlichtingendienst AIVD, vorig jaar oktober de hand op wist te leggen. Daarin neemt A. afscheid van familie en vrienden, met het oog op zijn aanstaande martelaarsdood. Achter de in de camera sprekende A. staat een uzi tegen de muur.

Tevreden

Ondanks het feit dat de straffen aanzienlijk lager zijn uitgevallen dan geëist, toonde het Openbaar Ministerie zich overwegend tevreden met het vonnis tegen Samir A. en zijn medeverdachten.

"De rechtbank is met ons van oordeel dat met de arrestatie en vervolging van A. een aanslag is voorkomen", aldus persofficier van justitie Digna van Boetzelaer van het landelijk parket. "Die was heel dichtbij, zo heeft ook de rechtbank vastgesteld." Het OM zal eerst het vonnis nader bestuderen alvorens het een besluit neemt over het instellen van hoger beroep.

http://www.nu.nl/news/904491/15/rss/Acht_jaar_celstraf_voor_Samir_A..html

sjaakie
02-12-06, 15:05
El F. 4 jaar, C. 4 jaar, S. 3 jaar
1-12-2006 De rechtbank heeft drie medeverdachten van Samir A. veroordeeld tot gevangenisstraffen van vier en drie jaar.
Naast Samir A. heeft de 24-jarige Nouriddin El F. een centrale rol in de groep gespeeld. De rechtbank gaf hem vier jaar cel na een eis van 12 jaar. Mohammed C. kreeg ook vier jaar celstraf opgelegd, er was 15 jaar geëist. De enige vrouwelijke verdachte, Soumaya S. , kreeg drie jaar, na een eis van 10 jaar celstraf.
Vrijspraak was er voor Mohammed H. (20) terwijl de Brahim H. (23) drie maanden kreeg vanwege het aanvragen van een identiteitsbewijs met valse gegevens


bron (http://www.at5.nl/index.asp?newsid=22836)


ACHT JAAR VOOR VOORBEREIDING AANSLAGEN

Succes OM in zaak Samir A.

door Fred Soeteman


AMSTERDAM, zaterdag
Tweemaal is hij vrijgesproken, maar acht jaar gevangenschap is nu toch het voorland van Samir A. (20), wegens zijn plannen om met niets en niemand ontziende terreuraanslagen „de Nederlandse democratie in het hart te raken”, zoals de rechtbank in Amsterdam het uitdrukt.
A. is verdergegaan op het pad van terroristische idealen en doelen, op weg naar misdrijven die tallozen het leven hadden kunnen kosten, zei de rechtbankpresident in de Amsterdamse justitiebunker tijdens het uren vergende voorlezen van de vonnissen tegen de groepering die wordt gezien als de voortzetting van de ontmantelde Hofstadgroep.
De bewezenverklaring behelst niet de deelname aan een terroristische organisatie, maar wel voorbereiding en bevordering van moord, doodslag en het veroorzaken van ontploffingen, plus het voorhanden hebben van vuurwapens, alles met terroristisch oogmerk, aldus het vonnis, waarin overigens de verklaringen van belangrijke (kroon)getuigen wegens onbetrouwbaarheid goeddeels buiten beschouwing zijn gelaten.

Bomaanval
De rechtbank stelt vast dat Samir A. aanslagen in petto had op politici als Weisglas, Van der Vlies, Marijnissen, Dittrich, Remkes, Van Aartsen, Wilders, Zalm, Balkenende, Griffith en Hirsi Ali, en een bomaanval op de AIVD in Leidschendam.
Het ging om voorbereidingshandelingen, zei rechtbankpresident mr. E.W. Koning, maar concrete actie was op korte termijn te verwachten. Het openbaar ministerie (OM), dat vijftien jaar tegen A. had geëist, gaat in hoger beroep. De rechtbank achtte niet bewezen dat A. en zijn medeverdachten een terroristische organisatie hebben gevormd. Het OM kan zich daar niet mee verenigen.
Medeverdachte Mohamed C. (31), tegen wie eveneens vijftien jaar was geeist omdat justitie hem naast Samir A. een centrale rol in het netwerk toedichtte, blijkt in de ogen van de rechtbank slechts voor een minder belangrijk aandeel veroordeeld te kunnen worden: vier jaar cel. Eenzelfde straf werd uitgesproken tegen de gisteren in zijn cel gebleven Nourridine el F. (24), die echter eerder dit jaar al vijf jaar aan zijn broek heeft gekregen. Zijn telkens stralend glimlachende ex-echtgenote Soumaya S. (23) heeft een straf van drie jaar opgelegd gekregen. De „sterk ideologisch gedreven” jonge vrouw wordt vooral zwaar aangerekend dat zij via haar zus in een apotheek heeft geprobeerd persoonlijke gegevens van politici te achterhalen, en ook dat zij bemoeienis heeft gehad met de wapens, waaronder machinepistolen, die in de groep hebben gecirculeerd.



Eén verdachte, Brahim H. (23) , kreeg alleen drie maanden straf omdat hij met gebruik van een foto van Nourridine el F. een identiteitskaart had aangevraagd. De 20-jarige Mohamed H., die acht jaar cel had horen eisen, werd volledig vrijgesproken. Bij het verlaten van de extra beveiligde rechtszaal omhelsde hij Samir A.

Boete
Deze laatste moet ook nog 360 euro boete betalen (of zeven dagen zitten). In april 2005, toen hij in vrijheid was gesteld, ging hij plotseling persfotograaf Oscar Flos te lijf, die zijn werk deed voor De Telegraaf. Hij trapte hem en stompte hem in het gezicht.

bron (http://telegraaf-i.telegraaf.nl/daily/2006/12/2/TE/TE_2S_20061202_7/pagina.php)

super ick
03-12-06, 10:21
Geplaatst door rikus
Zou TBS niet op zijn plaats zijn geweest? Zitten we over een aantal jaren weer met de ellende :boer:

Met een lang lint aan een boomtak die loser.
Vreet hier mee en schijt vervolgens op dezelfde maatschappij.
Als die vrij komt paspoort innemen en samen met het strafdossier in Marokko afleveren.

Morosian
03-12-06, 10:47
Samir is een gefrustreerde haathobbit met het IQ van een klein knaagdier, levensgevaarlijk. Lintje om zijn nek en retour afzender.

Olive Yao
03-12-06, 16:15
Wij zijn hier tegen de doodstraf.
Ook als die hier wel bestond, zou Azzouz daar niet voor in aanmerking komen.

super ick
04-12-06, 21:26
Geplaatst door Olive Yao
Wij zijn hier tegen de doodstraf.
Ook als die hier wel bestond, zou Azzouz daar niet voor in aanmerking komen.

Doodstraf bestaat hier niet maar als het bestond weet jij de criteria????
Heel knap. Uit een visioen ofzo?