PDA

Bekijk Volledige Versie : Meerderheid v/d pedoseksuelen die kinderen ernstig misbruiken, hoeft niet de cel in



Qaiys
11-11-06, 02:04
vrijdag 10 november 2006

Vaak alleen taakstraf voor pedo

Door ANNELIEKE DIJKSTRA

ROTTERDAM - Een meerderheid van de pedoseksuelen die kinderen ernstig misbruiken, hoeft niet de cel in.

Zes op de tien veroordeelden kwam er vorig jaar af met een taakstraf, boete of voorwaardelijke gevangenisstraf.

Voor het zwaarste vergrijp, het ‘seksueel binnendringen’ bij een kind jonger dan 12 jaar, hoefde in 2005 de helft van de daders niet de cel in. Dit blijkt uit gegevens die het Openbaar Ministerie aan deze krant ter beschikking stelde.

Vorig jaar zijn voor de ernstigste pedoseksuele delicten 385 mensen veroordeeld. Het gaat dan om ‘seksueel binnendringen’ van een kind en ontucht met misbruik van gezag. Na de rechtszaak moest 41 procent van de daders de cel in, waarvan de helft minder dan een jaar. Op deze misdrijven staan straffen tot 12 jaar.

Slachtofferhulp Nederland zegt dat het voor de kinderen en hun ouders belangrijk is dat de dader celstraf krijgt. ,,Al is het maar een paar weken of maanden,’’ aldus woordvoerster Irene Staat. ,,Het geeft de slachtoffers rust om aan de verwerking van het trauma te beginnen. Dat kan niet als je nog steeds bang bent je belager op straat tegen te komen.’’

Volgens de Raad voor de Rechtspraak, die de rechters vertegenwoordigt, wordt in elke zaak een weloverwogen beslissing genomen. ,,De impact van een taakstraf wordt vaak onderschat,’’ aldus woordvoerder Michiel Boer.

,,Daar komt bij dat celstraf door de direct betrokkenen niet altijd wordt ervaren als genoegdoening. Zedendelicten vinden vaak plaats in de familiesfeer en celstraf kan leiden tot desastreuze gevolgen als baanverlies en sociale ontwrichting van een familie of gezin.’’

In Elst kreeg een taxichauffeur een werkstraf van 6 weken nadat hij drie zwakbegaafde scholieren had misbruikt. Met één meisje had hij gemeenschap.


http://www.ad.nl/binnenland/article796194.ece

Rio
11-11-06, 03:42
Geplaatst door Qaiys

Volgens de Raad voor de Rechtspraak, die de rechters vertegenwoordigt, wordt in elke zaak een weloverwogen beslissing genomen. ,,De impact van een taakstraf wordt vaak onderschat,’’ aldus woordvoerder Michiel Boer.

,,Daar komt bij dat celstraf door de direct betrokkenen niet altijd wordt ervaren als genoegdoening. Zedendelicten vinden vaak plaats in de familiesfeer en celstraf kan leiden tot desastreuze gevolgen als baanverlies en sociale ontwrichting van een familie of gezin.’’



So? Baanverlies? Dat is toch wel vaker het gevolg van een celstraf na een ernstig misdrijf? Dit is toch wel een hele vreemde redenering. Zo'n straf is niet alleen bedoeld als genoegdoening, het moet ook een afschrikkende werking hebben. Een paar maanden schoffelen als je een kind hebt verkracht, dat staat echt niet in verhouding.


Geplaatst door Qaiys
In Elst kreeg een taxichauffeur een werkstraf van 6 weken nadat hij drie zwakbegaafde scholieren had misbruikt. Met één meisje had hij gemeenschap.



Niet te geloven. Zes weken nog wel! Dit is echt schandalig. Dat het een taxichauffeur was interesseert me dan weer niet, eigenlijk raar dat dat erbij staat.

888
11-11-06, 11:59
Ik snap de rechtspraak in Nederland ook niet meer.

M@riska
11-11-06, 13:45
Ik zou wel weten wat er met hun moet gebeuren. Maar dat kan ik niet zeggen want dan predik ik haat. :tik:

Dolle Fatima
11-11-06, 13:50
Geplaatst door EyeLiner
Ik zou wel weten wat er met hun moet gebeuren. Maar dat kan ik niet zeggen want dan predik ik haat. :tik:

:engel:


Menselijke regels werken niet, zoveel is wel duidelijk.

Witte78
11-11-06, 15:47
Ik snap de softheid ook niet tegen dit soort mensen.

Ze zijn ziek, en horen niet in de samenleving thuis. Als iemand zich eenmaal vergrijpt, is hij in staat dit nogmaals te doen. Met andere woorden, levens lang voor dit soort mensen.

M@riska
11-11-06, 16:54
Geplaatst door Dolle Fatima
:engel:


Menselijke regels werken niet, zoveel is wel duidelijk.


Vandaar, stuur maar door naar mij. :hihi:

fransjan
11-11-06, 17:07
Geplaatst door Rio
So? Baanverlies? Dat is toch wel vaker het gevolg van een celstraf na een ernstig misdrijf? Dit is toch wel een hele vreemde redenering. Zo'n straf is niet alleen bedoeld als genoegdoening, het moet ook een afschrikkende werking hebben. Een paar maanden schoffelen als je een kind hebt verkracht, dat staat echt niet in verhouding.
......

De dader kan natuurlijk kostwinner zijn van het slachtoffer of van iemand anders.

Verder ben ik het met je eens dat de straffen veels te laag zijn. :ninja2:

Mark
11-11-06, 17:08
van mij hoeven ze ook niet de cel in


maar hun graf in

freya
11-11-06, 17:22
En ik richt me nu tot de
Hemelen en klop de deur. Ik vraag u om amen te zeggen:
O God, de almachtige der hemelen en aarde,
Breker van ruggen van onderdrukkers en recalcitranten
O God hier zijn pedoseksuelen die kinderen ernstig misbruiken (Biddend publiek zegt Amen)
U zult ze belasten met Uw woede en verachting (Biddend publiek zegt
Amen)
O God, bezorg hen een ziekte die door alle bewoners van de aarde niet
in staat zullen zijn om te genezen (Biddend publiek zegt Amen)
Zij zouden daardoor tevergeefs naar de dood verlangen en trefffen het niet
O God, bezorg hen een ellende, waarbij zij naar de dood verlangen en
het niet trefffen
O God, bezorg hen een ellende, waarbij zij naar de dood verlangen en
het niet treffen(Biddend publiek zegt Amen)
O God, verblind het zicht van pedoseksuelen die kinderen ernstig misbruiken zoals u hun hart hebt verblind
O God, verblind hun zicht
O God bezorg hun hersens een kanker (Biddend publiek zegt Amen)
O God, bezorg hen een tongkanker
O God, …


Zo dat lucht op :strik:

fransjan
11-11-06, 17:44
Geplaatst door freya
En ik richt me nu tot de
Hemelen en klop de deur. Ik vraag u om amen te ............... kanker (Biddend publiek zegt Amen)
O God, bezorg hen een tongkanker
O God, �


Zo dat lucht op :strik:
Freya, ik moet toegeven, die zit!!!!

Mijn complimenten, een weerwoord heb ik nog niet, maar komt nog.

M@riska
11-11-06, 18:07
Geplaatst door freya
En ik richt me nu tot de
Hemelen en klop de deur. Ik vraag u om amen te zeggen:
O God, de almachtige der hemelen en aarde,
Breker van ruggen van onderdrukkers en recalcitranten
O God hier zijn pedoseksuelen die kinderen ernstig misbruiken (Biddend publiek zegt Amen)
U zult ze belasten met Uw woede en verachting (Biddend publiek zegt
Amen)
O God, bezorg hen een ziekte die door alle bewoners van de aarde niet
in staat zullen zijn om te genezen (Biddend publiek zegt Amen)
Zij zouden daardoor tevergeefs naar de dood verlangen en trefffen het niet
O God, bezorg hen een ellende, waarbij zij naar de dood verlangen en
het niet trefffen
O God, bezorg hen een ellende, waarbij zij naar de dood verlangen en
het niet treffen(Biddend publiek zegt Amen)
O God, verblind het zicht van pedoseksuelen die kinderen ernstig misbruiken zoals u hun hart hebt verblind
O God, verblind hun zicht
O God bezorg hun hersens een kanker (Biddend publiek zegt Amen)
O God, bezorg hen een tongkanker
O God, …


Zo dat lucht op :strik:


InchaAllah Amien!

TENACH
11-11-06, 19:05
Geplaatst door Witte78
Ik snap de softheid ook niet tegen dit soort mensen.

Ze zijn ziek, en horen niet in de samenleving thuis. Als iemand zich eenmaal vergrijpt, is hij in staat dit nogmaals te doen. Met andere woorden, levens lang voor dit soort mensen.

Oei!

Zou je dertig jaar geleden dit soort uitspraken doen tegen de homo´s?

Zoals je ziet is het homo being zo normaal als maar kan. 1 kritiek en je de media spijkert je aan de schandpaal.

Ik voorzie, en geloof mij, dat pedofielen over enkele jaren de politiek en de media volledig zijn doordrongen, en kritiek zal op hen zal bestempeld worden als kritiek op het westerse maatschappij. Politieke partijen worden langzamerhand doordrongen door deze viespeuken.

Op dit moment verafschuwd iedereen de pedo´s, zoals al bekend is zijn er diverse viezerikken opgespoord, van pastoren tot rechters, van voetbalmanagers tot ..... (vul zelf maar in).

888
12-11-06, 11:00
Nederlandse rechtsysteem is toch min of meer aan het veranderen. Dus zal nog effe duren. Denk een jaar of 5 dat het rechssysteem hier in Nederland is veranderd en dat het past een juiste maat is ingevoerd.

Witte78
12-11-06, 11:25
Geplaatst door TENACH
Oei!

Zou je dertig jaar geleden dit soort uitspraken doen tegen de homo´s?

Zoals je ziet is het homo being zo normaal als maar kan. 1 kritiek en je de media spijkert je aan de schandpaal.

Ik voorzie, en geloof mij, dat pedofielen over enkele jaren de politiek en de media volledig zijn doordrongen, en kritiek zal op hen zal bestempeld worden als kritiek op het westerse maatschappij. Politieke partijen worden langzamerhand doordrongen door deze viespeuken.

Op dit moment verafschuwd iedereen de pedo´s, zoals al bekend is zijn er diverse viezerikken opgespoord, van pastoren tot rechters, van voetbalmanagers tot ..... (vul zelf maar in).

We hebben het hier over kinder VERKRACHTERS. Een pedofiel hoeft van mij nergens voor gestraft worden, zolang hij maar zn poten thuishoud.

Het heeft ook niks met pedo zijn te maken wat mij betreft. Het maakt me geen moer uit wat voor soort mens een kind op een beestelijke manier misbruikt. Feit is wel dat pedos vaker dit soort gedrag vertonen.

Iedere persoon die het nodig acht om voor wat voor reden dan ook kinderen beestactig te misbruiken verdient een enkeltje gevangenis. Pedo of niet.

contradictio
12-11-06, 11:34
Zou stemmen op CDA of Christenunie helpen?...

Rabi'ah.
12-11-06, 13:12
Geplaatst door freya
En ik richt me nu tot de
Hemelen en klop de deur. Ik vraag u om amen te zeggen:
O God, de almachtige der hemelen en aarde,
Breker van ruggen van onderdrukkers en recalcitranten
O God hier zijn pedoseksuelen die kinderen ernstig misbruiken (Biddend publiek zegt Amen)
U zult ze belasten met Uw woede en verachting (Biddend publiek zegt
Amen)
O God, bezorg hen een ziekte die door alle bewoners van de aarde niet
in staat zullen zijn om te genezen (Biddend publiek zegt Amen)
Zij zouden daardoor tevergeefs naar de dood verlangen en trefffen het niet
O God, bezorg hen een ellende, waarbij zij naar de dood verlangen en
het niet trefffen
O God, bezorg hen een ellende, waarbij zij naar de dood verlangen en
het niet treffen(Biddend publiek zegt Amen)
O God, verblind het zicht van pedoseksuelen die kinderen ernstig misbruiken zoals u hun hart hebt verblind
O God, verblind hun zicht
O God bezorg hun hersens een kanker (Biddend publiek zegt Amen)
O God, bezorg hen een tongkanker
O God, …


Zo dat lucht op :strik:


Je zet aan tot haat. :jammer:
























Een hartgrondig "amin"!

Witte78
12-11-06, 13:16
Geplaatst door Rabi'ah.
Je zet aan tot haat. :jammer:
























Een hartgrondig "amin"!

Ik vraag me af waarom je aan god de almachtige en alwetende dit soort verzoeken ubehaubt moet doen.

freya
12-11-06, 16:10
Geplaatst door Witte78
Ik vraag me af waarom je aan god de almachtige en alwetende dit soort verzoeken ubehaubt moet doen.

Omdat de mensen er dus duidelijk veel te weinig aan doen.

Witte78
12-11-06, 16:18
Geplaatst door freya
Omdat de mensen er dus duidelijk veel te weinig aan doen.

Ik bedoek meer te zeggen, dat een alwetende god dit allang weet. Waarom dan alsnog een verzoek doen? Is dit dan niet een beetje respectloos en onzinnig?

Julien
12-11-06, 16:21
Geplaatst door contradictio
Zou stemmen op CDA of Christenunie helpen?...

Waarom niet?

freya
12-11-06, 16:24
Geplaatst door Witte78
Ik bedoek meer te zeggen, dat een alwetende god dit allang weet. Waarom dan alsnog een verzoek doen? Is dit dan niet een beetje respectloos en onzinnig?

Het lucht op om uit te spreken dat je er vertrouwen in hebt dat God(in) het wel zal oplossen.

Witte78
12-11-06, 16:34
Geplaatst door freya
Het lucht op om uit te spreken dat je er vertrouwen in hebt dat God(in) het wel zal oplossen.

Ok op die manier, zo had ik je tekst niet geinterpeteerd. Ik kan daar echter geen hoop in vinden. Dat een god het in de eerste plaats laat gebeuren/mogelijk maakt, en het feit dat hij almachtig en alwetend is, vertelt mij dat hij het dan bewust zover heeft laten komen. En dat het dus zo bedoelt is. Volgens sommige is dat dan weer om de mensheid te testen. Om te zien of wij in staat zijn zelf met een oplossing te komen.

Maargoed ik brabbel maar wat, ik geloof niet in een god. Ik probeer me in te denken hoe het is om dat wel te doen, al lukt me dat niet altijd even goed. Ik kom altijd uit op tegenstrijdigheden. Ik mis waarschijnlijk de overgave.

Julien
12-11-06, 17:49
Geplaatst door Witte78
Maargoed ik brabbel maar wat, ik geloof niet in een god. Ik probeer me in te denken hoe het is om dat wel te doen, al lukt me dat niet altijd even goed. Ik kom altijd uit op tegenstrijdigheden. Ik mis waarschijnlijk de overgave.

Ik geloof wel in God, maar ik vind gelovigen die God vragen om mensen te vervloeken maar dom. Tenzij zij van zichzelf vinden dat zij een gewelddadig geloof aanhangen. Het is niet onze taak om voor God te spelen. Als God een persoon wil vervloeken, doet Hij dat zelf wel. Daar heeft hij geen mensen voor nodig.

Maarten
13-11-06, 06:46
Geplaatst door TENACH

Ik voorzie, en geloof mij, dat pedofielen over enkele jaren de politiek en de media volledig zijn doordrongen,
Ey, een jood! Herkenbaar als jood, nu met Tenach én Israelische vlag!
Shalom! :D

Zullen we EEN onderwerp vermijden?

Ik bedoel, ik blijf geloven dat het kan, die Leeuwen en Lammeren in éen wei, maar er moet niet óok nog een snufje Thijm op zitten..

Maar het gaat wel meevallen met die pedo-erkenning, want de slachtoffers zijn er ook nog. En de gevolgen duren héel lang! Reken maar op een probleempje bij die erkenning.

Misschien ga ik wel op die pedopartij stemmen. Ik bedoel, ze waren er nu al de oorzaak van, dat die hele zaak weer aandacht kreeg, en als ze in de Kamer zitten, dan vallen ze permanent op, als teken van waakzaamheid.
Elke keer als ze in het nieuws zijn, wordt iedereen er aan herinnert dat er op de kinderen gelet moet worden.

Man_Ray
13-11-06, 13:30
Geplaatst door Witte78
We hebben het hier over kinder VERKRACHTERS. Een pedofiel hoeft van mij nergens voor gestraft worden, zolang hij maar zn poten thuishoud.

Het heeft ook niks met pedo zijn te maken wat mij betreft. Het maakt me geen moer uit wat voor soort mens een kind op een beestelijke manier misbruikt. Feit is wel dat pedos vaker dit soort gedrag vertonen.

Iedere persoon die het nodig acht om voor wat voor reden dan ook kinderen beestactig te misbruiken verdient een enkeltje gevangenis. Pedo of niet.

Eens!

wytze
13-11-06, 13:41
Het is allemaal nog veel zieker en verrotter in dit land.
Niet de daers, maar de slachtoffers ziten in de gevangenis en worden daar met regelmaat nog verder vernederd en getraumatiseerd.


Eindhoven, 11 november 2006

Betreft: Handschoenenpetitie tegen visitatie bij patiënten in de jeugdpsychiatrie

Beste mensen,

Zoals u ongetwijfeld bekend is, zitten er heel wat kinderen
opgesloten in jeugdgevangenissen zonder dat zij veroordeeld zijn voor
strafbare feiten. Hun opsluiting is het directe resultaat van een
schrijnend tekort aan behandelplaatsen in de jeugdzorg. Deze
kinderen worden onderworpen aan hetzelfde gevangenisregime als
kinderen die een straf uitzitten. Dat wil onder andere zeggen dat ze
geen cadeautjes mogen ontvangen, strenge bezoekregelingen hebben en
na elk contact met de buitenwereld hun kleren uit moeten trekken voor
een visitatie (het nakijken van hun lichaamsholten). Dit alles is een
absolute schending van de inhoud en de geest van het Verdrag van de
Rechten van het Kind. Met de ondertekening en ratificatie van dit
Verdrag verplichtte Nederland zich om altijd en overal in het belang
van het kind te handelen. Maar het opsluiten en aan vernederende
fysieke handelingen blootstellen van kinderen die zorg nodig hebben
is het tegendeel hiervan. Om geen enkele reden die de ontwikkeling
van deze kinderen dient, wordt hun fysieke integriteit aangetast. Dit
gebeurt zelfs bij kinderen die in de jeugdpsychiatrie zijn beland als
gevolg van incest of verkrachting. Het mag duidelijk zijn dat dit
moet stoppen! Kinderen die jeugdzorg nodig hebben, horen niet in een
cel! Opsluiting is geen zorg! Visitatie van kinderen die niks misdaan
hebben, moet verboden worden! Wij, jongeren van Actiegroep Tekeer
tegen de isoleer! en het jongerenpanel Ziek in de regio
Eindhoven/Noord Brabant, roepen u op om onze actie te steunen tegen
het visiteren van kinderen die in een gevangeniscel zitten terwijl ze
zorg nodig hebben. Wij verzoeken u om met name jongeren uit uw
organisatie te benaderen met de vraag of zij hun handtekening willen
zetten op een latex handschoen, het symbool van de gehate visitatie.
De getekende handschoenen zullen we op 5 december aanbieden aan de
minister van Justitie en/of de commissie VWS. Afschaffing van de
visitaties zou het mooiste sinterklaascadeautje zijn dat deze
kinderen zich kunnen wensen.

Hoe meedoen: ·

Zoek latex/rubberen handschoenen (bijvoorbeeld bij thuiszorg, in
ziekenhuizen, opleidingen, apotheken of bij schoonmakers) of haal bij
de groothandel een hele doos met 100 stuks voor ongeveer EUR 5,50. ·

Schrijf op de handschoen, met een watervaste stift op alcoholbasis,
je naam en je protest tegen het visiteren van onschuldige kinderen. ·

Breng alle handschoenen op 5 december 2006 tussen 12.00 en 13.00 uur
naar het Plein in Den Haag, of stuur ze tot uiterlijk 30 november
naar: Actiegroep Tekeer tegen de isoleer!, Theodoor van Thuldenstraat
37, 5613 HE Eindhoven.

Op dinsdag 5 december gaan we de handschoenenpetitie aanbieden aan de
minister van Justitie (als we die dan al hebben) en/of de commissie
VWS in Den Haag. Wij rekenen op uw steun en vragen u om deze oproep
breed te verspreiden.

Met vriendelijke groet,

Jolijn Santegoeds Actiegroep Tekeer tegen de isoleer (Eindhoven)

Mede namens Ziek, het Jongerenpanel van ParticipatieWerkplaats Midden
Brabant Email: [email protected]

Witte78
13-11-06, 13:56
Geplaatst door wytze
[B]Het is allemaal nog veel zieker en verrotter in dit land.
Niet de daers, maar de slachtoffers ziten in de gevangenis en worden daar met regelmaat nog verder vernederd en getraumatiseerd.




Laat "in dit land" maar weg, en maak ervan "op deze wereld".

http://video.google.com/videoplay?docid=359924937663867563