PDA

Bekijk Volledige Versie : Dutch ban on Muslim face veils!



Sallahddin
11-11-06, 11:31
Binnenkort wordt NL waarschijnlijk de eerste Westerse land die het dragen van Burka's & gezichtsbedekkingen in het algemeen, bij moslim vrouwen , in het openbaar gaat verbieden :
http://www.islamicity.com/m/news_frame.asp?Frame=1&referenceID=29012


Verstandig & juist besluit of publiciteitsstunt???
Wat denken jullie ervan eigenlijk?

Coolassprov MC
11-11-06, 12:15
http://www.guardian.co.uk/religion/Story/0,,1945461,00.html


Netherlands moves toward total ban on Muslim veils


Dan Bell
Saturday November 11, 2006
The Guardian


The Netherlands may become the first European country to ban Muslim face veils after its government pledged yesterday to outlaw the wearing in public spaces of the niqab, or veil, and the burka, or full-length cloak covering the head.
The right-leaning coalition said last night that it would look for a way to outlaw the wearing of all Muslim face veils. The grounds for a ban were laid last December when parliament voted in favour of a proposal to criminalise face coverings, as part of a security measure proposed by a far-right politician, Geert Wilders .

Rita Verdonk, the immigration minister, signalled that the government would now push for a total ban, even though the legislation would be likely to contravene Dutch religious freedom laws.
"The cabinet finds the wearing of a burka undesirable ... but cannot at present enforce a total ban," the Dutch news agency ANP quoted her as saying after a cabinet meeting.

Ms Verdonk suggested that existing legislation which limits the wearing of burkas and other full-body coverings on public transport and in schools did not go far enough, and that the cabinet would discuss as wide a ban as possible in the coming week.

"The government will search for the possibility to provide a ban," her spokeswoman told the Reuters news agency.

The announcement is in stark contrast to the laissez-faire image of the Netherlands. The country is known for its tolerance for drugs, prostitution and euthanasia, but in recent years has passed some of Europe's most unforgiving entry and immigration laws.

Religious tensions have been heightened by the murder of film director Theo van Gogh by a Dutch-Moroccan militant in 2004, and by the dramatic rise of Pim Fortuyn, an anti-immigration and anti-Muslim gay politician who was assassinated by an animal rights activist days before national elections in 2002.

Muslim groups estimate that as few as 50 women out of 1 million Dutch Muslims wear the burka or the niqab, but the groups have protested that a ban would increase feelings of victimisation and alienation. "What the government is doing now is totally disproportionate to the number of women who actually wear the burka," said Ayhan Tonca, chairman of an umbrella group of Dutch Muslim organisations. "The legislation we already have to protect people for security reasons is adequate," he added.

One Dutch-born Muslim, identifying herself only as Hope, told Reuters that she wore the niqab because she wanted to. "Nobody has the right to forbid it. If someone decides I cannot wear it, then I will feel suppressed," she said.

The Netherlands would be the first European state to impose a nationwide ban on Islamic face coverings, but other states have already outlawed them in specific places.

The proposal comes at a time when the debate on veils and whether they prevent Muslim women from integrating, has gathered momentum across Europe, and has drawn comments from Tony Blair and Italy's prime minister Romano Prodi. In 2004, France banned wearing of overt religious symbols in schools, arguing they were contrary to its separation of church and state.

observer
11-11-06, 20:30
of een wet nuttig is wordt niet door de aantallen bepaald maar door of het een goed doel tot stand brengt

dus is de vraag helpt het de samenleving of deze vrouwen

Qaiys
11-11-06, 22:07
Laffe landjes houden zich bezig bezig met een paar vrouwen die zich toch niet kunnen verdedigen.

O wat een heldhaftige landje is Nederland door het voorstel van racist wilders serieus te nemen alsof ze niets beters te doen hebben.

Hoe kun je je nou ooit thuisvoelen in dit land van laffe racisten?

Cherry Bo
11-11-06, 22:11
Geplaatst door Qaiys

Hoe kun je je nou ooit thuisvoelen in dit land van laffe racisten?

Wat doe je hier nog?

Qaiys
11-11-06, 22:13
Geplaatst door Cherry Bo
Wat doe je hier nog?

Schijnheilige nazi-zionisten zoals jou bestrijden.

Cherry Bo
11-11-06, 22:16
Geplaatst door Qaiys
Schijnheilige nazi-zionisten zoals jou bestrijden.

~Gaap~

Qaiys
11-11-06, 22:18
Geplaatst door Cherry Bo
~Gaap~

Getfoe..

:wohaa:

Cherry Bo
11-11-06, 22:21
Geplaatst door Qaiys
Getfoe..

:wohaa:

De beroemde rochel...

~gaap~

observer
12-11-06, 00:05
Geplaatst door Qaiys
Laffe landjes houden zich bezig bezig met een paar vrouwen die zich toch niet kunnen verdedigen.

O wat een heldhaftige landje is Nederland door het voorstel van racist wilders serieus te nemen alsof ze niets beters te doen hebben.

Hoe kun je je nou ooit thuisvoelen in dit land van laffe racisten? grappig het argument van de andere kant is dat deze vrouwen zich inderdaad niet kunnen verdedigen

niet tegen sexistische onderdrukkende mannen dat wel

dus iedereen is het er over eens dat deze vrouwen zich niet kunnen verdedigen

de oplossing zou dus zijn dat de vrouwen die zich niet kunnen verdedigen tegen de mannen die hun geloof aanvallen verhuizen naar een land waar ze veilig zijn

van de vrouwen die zich niet tegen de sexisten kunnen verdedigen, tja dan moeten de sexisten maar naar een land waar vrouwen onderdrukken wel oke is

gh.wille
12-11-06, 00:11
Geplaatst door Qaiys
Laffe landjes houden zich bezig bezig met een paar vrouwen die zich toch niet kunnen verdedigen.*)

O wat een heldhaftige landje is Nederland door het voorstel van racist wilders serieus te nemen alsof ze niets beters te doen hebben

Hoe kun je je nou ooit thuisvoelen in dit land van laffe racisten?


Ik begrijp niet dat je , je niet aansluit bij al die mensen die ons land gaan verlaten ! (overigens niet om de door jou genoemde redenen).

Dan kan de rij die hier graag willen wonen (in luilekkerland)weer wat groter worden.

Met jou gedachten zou ik hier geen dag langer willen zijn .

:lol:

*) Nee dat is zo in andere landen waar hun (klederdracht ) oorspronkelijk vandaan komt hebben de vrouwen de broek echu de Burka aan en hebben de mannen niks te vertellen , dat scheelt ff een slok op een borrel ! o,ja diedrinken ze niet vandaar zeker.

Overigens van mij mogen ze hun Burka wel dragen hoor !
Zie mijn antwoord eerderin deze topic !!

Qaiys
12-11-06, 01:46
Geplaatst door Cherry Bo
De beroemde rochel...

~gaap~


Gelijke Behandeling: voortaan gaan we spugen!

De Commissie Gelijke Behandeling (CGB) vindt het goed dat een Utrechtse vmbo-docente mannen geen hand meer geeft.

Deze site schrijft: ‘Woordvoerder Marcel Scholten zegt tegen Elsevier dat handenschudden weliswaar 'een gedragsnorm' is, maar dat de Commissie oordeelde dat vrijheid van godsdienst een grondwettelijk recht is, en dus zwaarder weegt.’

Persoonlijk zou ik mijn kinderen op een school niet willen blootstellen aan iemand (m/v, moslim/joods) die denkt dat het niet van God mag dat ongehuwde mannen en vrouwen elkaar via de hand beroeren. Dat handenschudden zou vleselijke lusten oproepen en de vrouw/man van heilige gedachten afhouden.

Etnocentrisme
De Commissie stelt: 'Hoewel het geven van een hand hier wellicht het meest gangbare voorbeeld van is, zijn er ook andere vormen van begroeten denkbaar. Dat sluit naadloos aan bij de eigen omgangscode van de school, die beoogt etnocentrisme tegen te gaan,' luidt het advies van de CGB.’

Ik vraag me bij deze stellingname af: is het niet verschrikkelijk etnocentrisch van de betrokken vrouw om haar eigen omgangsvormen te verkiezen boven de normale omgangsvormen? Daar wil de CGB niet op ingaan.

Maar ik geef toe: er zijn andere vormen van begroeten denkbaar. Als ik die vrouw tegenkom, zal ik haar in het gezicht spugen. Dat doe ik uit respect.

Masai
De traditionele begroetingsvorm van het grote volk van de Masai (dat zichzelf ziet als het ‘uitverkoren volk’) is het elkaar bespugen. Ik lieg niet - antropologen hebben er uitvoerig over gepubliceerd.

Door contact met verderfelijke westerlingen is dit gebruik voor een groot deel in onbruik geraakt, ofschoon het spugen op de grond als begroeting nog steeds in zwang is bij leden van dit volk (net als de Nuba zo mooi gefotografeerd door Leni von Riefenstahl, Hitlers favoriete regisseuse).

Het schijnt nog steeds zo te zijn dat een Masaivrouw, wanneer ze uw lieve babietje ziet, het kindje uit bewondering in het gezicht zal spugen – want spuug heeft een positieve magische kracht!

Multiculturele oplossing
Ik zou zeggen: als iemand u geen hand wilt geven, denk dan aan het advies van de CGB en neem uw toevlucht tot een andere vorm van begroeten, een oud Afrikaans begroetingsritueel - spuug de persoon in het gezicht! Dit is een mooie multiculturele oplossing wanneer we geconfronteerd worden met mensen die uw uitgestoken hand weigeren.

De stomme mensen die boos zouden kunnen worden wanneer u hen in het gezicht spuugt, moeten maar gaan klagen bij de CGB. Die klagers zijn vervelende etnocentristen zonder respect voor andere culturen.

Dus: wanneer iemand u geen hand wilt geven, spuug hem in het gezicht!

Ter ere van de Masai en uit respect voor degene die u wilt begroeten!

Spuug heeft een magische werking en iemand in het gezicht spugen is iemand het beste toewensen! Leve de Commissie Gelijke Behandeling!

Leon de Winter

Qaiys
12-11-06, 01:47
Geplaatst door observer
grappig het argument van de andere kant is dat deze vrouwen zich inderdaad niet kunnen verdedigen

niet tegen sexistische onderdrukkende mannen dat wel

dus iedereen is het er over eens dat deze vrouwen zich niet kunnen verdedigen

de oplossing zou dus zijn dat de vrouwen die zich niet kunnen verdedigen tegen de mannen die hun geloof aanvallen verhuizen naar een land waar ze veilig zijn

van de vrouwen die zich niet tegen de sexisten kunnen verdedigen, tja dan moeten de sexisten maar naar een land waar vrouwen onderdrukken wel oke is

Warrig verhaal

Cherry Bo
12-11-06, 09:39
Geplaatst door Qaiys
Getfoe..


Geplaatst door Cherry Bo
De beroemde rochel...

~Gaap~


Geplaatst door Qaiys
Gelijke Behandeling: voortaan gaan we spugen!


Ik vertaalde slechts jouw "getfoe", da's de beroemde rochel.

Ik doe dat nooit, 'getfoe'. :ego:

Coolassprov MC
12-11-06, 10:27
Geplaatst door Qaiys
Schijnheilige nazi-zionisten zoals jou bestrijden.

Mag ik je opdragen voor de koningklijke onderscheiding van Ridder In De Orde Van Oranje-Nassau?

Cherry Bo
12-11-06, 10:36
Geplaatst door Coolassprov MC
Mag ik je opdragen voor de koningklijke onderscheiding van Ridder In De Orde Van Oranje-Nassau?

Persoonlijk zou ik dan in de aanbevelingsbrief "koningklijk" ietsje anders spellen. Succes. :duim:

Sallahddin
12-11-06, 12:21
Ik vraag me af waar komt die hysterish fixatie-obsessie over moslims vandaan;vooraal in "catholieker dan de paus " NL ;de 9-11 en anderen geven mij geen bevredigend aantwoord: NL mag zich ;"met enig trots " of schaamte (het is hoe je het bekijkt) tot de top Westerse meest moslim hatende landen of fertile gronden voor Islamofobie ;worden gerekend!

Deze fixatie is ook politiek gemotiveerd voor onreinpolitiekedoeleinden (Machiavelli zou echt jaloers zijn wanneer die de politiek van vandaag kan aanschouwen!)!

Deze ;op beurten tussen Westersen Landen ("gisteren " Frankrijk met haar hoofddoek wetten ...) +++...en vandaag NL in de "heldhaftig leiding" van zgn "vrij & beschaafde landen" die de strijd voert tegen "moslim achterlijkheid ;barbarisme & ..."!...net als diens narcotica wetten;Euthanasie ;homohuwelijken ...en het tolereren van ...pedofielpartijen (Insane!)....

Het Westen zit in een moreel ;intelectueel;Ideologish & spiritueel crisis ;onder ander ;...het creeren van nieuwe "intelectueel & Ideologish minderwaardig vijanden " (in het oog van het Westen :nuance van belang!) is dus vitaal om zich te kunnen (al is het illusoir!) en te blijven "waarderen" en claimen nog "superieur" te zijn !!!

P.S.: Burka"s en vrouwenbesnijdenis bijv: bestaan al lang en horen subtiel te worden opgelost en dat kan ook door ;oa; onderwijs ;voorlichting ....
Alleen is dat niet het voornaamste doel (want Burka"s en vrouwenbesnijdenis bijv vormen slechts de symptomen van de echte ziekte en da"s Islam volgens het Westen!)
Burka"s en vrouwenbesnijdenis zijn van die culturele getinte invloeden die niks met Islam te maken hebben ;en da"s algemeen bekend !
De volgende fase zou een direct aanval op echte Islamitishe beginselen !



Kortom ;het voornaamste doel is het ontketenen van een soort revolutie" ;"verlichting" ....om de Islam te "secularisren " (te neutraliseren beter gezegd!)net als het christendom trouwens ;....

om definitief en compleet (de genade klap!) macht en dominatie van de moslim wereld te realiseren door capitalisme van "vrij handel" en globalisatie .....maar da"s handelen zonder enig rekening te houden met de specifiteit ;de kracht ;de dynamiek ;geest en natuur van Islam die laat zich niet reduceren tot bepaalde nietszeggend tradities ;gebruiken en rituelen binnen de prive sfeer ook nog zonder enig invloed op het leven van mensen (politiek;economish; sociaal...)....:commercieel religieus Kerst;thanksgiving....

Deze gestimuleerde processen (secularisme ...) zijn gedoemd te mislukken ;als we rekening houden met wat de Islam eigenlijk is all about!...kan niet anders ;dat zou maar de Islam alleen maar laten "ressusciteren " uit zijn as net als de Phoenix maar wel reel (geen mythe)en in Islamitish oogpunt.....en dan is the SKY ...niet eens THE LIMIT!!!

Dus ;wie wordt voor de gek gehouden???

Good Kahuna
12-11-06, 13:40
Ik blijf het een vreemde denkwijze vinden, die van vrouwen verwacht dat ze zich als onherkenbare spoken in het openbare leven begeven, en van mannen niet.

Good Kahuna
12-11-06, 13:41
Geplaatst door Coolassprov MC
Mag ik je opdragen voor de koningklijke onderscheiding van Ridder In De Orde Van Oranje-Nassau?

Voordragen.

Slijmbal.

Qaiys
12-11-06, 13:55
Geplaatst door Good Kahuna
Ik blijf het een vreemde denkwijze vinden, die van vrouwen verwacht dat ze zich als onherkenbare spoken in het openbare leven begeven, en van mannen niet.

Dat is hier totaal niet aan de orde. Dat verwachtingspatroon zuig je uit je duim.

Wat hier aan de orde is, is een structurele jacht van de autochtonen op alles wat met de islam te maken zou kunnen hebben.

De meeste Marokkanen, ik durf wel te stellen 99 %, vinden een burka een vreemde gewaad en zouden nooit willen dat hun vrouwen een dergelijke kledingsstuk dragen.

Het gaat om de vrijheid van klederdracht maar die ingeperkt wordt door xenofobische motieven en breeduit worden uitgemeten in de politiek en media met als doel het verder stigmatiseren van allochtonen, moslims en andere vreemdelingen.

Ik vind een homosexueel met een billenbroek, kettingen en piercings iets afschuwelijk maar nooit en te nimmer zal ik dergelijke personen in Nederland hun rechten willen inperken.

Ik hoef mijn smaak de ander niet op te leggen, ik heb namelijk zelfvertrouwen genoeg. Daar schort het aan in Nederland. Het is tijd dat ze de minderwaardigheidscomplex t.a.v. de eigen cultuur afwerpen en kappen met het afreageren van hun tekortkoming door anderen hun wil te willen opleggen.

Witte78
12-11-06, 14:06
Geplaatst door Qaiys
Dat is hier totaal niet aan de orde. Dat verwachtingspatroon zuig je uit je duim.

Wat hier aan de orde is, is een structurele jacht van de autochtonen op alles wat met de islam te maken zou kunnen hebben.

De meeste Marokkanen, ik durf wel te stellen 99 %, vinden een burka een vreemde gewaad en zouden nooit willen dat hun vrouwen een dergelijke kledingsstuk dragen.

Het gaat om de vrijheid van klederdracht maar die ingeperkt wordt door xenofobische motieven en breeduit worden uitgemeten in de politiek en media met als doel het verder stigmatiseren van allochtonen, moslims en andere vreemdelingen.

Ik vind een homosexueel met een billenbroek, kettingen en piercings iets afschuwelijk maar nooit en te nimmer zal ik dergelijke personen in Nederland hun rechten willen inperken.

Ik hoef mijn smaak de ander niet op te leggen, ik heb namelijk zelfvertrouwen genoeg. Daar schort het aan in Nederland. Het is tijd dat ze de minderwaardigheidscomplex t.a.v. de eigen cultuur afwerpen en kappen met het afreageren van hun tekortkoming door anderen hun wil te willen opleggen.

Nederland is wat betreft vrijheid van kledingdracht en uiterlijk juist een van de meest vrije landen ter wereld.

De overweging is dan ook puur vanwege het feit dat mensen in dergelijke kleding onherkenbaar zijn. Dat jij er een xenofoobe kwestie van maakt ligt denk ik meer aan jouw bevooroordeelde kijk op de wereld.

Het is trouwens niet zo dat alle kledingdracht altijd maar toegestaan is. De door jou aangehaalde homo's met billenbroek zijn ook niet wenselijk in veel situaties, en niet vanwege homofobie. (bijvoorbeeld op een lagere school).

Good Kahuna
12-11-06, 14:08
Geplaatst door Qaiys
Dat is hier totaal niet aan de orde. Dat verwachtingspatroon zuig je uit je duim.

Dat verwachtingspatroon bestaat wel degelijk in sommige culturen. Wou je dat ontkennen dan?

Welke denkwijze binnen de islam schrijft een boerka voor? En waarom? Los van wat jij en de andere Marokkanen daarvan vinden?

Sallahddin
12-11-06, 14:10
Geplaatst door Qaiys
Dat is hier totaal niet aan de orde. Dat verwachtingspatroon zuig je uit je duim.

Wat hier aan de orde is, is een structurele jacht van de autochtonen op alles wat met de islam te maken zou kunnen hebben.

De meeste Marokkanen, ik durf wel te stellen 99 %, vinden een burka een vreemde gewaad en zouden nooit willen dat hun vrouwen een dergelijke kledingsstuk dragen.

Het gaat om de vrijheid van klederdracht maar die ingeperkt wordt door xenofobische motieven en breeduit worden uitgemeten in de politiek en media met als doel het verder stigmatiseren van allochtonen, moslims en andere vreemdelingen.

Ik vind een homosexueel met een billenbroek, kettingen en piercings iets afschuwelijk maar nooit en te nimmer zal ik dergelijke personen in Nederland hun rechten willen inperken.

Ik hoef mijn smaak de ander niet op te leggen, ik heb namelijk zelfvertrouwen genoeg. Daar schort het aan in Nederland. Het is tijd dat ze de minderwaardigheidscomplex t.a.v. de eigen cultuur afwerpen en kappen met het afreageren van hun tekortkoming door anderen hun wil te willen opleggen.


:fpetaf: :fpetaf:

Het Westen zit in een denial fase en crisis ;dus projecteert die op anderen ("minderwaardigen" !) om zich illusoir superieur en beter te voelen !

Je slaat de spijker op zijn kop!!!

Cherry Bo
12-11-06, 14:39
Uit het verkiezingsprogramma van GroenLinks:

"Voel je je thuis in een kleurrijk land, met ruimte voor verschillen?
GroenLinks wil mogelijk maken dat mensen naar elkaar toe groeien. Iedereen verdient het om in vrijheid te leven en zichzelf te zijn. Je moet je kunnen ontwikkelen en je eigen keuzes kunnen maken. Wij accepteren geen discriminatie. We houden rekening met elkaar en laten de ander vrij. Iedereen heeft recht op een eigen mening, religie, leefstijl of seksuele voorkeur."




Dit is dus zo'n beetje alles waar de burka niet voor staat.

Qaiys
12-11-06, 15:10
Geplaatst door Good Kahuna
Dat verwachtingspatroon bestaat wel degelijk in sommige culturen. Wou je dat ontkennen dan?

Welke denkwijze binnen de islam schrijft een boerka voor? En waarom? Los van wat jij en de andere Marokkanen daarvan vinden?

Vrijheid om zelf je eigen religieuze interpretatie of cultuuruiting te kiezen. Vrijheid van handelen en denken, ik neem aan dat je dat bekend voorkomt.

Ineens zijn die vrijheden wereldvreemd voor jou.

Good Kahuna
12-11-06, 15:20
Geplaatst door Qaiys
Vrijheid om zelf je eigen religieuze interpretatie of cultuuruiting te kiezen. Vrijheid van handelen en denken, ik neem aan dat je dat bekend voorkomt.

Ineens zijn die vrijheden wereldvreemd voor jou.

Beetje nietszeggend antwoord. Behalve dat je mij woorden in de mond legt die ik niet heb gezegd. Ik zei dat ik het een vreemde gewoonte vind. Net als jij, geloof ik.

Gerard074
12-11-06, 15:33
Ik vind dat Qaiys wel een punt heeft. Ik denk ook dat het een kul argument is om te denken dat achter een burka dragende vrouw een terrorist zit of een overvaller, zoals ik eerder hier ook al ergens las.
Tuurlijk maar die kans is net zo groot of zo je wilt klein dan dat ik de lotto win.

Het is holle verkiezingsretoriek. Wie kan mij dan eens zeggen wat voor een hinder je ervan ondervindt? Ik althans niet, vanwaar die angst? Als politieman heb ik nooit maar dan ook nooit iets te maken gehad met een sluierdragende (ik ben even de naam kwijt) vrouw.
Wel heb ik te maken gehad, bijna ieder weekend, met voetbal hooligans met sjaals, mutsen en halve bivakmutsen om zich op deze wijze onherkenbaar te willen maken en zo misdrijven te kunnen plegen.

Persoonlijk vind ik het ook een vreemd gezicht, maar wie ben ik om daarover te oordelen?
Verder is het volgens mij wel zo dat een burka dragende vrouw zich buitensluit van de arbeidsmarkt en dat weer niet kan. Dus wat dat betreft heb ik een dubbel gevoel over een burka.

Qaiys
12-11-06, 15:48
Geplaatst door Gerard074
Ik vind dat Qaiys wel een punt heeft. Ik denk ook dat het een kul argument is om te denken dat achter een burka dragende vrouw een terrorist zit of een overvaller, zoals ik eerder hier ook al ergens las.
Tuurlijk maar die kans is net zo groot of zo je wilt klein dan dat ik de lotto win.

Het is holle verkiezingsretoriek. Wie kan mij dan eens zeggen wat voor een hinder je ervan ondervindt? Ik althans niet, vanwaar die angst? Als politieman heb ik nooit maar dan ook nooit iets te maken gehad met een sluierdragende (ik ben even de naam kwijt) vrouw.
Wel heb ik te maken gehad, bijna ieder weekend, met voetbal hooligans met sjaals, mutsen en halve bivakmutsen om zich op deze wijze onherkenbaar te willen maken en zo misdrijven te kunnen plegen.

Persoonlijk vind ik het ook een vreemd gezicht, maar wie ben ik om daarover te oordelen?
Verder is het volgens mij wel zo dat een burka dragende vrouw zich buitensluit van de arbeidsmarkt en dat weer niet kan. Dus wat dat betreft heb ik een dubbel gevoel over een burka.

Door mensen zoals jou heb ik lang geleden, toen ik veel jonger was en Nederland veel meer zelfvertrouwen had in de eigen cultuur, geleerd om voor andermans vrijheid op te komen, ookal staat de levensstijl van die ander mij niet aan.

Jammer dat die objectievere zelfverzekerde nuchtere kijk op de wereld in Nederland minder is geworden.

Witte78
12-11-06, 16:58
Geplaatst door Gerard074
Ik vind dat Qaiys wel een punt heeft. Ik denk ook dat het een kul argument is om te denken dat achter een burka dragende vrouw een terrorist zit of een overvaller, zoals ik eerder hier ook al ergens las.
Tuurlijk maar die kans is net zo groot of zo je wilt klein dan dat ik de lotto win.

Het is holle verkiezingsretoriek. Wie kan mij dan eens zeggen wat voor een hinder je ervan ondervindt? Ik althans niet, vanwaar die angst? Als politieman heb ik nooit maar dan ook nooit iets te maken gehad met een sluierdragende (ik ben even de naam kwijt) vrouw.
Wel heb ik te maken gehad, bijna ieder weekend, met voetbal hooligans met sjaals, mutsen en halve bivakmutsen om zich op deze wijze onherkenbaar te willen maken en zo misdrijven te kunnen plegen.

Persoonlijk vind ik het ook een vreemd gezicht, maar wie ben ik om daarover te oordelen?
Verder is het volgens mij wel zo dat een burka dragende vrouw zich buitensluit van de arbeidsmarkt en dat weer niet kan. Dus wat dat betreft heb ik een dubbel gevoel over een burka.

Ik ben het wel eens dat het te veel media aandacht krijgt, en dat het in feite misbruikt wordt voor de verkiezingen. Echter krijgt het deze media aandacht natuurlijk ook vanwege de reactie die het veroorzaakt onder de moslims.

Aan de andere kant, wordt ieder mogelijk onderwerp zoveel mogelijk uitgemolken. Dat hoort bij de verkiezingen, en is inderdaad kortzichtig te noemen.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat de strekking van deze maatregel wel correct is. Ik geloof niet dat het xenofobe trekjes zijn. Ik vind het namelijk helemaal niet ziekelijk dat mensen een complete bedekking van het lichaam afschuwen. Dit komt gewoon omdat mensen in nederland het niet gewend zijn, en dat het tegen hun eigen overtuiging ingaat.

Als je dat al ziekelijk gaat noemen, naja dan kan je alles wel ziek noemen.

Gerard074
12-11-06, 17:11
Geplaatst door Witte78

Als je dat al ziekelijk gaat noemen, naja dan kan je alles wel ziek noemen.

je citeert mij en gebruikt het woord ziekelijk en ziek, ik neem aan dat dit geen betrekking heeft op mijn reply?

rikkie
12-11-06, 17:17
Geplaatst door Qaiys
Ik vind een homosexueel met een billenbroek, kettingen en piercings iets afschuwelijk maar nooit en te nimmer zal ik dergelijke personen in Nederland hun rechten willen inperken.

en een hetero met zo'n broek?

Witte78
12-11-06, 17:27
Geplaatst door Gerard074
je citeert mij en gebruikt het woord ziekelijk en ziek, ik neem aan dat dit geen betrekking heeft op mijn reply?

Het is niet direct voor jou bedoelt, meer algemeen. Ik vind de stelling dat mensen die tegen dit soort kleding zijn ook maar meteen xenofoob zijn kortzichtig.

Maarten
13-11-06, 04:23
Het is een verkiezingsstunt, en ook de motieven zijn larie.
En ook de reactie "alweer iets tegen moslims" vind ik heel begrijpelijk.

Maar ik ben om andere redenen sterk voor een burka-sluier-verbod.
Ik vind het "elkaar in het gezicht kunnen zien" iets heel wezenlijks.
En ik kan echt zeggen: wie zich aan mij presenteert als een stuk textiel, die behandel ik ook als een stuk textiel.
Ik bedoel, je bent mens of je bent het niet, en daar laat je minstens een stuk van zien.
En een groot deel van Nederland vind het erg storend, en dat vind ik op zich al een reden.
En ja, het is vervelend dat er alweer iets tegen moslims is, maar dat vind ik omgekeerd geen reden om iets niet te verbieden, dat je zonder al die moslim-onvriendelijkheid misschien ook zou verbieden.
Het is ook geen grondrecht, of een wezenlijk deel van Islam.
En er is op zich ook niets tegen om een keer iets cultureels te verbieden.
En als Turkijke al hoofddoeken heeft kunnen verbieden, dan moet dit hier in Nederland helemaal geen probleem zijn.
Je hoeft niet van haring te houden, maar dit moet misschien wel.

En sorry hoor, meiden die het gevoel krijgen onderdrukt te worden, als ze geen sluier mogen dragen, vind ik net zoiets als vegetariers die al nerveus worden als de wortel een keer niet onbespoten is, en dan alvast jeuk krijgen.

Verder heeft Schaap wel een punt rond overmatig homo-geetaleer. Het hoort zelfs tot de grondrechten, om daar ziek van te mogen worden. Hij is zeker de enige niet. Ik weet niet of er ooit iets tegen ondernomen is, maar het probleem zal wel zijn, dat de grens moeilijk te trekken is. Of moet je s'morgens naar het politiebureau voor een toelaatbaar-verklaring van je outfit?

naam
13-11-06, 13:22
Geplaatst door Maarten
Het is een verkiezingsstunt, en ook de motieven zijn larie.
En ook de reactie "alweer iets tegen moslims" vind ik heel begrijpelijk.

Maar ik ben om andere redenen sterk voor een burka-sluier-verbod.
Ik vind het "elkaar in het gezicht kunnen zien" iets heel wezenlijks.
En ik kan echt zeggen: wie zich aan mij presenteert als een stuk textiel, die behandel ik ook als een stuk textiel.
Ik bedoel, je bent mens of je bent het niet, en daar laat je minstens een stuk van zien.
En een groot deel van Nederland vind het erg storend, en dat vind ik op zich al een reden.
En ja, het is vervelend dat er alweer iets tegen moslims is, maar dat vind ik omgekeerd geen reden om iets niet te verbieden, dat je zonder al die moslim-onvriendelijkheid misschien ook zou verbieden.
Het is ook geen grondrecht, of een wezenlijk deel van Islam.
En er is op zich ook niets tegen om een keer iets cultureels te verbieden.
En als Turkijke al hoofddoeken heeft kunnen verbieden, dan moet dit hier in Nederland helemaal geen probleem zijn.
Je hoeft niet van haring te houden, maar dit moet misschien wel.

En sorry hoor, meiden die het gevoel krijgen onderdrukt te worden, als ze geen sluier mogen dragen, vind ik net zoiets als vegetariers die al nerveus worden als de wortel een keer niet onbespoten is, en dan alvast jeuk krijgen.

Verder heeft Schaap wel een punt rond overmatig homo-geetaleer. Het hoort zelfs tot de grondrechten, om daar ziek van te mogen worden. Hij is zeker de enige niet. Ik weet niet of er ooit iets tegen ondernomen is, maar het probleem zal wel zijn, dat de grens moeilijk te trekken is. Of moet je s'morgens naar het politiebureau voor een toelaatbaar-verklaring van je outfit?

Kijk hier zit wat in, behalve dat anti homogedoe weer. Lijkt een beetje een moslim hoofddoekjespunt, maar dan andersom.

Maarten
13-11-06, 17:43
Geplaatst door naam
Kijk hier zit wat in, behalve dat anti homogedoe weer.
.. dat gelul van jou weer, zul je bedoelen.

Leer maar respecteren, dat een aversie tegen homo-extravagantie voor vele hetero's een volkomen natuurlijk gevoel is.
En dit is een topic over kleding en rechten, en Qaiys merkt dus terecht op, dat dergelijke aversies niet genoeg reden opleveren om kleding te verbieden.

En als daar dan weer gezeik over komt, of insinuaties waarbij die aversie weer onder de algemene anti-homo mat geveegd wordt, dan onderstreep ik dolgraag dat het recht om die aversie te hebben onder de Mensenrechten valt. Dat is namelijk vooral een prikkel om een andere toon aan te slaan, en er behoorlijke discussies over te voeren, in plaats van moddergooien.

Niet elke kritiek op homo's komt van homo-haat het algemeen.
Niet elke kritiek op Islam komt van Islam-haat in het algemeen.
Niet elke kritiek op Israel komt van joden-haat in het algemeen.
Is het allemaal nou zo moeilijk?

naam
15-11-06, 11:11
Geplaatst door Maarten
.. dat gelul van jou weer, zul je bedoelen.

Leer maar respecteren, dat een aversie tegen homo-extravagantie voor vele hetero's een volkomen natuurlijk gevoel is.
En dit is een topic over kleding en rechten, en Qaiys merkt dus terecht op, dat dergelijke aversies niet genoeg reden opleveren om kleding te verbieden.

En als daar dan weer gezeik over komt, of insinuaties waarbij die aversie weer onder de algemene anti-homo mat geveegd wordt, dan onderstreep ik dolgraag dat het recht om die aversie te hebben onder de Mensenrechten valt. Dat is namelijk vooral een prikkel om een andere toon aan te slaan, en er behoorlijke discussies over te voeren, in plaats van moddergooien.

Niet elke kritiek op homo's komt van homo-haat het algemeen.
Niet elke kritiek op Islam komt van Islam-haat in het algemeen.
Niet elke kritiek op Israel komt van joden-haat in het algemeen.
Is het allemaal nou zo moeilijk?


Geplaatst door Maarten
En ik kan echt zeggen: wie zich aan mij presenteert als een stuk textiel, die behandel ik ook als een stuk textiel.
Ik bedoel, je bent mens of je bent het niet, en daar laat je minstens een stuk van zien.
En een groot deel van Nederland vind het erg storend, en dat vind ik op zich al een reden.[/B]


Euhhhh? :lol:

Maarten
15-11-06, 15:09
Geplaatst door naam
Euhhhh? :lol:
?