PDA

Bekijk Volledige Versie : !!!Al-Qaeda plant kerstaanslagen in Europa!!!



John2
11-11-06, 16:35
Al-Qaeda plant kerstaanslagen in Europa
11 november 2006, 15:26 (4 reacties)

NEW YORK (ANP) - Het terreurnetwerk al-Qaeda van de Saudische topterrorist Osama bin Laden plant aanslagen met de feestdagen in Europa. Volgens de Amerikaanse televisiezender CBS zouden trein en vliegverbindingen de voornaamste doelen zijn.

Het station baseert zich op bronnen binnen diverse inlichtingendiensten, Arabische diplomaten en de Pakistaanse geheime dienst.

De organisatie trekt voor de komende acties buitenlandse strijders terug uit Afghanistan. De terugtrekking is al zes maanden aan de gang. De strijders dragen hun taken over aan de Taliban en keren huiswaarts. Opgepakte verdachten repten van mogelijke acties niet alleen in Europa maar ook tegen oliedoelen in Arabische landen.

Plannen zijn gereed

,,Een verdachte verklaarde dat de plannen voor een herhaalde Heathrow-aanslag klaar zijn. Het is nu zaak actie te ondernemen'', aldus een hooggeplaatste functionaris tegen CBS. ,,Het lijkt erop dat al-Qaeda de druk op Europa opvoert.''

Terreurkenner Rohan Gunaratna vindt de terugtrekking van al-Qaeda-strijders uit Afghanistan niet vreemd. ,,We geloven dat vandaag de dag Arabieren veel waardevoller zijn voor Bin laden als ze in hun vaderland actief zijn, en dan vooral in het Midden-Oosten om Westerse doelen aan te vallen. Daarom hebben we een verschuiving gezien in het denken en de strategie van al-Qaeda om leden aan te moedigen Afghanistan en Pakistan te verlaten.''

@ De achtelijke IDIOTEN, dit zal dan zeker het einde betekenen van alle hoop en hulp die wij ooit geboden hebben aan het buitenland, de hufters!!!

IbnRushd
11-11-06, 16:39
Geplaatst door John2


@ De achtelijke IDIOTEN, dit zal dan zeker het einde betekenen van alle hoop en hulp die wij ooit geboden hebben aan het buitenland, de hufters!!!

Welke hoop? :haha: (ik lach hier dubbel)

John2
11-11-06, 16:51
Geplaatst door IbnRushd
Welke hoop? :haha: (ik lach hier dubbel)

Dan ben jij nog achtelijker dan menigeen, de hoop op vrede!!!

Als Al Qaeda aanslagen pleegt op kerstmis, dan mag er van mij een atoombom op Mekka, want dan is alle respect voor geloof verloren!!!

Dus lach maar lekker door in jou domme achtelijke ontwetenheid en huiver voor de toekomst!!!

Want wie het laatst lacht lacht het best!!!

Idioot :ego:

freya
11-11-06, 16:58
Geplaatst door John2
Dan ben jij nog achtelijker dan menigeen, de hoop op vrede!!!


Welke hoop op vrede hebben de VS & Co in Godinsnaam gebracht?!!!

Tot nu toe is het overal waar een Amerikaanse soldaat zijn neus heeft laten zien alleen maar nog veel slechter geworden.



Als Al Qaeda aanslagen pleegt op kerstmis, dan mag er van mij een atoombom op Mekka, want dan is alle respect voor geloof verloren!!!

Extremist :jammer:

Mark
11-11-06, 17:03
spannnennnddddd :argwaan:

John2
11-11-06, 17:43
Geplaatst door freya
Welke hoop op vrede hebben de VS & Co in Godinsnaam gebracht?!!!
Hoe zou het gegaan zijn als er geen 168 leiding gevenden terroristen waren gepakt?


Tot nu toe is het overal waar een Amerikaanse soldaat zijn neus heeft laten zien alleen maar nog veel slechter geworden.
Daar kan ik het gedeeltelijk mee eens zijn, maar aan de andere kant wie steekt er verder zijn kop op om het terrorristme te onderdrukken?


Extremist :jammer:
Sorry dus mijn alles wat mij heilig is mag wel worden aangevallen, maar iets wat een terrorist als Al-Qaeda is niet want dan ben je exstremist, ach dan maar exstremist, zolang ze maar van mijn kerstgedachten afblijven.
En misschien is dit wel een oplossing exstreem contra exstreem wie zal het zeggen?

freya
11-11-06, 18:39
Geplaatst door John2
Hoe zou het gegaan zijn als er geen 168 leiding gevenden terroristen waren gepakt?


A/ is het maar helemaal de vraag in hoeverre die 168 echt terrorist en dan ook nog leidinggevend zijn.

Hoeveel zijn er voor een onafhankelijke normale rechtbank veroordeeld?

B/ Hoe zou het gegaan zijn als de voedingsbodem onder het terrorisme was weggehaald ipv deze te voeden, met de bezetting van Afghanistan en Irak en alle onschuldige slachtoffers die daarbij gevallen zijn?




Daar kan ik het gedeeltelijk mee eens zijn, maar aan de andere kant wie steekt er verder zijn kop op om het terrorristme te onderdrukken?

Sind de aanval op Afhanistan is het terrorisme alleen maar toegenomen in de wereld. Daar is ondertussen voldoende over gepubliceerd, ook in de VS.

Geloof jij nog steeds dat de oorlog in Irak iets te maken heeft met terrorismebestrijding? dan ben je wel heel erg 2004 :vreemd:



Sorry dus mijn alles wat mij heilig is mag wel worden aangevallen, maar iets wat een terrorist als Al-Qaeda is niet want dan ben je exstremist, ach dan maar exstremist, zolang ze maar van mijn kerstgedachten afblijven.

Wat heeft mekka met het terrorisme te maken?
Moeten alle moslims ter wereld gestraft worden, omdat er een paar gekken zijn die zeggen in naam van de islam te handelen?
Wat jij nu zegt, maakt jou geen haar beter dan Bin Laden, die vind immers ook dat alle westerlingen moeten boeten voor wat er in het MO wordt aangericht.
En misschien is dit wel een oplossing exstreem contra exstreem wie zal het zeggen?

gh.wille
11-11-06, 18:54
Ook hier weer een typisch voorbeeld op welke wijze de topic een wending wordt gegeven !

Het nu al goed praten van de evtuele aanslagen van de AL-Qaeda ,niks meer en niks minder .

Mensen noem elkaar geen mietje eenmaal zing je allemaal ,
allemaal het zelfde liedje :

Het is de schuld van het KAPITAAL

*) Staat voor o.a Het verdorven WESTEN, het Rooms-Katholieken geloof met als hoofdmisdadiger de Paus , de Joden en Israel en verder voor alles de Amerikannen ( gemaks halve vergetend dat er ook Moslims in Amerika wonen).

Als het niet klopt hoor ik het nog wel .

p.s ik wordt ook niet zo gauw moe .

:)

fransjan
11-11-06, 18:57
Geplaatst door freya
1. is het maar helemaal de vraag in hoeverre die 168 echt terrorist en dan ook nog leidinggevend zijn.

Hoeveel zijn er voor een onafhankelijke normale rechtbank veroordeeld?

2. Hoe zou het gegaan zijn als de voedingsbodem onder het terrorisme was weggehaald ipv deze te voeden, met de bezetting van Afghanistan en Irak en alle onschuldige slachtoffers die daarbij gevallen zijn?

3. Sind de aanval op Afhanistan is het terrorisme alleen maar toegenomen in de wereld. Daar is ondertussen voldoende over gepubliceerd, ook in de VS.

Geloof jij nog steeds dat de oorlog in Irak iets te maken heeft met terrorismebestrijding? dan ben je wel heel erg 2004 :vreemd:

4. Wat heeft mekka met het terrorisme te maken?
Moeten alle moslims ter wereld gestraft worden, omdat er een paar gekken zijn die zeggen in naam van de islam te handelen?
Wat jij nu zegt, maakt jou geen haar beter dan Bin Laden, die vind immers ook dat alle westerlingen moeten boeten voor wat er in het MO wordt aangericht.
En misschien is dit wel een oplossing exstreem contra exstreem wie zal het zeggen?
1. Probleem met terrorisme is dat je het preventief wil aanpakken. Je moet ze kunnen oppakken voordat ze toeslaan, dat is enorm moeilijk en het strafrecht is hier nog lang niet in ingesteld.

2. Als Amerika passief had toegekeken, dat zou ook een voedingsbodem geweest zijn. Zo van, ze doen toch niets terug. Amerika heeft inmiddels wel duidelijk gemaakt dat ze niet over zich heen laten lopen.

3. Een idee van de oorlog in Irak is ook geweest om het front van de VS te verplaatsen naar het Midden Oosten. Er vallen weliswaar veel slachtoffers, maar niet op Amerikaans grondgebied.

4. Mekka is voor de Islam, wat het WTC is voor het westen. Een soort hart.

Het past in het beeld dat het een oorlog is tussen de Islam en het westen.

freya
11-11-06, 19:24
Geplaatst door fransjan
1. Probleem met terrorisme is dat je het preventief wil aanpakken. Je moet ze kunnen oppakken voordat ze toeslaan, dat is enorm moeilijk en het strafrecht is hier nog lang niet in ingesteld.

2. Als Amerika passief had toegekeken, dat zou ook een voedingsbodem geweest zijn. Zo van, ze doen toch niets terug. Amerika heeft inmiddels wel duidelijk gemaakt dat ze niet over zich heen laten lopen.

3. Een idee van de oorlog in Irak is ook geweest om het front van de VS te verplaatsen naar het Midden Oosten. Er vallen weliswaar veel slachtoffers, maar niet op Amerikaans grondgebied.

4. Mekka is voor de Islam, wat het WTC is voor het westen. Een soort hart.

Het past in het beeld dat het een oorlog is tussen de Islam en het westen.

1. Het staat dus nog helemaal niet vast of het wel echt terroristen zijn. net als al die 'terroristen' in Quantanamo Bay, hoeveel doodgewone burgers zaten daar niet tussen?

2. En de terroristen laten ook zien dat ze niet over zich heen laten lopen en zo gaat het van kwaad tot erger.

3. Oh fijn als het maar geen westerlingen zijn dan is het niet zo erg :moe:
Zijn Arabieren geen echte mensen soms?

4. En wat heeft de islam van al die miljoenen gewone moslims te maken met Bin Laden?

TENACH
11-11-06, 19:35
Geplaatst door John2
Al-Qaeda plant kerstaanslagen in Europa
11 november 2006, 15:26 (4 reacties)

Het station baseert zich op bronnen binnen diverse inlichtingendiensten, Arabische diplomaten en de Pakistaanse geheime dienst.

Plannen zijn gereed

@ De achtelijke IDIOTEN, dit zal dan zeker het einde betekenen van alle hoop en hulp die wij ooit geboden hebben aan het buitenland, de hufters!!!

Ach tuurlijk!!!

PANIEK, PANIEK, laten we aanvallen!!!!

Welke inlichtingendiensten? CIA? Net in 2004, Colin Powell geloofde die flauwekul ook allemaal, net als vele sukkels.

Slaap lekker verder kneusje, blijf dromen in je spannende DOOM spelletje. :lol:

IbnRushd
11-11-06, 19:37
John2 ben jij geen Tukker. Alleen Tukker schrijft 'terrorristme'? Niet dat ik het erg vind :wijs:

fransjan
11-11-06, 19:47
Geplaatst door freya
1. Het staat dus nog helemaal niet vast of het wel echt terroristen zijn. net als al die 'terroristen' in Quantanamo Bay, hoeveel doodgewone burgers zaten daar niet tussen?

2. En de terroristen laten ook zien dat ze niet over zich heen laten lopen en zo gaat het van kwaad tot erger.

3. Oh fijn als het maar geen westerlingen zijn dan is het niet zo erg :moe:
Zijn Arabieren geen echte mensen soms?

4. En wat heeft de islam van al die miljoenen gewone moslims te maken met Bin Laden?
1. Hoeveel onschuldige burgers er in Quantanamo Bay zitten, dat weet niemand. Ook de Amerikanen niet. Ze willen wat dat betreft blijkbaar geen risico lopen.

2. het is een "war on terror" Het is een kwestie van: "Wie houd het het langste vol" zoals bij iedere oorlog. Niets nieuws.

3. Arabieren zijn beslist mensen, maar de Amerikaanse regering voelt zich als eerste verantwoordelijk voor de Amerikaanse burgers. "Het hemd is nader dan de rok". Jij hebt toch ook een zoon en dat gaat je het meest naar het hart omdat het zo vanjezelf is.

4. Ze houden hem schuil.

barfly
11-11-06, 20:02
Veel beloven weinig geven doet een dwaas in vreugde leven.

Alqaida belooft al jaren aanslagen in bv Nederland en niks tot nu toe.

freya
11-11-06, 20:06
Geplaatst door fransjan
1. Hoeveel onschuldige burgers er in Quantanamo Bay zitten, dat weet niemand. Ook de Amerikanen niet. Ze willen wat dat betreft blijkbaar geen risico lopen.

2. het is een "war on terror" Het is een kwestie van: "Wie houd het het langste vol" zoals bij iedere oorlog. Niets nieuws.

3. Arabieren zijn beslist mensen, maar de Amerikaanse regering voelt zich als eerste verantwoordelijk voor de Amerikaanse burgers. "Het hemd is nader dan de rok". Jij hebt toch ook een zoon en dat gaat je het meest naar het hart omdat het zo vanjezelf is.

4. Ze houden hem schuil.

1. het is wel bekend hoeveel er ondertussen zijn vrijgelaten en dus volledig onterecht onder onmenselijke omstandigheden zijn vastgehouden

2. Wie gelloft dat nou nog :rolleyes:

Het is een oorlog om controle over de olie in het MO. That's all.

3. Arabieren zijn net zo goed van mijzelf als Amerikanen.
Ik voel geen extra verwantschap met mensen omdat ze toevallig hetzelfde kleurtje hebben als ik.

4. Alle moslims doen dat? Ook die in Indonesie, Iran, Nederland, Frankrijk, China, Saoudie Arabie, Maleisia, Brazilie, Jordanie en Belgie??? Die man reist dan heel wat af, dacht dat ie ddodziek was :rolleyes:

Cherry Bo
11-11-06, 20:09
Geplaatst door freya

4. Alle moslims doen dat? Ook die in Indonesie, Iran, Nederland, Frankrijk, China, Saoudie Arabie, Maleisia, Brazilie, Jordanie en Belgie??? Die man reist dan heel wat af, dacht dat ie ddodziek was :rolleyes:

Omdat hij zoveel fysieke bescherming eenvoudigweg niet nodig heeft.

Maar bij jou in huis zou hij ook veilig zijn. :duim:

Spoetnik
11-11-06, 20:12
Geplaatst door Cherry Bo
Omdat hij zoveel fysieke bescherming eenvoudigweg niet nodig heeft.

Maar bij jou in huis zou hij ook veilig zijn. :duim:

En Adolf schuilt waarschijnlijk in jouw huis :jammer:

Cherry Bo
11-11-06, 20:13
Geplaatst door Spoetnik
En Adolf schuilt waarschijnlijk in jouw huis :jammer:

Oeps, foutje Spoetnik, ik haat Joden niet.

Spoetnik
11-11-06, 20:15
Geplaatst door Cherry Bo
Oeps, foutje Spoetnik, ik haat Joden niet.

Jaja.

Ik waarschuw de autoriteiten hier dat Adolf bij jou onderduikt :jammer:

Cherry Bo
11-11-06, 20:17
Geplaatst door Spoetnik
Jaja.

Ik waarschuw de autoriteiten hier dat Adolf bij jou onderduikt :jammer:

Grappig, zegt meer over jouw sneue hokjesdenken dan over mij.

Cherry Bo
11-11-06, 20:18
Trouwens Spoetnik, Bin Laden is waarschijnlijk ook bij jou erg welkom, alhoewel, de locatie is misschien wat minder geschikt qua fysieke bescherming. :duim:

Spoetnik
11-11-06, 20:19
Geplaatst door Cherry Bo
Grappig, zegt meer over jouw sneue hokjesdenken dan over mij.

Hoezo? Nu is het duidelijk dat jij naast een rabiate moslimhater ook een rabiate jodenhater bent.

Spoetnik
11-11-06, 20:20
Geplaatst door Cherry Bo
Trouwens Spoetnik, Bin Laden is waarschijnlijk ook bij jou erg welkom, alhoewel, de lokatie is misschien wat minder geschikt qua fysieke bescherming. :duim:

Ah, dat zeg je alleen maar omdat jij Adolf laten onderduiken in je huis.
:jammer:

Cherry Bo
11-11-06, 20:21
Geplaatst door Spoetnik
Hoezo? Nu is het duidelijk dat jij naast een rabiate moslimhater ook een rabiate jodenhater bent.

Moeilijk hè? Dat hokjesdenken?

Alweer, jouw uitspraak zegt alles over jou en niks over mij. :tik:

Spoetnik
11-11-06, 20:25
[i]Geplaatst door Cherry Bo [/i
Moeilijk hè? Dat hokjesdenken?

Alweer, jouw uitspraak zegt alles over jou en niks over mij. :tik:

Ik verlaag me alleen maar tot jouw gedrag, das alles.

Mensen uitmaken dat massamoordenaars welkom zijn bij hen, wat een niveau. Petje af hoor.

Laatst was de dictatuur van Jordanie op staatsbezoek in Nederland. Heb je gedemonstreerd tegen zijn komst wellicht?

Cherry Bo
11-11-06, 20:27
Geplaatst door Spoetnik
Ah, dat zeg je alleen maar omdat jij Adolf laten onderduiken in je huis.
:jammer:

Ja, Adolf is niet dood, hij woont bij mij. :zwaai:

De bekende gedachtentrip van de "linkse":rolleyes: 'boven de 40-tigers' ~gaaap~.

fransjan
11-11-06, 20:30
Geplaatst door freya
1. het is wel bekend hoeveel er ondertussen zijn vrijgelaten en dus volledig onterecht onder onmenselijke omstandigheden zijn vastgehouden

2. Wie gelloft dat nou nog :rolleyes:

Het is een oorlog om controle over de olie in het MO. That's all.

3. Arabieren zijn net zo goed van mijzelf als Amerikanen.
Ik voel geen extra verwantschap met mensen omdat ze toevallig hetzelfde kleurtje hebben als ik.

4. Alle moslims doen dat? Ook die in Indonesie, Iran, Nederland, Frankrijk, China, Saoudie Arabie, Maleisia, Brazilie, Jordanie en Belgie??? Die man reist dan heel wat af, dacht dat ie ddodziek was :rolleyes:
1. Het is ontzettend lastig om de echte terroristen te vinden. Je kunt het aan de buitenkant niet zien. Ik denk dat veel van de mensen die in Gant. Bay zitten weinig keus hadden en zich aangesloten hebben bij de Taliban.

2. Ikke

3. Dan zit je een beetje tussen 2 vuren in. Dat is altijd lastig, daar heb ik begrip voor.

4. Er zijn meer moslim-terroristen dan alleen OBL. En zoals ik zei, je kunt het aan de buitenkant niet zien of sommige moslims hebben stiekum symphatie met de terroristen en spelen vitale informatie niet door aan de geheime diensten of aan de pers.

Marsipulami
11-11-06, 20:32
Geplaatst door John2
Al-Qaeda plant kerstaanslagen in Europa


Al Qaeda bestaat helemaal niet ! De boogieman wel !

Cherry Bo
11-11-06, 21:06
Geplaatst door Spoetnik
Laatst was de dictatuur van Jordanie op staatsbezoek in Nederland. Heb je gedemonstreerd tegen zijn komst wellicht?

Dat bedoel ik.
Snap je het zelf nog?
Ik wel, al die mensen die hier de dienst uitmaken zijn boven de 40, misschien moet je hier weer eens komen wonen.
En meedemonstreren op je Carl Denig bergschoenen is dan ook best makkelijk. Kwestie van een trammetje Leidseplein pakken en hossen klossen maar, hoewel, hoe lang ben jij hier al weg? "Demonstreren" zul je echt even uit moeten leggen hoor, aan de nieuwe generatie.

freya
11-11-06, 22:15
Geplaatst door Cherry Bo
Omdat hij zoveel fysieke bescherming eenvoudigweg niet nodig heeft.

Maar bij jou in huis zou hij ook veilig zijn. :duim:

Dit zegt heel veel over jouw sneue hokjesdenken :zwaai:

Cherry Bo
11-11-06, 22:19
Geplaatst door freya
Dit zegt heel veel over jouw sneue hokjesdenken :zwaai:

Je vindt dit wel een goeie hè? :zwaai:

John2
11-11-06, 22:21
Geplaatst door freya
A/ is het maar helemaal de vraag in hoeverre die 168 echt terrorist en dan ook nog leidinggevend zijn.

Hoeveel zijn er voor een onafhankelijke normale rechtbank veroordeeld?
Uhh, ik had het over terroristen die kapot zijn geschoten, niet over die nog gevangen zitten of die geen leidinggevende functie hadden.


B/ Hoe zou het gegaan zijn als de voedingsbodem onder het terrorisme was weggehaald ipv deze te voeden, met de bezetting van Afghanistan en Irak en alle onschuldige slachtoffers die daarbij gevallen zijn?
Was terroristme niet de aanleiding dat deze voedingsbodem geschapen is?


Sind de aanval op Afhanistan is het terrorisme alleen maar toegenomen in de wereld. Daar is ondertussen voldoende over gepubliceerd, ook in de VS.

Geloof jij nog steeds dat de oorlog in Irak iets te maken heeft met terrorismebestrijding? dan ben je wel heel erg 2004 :vreemd:

Sinds de aanval op Afghanistan, mens laat je nakijken, de afghaanse regering is zelf komen vragen om hulp bij de VN en ik heb geloof ik eerder ergens op maroc een document geplaatst waarin de regering die er is nogmaals heeft gevraagt om meer troepen ter bescherming van de bevolking in Afghanistan, die nu na 40 jaar eindelijk enige vorm van veiligheid kennen.


Wat heeft mekka met het terrorisme te maken?
Moeten alle moslims ter wereld gestraft worden, omdat er een paar gekken zijn die zeggen in naam van de islam te handelen?
Wat jij nu zegt, maakt jou geen haar beter dan Bin Laden, die vind immers ook dat alle westerlingen moeten boeten voor wat er in het MO wordt aangericht.
En misschien is dit wel een oplossing exstreem contra exstreem wie zal het zeggen?

Een hele goeie stelling, wat hebben de vrije burgers te maken met de rellen, de terroristen en het zooitje in het Midden Oosten.
Het was even een spiegel voorhouden, hoe de situatie is en waar de verschillen liggen qua interpertatie van waarden.
Voor ons burgers is vrijheid, kerst en alles wat wij hebben net zo belangrijk als mekka voor onze moslim medemens.
Aan beide zijden zijn inderdaad een paar gekken die iets zeggen en daar kun je niet de mens voor verantwoordelijk stellen.

Prettige feestdagen, vrede zeit met u.

gh.wille
11-11-06, 23:21
Wie verwonderd zich daarover ?

Aanvallen op feestdagen op niets vermoedende mensen ?

Waar kennen we dat ook al weer van ?

Ja valt het muntje ????

Niks nieuws hoor !

Voorbeelden ten over.

:vlammen:

gh.wille
11-11-06, 23:27
Geplaatst door gh.wille
Wie verwonderd zich daarover ?

Aanvallen op feestdagen op niets vermoedende mensen ?

Waar kennen we dat ook al weer van ?

Ja valt het muntje ????

Niks nieuws hoor !

Voorbeelden ten over.

:vlammen:


Kijk dit is het voorbeeld zoals de meeste het hier graag zien :
http://www.ainfos.ca/nl/ainfos00708.html

p.s Op het laatste gedeelte na dan .

:student:

gh.wille
11-11-06, 23:35
Geplaatst door gh.wille
Kijk dit is het voorbeeld zoals de meeste het hier graag zien :
http://www.ainfos.ca/nl/ainfos00708.html

:student:

Dit kan ook nog :

De Nederlanders
een vreedzaam volk
Wat kan er door de eeuwen heen over ons gezegd worden?
In vergelijking met andere wereldmachten hebben wij bijna altijd een vredelievende rol gespeeld. Is het toeval dat ons land werd aangewezen als Internationaal Gerechtshof, het Vredespaleis in Den Haag?
Hoewel we bepaald geen volk van halfzachte Jan Salie's zijn geweest, mogen we niet uit het oog verliezen, dat onze geschiedenis alleen maar verdedigings-oorlogen kent. (De opstand in Atjéh en de politionele actie in Indonesië waren nauwelijks aanvals-oorlogen te noemen). Onze voorouders sloegen de invallers terug en vaak hard ook: de Romeinen bij de Bataafse opstand onder Claudius Civilis, deVikingen door de Friezen, de Spanjaarden in de 80-jarige oorlog; tegen de Franse overheersing in de Napoleontische tijd was er vooral lijdelijk verzet, om maar niet te spreken van dit laatste bij de Duitse bezetting, terwijl het tevens bekend geworden is, dat de Nederlanders harder gevochten hebben tegen de Duitse invasie in de Meidagen van 1940 dan velen in ons land voor mogelijk hielden. De Nederlander onderschat vaak zelf de kracht van onze taaie onverzettelijkheid wanneer ons vrije doen en laten wordt aangetast. Tegen die Hollandse dijk-mentaliteit is al menig vijand gedemoraliseerd afgeslagen.

Vaak heeft ons land als een bufferstaat gediend, zeker niet in de laatste plaats om agressie's van andere natie's tegen Brittannië in onze rug af te slaan. Soms met weinig zichtbaar resultaat, zoals in de nacht dat Zebulun bij Jozef in de put de wacht hield. Toen werd er ook geweend, gebeefd, met kloppend hart gewacht en met knikkende knieën stand gehouden als bescherming tegenover broedermoord. Zijn het ook nu in de E.E.G. niet weer de Nederlanders, die het voor John Bull opnemen?

Toch is het karakter van de gemiddelde bewoner van de Lage Landen nooit vechtlustig geweest, afgezien van de individuele uitschieters van Hollanders in de Oost en de West, waar zonder pardon werd meegedaan aan het versjacheren van slaven en het verkwanselen van de rechten en levens van inheemsen. Toch zijn ook buiten ons land over het algemeen onze voorouders de vreedzaamste kolonisten geweest van alle westerlingen.
In vergelijking met anderen worden wij terecht gekarakteriseerd als een vredelievend volk met inwoners, bekend om hun properheid en de spreekwoordelijke netheid van onze behuizingen.

Zebulun's testament

gh.wille
11-11-06, 23:38
Geplaatst door gh.wille
Dit kan ook nog :

De Nederlanders
een vreedzaam volk
Wat kan er door de eeuwen heen over ons gezegd worden?
In vergelijking met andere wereldmachten hebben wij bijna altijd een vredelievende rol gespeeld. Is het toeval dat ons land werd aangewezen als Internationaal Gerechtshof, het Vredespaleis in Den Haag?
Hoewel we bepaald geen volk van halfzachte Jan Salie's zijn geweest, mogen we niet uit het oog verliezen, dat onze geschiedenis alleen maar verdedigings-oorlogen kent. (De opstand in Atjéh en de politionele actie in Indonesië waren nauwelijks aanvals-oorlogen te noemen). Onze voorouders sloegen de invallers terug en vaak hard ook: de Romeinen bij de Bataafse opstand onder Claudius Civilis, deVikingen door de Friezen, de Spanjaarden in de 80-jarige oorlog; tegen de Franse overheersing in de Napoleontische tijd was er vooral lijdelijk verzet, om maar niet te spreken van dit laatste bij de Duitse bezetting, terwijl het tevens bekend geworden is, dat de Nederlanders harder gevochten hebben tegen de Duitse invasie in de Meidagen van 1940 dan velen in ons land voor mogelijk hielden. De Nederlander onderschat vaak zelf de kracht van onze taaie onverzettelijkheid wanneer ons vrije doen en laten wordt aangetast. Tegen die Hollandse dijk-mentaliteit is al menig vijand gedemoraliseerd afgeslagen.

Vaak heeft ons land als een bufferstaat gediend, zeker niet in de laatste plaats om agressie's van andere natie's tegen Brittannië in onze rug af te slaan. Soms met weinig zichtbaar resultaat, zoals in de nacht dat Zebulun bij Jozef in de put de wacht hield. Toen werd er ook geweend, gebeefd, met kloppend hart gewacht en met knikkende knieën stand gehouden als bescherming tegenover broedermoord. Zijn het ook nu in de E.E.G. niet weer de Nederlanders, die het voor John Bull opnemen?

Toch is het karakter van de gemiddelde bewoner van de Lage Landen nooit vechtlustig geweest, afgezien van de individuele uitschieters van Hollanders in de Oost en de West, waar zonder pardon werd meegedaan aan het versjacheren van slaven en het verkwanselen van de rechten en levens van inheemsen. Toch zijn ook buiten ons land over het algemeen onze voorouders de vreedzaamste kolonisten geweest van alle westerlingen.
In vergelijking met anderen worden wij terecht gekarakteriseerd als een vredelievend volk met inwoners, bekend om hun properheid en de spreekwoordelijke netheid van onze behuizingen.

Zebulun's testament

En dit leren de kindertjes op school :
http://www.geschiedenisvoorkinderen.nl/eeuw/Koude%20oorlog.htm

In 1968 werd Zuid-Vietnam plotseling opnieuw aangevallen. Dat gebeurde op een feestdag , het Chinese nieuwjaar (Tet). We noemen die aanval daarom het "Tet-offensief" Het zuiden werd nu aangevallen, terwijl de Amerikanen juist vertelden dat de oorlog bijna gewonnen was ! In het begin stonden veel Amerikanen achter de oorlog, maar nu veranderden de mensen hun gedachten. 10 Miljoen Amerikanen zagen op de tv het Tet-offensief. 70.000 Vietcongsoldaten vielen die nacht 36 steden, 44 kleine steden en 64 dorpen aan. Het hoofddoel van de aanval was de Zuidvietnamese hoofdstad, Saigon.

John2
12-11-06, 13:58
Geplaatst door IbnRushd
John2 ben jij geen Tukker. Alleen Tukker schrijft 'terrorristme'? Niet dat ik het erg vind :wijs:

Heb ik nog geluk dat ik geen Flodder heet met mijn achternaam:hihi:

Tukker zou zeggen :ego: Ik schrijf terroristme goet en jully foud:lol:

Zie jij Feyenoord en Fc. Twente al samen door een deur gaan?
Maar jij bent in iedergeval wakker, ik heb even terug gekeken en het klopt.
Toch mijn linker wijsvinger er maar afhakken als ik terug moet komen :wink: