PDA

Bekijk Volledige Versie : integratie = NIET mislukt!!!!!!



jouwmaatje
12-11-06, 10:34
De integratie hier in Nederland is NIET mislukt. De meeste mensen denken dat ze de immigranten hebben geprobeerd te laten integreren, maar dat we nu een punt bereikt hebben dat het is mislukt.

Hoe kan de integratie nou mislukken? Je blijft integreren, maar er moet wel een grens zijn, want tot waar loopt het uit op assilimatie.

Ook is het definitie van het woord integratie verloren gegaan, denk ik.

De meeste Marokkaken hebben het idee dat je geïntergreerd bent als je belasting betaalt en regels van het land volgt, terwijl de meeste Nederlanders denken dat je pas geïntergreerd bent als je de Nederlndse taal picobello beheerst en en als je mee doet met bijv de kerst dagen.

Dus wat is nu eigenlijk integratie voor JOU?
:cola:

freya
12-11-06, 11:11
Integratie is volwaardig in de maatschappij meedraaien.

een paar trefwoorden:

scholing
werk
(eigen) verenigingsleven
bedrijfsleven
volksvertegenwoordiging

Als deelname daaraan allemaal op gemiddeld nivo staat, dan is een gemeenschap volledig geintegreerd volgens mij.

jouwmaatje
12-11-06, 11:43
Geplaatst door freya
Integratie is volwaardig in de maatschappij meedraaien.

een paar trefwoorden:

scholing
werk
(eigen) verenigingsleven
bedrijfsleven
volksvertegenwoordiging

Als deelname daaraan allemaal op gemiddeld nivo staat, dan is een gemeenschap volledig geintegreerd volgens mij.

Dat gaat de richting van assilimitatie toe. Je kunt ook te ver gaan in deze punten en dan kom je uit op assilimitatie en dat willen de meeste niet!

Je gebruikt die punten over het algemeen en het is makkelijker gezegt dan gedaan, voor de mensen die nog moeten integreren.

Even over je kaatste punt: dus jij wilt zeggen dat je pas geïntegreerd bent als je stemt op een politieke partij? Maar eigelijk mogen moslims niet stemmen, aangezien, indien zij in allah (swt) geloven, zij niet over het iets mogen regeren (als je snapt wat ik bedoel). Alleen allah (swt) heeft daar het recht toe.

sjaen
12-11-06, 11:55
de taal: verbaal en vooral non-verbaal!

~* Lady K *~
12-11-06, 12:14
Integratie betekent voor mij:
- Je kunnen redden in de taal (dat is iets anders dan perfecte beheersing)
- Openstaan voor de cultuur en haar gewoonten. (zonder de eigen cultuur te verliezen uiteraard)
- Acceptatie van de rechten en plichten die voor de inwoners gelden. (en acceptatie is iets anders dan het ergens mee eens zijn)
- Zich niet afzonderen tot mensen met dezelfde eigen herkomst, maar open staan voor communicatie met alle multiculturele inwoners die Nederland rijk is.

Thermopylae
12-11-06, 12:17
Integratie is uiteraard niet, dat iedereen spruitjes moet gaan eten, kerstmis vieren of zelfs ook maar Christen moet worden.
Integratie is m.i. gewoon als de allochtone Nederlanders niet naast de autochtone Nederlanders leven maar samen met hen leven.
Derhalve is een allochtone Nederlander die alleen maar vrienden en kennissen heeft die de zelfde wortels hebben als hijzelf, en alleen maar lid is van verenigingen waar hij ook weer allen mensen treft met dezelfde wortels als hijzelf heeft naar mijn mening niet geintegreerd.

Volgens mij is overigens de uitspraak, de integratie is mislukt niet correct. Iets kan alleen mislukken als er geprobeerd is om het te bereiken. Het gros van de Nederlanders met wortels buiten dit land hebben echter nooit de wens gehad integreren, of zelfs beslist zich verre te houden van de autochtone bevolking, omdat deze mensen toch maar zedenloos zijn, drugs gebruiken en alcohol drinken als water. Men voelt zich prima in het zelf gecreerde Klein Suriname, Antillen, Turkije, Marokko etc etc.
Ik schrijf dus het gros, omdat er natuurlijk wel degelijk ook allochtone Nederlanders zijn, die wel zijn geintegreerd op de wijze zoals boven geschreven, met behoud van eigenheid.

Uiteraard is een ieder vrij om zijn eigen vrienden en kennissen en vereniging te kiezen, alleen komt het de integratie niet ten goede, als men alleen kiest voor mensen met dezelfde wortels.

Zaken die je ook wel eens hoort als, de taal spreken, belasting betalen en zich aan de wetten houden zijn volgens mij niet meer dan de elementaire zaken waaraan iemand zich moet houden als hij in een land wil leven.

jouwmaatje
12-11-06, 13:03
Geplaatst door sjaen
de taal: verbaal en vooral non-verbaal!

Dus als ze volgens jou de taal niet beheersen dan is de integratie al mislukt???????? :confused:

Thermopylae
12-11-06, 13:08
Hoe wil je deel uit gaan maken van een gemeenschap, als je met niemand kunt communiceren dus ook geen idee hebt wat er zich afspeelt, want je kunt ook geen kranten lezen of tv programma's zoals het journaal en actualiteiten rubrieken volgen?

Sou
12-11-06, 13:25
Volgens Van Dale:

in·te·gra·tie (de ~ (v.), ~s)
1 het maken tot een harmonisch geheel of opnemen in een geheel






Thalla,
Sou

freya
12-11-06, 17:03
Geplaatst door jouwmaatje
Dat gaat de richting van assilimitatie toe. Je kunt ook te ver gaan in deze punten en dan kom je uit op assilimitatie en dat willen de meeste niet!

Dat bedoel ik absoluut niet. Waaruit leid je dat af?

Mensen moeten zich uitstekend kunnen redden in de samenleving, maar dat betekent niet dat ze moeten opgaan in de massa.



Je gebruikt die punten over het algemeen en het is makkelijker gezegt dan gedaan, voor de mensen die nog moeten integreren.

Mensen die nog moeten integreren, moeten zich richten op taal en werk en als dat nodig is onderwijs. Dat is integratie op individueel nivo. Als het om een hele gemeenschap gaat, dan is het voor voluit functioneren ook nodig om eigen organisaties te hebben, van voetbalclub tot bejaardentehuis. En vertegenwoordiging in gemeenteraden en het parlement.


Even over je kaatste punt: dus jij wilt zeggen dat je pas geïntegreerd bent als je stemt op een politieke partij? Maar eigelijk mogen moslims niet stemmen, aangezien, indien zij in allah (swt) geloven, zij niet over het iets mogen regeren (als je snapt wat ik bedoel). Alleen allah (swt) heeft daar het recht toe.

Volgens mij hebben moslims zich altijd met politiek beziggehouden.
Zonder politiek geen samenleving.
Hoe stel je je een maatschappij zonder politieke partijen voor?

Wil je dan een dictatuur? En wie stelt de dictator dan aan? En mogen moslims zo'n dictator dan wel gehoorzamen?

Of wil je volledige anarchie, waarbij iedereen doet wat hij/ zij zelf het beste lijkt? Wie legt er dan wegen aan en openbaar vervoer? wie richt er scholen op en ziekenhuizen?

Staat er in de koran niet een voorschrift dat een leider altijd moet overleggen voordat hij/zij een beslissing neemt? ( heb geen energie om het nu op te zoeken) In ieder geval deed Mohamed dat, hij hield bijeenkomsten in de 'moskee' waarbij iedereen zijn of haar(!) zegje kon doen. Is dat geen politiek dan? Waren de mensen die daar met Mohamed samenkwamen geen (politieke) vertegenwoordigers van hun familie of stam?

Lees Tariq Ramadan eens over moslims en politiek, heel interessant en een stuk beter onderbouwd dan het dommig geschreeuw op sommige 'islam'sites.

jouwmaatje
12-11-06, 18:19
Geplaatst door Thermopylae
Hoe wil je deel uit gaan maken van een gemeenschap, als je met niemand kunt communiceren dus ook geen idee hebt wat er zich afspeelt, want je kunt ook geen kranten lezen of tv programma's zoals het journaal en actualiteiten rubrieken volgen?

Het gaat er toch gewoon om dat je je kunt redden in de sameleving. Maar als de eerste en tweede generaties het gewent zijn om de taal niet te hoeven beheersen , dan is het toch moeilijk om dat weer om te laten schakelen.

Thermopylae
12-11-06, 18:45
Geplaatst door jouwmaatje
Het gaat er toch gewoon om dat je je kunt redden in de sameleving. Maar als de eerste en tweede generaties het gewent zijn om de taal niet te hoeven beheersen , dan is het toch moeilijk om dat weer om te laten schakelen.

We hadden het over integreren. En je wel redden in een samenleving is heel iets anders dan geintegreerd zijn in een samenleving.

Julien
13-11-06, 00:31
De taal spreken en verstaan, de cultuur en mentaliteit van het land begrijpen en volledig meedoen in de samenleving (school, werk, politiek etc.). Dat is uiteindelijk integratie volgens mij.

Segregatie is precies worden als de 'blanke protestantse' Nederlander. Dat is weer wat anders, en niet de bedoeling.

Integratie geldt niet alleen voor allochtonen, maar ook voor sommige autochtonen. Maar het is toch echt zo dat als je niet actief de Nederlandse taal spreekt, je nooit als een geintegreerde Nederlandse burger gezien kan worden. En dat men vroeger niet zo streng was met de taal laten leren is geen excuus, dan leer je het nu denk ik dan.

Maarten
13-11-06, 03:19
Integratie is gebruik maken van wat een land zoal aan middelen en mogelijkheden aan zijn burgers biedt, en participeren in wat er gebeurt.

freya
13-11-06, 10:38
Geplaatst door jouwmaatje
Het gaat er toch gewoon om dat je je kunt redden in de sameleving. Maar als de eerste en tweede generaties het gewent zijn om de taal niet te hoeven beheersen , dan is het toch moeilijk om dat weer om te laten schakelen.

De eerste generatie waar jij hier op doelt, de oude gastarbeiders die nooit Nederlands hebben leren spreken, die kunnen zichzelf helemaal niet redden in deze samenleving.
Overal hebben ze iemand bij nodig om alles te vertalen. Ze zijn in feite volledig overgeleverd aan de welwillendheid van mensen in hun eigen gemeenschap. Brieven, dokters, instellingen, overal hebben ze hulp bij nodig.
En ze missen een hoop kleine dingetjes als een kletspraatje met de buren, grapjes maken op de markt, meekankeren als de tram weer eens niet komt, enz enz.


De tweede generatie is hier naar school geweest en spreekt de taal wel, ik begrijp niet waarom je die hier noemt.

observer
13-11-06, 18:21
rare is dat ik vaak 3e generatie tegenkom die slechter nederlands spreken dan de 2e generatie

jouwmaatje
13-11-06, 21:48
Geplaatst door Julien
De taal spreken en verstaan, de cultuur en mentaliteit van het land begrijpen en volledig meedoen in de samenleving (school, werk, politiek etc.). Dat is uiteindelijk integratie volgens mij.

Segregatie is precies worden als de 'blanke protestantse' Nederlander. Dat is weer wat anders, en niet de bedoeling.

Integratie geldt niet alleen voor allochtonen, maar ook voor sommige autochtonen. Maar het is toch echt zo dat als je niet actief de Nederlandse taal spreekt, je nooit als een geintegreerde Nederlandse burger gezien kan worden. En dat men vroeger niet zo streng was met de taal laten leren is geen excuus, dan leer je het nu denk ik dan.

Even over je laatste zin: weet je hoe moeilijk dat is voor de eerste generatie. De meeste zijn oud en gaan bijna met pensioen. Nooit eerder is er van hun verwacht dat ze de Nederlandse taal beheersen en van de ene op de andere dag moeten ze dat maar eens zien uit te vogelen. Het is de fout van de regering dat ze dit niet eerder hadden laten doen!

Thermopylae
13-11-06, 22:19
Is het niet in de eerste plaats een taak voor de emigranten, om de taal te leren van het land waar ze zich gaan vestigen?

H.P.Pas
14-11-06, 00:10
Geplaatst door BiL@L
Integratie is als je evenredig gebruik maakt van de schaarse middelen die er zijn. Dat is integratie, en dat reikt verder dan de immigratiegrenzen van NL.

Geplaatst door Maarten
Integratie is gebruik maken van wat een land zoal aan middelen en mogelijkheden aan zijn burgers biedt, en participeren in wat er gebeurt.

Ieder speelt zijn part en krijgt zijn deel;ik mis de evenredige bijdrage.
Zuidwestenwind, regelmatige regenval en er twee keer per dag hoog water tot knap voor Utrecht, voilà wat Nederland aan middelen biedt.
De rest wordt gemaakt.

Rourchid
14-11-06, 00:12
Geplaatst door observer
rare is dat ik vaak 3e generatie tegenkom die slechter nederlands spreken dan de 2e generatie
Een logische verklaring kan zijn dat het onderwijs van de Nederlandse taal niet meer zo gedegen is als ten tijde van de 2e generatie.

fransjan
14-11-06, 00:17
Geplaatst door Rourchid
Een logische verklaring kan zijn dat het onderwijs van de Nederlandse taal niet meer zo gedegen is als ten tijde van de 2e generatie.
In het verleden was er natuurlijk enorm veel huwelijksmigratie. Dan moet je toch voor een deel weeer opnieuw beginnen.

Rourchid
14-11-06, 01:22
Geplaatst door fransjan

In het verleden was er natuurlijk enorm veel huwelijksmigratie.


Met dit argument wordt een causaliteit verondersteld tussen vaardigheid in de Nederlandse taal en huwelijksmigratie.
Indien voornoemde causaliteit gevalideerd kan worden als zijnde correct, versterkt dit het argument , gegeven het verminderd zijn van huwelijksmigratie, van een mogelijke logische verklaring zoals door mij eerder ter sprake gebracht.

Geplaatst door fransjan

Dan moet je toch voor een deel weeer opnieuw beginnen.


Idem dito en (nogmaals) in de context van dat het aanleren van de Nederlandse taal afhankelijk is van de kwaliteit van het geboden onderwijs.

fransjan
14-11-06, 01:48
Geplaatst door Rourchid
1. Met dit argument wordt een causaliteit verondersteld tussen vaardigheid in de Nederlandse taal en huwelijksmigratie.
Indien voornoemde causaliteit gevalideerd kan worden als zijnde correct, versterkt dit het argument , gegeven het verminderd zijn van huwelijksmigratie, van een mogelijke logische verklaring zoals door mij eerder ter sprake gebracht.

2. Idem dito en (nogmaals) in de context van dat het aanleren van de Nederlandse taal afhankelijk is van de kwaliteit van het geboden onderwijs.
1. Het is belangrijk dat er thuis Nederlands wordt gesproken en hoe "verser" 1 van de echtgenoten uit het buitenland komt, hoe minder dat het geval is.

2. Het onderwijs kan niet alles aan. Wat kost dat wel niet?? Als er thuis geen Nederlands wordt gesproken geven die kinderen een onevenredige belasting op het onderwijs. En dan hebben we het nog niet eens dat de kinderen ook cultureel in de Nederlandse samenleving geintegreerd moeten worden.

Rourchid
14-11-06, 02:26
Geplaatst door fransjan

1. Het is belangrijk dat er thuis Nederlands wordt gesproken en hoe "verser" 1 van de echtgenoten uit het buitenland komt, hoe minder dat het geval is.


Om thuis Nederlands te spreken moet dit wel adequaat onderwezen worden.

Geplaatst door fransjan

2. Het onderwijs kan niet alles aan. Wat kost dat wel niet??


Het prijskaartje van slecht onderwijs van de Nederlandse taal is (minstens) segregatie.
Kosten gaan voor de baat uit en het moet opgemerkt worden dat in vergelijking met de andere voormalige koloniserende mogendheden (Eng., Fr., Port., Spa.) in Nederland nooit iets gedaan is aan onderwijs van de Nederlandse taal aan niet-Nederlandstaligen.
Instromers moesten het zelf doen; in de jaren 70 (van vorige eeuw) hebben de overheden toegezegd het onderwijs van de Nederlandse taal te gaan verzorgen, tevens werd verwezen naar de t.v. als hulpmiddel bij het aanleren van de Nederlandse taal.
In het geheel is echter wel even vergeten dat Nederland ook maar iets van een infrastructuur had met betrekking tot het onderwijzen van de Nederlandse taal aan niet-Nederlandstaligen. Inzake het gevoerde "beleid" is de term zelfoverschatting (misschien zelfs wel megalomanie) zeker niet misplaatst te noemen.

Geplaatst door fransjan

Als er thuis geen Nederlands wordt gesproken geven die kinderen een onevenredige belasting op het onderwijs.


Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten; het is niet anders.
Als het echt menens zou zijn met het onderwijzen van de Nederlandse taal aan niets-Nederlandstaligen dan zouden bijvoorbeeld de publieke omroepen afgeslankt kunnen worden tot maar 1 zender (Ned. 3) en op de 2 andere zenders zou dan alleen maar onderwijs van de Nederlandse taal aan niet-Nederlandstaligen te zien moeten zijn.

Geplaatst door fransjan

En dan hebben we het nog niet eens dat de kinderen ook cultureel in de Nederlandse samenleving geintegreerd moeten worden


Cultuur is te definiëren als een gedeelde taal en gedeelde tradities (geschiedenis), heb je geen kennis van de taal dan heb je ook geen kennis van de traditie(s).
In het geval van tegen - de van bovenaf veroorzaakte - verdrukking in wel goed Nederlands leren, is het vanzelfsprekend dat andere Eurpese talen aangeleerd kunnen worden met als gevolg dat iedereen die boven het gemiddelde uitsteekt weggekocht wordt door andere westerse landen.
Wordt er niet tijdig (rigoreus) ingegrepen dan is het aannemelijk dat de Nederlandse samenlevingsopbouw een elite -residerend in zwaar bewaakte woongebieden - zal laten zien, terwijl de rest van het de samenleving uit ongeschoolden/laaggeschoolden zal bestaan; een plaatje dat al steeds meer te zien is in de grootstedelijke gebieden (van Nederland).

Julien
14-11-06, 12:33
Geplaatst door jouwmaatje
Even over je laatste zin: weet je hoe moeilijk dat is voor de eerste generatie. De meeste zijn oud en gaan bijna met pensioen. Nooit eerder is er van hun verwacht dat ze de Nederlandse taal beheersen en van de ene op de andere dag moeten ze dat maar eens zien uit te vogelen. Het is de fout van de regering dat ze dit niet eerder hadden laten doen!

Oké van hoogbejaarden kun je inderdaad niet verwachten dat ze nog ff vloeiend Nederlands leren spreken. Maar mijn moeder bijvoorbeeld heeft op haar 40e nog Nederlands geleerd en spreekt en verstaat het nu goed, ook al is het met een accent. Ik heb het dan ook over deze generatie allochtonen die vaak de Nederlandse taal nog niet spreken, omdat het vroeger niet werd verplicht.

jouwmaatje
14-11-06, 20:05
Geplaatst door Julien
Oké van hoogbejaarden kun je inderdaad niet verwachten dat ze nog ff vloeiend Nederlands leren spreken. Maar mijn moeder bijvoorbeeld heeft op haar 40e nog Nederlands geleerd en spreekt en verstaat het nu goed, ook al is het met een accent. Ik heb het dan ook over deze generatie allochtonen die vaak de Nederlandse taal nog niet spreken, omdat het vroeger niet werd verplicht.

ik ken ook mensen van de eerste generatie, die gewoon naar school gaan en moeite doen om de Nederlandse taal te beheersen, maar het wil gewoon niet lukken. En van buiten af wordt er ook niet echt geholpen. Mensen staan je vuil aan te kijken enzo, terwijl je er gewoon de moeite voor doet. Dat is wat ik vaak zie bij de eerste generatie en dan zeggen dat ze niet geïntegreerd zijn?????????

jouwmaatje
14-11-06, 20:09
Geplaatst door Thermopylae
Is het niet in de eerste plaats een taak voor de emigranten, om de taal te leren van het land waar ze zich gaan vestigen?

nee, hoezo

Omde de inburgeringstest te maken zeker. Ik heb een inburgeringstest gedaan en ik als iemand van de tweede generatie haalde een onvoldoende, zelfs een "echte" Nedelander haalde er een onvoldoende voor!

Hoe moeten de mesnen die hier komen emmigreren nou weten wat de taak is van de koningin, of wat is de ideale tuin van een Nederlander is?

Thermopylae
14-11-06, 20:43
Geplaatst door jouwmaatje
nee, hoezo

Omde de inburgeringstest te maken zeker. Ik heb een inburgeringstest gedaan en ik als iemand van de tweede generatie haalde een onvoldoende, zelfs een "echte" Nedelander haalde er een onvoldoende voor!

Hoe moeten de mesnen die hier komen emmigreren nou weten wat de taak is van de koningin, of wat is de ideale tuin van een Nederlander is?


Gaat niet om de inburgeringstest te doen, daar zit inderdaad een hoop onzin vragen in. Het gaat erom, als je naar een ander land emigreert, je niet kunt verwachten dat je nieuwe landgenoten jouw taal spreken. Als je dus mee wil draaien in de maatschappij, dan zal je toch echt de taal van dat nieuwe land moeten leren. Als ik mij in Polen wil vestigen, dan zal ik Pools moeten leren, en kan ik ook niet verwachten dat ik van regeringswege een taalcursus krijg aangeboden. Dat is mijn eigen verantwoording.

Thermopylae
14-11-06, 21:05
@Rourchid.

"Om thuis Nederlands te spreken moet dit wel adequaat onderwezen worden"

Ik herinner mij dat vorig jaar leerkrachten van de basisschool de noodklok hebben geluid, om dat er nog al wat kinderen van Turkse - en Marokkaanse Nederlanders op 4 jarige leeftijd op school komen die geen woord Nederlands spreken! Dit moet dus al de derde - en in sommige gevallen 4e - generatie zijn. De betreffende ouders spreken zelf redelijk tot goed Nederlands, maar zeiden desgevraagd, wij vinden het heel belangrijk dat onze kinderen de taal van het land van afkomst spreken, en Nederlands moeten ze maar op school leren! Als reden werd ook gegeven, dat de kinderen op vakantie in het land van herkomst met de opa's en oma's en verdere familie konden praten
Deze kinderen beginnen hun leven dus al met een flinke taalachterstand.
Blijkbaar vinden de ouders de taal van het land van herkomst belangrijker dan de taal van het land waar zij zelf en nu ook weer hun kinderen geboren zijn, op zullen groeien en op termijn willen studeren en een goede baan vinden. Het is natuurlijk makkelijk om Nederland de schuld te geven van taalachterstand, maar ik zou zeggen, als ouders kun je daar ook zelf het nodige aan doen en niet alleen verwachten dat het wel voor je gedaan zal worden.

jouwmaatje
16-11-06, 20:03
Geplaatst door Thermopylae
@Rourchid.

"Om thuis Nederlands te spreken moet dit wel adequaat onderwezen worden"

Ik herinner mij dat vorig jaar leerkrachten van de basisschool de noodklok hebben geluid, om dat er nog al wat kinderen van Turkse - en Marokkaanse Nederlanders op 4 jarige leeftijd op school komen die geen woord Nederlands spreken! Dit moet dus al de derde - en in sommige gevallen 4e - generatie zijn. De betreffende ouders spreken zelf redelijk tot goed Nederlands, maar zeiden desgevraagd, wij vinden het heel belangrijk dat onze kinderen de taal van het land van afkomst spreken, en Nederlands moeten ze maar op school leren! Als reden werd ook gegeven, dat de kinderen op vakantie in het land van herkomst met de opa's en oma's en verdere familie konden praten
Deze kinderen beginnen hun leven dus al met een flinke taalachterstand.
Blijkbaar vinden de ouders de taal van het land van herkomst belangrijker dan de taal van het land waar zij zelf en nu ook weer hun kinderen geboren zijn, op zullen groeien en op termijn willen studeren en een goede baan vinden. Het is natuurlijk makkelijk om Nederland de schuld te geven van taalachterstand, maar ik zou zeggen, als ouders kun je daar ook zelf het nodige aan doen en niet alleen verwachten dat het wel voor je gedaan zal worden.

Sorry, maar ik ben het er hier niet mee eens. het is goed dat de kleine kinderen berbers leren, want hoe kunnen ze anders communiceren met hun opa's en oma's?? Ze zijn jong en ze kunnen de Nederlandse taal snel leren. Ze leren trouwens ook Nederlands van buitenaf, zoals van vrienden en in de winkel, dus echt een taalachterstand kun je het niet noemen! Ik ben ook berbers opgegroeid, maar ik spreek perfect Nederlands en het vak Nederlands is dan ook geen probleem voor mij. :loog:

Thermopylae
16-11-06, 20:23
De leerkrachten - die dus dagelijks met deze kinderen optrekken - gaven aan, dat deze kinderen een taalachterstand hadden, en dat in de praktijk bleek dat het nog niet mee valt om dat in te halen.

Cherry Bo
16-11-06, 21:01
Geplaatst door jouwmaatje
Sorry, maar ik ben het er hier niet mee eens. het is goed dat de kleine kinderen berbers leren, want hoe kunnen ze anders communiceren met hun opa's en oma's?? Ze zijn jong en ze kunnen de Nederlandse taal snel leren. Ze leren trouwens ook Nederlands van buitenaf, zoals van vrienden en in de winkel, dus echt een taalachterstand kun je het niet noemen! Ik ben ook berbers opgegroeid, maar ik spreek perfect Nederlands en het vak Nederlands is dan ook geen probleem voor mij. :loog:

Dan heb jij mazzel met jezelf.
Maar er zijn genoeg kinderen die de Nederlandse taal niet zo makkelijk oppikken, wat voor jou geldt, geldt niet voor de meeste kinderen, zo is allang bewezen.
Qua Nederlandse taalontwikkeling vertrouwen op 'vrienden' en 'in de winkel' is echt niet voldoende.
Wel typerend voor het probleem dat er zo over gedacht wordt.

Ik denk dat het daarnaast ook gewoon een zaak is van gebrek aan waardering/respect voor de Nederlandse cultuur en taal. Hoe je het ook wendt of keert, of probeert te verbloemen.
Het thuisland, het communiceren in de eigen taal met de opa's en de oma's en het 'goede moslimschap' staan toch prominent bovenaan in het prioriteitenlijstje, dat komt thuis allemaal uitgebreid aan bod en voor de rest zoeken de Nederlandse meesters & juffen het maar uit met de kinderen.

De lege ouderavonden, schooluitvoeringen waar niemand voor zijn kind komt klappen of foto's nemen en het totale gebrek aan betrokkenheid bij de schoolprestaties van de kinderen zijn daar een schrijnend voorbeeld van.

Iglo
16-11-06, 21:28
Geplaatst door jouwmaatje
Sorry, maar ik ben het er hier niet mee eens. het is goed dat de kleine kinderen berbers leren, want hoe kunnen ze anders communiceren met hun opa's en oma's?? Ze zijn jong en ze kunnen de Nederlandse taal snel leren. Ze leren trouwens ook Nederlands van buitenaf, zoals van vrienden en in de winkel, dus echt een taalachterstand kun je het niet noemen! Ik ben ook berbers opgegroeid, maar ik spreek perfect Nederlands en het vak Nederlands is dan ook geen probleem voor mij. :loog: Natuurlijk wil je dat je kinderen kunnen praten met hun opa en oma. Dat betekend niet dat je geen Nederlands moet leren van huis uit.
Maar het gebeurd inderdaad echt dat kinderen op de basisschool komen en geen woord Nederlands spreken. Dit is op mijn moeder's school regelmatig gebeurd. Dat is toch waanzin?

Cherry Bo
16-11-06, 22:07
Geplaatst door Iglo
Natuurlijk wil je dat je kinderen kunnen praten met hun opa en oma. Dat betekend niet dat je geen Nederlands moet leren van huis uit.
Maar het gebeurd inderdaad echt dat kinderen op de basisschool komen en geen woord Nederlands spreken. Dit is op mijn moeder's school regelmatig gebeurd.

Dat is toch waanzin?

...Zeggen 'wij'

Als 'zij' het ook zo'n waanzin vonden, hadden ze wel een andere houding.
Maar nee.
Moslim-ouders is het er voornamelijk om te doen dat hun kinderen 'goede moslims' worden die in de eigen taal kunnen communiceren met de grootouders om zo hun goedkeuring familiewijd weg te kunnen dragen (denk reputatie).

Dat staat nummer één.

En nummer twee.
En nummer drie.
En nummer vier.
En....

Ergens onderaan het lijstje komen 'onze' prioriteiten pas, mochten ze al meetellen.

Al de rest is irrelevante bijzaak, in welk land van inwoning dan ook.
Beetje foto'tjes maken op afzwemdagen of schoolpresentaties, ouderavonden bijwonenen, allemaal ondergeschikt aan Dat Ene Grote Belang...Een Goede Moslim Worden.
Kijk.
En daar kunnen wij Nederlanders natuurlijk helemaal niks van bakken.

Voilà die desinteresse voor al die Nederlandse inspanningen.
Die hálen het namelijk niet bij 'het Goede Moslimschap' en de djennah.

Niet voor 'ons', Nederlandstaligen en zo, weggelegd.

Rourchid
17-11-06, 03:32
Geplaatst door jouwmaatje

ik ken ook mensen van de eerste generatie, die gewoon naar school gaan en moeite doen om de Nederlandse taal te beheersen, maar het wil gewoon niet lukken. En van buiten af wordt er ook niet echt geholpen. Mensen staan je vuil aan te kijken enzo, terwijl je er gewoon de moeite voor doet. Dat is wat ik vaak zie bij de eerste generatie en dan zeggen dat ze niet geïntegreerd zijn?????????


Dat vuil aangekeken worden is het gevolg van massieve indoctrinatie.
Via de media krijgt Nedrrland wordt Nederland toegeschreeuwd dat de taalachterstand alleen maar de schuld is van onze ouders en grootouders.
Als iemand de Nederlandse taal wil onderwijzen, begint dit al met de gedachte dat er een achterstand ingehaald moet worden die veroorzaakt is door de cursisten zelf.
Dus onderwijsgevers gaan er al vanuit dat de cursisten zeer ongemotiveerd zijn en dat is nou niet echt een goede start.

Rourchid
17-11-06, 03:36
geplaatst door Thermopylae

Gaat niet om de inburgeringstest te doen, daar zit inderdaad een hoop onzin vragen in.


Aangezien slagen voor de inburgeringstest het criterium is om toegelaten te worden, is het verstandig om te slagen voor desbetreffende inburgeringstest.

geplaatst door Thermopylae

Het is natuurlijk makkelijk om Nederland de schuld te geven van taalachterstand, maar ik zou zeggen, als ouders kun je daar ook zelf het nodige aan doen en niet alleen verwachten dat het wel voor je gedaan zal worden.


Ik heb uitdrukkelijk gehad over de Nederlandse overheid en niet over het Nederlandse volk.

Iglo
17-11-06, 08:48
Geplaatst door Rourchid
Dat vuil aangekeken worden is het gevolg van massieve indoctrinatie.
Via de media krijgt Nedrrland wordt Nederland toegeschreeuwd dat de taalachterstand alleen maar de schuld is van onze ouders en grootouders.
Als iemand de Nederlandse taal wil onderwijzen, begint dit al met de gedachte dat er een achterstand ingehaald moet worden die veroorzaakt is door de cursisten zelf.
Dus onderwijsgevers gaan er al vanuit dat de cursisten zeer ongemotiveerd zijn en dat is nou niet echt een goede start. Het is toch ook bijna geheel hun fout dat ze geen Nederlands spreken, ook al zitten ze hier al decennia? En als zo iemand dan de taal wil leren (op die leeftijd), dan is dat mooi. Maar er is imo inderdaad sprake van een achterstand. Men had al lang Nederlands moeten spreken. Ja, Nederland had het niet zo makkelijk moeten maken om hier te wonen en leven zonder Nederlands te spreken, maar het blijft de verantwoordelijkheid van de persoon in kwestie zelf.
En ja, ik erger me ook aan het feit dat er hele grote delen zijn die geen Nederlands spreken onder de 1e generatie. Waar ik me ook aan erger is hoe slecht grote delen van de 2e/3e generatie Nederlands spreken. Dit is echt niet nodig. Het slechte Nederlands ligt trouwens niet aan het onderwijs, kijk maar naar andere groepen (bv Chinezen).

Cherry Bo
17-11-06, 09:28
Geplaatst door Iglo
Het slechte Nederlands ligt trouwens niet aan het onderwijs, kijk maar naar andere groepen (bv Chinezen).

Inderdaad.
(Ik ken trouwens een paar Chinezen die hier net wonen, zijn overgehaald door een internationaal bedrijf waar de voertaal Engels is.
Dus geen noodzaak om Nederlands te leren zou je zeggen.
Welnu, die spraken binnen 3 maanden zowat vloeiend Nederlands.
Gewoon, omdat ze dat graag wilden.
Iedere keer als iemand in het Engels tegen ze begon zeiden ze: "Nederlands alstublieft, dan leer ik het beter."
Als ze een woord niet begrepen vroegen ze wat het betekende en in welk zinsverband zo'n woord nog meer gebruikt kon worden.
Echt ongelofelijk.)

Thermopylae
17-11-06, 11:22
Geplaatst door Rourchid
Aangezien slagen voor de inburgeringstest het criterium is om toegelaten te worden, is het verstandig om te slagen voor desbetreffende inburgeringstest.

Ik heb uitdrukkelijk gehad over de Nederlandse overheid en niet over het Nederlandse volk.


N.a.v. een opmerking schreef ik: Is het niet in de eerste plaats een taak voor de emigranten, om de taal te leren van het land waar ze zich gaan vestigen? Overigens een retorische vraag.
Jouwmaatje schreef daarop - schamper - o.a. :"nee, hoezo
Omde de inburgeringstest te maken zeker."
Vandaar mijn reactie.

Waar ik schreef, ...Nederland de schuld geven, bedoelde ik uiteraard de overheid. Er werd n.l. een verwijt gemaakt dat het aanbod van taalcursussen onder de maat was, dat betreft dus de overheid.

Finmakin
17-11-06, 20:09
http://www.babelexpress.nl/

Je moet natuurlijk wel willen

jouwmaatje
17-11-06, 22:12
Geplaatst door Iglo
Natuurlijk wil je dat je kinderen kunnen praten met hun opa en oma. Dat betekend niet dat je geen Nederlands moet leren van huis uit.
Maar het gebeurd inderdaad echt dat kinderen op de basisschool komen en geen woord Nederlands spreken. Dit is op mijn moeder's school regelmatig gebeurd. Dat is toch waanzin?

Maar ze gaan tocjh naar school om te leren, zo ook om de Nederlandse taal te beheersen

Iglo
17-11-06, 22:18
Geplaatst door jouwmaatje
Maar ze gaan tocjh naar school om te leren, zo ook om de Nederlandse taal te beheersen
Als ze geen Nederlands beheersen als ze op school aankomen... Dan kunnen ze niet communiceren met de leerkracht, dan mag je helemaal beginnen met handgebaren ed. Dat kost zoveel tijd moeite en energie. Vind je het dan gek dat ze met een taalachterstand de school verlaten?

Cherry Bo
17-11-06, 22:20

Cherry Bo
18-11-06, 11:22
Geplaatst door jouwmaatje
Maar ze gaan tocjh naar school om te leren, zo ook om de Nederlandse taal te beheersen

Daar wordt helaas door veel mensen vanuit gegaan, dat blijkt nu ook maar weer.
Met als gevolg dat kinderen al met een achterstand aan de start verschijnen. Dat moet je niet willen, als ouders.

Iglo
18-11-06, 11:32
Geplaatst door Cherry Bo
Daar wordt helaas door veel mensen vanuit gegaan, dat blijkt nu ook maar weer.
Met als gevolg dat kinderen al met een achterstand aan de start verschijnen. Dat moet je niet willen, als ouders. Je vorige reply hier was beter, waarom heb je die weggehaald?

Cherry Bo
18-11-06, 12:10
Geplaatst door Iglo
Je vorige reply hier was beter, waarom heb je die weggehaald?

Vond je? Dank je.

Ik heb geen flauw idee eigenlijk. :p

Ik type hem nog wel een keer dan. :hihi:

Cherry Bo
18-11-06, 12:19
Geplaatst door jouwmaatje
Maar ze gaan tocjh naar school om te leren, zo ook om de Nederlandse taal te beheersen

Nee, dat is een misvatting.

Ze gaan niet naar school om de Nederlandse taal te leren.
Ze gaan naar school voor onderwijs.

En dat onderwijs wordt gegeven in het Nederlands.
Dat dien je dus te beheersen om dat onderwijs te kunnen volgen.

Taal is het instrument, onderwijs is het doel.

mulan
18-11-06, 12:28
Geplaatst door Cherry Bo
Inderdaad.
(Ik ken trouwens een paar Chinezen die hier net wonen, zijn overgehaald door een internationaal bedrijf waar de voertaal Engels is.
Dus geen noodzaak om Nederlands te leren zou je zeggen.
Welnu, die spraken binnen 3 maanden zowat vloeiend Nederlands.
Gewoon, omdat ze dat graag wilden.
Iedere keer als iemand in het Engels tegen ze begon zeiden ze: "Nederlands alstublieft, dan leer ik het beter."
Als ze een woord niet begrepen vroegen ze wat het betekende en in welk zinsverband zo'n woord nog meer gebruikt kon worden.
Echt ongelofelijk.)

Ow wat fijn dat je een paar Chinezen kent die binnen 3 maanden vloeiend Nederlands spreken.Koop een taart en vier het. Nu even de realiteit.
Betrokkenheid heeft niets te maken met aanwezigheid van ouders op scholen. Het is een manier om die betrokkenheid te tonen maar meer ook niet. Dus hoevaker je aanwezig bent hoe meer je betrokken bent? Bull. Mijn ouders kwamen nooit ergens heen en ondertussen zag ik de wel aanwezige moeders op school praten met de andere moeders zonder ook maar interesse te tonen voor wat de kinderen aan het doen waren. Ik kwam thuis en mijn ouders wilde alles weten. De intentie telt. Daarbij kinderen die de ene taal goed spreken spreken de andere taal vaak ook goed. Ik geloof ook dat dit onderzocht is.Voorbeeld mijn broer sprak geen woord Nederlands met het beginnen van de basisschool. Zijn Nederlands is beter als dat van mij en mijn zus terwijl wij al Nederlands spraken met het gaan naar de basisschool. Dit kwam gewoon omdat ons Marokkaans slechter was dan dat van mijn broer die vanuit een taal kon redeneren en wij zaten daar wat tussen in te schommelen. Als ik die kinderen met een taalachterstand zie hoor ik kinderen die zowel de eigen taal als het Nederlands slecht beheersen.

mulan
18-11-06, 12:30
Geplaatst door Cherry Bo

Ze gaan niet naar school om de Nederlandse taal te leren.
Ze gaan naar school voor onderwijs.


En Nederlands is weer onderdeel van het onderwijs. :moe:

Cherry Bo
18-11-06, 12:31
Geplaatst door mulan
Ow wat fijn dat je een paar Chinezen kent die binnen 3 maanden vloeiend Nederlands spreken.Koop een taart en vier het. Nu even de realiteit.


Die Chinezen zijn ook realiteit.

mulan
18-11-06, 12:33
Geplaatst door Cherry Bo
Die Chinezen zijn ook realiteit.

Ja het verschil is alleen dat jij weer iets probeert aan te tonen met dat Chinezenverhaaltje van je. Je mag dat er best gewoon bij zetten. De realiteit is trouwens niet die 3 Chinezen die jij kent. Het zijn alle andere Chinezen.

Cherry Bo
18-11-06, 12:42
Geplaatst door mulan
En Nederlands is weer onderdeel van het onderwijs. :moe:

Nederlands als vak is wat anders dan Nederlandse les.

Bovendien wordt het vak Nederlands onderwezen in de Nederlandse taal en niet in het Arabisch of Berbers.

Toch handig als je de juf of meester kunt verstaan en terug kunt praten.

Cherry Bo
18-11-06, 12:47
Geplaatst door mulan

De realiteit is trouwens niet die 3 Chinezen die jij kent. Het zijn alle andere Chinezen.

En de realiteit is evenmin je broer, zus en jij.

Cherry Bo
18-11-06, 12:49
Geplaatst door mulan
Als ik die kinderen met een taalachterstand zie hoor ik kinderen die zowel de eigen taal als het Nederlands slecht beheersen.

Er zullen nog wel meer varianten zijn, maar hier hebben we het dus over, ja.

Iglo
18-11-06, 13:39
Geplaatst door mulan
En Nederlands is weer onderdeel van het onderwijs. :moe: Maar als je broer begonnen is op de basisschool, zonder een woord Nederlands te spreken, vind je het dan vreemd dat hij met een leerachterstand de school verlaat? Vind je het dan gek dat hij niet zo goed Nederlands spreekt als een autochtoon? Hier ligt de verantwoordelijkheid echt bij de ouders zelf.
Het feit dat het wel mogelijk is om goed Nederlands te spreken als allochtoon en ook de taal van je vader en moeder te spreken, dat zie je bij Chinezen. Over het algemeen is hun Nederlands een stuk beter, accentlozer dan dat van Marokkanen/Turken.
Kortom, dit is echt een probleem dat de overheid niet kan oplossen, maar waarvoor de oplossing gezocht moet worden in de groep zelf.

jouwmaatje
18-11-06, 20:54
Geplaatst door Finmakin
http://www.babelexpress.nl/

Je moet natuurlijk wel willen

Wat moet ik met deze site???????

jouwmaatje
18-11-06, 20:57
Geplaatst door Iglo
Als ze geen Nederlands beheersen als ze op school aankomen... Dan kunnen ze niet communiceren met de leerkracht, dan mag je helemaal beginnen met handgebaren ed. Dat kost zoveel tijd moeite en energie. Vind je het dan gek dat ze met een taalachterstand de school verlaten?

Maar dat geld toch niet voor iedereen zo? Je bent dan jong en pikt snel woorden op en ook ligt het eraan of je wel wilt leren.
De mensen die niet willen leren hebben meestal een achterstand!

jouwmaatje
18-11-06, 21:01
Geplaatst door Cherry Bo
Nee, dat is een misvatting.

Ze gaan niet naar school om de Nederlandse taal te leren.
Ze gaan naar school voor onderwijs.

En dat onderwijs wordt gegeven in het Nederlands.
Dat dien je dus te beheersen om dat onderwijs te kunnen volgen.

Taal is het instrument, onderwijs is het doel.

Mar wat doe je nou in groep 1, alleen spelen toch en je leert ook de Nederlandse taal. De Marokkaanse taal zul je anders niet zo snel oppikken. Die zul je ook meer vergeten, dus daarom is het handig als dat in de paplepel wordt gegoten!

jouwmaatje
18-11-06, 21:03
Geplaatst door mulan
Ow wat fijn dat je een paar Chinezen kent die binnen 3 maanden vloeiend Nederlands spreken.Koop een taart en vier het. Nu even de realiteit.
Betrokkenheid heeft niets te maken met aanwezigheid van ouders op scholen. Het is een manier om die betrokkenheid te tonen maar meer ook niet. Dus hoevaker je aanwezig bent hoe meer je betrokken bent? Bull. Mijn ouders kwamen nooit ergens heen en ondertussen zag ik de wel aanwezige moeders op school praten met de andere moeders zonder ook maar interesse te tonen voor wat de kinderen aan het doen waren. Ik kwam thuis en mijn ouders wilde alles weten. De intentie telt. Daarbij kinderen die de ene taal goed spreken spreken de andere taal vaak ook goed. Ik geloof ook dat dit onderzocht is.Voorbeeld mijn broer sprak geen woord Nederlands met het beginnen van de basisschool. Zijn Nederlands is beter als dat van mij en mijn zus terwijl wij al Nederlands spraken met het gaan naar de basisschool. Dit kwam gewoon omdat ons Marokkaans slechter was dan dat van mijn broer die vanuit een taal kon redeneren en wij zaten daar wat tussen in te schommelen. Als ik die kinderen met een taalachterstand zie hoor ik kinderen die zowel de eigen taal als het Nederlands slecht beheersen.

Zo meid, die zat. Ik ben het echt voledig met je eens!

Finmakin
18-11-06, 21:56
Geplaatst door jouwmaatje
Wat moet ik met deze site???????

Het is een manier om toch nog op redelijke wijze de Nederlandse taal te leren, deze site is speciaal opgezet voor de mensen die moeite hebben met het leren van de Nederlandse taal.

Je kan teksten lezen in je eigen taal en meteen de Nederlandse vertaling zien, zowel in geschreven tekst als gesproken woord..
Het is ook goed voor de mensen die het Nederlands een beetje willen bijschaven..

Ik vind dit een goede alternatief om de Nederlandse Taal machting te maken.

http://www.babelexpress.nl/voorpagina.asp?lan=11
http://www.babelexpress.nl/voorpagina.asp?lan=6

Iglo
18-11-06, 23:11
Geplaatst door jouwmaatje
Maar dat geld toch niet voor iedereen zo? Je bent dan jong en pikt snel woorden op en ook ligt het eraan of je wel wilt leren.
De mensen die niet willen leren hebben meestal een achterstand! Tsja, het is nu eenmaal zo dat het Nederlands van de gemiddelde Turk/Marokkaan ver onder dat van de gemiddelde autochtoon ligt. Hier zal je wel met me eens zijn. Dat zou op zichzelf te verklaren zijn. Het punt is dat het ook ver onder dat van andere groepen ligt (weer als voorbeeld, Chinezen). De conclusie die we kunnen trekken is dat ze dus ergens een achterstand oplopen.
En als je nu kinderen naar school stuurt die niet eens met de leraar kunnen praten, hoe kan je dan verbaasd zijn dat ze een taalachterstand oplopen? Alsnog krijgt het onderwijs de schuld. Maar daar ligt het probleem niet, het probleem ligt ook niet bij de kinderen die het 'niet willen leren'. Dit is een probleem dat ligt bij de ouders zelf. Er worden verkeerde prioriteiten gesteld en men schuift te veel verantwoordelijkheid af.
(Uiteraard is dit geschreven in algemeenheden, er zijn zat Turken/Marokkanen die perfect Nederlands spreken en schrijven. Over het algemeen echter is het niveau een stuk lager)

jouwmaatje
19-11-06, 10:59
Geplaatst door Iglo
Tsja, het is nu eenmaal zo dat het Nederlands van de gemiddelde Turk/Marokkaan ver onder dat van de gemiddelde autochtoon ligt. Hier zal je wel met me eens zijn. Dat zou op zichzelf te verklaren zijn. Het punt is dat het ook ver onder dat van andere groepen ligt (weer als voorbeeld, Chinezen). De conclusie die we kunnen trekken is dat ze dus ergens een achterstand oplopen.
En als je nu kinderen naar school stuurt die niet eens met de leraar kunnen praten, hoe kan je dan verbaasd zijn dat ze een taalachterstand oplopen? Alsnog krijgt het onderwijs de schuld. Maar daar ligt het probleem niet, het probleem ligt ook niet bij de kinderen die het 'niet willen leren'. Dit is een probleem dat ligt bij de ouders zelf. Er worden verkeerde prioriteiten gesteld en men schuift te veel verantwoordelijkheid af.
(Uiteraard is dit geschreven in algemeenheden, er zijn zat Turken/Marokkanen die perfect Nederlands spreken en schrijven. Over het algemeen echter is het niveau een stuk lager)

Een achterstand kun je inhalen en alleen als je dat wilt. En meestal is het erfelijk bepaald hoe snel iemand kan leren.

Cherry Bo
19-11-06, 12:19
Geplaatst door jouwmaatje
Een achterstand kun je inhalen en alleen als je dat wilt. En meestal is het erfelijk bepaald hoe snel iemand kan leren.

Jonge kinderen hebben er geen weet van dat zij een taalachterstand hebben. Het is taak van de ouders te onderkennen dat er een probleem is en daar wat aan te doen.

jouwmaatje
19-11-06, 14:15
Geplaatst door Cherry Bo
Jonge kinderen hebben er geen weet van dat zij een taalachterstand hebben. Het is taak van de ouders te onderkennen dat er een probleem is en daar wat aan te doen.

j, mar ik had het over de grotere, die dit beseffen.
En trouwens je kunt alsnog altijd nog een taalachterstand krijgen. Kijk naar de meeste hangjongeren die alleen mar buiten rondhangen en niks doen. Hun taal veranderd gewoon in straattaal en dan krijg je ook weer een taalachterstand en dat terwijl ze al "groot" zijn. Ze hebben dus gewoon geen zin om te leren, dan kunnen de ouders nog zo veel zeggen, maar daar luisteren ze toch niet naar.

Iglo
19-11-06, 17:24
Geplaatst door jouwmaatje
Een achterstand kun je inhalen en alleen als je dat wilt. En meestal is het erfelijk bepaald hoe snel iemand kan leren. Je antwoord niet op mijn vraag. Hoe komt het dat het bij Chinezen wel goed gaat, maar bij Marokkanen niet?

jouwmaatje
19-11-06, 17:32
Geplaatst door Iglo
Je antwoord niet op mijn vraag. Hoe komt het dat het bij Chinezen wel goed gaat, maar bij Marokkanen niet?

Omdat zij wel willen leren (anders missen ze hun kans op een baan). Ook spreken zij vaak ook engels en dat ligt toch dichter bij Nederlands dan het Marokkaans. Je ziet toch ook meer Chineze toeristen naar Nederland komen, dan Marokkaanse toeristen.

Iglo
19-11-06, 20:46
Geplaatst door jouwmaatje
Omdat zij wel willen leren (anders missen ze hun kans op een baan). Ook spreken zij vaak ook engels en dat ligt toch dichter bij Nederlands dan het Marokkaans. Je ziet toch ook meer Chineze toeristen naar Nederland komen, dan Marokkaanse toeristen. Chinees ligt waarschijnlijk _veel_ verder van Nederlands af. Dat is dus geen reden dat ze makkelijker Nederlands zou kunnen leren dan Marokkanen. Verder zie ik niet wat het aantal toeristen er mee te maken heeft :confused:.

Met je andere opmerking ben ik het wel eens. Het lijkt er op dat er geen aandacht aan besteed wordt/dat het niet belangrijk gevonden wordt. Zoals ik al zei, dit probleem ligt duidelijk bij de groep zelf. (alleen al het idee dat je je kind naar een school stuurt, zonder dat hij de taal spreekt, daar kan ik niet bij)

Cherry Bo
19-11-06, 21:48
Jouwmaatje,

dit zeg jij op de vraag waarom Chinezen snel Nederlands leren en Marokkanen minder snel.


Geplaatst door jouwmaatje
Omdat zij wel willen leren (anders missen ze hun kans op een baan).

?

jouwmaatje
20-11-06, 21:34
Geplaatst door Iglo
Chinees ligt waarschijnlijk _veel_ verder van Nederlands af. Dat is dus geen reden dat ze makkelijker Nederlands zou kunnen leren dan Marokkanen. Verder zie ik niet wat het aantal toeristen er mee te maken heeft :confused:.

Met je andere opmerking ben ik het wel eens. Het lijkt er op dat er geen aandacht aan besteed wordt/dat het niet belangrijk gevonden wordt. Zoals ik al zei, dit probleem ligt duidelijk bij de groep zelf. (alleen al het idee dat je je kind naar een school stuurt, zonder dat hij de taal spreekt, daar kan ik niet bij)

Er komen hier toch veel Chineze toeristen, die ook een paar woorden Nederlands zullen onthouden, aangezien ze de taal leuk vinden, denk ik. maar zoals ik al zei: vele chinezen kunnen engels en fat ligt toch echt dichter bij het Nederkands, dan het Marokkaans.

Cherry Bo
20-11-06, 21:52
Geplaatst door jouwmaatje
Er komen hier toch veel Chineze toeristen, die ook een paar woorden Nederlands zullen onthouden, aangezien ze de taal leuk vinden, denk ik. maar zoals ik al zei: vele chinezen kunnen engels en fat ligt toch echt dichter bij het Nederkands, dan het Marokkaans.

Oh, en Marokkanen vinden de Nederlandse taal 'niet leuk'?

En Engels ligt dichterbij het Chinees dan het Arabisch? :hihi:

jouwmaatje
20-11-06, 22:39
Geplaatst door Cherry Bo
Oh, en Marokkanen vinden de Nederlandse taal 'niet leuk'?

En waarom beheersen vele Chinezen het Engels beter dan Marokkanen?
Marokko ligt nota bene veel dichter bij Engeland dan China.

Omdat vele Marokkanen slecht zijn in Engels. Vele Chinezen vinden de industrie en de technische ontwikelingen van Europa zo boeiend en daarvoor moeten ze Engels kunnnen. Veel Chineze toeristen komen onder andere naar Nederland om foto's te maken van vooral de technische ontwikklingen die ze daar na in hun eigen land zullen toe passen of na maken. Het land marokko heeft niet zo veel geld voor die technische ontwikkelingen, vandaar.

Finmakin
21-11-06, 02:08
Waar een wil is, is een weg :fpimp:

Iglo
21-11-06, 08:22
Geplaatst door jouwmaatje
Er komen hier toch veel Chineze toeristen, die ook een paar woorden Nederlands zullen onthouden, aangezien ze de taal leuk vinden, denk ik. maar zoals ik al zei: vele chinezen kunnen engels en fat ligt toch echt dichter bij het Nederkands, dan het Marokkaans. ........
We hebben het niet over toeristen. We hebben het over inwoners van Nederland. Deze discussie heeft geen zin.

Cherry Bo
21-11-06, 08:30
Geplaatst door jouwmaatje
Omdat vele Marokkanen slecht zijn in Engels. Vele Chinezen vinden de industrie en de technische ontwikelingen van Europa zo boeiend en daarvoor moeten ze Engels kunnnen. Veel Chineze toeristen komen onder andere naar Nederland om foto's te maken van vooral de technische ontwikklingen die ze daar na in hun eigen land zullen toe passen of na maken. Het land marokko heeft niet zo veel geld voor die technische ontwikkelingen, vandaar.

Ah.
Dus dát komen al die bussen met als Chinezen verkleede Japanners hier doen.

:maf2:

Cherry Bo
21-11-06, 09:21
'Verplichte betrokkkenheid ouders bij taalonderwijs'.

DEN HAAG - Verplichte betrokkenheid van ouders bij taal- en ontwikkelingsprogramma's in de brede buurtschool. Dwingende afspraken tussen de gemeente en scholen om de totstandkoming te bevorderen van scholen waarop zowel autochtone als allochtone leerlingen zitten. De gemeente moet ouders die hulp weigeren als hun kind dreigt te ontsporen, kunnen dwingen hun verzet op te geven.


Dat zijn enkele van de 41 voorstellen die commissaris jeugd- en jongerenbeleid Steven van Eijck doet in een advies over de aansturing van het jeugdbeleid. Hij heeft zijn aanbevelingen dinsdagochtend aangeboden aan minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie. Van Eijck hoopt zo alle jeugdigen in Nederland, zowel autochtonen als allochtonen, dezelfde kansen op ontwikkeling te geven, zodat zij volwaardige deelnemers aan de samenleving kunnen worden.



http://www.telegraaf.nl/binnenland/article53892881.ece?cid=rss

observer
21-11-06, 11:37
Van Eijck hoopt zo alle jeugdigen in Nederland, zowel autochtonen als allochtonen, dezelfde kansen op ontwikkeling te geven, zodat zij volwaardige deelnemers aan de samenleving kunnen worden vraag me af of van eijck wat kan bereiken

immers geen school kan corrigeren wat in de huiskamer fout gaat, hooguit zal hij het gemiddelde euh gemiddelder maken maar daar zijn we in nederland al snel tevreden mee

Stopnaald
21-11-06, 13:18
Geplaatst door mulan
Mijn ouders kwamen nooit ergens heen en ondertussen zag ik de wel aanwezige moeders op school praten met de andere moeders zonder ook maar interesse te tonen voor wat de kinderen aan het doen waren. Ik kwam thuis en mijn ouders wilde alles weten. De intentie telt.

Wat een onzin is dit. Moeders staan op het schoolplein met andere moeders te praten JUIST over hun kinderen. Dat is voor veel moeders (wo ik) een manier om feedback te krijgen over het gedrag van onze kinderen, zodat we dat (indien nodig) kunnen bijsturen.

Die abjecte ongeïnteresseerdheid cq onverschilligheid van turkse/marokaanse ouders is één gigantische klap in het gezicht van de NL samenleving. Wel tolerantie opeisen, wel extra taalondersteuning opeisen, wel banen eisen, maar zelf géén (of nauwelijks) moeite ervoor willen doen.

Tja, ik snap het wel hoor, tis allemaal alleen maar discrimminatie....

Ouders die nooit op 10-minutengesprekjes komen, waarvan hun kind geen woord nederlands spreekt bij aanvang basisschool, die zelf maar (zeer) gebrekkig nederlands spreken.....maken zich schuldig aan kindermishandeling (in concreto: verwaarlozing). Want als je je kind liefhebt en het beste met hem/haar voorhebt, dan schep je ook de voorwaarden waaronder het kind zich optimaal kan ontwikkelen.... Zie verder dr. Phil.

jouwmaatje
22-11-06, 23:07
Neem Ahmed Aboutaleb als voorbeeld. hij is geboren in Marokko en is nu wethouder van Amsterdam. Is er aan hem te merken dat hij een taalachterstand heeft of heeft hij überhaupt een taalachterstand?????????
Nee, dat kun je niet merken he. En weet je hoe dat komt? Omdat hij ZIN had om te leren. en als je zin hebt om iets te doen, dan zul je dat bereiken ook. Je moet alleen de wil hebben!

jouwmaatje
22-11-06, 23:10
ow ja en probeer maar eens een voldoende te halen voor deze test: http://www.teleac.nl/nationaleinburgeringtest/

Ps. lukt je toch niet! heb je toch wel een voldoende, kopiër het dan (gebruik het asl bewijs, anders geloof ik je niet) :melig2:

Stopnaald
23-11-06, 11:48
Geplaatst door jouwmaatje
Neem Ahmed Aboutaleb als voorbeeld. hij is geboren in Marokko en is nu wethouder van Amsterdam. Is er aan hem te merken dat hij een taalachterstand heeft of heeft hij überhaupt een taalachterstand?????????
Nee, dat kun je niet merken he. En weet je hoe dat komt? Omdat hij ZIN had om te leren. en als je zin hebt om iets te doen, dan zul je dat bereiken ook. Je moet alleen de wil hebben!

En als je dan geen zin hebt. De motivatie ontbreekt gewoon totaal.
En vervolgens blijft de taalachterstand bestaan, ook ná de basisschool.
En omdat je door de taalachterstand de leerstof minder goed kunt leren, haal je relatief lage cijfers. En omdat je cijfers laag zijn, wordt het schooladvies VMBO-praktijk. En omdat VMBO-praktijk zelfs te theoretisch (lees moeilijk) is, ga je maar zonder diploma van school en sta je aan het begin van een negatieve spiraal.

WIENS verantwoordelijkheid is het dan als je géén baan, géén toekomst hebt? Is dat discrimminatie? Of is dat simpelweg de consequentie van je eigen luiheid, laksheid en gemakzucht?

Cherry Bo
23-11-06, 14:26
Geplaatst door Stopnaald
Wat een onzin is dit. Moeders staan op het schoolplein met andere moeders te praten JUIST over hun kinderen. Dat is voor veel moeders (wo ik) een manier om feedback te krijgen over het gedrag van onze kinderen, zodat we dat (indien nodig) kunnen bijsturen.

Die abjecte ongeïnteresseerdheid cq onverschilligheid van turkse/marokaanse ouders is één gigantische klap in het gezicht van de NL samenleving. Wel tolerantie opeisen, wel extra taalondersteuning opeisen, wel banen eisen, maar zelf géén (of nauwelijks) moeite ervoor willen doen.


Voorbeeldje.

Neem nou weer gisteren.
Bij het afzwemmen voor het A-diploma, hoorde ik bij de enige 2 moeders die waren komen opdagen om naar het afzwemmen te kijken.

Nooit eerder meegemaakt, zoiets (mijn kind zit op een nieuwe school).
Ik heb foto's gemaakt van alle kinderen met hun diploma's in de hand, zodat de leraren ze later misschien op kunnen hangen in de klas en toch in ieder geval ergens op een foto staan met hun A.

Maar die totale desinteresse van die grote groep afwezige ouders, ongelofelijk.

Na ons afzwemgroepje kwam er een 'witte' school afzwemmen.
Nou, het zwembad was te klein. Vaders, moeders, oma's en opa's, fototoestellen en filmcamera's.

Echt ik had medelijden met die kinderen voor wie er helemaal niemand kwam om aan te moedigen of duimen naar ze op te steken en foto's te maken.

De zwemjuf had zich er al lang bij neergelegd: "Ach ja, dat gaat altijd zo."

Ouderavonden op die school?
Leeg.
Vorige keer waren wij de enige 2 ouders voor die klas.
Naar de rest van de klassen was ook nauwelijks iemand gekomen, terwijl de ouders wél allemaal hadden toegezegd, ook zoiets.
Alleen de Nederlandse ouders waren daadwerkelijk gekomen.

Stopnaald
23-11-06, 21:21
Geplaatst door Cherry Bo
Voorbeeldje.

Neem nou weer gisteren.
Bij het afzwemmen voor het A-diploma, hoorde ik bij de enige 2 moeders die waren komen opdagen om naar het afzwemmen te kijken.

Nooit eerder meegemaakt, zoiets (mijn kind zit op een nieuwe school).
Ik heb foto's gemaakt van alle kinderen met hun diploma's in de hand, zodat de leraren ze later misschien op kunnen hangen in de klas en toch in ieder geval ergens op een foto staan met hun A.

Maar die totale desinteresse van die grote groep afwezige ouders, ongelofelijk.

Na ons afzwemgroepje kwam er een 'witte' school afzwemmen.
Nou, het zwembad was te klein. Vaders, moeders, oma's en opa's, fototoestellen en filmcamera's.

Echt ik had medelijden met die kinderen voor wie er helemaal niemand kwam om aan te moedigen of duimen naar ze op te steken en foto's te maken.

De zwemjuf had zich er al lang bij neergelegd: "Ach ja, dat gaat altijd zo."

Ouderavonden op die school?
Leeg.
Vorige keer waren wij de enige 2 ouders voor die klas.
Naar de rest van de klassen was ook nauwelijks iemand gekomen, terwijl de ouders wél allemaal hadden toegezegd, ook zoiets.
Alleen de Nederlandse ouders waren daadwerkelijk gekomen.

Erg jammer voor die kids.
Maar helaas heb ik die ervaring ook. Het vreemde is nog dat ik de zwemjuf (tis alweer een paar jaar geleden) gevraagd heb of dit vaker gebeurde en ook zij wist me te vertellen dat dat idd altijd zo gaat.
Ik woon aan de kust in een omgeving met veel water (slootjes en zo) en veel allochtonen van antilliaanse afkomst. Niet alleen schitteren die consequent in afwezigheid, maar ook zitten er naar verhouding maar heel weinig kinderen überhaupt op zwemles. Elk jaar zijn er dus wel een aantal gevallen van (bijna) verdrinkingen. En opvallend genoeg zijn dat vrijwel altijd óf antilliaanse kinderen, óf toeristen.

De toeristen onderschatten de gevaren van de zee, maar in het zwembad of de (toezichtloze) speeltuin met vijver is het altijd weer raak met antiliaanse kindjes die niet kunnen zwemmen.

Ik vind het onbegrijpelijk dat die ouders dat gevaar zo onderschatten.
Het staat elk jaar weer uitgebreid in de locale pers!
Volstrekt onbegrijpelijk voor mij.

jouwmaatje
23-11-06, 21:39
Geplaatst door Stopnaald
En als je dan geen zin hebt. De motivatie ontbreekt gewoon totaal.
En vervolgens blijft de taalachterstand bestaan, ook ná de basisschool.
En omdat je door de taalachterstand de leerstof minder goed kunt leren, haal je relatief lage cijfers. En omdat je cijfers laag zijn, wordt het schooladvies VMBO-praktijk. En omdat VMBO-praktijk zelfs te theoretisch (lees moeilijk) is, ga je maar zonder diploma van school en sta je aan het begin van een negatieve spiraal.

WIENS verantwoordelijkheid is het dan als je géén baan, géén toekomst hebt? Is dat discrimminatie? Of is dat simpelweg de consequentie van je eigen luiheid, laksheid en gemakzucht?

Ja, dat zeg ik toch!! Je moet gewoon zin hebben om te leren. Het is je eigen verantwoordelijkheid en je moet niemand de schuld geven. ook de ouders niet!!!!!!!! Mij heb je niet horen zeggen dat mensen die niet werken en wel of niet gediscimineerd worden. Ik heb het daar niet over gehad, dus ik weet niet hoe je daarbij komt??????? Maar ik zeg het elke keer weer: je moet zin hebben om te leren; zo loop je geen achterstand, of je haalt de achterstand in!

jouwmaatje
26-11-06, 21:48
Is de disusscie nu geïndigd??????

Betekend dat dat ik gelijk heb?

barfly
26-11-06, 21:55
Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt. Integratie is inderdaad niet mislukt. Wel moet er nog eens dringend worden gesproken over de invulling. :p

rja
26-11-06, 22:11
Geplaatst door jouwmaatje
Ja, dat zeg ik toch!! Je moet gewoon zin hebben om te leren. Het is je eigen verantwoordelijkheid en je moet niemand de schuld geven. ook de ouders niet!!!!!!!! Mij heb je niet horen zeggen dat mensen die niet werken en wel of niet gediscimineerd worden. Ik heb het daar niet over gehad, dus ik weet niet hoe je daarbij komt??????? Maar ik zeg het elke keer weer: je moet zin hebben om te leren; zo loop je geen achterstand, of je haalt de achterstand in!
Ik had het niet moeten flikken om m'n school niet af te maken.

Dan had ik grote gedonder gehad thuis en terecht.

jouwmaatje
28-11-06, 11:57
Geplaatst door rja
Ik had het niet moeten flikken om m'n school niet af te maken.

Dan had ik grote gedonder gehad thuis en terecht.

Maar als je logisch nadenkt, dan weet je ook dat je niet moet stoppen met school. Maar het blijft uituindelijk toch je eigen verantwoordelijkheid. Je bent verplicht om tot je 16de naar school te gaan en dan moet je het zelf maar uit zoeken. Het is dan aan jou welke weg je kiest. En als je de verkeerde kiest dan zal je daar zelf wel achterkomen.
Ten slotte kun je van je fouten leren!

jouwmaatje
28-11-06, 17:43
Ik zal haat overleven
Mijn liefde een kand geven
Slechte mensen ontwijken!!
En 100 % mijn eindoel bereiken :zwaai:

rja
28-11-06, 21:55
Geplaatst door jouwmaatje
Maar als je logisch nadenkt, dan weet je ook dat je niet moet stoppen met school. Maar het blijft uituindelijk toch je eigen verantwoordelijkheid. Je bent verplicht om tot je 16de naar school te gaan en dan moet je het zelf maar uit zoeken. Het is dan aan jou welke weg je kiest. En als je de verkeerde kiest dan zal je daar zelf wel achterkomen.
Ten slotte kun je van je fouten leren!
Het kan wel, dat het leren to de 16 verplicht is.

Maar ik had het thuis, niet moeten flikken, om zonder een diploma van school af te komen, dan had ik een groot probleem gehad met mijn ouders en de rest van de familie.

Die druk was er, misschien dat in allochtone gezinnen dit anders is.

Stopnaald
28-11-06, 23:13
Geplaatst door jouwmaatje
Ja, dat zeg ik toch!! Je moet gewoon zin hebben om te leren. Het is je eigen verantwoordelijkheid en je moet niemand de schuld geven. ook de ouders niet!!!!!!!! Mij heb je niet horen zeggen dat mensen die niet werken en wel of niet gediscimineerd worden. Ik heb het daar niet over gehad, dus ik weet niet hoe je daarbij komt??????? Maar ik zeg het elke keer weer: je moet zin hebben om te leren; zo loop je geen achterstand, of je haalt de achterstand in!

Ben ik met je eens hoor. Maar daarnaast denk ik toch ook dat de rol van de ouders ook belangrijk is. Je kunt als ouder je ook (mede) verantwoordelijk voelen voor de goeie schoolcarriere van je kind. Ik heb niet de indruk dat bepaalde ouders dit zo zien.
That's all.

jouwmaatje
30-11-06, 23:11
Geplaatst door rja
Het kan wel, dat het leren to de 16 verplicht is.

Maar ik had het thuis, niet moeten flikken, om zonder een diploma van school af te komen, dan had ik een groot probleem gehad met mijn ouders en de rest van de familie.

Die druk was er, misschien dat in allochtone gezinnen dit anders is.

Die druk zal er ook in sommige allochtone gezinnen zijn, maar als je gewoon geen zin heb om te leren, dan zul je dat ook niet doen. De ouders krijgen overal maar de schuld van , maar wie zegt dat het aan hen ligt.
Als je echt gewoon geen zin hebt om te leren dan zul j dat ook niet doen. Je zult dan gaan spijbelen, zonder dat je ouders het komen te weten. En dan zegen: ja sory, maar ik heb alles geprobeerd en toch heb ik mijn diploma niet gehaalt.

Wat kun je als ouder dan nog doen?
Je kind in elkaar slaan????????? Daar bereik je nix mee
Je kind het huis uit gooien?????? Daar bereik je nix mee

Ja, wat wil je dan doen????? :boer:

jouwmaatje
30-11-06, 23:13
Geplaatst door Stopnaald
Ben ik met je eens hoor. Maar daarnaast denk ik toch ook dat de rol van de ouders ook belangrijk is. Je kunt als ouder je ook (mede) verantwoordelijk voelen voor de goeie schoolcarriere van je kind. Ik heb niet de indruk dat bepaalde ouders dit zo zien.
That's all.

Zie hierboven :jeweetog:

rja
02-12-06, 11:40
Geplaatst door jouwmaatje
Die druk zal er ook in sommige allochtone gezinnen zijn, maar als je gewoon geen zin heb om te leren, dan zul je dat ook niet doen. De ouders krijgen overal maar de schuld van , maar wie zegt dat het aan hen ligt.
Als je echt gewoon geen zin hebt om te leren dan zul j dat ook niet doen. Je zult dan gaan spijbelen, zonder dat je ouders het komen te weten. En dan zegen: ja sory, maar ik heb alles geprobeerd en toch heb ik mijn diploma niet gehaalt.

Wat kun je als ouder dan nog doen?
Je kind in elkaar slaan????????? Daar bereik je nix mee
Je kind het huis uit gooien?????? Daar bereik je nix mee

Ja, wat wil je dan doen????? :boer:
Mijn ouders hadden me dan heel lastig gemaakt.

Dat ik thuis zou zitten, omdat ik geen baan kan krijgen, omdat ik me, school niet afgemaakt, zouden ze zeker niet accepteren.

Misschien werd ik zelfs het huis uitgeschopt.

jouwmaatje
02-12-06, 21:12
Geplaatst door rja
Mijn ouders hadden me dan heel lastig gemaakt.

Dat ik thuis zou zitten, omdat ik geen baan kan krijgen, omdat ik me, school niet afgemaakt, zouden ze zeker niet accepteren.

Misschien werd ik zelfs het huis uitgeschopt.

Dat is toch net zoiets als dat je gaat spijbelen, dan ben je ook buiten. Wat zal het jou dan nog interesseren als je dan ook nog het huis uit wordt geschopt. Er zijn mensen die dat nog prettiger vinden: kunnen ze doen wat ze zelf willen.

Zulke mensen heb je er volgens mij echt bij zitten.

Malatzaer
02-12-06, 23:44
Integratie mislukt, maar assimilatie is zeer geslaagd onder ons:


Naar de hel met integratie, Lang leve integratie

26 november,2006



,,Daarom heb ik ook altijd twijfel gehouden over de strijd tegen de dubbele nationaliteit. Die strijd gaat langs de kernvraag heen. En die kernvraag luidt: hoe kun je Nederlander zijn en toch je Marokkaanse achtergrond niet verloochenen? Hoe kun je Nederlander blijven en toch wereldburger worden; solidair zijn met de mensen in het zuiden?"



Herman Tjeenk Willink, vice-voorzitter van de Raad van State, alias de onderkoning



De discussie over dubbele nationaliteit zal de komende tijd wederom worden gevoerd. Discussie over taaltoets voor peuters en vele andere maatregelen voor bevordering van ‘integratie’ zullen de boventoon blijven voeren in het debat over ons. Als we politici horen praten over integratie, moeten we ons altijd afvragen wat ermee bedoelt wordt.In negen van de tien gevallen wordt er assimilatie bedoelt.



Assimilatie is het opgeven van culturele identiteit, inclusief taal, en hoeft niks met religie te maken te hebben. Het pleidooi van een Europese Islam ontdaan van culturele elementen, zoals onder andere door Tariq Ramadan bepleit,valt tevens onder het beleid om te assimileren. De Arabisch-Europese Liga heeft consequent vanaf haar oprichting het feitelijke verschil willen duidelijk maken in integratie en assimilatie.Ten onrechte werd ons verweten dat wij tegen het concept van integratie zijn. Zo zouden wij pleiten voor segregatie en ons niet willen aanpassen aan de normen en waarden van Europa. Dat eerste klopt niet, dat laatste tot een bepaalde hoogte wel. We omarmen de universele beginselen, zijn solidair met Palestina en willen onze culturele identiteit behouden. Tegelijkertijd strijden we voor integratie van onze gemeenschap en een feitelijke emancipatie op sociaal-economisch gebied. We accepteren de normen en waarden van Nederland en Europa zolang ze maar passen binnen het concept van universaliteit van de rechten van de mens.



Dat de meerderheid van de Nederlanders autochtoon is en haar culturele identiteit weerspiegelt ziet in de samenleving, is een feitelijke constatering en logisch.Dat de joodse-christelijke – en humanistische cultuur wedijvert met de islam is reinste demagogie. Het opleggen van de dominante cultuur aan etnische minderheden door middel van wetgeving, lees dwang, is zuivere fascisme. Het is een inbreuk in de culturele beleveniswereld van burgers door de staat. De neutraliteit van de staat komt hiermee op gespannen voet te staan met de neutraliteit.



Tot aan eind 2001 was de heersende politieke correctheid dat men niets over allochtonen mocht zeggen. De politieke correctheid is in extreme richting de andere kant omgeslagen. Niemand durft fascisme en racisme te benoemen. Leon de Winter pleit in één van zijn columns dat vooroordelen tegen moslims niks met racisme te maken heeft. Dat is een verkeerde voorstelling van zaken. De klassieke gedachte dat racisme met rassen te maken heeft, is in de jaren negentig al verlaten. De European Monitoring Centre on Racism and Xenophobia stelt dat cultuur en religie significanter zijn om racisme vast te stellen. Huidskleur en ras zijn niet meer acceptabel als exclusieve attributen om racisme vast te stellen. Het instituut schrijft in een rapport dat moslims “de anderen” zijn geworden. In het rapport wordt verder vastgesteld dat xenofobie richting moslims maatschappelijk meer getolereerd wordt.



De Arabisch-Europees Liga is radicaal in het verdedigen van de basisbeginselen van de universele rechten van de mens. En één van die beginselen is het behoud van de eigen identiteit.Binnen een democratische rechtstaat moeten er waarborgen zijn voor de minderheden. Zij zijn de toetssteen van een democratische rechtstaat. De vraag anno 2006 of de etnische moslims in een democratisch Europa passen, is irrelevant. De echte vraag is of Europa zelf wel past in het concept van democratie anno 2006.



Alle voorgestelde maatregelen van spreiding van allochtonen tot aan afschaffing van dubbele nationaliteit zijn bewuste pogingen om etnische minderheden te doen assimileren. Dat betekent niet alleen de eigen identiteit te laten verliezen, maar ook de consequenties van dat verlies. Het snijdt de solidariteit in het algemeen af met het zuiden, familieverbanden en de band met voorouders.Herman Tjeenk Willink begrijpt dit mechanisme beter dan Ahmed Abouthaleb. Abouthaleb bekleedt de voorbeeldfunctie van een semi-geassimileerde Nederlander.



Ik weiger te integreren. Ik werk, studeer, spreek de Nederlandse taal(als het moet!),respecteer het Nederlandse recht, volg het nieuws en heb verschillende vrienden met verschillenden etnische achtergronden.Het Arabisch is mijn voertaal, de islam is mijn godsdienst, zionisten zijn mijn vijanden en trouw bewust met een Arabische vrouw. Naar de hel met integratie, Lang leve integratie.



www.arabeuropean.org/dutch

rja
03-12-06, 13:20
Geplaatst door jouwmaatje
Dat is toch net zoiets als dat je gaat spijbelen, dan ben je ook buiten. Wat zal het jou dan nog interesseren als je dan ook nog het huis uit wordt geschopt. Er zijn mensen die dat nog prettiger vinden: kunnen ze doen wat ze zelf willen.

Zulke mensen heb je er volgens mij echt bij zitten.
Werkelijk.

Het leven zal niet makkelijk worden op een bijstandsuitkering.

Nauwelijks genoeg om op je zelf te wonen.

Dan krijg je nog spijt, dat je school niet hebt afgemaakt.

jouwmaatje
04-12-06, 14:06
Geplaatst door rja
Werkelijk.

Het leven zal niet makkelijk worden op een bijstandsuitkering.

Nauwelijks genoeg om op je zelf te wonen.

Dan krijg je nog spijt, dat je school niet hebt afgemaakt.

Ga dat maar tegen de mensen zeggen die hun school niet hebben afgemaakt. Dat zal niet tot hun doordringen als ze gewoon geen zin hebben om te leren, dan zullen ze het toch niet doen. :handbang:

Plutocraat
04-12-06, 21:47
Integratie =

1. het Nederlandse strafrecht boven de wetten van een 1 of andere God stellen.

2. het fijn vinden in Nederland te wonen en je een Nederlander voelen.

Al het andere is niet zo belangrijk.

Plutocraat
04-12-06, 21:50
Geplaatst door Malatzaer
Integratie mislukt, maar assimilatie is zeer geslaagd onder ons:


Naar de hel met integratie, Lang leve integratie

26 november,2006



,,Daarom heb ik ook altijd twijfel gehouden over de strijd tegen de dubbele nationaliteit. Die strijd gaat langs de kernvraag heen. En die kernvraag luidt: hoe kun je Nederlander zijn en toch je Marokkaanse achtergrond niet verloochenen? Hoe kun je Nederlander blijven en toch wereldburger worden; solidair zijn met de mensen in het zuiden?"



Herman Tjeenk Willink, vice-voorzitter van de Raad van State, alias de onderkoning



De discussie over dubbele nationaliteit zal de komende tijd wederom worden gevoerd. Discussie over taaltoets voor peuters en vele andere maatregelen voor bevordering van ‘integratie’ zullen de boventoon blijven voeren in het debat over ons. Als we politici horen praten over integratie, moeten we ons altijd afvragen wat ermee bedoelt wordt.In negen van de tien gevallen wordt er assimilatie bedoelt.



Assimilatie is het opgeven van culturele identiteit, inclusief taal, en hoeft niks met religie te maken te hebben. Het pleidooi van een Europese Islam ontdaan van culturele elementen, zoals onder andere door Tariq Ramadan bepleit,valt tevens onder het beleid om te assimileren. De Arabisch-Europese Liga heeft consequent vanaf haar oprichting het feitelijke verschil willen duidelijk maken in integratie en assimilatie.Ten onrechte werd ons verweten dat wij tegen het concept van integratie zijn. Zo zouden wij pleiten voor segregatie en ons niet willen aanpassen aan de normen en waarden van Europa. Dat eerste klopt niet, dat laatste tot een bepaalde hoogte wel. We omarmen de universele beginselen, zijn solidair met Palestina en willen onze culturele identiteit behouden. Tegelijkertijd strijden we voor integratie van onze gemeenschap en een feitelijke emancipatie op sociaal-economisch gebied. We accepteren de normen en waarden van Nederland en Europa zolang ze maar passen binnen het concept van universaliteit van de rechten van de mens.



Dat de meerderheid van de Nederlanders autochtoon is en haar culturele identiteit weerspiegelt ziet in de samenleving, is een feitelijke constatering en logisch.Dat de joodse-christelijke – en humanistische cultuur wedijvert met de islam is reinste demagogie. Het opleggen van de dominante cultuur aan etnische minderheden door middel van wetgeving, lees dwang, is zuivere fascisme. Het is een inbreuk in de culturele beleveniswereld van burgers door de staat. De neutraliteit van de staat komt hiermee op gespannen voet te staan met de neutraliteit.



Tot aan eind 2001 was de heersende politieke correctheid dat men niets over allochtonen mocht zeggen. De politieke correctheid is in extreme richting de andere kant omgeslagen. Niemand durft fascisme en racisme te benoemen. Leon de Winter pleit in één van zijn columns dat vooroordelen tegen moslims niks met racisme te maken heeft. Dat is een verkeerde voorstelling van zaken. De klassieke gedachte dat racisme met rassen te maken heeft, is in de jaren negentig al verlaten. De European Monitoring Centre on Racism and Xenophobia stelt dat cultuur en religie significanter zijn om racisme vast te stellen. Huidskleur en ras zijn niet meer acceptabel als exclusieve attributen om racisme vast te stellen. Het instituut schrijft in een rapport dat moslims “de anderen” zijn geworden. In het rapport wordt verder vastgesteld dat xenofobie richting moslims maatschappelijk meer getolereerd wordt.



De Arabisch-Europees Liga is radicaal in het verdedigen van de basisbeginselen van de universele rechten van de mens. En één van die beginselen is het behoud van de eigen identiteit.Binnen een democratische rechtstaat moeten er waarborgen zijn voor de minderheden. Zij zijn de toetssteen van een democratische rechtstaat. De vraag anno 2006 of de etnische moslims in een democratisch Europa passen, is irrelevant. De echte vraag is of Europa zelf wel past in het concept van democratie anno 2006.



Alle voorgestelde maatregelen van spreiding van allochtonen tot aan afschaffing van dubbele nationaliteit zijn bewuste pogingen om etnische minderheden te doen assimileren. Dat betekent niet alleen de eigen identiteit te laten verliezen, maar ook de consequenties van dat verlies. Het snijdt de solidariteit in het algemeen af met het zuiden, familieverbanden en de band met voorouders.Herman Tjeenk Willink begrijpt dit mechanisme beter dan Ahmed Abouthaleb. Abouthaleb bekleedt de voorbeeldfunctie van een semi-geassimileerde Nederlander.



Ik weiger te integreren. Ik werk, studeer, spreek de Nederlandse taal(als het moet!),respecteer het Nederlandse recht, volg het nieuws en heb verschillende vrienden met verschillenden etnische achtergronden.Het Arabisch is mijn voertaal, de islam is mijn godsdienst, zionisten zijn mijn vijanden en trouw bewust met een Arabische vrouw. Naar de hel met integratie, Lang leve integratie.



www.arabeuropean.org/dutch

Wat een zeurderig stukje zeg. Hier druipt de boosheid en verongelijktheid van af.

DEMOcraat
05-12-06, 21:33
Geplaatst door jouwmaatje

Even over je kaatste punt: dus jij wilt zeggen dat je pas geïntegreerd bent als je stemt op een politieke partij? Maar eigelijk mogen moslims niet stemmen, aangezien, indien zij in allah (swt) geloven, zij niet over het iets mogen regeren (als je snapt wat ik bedoel). Alleen allah (swt) heeft daar het recht toe.
je kan nog altijd blanco stemmen..

jouwmaatje
11-12-06, 22:13
Geplaatst door DEMOcraat
je kan nog altijd blanco stemmen..

Maar wat heeft dat voor nut, dan kun je toch net zo goed niet stemmen. Maar dan ben je volgens de meeste mensen nog niet geïntegreerd!