PDA

Bekijk Volledige Versie : Olmert dreigt met oorlog



Spoetnik
12-11-06, 11:47
(..)
When asked what he thought could be done about Iran, Olmert said, "I can think of many different measures. The guideline has to be that this government and the people of Iran must understand that if they do not accept the request of the international community, they're going to pay dearly."

When asked whether he would not rule out a military option, he answered, "I think my words were clear enough."

With regard to a lack of action on the part of the international community leading to Israel's considering a military option, Olmert said, "it is absolutely intolerable for Israel to accept the threat of a nuclear Iran. I prefer not to discuss the Israeli options. Israel has many options."
(..)
http://haaretz.com/hasen/spages/786566.html

Altijd maar dat gedreig met oorlog :jammer:

Sallahddin
12-11-06, 12:57
Geplaatst door Spoetnik
(..)
When asked what he thought could be done about Iran, Olmert said, "I can think of many different measures. The guideline has to be that this government and the people of Iran must understand that if they do not accept the request of the international community, they're going to pay dearly."

When asked whether he would not rule out a military option, he answered, "I think my words were clear enough."

With regard to a lack of action on the part of the international community leading to Israel's considering a military option, Olmert said, "it is absolutely intolerable for Israel to accept the threat of a nuclear Iran. I prefer not to discuss the Israeli options. Israel has many options."
(..)
http://haaretz.com/hasen/spages/786566.html

Altijd maar dat gedreig met oorlog :jammer:


Loser Olmert (getroffen in zijn ego door Hizbullah en voor electorale doeleinden...) verkiest een uitvlucht naar gedreig met een apocalypse tegen zijn vijanden in plaats van rationeel van zijn Lebaneese debacle te leren !...door af te treden bijv.!!!...en daar heeft die niet de "moral courage " om dat te doen net als alle oorlogsmisdadigers (besmet ook nog met het virus van grootheidsonzin!)trouwens die dienen of plaatsen hun eigen ego boven die van de "terrorist staat" waarvan die de leiding hebben...net als Hitler en de rest !

P.S.: Israel zet de wereld vrede op het spel en speelt met vuur ....als die niet van die arrogante en aggressieve koers verandert !

ronald
12-11-06, 20:30
Ach wat heet..."dat gedreig met oorlog"... Achmadinadjads opmerkingen over Israel van de kaart vegen was natuurlijk een wens gericht naar het verhevene.

Joesoef
12-11-06, 20:36
Geplaatst door ronald
Ach wat heet..."dat gedreig met oorlog"... Achmadinadjads opmerkingen over Israel van de kaart vegen was natuurlijk een wens gericht naar het verhevene.


Dat "Israel van de kaart vegen" is nooit gezegd. Wel als zo "vertaald", met acheraf de welgemeende excuses van de BBC.

Maar goed, dat geloof jij toch niet.

ronald
12-11-06, 20:41
Geplaatst door Joesoef
Dat "Israel van de kaart vegen" is nooit gezegd. Wel als zo "vertaald", met acheraf de welgemeende excuses van de BBC.

Maar goed, dat geloof jij toch niet.


Dan heb jij niet alles gevolgd wat deze gek in Perzie heeft gezegd. Meerdere malen. Maar dat geloof jij weer niet natuurlijk.

IbnRushd
12-11-06, 21:30
Geplaatst door ronald
Dan heb jij niet alles gevolgd wat deze gek in Perzie heeft gezegd. Meerdere malen. Maar dat geloof jij weer niet natuurlijk.


Heb je daar misschien een bron van?

Maar los van dat is het wel opmerkelijk dat geen enkel land er iets van zegt. Wel als BBC essentiële woorden loopt te verdraaien.

Qaiys
12-11-06, 22:58
Geplaatst door ronald
Ach wat heet..."dat gedreig met oorlog"... Achmadinadjads opmerkingen over Israel van de kaart vegen was natuurlijk een wens gericht naar het verhevene.

Dewariem 7

16)Je moet alle volkeren die de Eeuwige, je God, je overlevert, vernietigen, toon geen medelijden met hen en dien hun goden niet, want dat zou een valstrik voor je worden.

24) Hun koningen geeft Hij in jullie macht en hun naam zul je onder de hemel wegvagen; geen mens zal voor jullie stand kunnen houden, totdat je ze vernietigd hebt. Hun afgodsbeelden moet je in het vuur verbranden.....

dewariem 8

Heel het gebod dat ik jullie heden opdraag moeten jullie nauwgezet nakomen opdat jullie zult leven, talrijk zult worden en het land zult kunnen binnentrekken en veroveren, dat de Eeuwige jullie voorouders onder ede heeft beloofd

Dewariem 20

10) Wanneer je een stad genaderd bent om daar strijd te voeren, stel ze dan eerst vredesvoorwarden.

11) Als ze je vredesvoorwaarden aanvaarden en de poorten voor je openzetten, dan is heel de bevolking die daarin wordt aangetroffen jullie onderhorig en moet voor jullie werken.

12) En komt ze niet tot een vredesaccooord met je en wil ze de strijd met je aanbinden en jij er de belegering ertegen begint,

13) dan zal de Eeuwige, je God, ze in je macht geven; maar dood dan alle mannen met de scherpte van je zwaard.

14) Alleen de vrouwen en kinderen, het vee en alles wat er verder in de stad is, de hele buit ervan, mag je voor jezelf in beslag nemen. Van de buit van je vijanden, die de Eeuwige, je God, je geeft mag je genieten.

15) Zo moet je handelen met alle steden, die heel ver van je af liggen en die niet behoren tot de steden van die volken, die de Eeuwige, je God, je als erfgoed geeft, mag je geen enkele ziel in leven laten.

gh.wille
13-11-06, 00:10
Geplaatst door IbnRushd
Heb je daar misschien een bron van?

Maar los van dat is het wel opmerkelijk dat geen enkel land er iets van zegt. Wel als BBC essentiële woorden loopt te verdraaien.

Bron ja hoor!!

http://www.stormfront.org/forum/showthread.php?t=252894&page=2

dat zijn toch ??lief van ze he ??

Ach en dan dit nog :
http://press.jrc.it/NewsExplorer/clusteredition/nl/20051026,nrc-anp-369270e10243bd526e261fe03141b537.html

En deze deugd niet natuurlijk :) :
Bericht
sprot





--------------------------------------------------------------------------------

TEHERAN - De conservatieve Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad heeft woensdag gezegd dat Israël ‘van de kaart’ moet worden geveegd. Het is voor het eerst in jaren dat een leider van de islamitische republiek openlijk oproept tot vernietiging van de joodse staat.

De Franse regering heeft direct na de eerste berichten over de uitspraak van de Iraanse president een scherpe veroordeling uitgesproken. ‘Als deze opmerkingen inderdaad zijn gemaakt, veroordelen wij die in de krachtigste termen’, zei de woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken in Parijs.

Ahmadinejad sprak in Teheran op een conferentie met de titel De wereld zonder zionisme. ‘Zoals de imam zei, Israël moet van de kaart worden geveegd’, aldus Ahmadinejad in een verwijzing naar de revolutionaire leider Ayatollah Khomeini. Hij zei dat de ‘instelling van het zionistische regime een maatregel van de onderdrukker van de wereld tegen de islamitische wereld’ was.


Tijdens bijeenkomsten van het conservatieve Iraanse regime worden geregeld wel leuzen als ‘Dood aan Israël’ gescandeerd. Iraanse regeringsleiders hebben al enkele jaren in het openbaar geen oorlogstaal meer uitgeslagen.

De voormalige president Khatami wilde ‘een dialoog van beschavingen’ en hij wilde de verhouding tussen Iran en het Westen verbeteren. Ahmadinejad heeft het nu over een ‘historische oorlog’ tussen de islam en het Westen.

Het islamitische regime ziet Israël als bezetter van voor moslims heilig land. Iran steunt volgens waarnemers onder meer de sjiitische Hezbollah-beweging. Die voerde in het verleden vanuit Libanon geregeld aanvallen uit op Israëlisch grondgebied. De organisatie is volgens Teheran een ‘bevrijdingsbeweging’.



bron: De Volkskrant


:fpetaf: met u welnemen

Qaiys
13-11-06, 00:18
“Woorden Ahmadinejad verdraaid in Westerse pers”


Geplaatst door lennart

De Iraanse president Ahmadinejad heeft nóóit gezegd dat Iran Israël van de kaart wil vegen, noch heeft hij de Holocaust ontkend. Dat zou blijken uit een nadere analyse van de beruchte toespraak van Ahmadinejad, in oktober vorig jaar, verricht door twee Duitse onderzoeksjournalisten.

Volgens de analyse van de letterlijke tekst heeft de Iraanse leider wèl opgeroepen tot “regime-change” in zowel Israël als de Verenigde Staten. Óók heeft Ahmadinejad niet de Holocaust op zich ontkend, maar het “Zionistische misbruik van de Holocaust ” aan de kaak willen stellen, daaraan toevoegend dat Iran niks heeft tegen het Judaisme en het joodse volk. Door steeds naar de holocaust te verwijzen worden critici van “westerse imperialistische machten” de mond gesnoerd.

Georg Meggle, hoogleraar filosofie aan de Universiteit van Leipzig, stelt dat de verdraaiing van Ahmadinejad’s woorden, in met name westerse media, gezien moet worden als een schoolvoorbeeld van het belangrijkste hoofdstuk van een campagne in de aanloop naar een oorlog: de propaganda-fase.

Volgens de journalisten, Anneliese Fikentscher en Andreas Neumann, zal de volgende stap in de propaganda-oorlog zijn dat Ahmadinejad vergeleken wordt met Hitler. “Iemand die met Hitler wordt vergeleken kan honderd maal bezweren dat hij kernenergie voor vreedzame doeleinden wil gebruiken, niemand zal hem ooit geloven.” En:
“Wat Westerse mogendheden voor het gemak vergeten is dat uraniumverrijking volstrekt legaal is, sterker nog, volgens het non-profileratieverdrag hebben zij zelfs de verplichting om Iran hierbij te assisteren, dit zolang Iran de atoombom afwijst. Uiteraard geldt dit niet meer zodra iemand eenmaal het stempel van Hitler heeft gekregen.”

De analyse is HIER te lezen, zowel in het Engels als in het Duits.
http://www.arbeiterfotografie.com/galerie/kein-krieg/hintergrund/index-iran-0013.html

Bron:
http://www.nieuwszicht.com/nieuws/21/04/2006/woorden-ahmadinejad-compleet-verdraaid-in-westerse-pers


http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=2771876#post2771876

Qaiys
13-11-06, 00:24
Geplaatst door gh.wille
Bron ja hoor!!

http://www.stormfront.org/forum/showthread.php?t=252894&page=2

bla bla



bron: De Zionistische Volkskrant


:fpetaf: met u welnemen


Je geheugen is aangetast, je had kunnen weten dat bovenstaande blabla een leugen is.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=2772575#post2772575

gh.wille
13-11-06, 00:26
Geplaatst door Qaiys
“Woorden Ahmadinejad verdraaid in Westerse pers”




http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=2771876#post2771876

Hulp uit onverwachtte hoek ???
Het mesje snijd soms van tweekanten :

Te vinden bij S\\S Stormfront !

Ik ben ook zeker niet pro-islam, altans niet voor de islam die naar hier komt en op expansie gericht is. Voor de ayatolla's ben ik evenmin, het is een schande hoe zij de bevolking in een wurggreep houden, een bevolking die evenwel niet blank is maar waar er ook mooie blauwe ogen voorkomen, ze stammen namelijk ook af van het pre-arische ras. Maar goed, dat is een ander verhaal.
Terzake: dit vind ik zowat de moedigst uitspraak van het jaar, eindelijk iemand die zijn tanden durft laten zijn aan de draak israel; conclusie: een slecht man als staatsleider maar ik deel zijn mening over israel, het land dat al eeuwen bewoond word door de Palestijnen, waar ook veel Kruisvaarders bloed inzit.
__________________

Voor een blank Europa der Volken!

:tik:

gh.wille
13-11-06, 00:33
Geplaatst door Qaiys
Je geheugen is aangetast, je had kunnen weten dat bovenstaande blabla een leugen is.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=2772575#post2772575

Ik gaf verschillende voorbeelden ,MAAR JULLIE ZIJN WARE MEESTERS IN HET VERDRAAIEN VAN DE FEITEN .
En pikken er een uit op de andere wordt uiteraard niet gereageerd!

Maar ik was er op voorbereid !

:zwaai:

Qaiys
13-11-06, 00:35
Geplaatst door gh.wille
Hulp uit onverwachtte hoek ???
Het mesje snijd soms van tweekanten :

Te vinden bij S\\S Stormfront !

Ik ben ook zeker niet pro-islam, altans niet voor de islam die naar hier komt en op expansie gericht is. Voor de ayatolla's ben ik evenmin, het is een schande hoe zij de bevolking in een wurggreep houden, een bevolking die evenwel niet blank is maar waar er ook mooie blauwe ogen voorkomen, ze stammen namelijk ook af van het pre-arische ras. Maar goed, dat is een ander verhaal.
Terzake: dit vind ik zowat de moedigst uitspraak van het jaar, eindelijk iemand die zijn tanden durft laten zijn aan de draak israel; conclusie: een slecht man als staatsleider maar ik deel zijn mening over israel, het land dat al eeuwen bewoond word door de Palestijnen, waar ook veel Kruisvaarders bloed inzit.
__________________

Voor een blank Europa der Volken!

:tik:

Gelieve inhoudelijk te reageren kinderlijke westerse nazi bla bla gebasseerd op leugens van de westerse media zijn niet ter zake doende.

Qaiys
13-11-06, 00:37
Geplaatst door gh.wille
Ik gaf verschillende voorbeelden ,MAAR JULLIE ZIJN WARE MEESTERS IN HET VERDRAAIEN VAN DE FEITEN .
En pikken er een uit op de andere wordt uiteraard niet gereageerd!

Maar ik was er op voorbereid !

:zwaai:

Gewoon toegeven dat je geheugen net als een vergiet vol gaten zit in plaats van je bla-bla-gedraai in het luchtledige.

gh.wille
13-11-06, 00:41
Geplaatst door Qaiys
Gelieve inhoudelijk te reageren kinderlijke westerse nazi bla bla gebasseerd op leugens van de westerse media zijn niet zake doende.

Je bent het bla,blaten nog niet verleerd !
Net zo als de blatende ooi FRYA ,als je voor het blok sta ga je gewoon ff blaten :

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=206794&s=&perpage=15&pagenumber=9&display=show

Sorry jullie zijn absoluut geen partij voor me !

:hihi:

Maarten
13-11-06, 01:53
Geplaatst door gh.wille
daarna hebben ze het nog eens geprobeert en kregen bijn 80000 man alweer een pak slaag van ...500 Israeli !!
Onthoud dus goed een Israeli staat gelijk aan 20 a25 Arabische soldaten !!!

Zelfs de rekenmachine van de man is doorgedraaid..

Maarten
13-11-06, 02:08
Geplaatst door gh.wille


Wille, het kán hoor!... Al de dingen die je plaatst, daar is allemaal antwoord op mogelijk. Er moeilijk is het ook niet.
Maar je moet je eens gaan afvragen: wie heeft daar nou eigenlijk zín in?

Ik bedoel, schrijven kost tijd. Dat doe je dus alleen maar, als je denkt dat het zin heeft. Maar wie heeft er nou zin om jóu te overtuigen? Ik bedoel, jij zult het best allemaal geweldig vinden wat je schrijft, maar ik zie alleen maar een berg gegil. En dat beetje inhoud wat er tussen het gekrijs staat, veeg je ook zo van tafel. Maar wie gaat die moeite nog doen hier? Ik denk dat ze allemaal een beetje medelijden met je hebben hier, maar overtuigen doe je echt niemand. Misschien als je een beetje dimt.. Maar als jij de plaatselijke papagaai wil zijn, moet jij dat weten.

gh.wille
13-11-06, 02:55
Geplaatst door Maarten
Zelfs de rekenmachine van de man is doorgedraaid..

NEE MIJN REKEN MACHINE IS NIET VERDRAAID
JIJ HEBT :
weer de boel ff verdraaid , de 500 man die de 80.000 versloegen in de SINAI WOESTIJN. tijdens de jom-kippoer oorlog .*


HADDEN NIKS TE DOEN MET DE VERHOUDING 1 STAAT TOT 2O VAN DE EERST GORE VIEZE EN SMERIGE LAFFE AANVALS OORLOG !

Toen de staat Israel was uitgeroepen was de verhuoding in manschappem 1tegen 20 ,desondanks dropen de ratten met hun staart tussen de benen af na een afgrijzelijk PAK OP HUN SODEMIETER GEHAD TE HEBBEN

* zeker vergeten he dat het hele Egyptische tankleger ingesloten zat en geen kant meer op kon 1200tanks en 80000man tegen 500 Israeli met naar ik meen 100 tanks

mag ik ff :haha: :haha: :haha:

gh.wille
13-11-06, 03:04
Geplaatst door Maarten
Wille, het kán hoor!... Al de dingen die je plaatst, daar is allemaal antwoord op mogelijk. Er moeilijk is het ook niet.
Maar je moet je eens gaan afvragen: wie heeft daar nou eigenlijk zín in?

Ik bedoel, schrijven kost tijd. Dat doe je dus alleen maar, als je denkt dat het zin heeft. Maar wie heeft er nou zin om jóu te overtuigen? Ik bedoel, jij zult het best allemaal geweldig vinden wat je schrijft, maar ik zie alleen maar een berg gegil. En dat beetje inhoud wat er tussen het gekrijs staat, veeg je ook zo van tafel. Maar wie gaat die moeite nog doen hier? Ik denk dat ze allemaal een beetje medelijden met je hebben hier, maar overtuigen doe je echt niemand. Misschien als je een beetje dimt.. Maar als jij de plaatselijke papagaai wil zijn, moet jij dat weten.

Moet je eens goed horen ik ga gewoon tegen de :smerige en gore vieze verdraaiengen in de onwaarheden die net zo makkelijk gespuit worden als de boer mest spuit op z,n land.
De insinuatie,s vol haat worden maar al te graag over genomen door de jeugd want dat en niks anders is de bedoeling van deze opruiende taal!
EN DAAR GA IK SIMPEL WEG TEGEN IN !
Het is zo,n beetje het minste wat ik kan doen voor de waarheid.
:zwaai:

Maarten
13-11-06, 04:28
Geplaatst door gh.wille

weer de boel ff verdraaid
Het stond anders gewoon achter elkaar.

Maar vreemd dat het niet meer werkte in die Libanonoorlog he?
Wat is er gebeurd? Rukken die jongens teveel tegenwoordig?

Maarten
13-11-06, 04:48
Geplaatst door gh.wille
de :smerige en gore vieze verdraaiengen in de onwaarheden
Jij meent dat echt he?
Ik bedoel, voor mij is dat wennen, dat iemand dat echt zo ziet. Omgekeerd vind ik al die heldenverhalen van jou onzinnig, en een aftreksel van bekende israelische propaganda, maar het is voor mij serieus even wennen dat jij daar echt in gelooft, of dat zo ervaart.
Ik bedoel, van jouw beschuldigingen over verdraaien enz enz, daar ligt hier echt niemand van wakker. Ze vinden echt, dat ze jou een beetje moeten opvoeden. Ik garandeer je ook, dat ze helemaal nergens het gevoel hebben te zitten verdraaien, en dat er helemaal niemand moeite doet om te verdraaien. Het wordt echt zo gezien als ze het schrijven. Maar jij hebt dat gevoel dus absoluut niet.. Jij vind het echt gedraai, en voelt de valsheid ervan af springen. Jij hebt ook echt het gevoel, dat je er met je kop niet bij kunt, dat mensen zoiets doen.
Ik maak dit gewoon op uit al die hoofdletters en het bijbehorende geroep en gedoe..
Jij hebt echt het gevoel, dat mensen maar niet willen begrijpen, terwijl het allemaal zo voor de hand ligt..
En je bent er ook heel erg verontwaardigd over. je hebt ook het gevoel dat je van gekkigheid niet meer weet wat je moet doen, om de mensen nog op het rechte spoor te krijgen..

Voor mij is dat echt nieuw. Voor mezelf is het een zekerheid, dat jou beeld echt op helemaal niemand past hier, maar voor jou is het allemaal wel zo. Ik wil je hier verder niet mee beledigen of zo, maar ik wil te toch echt vertellen, dat ik het als een soort fenomeen zie. Iets heel aparts. Ik denk echt: wat zóu die toch? Wat heeft ie toch allemaal? Ik zie dat allemaal maar voorbij trekken.. Soms lees ik iets, soms niet.. Echt of ik een fenomeen aan het bestuderen ben. Dat is echt zo.

Joesoef
13-11-06, 06:35
Geplaatst door gh.wille
Bron ja hoor!!bron: De Volkskrant


:fpetaf: met u welnemen



Kijk ouwe, dat heb ik nu al meerdere keren tegen je gezegd, leer lezen! Ik zei dus dat het een foutieve vertaling was van de BBC. BBC heeft zelfs excuses aangeboden voor die verkeerde vertaling.

En waarom kom je nu weer aan met een berichtje van stormfront? Betrouwbaar? Heb je dus toch zo'n bruin hempje in je kast liggen!

gh.wille
13-11-06, 17:29
Geplaatst door Maarten
Het stond anders gewoon achter elkaar.

Maar vreemd dat het niet meer werkte in die Libanonoorlog he?
Wat is er gebeurd? Rukken die jongens teveel tegenwoordig?

De LIBANON oorlog valt niet te vergelijken met de Onafhankelijk en Vrijheids oorlog 1947/1948.
Toen vochten ze nog tegen zichtbare mensen ! al voormden die een twintigvoudige overmacht ( steek die maar vast in je wet wel)

Tegen de HEZBOLLAH vochten ze tegen onzichtbare tegenstanders die gelijk Riool ratten zich verscholen in burger woningen en achter vrouwen rokken !!!!!
dat dit frustrerend werkt voor millitairen is alom bekend ! de NAZIE,s flikten dat kunstje ook maar al te vaak !

Maar misschien rukken ze wel te veel en ligt het daar aan :melig2:

Mij vang je niet er; komt zo nog meer voor je aan .
En ik heb er vreselijk veel plezier in (het spel van de golven met het balletje is het voor mij ).
Het behoeft uiteraard geen betoog wie de balletjes zijn dacht ik !

:D

gh.wille
13-11-06, 17:40
Geplaatst door Joesoef
Kijk ouwe, dat heb ik nu al meerdere keren tegen je gezegd, leer lezen! Ik zei dus dat het een foutieve vertaling was van de BBC. BBC heeft zelfs excuses aangeboden voor die verkeerde vertaling. **)

En waarom kom je nu weer aan met een berichtje van stormfront? Betrouwbaar? Heb je dus toch zo'n bruin hempje in je kast liggen! *

*Ik denk wel 20 !!!
Souveniers van na de oorlog ( de buit van verzets vrienden van mijn moeder snap je ?

Kijk jongeman dat is nu precies wat ik bedoel !
Als het JOU en je consoorten uit komt benut je elk bruikbaar ANTI JOODS nieuws !!!
En nu opeens de vermoordde onschuld spelen ? moet je bij mij niet aankomen, ik heb al verschilende voorbeelden gegeven waarin het JODEN HATENDE gebral van de nieuwe ""GOEBBELS "" wel bevestigd wordt !

Maarten
13-11-06, 18:07
Geplaatst door gh.wille

Maar misschien rukken ze wel te veel en ligt het daar aan :melig2:

De instructies bij "het uitrukken van het leger" worden vermoedelijk verkeerd begrepen.

Uiteraard heb ik geen goed antwoord meer op je uitstekende verhaal over hoe het complete- en heldhaftige Israelische leger werd tegengehouden door een stel vrouwenrokken.

Ook overtuigend is je fiere patriottische houding over eerlijke strijd van zichtbare legers tegenover elkaar.
Elke Israeli is dan 20 Arabieren waard, dus de uitkomst van de strijd is voorspelbaar, ook al rust je Hezbollah uit met F16's, Apaches, Tanks en de rest van de stuff.

Waar waren we zonder jou? Bedenk je dit allemaal in je speelkamer?

Aït Ayt
13-11-06, 18:51
Geplaatst door gh.wille

Tegen de HEZBOLLAH vochten ze tegen onzichtbare tegenstanders die gelijk Riool ratten zich verscholen in burger woningen en achter vrouwen rokken !!!!!
dat dit frustrerend werkt voor millitairen is alom bekend ! de NAZIE,s flikten dat kunstje ook maar al te vaak !




uit haaretz 22-10-06:

------------------------------

Israel admits using phosphorus bombs during war in Lebanon

Israel has acknowledged for the first time that it attacked Hezbollah targets during the second Lebanon war with phosphorus shells. (...)
"The IDF holds phosphorus munitions in different forms," Edery said. "The IDF made use of phosphorous shells during the war against Hezbollah in attacks against military targets in open ground."

------------------------------

let vooral op de laatste zin!
"war against Hezbollah in attacks against military targets in open ground"

open ground.. dus geen rokjes en geen burgerwoningen..
zelfs geen ondergrondse bunkers.. de zionisten geven zelf notabene toe dat de hizbollah in het open veld zat..

gh.wille
13-11-06, 19:59
Geplaatst door Maarten
De instructies bij "het uitrukken van het leger" worden vermoedelijk verkeerd begrepen.

Uiteraard heb ik geen goed antwoord meer op je uitstekende verhaal over hoe het complete- en heldhaftige Israelische leger werd tegengehouden door een stel vrouwenrokken.

Ook overtuigend is je fiere patriottische houding over eerlijke strijd van zichtbare legers tegenover elkaar.
Elke Israeli is dan 20 Arabieren waard, dus de uitkomst van de strijd is voorspelbaar, ook al rust je Hezbollah uit met F16's, Apaches, Tanks en de rest van de stuff.

Waar waren we zonder jou? Bedenk je dit allemaal in je speelkamer?

Ik citeer je maar ff:

Innd destijds was 1 Israeli 20 Arabieren waard Qwa gevechtsbereidheid fysieke gesteldheid enz niet alleen door de betere uitrusting (voor zover die er was ) maar alleen al voor het feit dat ze niks te verliezen hadden en het feit dat de Arabieren niet gemotiveerd waren en dachten aan een ""walk over"" de smadelijke nederlaag was het logische gevolg ,boven dien was het onderlinge ""bakkeleien"" al begonnen over de evtuele verdeling !

De afgang in de SINAI was mogelijker wijze nog stommer de geniale Israelische generaal MOSJE sneed eenvoudig hun aan en toevoer lijnen af en toen stonden ze met hun"" leuter in het zand zowel leterlijk als figuurlijk"" :hihi: want aan een overmacht van 1100 tanks heb je geen moer zonder brandstof !
De Israeli konden ze op hun gemakje afmaken vervolgens !

Allemaal uit mijn duim gezogen in mijn speelkamer die ook wel de :Ware Geschiedenis wordt genoemd !

:lole:
Volgende zaak deurwaarder a.u.b

Joesoef
13-11-06, 20:11
Jongetjes die geilen op hun verleden waarin ze soldaatje speelde, uit die tijd hun ervaringsdeskundigheid halen. Jech.

:kotsen:

gh.wille
13-11-06, 20:14
Geplaatst door Aït Ayt
uit haaretz 22-10-06:

------------------------------

Israel admits using phosphorus bombs during war in Lebanon

Israel has acknowledged for the first time that it attacked Hezbollah targets during the second Lebanon war with phosphorus shells. (...)
"The IDF holds phosphorus munitions in different forms," Edery said. "The IDF made use of phosphorous shells during the war against Hezbollah in attacks against military targets in open ground."

------------------------------

let vooral op de laatste zin!
"war against Hezbollah in attacks against military targets in open ground"

open ground.. dus geen rokjes en geen burgerwoningen..
zelfs geen ondergrondse bunkers.. de zionisten geven zelf notabene toe dat de hizbollah in het open veld zat..

Ach een nieuwe betweter er bij kan ook nog wel :)
Welkom ,u mag ook het puntje van m,n schrijfgerei proeven .

Om te beginne heb je volkomen gelijk hoor !
De HEZBOLLAH volgde de zgn ""Hollandse straat jochies "" taktiek
deze is al jaren tegen deze tijd van het jaar in gebruik en is even simpel als ""DOELTREFFEND"" je plaatst een vuurpijl in de grond mag ook een raket zijn natuurlijk steekt hem af en ren vervolgens als de donder naar huis of elders!
In geen geval er bij blijven staan hoor anders ben je de sigaar !
Zie hier het systeem wat de dappere overigens ILLEGALE HEZBOLLAH
toepaste met dit verschil dat ze hun toevlucht zochten tussen de burgers . :)

FF door denken heb je de tijd om gezamelijk desnoods weer iets te verzinnen !
WAt mij betreft : volgende zaak deurwaarder ! :D

gh.wille
13-11-06, 20:55
Geplaatst door Joesoef
Jongetjes die geilen op hun verleden waarin ze soldaatje speelde, uit die tijd hun ervaringsdeskundigheid halen. Jech.

:kotsen:

Kotsen zou je vermoeddelijk bij mij aan boord wel gedaan hebben !
Overigens hoef ik niet te geilen op mijn soldaatje spelen in het verleden !
Als koopvaardij officier hoefde je niet in dienst wij vochten elke reis al !!
TEGEN DE GOLVEN SNAP JE !
Je bent overigens al een aardig eindje op weg om ""bakzeil"" te halen het geen voorspelbaar was, geld trouwens ook voor je factotem,s !
Een van de eerste lessen die ik leerde was: bestrijd een storm nooit door je kop helemaal in de wind te steken"" ff meedeinen en afvallen en weer op de rechte koers ""
Ma.w ik bestrijd jullie leugenachtige verdraaingen op dezelfde manier met dit verschil dat ik op de waarheid uit kom , die uiteraard niet altijd even leuk is om te aanvaarden. :)

Maarten
13-11-06, 21:20
Geplaatst door Joesoef
Jongetjes die geilen op hun verleden waarin ze soldaatje speelde, uit die tijd hun ervaringsdeskundigheid halen. Jech.

:kotsen:

Je kent ze wel, die twee op het bankje bij Asterix: ze hebben "Gregovia" nog meegemaakt. :hihi:
Terwijl de veldslagen om hen heen woeden, zijn ze maar bezig met heldenverhalen uit de oude doos, en hebben verder niets meer in de gaten.

Joesoef
13-11-06, 21:24
Geplaatst door gh.wille
Kotsen zou je vermoeddelijk bij mij aan boord wel gedaan hebben !
Overigens hoef ik niet te geilen op mijn soldaatje spelen in het verleden !
Als koopvaardij officier hoefde je niet in dienst wij vochten elke reis al !!
TEGEN DE GOLVEN SNAP JE !
Je bent overigens al een aardig eindje op weg om ""bakzeil"" te halen het geen voorspelbaar was, geld trouwens ook voor je factotem,s !
Een van de eerste lessen die ik leerde was: bestrijd een storm nooit door je kop helemaal in de wind te steken"" ff meedeinen en afvallen en weer op de rechte koers ""
Ma.w ik bestrijd jullie leugenachtige verdraaingen op dezelfde manier met dit verschil dat ik op de waarheid uit kom , die uiteraard niet altijd even leuk is om te aanvaarden. :)


Dat hautaine gedrag van jou, dat bedoel ik nou. Gewoon om te kotsen jouw superieure gevoel. Je bent een echte bruinhemd.

gh.wille
13-11-06, 21:38
Geplaatst door Joesoef
Dat hautaine gedrag van jou, dat bedoel ik nou. Gewoon om te kotsen jouw superieure gevoel. Je bent een echte bruinhemd.

Ik zou als ik jou was je dan maar ff goed na laten kijken de zgn
''Bruinhemden"" waren net zo als jij en je consoorten jODEN haters pur sang !
En de volgelingen van HITLER van het eerste uur !
En het pleit echt niet in je voordeel als je denkt mij er onder of bij te plaatsen dan ga je af als een GODGIETER zeker te bedenken dat ook nog eens de zelfde Idealoog hebt als een WILDERS en z,n consoorten met dit verschil die HATEN de MOSLIMS.

Volgende zaak deurwaarder !

Maarten
13-11-06, 21:43
Geplaatst door Joesoef
Dat hautaine gedrag van jou, dat bedoel ik nou. Gewoon om te kotsen jouw superieure gevoel. Je bent een echte bruinhemd.
Maar dan in het poppentheater van zijn eigen werkelijkheid.
Met al zijn tumult veroorzaakt hij namelijk nog geen briesje, dat wie dan ook maar een millimeter van koers doet veranderen.
Ik kruip af en toe even aan dek, om mijn gezicht even te verfrissen in zijn briesje, that's all..
Maar hij schijnt dus echt te geloven, dat zijn reacties iets betekenen of veroorzaken.

Joesoef
13-11-06, 22:08
Geplaatst door gh.wille
Ik zou als ik jou was je dan maar ff goed na laten kijken de zgn
''Bruinhemden"" waren net zo als jij en je consoorten jODEN haters pur sang !
En de volgelingen van HITLER van het eerste uur !
En het pleit echt niet in je voordeel als je denkt mij er onder of bij te plaatsen dan ga je af als een GODGIETER zeker te bedenken dat ook nog eens de zelfde Idealoog hebt als een WILDERS en z,n consoorten met dit verschil die HATEN de MOSLIMS.

Volgende zaak deurwaarder !


Ik heb niets tegen Joden, in tegendeel. Ik begrijp niet waar je die onzin vandaan haalt.

Joesoef
13-11-06, 22:11
Geplaatst door Maarten
Je kent ze wel, die twee op het bankje bij Asterix: ze hebben "Gregovia" nog meegemaakt. :hihi:
Terwijl de veldslagen om hen heen woeden, zijn ze maar bezig met heldenverhalen uit de oude doos, en hebben verder niets meer in de gaten.

Die goede oude tijd. Heb ik ook, die goede oude tijd. Ik haal alleen hele andere herineringen naar boven.

Mussen, zwaluwen, de schillenboer, mandje met brood dat omhoog wordt gehesen. De poepdoos op de binnenplaats van een franse routier.

:zucht:

gh.wille
13-11-06, 22:33
Geplaatst door Maarten
Maar dan in het poppentheater van zijn eigen werkelijkheid.
Met al zijn tumult veroorzaakt hij namelijk nog geen briesje, dat wie dan ook maar een millimeter van koers doet veranderen.
Ik kruip af en toe even aan dek, om mijn gezicht even te verfrissen in zijn briesje, that's all..
Maar hij schijnt dus echt te geloven, dat zijn reacties iets betekenen of veroorzaken.

Gezien het feit dat je er nog steeds op reageert en je niet een keer een goed weerwoord hebt kunnen geven of alleen maar als zo ongeveer in de trant van het boven staande.
Mag ik met stellige overtuigeng concluderen dat ik gewoon de WAARHEID weer geef .
Ga maar eens je onzin uit kramen op een Neutrale site dan kom je er wel achter !

Een je zgn ""zeemans taal "" heeft net zoveel effect als een ""hals zetten op en bramstag ra "" om te brullen je kouwe kak uitdrukkingen die als regel te horen zijn op de LOOSDRECHTS plassen bij de""koningklijke ""of zo die met vergrote B.M varen en denken dat zo ook nog iets van varen afweten.

Dag Glibbertje
:zwaai:

P.S zeker nog kotziek van die site met die golfjes weet je wel , die je mocht bekijken om af te douchen .

Aït Ayt
14-11-06, 09:42
Geplaatst door gh.wille
Ik citeer je maar ff:

Innd destijds was 1 Israeli 20 Arabieren waard Qwa gevechtsbereidheid fysieke gesteldheid enz niet alleen door de betere uitrusting (voor zover die er was ) maar alleen al voor het feit dat ze niks te verliezen hadden en het feit dat de Arabieren niet gemotiveerd waren en dachten aan een ""walk over"" de smadelijke nederlaag was het logische gevolg ,boven dien was het onderlinge ""bakkeleien"" al begonnen over de evtuele verdeling !

De afgang in de SINAI was mogelijker wijze nog stommer de geniale Israelische generaal MOSJE sneed eenvoudig hun aan en toevoer lijnen af en toen stonden ze met hun"" leuter in het zand zowel leterlijk als figuurlijk"" :hihi: want aan een overmacht van 1100 tanks heb je geen moer zonder brandstof !
De Israeli konden ze op hun gemakje afmaken vervolgens !

Allemaal uit mijn duim gezogen in mijn speelkamer die ook wel de :Ware Geschiedenis wordt genoemd !

:lole:
Volgende zaak deurwaarder a.u.b

afgang in de sinai? waar heb je het over?
ondanks de zware verliezen aan de kant van syrie en egypte werd deze oorlog, door zowel de zionisten als de arabieren, als een nederlaag gezien voor de zionisten..
golda temeier kon inpakken na de oktoberoorlog.. en terecht want zy had deze oorlog uitgelokt.. sadat bood vrede aan in ruil voor teruggave van de sinai.. golda temeier weigerde dit net zoals olmert onlangs het vredesaanbod van syrie afwees..

Aït Ayt
14-11-06, 10:11
Geplaatst door gh.wille
Ach een nieuwe betweter er bij kan ook nog wel :)
Welkom ,u mag ook het puntje van m,n schrijfgerei proeven .

Om te beginne heb je volkomen gelijk hoor !
De HEZBOLLAH volgde de zgn ""Hollandse straat jochies "" taktiek
deze is al jaren tegen deze tijd van het jaar in gebruik en is even simpel als ""DOELTREFFEND"" je plaatst een vuurpijl in de grond mag ook een raket zijn natuurlijk steekt hem af en ren vervolgens als de donder naar huis of elders!
In geen geval er bij blijven staan hoor anders ben je de sigaar !
Zie hier het systeem wat de dappere overigens ILLEGALE HEZBOLLAH
toepaste met dit verschil dat ze hun toevlucht zochten tussen de burgers . :)

FF door denken heb je de tijd om gezamelijk desnoods weer iets te verzinnen !
WAt mij betreft : volgende zaak deurwaarder ! :D

niks betweter.. ik citeer enkel uit een (joodse) krant.. daarin wordt met geen woord gerept over hollandse straatjochies of over raketten danwel vuurpylen die tussen rokken en burgerwoningen werden afgeschoten..
er staat wel nadrukkelyk dat er sprake was van open ground.. dat is heel wat anders dan druk bevolkte woongebieden..
ik zit hier geen spelletje te spelen over wie er gelyk heeft en dat er gauw iets anders verzonnen moet worden.. waarom jy dit opvat als een spel is me een raadsel.. dit konflikt is bloedserieus en kan er derhalve dan ook niet de lol van in zien om er een game van te maken..

laat voor de rest maar..
ik verspil m'n tyd niet aan dit soort kindergedrag..

gh.wille
14-11-06, 11:29
Geplaatst door Aït Ayt
niks betweter.. ik citeer enkel uit een (joodse) krant.. daarin wordt met geen woord gerept over hollandse straatjochies of over raketten danwel vuurpylen die tussen rokken en burgerwoningen werden afgeschoten..
er staat wel nadrukkelyk dat er sprake was van open ground.. dat is heel wat anders dan druk bevolkte woongebieden..
ik zit hier geen spelletje te spelen over wie er gelyk heeft en dat er gauw iets anders verzonnen moet worden.. waarom jy dit opvat als een spel is me een raadsel.. dit konflikt is bloedserieus en kan er derhalve dan ook niet de lol van in zien om er een game van te maken..

laat voor de rest maar..
ik verspil m'n tyd niet aan dit soort kindergedrag..

kindergedrag !???

Je bent zo stom dat je niet eens begrijpt dat ik als voorbeeld en vergelijk de Hollandse straat jochies weer gaf ( die momenteel vuurwerk af schieten ***)en dan net zo als de dappere HEZBOLLACH van de plaats weg vluchtten om zich vervolgens te verschuilen ergens anders met dit verschil dat de HEZBOLLACH zich tussen de burgers en hun huizen verscholen!!!,daarna herhaald het spel zich raket op stellen in open veld af vuren en maken dat ze wegkomen de raketten zijn mobiel dus geen kunst om telkens ergens anders neer te zetten !
Dus ik herhaal nog ff het systeem:
Raketje afschieten in het open veld en dan zich snel onder de burgers mengen .

Verder hier nog een site* kun de ::WARE TOEDRACHT EN GESCHIEDDENIS FF NA KIJKEN

Dag arme stakker , blijf maar in je haatzuchtige en totaal verziekte wereldje van waandenkbeelden leven.
De WAARHEID willen jij en je factotems niet zien ; net zo min als VREDE daarvoor is het KANKERGEZWEL van HAAT **) te groot .

Graag ff laten weten als er iets niet klopt aan de onderstaande site:
*)
http://home.wanadoo.nl/maroth/oorlogtxt.htm

**) je verraad je zelf al door het woord zionisten te gebruken de HAAT straalt er van af net zo goed als dat ik alle MOSLIMS als TURK,AFGHAAN of INDONESIER zou aanduiden!! of elke DUITSER als NAZIE,S !
Alsmede verander je namen zoals Golda te MEIER(iets wat bij kindertjes gebruikelijk is ) dus dan weet je dat ook vast ***) Ben je zo stom om in je betoog er een joodse krant zelfs bij te halen kijk nog maar ff: niks betweter.. ik citeer enkel uit een (joodse) krant.. :D

Dag zielige beginneling steek dit http://home.wanadoo.nl/maroth/oorlogtxt.htm
maar vast ff in je zak, daarna mag je evtueel het nog een keer proberen .
Verder wil ik je erop wijzen dat het toegestaan is om je af te reageren door op je scherm spugen of kotsen mag allemaal !
:zwaai:

Maarten
14-11-06, 18:04
Geplaatst door gh.wille
en je niet een keer een goed weerwoord hebt kunnen geven
Antwoord?? Jij schijnt echt te denken, dat er met jou gediscussieert wordt he?
Ik vertel je net, dat je zoveel bollocks en ruis plaatst, dat ik het nog een wonder vind, dat er nog iemand reageert. Ik ga helemaal niet meer met jou discussieren. Als ik oeverloos bezig wil zijn, dan weet ik nog wel 10 andere manieren.

Maar neem je topic over de Olijven.
Daar ga je dus uit je dak over het onrecht. Leuk..
Maar eerst reageert er helemaal niemand op. Hoe zou dat komen denk je?
Nou, dat kan ik wel raden. Er zijn namelijk minstens nog 50 andere dingen, die minstens zoveel verontwaardiging verdienen. Of meer nog.
Die mensen hier denken dus: Gut, die stumper Wille heeft nou ook eindelijk eens iets ontdekt.
Vermoedelijk wordt er ook heel hard gelachen, als wille opmerkt "Ik ben benoeiuwd!", nadat het hooggerechtshof een uitspraak deed. De stumper, wordt er hier waarschijnlijk gedacht. Het israelische regime in die gebieden is namelijk zeer extremistisch, en daar veranderen die paar dingetjes absoluut niets aan.

Maar ik zag, dat Freya en Bilal nog maar eens wat opperen, om te zien of wille nou eindelijk wakker wordt? Grinnik. Tuurlijk niet, want wille weet namelijk alles beter in zijn onbenul.
Dus zie ik IbnRushd ineens het hele register opentrekken. En dan heeft hij nog lang niet alles gehad.
En ik zie Freya ineens uitstekende info leveren, waaruit blijkt dat het rond die bomen allemaal nog veel erger is, dan wille denkt.
Ze proberen je op die manier een beetje op het goede spoor te krijgen..
Ik denk, dat ze allemaal een beetje medelijden met je hebben. Oudere man, die een beetje met zachte hand geholpen moet worden, terwijl hij intussen heel veel kabaal over zijn eigen gelijk maakt, dat verder op niemand enige indruk maakt.

Reken er maar op Wille, dat als je écht naar de omvang van die israelische misdaad gaat kijken, dat je het helemaal niet meer aankunt van de misselijkheid. Ik kan dat namelijk ook niet. Er is daar zoveel misselijk makend onrecht, ook in de Israelische geluiden er over, dat het wel lijkt alsof de duivel zelf daar uit de grond komt.

En het gaat hier niet eens zo maar om schade en onrecht, zoals dat onvermijdelijk met elke oorlog gepaard gaat. Het gaat hier telkens om koele berekening in het kader van een verdrijvingsplan dat tientallen jaren duurt. Elke misdaad is weer het resultaat van sluwe berekening of wraakzucht.

Hier ontbreekt het excuus, dat mensen nogal eens in een echte oorlog hebben, namelijk dat ze zich meegetrokken hebben gevoeld in de stroom, en dus zelf ook maar de vreselijkste dingen deden. Bijna alles wat ze doen, doen ze vanuit de relatief veilige of comfortabele positie van het machtsoverwicht, dat hen in staat stelt om langzaam Palestijnen te verdrijven via een lange martelmethode, waarbij ze telkens de tijd hebben om weer nieuwe gruwelijkheid te verzinnen.
Het laten creperen van die Palestijnen, totdat ze vanuit zichzelf vertrekken, is voor hen niet eens een noodzakelijk kwaad, maar een hoofddoel.

En hoe meer je dit gaat zien, hoe beter je begrijpt, waarom die vrede steeds maar op de lange baan geschoven wordt, en waarom die verhalen over Palestijns geweld vooral dienen om de aandacht af te leiden van wat ze daar werkelijk doen en beogen. Maar daar ben jij nog een tijd mee bezig, voordat je dat gaat zien. Geloof me jongen, dit is het smerigste zaakje ooit.

gh.wille
14-11-06, 21:03
Geplaatst door Maarten
Antwoord?? Jij schijnt echt te denken, dat er met jou gediscussieert wordt he?
Ik vertel je net, dat je zoveel bollocks en ruis plaatst, dat ik het nog een wonder vind, dat er nog iemand reageert. Ik ga helemaal niet meer met jou discussieren. Als ik oeverloos bezig wil zijn, dan weet ik nog wel 10 andere manieren.

Maar neem je topic over de Olijven.
Daar ga je dus uit je dak over het onrecht. Leuk..
Maar eerst reageert er helemaal niemand op. Hoe zou dat komen denk je?
Nou, dat kan ik wel raden. Er zijn namelijk minstens nog 50 andere dingen, die minstens zoveel verontwaardiging verdienen. Of meer nog.
Die mensen hier denken dus: Gut, die stumper Wille heeft nou ook eindelijk eens iets ontdekt.
Vermoedelijk wordt er ook heel hard gelachen, als wille opmerkt "Ik ben benoeiuwd!", nadat het hooggerechtshof een uitspraak deed. De stumper, wordt er hier waarschijnlijk gedacht. Het israelische regime in die gebieden is namelijk zeer extremistisch, en daar veranderen die paar dingetjes absoluut niets aan.

Maar ik zag, dat Freya en Bilal nog maar eens wat opperen, om te zien of wille nou eindelijk wakker wordt? Grinnik. Tuurlijk niet, want wille weet namelijk alles beter in zijn onbenul.
Dus zie ik IbnRushd ineens het hele register opentrekken. En dan heeft hij nog lang niet alles gehad.
En ik zie Freya ineens uitstekende info leveren, waaruit blijkt dat het rond die bomen allemaal nog veel erger is, dan wille denkt.
Ze proberen je op die manier een beetje op het goede spoor te krijgen..
Ik denk, dat ze allemaal een beetje medelijden met je hebben. Oudere man, die een beetje met zachte hand geholpen moet worden, terwijl hij intussen heel veel kabaal over zijn eigen gelijk maakt, dat verder op niemand enige indruk maakt.

Reken er maar op Wille, dat als je écht naar de omvang van die israelische misdaad gaat kijken, dat je het helemaal niet meer aankunt van de misselijkheid. Ik kan dat namelijk ook niet. Er is daar zoveel misselijk makend onrecht, ook in de Israelische geluiden er over, dat het wel lijkt alsof de duivel zelf daar uit de grond komt.

En het gaat hier niet eens zo maar om schade en onrecht, zoals dat onvermijdelijk met elke oorlog gepaard gaat. Het gaat hier telkens om koele berekening in het kader van een verdrijvingsplan dat tientallen jaren duurt. Elke misdaad is weer het resultaat van sluwe berekening of wraakzucht.

Hier ontbreekt het excuus, dat mensen nogal eens in een echte oorlog hebben, namelijk dat ze zich meegetrokken hebben gevoeld in de stroom, en dus zelf ook maar de vreselijkste dingen deden. Bijna alles wat ze doen, doen ze vanuit de relatief veilige of comfortabele positie van het machtsoverwicht, dat hen in staat stelt om langzaam Palestijnen te verdrijven via een lange martelmethode, waarbij ze telkens de tijd hebben om weer nieuwe gruwelijkheid te verzinnen. ***))))!!!
Het laten creperen van die Palestijnen, totdat ze vanuit zichzelf vertrekken, is voor hen niet eens een noodzakelijk kwaad, maar een hoofddoel.

En hoe meer je dit gaat zien, hoe beter je begrijpt, waarom die vrede steeds maar op de lange baan geschoven wordt, en waarom die verhalen over Palestijns geweld vooral dienen om de aandacht af te leiden van wat ze daar werkelijk doen en beogen. Maar daar ben jij nog een tijd mee bezig, voordat je dat gaat zien. Geloof me jongen, dit is het smerigste zaakje ooit.

Ja klopt dat het een SMERIG zaakje is zoals jij en je consoorten het hier spelen !
Alles is de schuld van maar een partij maar dat heb je in je blinde woedde en haat niet eens in de gaten dat de feiten willens en wetens
ontkent en verdraaid worden het is gewoon belachelijk en ik amuseer me nogmaals kostelijk met dit kat en muis spel want verweer heb je niet !
Je geeft zgn geen antwoord OM DAT JE GEEN ANTWOORD HEBT!
Maar wel ga je uitgebreid in met allerlei dwars wegen op het plaatsen van mijn topic (totaal niet ter zake doende) ik heb jullie nog noit en te nimmer eentopic zien plaatsen ten gunste van de ISRAELI oorzaak :
Een diepe en ingekankerde haat ,het verdraaien van woorden zoals (P) Israel en Golda (TER) meier geeft al aan de totale ingekankerde HAAT tegen alles wat Israel ,Amerika en het Westen betreft ,het geen duidelijk is uit de meeste antwoorden ,hier gegeven door mensen die zelf misschien nog nooit een JOOD gezien hebben , duizenden kilometers van de het oorlogs toneel af zitten enz enz.
Dat mijn waarde zijn de pure feiten .
Dan wil ik het nog niet eens hebben over de MINACHTING en de ingekankerde HAAT hier die al zover gaat dat de meesten al niet eens meer HOOFDLETTERS gebruiken als het om namen gaat ! liever worden ze nog op kindelijke wijze verbasterd !
Feiten die er ook niet om liegen en waar je mij niet op kunt betrappen ik typ altijd met respect voor geloof of landen met hoofdletters(ga maar vast spitten in de topic,s aan welke ik mee gedaan heb dan kom je er van zelf achter! en dringt het ook misschien tot je door dat ik hier altijd NEUTRAAL * ben gebleven maar wel tegen eenzijdig gerichte onwaarheden en vooral vals getinte indoctrinatie in ga !
Mensen zo als jij zijn de KIEM van de HAAT ,NIJD en vooral EENZIJDIGE voorlichting !
en dat je aardig in jou streven slaagt is te zien in het wanhopige gestuntel van sommige hier zoals:Aït Ayt ( het lezen van zijn profiel is al voldoende om te weten met wie je te doen hebt ) niets zeggend as useal

En als ik dan met feiten aan kom zijn ze niet te weerleggen .
probeer het maar !
IK daag je uit OM MET GOEDE EEN VOORAL NEUTRALE ARGUMENTEN TE KOMEN zal wel niet want.....
Dan komt er weer een niets zeggend antwoord met allerlei dwars straten om maar vooral de feiten te ontlopen.


Dag ga eens ff met je haatdragende onzin op een site zitten waar neutrale personen zijn ,ik voorspel je: ze vegen de pan uit met je !
Als jij nu al met al degene die het HIER met jou eens zijn al niet eens op kunt tegen een eenvoudige ex zeeman, ga je dan maar af vragen wat er aan je mankeerd!
*) Neutraal is bij jullie soort het zelfde als bij BUSH zijn gevleugelde uitspraak :wie niet voor ons is is tegen ons ,nou dat hebben jullie heel goed begrepen en vooral over genomen !

***)))) Zeker ff vergeten wie als eerste ten over staand van de hele Wereld hun gruwelijk heden demonstreerden ! ff googlen naar Olympische spelen Munschen levert je genoeg stof op om je mond te houden !!
Ook nooit een antwoord op gekregen trouwens .

gegroet .

Maarten
15-11-06, 07:50
Geplaatst door gh.wille
Alles is de schuld van maar een partij
Luister, dat is inderdaad zo, en dat is op verschillende manieren duidelijk aantoonbaar.
Die discussies zijn al vaak gevoerd, ook op andere sites, en daar krijgt niemand ooit een speld tussen.
Ik schreef er al zo vaak over, dat mensen al klagen dat het te vaak is. Maar goed, jij hebt het allemaal blijkbaar niet gezien, dus ik doe het speciaal voor jou nog eens dunnetjes over.

1. De mate van agressie.

Je kunt éen partij schuldig noemen, als blijkt dat die over een langere periode vele malen agressiever is, dan de andere partij.
De eerste vraag is: wat is zoal agressie?
Een amateur zal proberen het uit zijn blote hoofd te doen: aanslagen, moorden, mishandelingen, vernielingen, enz. Lange lijsten dus.
Maar als je het echt grondig gaat doen, dan kijk je naar de VN-beginselen voor de vrede tussen volkeren, dan blijkt er nog veel meer te staan: verbod om volkeren te verdrijven, verbod om mensen zonder vorm van proces vast te houden, en nog veel meer dingen.
Andere dingen staan misschien nergens, maar zijn duidelijk zeer agressief, zoals het vernielen van de infrastructuur van een volk, of de economie van een volk, of het uitrukken van een kwart miljoen olijfbomen.
Sommige dingen staan er iets minder duidelijk, maar het voeren van een oorlog, omdat er een soldaad gevangengenomen is, is duidelijk een offensieve oorlog, wat ook alweer verboden is.

Sommige dingen lijken niet zo agressief, omdat ze al jaren lang 24/7 een permanente toestand zijn, maar zijn in feite uiterst agressief zoals de bezetting van een ander volk, met alle gevolgen van dien.
Maar neem ook de afsluitingen, de spertijden, en het tegenhouden van mensen. In feite zijn dat allemaal vrijheidsberovingen door soldaten van een vreemde mogendheid, die het land bezet houdt, die allemaal enorme consecuenties kunnen hebben.

Het is op zich al een kleine klus, om alleen al de bronnen te verzamelen, die agressie definieren.
Maar er zijn gewoon heel veel soorten daden, die elk weldenkend mens als een vorm van zware agressie en zwaar onrecht aanmerkt.

Ga je dan een vergelijking maken tussen de Israelische en de Palestijnse agressie in de loop van pakweg de afgelopen veertig jaar, dan is het verschil zo groot, dat elk debat er over verder zinloos is.

Bij de Palestijnen kom je aanslagen en raketten tegen. Er worden stenen gegooid naar soldaten, en er wordt incidenteel op geschoten.
Daar heb je het grotendeels mee gehad.
Kijk je naar israel, dan ben je misschien al dagen bezig, alleen al om de soorten agressie goed in kaart te brengen. Waar valt het tegenhouden van bevallende vrouwen bijvoorbeeld onder? Sja..
En als je dan gaat kijken naar de hoeveelheden van elke soort agressie, dan sla je werkelijk achterover.
Niet éen man die zonder vorm van proces gevangen gehouden wordt, maar 10.000. Niet éen olijfboom, die voor een kleine boer al belangrijk kan zijn, maar een kwart miljoen. Niet éen vluchteling die niet meer terug mocht, en dus al zijn bezittingen verloor, maar driekwart miljoen. Niet éen vernield huis, maar duizenden.
Op deze manier kun je echt tientallen pagina's door gaan.

Als je het dus echt grondig gaat bekijken, dan zou je bijvoorbeeld uit de losse pols kunnen stellen, dat de Palestijnse agressie ongeveer 1% van de Israelische is. Hier kun je een heleboel over krakelen, of veel discussies over voeren, maar zelfs als je heel toegefelijk bent, kom je nooit verder dan 10% of zo.

Je kunt ook een andere benadering kiezen, en kijken waar de gemiddelde Israeli en de gemiddelde Palestijn zoal last van hebben? Ook zo bekeken is het verschil huizenhoog. Als Israeli in Tel Aviv kun je zo ongeveer leven zoals hier, terwijl de Palestijnen leven onder omstandigheden, die zelfs in de ergste Arabische dictatuur nog niet voorkomen, en die veroorzaakt worden door alle Israelische maatregelen tezamen.

Het grote verschil maakt, dat het helemaal geen zin meer heeft om voor elke Israelische agressie te proberen een excuserend antwoord te vinden.
Dat wordt natuurlijk wel geprobeerd, op grote schaal zelfs.
Aanslagen en vergeldingsacties worden bijvoorbeeld tegenover elkaar gezet, en weggestreept. Daarbij verdwijnt bijvoorbeeld onder de mat, dat de Israelische acties doorgaans 4x zoveel doden veroorzaken, of veel meer schade.
En er wordt hard geroepen hoe noodzakelijk sommige maatregelen zijn, terwijl dat vaak zeer dubieus is, en de ernst van de gevolgen onder de mat verdwijnt.
Er wordt hard geroepen hoe logisch sommige acties zijn vanwege zelfverdediging, terwijl die redeneringen op geen enkel Palestijns geval toegepast worden.

Hoe groot al die leugenachtigheid samen is, blijkt dus, alls je alle agressie samen gaat optellen, en gaat vergelijken.
Het lijkt een beetje op een werknemer, die in elk geval opniew tamelijk hard kan maken waarom hij bepaalde onkosten heeft moeten maken, maar dan opgeteld per maand 100.000 euro aan kosten heeft. De geloofwaardigheid is dan volstrekt zoek.

Tevens blijkt uit al die agressie hoe bespottelijk de joodse verhalen zijn over de Arabische agressie na 1920, of bij 1948, of 1967 enz. Dat zijn allemaal verhalen uit de oude doos, waarmee geprobeerd wordt, de Israelische agressie van de afgelopen 40 jaar te maskeren.
Om dezelfde reden kent de Israelische propaganda een cultus van hogelijk verontwaardigd zijn bij elke Palestijnse actie, gekrakeel over in zee gedreven worden (dat gevaar is op geen enkele manier meer reeel), verhalen over Arafat, enz enz, die enkel de aandacht moeten afleiden van de grote hoeveelheden Israelisch geweld.

Nogmaals, die VN-beginselen (zelfbeschikkingsrecht, landrechten, mensenrechten, conventies van Geneve, enz) zijn een uitstekende maatstaf om de mate van agressie mee te kunnen bepalen. Daarin staan gewoon de verplichtingen tussen volkeren, en wordt volstrekt duidelijk, dat Israel die vele malen meer schendt, dan de Palestijnen.

Neem je ook nog de normen voor zelfverdediging van volkeren er bij, en pas je die zoals het hoort streng toe (waarbij je dus niet veel smoezen voor agressie toelaat), dan kun je bijna al het Palestijnse geweld wegstrepen, en hou je Israel als de enige schuldige over.

2. Doelstellingen van partijen.

Veronderstel over die Palestijnen nou eens het ergste: allemaal antisemitische fundamentalisten, die niets anders willen, dan alle joden de zee in drijven. Hier ben je snel klaar mee: ze hebben geen enkel middel daartoe, en wat die jongens in hun vrije tijd allemaal denken, maakt niet zoveel uit. Uitvoeren kunnen ze het niet. En zelfs wanneer ze een Palestijnse staat hebben, is het Israelische machtsoverwicht zo groot, dat de nieuwe palestijnse staat onmiddelijk in de pan gehakt wordt, als er iets gebeurt in die richting.

Israel? Dat wil de Westbank. Die wens kom je al tegen in de hele geschiedenis vanaf Herzl. Je vind die bij de politieke partijen, bij de kolonisten enz. Er wordt dus al 40 jaar aan gewerkt om die te krijgen. Een deel van de israeli's wil het niet, maar vrijwel allemaal willen ze het gedonder niet, dat er van daadwerkelijke ontruiming zou komen.
De beste optie voor iedereen is dus: roepen "moeilijk, moeilijk", en intussen de verdrijvingen daar gewoon laten gebeuren. Dit levert wel een moeilijke tijd op, maar uiteindelijk levert dit de Westbank op.

Dit streven is het einde van de Palestijnse staat. Die moeten dus elders maar een goed heenkomen zoeken. Dit doel is in tegenstelling tot de Palestijnse doelen uitstekend haalbaar. Israel heeft het machtsoverwicht, en alle middelen om het voor elkaar te krijgen.
Ze zouden het binnen een maandje kunnen. Maar Israel zou acuut de westerse steun verliezen. Daarom gebeurt het langzaam. Langzaam genoeg om geen moeilijkheden te krijgen.

Wil Israel dus vrede? Welnee!.. Elke vrede met de Palestijnen kost ze per definitie de Westbank.
Heb je enig idee hoeveel nadelen het opgeven van de Westbank zoals heeft voor Israel?
Alle geinvesteerde miljarden zijn pleitte.
40 jaar westbankpolitiek blijkt nutteloos te zijn geweest.
Er komt een halve oorlog met de honderdduizenden religieuze fanatici, voor wie het leven afhangt van die Westbank, en die het hele joodse heil daaraan verbonden zien.
Alle ellende van de dure bezetting van jaren zal nutteloos gebleken zijn.
De Palestijnen zullen juichen als nooit te voren, en dat gunt niemand ze.
De militaire industrie krijgt een zware klap.
Het sowieso zwaar verdeelde Israel krijgt er een enorme splijtzwam bij.
Het zionisme krijgt een loodzware klap.
De buitenlandse steun zal vermoedelijk verminderen, als Israel niet meer die bedreigde kleine natie is.
Jeruzalem zal niet die ene onverdeelde hoofdstad van de joodse staat worden.
Alle zondebokmechanismen, die de staat nu nog voortjagen, en een grote bindende factor van eenheid leveren in een staat die qua bevolking uiterst verdeeld is, zullen verdwijnen, waardoor alle negativiteit kan terugslaan op de verhouding tussen de groepen onderling.

En wat levert de vrede Israel precies op?
Niet zo gek veel. De angst neemt af. De militaire kosten worden lager. De militaire sfeer wordt minder. Het leven wordt wat normaler.
Ja, ze zullen wel blij zijn, maar het weegt op geen enkele manier op tegen de enorme berg nadelen hier boven.

Daarom wil Israel ook helemaal geen vrede.
Daarom lopen al die vredesonderhandelingen ook op de klippen. Dat gebeurt natuurlijk subtiel, want het westen wil wel zien dat er aan gewerkt wordt. (hoewel voor het westen elke reden voor uitstel goed genoeg is. Helemaal niemand heeft haast. En vermoedelijk voelt vrijwel iedereen wel aan, wat voor deining er van daadwerkelijke vrede komt.)
Maar daarom is er ook voortdurend oorlog daar: Irak, Libanon, nou Gaza weer. Zolang er namelijk agitatie is, hoeft er niet aan vrede gewekt te worden.
Maar ook wanneer er geen oorlog is, is elke reden voor uitstel goed genoeg: De eigen verkiezingsperioden, intern gekrakeel in het parlement, gekrakeel over Iran, de oorlog in Irak waardoor de vrede uitgesteld kon worden, alle recente gedoe over de Hams-regering, enz enz..
Het is heel simpel: waar geen wil is, is ook geen weg.

Wel is het zaak om elke keer weer redenen voor uitstel te hebben, die in het westen verkoopbaar kunnen zijn. ik zeg "kunnen zijn", want ze hoeven niet eens erg goed te zijn. Westerse leiders moeten er hun beleid mee kunnen verkopen, dat is alles. In feite wil niemand ruzie met Israel. Dat geeft namelijk meteen interne ruzie, en internationale ruzie, en verstoort de internationale handel, enz. Ook het westen heeft dus belang bij een situatie, waarbij enkel af ten toe "moeilijk, moeilijk" geroepen moet worden, maar waarbij de langzame verdrijvingen gewoon door gaan. Liefst geen oorlogen, maar verder is alles best. En oorlog is natuurlijk niet altijd even erg als het leger en de militaire industrie daar baat bij heeft. Die vinden de war on terror natuurlijk prachtig.

Conclusie? Ook als je naar de doelstellingen kijkt, dan blijken de Palestijnen gezien hun omstandigheden een enorme behoefte aan vrede te hebben, terwijl Israel daar juist nauwelijks baat bij heeft, en er vooral ontzettende nadelen van zou hebben.

Daarom kunnen de Israelische verklaringen waarom er geen vrede komt, allemaal naar het rijk der fabelen verwezen worden.
Al het gekrakeel over aanslagen, ontvoering van een paar militairen, in zee drijven, fundamentalisme enz, zijn onderdeel van de berg afleidingsmanoeuvres, die Israel nodig heeft om vooral niet aan vrede te hoeven werken.

Conclusie: zowel de mate van de agressie als de blijkende doelstellingen wijzen Israel als enige schuldige van het voortduren van het conflict aan.
En misschien is er wel een relativerinkje mogelijk, maar je komt nooit meer dan aan 10% van alles wat gewicht in de schaal legt.
Q.E.D.

gh.wille
15-11-06, 17:59
Geplaatst door Maarten
Luister, dat is inderdaad zo, en dat is op verschillende manieren duidelijk aantoonbaar.
Die discussies zijn al vaak gevoerd, ook op andere sites, en daar krijgt niemand ooit een speld tussen.
Ik schreef er al zo vaak over, dat mensen al klagen dat het te vaak is. Maar goed, jij hebt het allemaal blijkbaar niet gezien, dus ik doe het speciaal voor jou nog eens dunnetjes over.

1. De mate van agressie.

Je kunt éen partij schuldig noemen, als blijkt dat die over een langere periode vele malen agressiever is, dan de andere partij.
De eerste vraag is: wat is zoal agressie?
Een amateur zal proberen het uit zijn blote hoofd te doen: aanslagen, moorden, mishandelingen, vernielingen, enz. Lange lijsten dus.
Maar als je het echt grondig gaat doen, dan kijk je naar de VN-beginselen voor de vrede tussen volkeren, dan blijkt er nog veel meer te staan: verbod om volkeren te verdrijven, verbod om mensen zonder vorm van proces vast te houden, en nog veel meer dingen.
Andere dingen staan misschien nergens, maar zijn duidelijk zeer agressief, zoals het vernielen van de infrastructuur van een volk, of de economie van een volk, of het uitrukken van een kwart miljoen olijfbomen.
Sommige dingen staan er iets minder duidelijk, maar het voeren van een oorlog, omdat er een soldaad gevangengenomen is, is duidelijk een offensieve oorlog, wat ook alweer verboden is.

Sommige dingen lijken niet zo agressief, omdat ze al jaren lang 24/7 een permanente toestand zijn, maar zijn in feite uiterst agressief zoals de bezetting van een ander volk, met alle gevolgen van dien.
Maar neem ook de afsluitingen, de spertijden, en het tegenhouden van mensen. In feite zijn dat allemaal vrijheidsberovingen door soldaten van een vreemde mogendheid, die het land bezet houdt, die allemaal enorme consecuenties kunnen hebben.

Het is op zich al een kleine klus, om alleen al de bronnen te verzamelen, die agressie definieren.
Maar er zijn gewoon heel veel soorten daden, die elk weldenkend mens als een vorm van zware agressie en zwaar onrecht aanmerkt.

Ga je dan een vergelijking maken tussen de Israelische en de Palestijnse agressie in de loop van pakweg de afgelopen veertig jaar, dan is het verschil zo groot, dat elk debat er over verder zinloos is.

Bij de Palestijnen kom je aanslagen en raketten tegen. Er worden stenen gegooid naar soldaten, en er wordt incidenteel op geschoten.
Daar heb je het grotendeels mee gehad.
Kijk je naar israel, dan ben je misschien al dagen bezig, alleen al om de soorten agressie goed in kaart te brengen. Waar valt het tegenhouden van bevallende vrouwen bijvoorbeeld onder? Sja..
En als je dan gaat kijken naar de hoeveelheden van elke soort agressie, dan sla je werkelijk achterover.
Niet éen man die zonder vorm van proces gevangen gehouden wordt, maar 10.000. Niet éen olijfboom, die voor een kleine boer al belangrijk kan zijn, maar een kwart miljoen. Niet éen vluchteling die niet meer terug mocht, en dus al zijn bezittingen verloor, maar driekwart miljoen. Niet éen vernield huis, maar duizenden.
Op deze manier kun je echt tientallen pagina's door gaan.

Als je het dus echt grondig gaat bekijken, dan zou je bijvoorbeeld uit de losse pols kunnen stellen, dat de Palestijnse agressie ongeveer 1% van de Israelische is. Hier kun je een heleboel over krakelen, of veel discussies over voeren, maar zelfs als je heel toegefelijk bent, kom je nooit verder dan 10% of zo.

Je kunt ook een andere benadering kiezen, en kijken waar de gemiddelde Israeli en de gemiddelde Palestijn zoal last van hebben? Ook zo bekeken is het verschil huizenhoog. Als Israeli in Tel Aviv kun je zo ongeveer leven zoals hier, terwijl de Palestijnen leven onder omstandigheden, die zelfs in de ergste Arabische dictatuur nog niet voorkomen, en die veroorzaakt worden door alle Israelische maatregelen tezamen.

Het grote verschil maakt, dat het helemaal geen zin meer heeft om voor elke Israelische agressie te proberen een excuserend antwoord te vinden.
Dat wordt natuurlijk wel geprobeerd, op grote schaal zelfs.
Aanslagen en vergeldingsacties worden bijvoorbeeld tegenover elkaar gezet, en weggestreept. Daarbij verdwijnt bijvoorbeeld onder de mat, dat de Israelische acties doorgaans 4x zoveel doden veroorzaken, of veel meer schade.
En er wordt hard geroepen hoe noodzakelijk sommige maatregelen zijn, terwijl dat vaak zeer dubieus is, en de ernst van de gevolgen onder de mat verdwijnt.
Er wordt hard geroepen hoe logisch sommige acties zijn vanwege zelfverdediging, terwijl die redeneringen op geen enkel Palestijns geval toegepast worden.

Hoe groot al die leugenachtigheid samen is, blijkt dus, alls je alle agressie samen gaat optellen, en gaat vergelijken.
Het lijkt een beetje op een werknemer, die in elk geval opniew tamelijk hard kan maken waarom hij bepaalde onkosten heeft moeten maken, maar dan opgeteld per maand 100.000 euro aan kosten heeft. De geloofwaardigheid is dan volstrekt zoek.

Tevens blijkt uit al die agressie hoe bespottelijk de joodse verhalen zijn over de Arabische agressie na 1920, of bij 1948, of 1967 enz. Dat zijn allemaal verhalen uit de oude doos, waarmee geprobeerd wordt, de Israelische agressie van de afgelopen 40 jaar te maskeren.
Om dezelfde reden kent de Israelische propaganda een cultus van hogelijk verontwaardigd zijn bij elke Palestijnse actie, gekrakeel over in zee gedreven worden (dat gevaar is op geen enkele manier meer reeel), verhalen over Arafat, enz enz, die enkel de aandacht moeten afleiden van de grote hoeveelheden Israelisch geweld.

Nogmaals, die VN-beginselen (zelfbeschikkingsrecht, landrechten, mensenrechten, conventies van Geneve, enz) zijn een uitstekende maatstaf om de mate van agressie mee te kunnen bepalen. Daarin staan gewoon de verplichtingen tussen volkeren, en wordt volstrekt duidelijk, dat Israel die vele malen meer schendt, dan de Palestijnen.

Neem je ook nog de normen voor zelfverdediging van volkeren er bij, en pas je die zoals het hoort streng toe (waarbij je dus niet veel smoezen voor agressie toelaat), dan kun je bijna al het Palestijnse geweld wegstrepen, en hou je Israel als de enige schuldige over.

2. Doelstellingen van partijen.

Veronderstel over die Palestijnen nou eens het ergste: allemaal antisemitische fundamentalisten, die niets anders willen, dan alle joden de zee in drijven. Hier ben je snel klaar mee: ze hebben geen enkel middel daartoe, en wat die jongens in hun vrije tijd allemaal denken, maakt niet zoveel uit. Uitvoeren kunnen ze het niet. En zelfs wanneer ze een Palestijnse staat hebben, is het Israelische machtsoverwicht zo groot, dat de nieuwe palestijnse staat onmiddelijk in de pan gehakt wordt, als er iets gebeurt in die richting.

Israel? Dat wil de Westbank. Die wens kom je al tegen in de hele geschiedenis vanaf Herzl. Je vind die bij de politieke partijen, bij de kolonisten enz. Er wordt dus al 40 jaar aan gewerkt om die te krijgen. Een deel van de israeli's wil het niet, maar vrijwel allemaal willen ze het gedonder niet, dat er van daadwerkelijke ontruiming zou komen.
De beste optie voor iedereen is dus: roepen "moeilijk, moeilijk", en intussen de verdrijvingen daar gewoon laten gebeuren. Dit levert wel een moeilijke tijd op, maar uiteindelijk levert dit de Westbank op.

Dit streven is het einde van de Palestijnse staat. Die moeten dus elders maar een goed heenkomen zoeken. Dit doel is in tegenstelling tot de Palestijnse doelen uitstekend haalbaar. Israel heeft het machtsoverwicht, en alle middelen om het voor elkaar te krijgen.
Ze zouden het binnen een maandje kunnen. Maar Israel zou acuut de westerse steun verliezen. Daarom gebeurt het langzaam. Langzaam genoeg om geen moeilijkheden te krijgen.

Wil Israel dus vrede? Welnee!.. Elke vrede met de Palestijnen kost ze per definitie de Westbank.
Heb je enig idee hoeveel nadelen het opgeven van de Westbank zoals heeft voor Israel?
Alle geinvesteerde miljarden zijn pleitte.
40 jaar westbankpolitiek blijkt nutteloos te zijn geweest.
Er komt een halve oorlog met de honderdduizenden religieuze fanatici, voor wie het leven afhangt van die Westbank, en die het hele joodse heil daaraan verbonden zien.
Alle ellende van de dure bezetting van jaren zal nutteloos gebleken zijn.
De Palestijnen zullen juichen als nooit te voren, en dat gunt niemand ze.
De militaire industrie krijgt een zware klap.
Het sowieso zwaar verdeelde Israel krijgt er een enorme splijtzwam bij.
Het zionisme krijgt een loodzware klap.
De buitenlandse steun zal vermoedelijk verminderen, als Israel niet meer die bedreigde kleine natie is.
Jeruzalem zal niet die ene onverdeelde hoofdstad van de joodse staat worden.
Alle zondebokmechanismen, die de staat nu nog voortjagen, en een grote bindende factor van eenheid leveren in een staat die qua bevolking uiterst verdeeld is, zullen verdwijnen, waardoor alle negativiteit kan terugslaan op de verhouding tussen de groepen onderling.

En wat levert de vrede Israel precies op?
Niet zo gek veel. De angst neemt af. De militaire kosten worden lager. De militaire sfeer wordt minder. Het leven wordt wat normaler.
Ja, ze zullen wel blij zijn, maar het weegt op geen enkele manier op tegen de enorme berg nadelen hier boven.

Daarom wil Israel ook helemaal geen vrede.
Daarom lopen al die vredesonderhandelingen ook op de klippen. Dat gebeurt natuurlijk subtiel, want het westen wil wel zien dat er aan gewerkt wordt. (hoewel voor het westen elke reden voor uitstel goed genoeg is. Helemaal niemand heeft haast. En vermoedelijk voelt vrijwel iedereen wel aan, wat voor deining er van daadwerkelijke vrede komt.)
Maar daarom is er ook voortdurend oorlog daar: Irak, Libanon, nou Gaza weer. Zolang er namelijk agitatie is, hoeft er niet aan vrede gewekt te worden.
Maar ook wanneer er geen oorlog is, is elke reden voor uitstel goed genoeg: De eigen verkiezingsperioden, intern gekrakeel in het parlement, gekrakeel over Iran, de oorlog in Irak waardoor de vrede uitgesteld kon worden, alle recente gedoe over de Hams-regering, enz enz..
Het is heel simpel: waar geen wil is, is ook geen weg.

Wel is het zaak om elke keer weer redenen voor uitstel te hebben, die in het westen verkoopbaar kunnen zijn. ik zeg "kunnen zijn", want ze hoeven niet eens erg goed te zijn. Westerse leiders moeten er hun beleid mee kunnen verkopen, dat is alles. In feite wil niemand ruzie met Israel. Dat geeft namelijk meteen interne ruzie, en internationale ruzie, en verstoort de internationale handel, enz. Ook het westen heeft dus belang bij een situatie, waarbij enkel af ten toe "moeilijk, moeilijk" geroepen moet worden, maar waarbij de langzame verdrijvingen gewoon door gaan. Liefst geen oorlogen, maar verder is alles best. En oorlog is natuurlijk niet altijd even erg als het leger en de militaire industrie daar baat bij heeft. Die vinden de war on terror natuurlijk prachtig.

Conclusie? Ook als je naar de doelstellingen kijkt, dan blijken de Palestijnen gezien hun omstandigheden een enorme behoefte aan vrede te hebben, terwijl Israel daar juist nauwelijks baat bij heeft, en er vooral ontzettende nadelen van zou hebben.

Daarom kunnen de Israelische verklaringen waarom er geen vrede komt, allemaal naar het rijk der fabelen verwezen worden.
Al het gekrakeel over aanslagen, ontvoering van een paar militairen, in zee drijven, fundamentalisme enz, zijn onderdeel van de berg afleidingsmanoeuvres, die Israel nodig heeft om vooral niet aan vrede te hoeven werken.

Conclusie: zowel de mate van de agressie als de blijkende doelstellingen wijzen Israel als enige schuldige van het voortduren van het conflict aan.
En misschien is er wel een relativerinkje mogelijk, maar je komt nooit meer dan aan 10% van alles wat gewicht in de schaal legt.
Q.E.D.

Helaas nog steeds is er geen antwoord gegeven op de de vragen die ik gesteld heb .
Wel weer een ellenlang betoog van het verdraaien en aan dikken van de feiten om er ff een paar op te noemen:
De Israeli woonden daar nooit en de paar die er woonden hadden absoluut geen recht op een eigen staat.(klopt toch volgens jou versie?
Vandaar dat ze ff aangevallen werden door een maar liefst TWINTIGVOUDIGE OVERMACHT !!
Daarna werden ze gepest en getreiterd uitgedaagd en weer uitgedaagd ! klopt het of niet ?
Daarop volgden weer een AANVALS oorlog logisch dat je als angevallene en buuferzone gaat in stelen klopt toch of niet?
ALLE VREDESOVEREENKOMSTEN ZIJN VAN BEIDE KANTEN GEBROKEN !
klopt toch ?Maarweer werd Israel aan gevallen !
De smerige aanslag)en) oa MUNSCHEN heb je het niet over werden die athleten ook met steentjes in een kattapult vermoord??
De bloederige aanslagen vergeet je ook maar gemaks halve !
Bij het ontruimen van de GAZA-STRRROK werden de huilende iSRAELISCHE vrouwen en kinderen al door het PALESTIJNSE GAJUS bekogeld met fruit en stenen en vielen er lal gewonden niks gezien op de rechtstreekse uitzending??
Dan heb je STRONT in je ogen net zoals de overgrote meerderheid hier !
Daarna koos het PALESTIJNSE VOLK zelf voor een regering van terroristen die zelf absoluut geen VREDE willen integendeel alle JODEN AAN HET GAS *( de geliefde strijdkreet is ook: HAMAS alle JODEN aan het gas)klopt toch ?
Nogmaals het zijn absoluut niet alleen de Palestijen ,maar wie kaatst kan de bal verwachten > Heb je ooit al eens bij stilgestaan hoe het er uit had kunnen zien als ISRAEL niet meteen was aangevallen ??
Ik wel: dan had je de HUIDIGE ellende nooit gehad !

Stof tot nadenken dunkt mij genoeg !
Moet ik je met nog meer tegen stellingen confronteren ??
Geef eerst hier maar ff antwoord op maar dat doe je niet Logisch want de waarheid valt niet te weerleggen !

*) dit is niet letterlijk maar wel alle JODEN er uit !!

gh.wille
15-11-06, 18:42
Geplaatst door Maarten
Luister, dat is inderdaad zo, en dat is op verschillende manieren duidelijk aantoonbaar.
Die discussies zijn al vaak gevoerd, ook op andere sites, en daar krijgt niemand ooit een speld tussen.
Ik schreef er al zo vaak over, dat mensen al klagen dat het te vaak is. Maar goed, jij hebt het allemaal blijkbaar niet gezien, dus ik doe het speciaal voor jou nog eens dunnetjes over.

1. De mate van agressie.

Je kunt éen partij schuldig noemen, als blijkt dat die over een langere periode vele malen agressiever is, dan de andere partij.
De eerste vraag is: wat is zoal agressie?
Een amateur zal proberen het uit zijn blote hoofd te doen: aanslagen, moorden, mishandelingen, vernielingen, enz. Lange lijsten dus.
Maar als je het echt grondig gaat doen, dan kijk je naar de VN-beginselen voor de vrede tussen volkeren, dan blijkt er nog veel meer te staan: verbod om volkeren te verdrijven, verbod om mensen zonder vorm van proces vast te houden, en nog veel meer dingen.
Andere dingen staan misschien nergens, maar zijn duidelijk zeer agressief, zoals het vernielen van de infrastructuur van een volk, of de economie van een volk, of het uitrukken van een kwart miljoen olijfbomen.
Sommige dingen staan er iets minder duidelijk, maar het voeren van een oorlog, omdat er een soldaad gevangengenomen is, is duidelijk een offensieve oorlog, wat ook alweer verboden is.

Sommige dingen lijken niet zo agressief, omdat ze al jaren lang 24/7 een permanente toestand zijn, maar zijn in feite uiterst agressief zoals de bezetting van een ander volk, met alle gevolgen van dien.
Maar neem ook de afsluitingen, de spertijden, en het tegenhouden van mensen. In feite zijn dat allemaal vrijheidsberovingen door soldaten van een vreemde mogendheid, die het land bezet houdt, die allemaal enorme consecuenties kunnen hebben.

Het is op zich al een kleine klus, om alleen al de bronnen te verzamelen, die agressie definieren.
Maar er zijn gewoon heel veel soorten daden, die elk weldenkend mens als een vorm van zware agressie en zwaar onrecht aanmerkt.

Ga je dan een vergelijking maken tussen de Israelische en de Palestijnse agressie in de loop van pakweg de afgelopen veertig jaar, dan is het verschil zo groot, dat elk debat er over verder zinloos is.

Bij de Palestijnen kom je aanslagen en raketten tegen. Er worden stenen gegooid naar soldaten, en er wordt incidenteel op geschoten.
Daar heb je het grotendeels mee gehad.
Kijk je naar israel, dan ben je misschien al dagen bezig, alleen al om de soorten agressie goed in kaart te brengen. Waar valt het tegenhouden van bevallende vrouwen bijvoorbeeld onder? Sja..
En als je dan gaat kijken naar de hoeveelheden van elke soort agressie, dan sla je werkelijk achterover.
Niet éen man die zonder vorm van proces gevangen gehouden wordt, maar 10.000. Niet éen olijfboom, die voor een kleine boer al belangrijk kan zijn, maar een kwart miljoen. Niet éen vluchteling die niet meer terug mocht, en dus al zijn bezittingen verloor, maar driekwart miljoen. Niet éen vernield huis, maar duizenden.
Op deze manier kun je echt tientallen pagina's door gaan.

Als je het dus echt grondig gaat bekijken, dan zou je bijvoorbeeld uit de losse pols kunnen stellen, dat de Palestijnse agressie ongeveer 1% van de Israelische is. Hier kun je een heleboel over krakelen, of veel discussies over voeren, maar zelfs als je heel toegefelijk bent, kom je nooit verder dan 10% of zo.

Je kunt ook een andere benadering kiezen, en kijken waar de gemiddelde Israeli en de gemiddelde Palestijn zoal last van hebben? Ook zo bekeken is het verschil huizenhoog. Als Israeli in Tel Aviv kun je zo ongeveer leven zoals hier, terwijl de Palestijnen leven onder omstandigheden, die zelfs in de ergste Arabische dictatuur nog niet voorkomen, en die veroorzaakt worden door alle Israelische maatregelen tezamen.

Het grote verschil maakt, dat het helemaal geen zin meer heeft om voor elke Israelische agressie te proberen een excuserend antwoord te vinden.
Dat wordt natuurlijk wel geprobeerd, op grote schaal zelfs.
Aanslagen en vergeldingsacties worden bijvoorbeeld tegenover elkaar gezet, en weggestreept. Daarbij verdwijnt bijvoorbeeld onder de mat, dat de Israelische acties doorgaans 4x zoveel doden veroorzaken, of veel meer schade.
En er wordt hard geroepen hoe noodzakelijk sommige maatregelen zijn, terwijl dat vaak zeer dubieus is, en de ernst van de gevolgen onder de mat verdwijnt.
Er wordt hard geroepen hoe logisch sommige acties zijn vanwege zelfverdediging, terwijl die redeneringen op geen enkel Palestijns geval toegepast worden.

Hoe groot al die leugenachtigheid samen is, blijkt dus, alls je alle agressie samen gaat optellen, en gaat vergelijken.
Het lijkt een beetje op een werknemer, die in elk geval opniew tamelijk hard kan maken waarom hij bepaalde onkosten heeft moeten maken, maar dan opgeteld per maand 100.000 euro aan kosten heeft. De geloofwaardigheid is dan volstrekt zoek.

Tevens blijkt uit al die agressie hoe bespottelijk de joodse verhalen zijn over de Arabische agressie na 1920, of bij 1948, of 1967 enz. Dat zijn allemaal verhalen uit de oude doos, waarmee geprobeerd wordt, de Israelische agressie van de afgelopen 40 jaar te maskeren.
Om dezelfde reden kent de Israelische propaganda een cultus van hogelijk verontwaardigd zijn bij elke Palestijnse actie, gekrakeel over in zee gedreven worden (dat gevaar is op geen enkele manier meer reeel), verhalen over Arafat, enz enz, die enkel de aandacht moeten afleiden van de grote hoeveelheden Israelisch geweld.

Nogmaals, die VN-beginselen (zelfbeschikkingsrecht, landrechten, mensenrechten, conventies van Geneve, enz) zijn een uitstekende maatstaf om de mate van agressie mee te kunnen bepalen. Daarin staan gewoon de verplichtingen tussen volkeren, en wordt volstrekt duidelijk, dat Israel die vele malen meer schendt, dan de Palestijnen.

Neem je ook nog de normen voor zelfverdediging van volkeren er bij, en pas je die zoals het hoort streng toe (waarbij je dus niet veel smoezen voor agressie toelaat), dan kun je bijna al het Palestijnse geweld wegstrepen, en hou je Israel als de enige schuldige over.

2. Doelstellingen van partijen.

Veronderstel over die Palestijnen nou eens het ergste: allemaal antisemitische fundamentalisten, die niets anders willen, dan alle joden de zee in drijven. Hier ben je snel klaar mee: ze hebben geen enkel middel daartoe, en wat die jongens in hun vrije tijd allemaal denken, maakt niet zoveel uit. Uitvoeren kunnen ze het niet. En zelfs wanneer ze een Palestijnse staat hebben, is het Israelische machtsoverwicht zo groot, dat de nieuwe palestijnse staat onmiddelijk in de pan gehakt wordt, als er iets gebeurt in die richting.

Israel? Dat wil de Westbank. Die wens kom je al tegen in de hele geschiedenis vanaf Herzl. Je vind die bij de politieke partijen, bij de kolonisten enz. Er wordt dus al 40 jaar aan gewerkt om die te krijgen. Een deel van de israeli's wil het niet, maar vrijwel allemaal willen ze het gedonder niet, dat er van daadwerkelijke ontruiming zou komen.
De beste optie voor iedereen is dus: roepen "moeilijk, moeilijk", en intussen de verdrijvingen daar gewoon laten gebeuren. Dit levert wel een moeilijke tijd op, maar uiteindelijk levert dit de Westbank op.

Dit streven is het einde van de Palestijnse staat. Die moeten dus elders maar een goed heenkomen zoeken. Dit doel is in tegenstelling tot de Palestijnse doelen uitstekend haalbaar. Israel heeft het machtsoverwicht, en alle middelen om het voor elkaar te krijgen.
Ze zouden het binnen een maandje kunnen. Maar Israel zou acuut de westerse steun verliezen. Daarom gebeurt het langzaam. Langzaam genoeg om geen moeilijkheden te krijgen.

Wil Israel dus vrede? Welnee!.. Elke vrede met de Palestijnen kost ze per definitie de Westbank.
Heb je enig idee hoeveel nadelen het opgeven van de Westbank zoals heeft voor Israel?
Alle geinvesteerde miljarden zijn pleitte.
40 jaar westbankpolitiek blijkt nutteloos te zijn geweest.
Er komt een halve oorlog met de honderdduizenden religieuze fanatici, voor wie het leven afhangt van die Westbank, en die het hele joodse heil daaraan verbonden zien.
Alle ellende van de dure bezetting van jaren zal nutteloos gebleken zijn.
De Palestijnen zullen juichen als nooit te voren, en dat gunt niemand ze.
De militaire industrie krijgt een zware klap.
Het sowieso zwaar verdeelde Israel krijgt er een enorme splijtzwam bij.
Het zionisme krijgt een loodzware klap.
De buitenlandse steun zal vermoedelijk verminderen, als Israel niet meer die bedreigde kleine natie is.
Jeruzalem zal niet die ene onverdeelde hoofdstad van de joodse staat worden.
Alle zondebokmechanismen, die de staat nu nog voortjagen, en een grote bindende factor van eenheid leveren in een staat die qua bevolking uiterst verdeeld is, zullen verdwijnen, waardoor alle negativiteit kan terugslaan op de verhouding tussen de groepen onderling.

En wat levert de vrede Israel precies op?
Niet zo gek veel. De angst neemt af. De militaire kosten worden lager. De militaire sfeer wordt minder. Het leven wordt wat normaler.
Ja, ze zullen wel blij zijn, maar het weegt op geen enkele manier op tegen de enorme berg nadelen hier boven.

Daarom wil Israel ook helemaal geen vrede.
Daarom lopen al die vredesonderhandelingen ook op de klippen. Dat gebeurt natuurlijk subtiel, want het westen wil wel zien dat er aan gewerkt wordt. (hoewel voor het westen elke reden voor uitstel goed genoeg is. Helemaal niemand heeft haast. En vermoedelijk voelt vrijwel iedereen wel aan, wat voor deining er van daadwerkelijke vrede komt.)
Maar daarom is er ook voortdurend oorlog daar: Irak, Libanon, nou Gaza weer. Zolang er namelijk agitatie is, hoeft er niet aan vrede gewekt te worden.
Maar ook wanneer er geen oorlog is, is elke reden voor uitstel goed genoeg: De eigen verkiezingsperioden, intern gekrakeel in het parlement, gekrakeel over Iran, de oorlog in Irak waardoor de vrede uitgesteld kon worden, alle recente gedoe over de Hams-regering, enz enz..
Het is heel simpel: waar geen wil is, is ook geen weg.

Wel is het zaak om elke keer weer redenen voor uitstel te hebben, die in het westen verkoopbaar kunnen zijn. ik zeg "kunnen zijn", want ze hoeven niet eens erg goed te zijn. Westerse leiders moeten er hun beleid mee kunnen verkopen, dat is alles. In feite wil niemand ruzie met Israel. Dat geeft namelijk meteen interne ruzie, en internationale ruzie, en verstoort de internationale handel, enz. Ook het westen heeft dus belang bij een situatie, waarbij enkel af ten toe "moeilijk, moeilijk" geroepen moet worden, maar waarbij de langzame verdrijvingen gewoon door gaan. Liefst geen oorlogen, maar verder is alles best. En oorlog is natuurlijk niet altijd even erg als het leger en de militaire industrie daar baat bij heeft. Die vinden de war on terror natuurlijk prachtig.

Conclusie? Ook als je naar de doelstellingen kijkt, dan blijken de Palestijnen gezien hun omstandigheden een enorme behoefte aan vrede te hebben, terwijl Israel daar juist nauwelijks baat bij heeft, en er vooral ontzettende nadelen van zou hebben.

Daarom kunnen de Israelische verklaringen waarom er geen vrede komt, allemaal naar het rijk der fabelen verwezen worden.
Al het gekrakeel over aanslagen, ontvoering van een paar militairen, in zee drijven, fundamentalisme enz, zijn onderdeel van de berg afleidingsmanoeuvres, die Israel nodig heeft om vooral niet aan vrede te hoeven werken.

Conclusie: zowel de mate van de agressie als de blijkende doelstellingen wijzen Israel als enige schuldige van het voortduren van het conflict aan.
En misschien is er wel een relativerinkje mogelijk, maar je komt nooit meer dan aan 10% van alles wat gewicht in de schaal legt.
Q.E.D.

Hier heb je meteen een hint voor een nieuwe topic :
Valse voorlichting en verdraaing der feiten door het N.O.S jouurnaal!

:schok:

http://www.nos.nl/nieuws/achtergronden/israel_en_palestijnen/israel_en_palestijnen.html

Maarten
15-11-06, 22:10
Geplaatst door gh.wille
Hier heb je meteen een hint voor een nieuwe topic :
Valse voorlichting en verdraaing der feiten door het N.O.S jouurnaal!

:schok:


Problemen met de feiten, Wille?

Neem die hele lijst van redenen waarom Israel geen vrede wil.
Daar heb je helemaal geen NOS voor nodig, of wie dan ook. Dat kun je zo zelf bedenken. En als je dat even serieus doet, bedenk je er nog minstens 4 bij. De doelstellingen, daar heb je ook geen siteje voor nodig. Je vind het gewoon in de partijprogramma's daar, of het blijkt uit de interviews, of zelfs het boek van Sharon.

Of neem die mate van agressie? Daar heb je helemaal geen siteje voor nodig.
het stikt van de documentatie daar over. Rapporten van Amnesty International, rapporten van Human Rights Watch, Israelische Militairen met verklaringen, Palestijnen die getuigen, Documentaires zat, krantenberichten die massa's feitjes noemen (die echter nooit als totaliteit opgesomt worden), maar ook gewoon verklaringen door Israel, of de website van het IDF zelf, waar je kunt zien hoeveel er afgeschoten is.

begin je het een beetje te begrijpen, Wille?
Je tegenstanders hier baseren zich helemaal niet op wat obscure sites, of shebby propaganda.
Jij wel. Vermoedelijk wordt er hard gelachen over je links naar kinderachtige info.

De site van de NOS? Grotendeels klopt het allemaal wel. Maar dat is nog lang niet het ergste. Voeg daar maar aan toe, wat ik hier boven allemaal schreef. Dat gaat allemaal over feiten, en wel de feiten, die relevant zijn voor de oplossing van het conflict. Vergeleken daarbij zijn al die verhalen over 1967 enz, irrelevante blabla.

Bedenk zelf maar waarom al die zaken in Nederland nooit openlijk besproken worden. Daar zijn heel wat redenen voor.
Maar daarmee poets je de relevante feiten niet weg. Die zorgen voor die hele terrorismedreiging hier.

gh.wille
15-11-06, 22:44
Geplaatst door Maarten
Problemen met de feiten, Wille?

Neem die hele lijst van redenen waarom Israel geen vrede wil.
Daar heb je helemaal geen NOS voor nodig, of wie dan ook. Dat kun je zo zelf bedenken. En als je dat even serieus doet, bedenk je er nog minstens 4 bij. De doelstellingen, daar heb je ook geen siteje voor nodig. Je vind het gewoon in de partijprogramma's daar, of het blijkt uit de interviews, of zelfs het boek van Sharon.

Of neem die mate van agressie? Daar heb je helemaal geen siteje voor nodig.
het stikt van de documentatie daar over. Rapporten van Amnesty International, rapporten van Human Rights Watch, Israelische Militairen met verklaringen, Palestijnen die getuigen, Documentaires zat, krantenberichten die massa's feitjes noemen (die echter nooit als totaliteit opgesomt worden), maar ook gewoon verklaringen door Israel, of de website van het IDF zelf, waar je kunt zien hoeveel er afgeschoten is.

begin je het een beetje te begrijpen, Wille?
Je tegenstanders hier baseren zich helemaal niet op wat obscure sites, of shebby propaganda.
Jij wel. Vermoedelijk wordt er hard gelachen over je links naar kinderachtige info.

De site van de NOS? Grotendeels klopt het allemaal wel. Maar dat is nog lang niet het ergste. Voeg daar maar aan toe, wat ik hier boven allemaal schreef. Dat gaat allemaal over feiten, en wel de feiten, die relevant zijn voor de oplossing van het conflict. Vergeleken daarbij zijn al die verhalen over 1967 enz, irrelevante blabla.

Bedenk zelf maar waarom al die zaken in Nederland nooit openlijk besproken worden. Daar zijn heel wat redenen voor.
Maar daarmee poets je de relevante feiten niet weg. Die zorgen voor die hele terrorismedreiging hier.

Natuurlijk begrijp ik jou wel , je weet van gekkigheid niet wat wie en hoe je er allemaal bij kunt halen feit is dat als ISRAEL niet aangevallen was tot 3 x aan toe dan had het er echt anders uit gezien en dat ontken je gewoon niet zo goed als de zotten die keihard de Holocaust ontkennen !
Verder heb ik dit nog voor je :
Eerlijk gezegd hecht ik meer geloof aan het N.O.S journaal dan een jou stomme een zijdige gezwam, nog niet een van de vragen kan en kun je gewoon niet beantwoordden omdat je je zelf tegen spreekt !!
Maar om simpel weg alleen maar de JODEN de schuld te geven is bespottelijk
Jammer jou zielig gespartel tegen de feiten in werkt op m,n lachspieren onderhand !
Het is niet voor de eerste keer dat ik je met je KLOTEN voor het BLOK zet.
In voor jou beter verstaanbare taal heet dat gewoon SCHAAK-MAT !
Het is omdat je op een voor jou gunstige site *zit want ergens anders had je nog veel meer commentaar ( tegen gas ) gehad .
*90 % van de topic,s zijn antie Joods !
En de overige 10% zijn anti Westers.
Zo simpel ligt dat !

Maarten
15-11-06, 23:30
Geplaatst door gh.wille
feit is dat als ISRAEL niet aangevallen was tot 3 x aan toe dan had het er echt anders uit gezien

As is verbrande turf, wille. En je verhalen, dat zijn die uit de oude doos.
Mijn verhaal gaat helemaal over de veertig lange jaren die daarna kwamen, en de overduidelijke redenen waarom daar geen vrede komt.
En mijn verhalen over de oorzaken van geweld zijn ook nog helemaal gefundeerd in de westerse moraal, en alle westerse kennis over geweld en geweldspiralen.
GEEN SPELD krijg je daar tussen!
Er zijn hier al mensen geweest, die heel wat betere antwoorden gaven dan jij. Maar ook die legden gewoon het loodje in de discussies.
Maar in vergelijking daarmee bij jij gewoon een beetje aandoenlijk.. Anti-westers, anti-joods.. Ik bedoel, jij zult het allemaal best geloven, maar je wordt gewoon gezien als een menneke dat niet veel snapt, en bergen gekrakeel produceert.
Jij komt nog niet eens aan spelen toe, laat staan aan welke schaakmat dan ook.
Je krijgt ook alleen maar antwoord, omdat ik een beetje met je te doen heb. Misschien ben je wel een geschikte kerel.. Maar je wekt bijna de schijn inderdaad die bruinhemd te zijn, zoals Joesoef al zei.

Ik zou zeggen: lees dat stuk hierboven nog maar eens. En staan allemaal dingen in, waarvan je weet dat ze kloppen. En dan moet je zelf maar zien welke conclusie je zelf trekt uit die dingen.
Maar als je ze blijft weglaten, dan wordt je verder door helemaal niemand serieus genomen, behalve door vriendjes, die ook graag hard roepen.
Nogmaals, als je wilt dat er met je gediscussieerd wordt, dan zul je wat realisme moeten laten zien, en niet je bundel spookverhalen. het gaat niet om wat je denkt Wille, maar om de enorme hoeveelheid relevante feiten die je weg laat. Je moet het verder helemaal zelf weten hoor, maar je diskwalificeert jezelf. Daar hoef ik zelf niets voor te doen.

gh.wille
16-11-06, 00:33
Geplaatst door Maarten
As is verbrande turf, wille. En je verhalen, dat zijn die uit de oude doos.
Mijn verhaal gaat helemaal over de veertig lange jaren die daarna kwamen, en de overduidelijke redenen waarom daar geen vrede komt.
En mijn verhalen over de oorzaken van geweld zijn ook nog helemaal gefundeerd in de westerse moraal, en alle westerse kennis over geweld en geweldspiralen.
GEEN SPELD krijg je daar tussen!
Er zijn hier al mensen geweest, die heel wat betere antwoorden gaven dan jij. Maar ook die legden gewoon het loodje in de discussies.
Maar in vergelijking daarmee bij jij gewoon een beetje aandoenlijk.. Anti-westers, anti-joods.. Ik bedoel, jij zult het allemaal best geloven, maar je wordt gewoon gezien als een menneke dat niet veel snapt, en bergen gekrakeel produceert.
Jij komt nog niet eens aan spelen toe, laat staan aan welke schaakmat dan ook.
Je krijgt ook alleen maar antwoord, omdat ik een beetje met je te doen heb. Misschien ben je wel een geschikte kerel.. Maar je wekt bijna de schijn inderdaad die bruinhemd te zijn, zoals Joesoef al zei.


Ik zou zeggen: lees dat stuk hierboven nog maar eens. En staan allemaal dingen in, waarvan je weet dat ze kloppen. En dan moet je zelf maar zien welke conclusie je zelf trekt uit die dingen.
Maar als je ze blijft weglaten, dan wordt je verder door helemaal niemand serieus genomen, behalve door vriendjes, die ook graag hard roepen.
Nogmaals, als je wilt dat er met je gediscussieerd wordt, dan zul je wat realisme moeten laten zien, en niet je bundel spookverhalen. het gaat niet om wat je denkt Wille, maar om de enorme hoeveelheid relevante feiten die je weg laat. Je moet het verder helemaal zelf weten hoor, maar je diskwalificeert jezelf. Daar hoef ik zelf niets voor te doen.

Weer kom je met tegenstrijdige argumenten aan zetten weer de boel aan het verdraaien (jouw verhaal gaat niet over die 40 jaren maar dat van mij wel ,Frya haalt de tijd erbij van VER voor het UITROEPEN van de staat Israel! ALS HET MAAR ZO UIT KOMT! DE SCHOFTEN STREKEN WAAR ALLES MEE BEGONNEN IS WORDEN VERGETEN LOGISCH HET ONGENADIGE PAK OP HUN VERDOMMENIS WILLEN ZE NU NOG WREKEN EN DE ANDER OPZODEMIERS DIE ZE GEHAD HEBBEN OOK .

Daar ligt de bron van alle ellende haat en wraakzucht voor de smadelijke nederlagen,mijn god wat een afgang met een overmacht van 20 x als dat wat de joden hadden.
En dan nog verliezen en dat tot 3 x aan toe!
En de laffe moorden vergeten in MUNCHEN de hele wereld wist in een klap met wat voor gajus Israel TE DOEN HAD.

Maarten
16-11-06, 01:10
Geplaatst door gh.wille
Weer kom je met tegenstrijdige argumenten aan zetten
Wille, je ziet de hoofdzaken, of je ziet ze niet. Die keus heb je.
Zo niet, dan is alles wat je zegt enkel overtuigend voor jezelf, verder voor niemand.
Zelf zie ik geen enkele reden om in te gaan op alles wat je zegt. Ik ga je argumenten ook niet weerspreken. Kan wel aan de gang blijven. Ga maar fijn door met juichen aan je schaakbord. Maar op de andere stoel zit niemand. Als jij niet kunt kijken naar de meest relevante feiten, moet jij dat weten. Maar dan komt er niemand met je spelen hoor..

gh.wille
17-11-06, 18:35
Geplaatst door Maarten
Wille, je ziet de hoofdzaken, of je ziet ze niet. Die keus heb je.
Zo niet, dan is alles wat je zegt enkel overtuigend voor jezelf, verder voor niemand.
Zelf zie ik geen enkele reden om in te gaan op alles wat je zegt. Ik ga je argumenten ook niet weerspreken. Kan wel aan de gang blijven. Ga maar fijn door met juichen aan je schaakbord. Maar op de andere stoel zit niemand. Als jij niet kunt kijken naar de meest relevante feiten, moet jij dat weten. Maar dan komt er niemand met je spelen hoor..

Mij zal je om andere redenen iets minde zien .

Je vergelijking van het schaakbord is hele maal fantatisch :lole: net zo als Israel hun tegenstanders totaal heeft verslagen zo in het met jou ook , met hun staart tussen de benen weg lopen en gelijk JAKHALSEN weer terug komen stiekum gluiperig alles ontwijkende of niets zeggende antworden gevend onder tussen op alerlei mogelijke manieren wringend en verdraaiend onder de feiten uit zien te komen .
Met andere woorden de stoel blijft indderdaad leeg de JAKHALZEN METHODE wordt hier optima forma toegepast !!
Enkele voor beelden van deze methode :
Weerloze athleten in een Olympisch dorp gijzelen en LAFHARTIG vermoorden !
Tientallen aanslagen te veel om op te noemen ( al dan niet met gebruik van zelfmoordenaars.)
Kinderen en opgeschoten jeugd gedurig uit laten dagen ,pesten ,treiteren ( het van jongs af aan indoctrineren van kinderen ,niets is te gek (zelf baby,s in de wieg omhangen met vuurwapens en bijbehorende kogelgordels ) .
En je schofterige opmerking van 40 jaar dat ik terug ga in de tijd zelf ga je desnoods terug naar het jaar 100 als het je te pas komt .
Zeker al de ontruiming van de Gaza -Strook vergeten ,toen het gajus zels al tijdens de ontruiming al weer begon met provoceren!!!!
Was zeker ook 40 jaar geleden ?????

:D :zwaai:
Hier heb je nog een toegift:
Die stelligheid waarmee geponeerd wordt dat bezetting VOORAF gaat aan terrorisme lijkt me niet terecht. Al voor 1967 vonden regelmatig aanslagen plaats op Israelische burgers, en zelfs voordat de tweede wereldoorlog begon waren er joodse burgers het slachtoffer van terroristisch geweld.

p.s Het bovenstaande stukje komt uit de bron die wordt overigens herhaaldelijk gebruikt om de (Anti -Israel ) stukjes te plaatsen dus je evt K*T smoes van onbetrouwbare bronnen kun je ook wel vergeten !!
Ht zelfde als met sommige kranten die deugen voor geen meter behalve als ze iets negatiefs schrijven ,dan zijn ze wel goed.
Raar maar waar !

fransjan
17-11-06, 19:32
Geplaatst door gh.wille
.............
Tientallen aanslagen te veel om op te noemen ( al dan niet met gebruik van zelfmoordenaars.)
Kinderen en opgeschoten jeugd gedurig uit laten dagen ,pesten ,treiteren ( het van jongs af aan indoctrineren van kinderen ,niets is te gek (zelf baby,s in de wieg omhangen met vuurwapens en bijbehorende kogelgordels ) .
............

:D :zwaai: [/B]
Het kan nog gekker, je hebt ook het fenomeen Pallywood :nerd: :nerd:

Zoek maar eens met google pallywood.

gh.wille
17-11-06, 23:18
Geplaatst door fransjan
Het kan nog gekker, je hebt ook het fenomeen Pallywood :nerd: :nerd:

Zoek maar eens met google pallywood.

Nou kijk ergens is dit precies wat ik bedoel ,allEen gaat het hier om feiten en verwijten over en weer .
Maar aan eenzijdig gewijs met het vingertje heb ik een schurft ,ik heb ook meerdere keren erop gewezen dat de Israeli,s net zo veel schuld hebben ,maar volgens Maarten is dat niet het geval.
Ik vraag me af wat er gebeurt zou zijn als het i.p.v JODEN b.v gevluchten MOSLIMS uit KENIA of weet ik veel wat voor land hadden geweest !
Het gewoon een Questi van onderling geloofs verschil !

Mistral
17-11-06, 23:34
Olmert wil Oorlog.

Zijn voorvaderen hebben zich willens en wetens in naam van de VN grond toege-eigend.

Op die grond misdragen en misdroegen ze zich nog eens vreselijk.

Daarnaast hebben ze de gestolen grond nog verder uitgebreid, ook daar dood en verderf zaaiend.

Ja ach de arme joodjes.

Ik ben geen moslimfreak of antisemiet. Maar het hele ontstaan en handhaving van de staat israel stinkt.

Die stinkende meuk wordt met hand en tand verdedigd door o.a. ons zielige CDA.
Van Agt heeft zijn mond wel eens opengetrokken, maar eigenlijk wordt je in NL nog steeds beschouwd als een halve nazi als je kritiek hebt op Israel.

Goh goh hypocriet kutland, voor hetzelfde geld hadden we Duits gesproken nu.

M.

gh.wille
17-11-06, 23:48
Geplaatst door Mistral
Olmert wil Oorlog.

Zijn voorvaderen hebben zich willens en wetens in naam van de VN grond toege-eigend.

Op die grond misdragen en misdroegen ze zich nog eens vreselijk.

Daarnaast hebben ze de gestolen grond nog verder uitgebreid, ook daar dood en verderf zaaiend.

Ja ach de arme joodjes.

Ik ben geen moslimfreak of antisemiet. Maar het hele ontstaan en handhaving van de staat israel stinkt.

Die stinkende meuk wordt met hand en tand verdedigd door o.a. ons zielige CDA.
Van Agt heeft zijn mond wel eens opengetrokken, maar eigenlijk wordt je in NL nog steeds beschouwd als een halve nazi als je kritiek hebt op Israel.

Goh goh hypocriet kutland, voor hetzelfde geld hadden we Duits *gesproken nu.

M.

*
Ja dat klopt als een bus!
Met dit verschil dat er nu ook geen Palestijns -Joods geschil had geweest !
Er waren dan geen JODEN meer geweest!!!!!!!!!!!!!!
Maar ook geen aanverwante rassen zoals Arabieren en Palestijnen!!!!!!!!!!!!!
Die stonden als (staatvijand nu 2 op het lijstje van de Nazie,s ) zie conferencie van POSEN .
Maar dank zij de geallieerden met als grootse deelnemer de Amerikanen en hun enorme industrie SPREKEN wij geen DUITS en bleven er nog genoeg JODEN over om de staat ISRAEL te stichten.
Niet leuk?
De waarheid is ook nooit leuk om te horen ,maar wat je graag horen wilt is niet altijd de Waarheid !
Hier heb je bij voorbeeld de MAARTEN of FRYA van ISRAEL:
http://www.homepages.hetnet.nl/~fm-ter-horst/Oslo.htm

Erger je dood of geniet er maar van dat hangt af voor wie je bent !
Begin je iets te begrijpen ?
En als Nederland zo,n KUT land is ,noem mij dan ff EEN land op wat iets minder KUT is dan gaan we daar toch heen.

:-)

gh.wille
18-11-06, 00:18
Geplaatst door Maarten
As is verbrande turf, wille. En je verhalen, dat zijn die uit de oude doos.
Mijn verhaal gaat helemaal over de veertig lange jaren die daarna kwamen, en de overduidelijke redenen waarom daar geen vrede komt.
En mijn verhalen over de oorzaken van geweld zijn ook nog helemaal gefundeerd in de westerse moraal, en alle westerse kennis over geweld en geweldspiralen.
GEEN SPELD krijg je daar tussen!
Er zijn hier al mensen geweest, die heel wat betere antwoorden gaven dan jij. Maar ook die legden gewoon het loodje in de discussies.
Maar in vergelijking daarmee bij jij gewoon een beetje aandoenlijk.. Anti-westers, anti-joods.. Ik bedoel, jij zult het allemaal best geloven, maar je wordt gewoon gezien als een menneke dat niet veel snapt, en bergen gekrakeel produceert.
Jij komt nog niet eens aan spelen toe, laat staan aan welke schaakmat dan ook.
Je krijgt ook alleen maar antwoord, omdat ik een beetje met je te doen heb. Misschien ben je wel een geschikte kerel.. Maar je wekt bijna de schijn inderdaad die bruinhemd te zijn, zoals Joesoef al zei.

Ik zou zeggen: lees dat stuk hierboven nog maar eens. En staan allemaal dingen in, waarvan je weet dat ze kloppen. En dan moet je zelf maar zien welke conclusie je zelf trekt uit die dingen.
Maar als je ze blijft weglaten, dan wordt je verder door helemaal niemand serieus genomen, behalve door vriendjes, die ook graag hard roepen.
Nogmaals, als je wilt dat er met je gediscussieerd wordt, dan zul je wat realisme moeten laten zien, en niet je bundel spookverhalen. het gaat niet om wat je denkt Wille, maar om de enorme hoeveelheid relevante feiten die je weg laat. Je moet het verder helemaal zelf weten hoor, maar je diskwalificeert jezelf. Daar hoef ik zelf niets voor te doen.

Hier heb je een stukje van de Israelische MAARTEN *):

De wereld veroordeeld Israël en niet de ‘Palestijnse’ moordenaars. Is het niet uitermate vreemd dat de wereld toestaat dat zelfmoordenaars zich tussen onschuldige Israëlische burgers opblazen? Is het niet merkwaardig dat er door de wereldgemeenschap geen enkele veroordeling plaatsvindt voor deze misdaad tegen de menselijkheid? Men noemde Arafat ’president’ en de moordende bendes vrijheidstrijders. Een grote schare supporters onder wie de ministers van Buitenlandse zaken van de Europese Unie, de Verenigde Naties en verschillende kerkelijke leiders, hebben de uitvinder van het moderne terrorisme, op handen gedragen en waren regelmatig bij hem te gast in Ramallah, waar ze als goede vrienden breed lachend door de terreurbaas werden ontvangen. ‘Palestijnse’ terroristen verbergen zich temidden van burgers, schieten vanuit scholen en ziekenhuizen en gebruiken hun buren als menselijk schild. Alles mag van Europa, de VN en kerkelijke machthebbers.

*) Volgens mij is het jou dubbelganger die zich ""bekeerd"" heeft tot het Joodse geloof !

:D

gh.wille
18-11-06, 16:32
Geplaatst door gh.wille
Hier heb je een stukje van de Israelische MAARTEN *):

De wereld veroordeeld Israël en niet de ‘Palestijnse’ moordenaars. Is het niet uitermate vreemd dat de wereld toestaat dat zelfmoordenaars zich tussen onschuldige Israëlische burgers opblazen? Is het niet merkwaardig dat er door de wereldgemeenschap geen enkele veroordeling plaatsvindt voor deze misdaad tegen de menselijkheid? Men noemde Arafat ’president’ en de moordende bendes vrijheidstrijders. Een grote schare supporters onder wie de ministers van Buitenlandse zaken van de Europese Unie, de Verenigde Naties en verschillende kerkelijke leiders, hebben de uitvinder van het moderne terrorisme, op handen gedragen en waren regelmatig bij hem te gast in Ramallah, waar ze als goede vrienden breed lachend door de terreurbaas werden ontvangen. ‘Palestijnse’ terroristen verbergen zich temidden van burgers, schieten vanuit scholen en ziekenhuizen en gebruiken hun buren als menselijk schild. Alles mag van Europa, de VN en kerkelijke machthebbers.

*) Volgens mij is het jou dubbelganger die zich ""bekeerd"" heeft tot het Joodse geloof !

Bijna vergeten de(bron) te vermelden :

http://www.homepages.hetnet.nl/~fm-ter-horst/Oslo.htm

:D

En de stoel bleef leeg om begrijpelijke redenen !

:zwaai: