PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Nederland doelwit Al-Qaeda'



Mark
13-11-06, 08:25
'Nederland doelwit Al-Qaeda'

Gepost door Christiaan (--Christiaan--) - Bron: De Telegraaf
Gepubliceerd: maandag 13 november 2006 @ 07:55
"Nederland is een van de voornaamste doelwitten van Al-Qaeda, voor nieuwe, spectaculaire aanslagen," onthult een uit Iran overgelopen geheim agent. Nederland kwam ter sprake bij een overleg tussen de overheid van Iran en de leiders van Al-Qaeda in 2004.

De organisatie zou over voldoende mensen in ons land bezitten om een aanslag te plegen. Bovendien werden er nog aanslagen voorgesteld in het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. De aanslagen zouden volgens de Iraanse ex-agent tijdens de feestdagen op trein- en vliegverbindingen gepleegd worden.

Marsipulami
13-11-06, 08:46
al Qaeda bestaat niet !

Gerard074
13-11-06, 08:46
Oei, ik denk direkt aan Randstadrail, net klaar. Vorige week al een trein ontspoord tijdens proefrijden. Maar ja daar zit toch niemand in met de kerst.

Witte78
13-11-06, 08:56
Heel betrouwbare bron zeg. Een uit Iran overgelopen geheim agent. Tegen wie heeft hij dit vertelt? Is het allemaal geverificeerd? Elke idioot kan dit wel zeggen.

Slecht dat zoiets als dit wordt gepubliceerd.

Qaiys
13-11-06, 08:58
Geplaatst door Mark
'Nederland doelwit Al-Qaeda'

Gepost door Christiaan (--Christiaan--) - Bron: De Telegraaf
Gepubliceerd: maandag 13 november 2006 @ 07:55
"Nederland is een van de voornaamste doelwitten van Al-Qaeda, voor nieuwe, spectaculaire aanslagen," onthult een uit Iran overgelopen geheim agent. Nederland kwam ter sprake bij een overleg tussen de overheid van Iran en de leiders van Al-Qaeda in 2004.

De organisatie zou over voldoende mensen in ons land bezitten om een aanslag te plegen. Bovendien werden er nog aanslagen voorgesteld in het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. De aanslagen zouden volgens de Iraanse ex-agent tijdens de feestdagen op trein- en vliegverbindingen gepleegd worden.

Volgens mij had dat moeten zijn: Over voldoende mensen in ons land beschikken.

Marsipulami
13-11-06, 09:04
Geplaatst door Witte78
Heel betrouwbare bron zeg. Een uit Iran overgelopen geheim agent. Tegen wie heeft hij dit vertelt? Is het allemaal geverificeerd? Elke idioot kan dit wel zeggen.

Misschien wilde de IND een ander asielverhaal niet geloven ?

Mark
13-11-06, 09:09
Geplaatst door Qaiys
Volgens mij had dat moeten zijn: Over voldoende mensen in ons land beschikken.

Het komt uit de Telegraaf dus het origineel was waarschijnlijk in stripvorm gepubliceerd.

John2
13-11-06, 09:23
Nee, hoor het orgineel was al eens geplaatst door mij, dat zij aanslagen zou plegen rond de kerstdagen.

Maar we zien het wel, de eerste beste die rond de feestdagen bij mij in de buurt komt met Jurk aan baard van 60 cm, blaas ik het leven uit.

Dus kijk niet raar als er volgende week in de krant staat Sinterklaas bij intocht vermoord :engel:

M@riska
13-11-06, 09:30
Geplaatst door John2
Nee, hoor het orgineel was al eens geplaatst door mij, dat zij aanslagen zou plegen rond de kerstdagen.

Maar we zien het wel, de eerste beste die rond de feestdagen bij mij in de buurt komt met Jurk aan baard van 60 cm, blaas ik het leven uit.

Dus kijk niet raar als er volgende week in de krant staat Sinterklaas bij intocht vermoord :engel:


Haha. :moe:

Pixelshade
13-11-06, 09:31
Iran en AlQaeda :moe:

Dat zijn twee grote vijanden van elkaar, dit bericht kan de prullenbak in

~* Lady K *~
13-11-06, 09:41
Iedereen kan hier luchtg overdoen en de dreiging verwerpen maar we weten allemaal wat er gebeurd is in de vs, madrid en engeland..... er kan pas achteraf bepaald worden of het loos alarm was. Je kutn daar nu niet vanuit gaan.

Ik voel me dus wél bedreigd en vind het jammer dat er op die manier in een land waar zoveel culturen naast elkaar leven weer haat en achterdocht gezaaid wordt!

Witte78
13-11-06, 09:50
Geplaatst door ~* Lady K *~
Iedereen kan hier luchtg overdoen en de dreiging verwerpen maar we weten allemaal wat er gebeurd is in de vs, madrid en engeland..... er kan pas achteraf bepaald worden of het loos alarm was. Je kutn daar nu niet vanuit gaan.

Ik voel me dus wél bedreigd en vind het jammer dat er op die manier in een land waar zoveel culturen naast elkaar leven weer haat en achterdocht gezaaid wordt!

Wat schiet je als burger er mee op door dit te weten? Het enige wat dit bericht veroorzaakt is angst en meer verdeeldheid. Het veroorzaakt precies wat jij verafschuwd.

Dat de AIVD dit soort informatie serieus neemt, daar ga ik wel van uit. En aan hun is dan de taak om een eventuele aanslag te voorkomen.

Eni
13-11-06, 09:57
Geplaatst door Witte78

Dat de AIVD dit soort informatie serieus neemt, daar ga ik wel van uit. En aan hun is dan de taak om een eventuele aanslag te voorkomen.

En als dat gebeurd, begint de helft van het prikbord te janken en te schreeuwen dat zo iemand een lintje moet krijgen.

Umarvlie
13-11-06, 10:03
Geplaatst door ~* Lady K *~
Iedereen kan hier luchtg overdoen en de dreiging verwerpen maar we weten allemaal wat er gebeurd is in de vs, madrid en engeland..... er kan pas achteraf bepaald worden of het loos alarm was. Je kutn daar nu niet vanuit gaan.

Ik voel me dus wél bedreigd en vind het jammer dat er op die manier in een land waar zoveel culturen naast elkaar leven weer haat en achterdocht gezaaid wordt!

Blijf nou maar bij de les en pas op met oversteken want daar is het risico dat je overlijd nog altijd een stuk groter.

freya
13-11-06, 10:14
Geplaatst door Witte78


Slecht dat zoiets als dit wordt gepubliceerd.


Hoezo?

Weet je wel hoeveel geld er tegenwoordig wordt verdiend in de beveiligingsbrance? Al die nieuwe controle-systemen, al die bewakers.
Deze booming business geeft een enorme impuls aan de economie :duim:

fransjan
13-11-06, 10:27
Geplaatst door freya
Hoezo?

Weet je wel hoeveel geld er tegenwoordig wordt verdiend in de beveiligingsbrance? Al die nieuwe controle-systemen, al die bewakers.
Deze booming business geeft een enorme impuls aan de economie :duim:
Als er veel beveiliging nodig is, zorgt dat voor beperking van de bewegingsvrijheid en stroperigheid. Beslist geen aanjager van de economie.

En je kunt een euro maar 1x uitgeven.

~* Lady K *~
13-11-06, 10:28
Geplaatst door Umarvlie
Blijf nou maar bij de les en pas op met oversteken want daar is het risico dat je overlijd nog altijd een stuk groter.

Nee nu voel ik me een stuk veiliger!
Een aanrijding is een kwestie van niet goed opletten.
En ik vind het niet vreemd dat ik me bedreigt voel als je beseft dat de aanslagen , ALS ze gespleegt worden, gepleegt worden op treinen en stations, als ik 4 dagen in de week dát verveoersmiddel gebruik op de tijden die ze spits noemen. Ja, ook rond de feestdagen.
Dan zit ik niet lekker meer hoor, jij wel?

Umarvlie
13-11-06, 10:35
Geplaatst door ~* Lady K *~
Nee nu voel ik me een stuk veiliger!
Een aanrijding is een kwestie van niet goed opletten.
En ik vind het niet vreemd dat ik me bedreigt voel als je beseft dat de aanslagen , ALS ze gespleegt worden, gepleegt worden op treinen en stations, als ik 4 dagen in de week dát verveoersmiddel gebruik op de tijden die ze spits noemen. Ja, ook rond de feestdagen.
Dan zit ik niet lekker meer hoor, jij wel?

Als ik een analogie mag gebruiken, veel mensen stappen zonder na te denken in een auto maar zijn bang om te vliegen. Vliegen is nochthans veel veiliger. Zo ook met terrorisme vs verkeer, ik begrijp het wel, een aanrijding 1 of 2 doden is niet zo'n spektakel als een trein met 100 doden dus wordt er kwa media etc veel meer aandacht op het laatste gevestigd wat de indruk wekt dat terrorisme doodsoorzaak no#1 is.

Laat je dus niet gek maken door pers/journalisme wat alleen maar uit is op omzet en daarom dus spektakel nieuws brengt.

PS Terrorisme kun je niet tegengaan, je kan nog zo veel maatregelen treffen, je houd die ene dwaas met zijn bom in zijn tas toch niet tegen. Daar kun je je bij neerleggen en gewoon doorgaan met je leven of je laten opnaaien door de pers en er niet van kunnen slapen. Jouw keuze maar ik kies voor het eerste.

super ick
13-11-06, 17:23
Geplaatst door Umarvlie
Als ik een analogie mag gebruiken, veel mensen stappen zonder na te denken in een auto maar zijn bang om te vliegen. Vliegen is nochthans veel veiliger. Zo ook met terrorisme vs verkeer, ik begrijp het wel, een aanrijding 1 of 2 doden is niet zo'n spektakel als een trein met 100 doden dus wordt er kwa media etc veel meer aandacht op het laatste gevestigd wat de indruk wekt dat terrorisme doodsoorzaak no#1 is.

Laat je dus niet gek maken door pers/journalisme wat alleen maar uit is op omzet en daarom dus spektakel nieuws brengt.

PS Terrorisme kun je niet tegengaan, je kan nog zo veel maatregelen treffen, je houd die ene dwaas met zijn bom in zijn tas toch niet tegen. Daar kun je je bij neerleggen en gewoon doorgaan met je leven of je laten opnaaien door de pers en er niet van kunnen slapen. Jouw keuze maar ik kies voor het eerste.

Vergeet niet dat het gevolg van een aanslag desastreuze gevolgen heeft voor het politiek spectrum. Kijk maar eens in Spanje, de gedoodverfde favoriet verloor in 1 klap (beeldspraak) zijn mederheid.

Fortuyn heeft bewezen dat er voldoende emotiestemmers zijn voor 25 zetels. Die gaan onder het motto 'nu is het genoeg geweest' gegarandeerd linea recta naar rechts.

Maarten
13-11-06, 19:11
Bos had voor de afwisseling een keer helemaal gelijk. Ik zeg het zo:

Nederland heeft in het verleden een goede naam opgebouwd door de tolerantie, de steun voor de mensenrechten, flexibiliteit, en de vriendelijke vrijheid. De wereld ontleende daar blijkbaar hoop aan.

Die naam is helemaal verknald door Balkenende's steun aan Bush, en de draconische reacties op de Arabieren, die zelfs de Amerikanen niet meer begrijpen. Dus zijn we nou weer het zoveelste irrelevante landje, gewoon omdat de feestverlichting niet meer brandt.

En intussen komen we gewoon in de gevarenzone door die buitenlandpolitiek, waarbij al die beginselen weer geschonden worden.
Je mag dus best bang zijn voor aanslagen, en maatregelen nemen, maar er is weinig plaats meer voor morele verontwaardiging in die zaak. Wie kaatst kan de bal verwachten.

Maar het verhaal hierboven lijkt Broodje Kameel.

Bart.NL
13-11-06, 19:30
Geplaatst door Pixelshade
Iran en AlQaeda :moe:

Dat zijn twee grote vijanden van elkaar, dit bericht kan de prullenbak in

Misschien hebben ze jouw oproep wel ter harte genomen.


Geplaatst door Pixelshade
Muslims unite...

Maarten
13-11-06, 19:36
Geplaatst door Umarvlie
Terrorisme kun je niet tegengaan, je kan nog zo veel maatregelen treffen, je houd die ene dwaas met zijn bom in zijn tas toch niet tegen.
Die kun je wel tegenhouden. En vrij makkelijk zelfs.
Die Terroristen zijn vrij duidelijk over hun motieven.
Je kunt ze hun motieven ontnemen.

De enige maatregel die daar voor nodig is, is weer een beleid gaan voeren overeenkomsting de VN-beginselen, waar we altijd zo hard over roepen.
De regering hoeft enkel af en toe duidelijk stelling te nemen tegen de westerse krachten, die de VN-beginselen duidelijk ondergraven.
Kortom, simpelweg opelijke kritiek op Israel en Bush, deugdelijk onderbouwd vanuit die westerse normen en waarden.

Al Qaida gaat nog zitten glimlachen: In Nederland begrijpen ze tenminste wat.
Vermoedelijk is dat absoluut genoeg, gezien het gebrek aan zinnige geluiden in de westerse politiek.
Iedereen gaat ons weer leuk vinden: Amerikaanse democraten, moslims, alle mensenrechtenorganisaties, en alle vredelievende krachten op de wereld.
Maar dat doen we niet, dus tel uit je winst.
Noem Balkenende gerust een varken.

gh.wille
13-11-06, 22:59
Geplaatst door Maarten
Die kun je wel tegenhouden. En vrij makkelijk zelfs.
Die Terroristen zijn vrij duidelijk over hun motieven.
Je kunt ze hun motieven ontnemen.

De enige maatregel die daar voor nodig is, is weer een beleid gaan voeren overeenkomsting de VN-beginselen, waar we altijd zo hard over roepen.
De regering hoeft enkel af en toe duidelijk stelling te nemen tegen de westerse krachten, die de VN-beginselen duidelijk ondergraven.
Kortom, simpelweg opelijke kritiek op Israel en Bush, deugdelijk onderbouwd vanuit die westerse normen en waarden.

Al Qaida gaat nog zitten glimlachen: In Nederland begrijpen ze tenminste wat.
Vermoedelijk is dat absoluut genoeg, gezien het gebrek aan zinnige geluiden in de westerse politiek.
Iedereen gaat ons weer leuk vinden: Amerikaanse democraten, moslims, alle mensenrechtenorganisaties, en alle vredelievende krachten op de wereld.
Maar dat doen we niet, dus tel uit je winst.
Noem Balkenende gerust een varken.

Zo denken er meer over :
In the “liberal-minded” Netherlands, famous for its brutal and violent colonial history, racism is becoming part of Dutch values. Muslims have become targets of religiously motivated attacks. After the killing of an anti-Muslim fanatic and unknown Dutch film maker, Theo van Gogh, allegedly by a Dutch Muslim of African origin, after making the obscene film about Islam, the Netherlands erupted in anti-Muslim racism. The death of a Muslims-hater is used to justify much uglier crimes. Islamic schools and Mosques were bombed and set on fire. Muslim women were attacked throughout Holland. The rightwing Dutch government is embarking on anti-Muslim legislation to crack down on immigration and close-down “suspected” Mosques, and give police power to arrest people of Muslim faith. Although Muslims make up about one million (6%) of the Dutch population, former EU Commissioner Frits Bolkestein, said recently; “The most common first name registered at birth these days in Amsterdam is Mohammed. This, they say, is the Europe-to-be”.

:nl:

ronald
13-11-06, 23:09
Geplaatst door Maarten
Die kun je wel tegenhouden. En vrij makkelijk zelfs.
Die Terroristen zijn vrij duidelijk over hun motieven.
Je kunt ze hun motieven ontnemen.

De enige maatregel die daar voor nodig is, is weer een beleid gaan voeren overeenkomsting de VN-beginselen, waar we altijd zo hard over roepen.
De regering hoeft enkel af en toe duidelijk stelling te nemen tegen de westerse krachten, die de VN-beginselen duidelijk ondergraven.
Kortom, simpelweg opelijke kritiek op Israel en Bush, deugdelijk onderbouwd vanuit die westerse normen en waarden.

Al Qaida gaat nog zitten glimlachen: In Nederland begrijpen ze tenminste wat.
Vermoedelijk is dat absoluut genoeg, gezien het gebrek aan zinnige geluiden in de westerse politiek.
Iedereen gaat ons weer leuk vinden: Amerikaanse democraten, moslims, alle mensenrechtenorganisaties, en alle vredelievende krachten op de wereld.
Maar dat doen we niet, dus tel uit je winst.
Noem Balkenende gerust een varken.



Wat ben je toch heerlijk naief .... = dom.

fransjan
13-11-06, 23:09
Geplaatst door Maarten
Die kun je wel tegenhouden. En vrij makkelijk zelfs.
Die Terroristen zijn vrij duidelijk over hun motieven.
Je kunt ze hun motieven ontnemen.

De enige maatregel die daar voor nodig is, is weer een beleid gaan voeren overeenkomsting de VN-beginselen, waar we altijd zo hard over roepen.
De regering hoeft enkel af en toe duidelijk stelling te nemen tegen de westerse krachten, die de .....



Die kun je wel tegenhouden. En vrij makkelijk zelfs.

Moslimlanden houden zichzelf ook soms niet aan VN-resoluties met het argument: Israel doet het ook niet.

Nederland is zelf een westers land en een westerse kracht. Nederland moet niet tegen zichzelf ingaan.


Kortom, simpelweg opelijke kritiek op Israel en Bush,
Je doet niet anders. En het internet staat er vol mee.


Maar dat doen we niet, dus tel uit je winst.
Noem Balkenende gerust een varken.
BAH!!!