PDA

Bekijk Volledige Versie : Film "Kruistocht in spijkerbroek" in wereldpremiere



Marsipulami
13-11-06, 09:54
Klik voor de trailer (http://chello.filmfocus.nl/trailers/list.php?id=20215&tr_id=2169&speed=2&type=1)

Marsipulami
13-11-06, 09:57
Kruistocht in spijkerbroek

Grootse verfilming naar het boek van Thea Beckman waarin een moderne jongen terechtkomt in de middeleeuwen en vrienden, vertrouwen en liefde vindt
Regie: Ben Sombogaart
Cast: Joe Flynn, Stephanie Leonidas, Jan Decleir
Genre: Avonturenfilm, Fantasy
Lengte: 125 minuten
Verwacht: 15 november 2006

De vijftienjarige Dolf gebruikt een prototype van een tijdmachine en belandt tegen zijn wil in de middeleeuwen. Hij wordt neergeslagen door overvallers, maar wordt gered door de mooie en stoere Jenne. Zij maakt deel uit van een kinderkruistocht: achtduizend kinderen op weg naar Jeruzalem om de stad te bevrijden van de Arabieren. Dolf helpt de kinderen de verschrikkelijke bergen te trotseren, infectieziekten te overwinnen en rovende ridders te bevechten. Langzaamaan begint hij zich te realiseren dat het echte gevaar niet schuilt achter de volgende bergtop, maar dat in de kruistocht zelf. Dolf verdenkt de charismatische leider van de kruistocht, vader Anselmus, ervan hem in te zetten als een pion in zijn verschrikkelijke plannen...


In 1974 won de Nederlandse schrijfster Thea Beckman (1923 - 2004) de Gouden Griffel voor haar historische avonturenroman 'Kruistocht in spijkerbroek', een verhaal dat jong en oud nog altijd weet te boeien. Toch heeft deze grootse Engelstalige verfilming, een Vlaams-Nederlandse co-productie, lang op zich laten wachten. Regisseur Ben Sombogaart verdiende zijn sporen met jeugdfilms als 'Het zakmes', 'Abeltje' en 'Pluk van de Petteflet', en maakte bovendien de succesvolle boekverfilming van 'De tweeling'. Hoofdrollen in 'Kruistocht in spijkerbroek' ('Crusade in Jeans') zijn voor Joe Flynn (Dolf), Stephanie Leonidas (Jenne) en Michael Culkin (Anselmus), aangevuld door internationale sterren als Emily Watson, Jan Decleir en Udo Kier.

© filmfocus.nl

Dolle Fatima
13-11-06, 12:49
Ik ga em zeker kijken, al was het alleen al omdat ik dat boek zo vaak gelezen heb. Die trailer is wel een beetje vaag, boek gaat anders.

Rabi'ah.
13-11-06, 14:44
Die ga ik insha'Allah zeker bezoeken!

Ik heb echt geleefd met dat boek. :verliefd: