PDA

Bekijk Volledige Versie : Zo hoort het Nederland!



John2
13-11-06, 13:05
Nederlanders arresteren vijf mannen in Uruzgan
12 november 2006, 17:27

DEN HAAG (ANP) - Zondagochtend hebben Nederlandse militairen van de Task Force Uruzgan, in samenwerking met eenheden van de Afghaanse Nationale Veiligheidsorganisaties, vijf verdachte personen aangehouden in de omgeving van Tarin Kowt. Dat maakte het ministerie van Defensie zondag bekend.

Op basis van informatie van de lokale bevolking werden in de omgeving van de Afghaanse stad Tarin Kowt twee locaties bezocht, die vermoedelijk als wapenopslagplaats werden gebruikt.

Inderdaad troffen de militairen op beide locaties wapens aan, aldus Defensie. De wapens zijn in beslag genomen. Het betreffen klein kaliber wapens met bijbehorende munitie, handgranaten en afvuurinstallaties voor zogenaamde 'rocket propelled grenades'.

Taliban

Bij de actie zijn vijf verdachte personen gearresteerd. Drie van hen worden er van verdacht Taliban-commandanten te zijn. Volgens een woordvoerder van Defensie is het voor het eerst dat Nederlandse militairen Afghanen arresteren tijdens een dergelijke operatie.

Defensie noemt de operatie ,,succesvol'', en er is geen schot gelost. De vijf verdachte personen worden, in afwachting van hun overdracht aan de Afghaanse autoriteiten, vastgehouden op Kamp Holland. Binnen 96 uur moeten zij worden overgedragen.

Daarom is het Nederlands leger geliefd.
Voor de jongens in Uruzgan, mijn complimenten!

Hawa
13-11-06, 15:03
Ik weet niet als ik compliment hierover moet gaan geven, je weet echter nooit hoe de vork in de steel zit.
Als ik de documentaire over onze troepen,van Nederlandse originge,gemaakt izw met journalist Kerskens, betwijfel ik deze actie..
Pottenkijkers willen ze al helemaal niet. Stamleden zijn boos op de Nederlanders, die onschuldige burgers bombardeerden, de slachtoffers,vrouwen en kinderen, geen water aanboden,en al helemaal geen hulp gingen verlenen.
En journalist Karskens heeft men betiteld van achter de rug om lullen,stamhoofden indiscrediet brengen, etc,etc...
In het distrikt Torokowt, loopt iedereen met een baard,is een Talibaan gebiedsdeel. De Talibaan wil nieteens dialoog aangaan, die wil dat iedereen weggaat. De mensen zijn zo arm als Job. Vooral kinderen zien eruit als kleine volwassenen, en vrouwen zie je niet met gezicht,die kwijnen al helemaal weg, in die boerkaas.
En dan lopen er de mannen rond op krukken, zonder benen, of armen,
Madrassas bieden enige hulp aan kinderen,ze krijgen daar te eten,maar moeten Koran uit hoofd leren, en snappen er geen yota van. Zelfs die kinderen worden ingeschakeld voor heilige jihad,en geindoctrineerd door Taliban.
We kunnen alles wel platbombarderen,dat heeft geen enkele zin. Het enigste is toch maar die dialoog voeren met die Talibaan, of anders die mensen geld geven voor overleven,ipv geld investeren in kogels en wapens en vieze bommen, waar de mensen ziek van worden...
Waarom zetten ze daar geen schoenenfabriek neer ofzo, met ortho-pedisch schoeisel, en protheses,dat is tenminste al iets,
Je kan wel scholen openen voor meisjes, maar die worden toch al gediscrimineerd, leraressen vermoord, etc, etc,
Water en eten is allerbelangrijkste en medische voorzieningen,
Praten, en nog eens praten,
Maar het land opbouwen is nog niks van terecht gekomen,helaas,en die propaganda machine van de Talibaan gaat gewoonweg wel door,die mentaliteit zie je in Irak! Talibaan mentaliteit is een kwaadaardig en gebaseerd op politieke islam,die de hele koran uitspit, op middeleeuws gedachtengoed,dat zie je hier ook in Nederland. Deze lieden halen de hele Islam-geloof onderuit,ipv Islam een keer in goedekoers te gaan zetten,maar macht is macht,en het westen weet het altijd beter,en daarom zal het nog wel eventjes duren voordat men de wapens eens inlevert. Deze wereld is om gek van te worden. Overal zie je moord en doodslag. Maar in Afghanistan, zijn er vele bevolkingsgroepen, die ooit eens harmonie hebben gehad, al een kwarteeuw oorlog. En Hoe!
En nog!
Het is inderdaad een pluspunt dat je zonder bloedvergieten een zogenaamde wapenarsenaal oprolt, maar vergis je niet, de meesten hebben wel een wapen, een Kallasnikoff,maar doet het nieteens,ze lopen daar rond te leuren met kapotte mitrailleurs.....
Ik hou mijn hart vast,

super ick
13-11-06, 17:00
Geplaatst door Hawa
Ik weet niet als ik compliment hierover moet gaan geven, je weet echter nooit hoe de vork in de steel zit.
Als ik de documentaire over onze troepen,van Nederlandse originge,gemaakt izw met journalist Kerskens, betwijfel ik deze actie..
Pottenkijkers willen ze al helemaal niet. Stamleden zijn boos op de Nederlanders, die onschuldige burgers bombardeerden, de slachtoffers,vrouwen en kinderen, geen water aanboden,en al helemaal geen hulp gingen verlenen.
En journalist Karskens heeft men betiteld van achter de rug om lullen,stamhoofden indiscrediet brengen, etc,etc...
In het distrikt Torokowt, loopt iedereen met een baard,is een Talibaan gebiedsdeel. De Talibaan wil nieteens dialoog aangaan, die wil dat iedereen weggaat. De mensen zijn zo arm als Job. Vooral kinderen zien eruit als kleine volwassenen, en vrouwen zie je niet met gezicht,die kwijnen al helemaal weg, in die boerkaas.
En dan lopen er de mannen rond op krukken, zonder benen, of armen,
Madrassas bieden enige hulp aan kinderen,ze krijgen daar te eten,maar moeten Koran uit hoofd leren, en snappen er geen yota van. Zelfs die kinderen worden ingeschakeld voor heilige jihad,en geindoctrineerd door Taliban.
We kunnen alles wel platbombarderen,dat heeft geen enkele zin. Het enigste is toch maar die dialoog voeren met die Talibaan, of anders die mensen geld geven voor overleven,ipv geld investeren in kogels en wapens en vieze bommen, waar de mensen ziek van worden...
Waarom zetten ze daar geen schoenenfabriek neer ofzo, met ortho-pedisch schoeisel, en protheses,dat is tenminste al iets,
Je kan wel scholen openen voor meisjes, maar die worden toch al gediscrimineerd, leraressen vermoord, etc, etc,
Water en eten is allerbelangrijkste en medische voorzieningen,
Praten, en nog eens praten,
Maar het land opbouwen is nog niks van terecht gekomen,helaas,en die propaganda machine van de Talibaan gaat gewoonweg wel door,die mentaliteit zie je in Irak! Talibaan mentaliteit is een kwaadaardig en gebaseerd op politieke islam,die de hele koran uitspit, op middeleeuws gedachtengoed,dat zie je hier ook in Nederland. Deze lieden halen de hele Islam-geloof onderuit,ipv Islam een keer in goedekoers te gaan zetten,maar macht is macht,en het westen weet het altijd beter,en daarom zal het nog wel eventjes duren voordat men de wapens eens inlevert. Deze wereld is om gek van te worden. Overal zie je moord en doodslag. Maar in Afghanistan, zijn er vele bevolkingsgroepen, die ooit eens harmonie hebben gehad, al een kwarteeuw oorlog. En Hoe!
En nog!
Het is inderdaad een pluspunt dat je zonder bloedvergieten een zogenaamde wapenarsenaal oprolt, maar vergis je niet, de meesten hebben wel een wapen, een Kallasnikoff,maar doet het nieteens,ze lopen daar rond te leuren met kapotte mitrailleurs.....
Ik hou mijn hart vast,

Voor praten is het een beetje laat nu.

Maarten
13-11-06, 20:20
Afghanistan kan enkel gewonnen worden, als de VN-krachten daar geloofwaardig zijn, en het vertrouwen van de bevolking winnen.

Er is al vaker geopperd, dat dit nooit kan lukken, als er niet genoeg afstand van de Amerikanen daar gehouden wordt.

Je mag vinden dat de Amerikanen een goede reden voor hun inval hadden, maar feit is dat ze enkel vanwege Bin Laden binnen vielen, en een ravage veroorzaakten, en vaak op een vreselijke manier huishouden. Een groot deel van de bevolking is daar de dupe van.
Het zijn dus domweg bezetters, die niet veel meer brengen, dan de oorlog tegen de Taliban. Dit speelt de Taliban in de kaart. Die kunnen blijven roepen, dat het gewoon om gewelddadige kruisvaarders gaat, die een bedreiging voor Islam zijn. Daarmee kunnen ze hun strijd tegenover de bevolking rechtvaardigen, en ook steun krijgen.
De overmatige gewelddadigheid van de Amerikanen wordt ook in het westen wel erkend.

De VN-krachten beogen wederopbouw. Maar er zal nooit vertrouwen ontstaan, zolang daar banden met die Amerikanen bestaan, en er geen duidelijke afstand genomen wordt tot die Amerikanen. Enkel door een stricte scheiding laat je zien een eigen agenda te hebben ten behoeve van de Afghanen. Doe je dat niet, dan blijft die onderstroom van het verzet argumenten houden. En dat zal zeer snel het geval zijn.
Het enige wat je dan bereikt, is dat je steun krijgt, zolang je dingen blijft leveren, maar dat het acuut ophoudt, als er geen voordeeltjes meer van te plukken zijn. Maar zonder geloof in de zaak mobiliseer je niks.

Maar in praktijk blijke onze jongens dolgraag samen te werken met de Amerikanen, en krijgen ook de kans daar voor. Die legerjongens vinden dat prachtig. Maar de Taliban kunnen daar het argument aan ontlenen, dat het toch allemaal maar éen pot nat is, en dat het hele zooitje eruit geflikkerd moet worden. Best mogelijk, dat je door deze onderstroom nog 30 jaar aan de gang kunt blijven. Maar als je het vertrouwen niet wint, dan kun je het verder schudden.

Balkenende erkende dit mechanisme, en hield dus ook een formeel praatje over die scheiding, genoeg om hier de politiek stil te krijgen. Maar de praktijk laat anders zien. Het netto resultaat zal vermoedelijk zijn, dat het Nederlandse leger er een nieuw duur oefenveldje bij gekregen heeft, maar dat het uiteindelijk niets zal opleveren.

Hawa
14-11-06, 13:30
Voor praten is het een beetje laat nu. Ja! dat zeg jij weer. Lees het bovenstaande stukje van Maarten,en dan zie je ook wel dat we Amerikaanse koers volgen.
Het hypoctriete aan deze bezetting is wel, een opbouwende verzorgende taak en de verdedigende taak.
Ga maar van het laatste uit, het westen met verdedigende taken in bezet gebiedt:Afghanistan..
Het is nu verdomme al weer vijf jaar geleden dat Talibaan regiem is gevallen,de mensen putten hoop, en wilden wel eens zien die westerse Democratie. Wat ze zien is alleen maar achteruitgang,vrouwen lopen nog steeds in Burka,vrouwen die gescheiden zijn verdienen geld met overlevering in de prostitutie, en er zijn tig vrouwen die zich van haar leven ontnemen,zelfmoord!
Dan heb je nog de rijken die vertrekken, naar Saoedie-Arabie,of naar Iran,of naar Amerika of Europa...
De dialoog is aan Amerika,zij willen nu(democraten hebben gewonnen in de senaat,dat er gepraat gaat worden(inzake Irak) met Syrie en Libanon...En met Iran. Men zegt dat Iran strijdt levert en Syrie strijdkrachten leveren(JIhadies,zelfmoordcommandoos) om Irak totaal te ontwrichtten,zoals ook in Afghanistan.
In Afghanistan had je nog geen zelfmoordcommandoos,nu dus wel,zover moet het dus komen met die westerse arrogantie,mensen uitleveren, aan een politieke Islam, die denken nog dat de aarde plat is,daar is geen ontwikkeling of een wetenschappelijk beoordeling welkom. Daar zwaait men alleen maar met Allahuha Akbhar!! Een zelfcommando,als marteling,die vereerd wordt, in dood en verderf,die alles kapot maakt,vooral vrouwen en kinderen, die basis vormen van liefde,maar wat??
En Nederland doet dus helemaal niks! Trekt die waardeloze koers van die Amerikanen,vooral die Kabinet Balkenende,die nog uit een christenhondenhoek komt ook nog notabene, die gezin in vaandel zet, en de rest van al die islamitische families in de stront laat zakken.
Ja met respect! Natuurlijk met respect! Daarom kots ik die woord zolangzamerhand uit als kwijl! Het gezin! De familiekoers!
En die families dan allemaal vanuit islam hoek, die tellen al niet mee, islam doet niet mee, alleen Joden en Christenen doen mee! In hun verdeel en heers politiek.
In Duitsland heeft een predikant zich in de fik laten steken,vanwege het zogenaamde oprukkende islam gehijg,
Van de kansel wordt geschreeuwt, al jaren dat islam grootste gevaar vormt voor onze zogenaamde democratische christelijke waarden....
Maar die christelijke waarden zijn in mijn ogen net zo onheilspellend dan die moslimfundamentalisten,die trekken nu harna nog strakker aan,zwarte kleren,en geen handen meer gaan geven.....
Het is allemaal te zot voor woorden dat religie overal in de wereld zo hypocriet kan zijn....
De een sluit de andere weer uit,de een is nog beter met zijn almachtige God/Allah dan, een andere dwaas!
De schaamteloze God/Allah!!
Hoe de Amerikanen doen, hun christenhonden geloof,tov van nu die moslimhonden geouwehoer, die wetenschappers ontvoeren,mensen onthoofden in naam van Allah!
Ik ben boos op al die zogenaamde leiders die religie in hun vaandel dragen,en niks bijdragen aan ons individuele menszijn,dat je menswaardig dient te zijn, dat je elke koers van individuen moet koesteren,en niet als een religieus hanteerbare geharnaste vanzelfsprekende nietszeggende koers moet gaan volgen..
En daar doet de Nederlandse politiek ook aan mee. Het zoet en het zuur,het respect dat je moet verdienen,en hoe je met elkaar om dient te gaan.....
Hahaha,het zetje van Rita Verdonk, aan homoseksuelen, een bijdrage in de miljoenen,aan de vrijheid aan anderen die ziek zijn, en uitgekotst worden door religieuze lieden, die ze willen pletten van Toren.
Maar ach! Heeft Nederland, nog niet die melaatsen die denken in hun eigen religieuse koers, dat homoseksuelen, geen mensen zijn, en ook van de christelijke kansel, nog steeds roepen, dat je als mens wel weer gezond gaat worden!
Allemaal een pot nat! Een grote onderdrukkings praktijk in naam van God/Allah.....
Hebben jullie God/Allah gezien in Holocaust, in Irak, in Iran,In Afrika,Over hele wereld, was God/Allah er wel......
Ja God/Allah is er wel, in zwaard, in Burka, in zwarte kleren,in bedekkingen,die zo respectvol zijn, zo kuis, zo Parel voor de zwijnen,zo is God/Allah blijkbaar nog steeds......Een liefdevolle God/Allah heb ik nog niet meegemaakt,al hoewel ik nog steeds Mohammed, vrede zij met hem, ik hoog vaandel heb staan, en Jezus van Nazereth, en al die andere profeten,ook al die andere oorspronkelijke geloven,
We zijn er nog lang niet, als je niet wilt praten, lost nooit iets op, de meesten zijn dogmaties, daar valt niet mee te praten, daar ga je al ziek van worden als kind, van je ouders die onzin uitkramen,
Praten! Je moet ze de bek opentrekken! Waarom niet zeggen: Jezus Chritus! Menig christenhond gaat flauw vallen, en je berippen dat je Goddeloos wezen bent, maar wel vloeken ze bij Hamburger aanbiddingen...
Nee! Ik ben individu Hawa, ik hou van iedereen, en zeg mij niet dat praten geen zodejus bewerksteligt....Praten, eerlijk zijn, hoe je bent,als er God/Allah zou mogen zijn, Heeft hij de mens niet goed geschapen, of wil Hij bloedbad! Allah is vergevingsgezind,zeker weten, maar niet voor die onwetenden, die harnas dragen, mensen vermoorden, wetenschap torpederen,en niemand die iets doet, ook die christenhonden als Bush niet, die is al verrijkt met zijn eigen olie-geld!
Weg met die zogenaamde gelovigen, weg er mee, en heb geen medelijden met hun visie,ze begrijpen de mijne ook al niet,

super ick
14-11-06, 14:44
Geplaatst door Hawa
Voor praten is het een beetje laat nu. Ja! dat zeg jij weer. Lees het bovenstaande stukje van Maarten,en dan zie je ook wel dat we Amerikaanse koers volgen.


O nu wordt er verwezen naar Maarten als ultieme waarheid? Die stumper kijkt alles vanuit dezelfde uitgekauwde invalshoek. Iets nieuws heb ik hem nog op kunnen betrappen.
Noem hem maar niet als je je betoog kracht bij wilt zetten.

Maarten
14-11-06, 16:05
Geplaatst door super ick
O nu wordt er verwezen naar Maarten als ultieme waarheid? Die stumper kijkt alles vanuit dezelfde uitgekauwde invalshoek. Iets nieuws heb ik hem nog op kunnen betrappen.

Wat hoofdlijnen betreft is er ook geen andere invalshoek. Het gaat nu eenmaal om materie waar je niet omheen kunt. Dat is het volgend jaar nog zo.

Ook wat Afghanistan betreft, voorspellen de regels dus dat het een slepende toestand wordt, die uiteindelijk nauwelijks resultaten zal hebben. Ik denk dat je de steun van de bevolking niet echt krijgt, en dat die ook niet erg meewerkt.
Nou zijn de wonderen de wereld nog niet uit, maar vooralsnog lijkt de hele zaak vooral ten behoeve van het leger en de militaire industrie opgezet.
Ik geloof helemaal niet dat het gaat werken, als je niet duidelijk afstand neemt van die Amerikanen.

IbnRushd
14-11-06, 16:05
Geplaatst door Maarten
Afghanistan kan enkel gewonnen worden, als de VN-krachten daar geloofwaardig zijn, en het vertrouwen van de bevolking winnen.

Er is al vaker geopperd, dat dit nooit kan lukken, als er niet genoeg afstand van de Amerikanen daar gehouden wordt.

Je mag vinden dat de Amerikanen een goede reden voor hun inval hadden, maar feit is dat ze enkel vanwege Bin Laden binnen vielen, en een ravage veroorzaakten, en vaak op een vreselijke manier huishouden. Een groot deel van de bevolking is daar de dupe van.
Het zijn dus domweg bezetters, die niet veel meer brengen, dan de oorlog tegen de Taliban. Dit speelt de Taliban in de kaart. Die kunnen blijven roepen, dat het gewoon om gewelddadige kruisvaarders gaat, die een bedreiging voor Islam zijn. Daarmee kunnen ze hun strijd tegenover de bevolking rechtvaardigen, en ook steun krijgen.
De overmatige gewelddadigheid van de Amerikanen wordt ook in het westen wel erkend.

De VN-krachten beogen wederopbouw. Maar er zal nooit vertrouwen ontstaan, zolang daar banden met die Amerikanen bestaan, en er geen duidelijke afstand genomen wordt tot die Amerikanen. Enkel door een stricte scheiding laat je zien een eigen agenda te hebben ten behoeve van de Afghanen. Doe je dat niet, dan blijft die onderstroom van het verzet argumenten houden. En dat zal zeer snel het geval zijn.
Het enige wat je dan bereikt, is dat je steun krijgt, zolang je dingen blijft leveren, maar dat het acuut ophoudt, als er geen voordeeltjes meer van te plukken zijn. Maar zonder geloof in de zaak mobiliseer je niks.

Maar in praktijk blijke onze jongens dolgraag samen te werken met de Amerikanen, en krijgen ook de kans daar voor. Die legerjongens vinden dat prachtig. Maar de Taliban kunnen daar het argument aan ontlenen, dat het toch allemaal maar éen pot nat is, en dat het hele zooitje eruit geflikkerd moet worden. Best mogelijk, dat je door deze onderstroom nog 30 jaar aan de gang kunt blijven. Maar als je het vertrouwen niet wint, dan kun je het verder schudden.

Balkenende erkende dit mechanisme, en hield dus ook een formeel praatje over die scheiding, genoeg om hier de politiek stil te krijgen. Maar de praktijk laat anders zien. Het netto resultaat zal vermoedelijk zijn, dat het Nederlandse leger er een nieuw duur oefenveldje bij gekregen heeft, maar dat het uiteindelijk niets zal opleveren.

Dit artikel (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=206801) dekt meer de lading. En geeft toch een ander beeld dan wat jij hierboven beoogt.

Hawa
16-11-06, 16:24
O nu wordt er verwezen naar Maarten als ultieme waarheid? Die stumper kijkt alles vanuit dezelfde uitgekauwde invalshoek. Iets nieuws heb ik hem nog op kunnen betrappen.
Noem hem maar niet als je je betoog kracht bij wilt zetten.

Ik noem dit opvoedkundig geouwehoer, je lult maar wat,wij jullen en iedereen lult,het hemd is soms zwaarder dan de rok! Aan mijhullahallah.....
Dit oude spreekwoord zet geen zoden aan de Dijk! (alhoewel, je berichten beluistert inzake(familie-Ozon, de Aarde waarvan een stuk heen en weer slingert, die al niet te reconstrueren is door onze wetenschappers,
Maar die wetenschappers zijn heilig, die vechten ergens voor,die hersenen werken continue door,en de sesultaten zijn echt wel,kosjer en betrouwbar, en een waarschuwende vinger: Het wassende water.
Het Nederlandse probleem is vooral het wassende water, de zeespiegel die stijgt,war hij in het Noorden, met dodsangst,de laatste Noor-Westenwind, hebben door staan, men dacht dat de Dijken zouden breken,
Nederland, is Nederland,al die provincies, al die culturele verschillen, die hele Politiek zet geen Zoden aan de Dijk!
Zelfs AliB, al niet":"Je moet je Bekhouden!
Achja, die woordelijke verschillen, beschimpen,treiteren op je werk, asociaal gedragsverkeer, opgebiedt van autogebruik,winkel,voetganger,huishoudelijk,seksue el,geloofsoveretuignen vooral alles wat maar kan wedijveren spreekt men aan: Ruzies,ongeloofelijke tafrelen,die zo onrechtvaardig zijn in mijn ogen,maar waarop men niet eens meer weet : Hoe je nu moet straffen,in moe grijpen:Zelf het goede doen,geen vooroordeken, je springt in bres,>Mar die wassende Water: Water die wast en meningeen de mond wel snoerd. Je ademt al die water in, je verzuipot in je eigen vocht!
Nederland!
Zet
opnieuw
je deuren open.

Sluisdeuren,
even dicht.

Liefde met Land en mensen
vervalt inteniet aan thuisgrens
in moord en vernietiging,
en onbesuisde drang.
In verval,
al die tradities
die naturrlijke dwang aan evenwicht,
zoals blad aan boom,
die vervalt in seizoenen
Deze strijd, die Potverdikkeme,
de messen slijpt,messen vullen met harpoenen,en
die hoofden valllen,die armen liggen,het hoofd,uiteengerukt,hersenen,geplet,een en al smurrie,

Hoofd met Frieten>
leg het bij
met mayonaise
doe er nog een boggel cola bij

Ja!
Frieten!

Maarten
17-11-06, 03:37
Geplaatst door IbnRushd
Dit artikel (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=206801) dekt meer de lading. En geeft toch een ander beeld dan wat jij hierboven beoogt.
Dat klopt.
het mechanisme dat ik beschreef is momenteel helemaal niet dominant. Mensen zijn gevlucht. Mensen hebben honger. Mensen grijpen elke kans aan om er beter van te worden, zolang ze daar beter van worden. Mensen willen ook gewoon in vrede leven. En de Taliban waren ook niet onverdeeld populair, zoals het stuk zegt.

Maar neem 2 elementen uit het stuk: de bommen waar de Taliban toch steun door krijgt, en het feit dat "de harten van de mensen gewonnen moeten worden".
Dit zijn 2 elementen van die onderstroom, die ik beschreef. Neem er nog maar een: in Kabul was bijvoorbeeld een demonstratie tegen de Amerikanen en de kruisvaarders, in verband met Israel en Irak.
Ik vraag me dus af, wat er onder mensen gaat leven, als ze weer een beetje te eten hebben?
De VN blijven een vreemde mogendheid daar, en als er ook nog een associatie met de Amerikanen is daar, en je neemt er niet genoeg afstand van, dan wordt je dus ook geassocieerd met de Amerikaanse misdaad daar. En die was niet klein. Veel mensen hebben veel meegemaakt, en ik vraag me dus af hoe dat gaat aflopen.
Al meerdere deskundigen hebben gezegd: het zegt niet veel, dat je nu medewerking krijgt..

Maarten
17-11-06, 03:42
Geplaatst door Hawa

Ja!
Frieten!
:D Frieten willen nog wel eens iets oplossen.. Je moet af en toe een beetje adem kunnen halen, nietwaar?

Hawa
17-11-06, 10:34
Frieten willen nog wel eens iets oplossen.. Je moet af en toe een beetje adem kunnen halen, nietwaar?

Vooral die hogefluittonen,en die eeuwige lichtbundels......??

Maarten
17-11-06, 11:21
Geplaatst door Hawa

Nee.. Ik bedoelde dat een frietje (patatje) gaan eten nog wel eens wat kan oplossen. Gewoon sloom wezen tussen lui wiens belangrijkste probleem lijkt te zijn, hoe hun haar zit. Of welke auto nou het sjiekst is. Of hoe ze die meid kunnen krijgen, waar ze de foto van op hun mobiel hebben. Gewoon het gevoel dat het leven simpel en hoopvol is, en je geluk vooral afhangt van of je een kwartiertje eerder naar huis mag. Of van wat er staat op pagina 2 van blad X. Dat gevoel... frietje gaan eten..

Hawa
17-11-06, 20:04
Nee.. Ik bedoelde dat een frietje (patatje) gaan eten nog wel eens wat kan oplossen. Gewoon sloom wezen tussen lui wiens belangrijkste probleem lijkt te zijn, hoe hun haar zit. Of welke auto nou het sjiekst is. Of hoe ze die meid kunnen krijgen, waar ze de foto van op hun mobiel hebben. Gewoon het gevoel dat het leven simpel en hoopvol is, en je geluk vooral afhangt van of je een kwartiertje eerder naar huis mag. Of van wat er staat op pagina 2 van blad X. Dat gevoel... frietje gaan eten..

Ja echtwel! Die gevoel. Die gedachten,aan waterplas,het zand aan je lippen,die zwoele bries, door je haren strijkt,die voloppe einder,de bosjes, de w.c-ees,de mensen massaaas,velle zon,rode koontjes,en vooral die verbrande kodders buiken en billen, geen honger kan je meer stillen, die hang naar het frieten,oeverloos aan waterkant,gekreeerde strand,met al die mensen, in gezellie,zo gezellie,op naar het friet,niemand die je ziet, je bent volkomen vrij,ik neem er mayonaise bij!
Ja zo zie ik wereld altijd ook,alhoewel, ik die spook,menigmaal opdraven,in amusements politica-cafee,Kopspijkers,De Wereld Draait Door,Barend en van Gorp zijn albejaard verdwenen, schimmel tussen de benen, we zappen verder op RTL-boulevaer....en daar heb je dan die Harry Potter, die zich nu in adem naar Machivalli kan druppen, dankzij die Connie van der Gruppen,achterhaar volle boekenkast, met kwast, en lampenreeksen,tussen de feeksen, die heksen zijn, verdwijnen als sneeuw onder zon, zomaar balkon gesmeten, onder mes, of kersoise, met boor door hersenen heen, maar dat was mijn Broer, is iets anders dan een Hoer,maar menigeen,moeteens denken, laat die Frieten,die frieten zijn, die plet achter kiezen fijn, en snijtanden,en vingers die die mayonaise.curryees,en dan nog met die ketschup,de wereld kan niet meer stuk....... :lole: