PDA

Bekijk Volledige Versie : Imam steekt auto liefdesrivaal in brand



Marsipulami
14-11-06, 14:42
Imam steekt auto liefdesrivaal in brand


Geplaatst door Theo Borgermans op
di 14 nov '06 om 08:12u (Bron: Het Belang van Limburg)


TONGEREN (RKnieuws.net) - De rechtbank van Tongeren heeft een imam tot negen maanden cel veroordeeld omdat hij de auto van een liefdesrivaal in brand had gestoken. De man had in de nacht van 5 mei 2004 brand gesticht in de auto van de nieuwe vriend van zijn ex-vrouw. De imam ontkende de feiten.

De imam kreeg van de rechter te horen dat een geestelijke het morele voorbeeld zou moeten geven, de nodige verdraagzaamheid moet tonen en zich ethisch moet gedragen.

De veroordeelde imam moet 1.370 euro schadevergoeding betalen aan de vriend van zijn ex. (tb)

Bofko
14-11-06, 14:46
Met een celibaat was dit nooit gebeurd. :cool:

Dolle Fatima
14-11-06, 15:40
Geplaatst door Marsipulami
De imam kreeg van de rechter te horen dat een geestelijke het morele voorbeeld zou moeten geven, de nodige verdraagzaamheid moet tonen en zich ethisch moet gedragen.

Precies.

Witte78
14-11-06, 15:47
Wordt in een geval als dit de titel "imam" ingenomen door de islamitische gemeenschap?

Repentance
14-11-06, 15:55
Geplaatst door Witte78
Wordt in een geval als dit de titel "imam" ingenomen door de islamitische gemeenschap?

Een Imam in de moskee is iemand die mensen voorgaat in 't gebed. Dus ja, als hij mensen blijft voorgaan in het gebed, dan is hij een Imam.

Wa Allahu a'lam.

Witte78
14-11-06, 16:04
Geplaatst door Repentance
Een Imam in de moskee is iemand die mensen voorgaat in 't gebed. Dus ja, als hij mensen blijft voorgaan in het gebed, dan is hij een Imam.

Wa Allahu a'lam.

Wie bepaalt dit dan precies? Kan iedereen zomaar besluiten dit te gaan doen? Moet je niet eerst aan bepaalde voorwaarde voldoen, en toestemming hebben van iets of iemand?

justus
14-11-06, 16:09
is dit nu halal bbq-en? :knipoog:

Repentance
14-11-06, 16:16
Geplaatst door Witte78
Wie bepaalt dit dan precies? Kan iedereen zomaar besluiten dit te gaan doen? Moet je niet eerst aan bepaalde voorwaarde voldoen, en toestemming hebben van iets of iemand?

Ik dacht dat er wel bepaalde voorwaarden waren waardoor iemand voorrang heeft om Imam te zijn, maar ik heb het boek waarin het staat nu niet bij de hand.

Als ik straks thuis ben, zal ik hier wel op terugkomen.

EL-Imraan
15-11-06, 10:15
Geplaatst door Bofko
Met een celibaat was dit nooit gebeurd. :cool:

dat klopt!

Degene die het celibaat verkiest, zou eerder de man hebben benaderd en wel van achteren te verstaan :o
Oh nee..... die hebben meestal een ander speeltje, namelijk spelen met kinderen :duim:

naam
15-11-06, 12:19
Geplaatst door EL-Imraan
dat klopt!

Degene die het celibaat verkiest, zou eerder de man hebben benaderd en wel van achteren te verstaan :o
Oh nee..... die hebben meestal een ander speeltje, namelijk spelen met kinderen :duim:

Die imam is gewoon een gezonde hetero die een beetje jaloers is geweest. Niets mis mee hoor. :hihi:

Verder vind ik dat het celibaat een erg ongezonde bezigheid is en dat de hersenstam het vaak overwint van het celibaat. Met als gevolg het spelen met kinderen enz.
De mens verander je niet door het celibaat, vroom naar buiten, maar van binnen blijft het een wezen met driften en lusten.