PDA

Bekijk Volledige Versie : Moordenaar van verkrachter baby gaat vrijuit



Mark
15-11-06, 08:26
Moordenaar van verkrachter baby gaat vrijuit

Uitgegeven: 15 november 2006 06:14
Laatst gewijzigd: 15 november 2006 06:14

RIO DE JANEIRO - Een vrouw die de verkrachter van haar baby vermoordde, hoeft niet naar de gevangenis. Een rechtbank in het Braziliaanse Riberao Preto sprak de 31-jarige huisvrouw vrij.

De vrouw zou uit noodweer hebben gehandeld om de eer van het kleine kind te redden, oordeelde de jury. De echtgenoot van de vrouw betrapte de 15-jarige verkrachter op heterdaad. Terwijl de jongen werd vastgehouden in afwachting van de politie, stak de vrouw hem met een mes in de rug.

Sou
15-11-06, 08:26
En maar goed ook!






Thalla,
Sou

Cherry Bo
15-11-06, 08:29
Goedzo!

Gerechtigheid.

Dolle Fatima
15-11-06, 08:31
Goed zo!

Mark
15-11-06, 09:09
Geplaatst door Mark

De vrouw zou uit noodweer hebben gehandeld om de eer van het kleine kind te redden, oordeelde de jury.

wat een vreemde eerwrraak hebben ze in brazilie

Maarten
15-11-06, 10:54
Geplaatst door Mark
wat een vreemde eerwrraak hebben ze in brazilie
Het gaat helemaal niet om eer.
En noodweer is het ook al niet, want de jongen werd al vastgehouden.
Maar begrijpen doen ze daar wel weer iets.

Wie gaat er trouwens in godsnaam een baby staan te verkrachten?

Cherry Bo
15-11-06, 11:24
Geplaatst door Maarten
Het gaat helemaal niet om eer.
En noodweer is het ook al niet, want de jongen werd al vastgehouden.
Maar begrijpen doen ze daar wel weer iets.


Ik denk dat ze 'de eer van de baby' als nobel begrijpelijk motto gebruikt hebben om haar vrij te kunnen pleiten.

"De eer van de baby redden", wie kan daar nu iets tegenin brengen? Zoiets.

En zeker begrijpen ze daar iets, helemaal goed.
Ben benieuwd of in Nederland zo'n uitspraak ook mogelijk zou zijn.
Vast niet.

Tomas
15-11-06, 11:26
Geplaatst door Maarten

Wie gaat er trouwens in godsnaam een baby staan te verkrachten?

En ik vind het daarentegen weer maf dat mensen zich dan druk maken over het standje.

Dolle Fatima
15-11-06, 11:39
Geplaatst door Cherry Bo
Ik denk dat ze 'de eer van de baby' als nobel begrijpelijk motto gebruikt hebben om haar vrij te kunnen pleiten.

"De eer van de baby redden", wie kan daar nu iets tegenin brengen? Zoiets.

En zeker begrijpen ze daar iets, helemaal goed.
Ben benieuwd of in Nederland zo'n uitspraak ook mogelijk zou zijn.
Vast niet.

Ik denk het ook niet. Men zou hoogstens een soort taakstraf geven. Zo van het mag niet, maar we begrijpen het. Maar vrijspreken zou waarschijnlijk niet gebeuren.
Jammer genoeg.

En zeg nou eerlijk, wie zou er voor zichzelf in kunnen staan als je iemand betrapt die met zn tengels aan je baby komt? Ik niet in ieder geval. :aanwal:

observer
15-11-06, 12:38
brazilie is 1 van de geweldadigste landen ter wereld 55000 doden door geweld per jaar dat is meer dan in iraq

gevangenisen worden door de gevangen gerunt

hele wijken in handen van drugsbendes

de beroemde stranden zijn alleen veilig door een cordon van zwaarbewapende privelegertjes

Witte78
15-11-06, 14:46
Geplaatst door Dolle Fatima
Ik denk het ook niet. Men zou hoogstens een soort taakstraf geven. Zo van het mag niet, maar we begrijpen het. Maar vrijspreken zou waarschijnlijk niet gebeuren.
Jammer genoeg.

En zeg nou eerlijk, wie zou er voor zichzelf in kunnen staan als je iemand betrapt die met zn tengels aan je baby komt? Ik niet in ieder geval. :aanwal:

Hoe onrechtvaardig het soms ook mag lijken, eigen rechter spelen is simpelweg verboden. En daar moet je consequent is zijn. Als je het gaat toelaten, dan wordt het een zootje.

Cherry Bo
15-11-06, 21:48
Geplaatst door Witte78
Hoe onrechtvaardig het soms ook mag lijken, eigen rechter spelen is simpelweg verboden. En daar moet je consequent is zijn. Als je het gaat toelaten, dan wordt het een zootje.

Voor babyverkrachters moet dan maar een uitzondering gemaakt worden.
Die mogen vogelvrij, laten ze dat maar eens wettelijk vastleggen.

Maarten
16-11-06, 01:52
Geplaatst door Tomas
En ik vind het daarentegen weer maf dat mensen zich dan druk maken over het standje.
Nouh.. behalve problemen met het staan verkrachten van babies, heb ik ergens ook wel een probleem met het zitten verkrachten van babies..
Ook het liggen verkrachten van babies, ligt hier ideologisch niet helemaal lekker..

Maarten
16-11-06, 02:00
Geplaatst door Cherry Bo
Voor babyverkrachters moet dan maar een uitzondering gemaakt worden.
Die mogen vogelvrij, laten ze dat maar eens wettelijk vastleggen.
Bij rechten kregen we een voorbeeld:
Ergens in Hongarije of zo werd een dierenarts (vrouw) verkracht door 2 kerels.
Die nodigde hen later uit voor de koffie om er over te praten. Die kerels wilden wel (..).
Er zat genoeg in die koffie, om ze een tijd knock-out te krijgen. Toen ze wakker werden, bleken ze gecastreerd..
Laat dat maar over aan een dierenarts.
Ik meen, dat ze er 2-3 jaar voor kreeg of zo..

Maar ik vond het wel een goede actie. Het klopt wel niet met het recht, maar wie met geweld kaatst, kan de bal verwachten vind ik. Dat is een risico wat je neemt, als je je met geweld in laat, vind ik.
Officieel kan dat natuurlijk niet. Daar krijg je die vetes van, waar het strafrecht juist een oplossing voor probeerde te zijn, met goed afgemeten tegenreacties.