PDA

Bekijk Volledige Versie : ChristenUnie: seks op tv desnoods verbieden



BiL@L
15-11-06, 14:08
gewist

Mark
15-11-06, 14:13
wat definieren ze als sexueel getint? de 06 reclames en de hip hop video clips mogen van mij zo weg.

maar sexuele voorlichting, scenes van een stel in bed in een film, iemand die topless op een strand loopt... wil hij dat ook verbieden?

Bofko
15-11-06, 14:31
ChristenUnie heeft er geen bal mee te maken waar ik sex heb. :boer:

Elien
15-11-06, 14:42
helemaal mee eens, vindt het niet leuk als mn kind zelf de tv aanzet en zapt en zo programma's of clips tegenkomt die teveel bloot laten zien/seks of grove teksten

Man_Ray
15-11-06, 14:47
Geplaatst door Bofko
ChristenUnie heeft er geen bal mee te maken waar ik sex heb. :boer:

Makkelijk kan het niet zijn. Op zo'n TV. :roker:

Bofko
15-11-06, 14:54
Geplaatst door Man_Ray
Makkelijk kan het niet zijn. Op zo'n TV. :roker:

Oefening baart kunst. :roker:
Maar ik stel de aankoop van een flatscreen nog maar even uit.

observer
15-11-06, 15:44
Geplaatst door Bofko
Oefening baart kunst. :roker:
Maar ik stel de aankoop van een flatscreen nog maar even uit. je koopt gewoon deze (http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/shownews.php?id=8900) en je monteerd hem zo dat je hem ook plat kan leggen

maar alle gekheid op een stokje

wat is democratie als die kleine minderheid die sgp en cu vertegenwoordigd gaat bepalen wat wij wel of niet mogen zien

ze hebben een aan en uit knop en kunnen een kanaal kiezen

dat is democratie

Repentance
15-11-06, 17:29
Geplaatst door observer
je koopt gewoon deze (http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/shownews.php?id=8900) en je monteerd hem zo dat je hem ook plat kan leggen

maar alle gekheid op een stokje

wat is democratie als die kleine minderheid die sgp en cu vertegenwoordigd gaat bepalen wat wij wel of niet mogen zien

ze hebben een aan en uit knop en kunnen een kanaal kiezen

dat is democratie

Ze wil het ook niet verbieden voor volwassenen, maar voor kinderen die een hele dag overgeleverd zijn aan de televisie en zo een ziek wereldbeeld ontwikkelen.

Maar de grote meerderheid wil natuurlijk niet de verantwoordelijkheid dragen voor opgroeiende kinderen.

Red Sonja
15-11-06, 20:31
Geplaatst door BiL@L
(Novum) - De ChristenUnie wil seksueel getinte videoclips en tv-programma's verbieden als producenten en televisiezenders ze niet uit vrije wil aan banden leggen. Dat zei ChristenUnie-Kamerlid Tineke Huizinga dinsdagavond in het televisieprogramma Het elfde uur.

Net als andere politieke partijen wil Huizinga in eerste instantie via overleg tot afspraken komen, maar als dat niet lukt is censuur vooraf wat haar betreft niet uit te sluiten. "Dit gaat wel om de geestelijke gezondheid van onze kinderen."

De overige partijen zijn niet voor een uitzendverbod. De VVD vindt het in eerste instantie een verantwoordelijkheid van ouders om in de gaten te houden waar hun kinderen naar kijken. De PvdA vindt censuur vooraf een 'hellend vlak'. Het CDA wil de media alleen 'vragen er verantwoord mee om te gaan'.

http://www.trouw.nl/laatstenieuws/laatstenieuws/article543568.ece/ChristenUnie_seks_op_tv_desnoods_verbieden

Helemaal niet verkeerd. Van kostbaarheden als sexualiteit heeft men het goedkoopste van het goedkoopste begrip gemaakt.

Het werd eens tijd dat zo'n tegengeluid als nu van de Christen Unie echt concreet vorm zou krijgen in een ware volksheropvoeding.

Rabi'ah.
16-11-06, 10:32
Geplaatst door Mark
de 06 reclames en de hip hop video clips mogen van mij zo weg.


Eens.

Gerard074
16-11-06, 10:36
Ook mee eens en vergeet zeker het geweld niet waar kinderen mee geconfronteerd worden.

Rabi'ah.
16-11-06, 10:41
Geplaatst door Gerard074
Ook mee eens en vergeet zeker het geweld niet waar kinderen mee geconfronteerd worden.

Dat sowieso.

Dat vind ik af en toe ook wel eigenaardig hoor, dat sommige mensen zich druk maken over seks, maar het nieuws, al die vechtspelletjes en gewelddadige films etc., mogen dan weer wel.

observer
16-11-06, 17:12
Geplaatst door Repentance
Ze wil het ook niet verbieden voor volwassenen, maar voor kinderen die een hele dag overgeleverd zijn aan de televisie en zo een ziek wereldbeeld ontwikkelen.

Maar de grote meerderheid wil natuurlijk niet de verantwoordelijkheid dragen voor opgroeiende kinderen.

1. kinderen horen niet de hele dag voor de tv te zitten
2. kinderen horen dat niet zonder toezicht van volwassenen te doen

waar kinderen naar kijken is de verantwoordelijkheid van de ouders waar volwassenen naar kijken is hun eigen verantwoordelijkheid, in elk geval niet 1 van politici.

als je die redenatie volgt moet je ook religie van tv halen en als we dan toch bezig zijn ook realityshows (hebben meer mensen een hekel aandan aan sexprogs)

punt is het is niet aan politici om te bepalen wat we wel en niet mogen zien dat is aan de kijker

sjaen
16-11-06, 22:17
Geplaatst door Rabi'ah.
Dat sowieso.

Dat vind ik af en toe ook wel eigenaardig hoor, dat sommige mensen zich druk maken over seks, maar het nieuws, al die vechtspelletjes en gewelddadige films etc., mogen dan weer wel.

Dat vraag ik mij ook af en wat dacht je van die lekkere amerikanen zondag zedig naar de kerk de bijbel op het nachtkastje en het pistool onder 't kussen of (ik weet ff niet meer welk land het was ik geloof Iran) daar had het nationaal voetbalteam gewonnen en die idioten hun kalashnikofs in de lucht leegschoten , wel 5 keer per dag bidden en de moskee platlopen, wat dacht je hoeveel mensen en jonge jongens door afgeketste kogels geraakt zijn?!
Het geweld is er de grootste winnaar van; de mens de grootste verliezer.