PDA

Bekijk Volledige Versie : Pakistan wijzigt islamitische verkrachtingswetten



Bofko
15-11-06, 14:40
ISLAMABAD - Het Pakistaanse parlement heeft ingestemd met een wetswijziging over verkrachting en overspel. Vrouwen die zijn verkracht, hoeven niet langer vier mannelijke ooggetuigen op te voeren die haar verhaal bevestigen om te voorkomen dat ze mogelijk vervolgd wordt wegens overspel.
Islamitische fundamentalisten in het parlement verzetten zich tot het laatst toe tegen de nieuwe wet voor de bescherming van vrouwen. Door een dergelijk wetsartikel zou Pakistan verworden tot een "maatschappij van vrije seks". Ze namen uiteindelijk niet deel aan de stemming.
Vrouwen hebben het zwaar in Pakistan. In 80 procent van de huwelijken komt huiselijk-, seksueel en/of psychologisch geweld voor. Vier op de vijf vrouwen die worden gearresteerd, worden verkracht door politie of gevangenisbewakers, aldus cijfers van de organisatie Dokters van de Wereld.

nu.nl

Elien
15-11-06, 14:43
en dan heb je nog apen die daar tegen zijn

Witte78
15-11-06, 14:52
[i]In 80 procent van de huwelijken komt huiselijk-, seksueel en/of psychologisch geweld voor. Vier op de vijf vrouwen die worden gearresteerd, worden verkracht door politie of gevangenisbewakers, aldus cijfers van de organisatie Dokters van de Wereld.

nu.nl [/B]

Als dit echt waar is, dan is het toch wel een HEEL erg zieke samenleving. Ik vraag me af hoe dat zo is gekomen. Volgens mij is er bijvoorbeeld in europa nooit een tijd geweest waar er zo gruwelijk met vrouwen is omgegaan (correct me if im wrong).

naam
15-11-06, 15:00
Geplaatst door Witte78
Als dit echt waar is, dan is het toch wel een HEEL erg zieke samenleving. Ik vraag me af hoe dat zo is gekomen. Volgens mij is er bijvoorbeeld in europa nooit een tijd geweest waar er zo gruwelijk met vrouwen is omgegaan (correct me if im wrong).

Daarom is die burka ook zo handig. Die redt vrouwen daar. :strik:

Mark
15-11-06, 15:04
je moet dit gewoon zien als een kleurrijke cultuur die weigert te buigen voor het internationaal kapitalisme.

Man_Ray
15-11-06, 15:10
Geplaatst door Witte78
Als dit echt waar is, dan is het toch wel een HEEL erg zieke samenleving. Ik vraag me af hoe dat zo is gekomen. Volgens mij is er bijvoorbeeld in europa nooit een tijd geweest waar er zo gruwelijk met vrouwen is omgegaan (correct me if im wrong).

Complex. Je kan s op zoek gaan naar de boeken van Ahmed Rashid. Pakistaans journalist. ( http://www.ahmedrashid.com ).

de recente gesxhiedenis van Pakistan is niet los te zien van Afghanistan. Olie, geopolitiek, bezetting door de USSR etc ..

Baddha
15-11-06, 16:39
Geplaatst door Man_Ray
Complex. Je kan s op zoek gaan naar de boeken van Ahmed Rashid. Pakistaans journalist. ( http://www.ahmedrashid.com ).

de recente gesxhiedenis van Pakistan is niet los te zien van Afghanistan. Olie, geopolitiek, bezetting door de USSR etc ..

De politiek in Pakistan kun je daar misshien niet los van zien, maar dit wel:


Vrouwen hebben het zwaar in Pakistan. In 80 procent van de huwelijken komt huiselijk-, seksueel en/of psychologisch geweld voor. Vier op de vijf vrouwen die worden gearresteerd, worden verkracht door politie of gevangenisbewakers, aldus cijfers van de organisatie Dokters van de Wereld.

sater
15-11-06, 16:40
:love2: Verlichting gloort in Pakistan?