PDA

Bekijk Volledige Versie : Docent krijgt gouden handdruk na seksueel misbruik



Mark
17-11-06, 08:09
Docent krijgt gouden handdruk na seksueel misbruik

Uitgegeven: 17 november 2006 08:16

AMSTERDAM - Een docent van het Haags Montessori Lyceum die zich schuldig heeft gemaakt aan seksueel misbruik van een 16-jarige leerling, kreeg van de directie van zijn school een gouden handdruk van twintigduizend euro en een groots afscheidfeest. Dat schrijft De Telegraaf vrijdag.

De 41-jarige docent algemene natuurwetenschappen en biologie zou sinds 2004 een relatie van anderhalf jaar met het meisje hebben gehad. Toen dat in juni bekend werd, is hij volgens het dagblad op non-actief gezet. De moeder van het meisje werkte ook op de school en zou geen reactie hebben gekregen toen zij de situatie meldde bij de directie. Later zou zij zijn ontslagen.




Het Bureau Onderwijsinspectie stelt in de krant dat sprake is van seksueel misbruik, ook al stemt het meisje zelf in met de verhouding. "Een docent en een leerling zijn namelijk niet gelijkwaardig. De school is verplicht aangifte te doen", zegt een woordvoerder.

Het is niet duidelijk of dat is gebeurd. De politie zegt op de hoogte te zijn van de zaak, maar stelt dat het meisje geen aangifte wilde doen.

De directeur zegt dat het arbeidscontract van de docent ontbonden is bij de kantonrechter, toen de relatie aan het licht kwam. "En dan is het zeer gebruikelijk dat iemand wat geld meekrijgt. En wat wij organiseren voor een collega die afscheid neemt, is een interne aangelegenheid." Hij ontkent dat sprake is van seksueel misbruik, omdat het meisje bijna volwassen is.

Mark
17-11-06, 08:11
hockey slet

Cherry Bo
17-11-06, 09:07
Had vroeger ook zo'n meisje in de klas, 15, 16 jaar was ze toen.
Heeft een verhouding gehad met 3 verschillende leraren. Ze viel op oud.
(En ik herinner me dat er nóg zo'n meisje was, de 2 hadden constant concurrentie).

Later is ze met één van hen getrouwd (die leraar moest daar wel eerst voor scheiden van z'n vrouw. :moe: )


Niemand heeft dat toen gezien als 'seksueel misbruik', vreemd eigenlijk.
Die meiden waren minderjarig.

Cherry Bo
17-11-06, 09:08
Geplaatst door Mark

Hij ontkent dat sprake is van seksueel misbruik, omdat het meisje bijna volwassen is.

'Bijna'...

Dit dus. :moe:
Tricky.

naam
17-11-06, 09:33
Geplaatst door Cherry Bo
Had vroeger ook zo'n meisje in de klas, 15, 16 jaar was ze toen.
Heeft een verhouding gehad met 3 verschillende leraren. Ze viel op oud.
(En ik herinner me dat er nóg zo'n meisje was, de 2 hadden constant concurrentie).

Later is ze met één van hen getrouwd (die leraar moest daar wel eerst voor scheiden van z'n vrouw). :moe:


Niemand heeft dat toen gezien als 'seksueel misbruik', vreemd eigenlijk.
Die meiden waren minderjarig.

Hé op dezelfde school gezeten???? :boer:

Cherry Bo
17-11-06, 09:37
Geplaatst door naam
Hé op dezelfde school gezeten???? :boer:

:hihi:

De naam van de school begon met een "P"...:stout:

reason
17-11-06, 10:19
Geplaatst door Cherry Bo
Had vroeger ook zo'n meisje in de klas, 15, 16 jaar was ze toen.
Heeft een verhouding gehad met 3 verschillende leraren. Ze viel op oud.
(En ik herinner me dat er nóg zo'n meisje was, de 2 hadden constant concurrentie).

Later is ze met één van hen getrouwd (die leraar moest daar wel eerst voor scheiden van z'n vrouw. :moe: )


Niemand heeft dat toen gezien als 'seksueel misbruik', vreemd eigenlijk.
Die meiden waren minderjarig.

Hier worden twee juridische termen door elkaar gehaald.

Voor het het strafrechtelijk verbod op ontucht met minderjarigen geldt een leeftijdsgrens van zestien jaar. Dat wil zeggen dat het verboden is indien iemand jonger is dan zestien.

Daarnaast mag iemand die een verantwoordelijkheid heeft vanuit een overwichtspositie ten opzichte van een ander, daarvan geen misbruik maken.
Bij een verhouding tussen leraar en leerling van zestien is daarvan al snel sprake.
Als een zestienjarige een sexuele verhouding begint met de bakker, is er strafrechtelijk niets aan de hand.

naam
17-11-06, 10:48
Geplaatst door Cherry Bo
:hihi:

De naam van de school begon met een "P"...:stout:

Nee dan toch niet. Was het trouwens wel in Amsterdam? :D

Cherry Bo
17-11-06, 12:10
Geplaatst door naam
Nee dan toch niet. Was het trouwens wel in Amsterdam? :D

Ja! :D

Kal-El B.V
17-11-06, 13:17
Geplaatst door Mark
hockey slet



Wat heb jij toch met sletjes ??


Wil je misschien ook een gangster zijn ? Dan moet je wel een sletje nemen die de smarts heeft om je uit het gevang te "busten" !



:)

Mark
17-11-06, 13:39
Geplaatst door Kal-El B.V
Wat heb jij toch met sletjes ??


Wil je misschien ook een gangster zijn ? Dan moet je wel een sletje nemen die de smarts heeft om je uit het gevang te "busten" !



:)

ik weet niet, vandaag komen ze gewoon uit alle hoeken en gaten

gangster? zijn daar ook cursussen voor? :lachu: