PDA

Bekijk Volledige Versie : Grote onrust in Marokko over het grote aantal bekeerden tot het christendom



azulay
19-11-06, 15:28
Inmiddels bestaat deze groep uit meer dan duizend mensen. Zij doen het wel undercover om veiligheidsredenen, met namegeweld uit het islamitische hoek.


alarabiya.net

gh.wille
19-11-06, 15:38
Geplaatst door azulay
Inmiddels bestaat deze groep uit meer dan duizend mensen. Zij doen het wel undercover om veiligheidsredenen, met namegeweld uit het islamitische hoek.


alarabiya.net

Zal wel me vallen net zo als de ophef die hier in een topic gemaakt werd ( bijna juichend) over de bekeerlingen tot deISLAM hier in Nederland.

Er zullen altijd wel mensen blijven die om wat voor redenen ook van geloof veranderen ,maar denk dat het aantal in Marokko nog minder is als 1pct net zoveel als hier in Nederland dus.

Erger is dat het daar in Marokkko blijkbaar stiekum moet gaan en hier gelukkig niet .
:)

sidi bibi
19-11-06, 18:26
Geplaatst door azulay
Inmiddels bestaat deze groep uit meer dan duizend mensen. Zij doen het wel undercover om veiligheidsredenen, met namegeweld uit het islamitische hoek.


alarabiya.net
Onrust over hoofddoekje RAM, weer een nieuwe onrust over bekeringen, Mag ik effe vragen, wie zijn d'r nou onrustig, ik hoor d'r niks over en merk er ook helemaal niks van.

Rabi'ah.
28-11-06, 13:11
Geplaatst door azulay
Inmiddels bestaat deze groep uit meer dan duizend mensen. Zij doen het wel undercover om veiligheidsredenen, met namegeweld uit het islamitische hoek.


alarabiya.net

Duizend van de dertig miljoen lijkt me een beetje weinig om je druk over te maken.

Karin.N
28-11-06, 13:24
Geplaatst door Rabi'ah.
Duizend van de dertig miljoen lijkt me een beetje weinig om je druk over te maken.


Tis ook niet boeiend, religie is een privézaak. Tis alleen jammer dat verandering van geloof soms gepaard moet gaan met angst.

Thermopylae
28-11-06, 13:42
Nog even en het wordt een wedstrijd; welk geloof kan de meeste bekeerlingen scoren.

Tomas
28-11-06, 13:50
Geplaatst door Thermopylae
Nog even en het wordt een wedstrijd; welk geloof kan de meeste bekeerlingen scoren.

Het ís een wedstrijd. Een gelovige grijpt graag naar de aantallen. Dat is ook logisch, want alleen de aantallen zorgen ervoor dat een religie serieus genomen wordt. Waar dan ook ter wereld.

Bofko
28-11-06, 15:12
Geplaatst door Tomas
Het ís een wedstrijd. Een gelovige grijpt graag naar de aantallen. Dat is ook logisch, want alleen de aantallen zorgen ervoor dat een religie serieus genomen wordt. Waar dan ook ter wereld.

Yep. Als je beneden het miljoen komt, wordt de kans snel groter dat je religie als sekte gezien wordt.

sidi bibi
28-11-06, 18:02
Geplaatst door Rabi'ah.
Duizend van de dertig miljoen lijkt me een beetje weinig om je druk over te maken.
Vijfig burqa draagsters op zestien miljoen, ook weinig om druk over te maken

rja
28-11-06, 20:18
Het Boedisme groeit onder autochone Nederlanders, veel harder dan de Islam, volgens mij.

Marquis
28-11-06, 21:40
grote lariekoek, neem van mij aan dat marokkaanse christenen in marokko zondags zonder problemen naar de kerk kunnen gaan.

Ins
28-11-06, 21:50
Het is niet omdat iemand islam achter zich laat dat die dan automatisch christen wordt of zo.
Dat is een beetje een te vrije vertaling van kafir, romi nesrani...Wordt allemaal op een hoopje gegooid, vind ik.

Rabi'ah.
29-11-06, 09:37
Geplaatst door sidi bibi
Vijfig burqa draagsters op zestien miljoen, ook weinig om druk over te maken

Dat vind ik nou ook.

Bart
29-11-06, 20:35
Geplaatst door Marquis
grote lariekoek, neem van mij aan dat marokkaanse christenen in marokko zondags zonder problemen naar de kerk kunnen gaan.

Oh ja? En dit dan? Stond vandaag toevallig in de krant. Vrij hypocriet allemaal.

Half jaar cel voor poging tot bekering

RABAT - In het Marokkaanse Agadir is woensdag een Duitse toerist tot zes maanden cel veroordeeld omdat hij heeft geprobeerd Marokkaanse jongeren tot het christendom te bekeren. Dit is van bronnen bij justitie in het Noord-Afrikaanse land vernomen.

De 64-jarige man had jongeren op straat in gesprekken over religie verwikkeld en „boeken van christelijke missionarissen“ uitgedeeld. De politie nam daarop een kijkje in zijn hotelkamer, waar nog meer missiemateriaal werd gevonden.

In het voornamelijk islamitische Marokko zijn andere godsdiensten toegestaan, zolang niet actief bekeerlingen worden geworven.

www.telegraaf.nl/buitenland

Ned. Moslim
29-11-06, 23:54
Geplaatst door gh.wille
Zal wel me vallen net zo als de ophef die hier in een topic gemaakt werd ( bijna juichend) over de bekeerlingen tot deISLAM hier in Nederland.

Er zullen altijd wel mensen blijven die om wat voor redenen ook van geloof veranderen ,maar denk dat het aantal in Marokko nog minder is als 1pct net zoveel als hier in Nederland dus.

Erger is dat het daar in Marokkko blijkbaar stiekum moet gaan en hier gelukkig niet .
:)

1000 op een bevolking van 30 mln, tegenover 35000 op een bevolking van 16mln. (cbs-schatting 2004) Hm, lijkt me een wezenlijk verschil.

In Nederland moet het ook maar al te vaak stiekem. Je wil niet weten hoevelen het niet durven vertellen aan hun ouders/omgeving.

Ned. Moslim
29-11-06, 23:57
Geplaatst door rja
Het Boedisme groeit onder autochone Nederlanders, veel harder dan de Islam, volgens mij.

Betwijfel ik. En ik betwijfel in het bijzonder hoelang die mensen dat volhouden. In die hoek zitten nogal wat zweverige types volgens mij, bij de Islam niet.

Ned. Moslim
30-11-06, 00:07
Geplaatst door Bart
Oh ja? En dit dan? Stond vandaag toevallig in de krant. Vrij hypocriet allemaal.

Half jaar cel voor poging tot bekering

RABAT - In het Marokkaanse Agadir is woensdag een Duitse toerist tot zes maanden cel veroordeeld omdat hij heeft geprobeerd Marokkaanse jongeren tot het christendom te bekeren. Dit is van bronnen bij justitie in het Noord-Afrikaanse land vernomen.

De 64-jarige man had jongeren op straat in gesprekken over religie verwikkeld en „boeken van christelijke missionarissen“ uitgedeeld. De politie nam daarop een kijkje in zijn hotelkamer, waar nog meer missiemateriaal werd gevonden.

In het voornamelijk islamitische Marokko zijn andere godsdiensten toegestaan, zolang niet actief bekeerlingen worden geworven.

www.telegraaf.nl/buitenland


In het voornamelijk islamitische Marokko zijn andere godsdiensten toegestaan, zolang niet actief bekeerlingen worden geworven.

Niks hypocriet, wet is wet.

Iglo
30-11-06, 07:55
Geplaatst door Ned. Moslim

In het voornamelijk islamitische Marokko zijn andere godsdiensten toegestaan, zolang niet actief bekeerlingen worden geworven.

Niks hypocriet, wet is wet. En naar mijn idee is die wet intolerant en achterlijk.

Bart
30-11-06, 09:14
Geplaatst door Ned. Moslim

In het voornamelijk islamitische Marokko zijn andere godsdiensten toegestaan, zolang niet actief bekeerlingen worden geworven.

Niks hypocriet, wet is wet.

Ah. Jij zou er dus ook geen moeite mee hebben als in Nederland een wet zou worden ingevoerd die het zou verbieden, met gevangenisstraf bij overtreding, om niet-moslims te bekeren tot de islam?

Sorry, maar zo'n land wil ik niet. Je hebt godsdienstvrijheid of je hebt het niet. En als in Marokko niet bekeerd mag worden is er geen godsdienstvrijheid. Punt.

Rabi'ah.
01-12-06, 12:41
Geplaatst door Ned. Moslim


In Nederland moet het ook maar al te vaak stiekem. Je wil niet weten hoevelen het niet durven vertellen aan hun ouders/omgeving.

Precies en daar hoor je nooit iemand over!

Vrouwen (meestal) die stiekem moeten bidden en vasten, waarvan de ouders met opzet varkensvlees door het eten doen en die soms zelfs letterlijk op straat worden gezet omdat ze moslim zijn, of waarvan de familie het contact verbreekt.

Ik vind dit echt heel erg en het toppunt van intolerantie en onderdrukking. Maar kennelijk is dat geen issue omdat hier moslims de slachtoffers en niet de daders zijn. :moe:

Tomas
01-12-06, 12:46
Geplaatst door Rabi'ah.
waarvan de ouders met opzet varkensvlees door het eten doen

Hoe werkt zoiets? Bedoel je dat ouders met islamitische pubers geen varkensvlees meer zouden moeten mogen gebruiken of dat er ouders zijn die dan extra veel en vaak varkensvlees gebruiken?

Witte78
01-12-06, 13:02
Geplaatst door Rabi'ah.
Precies en daar hoor je nooit iemand over!

Vrouwen (meestal) die stiekem moeten bidden en vasten, waarvan de ouders met opzet varkensvlees door het eten doen en die soms zelfs letterlijk op straat worden gezet omdat ze moslim zijn, of waarvan de familie het contact verbreekt.

Ik vind dit echt heel erg en het toppunt van intolerantie en onderdrukking. Maar kennelijk is dat geen issue omdat hier moslims de slachtoffers en niet de daders zijn. :moe:

Ik geloof hier niks van. Waar baseer je dit op? Andersom komt me dit verhaal trouwens wel bekend voor, al weet ik daar totaal geen cijfers van. Er was paar dagen terug nog een geval op TV, van een vrouw die haar hele leven moest achter laten en onderduiken, omdat ze zich niet aan de strenge "islamitische" regeltjes dulde te houden. Ik zet bewust islamitisch tussen haakjes want ik ben van mening dat veel van die achterlijke culturele zaken niets met de islam te maken hebben.

Tomas
01-12-06, 13:12
Geplaatst door Witte78
Ik geloof hier niks van. Waar baseer je dit op? Andersom komt me dit verhaal trouwens wel bekend voor, al weet ik daar totaal geen cijfers van. Er was paar dagen terug nog een geval op TV, van een vrouw die haar hele leven moest achter laten en onderduiken, omdat ze zich niet aan de strenge "islamitische" regeltjes dulde te houden. Ik zet bewust islamitisch tussen haakjes want ik ben van mening dat veel van die achterlijke culturele zaken niets met de islam te maken hebben.

Volgens mij maakt het niet zoveel uit hoor. Ik denk wel dat gemiddeld genomen nederlandse ouders ietsje toleranter zijn naar hun pubers. Maar ze kunnen je echt gek proberen te maken hoor. Niet-moslims kunnen er net zo goed van door het lint gaan.

Witte78
01-12-06, 13:16
Geplaatst door Tomas
Volgens mij maakt het niet zoveel uit hoor. Ik denk wel dat gemiddeld genomen nederlandse ouders ietsje toleranter zijn naar hun pubers. Maar ze kunnen je echt gek proberen te maken hoor. Niet-moslims kunnen er net zo goed van door het lint gaan.

Ik geloof best dat ouders kunnen flippen, ik geloof alleen niet dat het stiekem gedaan wordt. Meestal doen pubers dat juist om te provoceren. De concequenties zijn in een gemiddeld nederlands gezin ook totaal niet zo drastisch als het voorbeeld uit mijn vorige post. Die vrouw moest onderduiken omdat haar leven in gevaar was.

Tomas
01-12-06, 13:20
Geplaatst door Witte78
Ik geloof best dat ouders kunnen flippen, ik geloof alleen niet dat het stiekem gedaan wordt. Meestal doen pubers dat juist om te provoceren. De concequenties zijn in een gemiddeld nederlands gezin ook totaal niet zo drastisch als het voorbeeld uit mijn vorige post. Die vrouw moest onderduiken omdat haar leven in gevaar was.

Nee, zo erg zal het niet snel zijn.

gh.wille
01-12-06, 15:23
Geplaatst door Bart
Ah. Jij zou er dus ook geen moeite mee hebben als in Nederland een wet zou worden ingevoerd die het zou verbieden, met gevangenisstraf bij overtreding, om niet-moslims te bekeren tot de islam?

Sorry, maar zo'n land wil ik niet. Je hebt godsdienstvrijheid of je hebt het niet. En als in Marokko niet bekeerd mag worden is er geen godsdienstvrijheid. Punt.

Indd dan kun je het geen godsdienst vrijheid noemen !

gh.wille
01-12-06, 15:31
Geplaatst door Rabi'ah.
Precies en daar hoor je nooit iemand over!

Vrouwen (meestal) die stiekem moeten bidden en vasten, waarvan de ouders met opzet varkensvlees door het eten doen en die soms zelfs letterlijk op straat worden gezet omdat ze moslim zijn, of waarvan de familie het contact verbreekt.

Ik vind dit echt heel erg en het toppunt van intolerantie en onderdrukking. Maar kennelijk is dat geen issue omdat hier moslims de slachtoffers en niet de daders zijn. :moe:

Zoals gewoonlijk overdrijf je de boel weer !

Vrouwen horen bij hun man te zijn en niet bij hun ouders , zolang ze daar in huis zijn gelden daar de regels van het huis .

Maar ik kan me wel voorstellen dat de ouders niet bepaald staan te juichen als hun dochter Moslim wordt .
Dat geld niet alleen voor Moslims maar ook voor andere geloven ,nog geen 70 jaar geleden moest mijn vader katholiek worden om met mijn moeder te kunnen trouwen zijn (protestantse ouders vonden het maar niks en het heeft jaren geduurd voor dat ze hun schoondochter,hebben geacepteerd ,nu is het bijna geen punt meer,en komen zgn ""gemengde huwlijken""veelvuldig voor .

Morosian
01-12-06, 23:42
De 64-jarige man had jongeren op straat in gesprekken over religie verwikkeld en „boeken van christelijke missionarissen“ uitgedeeld. De politie nam daarop een kijkje in zijn hotelkamer, waar nog meer missiemateriaal werd gevonden.

"Hé, die man daar deelt boekjes uit over een ander onzichtbaar opperwezen dan die van ons!"

"Laten we snel op zijn hotelkamer kijken of er belastend materiaal te vinden is!"

Iglo
02-12-06, 09:17
Geplaatst door Rabi'ah.
Precies en daar hoor je nooit iemand over!

Vrouwen (meestal) die stiekem moeten bidden en vasten, waarvan de ouders met opzet varkensvlees door het eten doen en die soms zelfs letterlijk op straat worden gezet omdat ze moslim zijn, of waarvan de familie het contact verbreekt.

Ik vind dit echt heel erg en het toppunt van intolerantie en onderdrukking. Maar kennelijk is dat geen issue omdat hier moslims de slachtoffers en niet de daders zijn. :moe: Een heel zwak antwoord. Je weet zelf ook dat dit heel wat anders gaat dan in Marokko. In Marokko is staatswege geregeld dat als je ook maar een zweem van verdachtheid krijgt dat je bekeringen uitvoerd, dat je dan de lul bent.
En dat ga je dan vergelijken met individuele gevallen in Nederland, waar ouders hun kinderen verkeerd behandelen als ze voor de Islam kiezen. (dit zal vast wel eens voorkomen, maar ga me niet vertellen dat het nooit gebeurd bij moslims die christelijk worden).
Dit is een geval waar we kunnen zeggen dat ze in Marokko een achterlijke intolerante wet hebben, terwijl we hier er niet moeilijk over doen als staat. Daar kunnen we blij mee zijn en misschien zelfs een beetje trots?

Bart
04-12-06, 12:34
Geplaatst door Iglo
Een heel zwak antwoord. Je weet zelf ook dat dit heel wat anders gaat dan in Marokko. In Marokko is staatswege geregeld dat als je ook maar een zweem van verdachtheid krijgt dat je bekeringen uitvoerd, dat je dan de lul bent.
En dat ga je dan vergelijken met individuele gevallen in Nederland, waar ouders hun kinderen verkeerd behandelen als ze voor de Islam kiezen. (dit zal vast wel eens voorkomen, maar ga me niet vertellen dat het nooit gebeurd bij moslims die christelijk worden).
Dit is een geval waar we kunnen zeggen dat ze in Marokko een achterlijke intolerante wet hebben, terwijl we hier er niet moeilijk over doen als staat. Daar kunnen we blij mee zijn en misschien zelfs een beetje trots?

"Kennelijk is dat geen issue omdat hier moslims de daders en niet de slachtoffers zijn" - met dank aan Rabi'ah...

Elien
04-12-06, 13:41
safi duizend en al ophef? :wtf:

Iglo
04-12-06, 19:12
Geplaatst door Bart
"Kennelijk is dat geen issue omdat hier moslims de daders en niet de slachtoffers zijn" - met dank aan Rabi'ah... Misschien is het een automatische reactie. Als ze 'moslim' genoemd ziet in combinatie met iets negatiefs, dat ze meteen met een automatische afweerreactie begint. In deze post van haar echter, heeft objectiviteit en rede niet veel kans gehad gehad om er tussen te komen voordat ze het berichtje opstuurde.

Hansign
04-12-06, 20:23
Stel je voor, afvallen van het mooiste en volmaakste geloof ter wereld,
dat zoveel moois laat zien elke dag weer, zie de headlines.

Daar moet je toch wel op z'n minst enorm op neerkijken als ware gelovige moslim.

gh.wille
04-12-06, 20:42
Geplaatst door Rabi'ah.
Precies en daar hoor je nooit iemand over!

Vrouwen (meestal) die stiekem moeten bidden en vasten, waarvan de ouders met opzet varkensvlees door het eten doen en die soms zelfs letterlijk op straat worden gezet omdat ze moslim zijn, of waarvan de familie het contact verbreekt.

Ik vind dit echt heel erg en het toppunt van intolerantie en onderdrukking. Maar kennelijk is dat geen issue omdat hier moslims de slachtoffers en niet de daders zijn. :moe:

Ja je zal wel moe zijn ,maar als je nog wat tijd over hebt dan is hier nog een intressante topic *)voor je!

:zegniets:

*)http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=208847

awayegher
05-12-06, 12:00
k ken honderden mensen die tot het atheisme zijn bekeerd in Marokko

sidi bibi
05-12-06, 21:51
Geplaatst door awayegher
k ken honderden mensen die tot het atheisme zijn bekeerd in Marokko
Of met het geloof omgaan zoals een katkoliek het in nederland doet, gewoon er een eigen invulling aan geven

Hansign
05-12-06, 22:59
Geplaatst door sidi bibi
Of met het geloof omgaan zoals een katkoliek het in nederland doet, gewoon er een eigen invulling aan geven

zodat de uitleg wellicht 20 % uiteen zou lopen,

maar nog steeds niet de 100% uiteenlopendheid in de Islam, waar de ene geestelijke volgens de schriftuur kan uitleggen dat bewuste aanslagen op burgerdoelen moeten kunnen en de ander die dat ten stelligste fout vindt.

dat is ook precies waar de islamofobia vandaan komt,

de totale onbetrouwbaarheid van uitleg, zodat je nooit weet wat voor een moslim je voor je hebt staan.

En als sommigen hun gelaat ook nog eens gaan bedekken zodat je als mens niets meer kunt afleiden aan de gezichtuitdrukking, wordt het helemaal doodeng, zeker niet alleen voor de niet-moslim.


De reden dat dit wel in de Islam blijft gebeuren en niet (meer*) in het judeochristendom, ligt in het voorbeeld.

Jezus was geweldloos en apolitiek, had geen enkele economische of militaire macht.

Mohammed was naast profeet ook strijdheer en een belangrijk politiek en economisch figuur, zijn "Machiavellische" methodieken zijn weerspiegeld in de hadith en de koran.

Daar zit hem de kneep,

hoewel joden en christenen ook vaak de fout ingegaan zijn, zijn ze ook echt in de fout gegaan, juist ook volgens de leer van de bijbel, terwijl moslims door deze dictatoriale methoden schriftuurlijk helemaal niet de fout ingaan, volgens aanzienlijk wat moslimgeleerden dan.

sidi bibi
06-12-06, 09:12
Geplaatst door Hansign
zodat de uitleg wellicht 20 % uiteen zou lopen,

maar nog steeds niet de 100% uiteenlopendheid in de Islam, waar de ene geestelijke volgens de schriftuur kan uitleggen dat bewuste aanslagen op burgerdoelen moeten kunnen en de ander die dat ten stelligste fout vindt.

dat is ook precies waar de islamofobia vandaan komt,

de totale onbetrouwbaarheid van uitleg, zodat je nooit weet wat voor een moslim je voor je hebt staan.

En als sommigen hun gelaat ook nog eens gaan bedekken zodat je als mens niets meer kunt afleiden aan de gezichtuitdrukking, wordt het helemaal doodeng, zeker niet alleen voor de niet-moslim.


De reden dat dit wel in de Islam blijft gebeuren en niet (meer*) in het judeochristendom, ligt in het voorbeeld.

Jezus was geweldloos en apolitiek, had geen enkele economische of militaire macht.

Mohammed was naast profeet ook strijdheer en een belangrijk politiek en economisch figuur, zijn "Machiavellische" methodieken zijn weerspiegeld in de hadith en de koran.

Daar zit hem de kneep,

hoewel joden en christenen ook vaak de fout ingegaan zijn, zijn ze ook echt in de fout gegaan, juist ook volgens de leer van de bijbel, terwijl moslims door deze dictatoriale methoden schriftuurlijk helemaal niet de fout ingaan, volgens aanzienlijk wat moslimgeleerden dan.
Ik krijg aardig wat visite hier in Marokko uit Nederland, wat erg opvalt is dat het beeld dat zij van Marokko hebben totaal anders dan de werkelijkheid is, ze hebben een beetje argwaan. Een opmerking die je vaak hoort is dat ze zo weinig van de Islam merken, ook dat de mensen erg vriendelijk en gemoedelijk zijn. Vrouwen geven ook altijd een hand, het wel of niet dragen van een hoofddoek geen punt van discussie, het valt ook totaal niet op dat bij bepaalde bedrijven de hoofddoek niet gewenst is, ook niet voor Marokkanen zelf. In een straal van 500 meter rondom mijn huis bevinden zich maar liefst 4 internetcafé's die propvol met jongeren zijn. Verder vinden ze het grappig dat ik ook gewoon spinaziestamppot maak, gewoon een Marokkaans wijntje of biertje in huis heb en een varkensservolaatworst in de koelkast heb liggen. Over het algemeen gaan ze heel positief weer weg. Kortom, het leven van alle dag verschilt nauwelijks met die in Nederland. Minpunt is vaak dat men in winkels te plakkerig is wanneer ze souveniers willen kopen en het gedrag in het verkeer.
Misschien dat Marokkanen in Nederland wat meer reclame over hun land van herkomst mogen maken en dan wat meer over al die dingen die positief zijn en negatieve zaken, die hier vaak peanuts zijn, met veel tamtam op de voorgrond te plaatsen.

Hansign
08-12-06, 18:24
Geplaatst door sidi bibi
Ik krijg aardig wat visite hier in Marokko uit Nederland, wat erg opvalt is dat het beeld dat zij van Marokko hebben totaal anders dan de werkelijkheid is, ze hebben een beetje argwaan. Een opmerking die je vaak hoort is dat ze zo weinig van de Islam merken, ook dat de mensen erg vriendelijk en gemoedelijk zijn. Vrouwen geven ook altijd een hand, het wel of niet dragen van een hoofddoek geen punt van discussie, het valt ook totaal niet op dat bij bepaalde bedrijven de hoofddoek niet gewenst is, ook niet voor Marokkanen zelf. In een straal van 500 meter rondom mijn huis bevinden zich maar liefst 4 internetcafé's die propvol met jongeren zijn. Verder vinden ze het grappig dat ik ook gewoon spinaziestamppot maak, gewoon een Marokkaans wijntje of biertje in huis heb en een varkensservolaatworst in de koelkast heb liggen. Over het algemeen gaan ze heel positief weer weg. Kortom, het leven van alle dag verschilt nauwelijks met die in Nederland. Minpunt is vaak dat men in winkels te plakkerig is wanneer ze souveniers willen kopen en het gedrag in het verkeer.
Misschien dat Marokkanen in Nederland wat meer reclame over hun land van herkomst mogen maken en dan wat meer over al die dingen die positief zijn en negatieve zaken, die hier vaak peanuts zijn, met veel tamtam op de voorgrond te plaatsen.

Gelukkig nemen de meeste moslims het geloof niet al te serieus meer, op een kleine harde kern na, die het voor de overgrote meerderheid verpesten.

Deze verdervers zorgen ervoor dat steeds meer moslims de Islam de rug toekeren, de verdervers hebben schriftuurlijk namelijke de "heilige" schrift aan hun zij, deze roept, in de wereld van de oorlog juist op tot menig onverkwikkelijke jihadistische daad.

Plutocraat
08-12-06, 19:11
Geplaatst door azulay
Inmiddels bestaat deze groep uit meer dan duizend mensen. Zij doen het wel undercover om veiligheidsredenen, met namegeweld uit het islamitische hoek.


alarabiya.net

Ik vind het opvallend dat in bijna alle moslimlanden bekeerlingen het stiekem moeten doen. Daarentegen kunnen in in het Westen christenen die moslim willen worden gerust 'uit de kast komen.'

Het gezeur van veel moslims die in het Westen wonen over 'hoe ze worden behandeld' komt eigenlijk behoorlijk belachelijk over.

sidi bibi
09-12-06, 08:52
Geplaatst door Plutocraat
Ik vind het opvallend dat in bijna alle moslimlanden bekeerlingen het stiekem moeten doen. Daarentegen kunnen in in het Westen christenen die moslim willen worden gerust 'uit de kast komen.'

Het gezeur van veel moslims die in het Westen wonen over 'hoe ze worden behandeld' komt eigenlijk behoorlijk belachelijk over.
Voordeel is wel dat als je zaterdadochtend lekker wilt uitslapen je niet het bed uitgebeld wordt door een Jehova getuige

sjo
09-12-06, 11:44
Geplaatst door Bart
Ah. Jij zou er dus ook geen moeite mee hebben als in Nederland een wet zou worden ingevoerd die het zou verbieden, met gevangenisstraf bij overtreding, om niet-moslims te bekeren tot de islam?

Sorry, maar zo'n land wil ik niet. Je hebt godsdienstvrijheid of je hebt het niet. En als in Marokko niet bekeerd mag worden is er geen godsdienstvrijheid. Punt.

Het duurt wel heeeeeeeeeeeeel lang voordat onze bekeerling reageert nu......

gr.
sjo

Hansign
09-12-06, 12:19
Geplaatst door sidi bibi
Voordeel is wel dat als je zaterdadochtend lekker wilt uitslapen je niet het bed uitgebeld wordt door een Jehova getuige

erg "sterk" verweer hoor, petje af.

sidi bibi
09-12-06, 19:59
Geplaatst door Hansign
erg "sterk" verweer hoor, petje af.
Was geen verweer, alleen een constatering

Rabi'ah.
10-12-06, 11:42
Geplaatst door Plutocraat
Ik vind het opvallend dat in bijna alle moslimlanden bekeerlingen het stiekem moeten doen. Daarentegen kunnen in in het Westen christenen die moslim willen worden gerust 'uit de kast komen.'

Het gezeur van veel moslims die in het Westen wonen over 'hoe ze worden behandeld' komt eigenlijk behoorlijk belachelijk over.


Geplaatst door Rabi'ah.
Precies en daar hoor je nooit iemand over!

Vrouwen (meestal) die stiekem moeten bidden en vasten, waarvan de ouders met opzet varkensvlees door het eten doen en die soms zelfs letterlijk op straat worden gezet omdat ze moslim zijn, of waarvan de familie het contact verbreekt.

Ik vind dit echt heel erg en het toppunt van intolerantie en onderdrukking. Maar kennelijk is dat geen issue omdat hier moslims de slachtoffers en niet de daders zijn. :moe:

edit: Overigens valt het in Marokko wel mee met de consequenties van een bekering.

Sociale druk is er, maar over het algemeen zullen nieuwe christenen met rust gelaten worden, behalve misschien door een paar gekken.

Ongeveer te vergelijken dus met de positie van nieuwe moslims in NL.

Iglo
10-12-06, 11:48
Geplaatst door Rabi'ah.
edit: Overigens valt het in Marokko wel mee met de consequenties van een bekering.

Sociale druk is er, maar over het algemeen zullen nieuwe christenen met rust gelaten worden, behalve misschien door een paar gekken.

Ongeveer te vergelijken dus met de positie van nieuwe moslims in NL. Naar mijn idee is het verschil dus ontzettend groot. Zoals in mijn post van ongeveer een week geleden staat, inclusief de reden waarom ik dat verschil zo groot vind. Graag zou ik willen weten waarom je het niet met mijn argument eens bent (schijnt te zijn).

Rabi'ah.
10-12-06, 11:57
Geplaatst door Iglo
Naar mijn idee is het verschil dus ontzettend groot. Zoals in mijn post van ongeveer een week geleden staat, inclusief de reden waarom ik dat verschil zo groot vind. Graag zou ik willen weten waarom je het niet met mijn argument eens bent (schijnt te zijn).

Natuurlijk is die wet, als het echt neerkomt op wat in dit topic staat, belachelijk.

Maar nogmaals in de praktijk heeft de doorsnee-Marokkaan daar zelden of nooit last van bij een bekering en is de situatie weldegelijk te evrgelijken met die in NL.

En dit weet ik dus uit betrouwbare bron, nl. mijn docent islamitisch recht Ruud Peters.

Iglo
10-12-06, 12:59
Geplaatst door Rabi'ah.
Natuurlijk is die wet, als het echt neerkomt op wat in dit topic staat, belachelijk.

Maar nogmaals in de praktijk heeft de doorsnee-Marokkaan daar zelden of nooit last van bij een bekering en is de situatie weldegelijk te evrgelijken met die in NL.

En dit weet ik dus uit betrouwbare bron, nl. mijn docent islamitisch recht Ruud Peters. Het zou toch helemaal niet vreemd zijn als dit een wet was (gezien wat er gebeuren moet met afvalligen, zoals ook in de andere thread staat). En gezien het feit dat het lang niet zo'n modern land is als Nederland. Het is niet eens zo lang geleden dat we hier ook achterlijke wetten hadden.

Maar volgens jou is dus het nieuwsbericht waarop deze topic is gebaseerd geheel onzin? Dus, er is geen wet tegen afvalligen. En er is ook geen massale aandacht voor die bekeringen?

sidi bibi
10-12-06, 13:14
Geplaatst door Iglo
Het zou toch helemaal niet vreemd zijn als dit een wet was (gezien wat er gebeuren moet met afvalligen, zoals ook in de andere thread staat). En gezien het feit dat het lang niet zo'n modern land is als Nederland. Het is niet eens zo lang geleden dat we hier ook achterlijke wetten hadden.

Maar volgens jou is dus het nieuwsbericht waarop deze topic is gebaseerd geheel onzin? Dus, er is geen wet tegen afvalligen. En er is ook geen massale aandacht voor die bekeringen?
Je moet als afvallige Marokkaan maar eens proberen aan een terrasje iets te drinken vragen tijdens de Ramadan, voor een europeaan wel toegestaan, ook als die in Marokko woont. En vergeet de sociale controle niet hoe die reageert. En wat te doen als je in het huwelijk wilt treden, is zelfs niet voor een europeaan toegestaan, laat staan samenwonen. En elke keer maar weer aanhoren welk een vuur je in het hiernamaals te wachten staat, je krijgt veel meer gezeik dan over die hoofddoekjes in nederland, hoewel het ook zo is dat het voor velen een worst zal wezen wat je doet.