PDA

Bekijk Volledige Versie : De perfide logica van Balkenende



HenkS
22-11-06, 02:46
De bewijslast voor dat er geen MVW in Irak waren lag volgens Balkenende bij Saddam Housssein.
De bewijslast dat ik geen pepperspray in huis heb ligt dus bij mij. Als er na een inval geen pepperspray gevonden wordt en mijn huis onteigend wordt is dat dus mijn eigen schuld.

Olive Yao
23-11-06, 23:44
Geplaatst door HenkS
De bewijslast voor dat er geen MVW in Irak waren lag volgens Balkenende bij Saddam Housssein.
Zegt ezel Balkende dat echt? Het is toch geen enkel probleem? Saddam wijst gewoon op de empirische feiten.

Het is voor jou toch ook niet moeilijk te bewijzen dat het buiten nu niet sneeuwt?

fransjan
23-11-06, 23:58
Geplaatst door HenkS
De bewijslast voor dat er geen MVW in Irak waren lag volgens Balkenende bij Saddam Housssein.
De bewijslast dat ik geen pepperspray in huis heb ligt dus bij mij. Als er na een inval geen pepperspray gevonden wordt en mijn huis onteigend wordt is dat dus mijn eigen schuld.
De bewijslast lag bij Saddam Houssein, zo zie ik het ook.

freya
24-11-06, 00:07
Geplaatst door fransjan
De bewijslast lag bij Saddam Houssein, zo zie ik het ook.

En hoe precies had hij dat moeten/kunnen doen als de VS tekeningetjes verspreidt van zgn mobiele fabriekjes?

Hoe kan je dan in Godesnaam bewijzen dat je die niet hebt?

HenkS
24-11-06, 06:28
Geplaatst door Olive Yao
Zegt ezel Balkende dat echt? Het is toch geen enkel probleem?

Zeker weten! En letterlijk! Als inleiding op een antwoord op een vraag van Femke Halsema waarom in Nederland niet net als in de VS en GB een onderzoek wordt ingesteld naar de besluitvorming rond de informatievoorziening rond en de steun voor de inval in Irak.
Op de daaropvolgende nadrukkelijke vraag 'komt er nou zo'n onderzoek' antwoordde hij tegen zijn gewoonte in met een kort en duidelijk 'Nee'.

Witte78
24-11-06, 07:32
Terecht dat er geen onderzoek komt. Wat kan zon onderzoek nou duidelijk maken? Balkenende heeft de VS zonder vragen gevolgd. Dat was zwak en niet slim. Maar is er nu echt een onderzoek voor nodig om dat vast te stellen?

Laten we maar hopen dat hij er van geleerd heeft :rolleyes:

observer
24-11-06, 10:21
Geplaatst door HenkS
De bewijslast voor dat er geen MVW in Irak waren lag volgens Balkenende bij Saddam Housssein.
De bewijslast dat ik geen pepperspray in huis heb ligt dus bij mij. Als er na een inval geen pepperspray gevonden wordt en mijn huis onteigend wordt is dat dus mijn eigen schuld. maar het wordt anders als je eerst publiekelijk toegeeft peperspray te hebben

na de eerst golfoorlog is er een inspectieproces geweest met medewerking van irak en zijn er dus grote hoeveelheden vooral gifgassen en ander materiaal gevonden

dat heeft irak ook toegegeven

de vn resoluties verplichten irak toen ook deze spullen onder internationaal toezicht te vernietigen, dat heeft hij dus niet gedaan

ergo ja balkenende had gelijk

freya
24-11-06, 11:12
Geplaatst door observer


de vn resoluties verplichten irak toen ook deze spullen onder internationaal toezicht te vernietigen, dat heeft hij dus niet gedaan


Dat heeft hij uiteindelijk wel gedaan.

Bovendien zijn chemische wapens maar heel beperkt houdbaar, na een aantal jaar is er niets meer van over.

Scott Ritter, die de leiding had bij die eerste VN wapeninspecties, heeft daar voor het begin van de 2e golfoorlog over de hele wereld lezingen over gegeven. Zijn raporten daarover waren in Washongton heel goed bekend.

Er werd gewoon ronduit gelogen, om die oorlog er door te kunnen drukken. Punt uit.

observer
24-11-06, 12:18
Geplaatst door freya
Dat heeft hij uiteindelijk wel gedaan.

Bovendien zijn chemische wapens maar heel beperkt houdbaar, na een aantal jaar is er niets meer van over.

Scott Ritter, die de leiding had bij die eerste VN wapeninspecties, heeft daar voor het begin van de 2e golfoorlog over de hele wereld lezingen over gegeven. Zijn raporten daarover waren in Washongton heel goed bekend.

Er werd gewoon ronduit gelogen, om die oorlog er door te kunnen drukken. Punt uit. er is nooit toezicht geweest op de vernietiging en ja chemische wapens zijn beperkt houdbaar (hangt van soort af sommige 1e wo granaten nu nog gevaarlijk) dan nog had men afgesproken dat ook die gedocumenteerd zouden worden

ook scott ritter kan niet ontkennen dat saddam de inspectie teams het land uitgezet heeft en pas heeft laten terugkomen toen de vs op de grens stond

Olive Yao
24-11-06, 12:41
Geplaatst door freya
En hoe precies had hij dat moeten/kunnen doen als de VS tekeningetjes verspreidt van zgn mobiele fabriekjes?

Hoe kan je dan in Godesnaam bewijzen dat je die niet hebt?
Nogmaals, ik snap het probleem niet.

Als ik de politie wil bewijzen dat ik geen wapens in huis heb hoef ik alleen maar tegen ze te zeggen: hou maar een huiszoeking, en dan vinden ze ze niet.

Olive Yao
24-11-06, 12:52
Geplaatst door observer
maar het wordt anders als je eerst publiekelijk toegeeft peperspray te hebben

na de eerst golfoorlog is er een inspectieproces geweest met medewerking van irak en zijn er dus grote hoeveelheden vooral gifgassen en ander materiaal gevonden

dat heeft irak ook toegegeven

de vn resoluties verplichten irak toen ook deze spullen onder internationaal toezicht te vernietigen, dat heeft hij dus niet gedaan

ergo ja balkenende had gelijk
"We know where they are", aldus Rumsfeld. Ze zijn niet gevonden, dus waren ze er niet.

Laten we een geldteller installeren (als een soort taximeter) die van dag tot dag telt hoeveel geld de nederlandse militaire aanwezigheid in Irak kost. En dan berichten we dagelijks:

Schoothondje Balkenende dribbelt kwispelend achter de Bush junta aan Irak binnen. Dat kost Nederland tot vandaag € ...

Rechts zegt altijd dat links teveel geld uitgeeft.

freya
24-11-06, 13:20
Geplaatst door Olive Yao
Nogmaals, ik snap het probleem niet.

Als ik de politie wil bewijzen dat ik geen wapens in huis heb hoef ik alleen maar tegen ze te zeggen: hou maar een huiszoeking, en dan vinden ze ze niet.

Dat is gebeurd, maar men bleef beweren dat ze gewoon heel erg goed verstopt waren.

Pas nadat het hele land onder de voet gelopen was, begon men toe te geven dat er toch echt niks te vinden was.

Om jouw vergelijking met een huiszoeking even door te trekken: De politie blijft beweren dat er toch echt wel ergens wapens moeten liggen, dus arresteren ze mij en mijn familie op voorhand en beginnen dan het interieur aan gort te slaan en vervolgens hele huis muur voor muur af te breken.
En als ik me daar dan over beklaag, krijg ik te horen dat ik dan maar had moeten bewijzen dat ik geen wapens had.

:moe:

freya
24-11-06, 13:26
Geplaatst door observer
er is nooit toezicht geweest op de vernietiging en ja chemische wapens zijn beperkt houdbaar (hangt van soort af sommige 1e wo granaten nu nog gevaarlijk) dan nog had men afgesproken dat ook die gedocumenteerd zouden worden

ook scott ritter kan niet ontkennen dat saddam de inspectie teams het land uitgezet heeft en pas heeft laten terugkomen toen de vs op de grens stond

Dit is het verhaal van Scott Ritter:


In 'Drijfzand' wordt in kaart gebracht hoe de wapeninspecties in Irak verliepen
tussen 1991 en 1998. De film is een bewerking van de documentaire die Scott
Ritter, één van de betrokken wapeninspecteurs, maakte aan de hand van zijn
eigen ervaringen, interviews met zijn collega inspecteurs én de vele uren
videomateriaal die hij en zijn team schoten tijdens de missies. Tegenlicht
vulde de documentaire aan met actuele ontwikkelingen en een interview met
Rolf Ekéus, die Zweed die 6 jaar lang aan het hoofd stond van de
wapeninspecties en in 1997 gefrustreerd opstapte.

Op dat moment was volgens Ritter tussen 90 en 95 procent van de
massavernietigingswapens in Irak opgespoord en vernietigd. Het resterende
deel was bovendien te klein om serieus gevaar te vormen voor de regio. Maar
de VS weigerden UNSCOM's bevindingen voor waar aan te nemen en stonden erop
dat de wapeninspecties geïntensiveerd werden. Met name een aantal
'gevoelige' plekken moesten worden geïnspecteerd, waaronder de presidentiële
paleizen van Hoessein. Bij de medewerkers van UNSCOM ontstond steeds meer
het vermoeden dat het doel van hun aanwezigheid niet langer was om wapens te
vinden, maar eerder om confrontatie uit te lokken.

Het gevolg was dat Irak in 1998 het vertrouwen verloor in de
onafhankelijkheid van UNSCOM. De Amerikaanse inspecteurs werden van spionage
beschuldigd en het land uitgezet. Even later stapte Scott Ritter op, omdat
volgens hem de regering Clinton bewust probeerde zijn missie te saboteren.
De inspecties gingen nog wel door, maar zonder groot succes. Uiteindelijk
lanceerde de VS en Groot-Brittannië de operatie 'Desert Fox' nog voordat het
UNSCOM-rapport over de inspecties de Veiligheidsraad bereikte. Begonnen als
een onafhankelijke club deskundigen, was UNSCOM steeds meer de politieke
speelbal van de VS geworden. In 1998 besloten ze dan ook zichzelf op te
heffen.

En nu staat dus een nieuw team van wapeninspecteurs klaar. Onder de naam
UNMOVIC vertrekken ze binnenkort naar Irak om de waarheid over Saddams
massavernietigingswapens boven water te krijgen. En de geschiedenis lijkt
zich te herhalen. Gisteren werd duidelijk dat Irak toch weigert om
wapeninspecteurs toe te laten tot presidentiële gebieden. De VS nemen daar
geen genoegen mee en eisen opnieuw onvoorwaardelijke toegang.
Arme Blix. Na het zien van het verhaal van Scott Ritter en zijn team, kun je
alleen nog maar hopen dat hij bij aanvaarding van deze missie een goede
afvloeiingsregeling heeft bedongen.

http://www.nettime.org/Lists-Archives/nettime-nl-0210/msg00011.html


Dit is zomaar de eertse de beste link die ik in google kon vinden. Het verhaal van Ritter is vast elders beter en gedetaileerder te vinden.

Ik heb het hem indertijd horen vertellen, soms nogal geemotioneerd, het koste hem moeite om als patriotisch Amerikaan, zijn eigen regeringen zo aan de schandpaal te negelen. Maar hij kon niet langer zwijgen, omdat hij vond dat een nieuwe oorlog voorkomen moest worden. Dat was allemaal in de aanloop naar de inval in Irak.

Olive Yao
24-11-06, 13:32
Geplaatst door freya
Dat is gebeurd, maar men bleef beweren dat ze gewoon heel erg goed verstopt waren.

Pas nadat het hele land onder de voet gelopen was, begon men toe te geven dat er toch echt niks te vinden was.

Om jouw vergelijking met een huiszoeking even door te trekken: De politie blijft beweren dat er toch echt wel ergens wapens moeten liggen, dus arresteren ze mij en mijn familie op voorhand en beginnen dan het interieur aan gort te slaan en vervolgens hele huis muur voor muur af te breken.
En als ik me daar dan over beklaag, krijg ik te horen dat ik dan maar had moeten bewijzen dat ik geen wapens had.

:moe:
Je vergelijking gaat verder:

De commissaris van politie is tevens de projectontwikkelaar die je huis daarna opnieuw opbouwt en er eigenaar van wordt.

fransjan
24-11-06, 14:34
Geplaatst door freya
En hoe precies had hij dat moeten/kunnen doen als de VS tekeningetjes verspreidt van zgn mobiele fabriekjes?

Hoe kan je dan in Godesnaam bewijzen dat je die niet hebt?
In de VN resolutie stond duidelijk "serious consequences". Irak wilde, vooral in het begin, nooit echt meewerken.

Je zou kunnen zeggen dat de inval in Irak de ultieme inspectie is geworden. Pas daarna kwam er echte duidelijkheid over de WMD's

freya
24-11-06, 14:43
Geplaatst door fransjan
In de VN resolutie stond duidelijk "serious consequences". Irak wilde, vooral in het begin, nooit echt meewerken.

Je zou kunnen zeggen dat de inval in Irak de ultieme inspectie is geworden. Pas daarna kwam er echte duidelijkheid over de WMD's

Lees dat stuk over Scott Ritter eens, zou ik zeggen.

En ga dan nog eens na hoe het de tweede keer allemaal verlopen is.
Er was ruim voldoende medewerking, maar de eisen werden steeds verder opgeschroefd. Hetzelfde geinjte, waar Ritter mee te maken had, werd nu nog eens in kwadraad herhaald.
Ik begrijp echt niet dat er mensen zijn die dat nu nog steeds niet kunnen zien.


Saddam is de ultieme duivel, want Arabier en moslim en Bush is de vlekkeloze onzelfzuchtige redder van de mensheid, want blank, Amerikaan en dus een van ons. :moe:
Primitiever kan je het niet krijgen :cheefbek:

fransjan
24-11-06, 14:52
Geplaatst door freya
Lees dat stuk over Scott Ritter eens, zou ik zeggen.

En ga dan nog eens na hoe het de tweede keer allemaal verlopen is.
Er was ruim voldoende medewerking, maar de eisen werden steeds verder opgeschroefd. Hetzelfde geinjte, waar Ritter mee te maken had, werd nu nog eens in kwadraad herhaald.
Ik begrijp echt niet dat er mensen zijn die dat nu nog steeds niet kunnen zien.


Saddam is de ultieme duivel, want Arabier en moslim en Bush is de vlekkeloze onzelfzuchtige redder van de mensheid, want blank, Amerikaan en dus een van ons. :moe:
Primitiever kan je het niet krijgen :cheefbek:
Amerika had in 2002/2003 toch een iets beter reputatie dan Irak en zijn regime.

Amerika is al meer dan 60 jaar een betrouwbare bondgenoot van ons nadat ze ons hebben meehelpen bevrijden van de NAZI's.

Je kunt hoog springen of laag springen maar Nederland vind de Atlantische band belangrijk.

Spoetnik
24-11-06, 15:22
Geplaatst door observer

ook scott ritter kan niet ontkennen dat saddam de inspectie teams het land uitgezet heeft en pas heeft laten terugkomen toen de vs op de grens stond

Wat een enorm gelul is dit toch weer, het is niet te geloven hoe jij westerse propaganda altijd maar loopt te verkondigen.

Saddam heeft de wapeninspecteurs er niet uitgezet in '98. Wel had Iraq tijdelijk de meewerking opgeschort omdat de inspecteurs aan het spioneneren waren voor de VS (Scott Ritter heeft dit later beweerd).



UNSCOM weapons inspectors were not expelled from the country by Iraq as has often been reported (and as George W. Bush alleged in his 2002 "axis of evil" speech). Rather, according to Butler himself in his book Saddam Defiant (2000), it was U.S. Ambassador Peter Burleigh, acting on instructions from Washington, who suggested Butler pull his team from Iraq in order to protect them from the forthcoming U.S. and British airstrikes.

http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Desert_Fox

Kortom het waren de Amerikanen die oorlogsmisdaden aan het waren voorbereiden en de inspecteurs daarvoor waarschuwde. In December viel de VS in samenwerking met GB Iraq aan.

Toevalligerwijs viel dit precies samen met de impeachment procedures tegen Bill Clinton. De dag dat de bombardermenten op Iraq stopten was dezelfde dag 19 december 1998 dat Clinton werd geimpeached.

Leer jezelf eens beter te informeren....

Oh daar ben jij natuurlijk helemaal niet in geinteresseerd.

Rabi'ah.
24-11-06, 15:29
Geplaatst door fransjan
Amerika had in 2002/2003 toch een iets beter reputatie dan Irak en zijn regime.

Amerika is al meer dan 60 jaar een betrouwbare bondgenoot van ons nadat ze ons hebben meehelpen bevrijden van de NAZI's.

Je kunt hoog springen of laag springen maar Nederland vind de Atlantische band belangrijk.

:haha:

Ja en al 60 jaar voert Amerika imperialistische oorlogen (b.v. Vietnam), steunt de meest smerige dictatoriale regimes (o.a. fascistische regimes in Zuid-Amerika en meneer Saddam Hussein, toen hij nog in de gratie was) en exporteert terreur, armoede en ellende.

Maar zolang de belangen van blanke Westerlingen maar worden verdedigd, is er niets aan het handje. :duim:





:kotsen:

Rabi'ah.
24-11-06, 15:31
Geplaatst door freya
Lees dat stuk over Scott Ritter eens, zou ik zeggen.

En ga dan nog eens na hoe het de tweede keer allemaal verlopen is.
Er was ruim voldoende medewerking, maar de eisen werden steeds verder opgeschroefd. Hetzelfde geinjte, waar Ritter mee te maken had, werd nu nog eens in kwadraad herhaald.
Ik begrijp echt niet dat er mensen zijn die dat nu nog steeds niet kunnen zien.


Saddam is de ultieme duivel, want Arabier en moslim en Bush is de vlekkeloze onzelfzuchtige redder van de mensheid, want blank, Amerikaan en dus een van ons. :moe:
Primitiever kan je het niet krijgen :cheefbek:

Ben het helemaal met je eens, maar even een kleine correctie. Volgens mij is Saddam helemaal geen moslim, maar juist verklaard atheïst. Maar dat terzijde.

fransjan
24-11-06, 15:42
Geplaatst door Rabi'ah.
:haha:

Ja en al 60 jaar voert Amerika imperialistische oorlogen (b.v. Vietnam), steunt de meest smerige dictatoriale regimes (o.a. fascistische regimes in Zuid-Amerika en meneer Saddam Hussein, toen hij nog in de gratie was) en exporteert terreur, armoede en ellende.

Maar zolang de belangen van blanke Westerlingen maar worden verdedigd, is er niets aan het handje. :duim:


We doen het toch nooit goed. Bij de eerste golfoorlog hebben ze Saddam Hoessein laten zitten en dat heeft tot gevolg gehad dat er veel opstandelingen zijn vermoord.

Als je als westen niet handelt dan handel je ook.

Spoetnik
24-11-06, 15:50
Geplaatst door Rabi'ah.
Ben het helemaal met je eens, maar even een kleine correctie. Volgens mij is Saddam helemaal geen moslim, maar juist verklaard atheïst. Maar dat terzijde.

Neehoor, zeker aan het einde van zijn leiderschap, zagen de Iraqi's hem steeds vaker bidden op de televisie etc. En tijdens de rechtszaak had hij ook steeds de koran bij zich.

Dat kan natuurlijk allemaal voor de show geweest zijn, maar hij was zeker geen verklaard atheist.

freya
24-11-06, 16:52
Geplaatst door Rabi'ah.
Ben het helemaal met je eens, maar even een kleine correctie. Volgens mij is Saddam helemaal geen moslim, maar juist verklaard atheïst. Maar dat terzijde.

Klopt, maar dat soort nuances zijn veel te ingewikkeld om een wereldbeeld in stand te kunnen houden. Die negeren we dus massaal.

Saddam was een soeniet, een moslim en het is dus geen wonder dat het zo'n monster was, lekker simpel toch

:moe:

freya
24-11-06, 16:54
Geplaatst door fransjan
Amerika had in 2002/2003 toch een iets beter reputatie dan Irak en zijn regime.


Bij jou misschien, maar niet bij een groot deel van de wereldbevolking dat al eerder had kennisgemaakt met de Amerikaanse imperialistische expansiedrang en machtswellust.

freya
24-11-06, 16:55
Geplaatst door Spoetnik

Dat kan natuurlijk allemaal voor de show geweest zijn, maar hij was zeker geen verklaard atheist.

Ooit wel, later voor de show weer 'terugbekeerd'