PDA

Bekijk Volledige Versie : Docu-tip: Hoe Bush de verkiezingen stal



Good Kahuna
22-11-06, 13:06
"Unprecedented - the 2000 Presidential Election"

Documentaire waarin de ultieme strijd om het presidentsschap in de staat Florida wordt gereconstrueerd. De filmmakers Richard Ray Pérez en Joan Sekler zijn ervan overtuigd dat Bush de verkiezingsuitslag heeft 'gestolen' en komen met opmerkelijke en soms schokkende informatie over weigerende stemmachines en corrupte stemlijsten, waarmee met name Afro-Amerikaanse burgers het recht tot stemmen werd onthouden. Zo zouden ze een misdaad hebben gepleegd. Als datum voor hun misdrijf werd regelmatig een datum genoemd die ver in de toekomst is gelegen. Ook als hun naam maar enigszins leek op die van een veroordeelde crimineel, werd het stemrecht hen ontnomen.

VPRO's Tegenlicht, Nederland 2, 23.40

Stopnaald
22-11-06, 15:14
Geplaatst door Good Kahuna
"Unprecedented - the 2000 Presidential Election"

Documentaire waarin de ultieme strijd om het presidentsschap in de staat Florida wordt gereconstrueerd. De filmmakers Richard Ray Pérez en Joan Sekler zijn ervan overtuigd dat Bush de verkiezingsuitslag heeft 'gestolen' en komen met opmerkelijke en soms schokkende informatie over weigerende stemmachines en corrupte stemlijsten, waarmee met name Afro-Amerikaanse burgers het recht tot stemmen werd onthouden. Zo zouden ze een misdaad hebben gepleegd. Als datum voor hun misdrijf werd regelmatig een datum genoemd die ver in de toekomst is gelegen. Ook als hun naam maar enigszins leek op die van een veroordeelde crimineel, werd het stemrecht hen ontnomen.

VPRO's Tegenlicht, Nederland 2, 23.40

Datum van uitzending?

Good Kahuna
22-11-06, 16:46
Geplaatst door Stopnaald
Datum van uitzending?

Vanavond.

Spoetnik
22-11-06, 17:49
Dit is toch al jarenlang bekend?

Good Kahuna
22-11-06, 18:00
Geplaatst door Spoetnik
Dit is toch al jarenlang bekend?

Is ook zo, maar een nieuwe kijk op die zaak vind ik toch wel boeiend. Ouwe koeien, dat dan weer wel. Maar het blijft natuurlijk frappant wat er toen gebeurde, en hoe.

Spoetnik
22-11-06, 18:17
Geplaatst door Good Kahuna
Is ook zo, maar een nieuwe kijk op die zaak vind ik toch wel boeiend. Ouwe koeien, dat dan weer wel. Maar het blijft natuurlijk frappant wat er toen gebeurde, en hoe.

Ze hadden ook naar 2004 kunnen kijken. Toen is de verkiezing in Ohio gestolen.

Good Kahuna
22-11-06, 18:20
Geplaatst door Spoetnik
Ze hadden ook naar 2004 kunnen kijken. Toen is de verkiezing in Ohio gestolen.

Is me veel minder van bijgebleven. Linkje, toevallig?

Spoetnik
22-11-06, 18:32
Geplaatst door Good Kahuna
Is me veel minder van bijgebleven. Linkje, toevallig?

http://www.rollingstone.com/news/story/10432334/was_the_2004_election_stolen

Ook www.freepress.org heeft heelveel over het onderwerp geschreven.

Good Kahuna
22-11-06, 18:34
Geplaatst door Spoetnik
http://www.rollingstone.com/news/story/10432334/was_the_2004_election_stolen

Ook www.freepress.org heeft heelveel over het onderwerp geschreven.

Tnx, zal het eens lezen.

Dolle Fatima
22-11-06, 18:37
Amerika als voorbeeld van democratie, met twee partijen waaruit je kan kiezen. Het zou grappig zijn als het niet zo triest was.