PDA

Bekijk Volledige Versie : Vlaams Belang: Marijnissen mag op onze lijst komen staan



Marsipulami
22-11-06, 22:16
Warm of koud Nederland?

(...)

Voor Metro is de keuze voor de Nederlanders ‘poepsimpel’: ofwel kiezen ze voor meer solidariteit in de samenleving, een ‘warm’ Nederland dus, met een coalitie van de linkse partijen, PvdA, GroenLinks en SP van Marijnissen ofwel voor een ‘koel’ Nederland, waar de zakelijkheid van Angelsaksische snit domineert, met een coalitie van de ‘rechtse’ partijen, CDA en VVD.

Dit is geen neutrale berichtgeving meer, want als SP ‘warm’ zou zijn, dan kan ook het Vlaams Belang dit etiket zonder moeite opeisen. Oordeelt u zelf over de SP. Voorzitter Marijnissen is tegen de multicultuur en staat achter een ‘nationale voorkeur’. Hij “zet nauwelijks allochtonen op zijn lijst”, meldt De Morgen (21.11.2006), want hij heeft slechte ervaringen men hen achter de rug: Dat gebeurt er als je mensen niet op kwaliteit selecteert, maar op hun allochtoon zijn”, merkt de Grote Roerganger zelf op.

Marijnissen wil niet per se meer allochtonen op zijn lijst. “Ik weet ook niet of wij voldoende ijscomannen, homo’s en gehandicapten in de SP hebben. Wat wil je nog meer voor smaken? Ik hou ook van een verantwoordelijkheid van mensen zelf om lid te worden van een partij. Ik hou niet van pappen en nathouden, dat softe gedoe”.

Marijnissen kan zo op een VB-lijst hebben gestaan. “Zo pleitte hij voor forse geldelijke steun (75.000 gulden, ongeveer 40.000 euro dus) aan allochtonen die terug wilden keren naar hun eigen land”. Marijnissen noemt een kat een kat en vindt dat de integratie mislukt is. Dezelfde woorden en dezelfde voorstellen kostten het Vlaams Blok al de kop en dreigen het Vlaams Belang overheidsdotatie te kosten. In Nederland noemen ze dit ‘warme’ politiek.

http://www.vlaamsbelang.be/index.php?p=0&id=2595

Witte78
22-11-06, 22:35
Ik vind het ook onbegrijpelijk. Snap werkelijk niet wat zoveel mensen bezield. En dan wist ik nog niet eens van die uitspraken uit dit bericht.

Grappig trouwens dat 75000 gulden wordt omgerekend naar 40000 euro. Domme belgen ook :P