PDA

Bekijk Volledige Versie : Wilders 'beretrots' na verkiezingsoverwinning



Marsipulami
22-11-06, 23:32
Wilders 'beretrots' na verkiezingsoverwinning

Uitgegeven: 22 november 2006 22:35

DEN HAAG - Ex-VVD'er Geert Wilders is "beretrots" op het vertrouwen dat hij en zijn team volgens hem van ongeveer een half miljoen mensen hebben gekregen. Dat zei de lijsttrekker van de Partij voor de Vrijheid woensdagavond in een reactie op de prognoses van ANP/NOS.

Hij is met zijn partij beschikbaar om het CDA met de VVD aan een meerderheid te helpen. Maar dan moeten zijn agendapunten over integratie, strenge straffen en lage belastingen wel meegenomen worden. Een coalitie over links zal hij niet aan een meerderheid helpen.

Wilders is erop gebrand dat vertrouwen in de Tweede Kamer waar te maken. "Dit geeft aan dat we een serieuze politieke factor zijn en dat we een serieuze stem in de Kamer hebben." De man die twee jaar lang alleen opereerde in het parlement, ziet er ook naar uit fractiegenoten te krijgen. Tussen vijf en tien zetels zou Wilders een mooie score vinden.

"Tien moet kunnen. Een eenmansfractie die op deze manier binnenkomt, is volgens mij nog niet vaak gezien." Bij het bekend worden van de eerste peilingen werd Wilders woensdagavond toegejuicht ("Geertje, Geertje") door zijn achterban, die bijeenkwam in Den Haag. Te midden van zijn juichende aanhang gingen zijn armen omhoog. Wilders hoopt dat zijn partij de komende tijd kan laten zien dat haar aandacht niet alleen uitgaat naar integratie. "Doordat we met meer mensen aan de slag gaan, kunnen we ook meer werk maken van andere punten. Het is misschien een beetje naïef, maar ik hoop dat de bedreigingen ook afnemen."

Baddha
23-11-06, 01:24
Hij was vast een heel klein beetje minder trots toen Rutte hem doorzag en op z'n nummer zette :)

1973Tanger
23-11-06, 02:05
Naar mijn mening heeft de heer Wilders helemaal geen reden om te juichen of bere trots te zijn. Gezien achteraf geen enkele politieke partij in de Kamer bedenkt om met Wilders in zee te gaan. Wilders is dan ook terecht door de leiders van deze politieke partijen vriendelijk bedankt. De overeenkomsten tussen de partij van Wilders en die van de gevestigde partijen is dan ook een levensgrote kloof. Deze kloof wil de heer Wilders blijkbaar graag de bevolking opdringen. Uit respect voor alle burgers die toch op de partij van Wilders hebben gestemd, moet ook gezegd worden dat een groot deel van de Nederlandse bevolking door toedoen van polariserende uitspraken van de heer Wilders ernstig tekort gedaan worden. Een goede politicus betaamt het om voor alle Nederlanders op te komen, ongeacht huidskleur, geloofsovertuiging en dergelijke. Het kan niemand ontkomen zijn dat de partij van Wilders zich uitsluitend richt op een onderwerp. Binnen vijf seconden wanneer de heer Wilders aan het woord komt, floept al het woord islam en moslims uit z'n mond. Met deze instelling zal nooit iemand hem ononderbroken kunnen laten uitpraten. Als goede politicus moet je grote groepen burgers vereenenigen, niet uit elkaar drijven. Politiek bedrijven is een vak en geen middel om onderbuikgevoelens te verkondigen. Je moet opkomen voor het belang van de gehele Nederlandse bevolking, niet alleen een deel daarvan. Heel goed dat op het slotdebat gisteravond, inbijzonder Marc Rutte, Wilders heeft verhinderd om voor slachtoffertje te spelen en dat zijn zieligdoenerij van uitsluiting zwaar door de mand viel. Negen zetels groot maar toch alleen in de Kamer. Veel succes.

binloser
23-11-06, 08:43
Wilders dat zijn 1/2 miljoen nederlanders die de Islam als een bedreiging ervaren. Die zijn nu vertegenwoordigd met 9 zetels maar liefst.
Dat aantal zal groeien in de toekomst als de economie weer wegzakt (en dat gebeurt) als er bij deze partij een charismatischer leider opstaat (dat zal ook gebeuren) als er meer aanslagen volgen uit de islamitische hoek (zal ook gebeuren) en de Islamieten in Nederland blijven weigeren zich aan te passen en in aantal toenemen.

Marsipulami
23-11-06, 08:46
Geplaatst door 1973Tanger
Negen zetels groot maar toch alleen in de Kamer. Veel succes.

Negen zetels is gigantisch veel als je luistert wat deze man komt vertellen. Fortuyn hield er van om tegen schenen te schoppen, maar van hem kon je verwachten dat de soep niet zo heet gegeten zou worden als ze werd opgediend. Als puntje bij paaltje kwam was Fortuyn in staat om een elegante bocht van 180° te nemen en dat ook nog te verkopen aan zijn achterban. Deze man echter wordt gedreven door pure haat en krijgt nu nog aanzienlijke versterking om de intermenselijke verhoudingen binnen de Nederlandse samenleving verder te verzieken.

observer
23-11-06, 09:32
aar mijn mening heeft de heer Wilders helemaal geen reden om te juichen of bere trots te zijn. Gezien achteraf geen enkele politieke partij in de Kamer bedenkt om met Wilders in zee te gaan. euh nee dat heeft het vlaams belang opgebroken

freya
23-11-06, 10:13
Ik ben benieuwd hoe lang het zal duren voordat deze 9 volksvertegenwoordigers elkaar naar de strot vliegen voor het oog van de altijd wel ergens aanwezige camera's :D

Dat zou nog wel eens lachen kunnen worden :cola:

Dolle Fatima
23-11-06, 11:50
Geplaatst door freya
Ik ben benieuwd hoe lang het zal duren voordat deze 9 volksvertegenwoordigers elkaar naar de strot vliegen voor het oog van de altijd wel ergens aanwezige camera's :D

Dat zou nog wel eens lachen kunnen worden :cola:

Ja zo kun je het ook zien.
Een nieuwe partij die straks weer over straat rolt.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet verwacht had dat gekke geertje zoveel zetels zou halen. En aan de andere kant is het weer logisch. De lijst pim fortuyn heeft 8 zetels verloren (die zien we nooit meer...:zwaai: ), die zijn ws naar wilders gegaan, de overige zetel zal wel van voormalig vvd-ers komen.

Marsipulami
23-11-06, 11:52
Geplaatst door Dolle Fatima
De lijst pim fortuyn heeft 8 zetels verloren (die zien we nooit meer...:zwaai: ).

Die zetels waren beter bij LPF gebleven dan bij Wilders

freya
23-11-06, 12:51
Geplaatst door Marsipulami
Die zetels waren beter bij LPF gebleven dan bij Wilders

Welnee joh, de LPF is ondertussen uitgeknokt.
Voor nieuwe afsplitsingen en het liefst heuse vechtpartijtjes in de kamer heb ik nu mijn hoop geheel op Wilders gericht :D

Rabi'ah.
23-11-06, 12:52
Geplaatst door freya
Welnee joh, de LPF is ondertussen uitgeknokt.
Voor nieuwe afsplitsingen en het liefst heuse vechtpartijtjes in de kamer heb ik nu mijn hoop geheel op Wilders gericht :D

:haha:

Mark
23-11-06, 12:56
Ik denk wel dat de Partij van de vrijheid de gootste extreem rechtse partij is ooit in de tweede kamer, veel rechtser dan de LPF.

Rabi'ah.
23-11-06, 12:58
Geplaatst door Mark
Ik denk wel dat de Partij van de vrijheid de gootste extreem rechtse partij is ooit in de tweede kamer, veel rechtser dan de LPF.

Absoluut.

Marsipulami
23-11-06, 12:58
Geplaatst door Mark
Ik denk wel dat de Partij van de vrijheid de gootste extreem rechtse partij is ooit in de tweede kamer, veel rechtser dan de LPF.

Denk ik ook. Bovendien vermoed ik dat ze onderling minder ruzie gaan maken dan de LP-effers. Hun ideologie is duidelijker dan die van LPF dus daarover zullen er geen meningsverschillen opduiken.

freya
23-11-06, 13:03
Geplaatst door Marsipulami
Denk ik ook. Bovendien vermoed ik dat ze onderling minder ruzie gaan maken dan de LP-effers. Hun ideologie is duidelijker dan die van LPF dus daarover zullen er geen meningsverschillen opduiken.

Het is een one-issue partij, zodra het over iets anders dan islam gaat zullen de verschillen wel duidelijk worden.

Kernenergie, buitenlandsbeleid, onderwijs, openbaar vervoer, zorgverzekering, armoedebeleid, enz, enz, allemaal toekomstige struikelblokken.


:blij:

Dolle Fatima
23-11-06, 13:38
Geplaatst door freya
Het is een one-issue partij, zodra het over iets anders dan islam gaat zullen de verschillen wel duidelijk worden.

Kernenergie, buitenlandsbeleid, onderwijs, openbaar vervoer, zorgverzekering, armoedebeleid, enz, enz, allemaal toekomstige struikelblokken.


:blij:

Is het nu de eerste keer trouwens dat er mensen met een strafblad in de kamer komen?

Dolle Fatima
23-11-06, 13:40
Geplaatst door Marsipulami
Denk ik ook. Bovendien vermoed ik dat ze onderling minder ruzie gaan maken dan de LP-effers. Hun ideologie is duidelijker dan die van LPF dus daarover zullen er geen meningsverschillen opduiken.

Die Wilders trawanten lijken me anders nogal opvliegende types. Twee ervan zijn veroordeeld wegens doodsbedreigingen.

jan-pieter
23-11-06, 14:15
De populariteit van Wilders is heel begrijpelijk. Nederlanders hebben hun buik vol van de aanhoudende problemen rond criminele moslims en mensen die naar dit land komen en zich weigeren aan te passen. Wilders gaat dit snoeihard aanpakken. Niets mis mee lijkt mij. Verder is het grote onzin dat PVV een one-issue partij is. Wilders staat voor zaken als belastingverlagingen voor iedereen, betere scholing en het handhaven van hypotheekrenteaftrek, om er maar een paar te noemen. Ook niets mis mee.

Dolle Fatima
23-11-06, 14:18
Geplaatst door jan-pieter
De populariteit van Wilders is heel begrijpelijk. Nederlanders hebben hun buik vol van de aanhoudende problemen rond criminele moslims en mensen die naar dit land komen en zich weigeren aan te passen. Wilders gaat dit snoeihard aanpakken. Niets mis mee lijkt mij. Verder is het grote onzin dat PVV een one-issue partij is. Wilders staat voor zaken als belastingverlagingen voor iedereen, betere scholing en het handhaven van hypotheekrenteaftrek, om er maar een paar te noemen. Ook niets mis mee.

:lol: :slapen:

Begrijp me niet verkeerd hoor. Ik ben echt fan van Wilders. Hoe meer media-aandacht die gast krijgt, hoe meer mensen belangstelling voor de Islam krijgen.

binloser
23-11-06, 14:43
Wat is precies 'rechts'aan Wilders? Ik ken zijn programma verder niet. De Islam is zelf in ieder geval vaak zelf heel erg rechts; dat mag ook wel s'gezegd worden; bij het facistische soms af.

Baddha
23-11-06, 17:04
Geplaatst door binloser
Wat is precies 'rechts'aan Wilders? Ik ken zijn programma verder niet. De Islam is zelf in ieder geval vaak zelf heel erg rechts; dat mag ook wel s'gezegd worden; bij het facistische soms af.

Wilders is vooral enorm conservatief. Hij wil denk ik terug naar de zestiger jaren.

Wat hem rechts maakt is dat hij belastingverlaging wil, een kleinere overheid en zwaardere straffen. Waarschijnlijk al hij ook wel voorstander zijn van de privatiseringen.

Of je hem met recht extreem-rechts kunt noemen weet ik niet zo goed. Hij is niet vergelijkbaar met Janmaat, CP'86 of van die typische racistische clubjes. Ik zie hem niet als het type dat moskeeën in de fik zet, met groepjes op allochtonen gaat jagen en juigt als moslims zijn omgekomen bij een natuurramp.

Hij is wel heel nationalistisch en droomt van een karikatuur van het Nederland dat hij uit zijn jeugd kent.


Wat mij betreft is hij veel te ouderwets, veel te conservatief en veel te kortzichtig. Ik ben blij dat de andere partijen hem niet zien zitten en dat ze hem niet de kans zullen gunnen om een underdog positie voor zichzelf te creëren.

jan-pieter
23-11-06, 17:04
Geplaatst door Dolle Fatima
:lol: :slapen:

Begrijp me niet verkeerd hoor. Ik ben echt fan van Wilders. Hoe meer media-aandacht die gast krijgt, hoe meer mensen belangstelling voor de Islam krijgen.

Precies! slechte reclame is ook reclame... :duim:

mulan
23-11-06, 17:17
Geplaatst door binloser
Wat is precies 'rechts'aan Wilders? Ik ken zijn programma verder niet. De Islam is zelf in ieder geval vaak zelf heel erg rechts; dat mag ook wel s'gezegd worden; bij het facistische soms af.

Ik hoef zeker niet te vragen op wie jij gestemd hebt. Die fascist van een Wilders is inderdaad niet rechts...hij is een extremist.
Het enige wat die gast de hele campagne heeft lopen blaten is Islam dit Moslims dit....en zelfs dat doet hij op het meest simpele niveau denkbaar. Zodra hij underdog af is...(Rutte zette hem daarmee ff mooi op zijn plaats gisteren) kan hij proberen daadwerkelijk iets te formuleren wat van waarde is. Want damn zelfs al was ik de grootste moslimhater zou ik niet bij hem willen zitten.

binloser
23-11-06, 18:19
Geplaatst door mulan
Ik hoef zeker niet te vragen op wie jij gestemd hebt. Die fascist van een Wilders is inderdaad niet rechts...hij is een extremist.
Het enige wat die gast de hele campagne heeft lopen blaten is Islam dit Moslims dit....en zelfs dat doet hij op het meest simpele niveau denkbaar. Zodra hij underdog af is...(Rutte zette hem daarmee ff mooi op zijn plaats gisteren) kan hij proberen daadwerkelijk iets te formuleren wat van waarde is. Want damn zelfs al was ik de grootste moslimhater zou ik niet bij hem willen zitten.

CDA

venus_from_mars
23-11-06, 19:56
Geplaatst door jan-pieter
De populariteit van Wilders is heel begrijpelijk. Nederlanders hebben hun buik vol van de aanhoudende problemen rond criminele moslims en mensen die naar dit land komen en zich weigeren aan te passen. Wilders gaat dit snoeihard aanpakken. Niets mis mee lijkt mij. Verder is het grote onzin dat PVV een one-issue partij is. Wilders staat voor zaken als belastingverlagingen voor iedereen, betere scholing en het handhaven van hypotheekrenteaftrek, om er maar een paar te noemen. Ook niets mis mee.

Inderdaad ik heb ook Wilders gestemd en ben verder geen racist ofzo.
Nationalisme is wat anders dan racisme naar mijn inziens maar net zoals bij Pim stopt men Wilders graag in dit hoekje. Maar natuurlijk is de doorsnee moslim het niet met GW eens en ziet het als bedreiging met als kopper "racisme" want alles moet maar in hun voordeel uitvallen. Ben je hierop tegen dan ben je meteen een racist. Beetje kortzichtig naar mijn idee.

IbnRushd
23-11-06, 20:49
Geplaatst door venus_from_mars
Inderdaad ik heb ook Wilders gestemd en ben verder geen racist ofzo.
Nationalisme is wat anders dan racisme naar mijn inziens maar net zoals bij Pim stopt men Wilders graag in dit hoekje. Maar natuurlijk is de doorsnee moslim het niet met GW eens en ziet het als bedreiging met als kopper "racisme" want alles moet maar in hun voordeel uitvallen. Ben je hierop tegen dan ben je meteen een racist. Beetje kortzichtig naar mijn idee.

Waarom heb je op Wilders gestemd?

jan-pieter
23-11-06, 21:03
Geplaatst door venus_from_mars
Inderdaad ik heb ook Wilders gestemd en ben verder geen racist ofzo.
Nationalisme is wat anders dan racisme naar mijn inziens maar net zoals bij Pim stopt men Wilders graag in dit hoekje. Maar natuurlijk is de doorsnee moslim het niet met GW eens en ziet het als bedreiging met als kopper "racisme" want alles moet maar in hun voordeel uitvallen. Ben je hierop tegen dan ben je meteen een racist. Beetje kortzichtig naar mijn idee.

Ik begrijp de ophef ook niet helemaal. Wilders wil gewoon de criminaliteit aanpakken, dat moeten we toch met z'n allen juist toejuichen? Iedereen in dit land die zich gewoon aan de Nederlanse wet houdt, heeft voor hem niets te vrezen. Ik hoor vaak geluiden over respect zus, respect zo, maar zodra het even niet uitkomt, wordt er meteen van alles geschreeuwd en gevloekt. Dan is de consistentie en de tolerantie ineens ver te zoeken. Ik heb trouwens niet op Wilders gestemd, maar op de vvd.

IbnRushd
23-11-06, 21:32
Geplaatst door jan-pieter
Ik begrijp de ophef ook niet helemaal. Wilders wil gewoon de criminaliteit aanpakken,

Wilders wil de islam stopzetten dmv extreme maatregelen, zoals geen moskeeën, geen imams, e.d.

Andere racistische punten van hem zijn:

- Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen worden direct uit Nederland verwijderd

- Handhaving artikel 23 van de Grondwet (vrijheid van onderwijs), maar moratorium van 5 jaar op nieuwe islamitische scholen

- Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken) voor 5 jaar

- Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven

- Moratorium van 5 jaar op bouw nieuwe moskeeën en islamitische scholen

- Sluiten radicale moskeeën, uitzetten radicale imams (er bestaan geen radicale moskeeen)

- Preekverbod buitenlandse imams, verplichting tot spreken van Nederlandse taal in gebedshuizen

- Afschaffen stemrecht gemeenteraden voor niet-Nederlanders

- Geen medische zorg voor illegalen behoudens spoedeisende hulp

- Eerste tien jaar verblijf vreemdelingen in Nederland: geen recht op uitkering

- Verbod hoofddoekjes in publieke functies

- Turkije in de EU dan Nederland eruit

- enzovoort.

venus_from_mars
23-11-06, 21:58
[QUOTE]Geplaatst door IbnRushd
Wilders wil de islam stopzetten dmv extreme maatregelen, zoals geen moskeeën, geen imams, e.d.

Andere racistische punten van hem zijn:

- Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen worden direct uit Nederland verwijderd

- Handhaving artikel 23 van de Grondwet (vrijheid van onderwijs), maar moratorium van 5 jaar op nieuwe islamitische scholen

- Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken) voor 5 jaar

- Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven

- Moratorium van 5 jaar op bouw nieuwe moskeeën en islamitische scholen

- Sluiten radicale moskeeën, uitzetten radicale imams (er bestaan geen radicale moskeeen)

- Preekverbod buitenlandse imams, verplichting tot spreken van Nederlandse taal in gebedshuizen

- Afschaffen stemrecht gemeenteraden voor niet-Nederlanders

- Geen medische zorg voor illegalen behoudens spoedeisende hulp

- Eerste tien jaar verblijf vreemdelingen in Nederland: geen recht op uitkering

- Verbod hoofddoekjes in publieke functies

- Turkije in de EU dan Nederland eruit

- enzovoort. [/QUOT

Ik hoor hier weer een schaap blaten :hihi:

Als je deze punten al racisme noemt ben je wel snel op je pikkie getrapt. Zoals ik alreeds eerder opmerkte: komt het niet in het voordeel uit van de moslim valt het onder de noemer "racisme", erg makkelijk geredeneert. Wat zou de gemiddelde Marokkaan ervan vinden als zijn geliefde Marokko zou veranderen in een kaaskoppenland met de kaaskoppencultuur?
Let mij niks anders te zeggen dat ik het ook nog met een hoop van bovenstaande punten eens ben en met mij meer Nederlanders vandaar dat GW 9 zetels scoorde. Maar ja dat zijn allemaal nazi´s... natuurlijk!

Shalom.

IbnRushd
23-11-06, 22:12
Geplaatst door venus_from_mars


Ik hoor hier weer een schaap blaten :hihi:

Als je deze punten al racisme noemt ben je wel snel op je pikkie getrapt. Zoals ik alreeds eerder opmerkte: komt het niet in het voordeel uit van de moslim valt het onder de noemer "racisme", erg makkelijk geredeneert. Wat zou de gemiddelde Marokkaan ervan vinden als zijn geliefde Marokko zou veranderen in een kaaskoppenland met de kaaskoppencultuur?
Let mij niks anders te zeggen dat ik het ook nog met een hoop van bovenstaande punten eens ben en met mij meer Nederlanders vandaar dat GW 9 zetels scoorde. Maar ja dat zijn allemaal nazi´s... natuurlijk!

Shalom.

Kennelijk heb je moeite met lezen. Maar geen nood hoor; had ik namelijk niet verwacht van Wilders-stemmers.

Wilders eist van allochtonen (let op: geen autochtonen) dat zij compleet netjes gedragen anders wordt er gedreigd met verbanning en zo. M.a.w. Wilders maakt voor de andere rassen extra moeilijk, hetgeen impliceert dat Wilders gewoon allochtonen niet mag; verafschuwt misschien. Ik heb nameljik een topic geopend waarin staat dat een op de vijf Nederlanders een strafblad heeft. Elk denkende persoon weet dat dat onmogelijk is om aan de eis te voldoen. Oke, voor nieuwkomers kan ik 't nog enigszins begrijpen, maar dan heel erg weinig. Maar voor allochtonen van de 2e/3e generatie die hier geboren en getogen zijn, gaat een beetje te ver. Maar goed, jij hebt er moeite mee, om zoiets simpels te begrijpen. In het zacht gezegd ben je eigenlijk een beetje dom. Maar slaap lekker verder. :)

sidi bibi
23-11-06, 22:19
Geplaatst door binloser
Wat is precies 'rechts'aan Wilders? Ik ken zijn programma verder niet. De Islam is zelf in ieder geval vaak zelf heel erg rechts; dat mag ook wel s'gezegd worden; bij het facistische soms af.
Dat gevoel kreeg ik eigenlijk ook na die hoofddoekjes affaire bij Royal air maroc, er werden 3 of 4 topics geplaatst met aardig wat reacties, enkele dagen geleden werd er een topic geplaatst over Marokkanen die zich tot het christendom bekeerden en daarmee 6 maanden tot 3 jaar gevangenisstraf riskeren en geen enkele reactie voor medeleven met hun christelijke landgenoten.

freya
23-11-06, 22:32
Geplaatst door jan-pieter
Iedereen in dit land die zich gewoon aan de Nederlanse wet houdt, heeft voor hem niets te vrezen.

Hij wil anders wel artikelen uit de grondwet schrappen

:zegniets:

fransjan
23-11-06, 22:46
Geplaatst door IbnRushd
Kennelijk heb je moeite met lezen. Maar geen nood hoor; had ik namelijk niet verwacht van Wilders-stemmers.

Wilders eist van allochtonen (let op: geen autochtonen) dat zij compleet netjes gedragen anders wordt er gedreigd met verbanning en zo. M.a.w. Wilders maakt voor de andere rassen extra moeilijk, hetgeen impliceert dat Wilders gewoon allochtonen niet mag; verafschuwt misschien. Ik heb nameljik een topic geopend waarin staat dat een op de vijf Nederlanders een strafblad heeft. Elk denkende persoon weet dat dat onmogelijk is om aan de eis te voldoen. Oke, voor nieuwkomers kan ik 't nog enigszins begrijpen, maar dan heel erg weinig. Maar voor allochtonen van de 2e/3e generatie die hier geboren en getogen zijn, gaat een beetje te ver. Maar goed, jij hebt er moeite mee, om zoiets simpels te begrijpen. In het zacht gezegd ben je eigenlijk een beetje dom. Maar slaap lekker verder. :)
Wilders is gewoon het ongezonde cultuurrelativisme van vele Nederlanders voorbij.

jan-pieter
23-11-06, 22:48
Geplaatst door IbnRushd
Wilders wil de islam stopzetten dmv extreme maatregelen, zoals geen moskeeën, geen imams, e.d.

Andere racistische punten van hem zijn:

- Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen worden direct uit Nederland verwijderd

- Handhaving artikel 23 van de Grondwet (vrijheid van onderwijs), maar moratorium van 5 jaar op nieuwe islamitische scholen

- Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken) voor 5 jaar

- Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven

- Moratorium van 5 jaar op bouw nieuwe moskeeën en islamitische scholen

- Sluiten radicale moskeeën, uitzetten radicale imams (er bestaan geen radicale moskeeen)

- Preekverbod buitenlandse imams, verplichting tot spreken van Nederlandse taal in gebedshuizen

- Afschaffen stemrecht gemeenteraden voor niet-Nederlanders

- Geen medische zorg voor illegalen behoudens spoedeisende hulp

- Eerste tien jaar verblijf vreemdelingen in Nederland: geen recht op uitkering

- Verbod hoofddoekjes in publieke functies

- Turkije in de EU dan Nederland eruit

- enzovoort.

Maar als je hier te gast bent is het toch niet vreemd dat je je aan de nl wet houdt? Als ik in de vs misdrijven bega, wordt ik er ook gegarandeerd uitgegooid en wat zouden ze met me doen in Marokko? Voor wat betreft de immigratiestop begrijpt u toch ook wel dat de deuren hier niet onbeperkt open kunnen blijven staan? Jongens en meisjes van heel de wereld, jullie zijn allemaal welkom in Holland! Wij zorgen dat iedereen, maar dan ook iedereen een goede uitkering krijgt en een leuke woning..
Ook het vierde punt (Nieuw artikel 1 van de Grondwet) heeft niets met racisme temaken, dit is nou eenmaal Nederland.
Sluiten radicale moskeeën, uitzetten radicale imams. Daar zit wat in en ze zijn er wel degelijk. Het levert weinig positiefs op voor de bezoekers of voor de samenleving. De Hoofddoekjes worden door veel Nederlanders als aanstootgevend ervaren. Ik vind dat je ook niet met een petje of een mijter op achter de balie van het gemeentehuis moet gaan zitten.

IbnRushd
23-11-06, 23:32
Geplaatst door jan-pieter
Maar als je hier te gast bent is het toch niet vreemd dat je je aan de nl wet houdt? Als ik in de vs misdrijven bega, wordt ik er ook gegarandeerd uitgegooid en wat zouden ze met me doen in Marokko? Voor wat betreft de immigratiestop begrijpt u toch ook wel dat de deuren hier niet onbeperkt open kunnen blijven staan? Jongens en meisjes van heel de wereld, jullie zijn allemaal welkom in Holland! Wij zorgen dat iedereen, maar dan ook iedereen een goede uitkering krijgt en een leuke woning..
Ook het vierde punt (Nieuw artikel 1 van de Grondwet) heeft niets met racisme temaken, dit is nou eenmaal Nederland.
Sluiten radicale moskeeën, uitzetten radicale imams. Daar zit wat in en ze zijn er wel degelijk. Het levert weinig positiefs op voor de bezoekers of voor de samenleving. De Hoofddoekjes worden door veel Nederlanders als aanstootgevend ervaren. Ik vind dat je ook niet met een petje of een mijter op achter de balie van het gemeentehuis moet gaan zitten.

Ho ho..allochtonen die hier geboren en getogen zijn, zijn allesbehalve gasten. Als je in de vs een Amerikaanse identiteit e.d. hebt word je zeer zeker niet eruit geknikkerd en dat geldt eveneens voor Marokko. We hebben het nog steeds over m e n s e n die in dit land zijn opgegroeid. Een eis stellen, waarvan de kans behoorlijk is, dat ze in de jongejaren met de politie in aanraking komen is aanzienlijk groot. Een jonge allochtoon kan daardoor uit het land verwijderd worden waardoor ook de ouders in een dilemma komen te staan.

Los het feit dat er duidelijk gediscrimineerd wordt op niet-westerse- en westerse allochtonen op grond van racistische motieven. Dit wordt tevens gestaafd door te dreigen om Turkije niet in EU te nemen. Andere landen wél natuurlijk.

Ook het feit dat er andere religieuze basisscholen bestaan, zoals een hindoe school, wilt Wilders alleen een moratorium op de islamitische scholen hebben. Ook hierin is hij niet consistent, terwijl hij wel pleit voor een dominantie joods/christelijke cultuur.

Let op, kereltje. Er bestaat zowel cultuurracisme als religieuze racisme.

IbnRushd
23-11-06, 23:35
Geplaatst door fransjan
Wilders is gewoon het ongezonde cultuurrelativisme van vele Nederlanders voorbij.

Wat is jouw interpretatie van 'cultuurrelativisme'. Laat ik eerst daarmee beginnen.

sidi bibi
23-11-06, 23:39
Geplaatst door jan-pieter
Maar als je hier te gast bent is het toch niet vreemd dat je je aan de nl wet houdt? Als ik in de vs misdrijven bega, wordt ik er ook gegarandeerd uitgegooid en wat zouden ze met me doen in Marokko? . In Marokko, als je daar gaat wonen, dan kom je hoogstens tot de status " Bezoeker". Marokkaan zul je nooit worden, je kunt er als niet gelovige ook niet trouwen, tenzij je Moslim wordt . Er wordt ook gevraagt of je van plan bent je met politieke zaken te bemoeien, je wordt ingeschreven als katholiek ook als je aangeeft dat je niet gelovig bent, het advies is om het beter wel te doen omdat het anders gevoelig ligt. Je mag je niet vestigen waar je wilt, alleen in stedelijk gebied, je wordt tegengewekt als je niet aan corruptie meedoet, dus vergoedingen geven voor enig typewerk voor je verblijfstatus, omdat ik daar niet aan meewerk hebben ze dat tot 2 jaar opgerekt, mocht toen mijn vader op sterven lag het land niet uit omdat mijn verblijfstatus niet in orde was, om maar enkele voorbeelden te noemen.

fransjan
24-11-06, 00:18
Geplaatst door IbnRushd
Wat is jouw interpretatie van 'cultuurrelativisme'. Laat ik eerst daarmee beginnen.
Cultuurrelativisme is dat je alles maar over je heel laat komen in de politiek qua culturele uittingen in de maatschappij en geen extra aandacht besteed aan het behoud van het eigene.

binloser
24-11-06, 09:26
Het is goed dat er een partij als dat van Wilders nu is; die partij zal zijn eigenlijke vorm nog moeten krijgen. .............................................Je uitermate destructieve bijdragen aan dit forum zullen niet lang meer standhouden. angkor/beheer Zie de feiten. Teveel islamieten tonen zicn vijandig jegens het westen en de westerse normen en waarden. De groei van de groep Wilders is rechtevenredig met het aantal islamieten in Nederland en met de problemen die ze blijven geven ook in de wereld.

jan-pieter
24-11-06, 10:23
Geplaatst door sidi bibi
In Marokko, als je daar gaat wonen, dan kom je hoogstens tot de status " Bezoeker". Marokkaan zul je nooit worden, je kunt er als niet gelovige ook niet trouwen, tenzij je Moslim wordt . Er wordt ook gevraagt of je van plan bent je met politieke zaken te bemoeien, je wordt ingeschreven als katholiek ook als je aangeeft dat je niet gelovig bent, het advies is om het beter wel te doen omdat het anders gevoelig ligt. Je mag je niet vestigen waar je wilt, alleen in stedelijk gebied, je wordt tegengewekt als je niet aan corruptie meedoet, dus vergoedingen geven voor enig typewerk voor je verblijfstatus, omdat ik daar niet aan meewerk hebben ze dat tot 2 jaar opgerekt, mocht toen mijn vader op sterven lag het land niet uit omdat mijn verblijfstatus niet in orde was, om maar enkele voorbeelden te noemen.
Echt? Wat erg voor je, toen met je vader. Als je dit zo leest is Wilders een soort D66. En maar mopperen met z'n allen in Nederland...

sidi bibi
24-11-06, 11:11
Geplaatst door jan-pieter
Echt? Wat erg voor je, toen met je vader. Als je dit zo leest is Wilders een soort D66. En maar mopperen met z'n allen in Nederland...
Ik ben naar een procureur gestapt, toen was het er in 4 dagen, althans da aanvraag, de verblijfstatus was er daarna na 2 weken. Zat laatst naast een oudere Belgische vrouw in het vliegtuig, een jaar of 70 denk ik, was ook al op dezelfde manier ' bewerkt'. Een walgelijke schande, oude vrouwen. Het ergste is het vogelvrije gevoel dat je hebt. Ze handelen ook naar het land waar je vandaan komt, hoe Marokko vriendelijk het land van herkomst is. Een Nederlander moet de eerste 3 jaar elk jaar een nieuwe Carte de sejour aanvragen, een Fransman krijgt het meteen voor 2 jaar, daarna voor 5 jaar. Internationale relaties op de persoon uitspelen.

binloser
25-11-06, 07:15
Geplaatst door binloser
Het is goed dat er een partij als dat van Wilders nu is; die partij zal zijn eigenlijke vorm nog moeten krijgen. .............................................Je uitermate destructieve bijdragen aan dit forum zullen niet lang meer standhouden. angkor/beheer Zie de feiten. Teveel islamieten tonen zicn vijandig jegens het westen en de westerse normen en waarden. De groei van de groep Wilders is rechtevenredig met het aantal islamieten in Nederland en met de problemen die ze blijven geven ook in de wereld.

Dit bedoel ik .

sater
25-11-06, 09:13
:zwaai: De PvdVfractie waakt tegen [doorgeschoten] dhimmitude domheden zoals ondermeer: Haagse gemeentagentjes op stage in Marokko. Doel: cultuur leren kennen om op respectvolle wijze crimineeltjes te kunnen inrekenen. Bij monde van haar voorzitter zal bedoelde fractie vast willen weten: waarom de [islamitische] belastingbetaler hier aan zou moeten bijdragen. Gemeenschapsgeld niet waar? En ja bedoelde fractie gunt crimineeltjes van harte een enkeltje herkomstland. Uiteraard door henzelf te bekostigen.

JobHopper
25-11-06, 09:23
Geplaatst door sidi bibi
In Marokko, als je daar gaat wonen, dan kom je hoogstens tot de status " Bezoeker". Marokkaan zul je nooit worden, je kunt er als niet gelovige ook niet trouwen, tenzij je Moslim wordt . Er wordt ook gevraagt of je van plan bent je met politieke zaken te bemoeien, je wordt ingeschreven als katholiek ook als je aangeeft dat je niet gelovig bent, het advies is om het beter wel te doen omdat het anders gevoelig ligt. Je mag je niet vestigen waar je wilt, alleen in stedelijk gebied, je wordt tegengewekt als je niet aan corruptie meedoet, dus vergoedingen geven voor enig typewerk voor je verblijfstatus, omdat ik daar niet aan meewerk hebben ze dat tot 2 jaar opgerekt, mocht toen mijn vader op sterven lag het land niet uit omdat mijn verblijfstatus niet in orde was, om maar enkele voorbeelden te noemen.

Dus eigenlijk is Wilders zeer mild. Als ik lees hoe er in Marokko met allochtonen wordt omgegaan. Werkelijk geen enkel recht...

Wat zeurt de gemiddelde Marokkaan nu eigenlijk over het nederlandse beleid ?

IbnRushd
25-11-06, 11:50
Geplaatst door JobHopper
Dus eigenlijk is Wilders zeer mild. Als ik lees hoe er in Marokko met allochtonen wordt omgegaan. Werkelijk geen enkel recht...

Wat zeurt de gemiddelde Marokkaan nu eigenlijk over het nederlandse beleid ?

Alsof alle Marokkanen blij zijn met het rechtssysteen in Marokko. Ik kan dat gewoon niet begrijpen.

sidi bibi
25-11-06, 23:18
Geplaatst door JobHopper
Dus eigenlijk is Wilders zeer mild. Als ik lees hoe er in Marokko met allochtonen wordt omgegaan. Werkelijk geen enkel recht...

Wat zeurt de gemiddelde Marokkaan nu eigenlijk over het nederlandse beleid ?
Nog een paar dingetjes, wanneer je je verblijfstatus om wat voor reden kwijtraakt, zo'n vaart zal het niet lopen, maar toch, dan ben je ook alles kwijt wat je hier geinverteerd hebt, bv je huis, je rekening op de bank. Je mag dat geld niet meenemen, je kunt het niet inwisselen. Voor je verblijfstatus moet je een bankrekening openen waar je elke maand geld op stort om in je onderhoud te voorzien, terecht. Je stort in euro's en haalt het er in dirhams vanaf. Maar je mag geen dirhams terugstorten op je eigen rekening. Je bent hier welkom, als bezoeker maar we zien je als een citroen, da's de slogan van de Marokkaanse overheid.

Olive Yao
26-11-06, 02:44
Geplaatst door IbnRushd
Wilders wil de islam stopzetten dmv extreme maatregelen, zoals geen moskeeën, geen imams, e.d.

Andere racistische punten van hem zijn:

- Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen worden direct uit Nederland verwijderd
Volgens de Vreemdelingenwet is dat nu al zo in de eerste tijd van het verblijf van een vreemdeling: het is een weigeringsgrond voor een verblijfsvergunning of verlenging daarvan.


- Handhaving artikel 23 van de Grondwet (vrijheid van onderwijs), maar moratorium van 5 jaar op nieuwe islamitische scholen
Godsdienstonderwijs is in strijd met vrijheid van levensbeschouwing, in zoverre ben ik voor afschaffing van artikel 23 Grondwet.


- Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken) voor 5 jaar
Ik vind 16 miljoen mensen in Nederland genoeg, en ben ook voor geboortebeperking.


- Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven
Modern redelijk denken & waarden moeten gehandhaafd blijven.


- Moratorium van 5 jaar op bouw nieuwe moskeeën en islamitische scholen
Moslims moeten moskeeën kunnen bouwen. Scholen: zie onderwijs.


- Sluiten radicale moskeeën, uitzetten radicale imams (er bestaan geen radicale moskeeën)
Wat is radicaal? Van sommige radicale predikkers vind ik dat ze hier alleen mogen preken op voorwaarde dat ze dat openbaar doen, en tevens een openbare discussie aangaan met mensen die modern redelijk denken vertegenwoordigen en goed kunnen weergeven.

Ik denk dat er wel grenzen geformuleerd kunnen worden en als ze te ver gaan zijn ze niet welkom.


- Preekverbod buitenlandse imams, verplichting tot spreken van Nederlandse taal in gebedshuizen
Natuurlijk mogen buitenlandse imams hier wel preken. Nederlands spreken heeft wel mijn voorkeur.


- Afschaffen stemrecht gemeenteraden voor niet-Nederlanders
Tegen. Dan mag ik helemaal niet meer stemmen.


- Geen medische zorg voor illegalen behoudens spoedeisende hulp
Dat is nu al niet veel anders. En volgens de turks–nederlandse en marokkaans–nederlandse verdragen inzake sociale zekerheid kunnen mensen tijdens een vacantie in Turkije en Marokko in beginsel ook alleen spoedeisende zorg ten laste van hun zorgverzekering krijgen. En dat geldt voor alle nederlanders bij tijdelijk verblijf buiten de EU.


- Eerste tien jaar verblijf vreemdelingen in Nederland: geen recht op uitkering
Tien jaar is te lang. En als Nederland vreemdelingen toelaat zonder recht op uitkering, moet het wel zorgen dat ze kunnen werken.


- Verbod hoofddoekjes in publieke functies
Mee eens, net als met de franse “sluierwet”.


- Turkije in de EU dan Nederland eruit
Niet mee eens, maar ik twijfel wel over Turkije in de EU.


- enzovoort.
Mee eens / niet mee eens.