PDA

Bekijk Volledige Versie : Marco Pastors vecht tegen de tranen



Dolle Fatima
23-11-06, 11:34
Marco Pastors vecht tegen tranen

ROTTERDAM - In een emotionele toespraak heeft lijsttrekker Marco Pastors van EénNL zijn verlies toegegeven. De partij haalde woensdag de kiesdrempel niet. ,,Het is gewoon niet anders. We moeten het ermee doen'', zei Pastors, die aanvankelijk nog op één Kamerzetel stond.

Pastors moest vechten tegen de tranen, vooral op het moment waarop hij zijn grote voorbeeld Pim Fortuyn noemde. ,,De ruimte die er was, die wij verdiend hebben, is ons niet gegund. En dat is heel jammer'', zei Pastors voor een klein gezelschap aanhangers in het Rotterdamse café Prachtig onder de Erasmusbrug.

De voormalige wethouder en huidig raadslid van Leefbaar Rotterdam concludeerde dat de landelijke politiek een ander spel is dan de lokale. EénNL haalde in de thuisbasis Rotterdam 3,2 procent van de stemmen. Teleurstellend vond Pastors. ,,Alle publiciteit die we hebben gekregen de afgelopen tijd, heeft ons niet geholpen. We zullen deze tegenslag incasseren en gewoon verder gaan'', zei hij. De lijsttrekker feliciteerde wel de winnaars van de verkiezingen, de SP en Geert Wilders met zijn Partij voor de Vrijheid.

Op het moment dat de tranen bij Pastors de overhand kregen, scandeerde de aanhang zijn naam. Pastors vriendin ging naast hem staan om hem te steunen. Een van de aanhangers zei het vervelend te vinden voor Pastors, maar was blij dat 'zijn Marco' voor Rotterdam behouden blijft.

De nummer vier van de lijst EénNL, Ronald Sörensen, was ook teleurgesteld. Wilders heeft het goed gedaan, zei hij. ,,Maar wij hebben laten zien dat we meer dan een antimoslimpartij zijn. We zijn toch de ware Fortuynisten'', aldus Sörensen. De nummer twee, Joost Eerdmans, eerder nog benoemd tot beste Kamerlid, zei eerder op de avond de actieve politiek vaarwel te zeggen. ,,We hebben het geprobeerd. Ik ga wat anders doen. Al weet ik nog niet wat.''


:zwaai:

Wortel
23-11-06, 11:57
Van leedvermaak ben ik bepaald geen liefhebber, maar wel van gerechtigheid. Maar die 9 zetels van Wilders geeft wel aan dat er overal nog veel te doen is.

Marsipulami
23-11-06, 12:02
Geplaatst door Wortel
Van leedvermaak ben ik bepaald geen liefhebber, maar wel van gerechtigheid. Maar die 9 zetels van Wilders geeft wel aan dat er overal nog veel te doen is.

Het gaat de verkeerde kant uit met Nederland. Fortuyn hield van schenenschoppen, stoere uitspraken en vooral veel mist spuiten. Maar over de ideologie van Wilders kan er geen twijfel bestaan.

Wortel
23-11-06, 13:45
Maar over de ideologie van Wilders kan er geen twijfel bestaan.

Zo is het. Straks begint hij nog over 'gesundes Volksempfinden', als hij het daar, gedrapeerd in rood-wit-blauw, al niet over heeft.

1973Tanger
23-11-06, 16:17
Marsipulami: Dat het de verkeerde kant uitgaat met dit land, daar is geen twijfel over mogelijk. Ik ben bang dat er een periode zal aanbreken van grote tegenstellingen, haat en respectloosheid onder invloed van voortdurende domheid. Onbekend maakt onbemind is duidelijk in aantocht. :confused:

mulan
23-11-06, 16:25
Pastors heeft gewoon te dom campagne gevoerd. Ik dacht eigenlijk dat hij veel meer kans van slagen had dan Wilders. Wie zit er uberhaupt bij die partij van Wilders? Bestaan ze eigenlijk wel :confused:

Tomas
23-11-06, 18:08
Geplaatst door mulan
Pastors heeft gewoon te dom campagne gevoerd. Ik dacht eigenlijk dat hij veel meer kans van slagen had dan Wilders. Wie zit er uberhaupt bij die partij van Wilders? Bestaan ze eigenlijk wel :confused:

nee, dat wordt weer net zoiets als 't lpf-debacel. Eigenlijk heeft beheurlijk rechts nl, z'n kans verspeeld met het negeren van 1nl. Want, even afgezien van de inhoud, de drie van 1nl, zijn wel de professioneelste van het hele beheurlijk rechtse blok. Maar eigenlijk is dat ook het lot van alles dat extreem is, het vermoord zichzelf.