PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkaans dorp is broedplaats zelfmoordenaars



BiL@L
25-11-06, 10:12
gewist

Ourzazate
25-11-06, 21:29
Goede bijdrage Bilal...:).

Alleen frappant dat de islamitische geleerden geen overeenstemming hierover hebben wat als gevolg heeft dat er nog steeds miljoenen moslims zijn die van mening zijn dat zelfmoordaanslagen vanuit de Islam geoorloofd zijn, nota bene dat zo'n aanslag leidt tot het martelaarschap;

De hoogste islamgeleerde van SA schreef enkele jaren terug een fatwa dat zelfmoordaanslagen verboden zijn. Dat dit leidt tot het eeuwige hellevuur aangezien zelfmoord per saldo leidt tot het eeuwige hellevuur.

Wat doet Tantawi (Al AzhaR Universiteit, Caïro)? Die reageert daarop door te zeggen dat een zelfmoordaanslag zoals die wordt gepleegd door Palestijnen tegen de joodse bezetters, geoorloofd is en dat dit leidt tot het martelaarschap zo lang er geen kleine kinderen, vrouwen en/of ouderen gedood worden.

Yusf el Qardawi reageert daar weer op door te schrijven/zeggen dat alle zelfmoordaanslagen gepleegd door Palestijnen tegen de joden geoorloofd zijn. Mbt joodse vrouwen zegt hij dat ook zij deel uitmaken van het joodse leger. Kinderen en ouderen die daarbij dood gaan noemt hij collateral dammage...:jammer:.

En dit illustreert heel jammerlijk het falen van de moslims vandaag de dag waardoor zij versnipperd blijven als klaprozen in de lentewei, wachtend om vertrapt te worden door paardehoeven...:moe:.

Rabi'ah.
25-11-06, 22:24
Geplaatst door Ourzazate

En dit illustreert heel jammerlijk het falen van de moslims vandaag de dag waardoor zij versnipperd blijven als klaprozen in de lentewei, wachtend om vertrapt te worden door paardehoeven...:moe:.

Amin, heel mooi gezegd.

IbnRushd
25-11-06, 22:30
Geplaatst door Ourzazate
Goede bijdrage Bilal...:).

Alleen frappant dat de islamitische geleerden geen overeenstemming hierover hebben wat als gevolg heeft dat er nog steeds miljoenen moslims zijn die van mening zijn dat zelfmoordaanslagen vanuit de Islam geoorloofd zijn, nota bene dat zo'n aanslag leidt tot het martelaarschap;

De hoogste islamgeleerde van SA schreef enkele jaren terug een fatwa dat zelfmoordaanslagen verboden zijn. Dat dit leidt tot het eeuwige hellevuur aangezien zelfmoord per saldo leidt tot het eeuwige hellevuur.

Wat doet Tantawi (Al AzhaR Universiteit, Caïro)? Die reageert daarop door te zeggen dat een zelfmoordaanslag zoals die wordt gepleegd door Palestijnen tegen de joodse bezetters, geoorloofd is en dat dit leidt tot het martelaarschap zo lang er geen kleine kinderen, vrouwen en/of ouderen gedood worden.

Yusf el Qardawi reageert daar weer op door te schrijven/zeggen dat alle zelfmoordaanslagen gepleegd door Palestijnen tegen de joden geoorloofd zijn. Mbt joodse vrouwen zegt hij dat ook zij deel uitmaken van het joodse leger. Kinderen en ouderen die daarbij dood gaan noemt hij collateral dammage...:jammer:.

En dit illustreert heel jammerlijk het falen van de moslims vandaag de dag waardoor zij versnipperd blijven als klaprozen in de lentewei, wachtend om vertrapt te worden door paardehoeven...:moe:.

Volgens mij heeft de genoemde geleerden niet geleid tot het plegen van zelfmoordaanslagen, met name terroristen. Qardawi wordt sowieso door takfiris als 'kafier' bestempeld en van geleerden uit Egypte die tegen al-ichwan al-moeslimoen zijn moeten ze helemaal niets van hebben.

De sheigh waaruit zij hun bronnen putten is sheigh salmaan al-'awdah. Die heeft zijn standpunt weliswaar onderbouwd maar geen enkele hadith geeft expliciet een goedkeuring. Voor alle duidelijkheid, ik ben ook tegen zelfmoordaanslagen.

Olive Yao
26-11-06, 02:06
Aandachtig gelezen Bil@l, mooie post.


demonstraties
Wat hebben sommige moslims toch tegen demonstraties?


En een van de kenmerken van de niet-Moslims en de huichelaars is verraad en het niet nakomen van de beloftes.
Die vind ik toch wel uiterst dubieus.

Iglo
26-11-06, 10:54
“Een van de grootste voordelen die de Islaam predikt is het nakomen van afspraken en beloftes, ook met niet-Moslims. En een van de kenmerken van de niet-Moslims en de huichelaars is verraad en het niet nakomen van de beloftes."

Lekker figuur is dit. Dit soort lui is net zo erg als de leiders van het Vlaams blok ed. (zo niet erger omdat deze zeggen dat ze de absolute waarheid in pacht hebben)
Is dit soort taal normaal?

Shemharosh
26-11-06, 11:06
Zodra iemand over de islam en allah begint dan weet je dat de naaierij is begonnen....Het probleem zit hem meer in dat Marokannen een minderwaardigheid complex hebben tegenover die malloten uit het Midden Oosten terwijl zij ons zien als domme hoeren en pooiers.Ik zou zeggen laat die marokannen daar in israel ze bombarderen naar de middeleeuwen waar ze zo vuurig naar verlangen.

Rabi'ah.
26-11-06, 13:37
Geplaatst door The_Reporter
en zijn koenyah is Aboe Shakieb.

Hey, doen ze in de Maghreb ook aan koenya's? Ik dacht dat dat typisch iets Egyptish en Midden-Oosters was.

Repentance
26-11-06, 15:06
Geplaatst door Rabi'ah.
Hey, doen ze in de Maghreb ook aan koenya's? Ik dacht dat dat typisch iets Egyptish en Midden-Oosters was.

Het is zelfs een Sunnah, heb ik een keer gelezen. Er is een overlevering waarin 'Aa-isha tegen de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) zei dat al zijn vrouwen een kunya hadden, behalve zijzelf. En toen gaf de Profeet haar de kunya Oem 'Abdillaah, ondanks dat zij geen kinderen had.

Even voor de duidelijkheid; Oem 'Abdillaah betekent de moeder van 'Abdillaah en Aboe Shakieb betekent de vader van Shakieb. Over het algemeen is het gebruikelijk dat je de naam van je eerste kind als kunya gebruikt. Dus stel, je hebt een zoontje wat Muhammed heet, dan ben je Oem Muhammed als moeder zijnde en Aboe Muhammad als vader zijnde.

Wanneer je geen kinderen hebt, kun je een naam uitkiezen die je bijvoorbeeld heel mooi vindt en waar je iets speciaals mee hebt. Ik ken bijvoorbeeld mensen die liever met hun kunya worden aangesproken dan hun echte naam, omdat ze hun naam niet echt mooi vinden.

Verder hoeft het niet perse zo te zijn dat je een gangbare naam neemt, zoals Muhammed, 'Abdullaah of Khadijah. Als je Abu Hurayrah vertaald, betekent dit bezitter/vader van de katjes, omdat hij zo van katjes hield. En 'Ali werd Abu Turaab genoemd, wat vader/bezitter van het zand betekent, omdat hij een keer na een ruzie met zijn vrouw Faatima in de moskee was gaan slapen en de Profeet hem terugvond in het zand, hem toen op liet staan en hem liefdevol afklopte en tegen hem zei, "Yaa Aba Turaab." (O vader/bezitter van het zand) En sindsdien was dat de kunya van 'Ali.

super ick
26-11-06, 16:52
Geplaatst door Iglo
Lekker figuur is dit. Dit soort lui is net zo erg als de leiders van het Vlaams blok ed. (zo niet erger omdat deze zeggen dat ze de absolute waarheid in pacht hebben)
Is dit soort taal normaal?

Ik heb dat ook wel eens aangehaald. Kennelijk is discriminatie toegestaan als het maar uit de Koran of de Bijbel komt. Gelovigen hebben ook in Nederland helaas een streepje voor.

Wat ik vooral bedenkelijk vind van veel Moslimprikkers hier is het duidelijke onderscheid dat gemakkelijk gemaakt wordt tussen gelovigen in ongelovigen. Alles dat niet uit de eigen groep komt wordt anders beoordeeld.
Dit is terug te zien in veel Moslimlanden. Andere groepen raken in de verdrukking als Moslims de meerderheid hebben.

Shemharosh
26-11-06, 17:27
zo zo ik ben onder de indruk Reporter,zo te lezen ben je een Salafi,ik ben eerder een Khalafi,ook al bestaat dat term niet echt,ik denk eerder aan de Khalaf dan aan de salaf,aan generaties die komen en niet aan die die al dood en vergaan zijn,denk eerder aan morgen dan aan gister.Maar het blijft een feit dat wij marokannen een andere cultuur hebben dan die oosterlingen,we hebben daar niks te zoeken in het Midden Oosten we zijn Berbers/Arabieren die eerder iets gemeen hebben met Zuid Europa en Afrika,We hebben een gezamelijke geschiedenis met Spanje,Frankrijk,Italie,Mali en Senegal en niks met Syrie,Jemen of Iran of afghanistan....daarom is dat hele gedoe niks anders dan stormen in glazen rioolwater...laat ze maar in hun shit stikken wij hebben genoeg aan onze shit.

Ourzazate
27-11-06, 01:06
Geplaatst door IbnRushd
Volgens mij heeft de genoemde geleerden niet geleid tot het plegen van zelfmoordaanslagen, met name terroristen. Qardawi wordt sowieso door takfiris als 'kafier' bestempeld en van geleerden uit Egypte die tegen al-ichwan al-moeslimoen zijn moeten ze helemaal niets van hebben.

De sheigh waaruit zij hun bronnen putten is sheigh salmaan al-'awdah. Die heeft zijn standpunt weliswaar onderbouwd maar geen enkele hadith geeft expliciet een goedkeuring. Voor alle duidelijkheid, ik ben ook tegen zelfmoordaanslagen.

Het spreekt voor zich dat als belangrijke figuren binnen de Islam zoals Tantawi en el Qardawi het plegen van (bepaalde) zelfmoordaanslagen goedkeuren dit invloed heeft op jongeren die van plan zijn of met de gedachten lopen zo'n aanslag te plegen. En al helemaal in gebieden zoals Palestina/Israel waar genoemde 2 een grote naam hebben bij de moslims die er leven.

Waarom zulke geleerden ten overstaan van de moslimgemeenschap zelfmoord goedkeuren terwijl de profeet dit nadrukkelijk heeft verboden en terwijl de Koran (vers 29 A Nissa) hier eenduidig over is, is mij een raadsel. Want zij gaan op deze manier tegen de sunna van de profeet in, waarbij moet worden opgemerkt dat de profeet letterlijk heeft gezegd: 'wie mijn voorbeeld (sunna) niet volgt, met hem wil ik niets te maken hebben...'

Er is geen enkele onderbouwing te vinden in de islamitische geschriften voor wat betreft het plegen van zelfmoord waarbij je ook nog eens andere mensen mee de dood injaagt. Ook niet impliciet...:).

naam
27-11-06, 08:55
Geplaatst door Ourzazate
Het spreekt voor zich dat als belangrijke figuren binnen de Islam zoals Tantawi en el Qardawi het plegen van (bepaalde) zelfmoordaanslagen goedkeuren dit invloed heeft op jongeren die van plan zijn of met de gedachten lopen zo'n aanslag te plegen. En al helemaal in gebieden zoals Palestina/Israel waar genoemde 2 een grote naam hebben bij de moslims die er leven.

Waarom zulke geleerden ten overstaan van de moslimgemeenschap zelfmoord goedkeuren terwijl de profeet dit nadrukkelijk heeft verboden en terwijl de Koran (vers 29 A Nissa) hier eenduidig over is, is mij een raadsel. Want zij gaan op deze manier tegen de sunna van de profeet in, waarbij moet worden opgemerkt dat de profeet letterlijk heeft gezegd: 'wie mijn voorbeeld (sunna) niet volgt, met hem wil ik niets te maken hebben...'

Er is geen enkele onderbouwing te vinden in de islamitische geschriften voor wat betreft het plegen van zelfmoord waarbij je ook nog eens andere mensen mee de dood injaagt. Ook niet impliciet...:).

Héhé, waarom wordt er toch altijd met ontzag naar die zogenaamde geleerden geluisterd. Het zijn ook maar mensen met hun eigen behoeften en politieke belangen die daarom ook gegevens zo interpreteren zoals zij dat wensen. De "geleerden", (wat een woord ook) hebben een macht die misplaatst is.
Hiermee komt gelukkig ook de zenuw bloot te liggen die altijd bij elke godsdienst geldt en dat is de interpretatie van de letter. Daar zal natuurlijk nooit overeenstemming over kunnen komen. Het is een illusie om te denken dat zaken eenduidig zijn.

Shemharosh
27-11-06, 09:23
.

Dolle Fatima
27-11-06, 09:59
Geplaatst door Olive Yao

Wat hebben sommige moslims toch tegen demonstraties?


Het word gezien als niet behorend tot onze godsdienst. De Profeet SAWS en de metgezellen hebben dit nooit gedaan dus is het bidah en het nadoen van ongelovigen. Daarnaast is demonstreren vaak schreeuwen en dit word erg afgekeurd. En vaak lopen dingen ook uit de hand als mensen verhit raken, met spullen gaan gooien, gevechten uitbreken etc. Het pas een Moslim niet om hieraan deel te nemen.
Wa allahoe alem

Shemharosh
27-11-06, 12:11
JULLIE ZIJN GEK....zelfmoordaanslagen is helemaal geen punt van discussie:het is niet eens haram het is waanzin,alleen mietjes en lafaards vechten zo,nou "vechten"is het niet eens!!!!Laat staan dat je dan oude mannen met baarden die zichzelf,omdat hun baarden zo lang zijn,belangrijk vinden daarover te zien kletsen als een zaak van leven of dood van een beschaving :Als mijn cutuur en beschaving af hangt van mensen die zichzelf opblazen dan hoef ik dat cultuur en beschaving niet eens meer.Wat heb je er aan als men van je verwacht dat je je zelf moet gaan opblazen op een gegeven moment.JE KAN ALLEEN DINGEN GOED KEUREN ALS JE JE ZELF DAT ZELFDE DING ZIET DOEN!!!Dus laat die Tantawi of Al Qaradwi hun darmen en ingewanden maar de lucht inslingeren voor de goede heilige zaak!!!!

Dat is het probleem met"moslims":ze zijn dom en ziek in hun hoofd anders is er geen reden om het over zelfmoordaanslagen, burka's,handafhakkingen,zweepslagen
,stenigingen,homo's,hoerenlopers.....etc te hebben,het lijkt alsof de Islam een godsdienst van sadisten en masochisten is....maar het gekke is dat veel moslims zulke lugubere zaken als intelectuele etische zaken zien.Met zulke moslims hebben we geen ketters meer nodig!!!....Stelletje Irhabisten...neerschieten dat zooi!!!

Shemharosh
27-11-06, 12:14
Geplaatst door Dolle Fatima
Het word gezien als niet behorend tot onze godsdienst. De Profeet SAWS en de metgezellen hebben dit nooit gedaan dus is het bidah en het nadoen van ongelovigen. Daarnaast is demonstreren vaak schreeuwen en dit word erg afgekeurd. En vaak lopen dingen ook uit de hand als mensen verhit raken, met spullen gaan gooien, gevechten uitbreken etc. Het pas een Moslim niet om hieraan deel te nemen.
Wa allahoe alem


Nou nou als ik TV kijk of de demonstraties ga tellen die plaats hebben gevonden in Amsterdam de laatste jaren dan lijkt het er op dat"moslims" een monopolie hebben op straatgeschreeuw en gejank

Shemharosh
27-11-06, 12:14
.

fransjan
27-11-06, 13:07
Amerika moet spijkers met koppen slaan. Wat heeft het voor zin om in Irak het terrorisme te gaan bestrijden als er steeds nieuwe aanvoer komt vanuit Marokko komt?

Terrorismehaarden moeten uitgeroeid worden.

observer
27-11-06, 14:02
Geplaatst door Dolle Fatima
Het word gezien als niet behorend tot onze godsdienst. De Profeet SAWS en de metgezellen hebben dit nooit gedaan dus is het bidah en het nadoen van ongelovigen. Daarnaast is demonstreren vaak schreeuwen en dit word erg afgekeurd. En vaak lopen dingen ook uit de hand als mensen verhit raken, met spullen gaan gooien, gevechten uitbreken etc. Het pas een Moslim niet om hieraan deel te nemen.
Wa allahoe alem als moslims alleen dingen zouden doen die de profeet en zijn metgezellen hebben gedaan, dan zou men dus ook nu nog zo moeten leven als in zijn tijd

hij heeft tenslotte ook geen elektriciteit, telefoon of geweer gebruikt

Ourzazate
27-11-06, 14:25
Geplaatst door naam
Héhé, waarom wordt er toch altijd met ontzag naar die zogenaamde geleerden geluisterd. Het zijn ook maar mensen met hun eigen behoeften en politieke belangen die daarom ook gegevens zo interpreteren zoals zij dat wensen. De "geleerden", (wat een woord ook) hebben een macht die misplaatst is.
Hiermee komt gelukkig ook de zenuw bloot te liggen die altijd bij elke godsdienst geldt en dat is de interpretatie van de letter. Daar zal natuurlijk nooit overeenstemming over kunnen komen. Het is een illusie om te denken dat zaken eenduidig zijn.

Daar heb je wel een punt, en ik denk dat moslims altijd hun logica dienen te gebruiken bij bepaalde kwesties. Als de Koran en de profeet aangeven dat zelfmoord niet is toegestaan en een islamgeleerde geeft aan dat dat wel is toegestaan, dan is de keus toch snel gemaakt?

De islamgeleerden vandaag de dag moet je over het algemeen wel met een korreltje zout nemen. Veel van hen hebben zo (wat jezelf zegt) hun eigen (politieke) belangen waardoor zij onmogelijk altijd het pad van de profeet volgen. Alleen al het feit dat veel islamgeleerden al jarenlang tijdens de Ramadan bij wijlen koning Hassan 2 kwamen om er een preek te houden en niemand kritiek op hem had of hem terechtwees (gezien zijn praktijken) is alleszeggend.

Ourzazate
27-11-06, 14:34
Geplaatst door Dolle Fatima
Het word gezien als niet behorend tot onze godsdienst. De Profeet SAWS en de metgezellen hebben dit nooit gedaan dus is het bidah en het nadoen van ongelovigen. Daarnaast is demonstreren vaak schreeuwen en dit word erg afgekeurd. En vaak lopen dingen ook uit de hand als mensen verhit raken, met spullen gaan gooien, gevechten uitbreken etc. Het pas een Moslim niet om hieraan deel te nemen.
Wa allahoe alem

Dat is natuurlijk onzin. Dus alles wat de profeet en zijn metgezellen niet hebben gedaan dienen wij ook niet te doen? Waar staat dat???

Overigens was er wel degelijk een demonstratie ten tijde van de profeet waar hij ook aan deelnam: toen Mohammed en zijn metgezellen in een stoet naar de Kaäba liepen om duidelijk te maken dat de Kaäba er niet was voor afgoderij en om duidelijk te maken dat er maar 1 God is, waarbij ze tijdens de loop gestenigd werden door de inwoners van Mekka.

Shemharosh
27-11-06, 17:27
en wat als Mohammed in de hel is belandt....weles aangedacht?

Ourzazate
27-11-06, 18:23
Geplaatst door BiL@L
Jij kunt helemaal niet weten of niemand kritiek op hem heeft gehad. Het is in de Islam een gebruik om kritiek persoonlijk aan een leider te richten, privé dus, en niet aan het publiek.

Nou, ik geloof dat al die geleerden die hij heeft ontvangen geen kritiek op hem hebben gehad (privé of openbaar). Want Hassan kennende zou hij ze natuurlijk niet uitnodigen als zij kritiek op hem zouden hebben gehad. Dit was trouwens maar een voorbeeld. Het geldt in principe voor alle 'islamitische' leiders. We weten allemaal dat oa de sleutelhouders van de Kaäba er al tientallen jaren (zoniet langer) een leven op nahouden van alcohol, hoertjes, sigaretten en kansspelletjes. Verboden gesteld door de Islam, dessalniettemin geprakizeerd door die leiders waarbij de geleerden de andere kant op kijken...:jammer:.

Of het gebruikelijk is in de Islam om kritiek persoonlijk aan een leider te richten betwijfel ik ten zeerste. De overleveringen staan vol van uitspraken van de profeet (en/of metgezellen van de profeet) waarin hij in het openbaar kritiek uitte op iemand of groepen mensen.

IbnRushd
27-11-06, 18:40
Geplaatst door Ourzazate
Het spreekt voor zich dat als belangrijke figuren binnen de Islam zoals Tantawi en el Qardawi het plegen van (bepaalde) zelfmoordaanslagen goedkeuren dit invloed heeft op jongeren die van plan zijn of met de gedachten lopen zo'n aanslag te plegen. En al helemaal in gebieden zoals Palestina/Israel waar genoemde 2 een grote naam hebben bij de moslims die er leven.

Waarom zulke geleerden ten overstaan van de moslimgemeenschap zelfmoord goedkeuren terwijl de profeet dit nadrukkelijk heeft verboden en terwijl de Koran (vers 29 A Nissa) hier eenduidig over is, is mij een raadsel. Want zij gaan op deze manier tegen de sunna van de profeet in, waarbij moet worden opgemerkt dat de profeet letterlijk heeft gezegd: 'wie mijn voorbeeld (sunna) niet volgt, met hem wil ik niets te maken hebben...'

Er is geen enkele onderbouwing te vinden in de islamitische geschriften voor wat betreft het plegen van zelfmoord waarbij je ook nog eens andere mensen mee de dood injaagt. Ook niet impliciet...:).

De zelfmoordaanslagen die tegen Israel werden/worden gepleegd is écht niet vanwege de uitspraken van Qardawi en Tantawi. Palestijnen hebben in deze casu echt een heel andere geschiedenis. En daar speelt de lokale imam/geleerde een veel grotere rol. Ik durf zelfs te wedden dat wanneer beide heren tegen zelfmoordaanslag waren, de aanslagen in Palestina nog steeds voortduurde. Maar ik had het meer over takfiriyyin die naar andere landen reizen om daar zich zelf op te blazen. Deze mensen doen dit omdat volgens hun foute opvatting Salaam al-'Awdah toestemming voor heeft gegeven, wat natuurlijk helemaal niet waar is. Maar het is bekend bij de groep takfir dat zij graag woorden verdraaien en taqleed toepassen.

Er is sowieso getracht om zelfmoordaanslag in Palestina te rechtvaardigen. En die hebben ze natuurlijk onderbouwd. Jij vind het compleet niet kunnen. Dat is begrijpelijk. Maar je moet er ook niet vanuit gaan dat deze mensen uit hun duim zuigen. Zij hebben wat gevonden en daaruit interpreteren ze iets wat naar hun mening door de beugel kan. Maw zij impliceren uit de gevonden bronnen. Jij mag dat niet impliciet vinden, maar het blijft subjectief, en daar heb je heel erg weinig mee aan. :)

IbnRushd
27-11-06, 19:01
Geplaatst door Ourzazate
Nou, ik geloof dat al die geleerden die hij heeft ontvangen geen kritiek op hem hebben gehad (privé of openbaar). Want Hassan kennende zou hij ze natuurlijk niet uitnodigen als zij kritiek op hem zouden hebben gehad. Dit was trouwens maar een voorbeeld. Het geldt in principe voor alle 'islamitische' leiders. We weten allemaal dat oa de sleutelhouders van de Kaäba er al tientallen jaren (zoniet langer) een leven op nahouden van alcohol, hoertjes, sigaretten en kansspelletjes. Verboden gesteld door de Islam, dessalniettemin geprakizeerd door die leiders waarbij de geleerden de andere kant op kijken...:jammer:.

Of het gebruikelijk is in de Islam om kritiek persoonlijk aan een leider te richten betwijfel ik ten zeerste. De overleveringen staan vol van uitspraken van de profeet (en/of metgezellen van de profeet) waarin hij in het openbaar kritiek uitte op iemand of groepen mensen.

Er is echt veel kritiek geuit tegen de Saudische regering door 'uluma. Veel zijn opgepakt, en zitten nu achter slot en grendel. Wie die sleutelhouders zijn, weet ik niet. En of zij de door jouw genoemde zondes plegen, dat is slechts voor Allah weggelegd: maw Allah is Alziend.

En of de geleerden de andere kant opkijken, weet ik ook niet. En jij evenmin. :) Jij zet die geleerden als stelletjes snotneuzen, schijterds etc. neer, maar dat is echt nonsens, en toont van weinig respect terwijl zij hun best doen.

Aan de andere kant vraag je natuurlijk af wát de geleerden kunnen doen? Een opstand beginnen? Zeg het maar.

Ourzazate
27-11-06, 21:12
Geplaatst door IbnRushd
De zelfmoordaanslagen die tegen Israel werden/worden gepleegd is écht niet vanwege de uitspraken van Qardawi en Tantawi. Palestijnen hebben in deze casu echt een heel andere geschiedenis. En daar speelt de lokale imam/geleerde een veel grotere rol. Ik durf zelfs te wedden dat wanneer beide heren tegen zelfmoordaanslag waren, de aanslagen in Palestina nog steeds voortduurde. Maar ik had het meer over takfiriyyin die naar andere landen reizen om daar zich zelf op te blazen. Deze mensen doen dit omdat volgens hun foute opvatting Salaam al-'Awdah toestemming voor heeft gegeven, wat natuurlijk helemaal niet waar is. Maar het is bekend bij de groep takfir dat zij graag woorden verdraaien en taqleed toepassen.

Je begrijpt niet wat ik wil zeggen denk ik. Ik heb het over jongeren die met zo'n idee lopen en dan op internet gaan zoeken wat islamgeleerden erover te zeggen hebben en stuiten op de uitspraken van geleerden zoals Tantawi en el Qardawi die het goedkeuren.

Takfiriyin zijn mi geen moslims. Afgezien van het feit dat zij alle regels mbt jihad aan hun laars lappen, van sommige van de 911 aanslagplegers is bekend dat zij in hun hotel de nacht voor de aanslagen hoeren wilden bestellen maar dat het gevraagde bedrag te hoog was, toen hebben ze maar een pornofilm gehuurd.



Geplaatst door IbnRushd

Er is sowieso getracht om zelfmoordaanslag in Palestina te rechtvaardigen. En die hebben ze natuurlijk onderbouwd. Jij vind het compleet niet kunnen. Dat is begrijpelijk. Maar je moet er ook niet vanuit gaan dat deze mensen uit hun duim zuigen. Zij hebben wat gevonden en daaruit interpreteren ze iets wat naar hun mening door de beugel kan. Maw zij impliceren uit de gevonden bronnen. Jij mag dat niet impliciet vinden, maar het blijft subjectief, en daar heb je heel erg weinig mee aan. :)

Jazeker zuigen ze het uit de duim. Als de Koran en de profeet zeggen dat zelfmoord verboden is en anderen beweren het tegendeel dan zuigen the latter het uit de duim. Er valt nix te vinden waaruit blijkt dat zelfmoordaanslag is te rechtvaardigen. Niet in de Koran, niet in de hadiths.

Ourzazate
27-11-06, 21:25
Geplaatst door IbnRushd
Er is echt veel kritiek geuit tegen de Saudische regering door 'uluma. Veel zijn opgepakt, en zitten nu achter slot en grendel. Wie die sleutelhouders zijn, weet ik niet. En of zij de door jouw genoemde zondes plegen, dat is slechts voor Allah weggelegd: maw Allah is Alziend.

Vrijwel alle geestelijken van enige importantie zijn gewoon vrij, helemaal die van SA. Dus ik denk niet dat zij kritiek leveren. Ik weet dat zij (de geestelijken en de leiders) elkaar het hand boven het hoofd houden. Ze geven elkaar gewoon de vrijheid die ze allebei willen hebben. Politiek gewin waarbij het mes aan 2 kanten snijdt.


Geplaatst door IbnRushd

En of de geleerden de andere kant opkijken, weet ik ook niet. En jij evenmin. :) Jij zet die geleerden als stelletjes snotneuzen, schijterds etc. neer, maar dat is echt nonsens, en toont van weinig respect terwijl zij hun best doen.

Zie boven...:).

Plus: jij noemt ze nu zo terwijl ik telkens gewoon geleerden zeg. Ik heb respect voor hun kennis en wetenschap, maar ik heb weinig respect voor de manier waarop zij met die kennis omgaan, althans de meesten van hen.


Geplaatst door IbnRushd

Aan de andere kant vraag je natuurlijk af wát de geleerden kunnen doen? Een opstand beginnen? Zeg het maar.

Ja, waarom niet? In elk geval een ideologische opstand waarbij de zuivere eerlijkheid en rechtvaardigheid van de Islam centraal staat. Dus geen dictators aan de macht. Maar aan de andere kant is dat moeilijk om te realiseren. Ik heb altijd gezegd dat Marokko bijv. niet klaar is voor een democratie. Een reden daarvoor kun je zien aan de situatie zoals ie nu is in Irak: totale chaos en moslims die elkaar uitroeien. In Marokko heb je nog meer groepen, stammen en moslimstromingen. Tja, de geleerden zouden in elk geval de waarheid moeten uitspreken ongeacht de consequenties zoals de Islam ook voorschrijft. En als dat betekent dat er kritiek moet worden geleverd a la...:).

Repentance
27-11-06, 21:34
Geplaatst door Ourzazate
Je begrijpt niet wat ik wil zeggen denk ik. Ik heb het over jongeren die met zo'n idee lopen en dan op internet gaan zoeken wat islamgeleerden erover te zeggen hebben en stuiten op de uitspraken van geleerden zoals Tantawi en el Qardawi die het goedkeuren.

Als ik zo de discussie teruglees, denk ik eerder dat jij hier een punt mist en wat dingen door elkaar haalt. Wat de broeder probeert te zeggen, is dat degenen de geinfecteerd raken met deze methodologie, absoluut niet refereren naar geleerden zoals Tantawi en al-Qardawi. Vooral over de laatste bestaat er geen goed woord. Ik heb weinig gelezen van Salmaan al-'Awdah (of Safar al-Hawali), maar ik weet wel dat ze naar zulke personen refereren zoals Hamoud al-'Uqla, die een fatwa heeft uitgevaardigd waarin hij de zelfmoordaanslagen op de Twin Towers rechtvaardigde. En voor hem heerst er veel respect.


Takfiriyin zijn mi geen moslims. Afgezien van het feit dat zij alle regels mbt jihad aan hun laars lappen, van sommige van de 911 aanslagplegers is bekend dat zij in hun hotel de nacht voor de aanslagen hoeren wilden bestellen maar dat het gevraagde bedrag te hoog was, toen hebben ze maar een pornofilm gehuurd.

Nu ben je net zo extreem als de Takfiriyeen. Kijk uit met het ongelovig verklaren van Moslims. Al die zondes die jij opnoemde, zetten je als Moslim niet uit de Islam. Het zou wat zijn; dat je geen Moslim meer bent als je een zonde pleegt. En zelfs wanneer je een daad van Kufr pleegt, wil dit niet per definitie zeggen dat je een Kafier bent. Wees zorgvuldig, want wanneer je onterecht takfier maakt over iemand, kan het betekenen dat de kufr naar jou terugslaat.


Jazeker zuigen ze het uit de duim. Als de Koran en de profeet zeggen dat zelfmoord verboden is en anderen beweren het tegendeel dan zuigen the latter het uit de duim. Er valt nix te vinden waaruit blijkt dat zelfmoordaanslag is te rechtvaardigen. Niet in de Koran, niet in de hadiths.

En hoe weet jij wat er in de Qur-aan en de hadeeth staat wel allemaal waarheid is, gezien jij geen geleerden nodig hebt?

Wa ssalaam.

IbnRushd
27-11-06, 21:41
Geplaatst door Ourzazate
Je begrijpt niet wat ik wil zeggen denk ik. Ik heb het over jongeren die met zo'n idee lopen en dan op internet gaan zoeken wat islamgeleerden erover te zeggen hebben en stuiten op de uitspraken van geleerden zoals Tantawi en el Qardawi die het goedkeuren.

Takfiriyin zijn mi geen moslims. Afgezien van het feit dat zij alle regels mbt jihad aan hun laars lappen, van sommige van de 911 aanslagplegers is bekend dat zij in hun hotel de nacht voor de aanslagen hoeren wilden bestellen maar dat het gevraagde bedrag te hoog was, toen hebben ze maar een pornofilm gehuurd.

Ik begrijp heel erg goed wat je zegt. Het is geen aanval op je bericht, maar een toevoeging. Je vorig bericht sprak over het plegen van aanslagen. Hierop antwoordde ik dat meestal salmaan al-'awdah dé bron is waardoor zij de bomgordels nemen. Voorts wilde ik je aangeven dat voornamelijk gematigde moslims de twee genoemde geleerden volgen. Extremisten, uit mijn ervaring, hebben een ongelofelijke hekel aan de genoemde geleerden. Die moetne van hen niets hebben. Dat is zo. Of er jongens zijn die op internet zoeken naar de goedkeuring van zelfmoordaanslagen en stuitten op Qardawi geeft absoluut niet de doorslag. Die knijpen hun ogen dicht en nemen het maar voor lief mee.

Niet alle takfiris plegen jihad. En of ze moslim zijn, dat beslist alleen Allah. Let op: ik ben pertinent tegen die groepering. Maar hou dingen graag genuanceerd.



Geplaatst door Ourzazate


Jazeker zuigen ze het uit de duim. Als de Koran en de profeet zeggen dat zelfmoord verboden is en anderen beweren het tegendeel dan zuigen the latter het uit de duim. Er valt nix te vinden waaruit blijkt dat zelfmoordaanslag is te rechtvaardigen. Niet in de Koran, niet in de hadiths.

Nou ja, het gaat om het feit dat zij iets uit een bron impliceren. Betekent natuurlijk niet dat zij gelijk hebben. Maar mijn reactie was tegen de term 'impliciet'. Dat doen velen, maar dat betekent niet dat ze gelijk hebben. Voor zo'n grote daad moet er natuurlijk iets expliciet in staan. :)

IbnRushd
27-11-06, 21:56
Geplaatst door Ourzazate
Vrijwel alle geestelijken van enige importantie zijn gewoon vrij, helemaal die van SA. Dus ik denk niet dat zij kritiek leveren. Ik weet dat zij (de geestelijken en de leiders) elkaar het hand boven het hoofd houden. Ze geven elkaar gewoon de vrijheid die ze allebei willen hebben. Politiek gewin waarbij het mes aan 2 kanten snijdt.

Er zijn best veel geleerden die opgepakt zijn. Als je wilt, wil ik je best een aantal noemen. Zeg het maar. Nu weet ik natuurlijk niet wat jij aanzienlijk vindt. Maar geloof me maar. :)



Geplaatst door Ourzazate

Zie boven...:).

Plus: jij noemt ze nu zo terwijl ik telkens gewoon geleerden zeg. Ik heb respect voor hun kennis en wetenschap, maar ik heb weinig respect voor de manier waarop zij met die kennis omgaan, althans de meesten van hen.

Dat is waar. Maar ik indiceer natuurlijk er iets mee. Als zij kennis hebben, dan neem ik aan dat zij er iets mee doen. Iemand die kennis heeft en weinig de waarde laat zien, is voor mij een schijterd, dit in casu weerwoord tegen de SA regering. Maar khair inshaAllah. Zand erover.



Geplaatst door Ourzazate

Ja, waarom niet? In elk geval een ideologische opstand waarbij de zuivere eerlijkheid en rechtvaardigheid van de Islam centraal staat. Dus geen dictators aan de macht. Maar aan de andere kant is dat moeilijk om te realiseren. Ik heb altijd gezegd dat Marokko bijv. niet klaar is voor een democratie. Een reden daarvoor kun je zien aan de situatie zoals ie nu is in Irak: totale chaos en moslims die elkaar uitroeien. In Marokko heb je nog meer groepen, stammen en moslimstromingen. Tja, de geleerden zouden in elk geval de waarheid moeten uitspreken ongeacht de consequenties zoals de Islam ook voorschrijft. En als dat betekent dat er kritiek moet worden geleverd a la...:).

Ik denk dat zij wel de waarheid spreken. Ook sheigh bin Baaz heeft in een fatwa zulke bewoordingen gezegd. Recente geleerden, zoals sheigh Muhammed Saalih Munajid, een leerling van bin Baaz, heeft ook zulke bewoordingen ooit gezegd. Ik heb wel de vertrouwen dat de geleerden doen wat mogelijk is. En aangezien ik weinig van de samenleving in SA weet, durf ik daarom ook geen uitspraak te doen. Ik ga er weer vanuit dat jij daar wel goed genoeg in verdiept hebt.

Ourzazate
27-11-06, 22:45
Geplaatst door Repentance
Als ik zo de discussie teruglees, denk ik eerder dat jij hier een punt mist en wat dingen door elkaar haalt. Wat de broeder probeert te zeggen, is dat degenen de geinfecteerd raken met deze methodologie, absoluut niet refereren naar geleerden zoals Tantawi en al-Qardawi. Vooral over de laatste bestaat er geen goed woord. Ik heb weinig gelezen van Salmaan al-'Awdah (of Safar al-Hawali), maar ik weet wel dat ze naar zulke personen refereren zoals Hamoud al-'Uqla, die een fatwa heeft uitgevaardigd waarin hij de zelfmoordaanslagen op de Twin Towers rechtvaardigde. En voor hem heerst er veel respect.

Ook ik weet dat zij niet verwijzen naar Tantawi en el Qardawi. Dat is ook niet wat ik beweer. Ik zeg alleen dat zulke mensen in de uitspraken van geleerden zoals Tantawi en el Qardawi een (bepaalde) rechtvaardiging zien in hetgeen zij van plan zijn. Naar wie ze refereren maakt niet eens zoveel uit. Het gaat erom dat invloedrijke (hoe subjectief ook) islamgeleerden zulke zaken goedkeuren en zij in elke goedkeuring wel een bevestiging van hun daad zien. Ik geloof niet dat Palestijnse zelfmoordenaars The Foundations of the Legality of the Destruction That Befell America van Abdelaziz Jarbou hebben gelezen. Misschien doen hun opdrachtgevers dat wel. Waar het om gaat is de bevestiging.



Geplaatst door Repentance

Nu ben je net zo extreem als de Takfiriyeen. Kijk uit met het ongelovig verklaren van Moslims. Al die zondes die jij opnoemde, zetten je als Moslim niet uit de Islam. Het zou wat zijn; dat je geen Moslim meer bent als je een zonde pleegt. En zelfs wanneer je een daad van Kufr pleegt, wil dit niet per definitie zeggen dat je een Kafier bent. Wees zorgvuldig, want wanneer je onterecht takfier maakt over iemand, kan het betekenen dat de kufr naar jou terugslaat.

Takfiriyin blijven voor mij (persoonlijk) geen moslims. Als je bekijkt wat een onzin zij uitkramen, hoe zij aanslagen op anders moslims goedkeuren dan kunnen dat onmogelijk moslims zijn. Wat zei de profeet daar over?

Nee, als je een zonde pleegt wil dat niet zeggen dat je een kafir bent. Maar als Mohammed zegt dat als je hebt gegeten wetend dat je buurman/vrouw honger heeft en hem/haar niets hebt aangeboden, je geen moslim bent en als de Koran zegt dat van iemand die het pad van de duivel blijft betreden (dwz zondes pleegt) het gebed ongeldig wordt verklaard hetgeen betekent dat hij/zij dus geen moslim is (verschil tussen kafir en moslim is het gebed) dan is het rekensommetje snel gemaakt, lijkt me.

En ach, als ik er naast zit en het zijn echte moslims dan zullen zij mij op de dag des oordeels ongetwijfeld vergeven voor mijn woorden...:).



Geplaatst door Repentance

En hoe weet jij wat er in de Qur-aan en de hadeeth staat wel allemaal waarheid is, gezien jij geen geleerden nodig hebt?

Wa ssalaam.

Iedereen heeft geleerden nodig, ik heb ook nergens gezegd dat ik geen geleerden nodig heb. Maar tav zelfmoordaanslagen heb ik echt geen geleerde nodig. Het staat gewoon letterlijk in de Koran. Net zoals hoofddoek, daar heb ik ook geen geleerde voor nodig; het staat letterlijk in de Koran. Ramadan en het gebed wakadalik. Daar heb je toch geen geleerde voor nodig??? Iets wat wordt verboden door God en door Mohammed toch doen omdat een paar islamgeleerden beweren dat het wel degelijk geoorloofd is, kan niet. Dat tart elke logica aan.

Ik ga ervan uit dat de Koran 100% klopt en ik ga ervan uit dat de hadiths grotendeels kloppen zolang dit niet in strijd is met de Koran en logica...:).

Dolle Fatima
28-11-06, 02:27
Geplaatst door Shemharosh
Nou nou als ik TV kijk of de demonstraties ga tellen die plaats hebben gevonden in Amsterdam de laatste jaren dan lijkt het er op dat"moslims" een monopolie hebben op straatgeschreeuw en gejank

Wat wil je daar mee zeggen?
Moslims kennen hun geloof niet, what else is new?

Dolle Fatima
28-11-06, 02:28
Geplaatst door observer
als moslims alleen dingen zouden doen die de profeet en zijn metgezellen hebben gedaan, dan zou men dus ook nu nog zo moeten leven als in zijn tijd

hij heeft tenslotte ook geen elektriciteit, telefoon of geweer gebruikt

Kijk als je niet weet waar je over praat kun je beter je mond houden, om te voorkomen dat je zo'n domme indruk maakt.

binloser
28-11-06, 08:18
Geplaatst door Dolle Fatima
Kijk als je niet weet waar je over praat kun je beter je mond houden, om te voorkomen dat je zo'n domme indruk maakt.

Zo dom is dat niet; hij verwoordt 't wat omgelukkig maar daar ligt wel de kern van het probleem bij de islam; ze worstelen met het modernisme in al zijn facetten. Ze duiken daarvoor vaak weg en gaan het dan discusieren over trivialiteiten en details. De grote vragen en noodzakelijke veranderingen gaan ze uit de weg. De problemen die ze daarmee hebben worden geprojecteerd op de ander, op de westerling. Die is dan de vijand enz. De oorspronkelijk filosofie over de jihad is goed, maar de meeste molims hebben daar niets van begrepen.

Hawa
28-11-06, 16:25
Uit verschillende boeken is Bin Baz, aangehaald,als een dictator, die de aarde plat ziet,echt waar hoor,totdat een wetenschapper aan hem het tegenbewijs anbiedde,toen moest die zogenaamde gelovige zich wel aanpassen aan het westen,vooral aan wetenschappelijke waarden.
Het jammerlijke van Islam heiligen,geestelijk gestoorden is wel, dat ze de wetenschap links laten liggen en er gewoon tegen in gaan zonder bewijzen,zonder enig wetenschappelijke bewijs, daar zijn nog genoeg gelovigen oorzaak van, dat alles zo dogmaties en zo achterlijk is als de pest.....

Shemharosh
29-11-06, 12:14
WAT ZONDE ZEG VOOR AL DIT VERLOREN TALENT DAT IN PLAATS VAN IETS NUTTIGS TE GAAN DOEN BLIJFT ZWEVEN IN GIFTIGE GEBAKKEN LUCHT

WASSALAAM

Repentance
29-11-06, 16:11
Beste broeder Ourzazate, ik dank je voor je antwoord.


Geplaatst door Ourzazate
Ook ik weet dat zij niet verwijzen naar Tantawi en el Qardawi. Dat is ook niet wat ik beweer. Ik zeg alleen dat zulke mensen in de uitspraken van geleerden zoals Tantawi en el Qardawi een (bepaalde) rechtvaardiging zien in hetgeen zij van plan zijn. Naar wie ze refereren maakt niet eens zoveel uit. Het gaat erom dat invloedrijke (hoe subjectief ook) islamgeleerden zulke zaken goedkeuren en zij in elke goedkeuring wel een bevestiging van hun daad zien. Ik geloof niet dat Palestijnse zelfmoordenaars The Foundations of the Legality of the Destruction That Befell America van Abdelaziz Jarbou hebben gelezen. Misschien doen hun opdrachtgevers dat wel. Waar het om gaat is de bevestiging.

Dan had ik je in de eerste plaats verkeerd begrepen. Het kwam op mij over alsof ze van hele grote waarde zijn voor mensen die met dat soort ideeën in hun hoofd rondlopen. En we zijn dus overeengekomen dat dit niet het geval is. Maar ik blijf erbij dat er weinig tot niet naar deze geleerden wordt gerefereerd én ook geen bevestiging van hen wordt gezocht.


Takfiriyin blijven voor mij (persoonlijk) geen moslims. Als je bekijkt wat een onzin zij uitkramen, hoe zij aanslagen op anders moslims goedkeuren dan kunnen dat onmogelijk moslims zijn. Wat zei de profeet daar over?

Nee, als je een zonde pleegt wil dat niet zeggen dat je een kafir bent. Maar als Mohammed zegt dat als je hebt gegeten wetend dat je buurman/vrouw honger heeft en hem/haar niets hebt aangeboden, je geen moslim bent en als de Koran zegt dat van iemand die het pad van de duivel blijft betreden (dwz zondes pleegt) het gebed ongeldig wordt verklaard hetgeen betekent dat hij/zij dus geen moslim is (verschil tussen kafir en moslim is het gebed) dan is het rekensommetje snel gemaakt, lijkt me.

En ach, als ik er naast zit en het zijn echte moslims dan zullen zij mij op de dag des oordeels ongetwijfeld vergeven voor mijn woorden...:).

Misschien besef je het niet, maar het maken van takfier is een hele ernstige zaak, waar de Profeet (sallallahu 'alayhi wa sallam) voor heeft gewaarschuwd. Daarom is het rekensommetje niet snel gemaakt voor mij. Als ik iemand in mijn omgeving zie die het gebed niet verricht, kan ik dan daadwerkelijk zeggen dat die persoon geen Moslim meer is? Als ik een Moslim een uitspraak van Kufr zie doen - en op dit forum gebeurt dit vaak onbewust onder jongeren - betekent dit dan dat ik kan zeggen dat deze persoon geen Moslim meer is?

Nee, absoluut niet. Waarom? Omdat takfier haar voorwaarden heeft, waar wij ons aan moeten houden, want anders ontstaat er een complete chaos. In de eerste plaats moeten we weten wat nu de zaken zijn die iemand uit de Islam zetten en daarbij moet worden gekeken of iemand bijv. niet verward, onwetend e.d. is. En in de tweede plaats wordt er gekeken naar of het überhaupt zin heeft om iemand uit de Islam te zetten. Als dit gebeurt, zal het dan profijt bieden of juist chaos opleveren?

Wanneer er helemaal niet aan die voorwaarden wordt voldaan, dan heeft iemand geen enkel recht van spreken.

Ik hoorde een keer in een les dat onterechte takfier 3 redenen heeft;

1. Jahl (onwetendheid) wat het tegenovergestelde is van kennis
2. Kibr (arrogantie) wat het tegenovergestelde is van nederigheid
3. Baghee (afgunst) wat het tegenovergestelde is van rechtvaardigheid tegenover jezelf en anderen.

Verder wil ik er nog aan toevoegen dat in de Qur-aan en ahadeeth het woord Kufr wordt gebruikt, maar dat er wel eens een andere uitleg aan het woord wordt gegeven dan de kufr die je uit de Islam zet. Dus met de kufr wordt niet de kufr bedoelt die je uit de Islam zet, maar bijvoorbeeld ondankbaarheid. Hiermee wil ik aangeven dat iets voor ons duidelijk kan zijn, maar dat de werkelijkheid totaal anders is dan wij denken.

Je kunt takfiriyeen niet als 1 homogene groep zien die allemaal de Islam hebben verlaten. Hierbij is onderzoek en nuance vereist om te zien of bepaalde uitspraken, gedachten, ideeën bijvoorbeeld niet uit onwetendheid worden gedaan en of er geen da'wah nodig is. Ik ken een voorbeeld van een broeder uit Kuwait en die vertelde dat Shaykh al-Albaani daar een tijd was en hij tijd voor iedereen vrijmaakte. Ook voor de Takfiriyeen. Met zijn wijsheid, geduld en kennis kreeg hij die jongeren zover dat ze dat verkeerde begrip loslieten en anders over deze zaken gingen denken.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat het absoluut geen zin heeft voor jou en mij om vanachter onze pc's takfier te maken, zonder überhaupt de tijd ervoor te nemen om de juiste kennis te verspreiden. Daarnaast is het belangrijk om zaken van elkaar te onderscheiden. Palestijnen die zich opblazen zijn weer anders dan jongeren uit Europa die deze gedachten erop nahouden en ga zo maar door.

Overigens vraag ik mij af of het zo is dat je alleen takfier maakt over mensen die zichzelf opblazen of doe je dat ook zo makkelijk over andere mensen die andere daden van ongehoorzaamheid verrichten?

En je laatste punt dat als het echte Moslims zijn, ze het jou wel zullen vergeven; vergeet niet dat op die Dag iedereen aan zichzelf denkt en wij voor elkaar zullen vluchten, zoals Allah zegt,

Maar als de oorverdovende roep komt, de Dag waarop een man van zijn broeder vlucht; en van zijn moeder en zijn vader; en van zijn vrouw en zijn kinderen, op die Dag zal een ieder een aangelegenheid hebben die hem bezig zal houden. ['Abasa: 33, 37]


Iedereen heeft geleerden nodig, ik heb ook nergens gezegd dat ik geen geleerden nodig heb. Maar tav zelfmoordaanslagen heb ik echt geen geleerde nodig. Het staat gewoon letterlijk in de Koran. Net zoals hoofddoek, daar heb ik ook geen geleerde voor nodig; het staat letterlijk in de Koran. Ramadan en het gebed wakadalik. Daar heb je toch geen geleerde voor nodig??? Iets wat wordt verboden door God en door Mohammed toch doen omdat een paar islamgeleerden beweren dat het wel degelijk geoorloofd is, kan niet. Dat tart elke logica aan.

Ik ga ervan uit dat de Koran 100% klopt en ik ga ervan uit dat de hadiths grotendeels kloppen zolang dit niet in strijd is met de Koran en logica...:).

Alhamdulillaah, dan had ik jou op dit punt ook verkeerd begrepen, omdat je in een andere post zei dat je de geleerden liever met een korrel zout neemt. En dit zeg ik zo uit mijn hoofd, dus ik kan er naast zitten.

Wel wil ik erbij zeggen dat het geven van een fatwa niet zo simpel is als het lijkt. Je zegt heel expliciet dat jij in bepaalde zaken geen enkele geleerde nodig hebt - omdat iets letterlijk in de Qur-aan of Sunnah - staat, maar weet ook dat wanneer je niet alle bewijzen hebt bestudeert, eigenlijk geen recht van spreken hebt, omdat jij bijvoorbeeld één aya hebt gelezen die zelfmoord verwerpt. Stel nu eens dat er een bewijs is dat het wel is toegestaan en waarin expliciet wordt gesproken over dat jezelf doden in een oorlog wel mag? Of zou je het dan verwerpen, omdat jouw logica het verwerpt?

Ik wil voorop stellen dat ik ervan overtuigd ben dat zelfmoordaanslagen en het vermoorden van onschuldige burgers (waaronder kinderen, vrouwen en ouderen) niets uitstaande heeft met de Islam. Maar ik wil hier gewoon mee duidelijk maken dat wanneer je geen deskundige bent op het gebied van oesoel at tafsier, ulum al hadeeth, fikh, 'aqeedah, de Arabische taal en ga zo maar door, dat je beter niet al te zeker moet zijn van je zaak, omdat je 1 aya of hadeeth hebt gelezen en eerst moet onderzoeken voordat je spreekt. En gezien jij geen geleerden nodig hebt in deze zaak, moet je dat dus geheel zelf doen.

En zeg: O Heer! Vermeerder mij in kennis.

Wa ssalaam.

bint_tanga34
29-11-06, 16:56
JA en dat moet ik geloven dat er terroristen zijn uit marokko e......
allemaal foking boelshit jullie zijn allemaal zelf teroristen en de moslims de schuld geven

naam
01-12-06, 12:56
Geplaatst door Repentance
Beste broeder Ourzazate, ik dank je voor je antwoord.



Dan had ik je in de eerste plaats verkeerd begrepen. Het kwam op mij over alsof ze van hele grote waarde zijn voor mensen die met dat soort ideeën in hun hoofd rondlopen. En we zijn dus overeengekomen dat dit niet het geval is. Maar ik blijf erbij dat er weinig tot niet naar deze geleerden wordt gerefereerd én ook geen bevestiging van hen wordt gezocht.



Misschien besef je het niet, maar het maken van takfier is een hele ernstige zaak, waar de Profeet (sallallahu 'alayhi wa sallam) voor heeft gewaarschuwd. Daarom is het rekensommetje niet snel gemaakt voor mij. Als ik iemand in mijn omgeving zie die het gebed niet verricht, kan ik dan daadwerkelijk zeggen dat die persoon geen Moslim meer is? Als ik een Moslim een uitspraak van Kufr zie doen - en op dit forum gebeurt dit vaak onbewust onder jongeren - betekent dit dan dat ik kan zeggen dat deze persoon geen Moslim meer is?

Nee, absoluut niet. Waarom? Omdat takfier haar voorwaarden heeft, waar wij ons aan moeten houden, want anders ontstaat er een complete chaos. In de eerste plaats moeten we weten wat nu de zaken zijn die iemand uit de Islam zetten en daarbij moet worden gekeken of iemand bijv. niet verward, onwetend e.d. is. En in de tweede plaats wordt er gekeken naar of het überhaupt zin heeft om iemand uit de Islam te zetten. Als dit gebeurt, zal het dan profijt bieden of juist chaos opleveren?

Wanneer er helemaal niet aan die voorwaarden wordt voldaan, dan heeft iemand geen enkel recht van spreken.

Ik hoorde een keer in een les dat onterechte takfier 3 redenen heeft;

1. Jahl (onwetendheid) wat het tegenovergestelde is van kennis
2. Kibr (arrogantie) wat het tegenovergestelde is van nederigheid
3. Baghee (afgunst) wat het tegenovergestelde is van rechtvaardigheid tegenover jezelf en anderen.

Verder wil ik er nog aan toevoegen dat in de Qur-aan en ahadeeth het woord Kufr wordt gebruikt, maar dat er wel eens een andere uitleg aan het woord wordt gegeven dan de kufr die je uit de Islam zet. Dus met de kufr wordt niet de kufr bedoelt die je uit de Islam zet, maar bijvoorbeeld ondankbaarheid. Hiermee wil ik aangeven dat iets voor ons duidelijk kan zijn, maar dat de werkelijkheid totaal anders is dan wij denken.

Je kunt takfiriyeen niet als 1 homogene groep zien die allemaal de Islam hebben verlaten. Hierbij is onderzoek en nuance vereist om te zien of bepaalde uitspraken, gedachten, ideeën bijvoorbeeld niet uit onwetendheid worden gedaan en of er geen da'wah nodig is. Ik ken een voorbeeld van een broeder uit Kuwait en die vertelde dat Shaykh al-Albaani daar een tijd was en hij tijd voor iedereen vrijmaakte. Ook voor de Takfiriyeen. Met zijn wijsheid, geduld en kennis kreeg hij die jongeren zover dat ze dat verkeerde begrip loslieten en anders over deze zaken gingen denken.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat het absoluut geen zin heeft voor jou en mij om vanachter onze pc's takfier te maken, zonder überhaupt de tijd ervoor te nemen om de juiste kennis te verspreiden. Daarnaast is het belangrijk om zaken van elkaar te onderscheiden. Palestijnen die zich opblazen zijn weer anders dan jongeren uit Europa die deze gedachten erop nahouden en ga zo maar door.

Overigens vraag ik mij af of het zo is dat je alleen takfier maakt over mensen die zichzelf opblazen of doe je dat ook zo makkelijk over andere mensen die andere daden van ongehoorzaamheid verrichten?

En je laatste punt dat als het echte Moslims zijn, ze het jou wel zullen vergeven; vergeet niet dat op die Dag iedereen aan zichzelf denkt en wij voor elkaar zullen vluchten, zoals Allah zegt,

Maar als de oorverdovende roep komt, de Dag waarop een man van zijn broeder vlucht; en van zijn moeder en zijn vader; en van zijn vrouw en zijn kinderen, op die Dag zal een ieder een aangelegenheid hebben die hem bezig zal houden. ['Abasa: 33, 37]



Alhamdulillaah, dan had ik jou op dit punt ook verkeerd begrepen, omdat je in een andere post zei dat je de geleerden liever met een korrel zout neemt. En dit zeg ik zo uit mijn hoofd, dus ik kan er naast zitten.

Wel wil ik erbij zeggen dat het geven van een fatwa niet zo simpel is als het lijkt. Je zegt heel expliciet dat jij in bepaalde zaken geen enkele geleerde nodig hebt - omdat iets letterlijk in de Qur-aan of Sunnah - staat, maar weet ook dat wanneer je niet alle bewijzen hebt bestudeert, eigenlijk geen recht van spreken hebt, omdat jij bijvoorbeeld één aya hebt gelezen die zelfmoord verwerpt. Stel nu eens dat er een bewijs is dat het wel is toegestaan en waarin expliciet wordt gesproken over dat jezelf doden in een oorlog wel mag? Of zou je het dan verwerpen, omdat jouw logica het verwerpt?

Ik wil voorop stellen dat ik ervan overtuigd ben dat zelfmoordaanslagen en het vermoorden van onschuldige burgers (waaronder kinderen, vrouwen en ouderen) niets uitstaande heeft met de Islam. Maar ik wil hier gewoon mee duidelijk maken dat wanneer je geen deskundige bent op het gebied van oesoel at tafsier, ulum al hadeeth, fikh, 'aqeedah, de Arabische taal en ga zo maar door, dat je beter niet al te zeker moet zijn van je zaak, omdat je 1 aya of hadeeth hebt gelezen en eerst moet onderzoeken voordat je spreekt. En gezien jij geen geleerden nodig hebt in deze zaak, moet je dat dus geheel zelf doen.

En zeg: O Heer! Vermeerder mij in kennis.

Wa ssalaam.


Waarom heeft de Islam al die zogenaamde geleerden nodig?? Om door de bomen het bos weer te zien. Om alle tegenstrijdigheden weer recht te praten. Omdat een geleerde dan duidelijkheid geeft en zegt dat het zo is. Waarom al die bevestiging nodig en niet op je eigen gevoel en oordeel en geloof afgaan. Moslims maken zich zo wel erg afhankelijk van een geleerde. Het lijken wel goden zoals Moslims erover praten. Zij bepalen immers wat er wel en niet goed is en welke informatie wel of niet wordt meegenomen in een beoordeling wat kan en niet kan. De ene geleerde spreekt de andere ook eens tegen. Het is toch absurd om zoveel macht en zeggenschap aan een geleerde te geven.

H.P.Pas
01-12-06, 13:13
Geplaatst door naam
Het is toch absurd om zoveel macht en zeggenschap aan een geleerde te geven.

Het is een oud gebruik.



Derde geschiedenis van Gezag.

Een reiziger was beladen met goud en zilver. Uit vreeze voor
roovers, had hy zich voorzien van wapenen. Ook volgden hem
z'n dienstknechten in groot getal, ja er waren er meer dan alle
roovers in 't gansche land saemgenomen. Hy was zoo goed ge-
wapend en verzeld, dat een geheel leger niet in-staat zou zyn,
hem z'n rykdommen te ontnemen.

Sommige roovers die dit niet wisten, vielen hem aan, maar
zouden hierover lang berouw gehad hebben, als ze niet terstond
gesneuveld waren.

Een roover, voorzichtig geworden door het voorbeeld zyner broe-
deren, raadpleegde 'n heiligen kluizenaar, die raad wist in alle
dingen, omdat hy lang alleen was geweest met twee doodsbeenderen en 'n kruik water.

-- Hoe moet ik doen, o heilige man, om heer te worden
over de schatten van dien reiziger?
-- Het middel is zeer eenvoudig, antwoordde de vrome here-
miet. Werp hem den strik dien ik u geven zal, om den hals,
dan zal hy geen weerstand bieden. Hy zal z'n knechten gelasten
zich voor u ter-aarde te buigen, en u geven wat gy begeert.

En het geschiedde zoo-als de heilige man gezegd had. Maar
de reiziger en z'n gezellen bevonden zich zeer slecht daarby.

Shemharosh
01-12-06, 19:50
Geplaatst door naam
Waarom heeft de Islam al die zogenaamde geleerden nodig?? Om door de bomen het bos weer te zien.

je bedoelt zeker: om door de bomen het bos niet meer te zien.

geleerden!! wat voor geleerden??!!vroeger was dat geleerdheid in landen als Egypte een soort sociale voorziening.Blinden die niet konden werken op het land of op de markt werden aangespoort om naar de koraanschool te gaan zodat ze op later leeftijd voor zichzelf konden zorgen door mensen te entertainen met koraanrecitaties en het vertellen van oude folkorische verhalen....het is niet voor niks dat imaams de hoogste percentage blinden kent van alle beroepen....een soort WAO avant la lettre.
In Marokko werd een faqih gezien als een nutteloze profiteur met mietige zachte handjes die je niet al te serieus moet nemen.Nu zijn het dikke suikerpatienten en partycrashers die mensen op kosten jagen iedere keer ze wat te vieren hebben en oplichters van naar-mannen-hunkerende oude maagden die hun klok weg horen tikken.Het is nu een rage in Marokko om voor te doen als imaam en een heilige praktijk te openen voor voddoo therapieeen.Er wordt er geld met bakken verdient.In het vakantieseizoen als migranten uit Europa komen is het prijzen schieten.Ik ken iemand die daar ooit een slager/veehandelaar was nu is hij een imaam met een klanten kring tot aan de cote d'azure en London,hij vertelde me over nederlandse klanten van hem die hij had geholpen met hun slaapkamerproblemen.En dan heb imaams die de functie vullen van de nar/clown van de sultan.Je hebt ze in allerlei kleuren en maten.Maar je hebt ook oprichte mensen die sober door het leven gaan en kiezen voor wijze mystieke monnikenschap en zich onttrekken van het openbare leven en anderen die schreeuwlijk en bombastisch herrie schoppen....niet mijn ding in ieder geval.

Shemharosh
01-12-06, 20:25
Geplaatst door BiL@L
Maar de kern van mijn verhaal ten opzichte van die van jou lijkt me duidelijk, namelijk dat je blinden onderschat.

hahhahaha....zo!

Als je het verschil weet tussen astronomie en astrologie dan weet je wat wetenschap is en wat gebakkenlucht is.

Ik raad je aan om echt iets goeds te gaan doen met je leven en uit te stappen van die hocus pocus circus.Als je een geleerde wil worden ga echte wetenschap studeren zoals: wiskunde ,natuurkunde,biologie,geneeskunde.Kan je nog straks echt mensen helpen later en tot echte hoge inzichten komen...maar als je deze weg blijft bewandelen ga je straks alleen gebakkenlucht verkopen en mensen oplichten.

Shemharosh
01-12-06, 21:24
Misschien moet je over je eigen motto gaan denken:"Don’t innovate,imitate"
maak er van,zo als het hoort:"Don't imitate,innovate!"is veel leuker en eerlijker.

en denk's hier over na:
Als je het verschil weet tussen astronomie en astrologie dan weet je wat wetenschap is en wat gebakkenlucht is.

Ik denk dat je jonger bent dan mij,gezien je enthousiasme en mijn sarcasme.Ik ben,waar je nu bent,geweest.Ik was een wannabe moejahied,imaam.En geloof me maar: het was leuk en leerzaam maar achteraf gezien had ik liever leren surfen ,bergenbeklimmen of duiken.Voordat je het weet gaan de leukste en duurste jaren van je leven naar de vernieling en blijft er een gefrustreerde vogelverschrikker over.

Shemharosh
02-12-06, 02:58
"Alghlowo fi ddin" het overdrijven in het geloof is ook niet goed,voordat je het weet schiet je doel voorbij...te veel van alles is niet goed.

Questions
02-12-06, 08:32
Hey hallo,

Ik dacht dat Tetouan een stad was....maar ja heb weer wat geleerd...het is dus een dorp..

:)

Shemharosh
03-12-06, 07:16
hahhahha...neem je SA serieus???!!...mogen vrouwen daar een auto rijden of nog niet? over zweepslagen en onthoofdingen ga ik niet eens beginnen laat staan het rascisme en politieke onderdrukking en het geroof van natuurlijke hulpbronnen door die prinsjes.

Het is een onsmakklijke soep daar in je hoofd.

Hawa
03-12-06, 15:39
Aub stop toch met deze extremistische propaganda.
Neem zelf je verantwoordelijkheid en verschuil je niet steeds achter Sinterklaas.

Ik kan niets anders bedenken dan dat zwaar gelovigen enorme angsthazen zijn.

Afschuwelijk.

Denk zelf!

Iedereen denkt toch,iedereen zet zijn beste beentje voort,ik heb daar respect voor,ze dragen bij aan discussie.....
Je hebt het over dogma! Daar maken onze politici zich ook schuldig aan, en ook de Nederlandse burgers die denken overal recht op te hebben,en zich niet willen verdrijven van hun eigen voetstuk doctrine geneuzel....
Het is gewoonzo,dat moslims zich nogal benepen voelen, in onze vrijheden van meningsuiting(ook met twee maten meten hoort hierbij).
Heel veel mensen zitten te zoeken naar indentiteitsvormen, ook Nederlandse kinderen,kijk dan naar al die misdaden die jongeren plegen,ouders aan de drank en de drugs, en dan nog die oeverloze seks die je verblind in je eigen gedachtenkoers,men doet maar wat.....
Maar men doet ook maar wat,om alles maar te gaan verbieden,(die otherdoxe koers,waar je klappen,de raarste duivelse dingen naar je hoofd worden geslingerd als je een malaatse bent).
Wie heeft dan die geweldige koers te pakken, dat we samen met zijn allen sterk kunnen zijn,dat wij Nederland nu op de plek staan van het volk dat zo intolerant is?
Heel Europa is intolerant, die doet niks aan moslims in Europa, men moet die volk plaatsen, en plek geven, en niet met arrogantie,het beterweten gedoe,dat zet echt geen volk neer die zo verschillende denkpatronen heeft.
Als je naar Wilders kijkt, die in bepaalde provincies heel veel stemmen heeft afgetroeft van andere partijen, zet die partij in het vaandel tegen criminaliteit, en niet aan moslim-haters!
Rita Verdonk is anders, die tikt al die moslims op de vingers, en is zelf al niet kosjer als vrouw, die coup probeert te plegen, en de VVD manipuleert. Ze kan vertrekken,en de VVD als mini partij laten, en dan met de rest, het populisme,de star en strakheid aan wakkeren, maar streeft niet bij, om die anderen erbij te betrekken,is gevaarlijke koers vorm, is ook dogmatische koers....
En al die geloven, de bijbel,thora, en de koran. Voor deze schrift uit waren er al die volkeren, die al vijf keer bidden, en ook nog naar het oosten toe, die respect voor natuur,mens en heelal hadden en niks cerspilden,heel erg lang geleden.....
Andere Goden verheerlijken was in die oerheden geen probleem,totdat een of andere macht weer een visioen kreeg,en daar geloofde mens stellig in.
In het jodendom verheerlijkte men ook andere goden,totdat er weer iemand kwam opduiken met een visioen, en daar gaan we dan weer, moorden, en opleggen,geen andere keuze,niks!
En nu in deze moderne wereld,waar moord en doodslag,genocide,volkerenmoord, onder de naam van Allah,onder de naam van het leger van de Heer,is toch walgelijk!
En dat opleggen, die ogen in die muren als je kind,of je vrouw,wel goede spoor volgen?
Die domme gedragstoornissen van die mensen die alles maar in de gaten houden en verbitterd zijn,en denken dat hun geloof het ware geloof inhoud?
Denken is een, maar het doen is twee.....
Je mag alles denken, maar niet doen,
Het zijn niet de moslims
Het is grote wereld probleem,
iedereen worstelt,
En men dient zich te kommeren om moslims,
Mensen die net zoals Christenen en Joden koers
maar die eerste twee onderdrukken bovenstannde geloof.
Dus! Alle geloven zijn verantwoordelijk,iedereen denkt mee,en zegt,
niks meer of minder,zoniet,vuurhaarden,brand,en moord,
En SA koers,is een koers,die macht heeft, vooral die heilige gebieden,maar SA is niet islam,is bedoien-koers, die denken niet,die weten niet,is dogmatische koers,met behulp van Amerika-koers....
En Sa is doodsbang voor Syrie en Iran.....( hoe kan het.....???)
Muren bouwen,is een schande koers,een onderdrukkings koers,vooral voor moslims,door joden koers....
Vertrouwen is betere koers dan al dat gelul koers,je denken gaat zo en zo al kapot eraan,elke dag zoveel doden,waarvoor......?
Amerika moet zo langzamerhand hun arrogante koers maar eens laten varen en gewoon Syrie en Iran erbij betrekken,en waarom doen ze dat dan niet??
Mensen doodmaken,martelen, en zelf in radioactieve ampullen steken, is voor de duivelse koers die men nu aan het varen is,
Men men doet niks, men weet niet koers. Nouja, wapen koers en mijnenkoers,spijkerbommen koers, en kaassachaafkoers,
Aan mijn hoela koers! :kalasniko

Hansign
03-12-06, 23:02
Geplaatst door Dolle Fatima
Het word gezien als niet behorend tot onze godsdienst. De Profeet SAWS en de metgezellen hebben dit nooit gedaan dus is het bidah en het nadoen van ongelovigen. Daarnaast is demonstreren vaak schreeuwen en dit word erg afgekeurd. En vaak lopen dingen ook uit de hand als mensen verhit raken, met spullen gaan gooien, gevechten uitbreken etc. Het pas een Moslim niet om hieraan deel te nemen.
Wa allahoe alem

In Bayreuth, weten ze heel goed te demonstreren,

goed georganiseerd door Hisb'allah en die enorme snot-emmer aOen, empowered by the aSyriens.


Heel "spontaan", allemaal.

sadeeQ
04-12-06, 18:58
Geplaatst door Questions
Hey hallo,

Ik dacht dat Tetouan een stad was....maar ja heb weer wat geleerd...het is dus een dorp..

:)


:dood: Het is een kleine dorpje met 1,200.000 inwoners :loog:

Shemharosh
04-12-06, 21:50
Geplaatst door The_Reporter
In SA doen ze aan onthoofdingen, in de VS doen ze aan de elektrische stoel, ieder zijn eigen manier. Of vrouwen wel of niet mogen rijden doet er niet toe, evenals dat de manier waarop doodstraffen uitgevoerd worden er niet toe doet, want daar gaat het niet over.

Wat jij politieke onderdrukking noemt kom je in alle Moslim landen tegen. Maar ik kijk daar iets genuanceerder naar. Maar daar gaat het ook al niet over.

Als ik al die landen moet vergelijken, met hun beleid jegens terrorisme (en dus jegens extremisme), dan komt het beleid van aanpak in SA, het land waar de Koran en de Soennah hoog gerespecteerd worden, mijns inziens het beste uit de bus. Dat is ook logisch, want zij hebben de geestelijke baggage waarmee het terroristische ideologie geconfronteerd kan worden. Jij zou alleen maar zeggen dat het vogelverschrikkers zijn, dat het niet helemaal goed zit tussen de oren en dat ze moeten gaan bergklimmen, maar ik vrees dat dat niet zal helpen. Dit neemt overigens niet weg dat SA door invloeden van buitenaf flink tegengewerkt zal worden. Vandaar dat ze bijv. ook een muur willen bouwen langs de grens met Irak, het land waar democratie gebracht gaat worden, althans, dat was het voorwendsel.

Dat democratie niet is gelukt in Irak is niet de schuld van de amerikannen maar van de iraki's zelf en sinds dat de SA(het koninkrijk der Saudieten)wie noemt nou een land naar zichzelf!!!???ook niet aan democratie denkt zal het er zo blijven,een stinkende gat in de wereld dat alleen maar vliegen trekt,een kankergezwel dat de regio verziekt,waar men zo een paranoide slechtgeweten hebben dat ze alleen maar denken aan verboden,niks mag:TV niet,mobiele telefoons met camera niet,auto voor vrouwen niet...maar voor hun frustratie wijken ze wel naar andere landen...ze kunnen met hun gedachtes niet boven hun navel uitkomen....vind je het gek dat dat land een mens als Bin Ladin heeft vootgebracht!!!
In Irak gaat het wel goed met mensen die er iets van willen maken:je kan een ski of bergbeklimmingsvakantie boeken naar Kurdistan...echt een aanrader.
Amerika vergelijken met SA is zo scheef ,is net het vergelijken van een vliegende draak met een mug.

Marsipulami
04-12-06, 23:46
Geplaatst door BiL@L
TETOUAN - Een Marokkaans dorpje...

Nou, een dorpje ? Ik dacht dat Tetouan een belangrijke Marokkaanse stad was. :maf2:

Mark
05-12-06, 14:35
Geplaatst door Marsipulami
Nou, een dorpje ? Ik dacht dat Tetouan een belangrijke Marokkaanse stad was. :maf2:

ik dacht dat het de planeet was waar Luke Skywalker vandaan kwam.

super ick
05-12-06, 16:43
Geplaatst door Mark
ik dacht dat het de planeet was waar Luke Skywalker vandaan kwam.

Ik dacht het nieuwe model van Volkswagen

Hawa
06-12-06, 17:43
Ik dacht het nieuwe model van Volkswagen

Echt grapskie,wat Nederlandse kaasvreters:Skywalker ......

Laten we op wolk zitten
en denken
is niet mijn
is hun.

Hun dorp.
Het dorp.
Ons dorp>

Doe en worp en denk eens na,
hoe die mensen voor de poort,
hun werkfabriek,
ooit eens spectactulair,
nu aan grens
globalisering.

Skywalkingkoers.
Ik droom op wolk.

super ick
06-12-06, 18:14
Geplaatst door Hawa
Ik dacht het nieuwe model van Volkswagen

Echt grapskie,wat Nederlandse kaasvreters:Skywalker ......

Laten we op wolk zitten
en denken
is niet mijn
is hun.

Hun dorp.
Het dorp.
Ons dorp>

Doe en worp en denk eens na,
hoe die mensen voor de poort,
hun werkfabriek,
ooit eens spectactulair,
nu aan grens
globalisering.

Skywalkingkoers.
Ik droom op wolk.

Mag ik u erop attent maken dat geen enkele kaassoort lust?
Kaasvreter vind ik ook een beetje denigrerend. Heeft nog nooit iemand tegen mij gezegd.

Hawa
06-12-06, 18:58
Mag ik u erop attent maken dat geen enkele kaassoort lust?
Kaasvreter vind ik ook een beetje denigrerend. Heeft nog nooit iemand tegen mij gezegd

Weer zoiets..Het is nooit goed....Nouja, als je arm bent vreet je mijn kaas van brood>? Mag! Maar stel je niet aan....Stront koers.....

super ick
06-12-06, 22:27
Geplaatst door Hawa
Mag ik u erop attent maken dat geen enkele kaassoort lust?
Kaasvreter vind ik ook een beetje denigrerend. Heeft nog nooit iemand tegen mij gezegd

Weer zoiets..Het is nooit goed....Nouja, als je arm bent vreet je mijn kaas van brood>? Mag! Maar stel je niet aan....Stront koers.....

Stront koers? Kaasvreter?

Kan je mij het verschil vertellen tussen die woorden en het woord geitenneuker?

Hawa
07-12-06, 17:08
Kan je mij het verschil vertellen tussen die woorden en het woord geitenneuker?

En dat vraag je aan mij? Als vrouw? Ik denk dat al die mannen maar eens uit moeten leggen,waarom zo prenetreren. Kaasboer ofzo,penetreert een Schaap of een Geit?
Omdat die vrouwen niet mogen! Daarom doen die mannen zo raar,met dieren. Lees maar die boek Decamerone, van Bukachoo(verkeert geschreven) Die boek, al tig jaren oud,schrijft de raarste penetraties...
Heeft met katholocisme te maken, niet voor het huwlijk! Zoals ook moslim geloof,christelijk geloof, of wat voor geloof,eerbiedt heeft voor maagden...
Nouja, dan gaan de Kippen eraan, de Schapen(b.v. in Drenthe)....
Zelfs gebruiken die lieden potloden! Beter dan kinderen!
Daar moeten ze vanaf blijven! Maar ze moeten overal van afblijven,dat doen die mannen toch niet?
Maar ach! Ze doen het wel. En ik moet lachen erom.
Hoe vaak heb ik wel een potloodventer gezien,als ik in Bos aan het lopen was met mijn Hond. Of zelfs met mijn vriend. De raarste mannen,staan achter Bomen hun geslachtsdeel te verkopen. Ik schrik,
Warom doen die mannen dat? Moet ik dan met een stukje Kaas,zoals je muizen gaat vangen,het hun afleren?
En op een bankje staan en dan een Ezel penetreren?
Of op je schoot een Kip penetreren.....
Ik kan deze standjes niet hoor...?
Zijn mannelijke standjes,niet mijn standjes,ik begrijp er niks van....
NOuja! Ze mogen niet penetreren met maagden,dat begrijp ik wel,dat is moeilijk, maar dan met Dieren, of met bankjes in het park,of achter bomen,of je jas uitsmijten,als een potloodventer...
Al deze bizarre manieren, moeten ergens van af te leiden zijn....
Mannen! Het zijn steeds maar weer die mannen, die niet over hun gevoelens kun praten, en zich penetreren in holtes van andere allure...
Ik vind bizar!
En de vrouwen worden maar in de gaten gehouden, de vrouwen in hun ogen zijn al niks, meestal zijn ze nog bang voor ook, ziele Pieten...
In Nederland waren al de schapennneukers, onder de Nederlanders,meestal uit christelijke hoek.....
Of ze gingen zitten gluren,in bossages en parkjes......
Die mannen zijn echt gek! Ik heb ook nog nooit een boek gelezen van deze rare mannen,waarom ze zoiets doen.....
Maar ga jij dan maar geen kaas meer eten,als je niet lust,en nu weet je weer hoe ik weer denk over geitenneukers.....

super ick
07-12-06, 18:05
Geplaatst door Hawa
Kan je mij het verschil vertellen tussen die woorden en het woord geitenneuker?

En dat vraag je aan mij? Als vrouw? Ik denk dat al die mannen maar eens uit moeten leggen,waarom zo prenetreren. Kaasboer ofzo,penetreert een Schaap of een Geit?
Omdat die vrouwen niet mogen! Daarom doen die mannen zo raar,met dieren. Lees maar die boek Decamerone, van Bukachoo(verkeert geschreven) Die boek, al tig jaren oud,schrijft de raarste penetraties...
Heeft met katholocisme te maken, niet voor het huwlijk! Zoals ook moslim geloof,christelijk geloof, of wat voor geloof,eerbiedt heeft voor maagden...
Nouja, dan gaan de Kippen eraan, de Schapen(b.v. in Drenthe)....
Zelfs gebruiken die lieden potloden! Beter dan kinderen!
Daar moeten ze vanaf blijven! Maar ze moeten overal van afblijven,dat doen die mannen toch niet?
Maar ach! Ze doen het wel. En ik moet lachen erom.
Hoe vaak heb ik wel een potloodventer gezien,als ik in Bos aan het lopen was met mijn Hond. Of zelfs met mijn vriend. De raarste mannen,staan achter Bomen hun geslachtsdeel te verkopen. Ik schrik,
Warom doen die mannen dat? Moet ik dan met een stukje Kaas,zoals je muizen gaat vangen,het hun afleren?
En op een bankje staan en dan een Ezel penetreren?
Of op je schoot een Kip penetreren.....
Ik kan deze standjes niet hoor...?
Zijn mannelijke standjes,niet mijn standjes,ik begrijp er niks van....
NOuja! Ze mogen niet penetreren met maagden,dat begrijp ik wel,dat is moeilijk, maar dan met Dieren, of met bankjes in het park,of achter bomen,of je jas uitsmijten,als een potloodventer...
Al deze bizarre manieren, moeten ergens van af te leiden zijn....
Mannen! Het zijn steeds maar weer die mannen, die niet over hun gevoelens kun praten, en zich penetreren in holtes van andere allure...
Ik vind bizar!
En de vrouwen worden maar in de gaten gehouden, de vrouwen in hun ogen zijn al niks, meestal zijn ze nog bang voor ook, ziele Pieten...
In Nederland waren al de schapennneukers, onder de Nederlanders,meestal uit christelijke hoek.....
Of ze gingen zitten gluren,in bossages en parkjes......
Die mannen zijn echt gek! Ik heb ook nog nooit een boek gelezen van deze rare mannen,waarom ze zoiets doen.....
Maar ga jij dan maar geen kaas meer eten,als je niet lust,en nu weet je weer hoe ik weer denk over geitenneukers.....

Pffffff dat was niet mijn vraag. Jij begon mij te betitelen als kaasvreter en nog zo wat woorden afgeleidt van mijn achtergrond.
Blijkbaar is dat grappig en kan dat zo maar. Als ik reageer komen er nog een paar rare woordjes bij.
Als ik omgedraaid woorden van gelijke strekking gebruik die ook gebruikt worden om een bepaalde groep mensen op laatdunkende manier neer te zetten, zoals schapenneuker of geitenneuker dan wordt ik beticht van discriminatie en loop ik grote kans op een ban of strafpunten.
Ik vroeg jou daarom wat het verschil is en niet wat jij van geitenneukers denkt.

Olive Yao
08-12-06, 02:01
Geplaatst door sadeeQ
:dood: Het is een kleine dorpje met 1,200.000 inwoners :loog:
Hé, ben jij er ook weer eens sadeeQ? Leuk! :zwaai:

I'mNumber1
08-12-06, 14:01
Temp not a desperate man for he will do desperate things.. - Shakespeare

DieSter
08-12-06, 15:11
Geplaatst door I'mNumber1
Temp not a desperate man for he will do desperate things.. - Shakespeare

In een wereld waar we steeds dichter opelkaar komen te leven worden soms desperate mensen tot het punt gedreven van desperate acties waardoor men hen uit de weg kan ruimen....de vraag die moet gesteld worden is waarom zijn deze mensen desperaat? is dat nou echt de schuld van het westen, oosten, noorden of zuiden? of is het toch meer hun eigen schuld dat zij zich in zo'n hoekje hebben laten leiden door hun geestelijke leiders....

Morosian
08-12-06, 15:14
Geplaatst door I'mNumber1
Temp not a desperate man for he will do desperate things.. - Shakespeare

Ik zou er tempt van maken, uit eerbied voor Shakespeare. Hij had natuurlijk gelijk, maar sommige mensen uiten hun desparaatheid net wat desparater dan anderen. Jezelf van het leven beroven is al vrij treurig, maar daarbij ook onschuldige burgers de dood injagen is wel het laagste van laagst denkbare.

I'mNumber1
08-12-06, 15:18
Geplaatst door DieSter
In een wereld waar we steeds dichter opelkaar komen te leven worden soms desperate mensen tot het punt gedreven van desperate acties waardoor men hen uit de weg kan ruimen....de vraag die moet gesteld worden is waarom zijn deze mensen desperaat? is dat nou echt de schuld van het westen, oosten, noorden of zuiden? of is het toch meer hun eigen schuld dat zij zich in zo'n hoekje hebben laten leiden door hun geestelijke leiders....

Schuld van Zionistische apartheid.

Onderdrukking, constante vernedering zulke dingen.

Morosian
08-12-06, 15:25
Geplaatst door I'mNumber1
Schuld van Zionistische apartheid.

En de Arabische Janjahweed milities die er in Sudan al meer dan 200.000 doden doorheen hebben gejaagd, ook de schuld van de Joden? Laat me raden, het was een vergeldingsactie voor de Zionistische apartheid.

Ik durf het bijna niet te vragen, maar de klimaatsveranderingen...

I'mNumber1
08-12-06, 15:32
Geplaatst door Morosian
En de Arabische Janjahweed milities die er in Sudan al meer dan 200.000 doden doorheen hebben gejaagd, ook de schuld van de Joden? Laat me raden, het was een vergeldingsactie voor de Zionistische apartheid.

Ik durf het bijna niet te vragen, maar de klimaatsveranderingen...

Ben je het leger van de heer vergeten?

DieSter
08-12-06, 15:45
Geplaatst door I'mNumber1
Schuld van Zionistische apartheid.

Onderdrukking, constante vernedering zulke dingen.


Ik dacht ff dat jij een moslim was die gelooft in dat alle macht en kracht aan Allah behoort en dat Hij over alle zaken Machthebbend is....
Zionistische apartheid? ow ja die hebben sinds mensenheugenis zich bezig gehouden met de voortplantings drang van de mens...wat een bs zeg!
Onderdrukking....constante vernedering....ja als Allah je zo in de steek laat dat je in je wanhoop en boosheid als enige optie je zelf opblazen ziet (tussen een menigte mensen en dan zelf alleen doodgaat en de rest overleeft,) dan ben je zeker onderhevig aan vernedering als toekijkende geloofsgenoot....wat een vernedering zeg, dat er mensen bestaan die echt geloven dat ze zichzelf moeten opblazen en dat dan als de hulp van Allah bestempelen, laatst dat ik gelezen had in de koran stond er dat wanhoop niet voor moslims is maar het de eigenschap van ondankbaarheid(kufr) is. Dus je kunt wel kiezen voor anarchistische/socialistische/Marxistische/fascistische bewering maar dan moet je dan wel duidelijk aangeven wat je bent...geen moslim, mischien een cultuur moslim (iemand die zich onderwerpt aan een bepaalde cultuur) maar daar moet je dan wel duidelijk over zijn...anders worden we toch maar boos om je lastering.

I'mNumber1
08-12-06, 15:49
Geplaatst door DieSter
Ik dacht ff dat jij een moslim was die gelooft in dat alle macht en kracht aan Allah behoort en dat Hij over alle zaken Machthebbend is....
Zionistische apartheid? ow ja die hebben sinds mensenheugenis zich bezig gehouden met de voortplantings drang van de mens...wat een bs zeg!
Onderdrukking....constante vernedering....ja als Allah je zo in de steek laat dat de enige optie ziet als je zelf opblazen tussen een menigte mensen en dan zelf alleen doodgaat en de rest overleeft, dan ben je zeker onderhevig aan vernedering als toekijkende geloofsgenoot....wat een vernedering zeg, dat er mensen bestaan die echt geloven dat ze zichzelf moeten opblazen en dat dan als de hulp van Allah bestempelen, laats dat ik gelezen had in de koran stond er dat wanhoop niet voor moslims is maar het de eigenschap van ondankbaarheid(kufr) is. Dus je kunt wel kiezen voor anarchistische/socialistische/Marxistische/fascistische beweringen maar dan moet je dan wel duidelijk aangeven wat je bent...geen moslim, mischien een cultuur moslim (iemand die zich onderwerpt aan een bepaalde cultuur) maar daar moet je dan wel duidelijk over zijn...anders worden we toch maar boos om je lastering.

Néh ben gewoon moslim hoor ..

DieSter
08-12-06, 15:55
Geplaatst door I'mNumber1
Néh ben gewoon moslim hoor ..

.....nou houd dan op met het gissen naar wat voor tijd van de maand het is bij mijn zuster...je hebt niets te maken met haar "PMS" en ik snap jou hooghartigheid tegen hetgeen zij zegt helemaal niet...

I'mNumber1
08-12-06, 16:03
Geplaatst door DieSter
.....nou houd dan op met het gissen naar wat voor tijd van de maand het is bij mijn zuster...je hebt niets te maken met haar "PMS" en ik snap jou hooghartigheid tegen hetgeen zij zegt helemaal niet...

:haha: ff Marokkaans ''Shkoen daha fiek''

Probeer dat te snappen[/i]

Morosian
08-12-06, 16:06
Geplaatst door I'mNumber1
Ben je het leger van de heer vergeten?

Ik ben wel meer vergeten. Die Afghaanse tuinkabouters bijvoorbeeld waar je geen radio van mag luisteren en niet mag zingen en dansen. Allemaal de schuld van de Zionistische Apartheid. Ja, ik leer snel.

I'mNumber1
08-12-06, 16:08
Geplaatst door Morosian
Ik ben wel meer vergeten. Die Afghaanse tuinkabouters bijvoorbeeld waar je geen radio van mag luisteren en niet mag zingen en dansen. Allemaal de schuld van de Zionistische Apartheid. Ja, ik leer snel.


:zozo: zo ijverig!

DieSter
08-12-06, 16:11
Geplaatst door I'mNumber1
:haha: ff Marokkaans ''Shkoen daha fiek''

Probeer dat te snappen[/i]


Je komt over alsof je ergens een zekerheid van iets hebt....ik vind dat wel interessant, vooral de vraag of die nou wel op een waarheid berust en daarmee de tijd en de beschikking van Allah zal doorstaan... ik bedoel je begrijpt toch wel dat het leven een ernstige zaak is waar Allah die De Waarheid is het zo bepaalt heeft dat de leugen eindigt in het aangezicht van (Hem) de waarheid? Ik vraag me dus af, ben jij op de waarheid? we zullen zien....

I'mNumber1
08-12-06, 16:26
Geplaatst door DieSter
Je komt over alsof je ergens een zekerheid van iets hebt....ik vind dat wel interessant, vooral de vraag of die nou wel op een waarheid berust en daarmee de tijd en de beschikking van Allah zal doorstaan... ik bedoel je begrijpt toch wel dat het leven een ernstige zaak is waar Allah die De Waarheid is het zo bepaalt heeft dat de leugen eindigt in het aangezicht van (Hem) de waarheid? Ik vraag me dus af, ben jij op de waarheid? we zullen zien....

Sowfa nara.. :D

DieSter
08-12-06, 16:33
Geplaatst door I'mNumber1
Sowfa nara.. :D

als je nu zit te broeien, zeg ik je wend je naar Allah en plaats die vrees die je hebt in Hem zodat het goed met je komt....wees geduldig ermee en word niet boos word niet boos en word niet boos maar vrees Allah.

I'mNumber1
08-12-06, 16:41
Geplaatst door BiL@L
Ja, maar hier:

...heeft hij wel gelijk he.

Nee.. omdat ik alleen redenen gaf waarom een persoon mogelijk tot zulke wanhopige daden zou handelen

Meer niet.

Dat ik moet uitleggen als Moslim zijnde dat ik in de macht en kracht van Allah sub7an wa ta3la geloof tegenover een andere Moslim vind ik al achterlijk genoeg.

DieSter
08-12-06, 16:44
Geplaatst door BiL@L
Ja, maar hier:

...heeft hij wel gelijk he.

Mann kafara bi attaghooti wa aamana bi Allaha....

Wie ongelovig is geworden aan de onderdrukker/diegeen die zich opdringt om gehoorzaamt te worden (taghooti) en zeker en veilig is geworden door Allah...die heeft het handvat aangegerepen dat niet breekt....

Dat zijn de oprechte godsdienstigen...maar voordat je oprecht veilig bent en zekerheid hebt bij Allah komt EERST het ontkennen (kufr) en machteloos verklaren van hem of hen die zich opdringen om gehoorzaamt te worden....Zij die dreigen met andere zaken dan Allah(die De Almachtige en De Machthebbende is)...dus aansporen om dingen te vrezen buiten Allah om zoals de geleerden van de ongelovige mekkanen deden...machteloos waren hun dreigementen en machteloos waren hun afgoden omdat alle macht en kracht aan Allah behoort en Hij het bestier voert en niets zonder Zijn toestemming gebeurt...in dit kunnen de godsdienstigen verheugen...En Allah alleen vrezen.

DieSter
08-12-06, 16:52
Geplaatst door I'mNumber1
Nee.. omdat ik alleen redenen gaf waarom een persoon mogelijk tot zulke wanhopige daden zou handelen

Meer niet.



Ja maar door er zo luchtig over te doen en zo begrijpend te zijn is het wel aangenaam om begrepen te worden door zo'n wanhoopig persoon, hij zou misschien daardoor bij willen geloven dat hij daarmee gedoogt wordt....nee wacht, er zijn al geleerden die zelfmoordaanslagen goedkeuren en zelfs als essentieel zien voor het voort bestaan van de religie....wat een vernedering voor hen en hun genomen geloof....mijn godsdienst daarintegen "de vredeaangaan met (Allah) al islaam is zeker niet vernedert en is geen bron van wanhoop voor de mensen.... maar het is een schande en ik vind het heel moeilijk om te horen dat zulke mensen zich op "de islam"beroepen.

I'mNumber1
08-12-06, 19:47
Geplaatst door DieSter
Ja maar door er zo luchtig over te doen en zo begrijpend te zijn is het wel aangenaam om begrepen te worden door zo'n wanhoopig persoon, hij zou misschien daardoor bij willen geloven dat hij daarmee gedoogt wordt....nee wacht, er zijn al geleerden die zelfmoordaanslagen goedkeuren en zelfs als essentieel zien voor het voort bestaan van de religie....wat een vernedering voor hen en hun genomen geloof....mijn godsdienst daarintegen "de vredeaangaan met (Allah) al islaam is zeker niet vernedert en is geen bron van wanhoop voor de mensen.... maar het is een schande en ik vind het heel moeilijk om te horen dat zulke mensen zich op "de islam"beroepen.

Give me a break.

Ik gaf alleen redenen.

De rest maak jij ervan.

Dus dramatiseer het niet.

super ick
09-12-06, 15:33
Geplaatst door DieSter
Mann kafara bi attaghooti wa aamana bi Allaha....

Wie ongelovig is geworden aan de onderdrukker/diegeen die zich opdringt om gehoorzaamt te worden (taghooti) en zeker en veilig is geworden door Allah...die heeft het handvat aangegerepen dat niet breekt....
Problemen met dit soort mooie spreuken is de invalshoek. Wie bepaalt wie de onderdrukker is. In de Oorlog tussen Iran en Irak werd de Iraniers verteld dat de Irakies de vijanden van Allah waren. Het is niet onwaarschijnlijk dat aan de andere kant hetzelfde argument gebruikt werd. Dat geeft mij direct een geheel andere kijk op dergelijke bijna filisofische spreuken. Erg mooi maar niet praktisch.
Dat zijn de oprechte godsdienstigen...maar voordat je oprecht veilig bent en zekerheid hebt bij Allah komt EERST het ontkennen (kufr) en machteloos verklaren van hem of hen die zich opdringen om gehoorzaamt te worden....Zij die dreigen met andere zaken dan Allah(die De Almachtige en De Machthebbende is)...dus aansporen om dingen te vrezen buiten Allah om zoals de geleerden van de ongelovige mekkanen deden...machteloos waren hun dreigementen en machteloos waren hun afgoden omdat alle macht en kracht aan Allah behoort en Hij het bestier voert en niets zonder Zijn toestemming gebeurt...in dit kunnen de godsdienstigen verheugen...En Allah alleen vrezen.
Als je je mag (kunt) laten informeren door een media die niet aan banden is gelegd zelfs dan is het moeilijk. Aangezien ik geem Moslimland kan opnoemen waar dat echt het geval is blijft het voor de Moslim die in een Moslimland woont onmogelijk. Hoe weet hij wat goed en slecht is? Dat het waar is wat de Imam zegt? Wat het staatshoofd zegt? Hoeveel zijn er al met kutsmoesjes alleen om de macht nodeloos geslacht? Ik hoop voor hen dat Allah echt barmhartig is en doorziet dat het eigenlijk niet hun schuld is.

Hawa
09-12-06, 15:53
En die kindsoldaten dan? Die Afrikaanse kindsoldaten, lees die boeken maar een keer,die het meegemaakt hebben...
In Ethiopie (oorspronkelijk behoorde die rijk ook bij Somalie)..
Ouders die geen geld hebben die hun dochters uitleveren aan het leger...
Die moeten wroeten en scheppen voor water. Zoeken in woestijn voor water....Werken en werken, en met grote Kalafsnikov,schieten, die armpjes van die kinderen kunnen die vuurwapen nieteens hanteren...
KInderen van zes jaar oud.... Die moeten dan ook nog een keer seks bedrijven,als onwetende kinderen, die babies laten aborteren,en afslachtten,wat een weerld leven die kinderen......
Kinderen die zien dat sommige christen-kinderen zijn en die anderen weer moslim kinderen, die andere ritulen hebben,
En wat doet het westen, die doen niks.
Het is al jaren aan de orde,al die kindsoldaten,overal en nergens,politieke vluchtelingen uit die landen.
En dan weer een tribunaal, Taylor vast zijn zoon vast, welke koers zet die tribunaal aan dan?
Welke rechtgelijkheden worden er nu eens geschapen dan?
Hoe die dorpen in Marokko weg kwijnen in armoede....En hun kinderen ook deze dingen doen als kindsoldaten.....(niet verplicht, maar wel geronseld)...
Het gaat maar door en door....Wie is hier verantwoordelijk voor?
Hier bezigt zich over ouders die kinderen in Nederland niet goed opvoedden, die moeten boeten, die moeten die schande zien wat hun kinderen uitspoken.....
Die schande is overal op de hele wereld aan de gang...De een heeft niks, de ander heeft alles....
De een bepaalt (land) de richting koers voor andere landen...
Het voorwat hoort wat politieke beleidt....
En dan krijg je wel die ronsel praktijken, die zo scheef zitten als een losgeraakte knoop van je eigen Jas...
Je kan een dorp niet veroordelen, die kinderen ook al niet.
Waar is die voorbeeld functie, waar is die vredelievende koers dan wel...
Vredlievend zijn ze niet, ze roeien iedereen uit, maakt niet uit,de duivel is los geslagen in die koppies,die weten niet wat weten is, die weten niet wat liefde is, die weten niks,die kunnen niet weten, ik kan ze het niet aanwrijven,zij die moordenaars,weten niks.......
Het is een schande,dat die kinderen niks weten, geen ouders hebben, alleen zijn, overgeleverd worden aan jihad, leger van de heer, of die moord commandoos in Darfur...
Het lijkt wel op die boek van Karin Armstrong: de grote Transformatie..
In die tijden naar het goede leven, ging menig stam, alleen maar moorden, koeien stelen, vrouwen verkrachtten,en land bezetten....
Die koers is nu ook aan de orde, van die waardeloze overheersende westerse koers.....
En al die tribunalen,zetten niks op.
Dat hebben we nu wel gezien in het Joegoslavische Tribunaal....
En nu: Liberia..Sierra leone......
We hebben er nu het leger van de Heer er bij....
En al die reliegies vanuit die landen zijn nog strakker in de leer in het christendom......
En natuurlijk die islam....(maar dat weten we nu wel een keer)
Maar in feite is iedereen gelijk aan elkaar, maar men drijft men uit,met die ophitsende koers......
En wie is schuld!
Of is er geen schuld....
Is het tijd...
En die Clinton dan, met zijn milieu-koers.....
Wat een walgelijk iets....Amerika, China en Indonesie zijn de grootste producenten van die gore middelen om de ozon laag te vernietigen...
En daar gaan we weer.
Somiige electriciteitsbedrijven hebben optie op de palmolie....
En die ontbossing in Indonesie...Borneo en Sumatra ...gaan gewoon maar door...en die palm-olie,die komt uit die ontbossings-strategieeen....
En die Clinton maar lullen, en al die politici met open mond,wat een hypocriete geneuzel.........
De vernietiging is het geld.de politieke gemanipuleerde issues, en dat is gewoon weer moslim die het doen..
En daar gaat het over! Moslims overal ter wereld,rijk en arm,jihadi, og gewoon mede burger....
De veroorzaker.........
Vul dit zelf maar in...

DieSter
09-12-06, 18:37
Geplaatst door super ick


Problemen met dit soort mooie spreuken is de invalshoek. Wie bepaalt wie de onderdrukker is. In de Oorlog tussen Iran en Irak werd de Iraniers verteld dat de Irakies de vijanden van Allah waren. Het is niet onwaarschijnlijk dat aan de andere kant hetzelfde argument gebruikt werd. Dat geeft mij direct een geheel andere kijk op dergelijke bijna filisofische spreuken. Erg mooi maar niet praktisch.


Als je je mag (kunt) laten informeren door een media die niet aan banden is gelegd zelfs dan is het moeilijk. Aangezien ik geem Moslimland kan opnoemen waar dat echt het geval is blijft het voor de Moslim die in een Moslimland woont onmogelijk. Hoe weet hij wat goed en slecht is? Dat het waar is wat de Imam zegt? Wat het staatshoofd zegt? Hoeveel zijn er al met kutsmoesjes alleen om de macht nodeloos geslacht? Ik hoop voor hen dat Allah echt barmhartig is en doorziet dat het eigenlijk niet hun schuld is.

Wie de onderdrukker is?...simpel, ieder die mensen op hun angsten aanspreekt en doormiddel van dit soort misplaatste angsten zichzelf oplegt aan de mensen om gehoorzaamt te worden, met andere woorden hij spreekt ze bepaalde angsten in om hen zo zijn wil te laten doen. Ik zeg het anders: in de islam is Allah De Oppermachtige en ALmachtige, en Hij vraagt mensen de vrees die Hij in hen heeft geschapen in Hem te plaatsen....waarom dit? Een mens handelt namelijk uit twee "emoties" liefde(voor iets of iemand) of vrees (voor iets of iemand), als bij iemand bijvoorbeeld de angst voor armoede groter is dan de angst om onrecht te doen dan zou hij of zij op een gegeven ogenblik daaruit handelen en dus het bezit/rijkdommen van een ander doormiddel van bedriegerij of zelfs geweld afnemen, dit was maar een voorbeeld....Iemand die oprecht Allah alleen vreest die zal zoveel mogelijk rechtvaardig proberen te zijn en dus niet bedriegen enzovoort...misschien heel moeilijk voor sommigen om mijn woorden te begrijpen maar het is heel simpel : een mens heeft nou eenmaal de "emoties" vrees en liefde en ieder plaatst dat in iets of iemand...de vraag heeft wat of wie hebben het meeste recht op deze eigenschappen? het antwoord ligt op zijn minst in te kijken waar het nou niet in geplaatst moet worden, hetgeen wat onrecht veroorzaakt dus...voorbeelden genoeg in de wereld hoor...

DieSter
09-12-06, 18:41
Geplaatst door super ick
Als je je mag (kunt) laten informeren door een media die niet aan banden is gelegd zelfs dan is het moeilijk. Aangezien ik geem Moslimland kan opnoemen waar dat echt het geval is blijft het voor de Moslim die in een Moslimland woont onmogelijk. Hoe weet hij wat goed en slecht is? Dat het waar is wat de Imam zegt? Wat het staatshoofd zegt? Hoeveel zijn er al met kutsmoesjes alleen om de macht nodeloos geslacht? Ik hoop voor hen dat Allah echt barmhartig is en doorziet dat het eigenlijk niet hun schuld is.

Niet hun eigen schuld? hoezo niet? hebben ze dan niet gekozen om naar die leiders te luisteren die hen aanspreekte op hun misplaatste angsten (voor armoede, verlies van macht, de dood en vernedering) waarom hebben zij Allah niet boven hun gestelijke leiders geacht toen Hij zei in de koran "vrees Allah alleen", en "vrees Allah opdat het goed met jullie moge gaan".... nee, het is hun eigen schuld wel degelijk, de leider kan niets anders doen dan wat zijn volgelingen toelaten... Ja, Allah is inderdaad De Barmhartige...en Hij houdt niet van onrecht...en Hij doet onrecht telkens weer tot een eind komen door de geschiedenis heen.

super ick
10-12-06, 00:21
Geplaatst door DieSter
Niet hun eigen schuld? hoezo niet? hebben ze dan niet gekozen om naar die leiders te luisteren die hen aanspreekte op hun misplaatste angsten (voor armoede, verlies van macht, de dood en vernedering) waarom hebben zij Allah niet boven hun gestelijke leiders geacht toen Hij zei in de koran "vrees Allah alleen", en "vrees Allah opdat het goed met jullie moge gaan".... nee, het is hun eigen schuld wel degelijk, de leider kan niets anders doen dan wat zijn volgelingen toelaten...
Makkelijk praten als je niet kunt lezen en alleen geinformeerd wordt door mensen met een dubbele agenda.
Ja, Allah is inderdaad De Barmhartige...en Hij houdt niet van onrecht...en Hij doet onrecht telkens weer tot een eind komen door de geschiedenis heen.
Als ik de huidige toestand in de wereld in ogenschouw neem. Baby's dagelijks gedood in geweld, Mensen die omkomen van de honger terwijl ze nog geen vlieg kwaad gedaan hebben. Volgens mij is jou God wel erg lang met vakantie of hij faalt hopeloos.

ibnu
10-12-06, 16:23
Geplaatst door super ick
Als ik de huidige toestand in de wereld in ogenschouw neem. Baby's dagelijks gedood in geweld, Mensen die omkomen van de honger terwijl ze nog geen vlieg kwaad gedaan hebben. Volgens mij is jou God wel erg lang met vakantie of hij faalt hopeloos.

Als Hitler op 7 jarige leeftijd was gestorven was dit het ergste wat de ouders kon overkomen. Maar wat voor ellende de mensheid dan bespaard gebleven zou zijn.

Alles is relatief, en misschien moeten we in ons miserabele leventje wel wat leren ofzo?!

Als mens moet je niet de arrogantie hebben Gods plan te kunnen doorgronden.

DieSter
10-12-06, 21:09
Geplaatst door super ick
Als ik de huidige toestand in de wereld in ogenschouw neem. Baby's dagelijks gedood in geweld, Mensen die omkomen van de honger terwijl ze nog geen vlieg kwaad gedaan hebben. Volgens mij is jou God wel erg lang met vakantie of hij faalt hopeloos.

Nee maar ik begrijp je....Allah onze allertezamen God is niet op vakantie...nee intengendeel, zoals in de koran staat: "als Hij de mensen zou aangrijpen op hun schulden/zonden, dan zou hij geen levend wezen(dabbatoen) op aarde overlaten".....

DieSter
10-12-06, 21:21
Geplaatst door ibnu
Als Hitler op 7 jarige leeftijd was gestorven was dit het ergste wat de ouders kon overkomen. Maar wat voor ellende de mensheid dan bespaard gebleven zou zijn.

Alles is relatief, en misschien moeten we in ons miserabele leventje wel wat leren ofzo?!

Als mens moet je niet de arrogantie hebben Gods plan te kunnen doorgronden.


En Ibnu, stel je voor Super ick had die liefde en mededogen niet voor mensen die zich moslim noemen maar de onrechtvaardigste dingen doen en zich nog beroepen op de weg van "De Barmharigheid voor de werelden, de Profeet mohammed vrede en gebeden gaan over hem" dan was het einde van velen al geschiedt....hij(en velen met hem) heeft mededogen tot het punt dat hij liever de kant kiest voor dan wel onrechtvaardige mensen dan de kant van rechtvaardigheid, en waarlijk Allah kent wat in zijn hart is het best.... Ibnu, van Pakistani's en anderen die de arabische taal niet kennen kan ik nog wel begrijpen dat ze zich zo naar mensen keren die wel claimen de arabische taal te kennen voor het uitleggen van de koran, maar voor arabische mensen die de koran kunnen horen en (tot de maate die Allah toelaat) begrijpen kan ik het niet begrijpen dat die zich laten overtuigen dat zij "geleerden" nodig hebben om de koran uit te leggen...vooral als de meningen van zulke "geleerden" indruist tegen "barmhartigheid, vergeving en liefde", eigenschappen waarin Allah Meester en ultiem is...subhaana Allah, is dan Allah niet de Ultieme in elke mooie en schoone eigenschap? hoe is het dan met die mensen die niet streven om ook schoon te zijn ( en niemand kan de schoonheid van Allah evenaren, maar men kan wel streven om zich te beteren toch?)

DieSter
10-12-06, 21:27
Geduld is een schone zaak, en ik weet niet wat ik tegen jou moet zeggen Super Ick...behalve dan dat wij allen hebben verzaakt....

super ick
10-12-06, 21:45
Geplaatst door DieSter
Nee maar ik begrijp je....Allah onze allertezamen God is niet op vakantie...nee intengendeel, zoals in de koran staat: "als Hij de mensen zou aangrijpen op hun schulden/zonden, dan zou hij geen levend wezen(dabbatoen) op aarde overlaten".....

Met zulke spreuken wordt het wel erg gemakkelijk geloven in een barmhartige god die baby's om laat komen.
Wat een zwakke spreuk zeg.
Dan stel ik ook direct dat wij ALLEN schepsels gods zijn, ook de hoeren en de homofielen. Allemaal gemaakt door Allah.
Zou hij dat speciaal gedaan hebben om de Moslims iets te geven wat ze kunnen verafschuwen? Waarom maakt hij deze mensen?
Hoe kan een schepsel van God een ander schepsel van God haten?

naam
11-12-06, 10:39
Geplaatst door ibnu
Als Hitler op 7 jarige leeftijd was gestorven was dit het ergste wat de ouders kon overkomen. Maar wat voor ellende de mensheid dan bespaard gebleven zou zijn.

Alles is relatief, en misschien moeten we in ons miserabele leventje wel wat leren ofzo?!

Als mens moet je niet de arrogantie hebben Gods plan te kunnen doorgronden.

Hij/zij bestaat niet en hij/zij heeft geen plan. dat is het jammere. Het ligt voor de hand, maar toch wel blijven geloven in het plan hé. :boogie:

Hawa
11-12-06, 12:55
Met zulke spreuken wordt het wel erg gemakkelijk geloven in een barmhartige god die baby's om laat komen.
Wat een zwakke spreuk zeg.
Dan stel ik ook direct dat wij ALLEN schepsels gods zijn, ook de hoeren en de homofielen. Allemaal gemaakt door Allah.
Zou hij dat speciaal gedaan hebben om de Moslims iets te geven wat ze kunnen verafschuwen? Waarom maakt hij deze mensen?
Hoe kan een schepsel van God een ander schepsel van God haten?

Gisterenavond een reclame spotje van het CDA(de christen democraten). Die dame ging van de christelijke geloofbeginselen uit.
Dit heb ik nog niet eerder gehoord van het CDA.
Ik vrag mij af waar zij mee bezig zijn, en waarom zo na drukkelijk,die christelijke moraal.
Het lijkt wel dat elk geloof nog dogmatischer aan het worden is, en vooral in deze zieke oorlog en onderdrukkings tijden,vergelijk al die genocides,die etnische moorden,in die afgelopen tijden en die nu nog steeds plaatsvinden,hoe barbaars zijn die geloven wel niet,onderelkaar.
En iedereen heeft haar eigen God structuur;elke clan heeft haar dogma-koers.
Als je Jaweh,de oorlogsgod,van de Israeliers ziet,die waren al met etnische zuiveringen bezig, toen ze over de rietzee liepen, en een heel dorp gingen afslachtten,iedereen werd gedood. Daar zijn die ortherdoxe joden nogal goed in. En die discrimineren zelfs onder hun eigen volk.
De islam is verdeeld in verschillende stromingen, en die maken elkaar ook onderling af, of gunnen een andere koers van geloof geen kansen,omdat ze elkaar niet vertrouwen..
De christelijke god gedoogt ook geen homoseksuelen, of abortussen, of inbreuk, en onderzoeken naar foetussen(ongeboren vrucht).
Kijk maar naar Amerika hoe ze daar staan te schreeuwen,bij die abortusklinieken..
Als ik over Mohammed vzmh lees, en hij hoort moslims schreeuwen: zegt Hij, niet zo schreeuwen. Schreeuwen hoort niet,iedereen kan Allah aanroepen zonder te schreeuwen.
Ik vind dit wel geplaatst. Dan zet Hij Fawaz ook op zijn nummer, en al die Alqaida, en die Taliban strijders,die ook maar iedereen afslachtten,zonder mededogen. Deze Wahabistische koers,deze Saoedie-Arabie koers die al jaren aan de gang is,vanuit die Madrassas,gefinancierd door de Soedische-regering,in de gebiedsdelen van pakistan,hebben veel leed veroorzaakt.
Al die kapers op het World Trate centrum kwamen hoofdzakelijk allemaal uit Saoedie.
En Saoedie is bondgenoot van Amerika;daarom is Alqauda en Taliban,ontstaan,die in Afghanistan die Boedha beelden hebben vernietigt.
De Saoedies hebben in eigen land ook graftombes vernietigt,omdat dat tegen hun Wahabitische leer is. Saoedies mogen niet begraven worden,onder een steen. Zo in gewijde grond, zonder poespas.
Ooit hebben terroristen geprobeerd om Mekka te bezetten, in 1979.
Die zaten toen in die onderaardse tunnels,beetje Thora Bora, gebeuren.
Het Saodische leger zetten 10.000 militairen in om die terroristen te verjagen, maar dat lukte voor geen meter in die onderaardse tunnels.
De Fransen hebben die terroristen vermoord. Door in die tunnels water te laten stromen en dan onder stroom zetten(beetje Saddam Hussein gedoe). De rest die beschuldigt werden van die terror daad werden in
januari 1980 opgehangen,62 mensen,zonder proces.
De vrouwen in Saoedie Arabie zijn door dit incident gestraft. Ze mogen geen auto meer rijden. (dat heb ik ook gelezen). Vrouwen die gingen demonstreren werden ontslagen.

De sjiieten zijn afgeslacht in Afganistan,duizenden,allemaal afgeslacht,ook etnische zuiveringen door de soennieten,of zeg maar wahabisten...(Iran wilde eigenlijk ingrijpen en inval doen in Afghanistan,maar ik weet niet waarom ze dit niet hebben gedaan).

En de sjiieten zijn afgeslacht in Basra in Irak. Door de elite troepen van Saddam Hussein. ( er in geluisd door de propaganda machine van de CIA). Die door de radio riepen,om in opstand te komen,lijkt wel op Hutsi en Tutsi propaganda(miljoenen afgeslacht)..

En dan nog die Palestijnen in die Libanese kampen,Shaba en Shatilla,zijn weggevoerd(mannen van vrouwen gescheiden,op vrachtwagens weggevoert en geblindoekt, en afgeslacht en in huilen gegooid. Dit lijkt weer precies op die etnische zuiveringen in Screbrenica..
Over deze slachtingen zijn de christen en joden en ook die Haddad groepering verontwoordelijk in Libanon. En vooral Sharon,die is gewoon een misdadiger zoals die Joegoslaven die nog steeds rondlopen,en nog niet gepakt zijn.
En het oorlogstribunaal is gewoon een aanfluiting,die zet Afrikanen achter slot en grendel, zoals die Taylor die verantwoordelijk is voor die kind soldaten en afhakken en uitmoorden van ouders van en hoe...
Afschrikwekkend zijn de mensen vooral als ze denken dat ze wat ze doen hen gelijk in de hemel doet toe komen..Ze maken er hier een hel van en dan krijgen ze de hemelse prijs toebedeeld.
In Palestina zijn er drie kinderen afgeslacht,door de tegenpartij van Abbas. Hoe vreselijk zijn die mensen wel niet. Hoe kunnen ze. Dit heeft niks meer met geloof te maken, dit lijkt eerder op de Maffia.
En neem van mij aan iedereen bidt tot god,iedereen wil vrede,iedereen verkeert in angst,vooral in die gebiedsdelen,waar elke dag honderden worden afgeslacht. Wanneer komt hier een keer een eind aan, wannneer? Allah zegt: keer je niet af. Blijf geloven,verzaak het niet!

super ick
11-12-06, 16:49
Geplaatst door Hawa
Met zulke spreuken wordt het wel erg gemakkelijk geloven in een barmhartige god die baby's om laat komen.
Wat een zwakke spreuk zeg.
Dan stel ik ook direct dat wij ALLEN schepsels gods zijn, ook de hoeren en de homofielen. Allemaal gemaakt door Allah.
Zou hij dat speciaal gedaan hebben om de Moslims iets te geven wat ze kunnen verafschuwen? Waarom maakt hij deze mensen?
Hoe kan een schepsel van God een ander schepsel van God haten?

Gisterenavond een reclame spotje van het CDA(de christen democraten). Die dame ging van de christelijke geloofbeginselen uit.
Dit heb ik nog niet eerder gehoord van het CDA.
Ik vrag mij af waar zij mee bezig zijn, en waarom zo na drukkelijk,die christelijke moraal.
Het lijkt wel dat elk geloof nog dogmatischer aan het worden is, en vooral in deze zieke oorlog en onderdrukkings tijden,vergelijk al die genocides,die etnische moorden,in die afgelopen tijden en die nu nog steeds plaatsvinden,hoe barbaars zijn die geloven wel niet,onderelkaar.
En iedereen heeft haar eigen God structuur;elke clan heeft haar dogma-koers.
Als je Jaweh,de oorlogsgod,van de Israeliers ziet,die waren al met etnische zuiveringen bezig, toen ze over de rietzee liepen, en een heel dorp gingen afslachtten,iedereen werd gedood. Daar zijn die ortherdoxe joden nogal goed in. En die discrimineren zelfs onder hun eigen volk.
De islam is verdeeld in verschillende stromingen, en die maken elkaar ook onderling af, of gunnen een andere koers van geloof geen kansen,omdat ze elkaar niet vertrouwen..
De christelijke god gedoogt ook geen homoseksuelen, of abortussen, of inbreuk, en onderzoeken naar foetussen(ongeboren vrucht).
Kijk maar naar Amerika hoe ze daar staan te schreeuwen,bij die abortusklinieken..
Als ik over Mohammed vzmh lees, en hij hoort moslims schreeuwen: zegt Hij, niet zo schreeuwen. Schreeuwen hoort niet,iedereen kan Allah aanroepen zonder te schreeuwen.
Ik vind dit wel geplaatst. Dan zet Hij Fawaz ook op zijn nummer, en al die Alqaida, en die Taliban strijders,die ook maar iedereen afslachtten,zonder mededogen. Deze Wahabistische koers,deze Saoedie-Arabie koers die al jaren aan de gang is,vanuit die Madrassas,gefinancierd door de Soedische-regering,in de gebiedsdelen van pakistan,hebben veel leed veroorzaakt.
Al die kapers op het World Trate centrum kwamen hoofdzakelijk allemaal uit Saoedie.
En Saoedie is bondgenoot van Amerika;daarom is Alqauda en Taliban,ontstaan,die in Afghanistan die Boedha beelden hebben vernietigt.
De Saoedies hebben in eigen land ook graftombes vernietigt,omdat dat tegen hun Wahabitische leer is. Saoedies mogen niet begraven worden,onder een steen. Zo in gewijde grond, zonder poespas.
Ooit hebben terroristen geprobeerd om Mekka te bezetten, in 1979.
Die zaten toen in die onderaardse tunnels,beetje Thora Bora, gebeuren.
Het Saodische leger zetten 10.000 militairen in om die terroristen te verjagen, maar dat lukte voor geen meter in die onderaardse tunnels.
De Fransen hebben die terroristen vermoord. Door in die tunnels water te laten stromen en dan onder stroom zetten(beetje Saddam Hussein gedoe). De rest die beschuldigt werden van die terror daad werden in
januari 1980 opgehangen,62 mensen,zonder proces.
De vrouwen in Saoedie Arabie zijn door dit incident gestraft. Ze mogen geen auto meer rijden. (dat heb ik ook gelezen). Vrouwen die gingen demonstreren werden ontslagen.

De sjiieten zijn afgeslacht in Afganistan,duizenden,allemaal afgeslacht,ook etnische zuiveringen door de soennieten,of zeg maar wahabisten...(Iran wilde eigenlijk ingrijpen en inval doen in Afghanistan,maar ik weet niet waarom ze dit niet hebben gedaan).

En de sjiieten zijn afgeslacht in Basra in Irak. Door de elite troepen van Saddam Hussein. ( er in geluisd door de propaganda machine van de CIA). Die door de radio riepen,om in opstand te komen,lijkt wel op Hutsi en Tutsi propaganda(miljoenen afgeslacht)..

En dan nog die Palestijnen in die Libanese kampen,Shaba en Shatilla,zijn weggevoerd(mannen van vrouwen gescheiden,op vrachtwagens weggevoert en geblindoekt, en afgeslacht en in huilen gegooid. Dit lijkt weer precies op die etnische zuiveringen in Screbrenica..
Over deze slachtingen zijn de christen en joden en ook die Haddad groepering verontwoordelijk in Libanon. En vooral Sharon,die is gewoon een misdadiger zoals die Joegoslaven die nog steeds rondlopen,en nog niet gepakt zijn.
En het oorlogstribunaal is gewoon een aanfluiting,die zet Afrikanen achter slot en grendel, zoals die Taylor die verantwoordelijk is voor die kind soldaten en afhakken en uitmoorden van ouders van en hoe...
Afschrikwekkend zijn de mensen vooral als ze denken dat ze wat ze doen hen gelijk in de hemel doet toe komen..Ze maken er hier een hel van en dan krijgen ze de hemelse prijs toebedeeld.
In Palestina zijn er drie kinderen afgeslacht,door de tegenpartij van Abbas. Hoe vreselijk zijn die mensen wel niet. Hoe kunnen ze. Dit heeft niks meer met geloof te maken, dit lijkt eerder op de Maffia.
En neem van mij aan iedereen bidt tot god,iedereen wil vrede,iedereen verkeert in angst,vooral in die gebiedsdelen,waar elke dag honderden worden afgeslacht. Wanneer komt hier een keer een eind aan, wannneer? Allah zegt: keer je niet af. Blijf geloven,verzaak het niet!

Het leven is een beproeving. Het kan zo mooi zijn. Maar wie nu de macht heeft, beschermt deze met geweld. Ongeacht zijn/haar afkomst of geloof. Macht corrupeert en laat creperen.

ibnu
11-12-06, 18:25
Geplaatst door naam
Hij/zij bestaat niet en hij/zij heeft geen plan. dat is het jammere. Het ligt voor de hand, maar toch wel blijven geloven in het plan hé. :boogie:

Waarom ligt dat voor de hand dan?

naam
13-12-06, 15:17
Geplaatst door ibnu
Waarom ligt dat voor de hand dan?

Kijk maar eens om je heen. Kun jij een plan herkennen?????

Denk het niet.


Er is dus geen plan, dus hoef je ook niet te doen alsof die er is.
Het is te makkelijk om te zeggen dat we dat toch niet kunnen weten. Zo kun je een kromme wereld weer recht praten.

super ick
13-12-06, 16:05
Geplaatst door DieSter
En Ibnu, stel je voor Super ick had die liefde en mededogen niet voor mensen die zich moslim noemen maar de onrechtvaardigste dingen doen en zich nog beroepen op de weg van "De Barmharigheid voor de werelden, de Profeet mohammed vrede en gebeden gaan over hem" dan was het einde van velen al geschiedt....hij(en velen met hem) heeft mededogen tot het punt dat hij liever de kant kiest voor dan wel onrechtvaardige mensen dan de kant van rechtvaardigheid,
En die conclusie trek jij even voor mij, over mij omdat ik geen Moslim ben?
en waarlijk Allah kent wat in zijn hart is het best.... Ibnu, van Pakistani's en anderen die de arabische taal niet kennen kan ik nog wel begrijpen dat ze zich zo naar mensen keren die wel claimen de arabische taal te kennen voor het uitleggen van de koran, maar voor arabische mensen die de koran kunnen horen en (tot de maate die Allah toelaat) begrijpen kan ik het niet begrijpen dat die zich laten overtuigen dat zij "geleerden" nodig hebben om de koran uit te leggen...vooral als de meningen van zulke "geleerden" indruist tegen "barmhartigheid, vergeving en liefde", eigenschappen waarin Allah Meester en ultiem is...subhaana Allah, is dan Allah niet de Ultieme in elke mooie en schoone eigenschap? hoe is het dan met die mensen die niet streven om ook schoon te zijn ( en niemand kan de schoonheid van Allah evenaren, maar men kan wel streven om zich te beteren toch?)
Mooi gezegd. Alleen jou Allah is toevalig dezelfde Allah uit wiens naam onschuldugen afgeslacht worden. Oud verhaal mischien en andere geloven worden ook misbruikt, alleen geloof blijkt iedere keer maar weer een mooi handvat om grof geweld goed te praten. Dat geweld wordt door geleerden met een redelijk grote achterban onderbouwd met citaten uit de Koran. Dat we intussen 1600 jaar later leven en de omstandigheden anders zijn dan toe lijkt hen niet te deren. De grootste antireclame voor de Islam wordt gemaakt door Moslims. (en nu niet zeggen dat het geen echte/goede moslims zijn want dat verwijt wordt te pas en te onpas over en weer gemaakt)

Hawa
14-12-06, 17:57
Mooi gezegd. Alleen jou Allah is toevalig dezelfde Allah uit wiens naam onschuldugen afgeslacht worden. Oud verhaal mischien en andere geloven worden ook misbruikt, alleen geloof blijkt iedere keer maar weer een mooi handvat om grof geweld goed te praten. Dat geweld wordt door geleerden met een redelijk grote achterban onderbouwd met citaten uit de Koran. Dat we intussen 1600 jaar later leven en de omstandigheden anders zijn dan toe lijkt hen niet te deren. De grootste antireclame voor de Islam wordt gemaakt door Moslims. (en nu niet zeggen dat het geen echte/goede moslims zijn want dat verwijt wordt te pas en te onpas over en weer gemaakt)

Jamaar Super-ick. Maak je zelf ook niet schuldig waarin je denkt te geloven.
Slachten Nederlanders ook niet af? Kijk maar voormalig Indonesie,voormalig Zuid-Afrika,ook allemaal onder godsknuppel:christenen,tegen zwarten, tegen andere culturen,voor geld!
Slachten onze militairen ook niet af tot aan het graf.
Zeg niet over islam, dat deze cultuur kwaadaardig is.
Oorzaak en gevolg? Klink beter in mijn ogen. Met twee maten meten.
Kijk nu dan: Het extreem nationalisme is mede veroorzaakt door het extreme islam terrorisme!!!!!
Klinkt mooi in oren. Maar in mijn oren,ik ga misselijk van worden.
Het extreem nationalisme was er al tig jaren. Hitler Duitsland. Nazi!
En nu zegt men,vooral weer die hoek van joden hoek, het extreme nationalisme is mede veroorzaakt door toedoen van extreem islamisme...
Halelujaaah! Wat een vergelijking...
Het klote nationalisme was er al jaren,voordat die moslims hier waren,en nu krijgen weer moslims de schuld die extreem denken, en die andere bestaande koers weer in aanzien stijgt?
Al die extremen, ik hou er niet van, maar die vergelijkingen,zetten echt wel kwaad bloed.......

super ick
14-12-06, 22:57
Geplaatst door Hawa
Mooi gezegd. Alleen jou Allah is toevalig dezelfde Allah uit wiens naam onschuldugen afgeslacht worden. Oud verhaal mischien en andere geloven worden ook misbruikt, alleen geloof blijkt iedere keer maar weer een mooi handvat om grof geweld goed te praten. Dat geweld wordt door geleerden met een redelijk grote achterban onderbouwd met citaten uit de Koran. Dat we intussen 1600 jaar later leven en de omstandigheden anders zijn dan toe lijkt hen niet te deren. De grootste antireclame voor de Islam wordt gemaakt door Moslims. (en nu niet zeggen dat het geen echte/goede moslims zijn want dat verwijt wordt te pas en te onpas over en weer gemaakt)

Jamaar Super-ick. Maak je zelf ook niet schuldig waarin je denkt te geloven.
Slachten Nederlanders ook niet af? Kijk maar voormalig Indonesie,voormalig Zuid-Afrika,ook allemaal onder godsknuppel:christenen,tegen zwarten, tegen andere culturen,voor geld!
Slachten onze militairen ook niet af tot aan het graf.
Zeg niet over islam, dat deze cultuur kwaadaardig is.
Oorzaak en gevolg? Klink beter in mijn ogen. Met twee maten meten.
Kijk nu dan: Het extreem nationalisme is mede veroorzaakt door het extreme islam terrorisme!!!!!
Klinkt mooi in oren. Maar in mijn oren,ik ga misselijk van worden.
Het extreem nationalisme was er al tig jaren. Hitler Duitsland. Nazi!
En nu zegt men,vooral weer die hoek van joden hoek, het extreme nationalisme is mede veroorzaakt door toedoen van extreem islamisme...
Halelujaaah! Wat een vergelijking...
Het klote nationalisme was er al jaren,voordat die moslims hier waren,en nu krijgen weer moslims de schuld die extreem denken, en die andere bestaande koers weer in aanzien stijgt?
Al die extremen, ik hou er niet van, maar die vergelijkingen,zetten echt wel kwaad bloed.......

Natuurlijk heeft Nederland in het verleden ook grove fouten gemaakt. Ik wil ook mijn achtergrond niet tegen jou achtergrond af zetten of als zaligmakend af spiegelen maar dat neemt niet weg dat ik wel kritiek mag leveren.

binloser
15-12-06, 08:23
We kunnen denk ik wel constateren dat geweld structureel verweven is met de islam, maar dat geldt voor alle groepen en personen die pretenderen de wijsheid en de waarheid in pacht te hebben. Het ironische is dat zijzelf zich door zo primair en primitief te investeren in aanval en verdediging zichzelf over het geheel genomen verzwakken. Terwijl de rest van de wereld investeert in onderwijs, wetenschap, techniek enz. zakken de islamistische landen verder weg.

super ick
15-12-06, 10:24
Geplaatst door binloser
We kunnen denk ik wel constateren dat geweld structureel verweven is met de islam, maar dat geldt voor alle groepen en personen die pretenderen de wijsheid en de waarheid in pacht te hebben. Het ironische is dat zijzelf zich door zo primair en primitief te investeren in aanval en verdediging zichzelf over het geheel genomen verzwakken. Terwijl de rest van de wereld investeert in onderwijs, wetenschap, techniek enz. zakken de islamistische landen verder weg.

Het is inderdaad een feit dat de meeste Islamtische landen 'behoorlijk achter lopen' op het gebied van technische ontwikkeling.

naam
15-12-06, 11:21
Geplaatst door super ick
Het is inderdaad een feit dat de meeste Islamtische landen 'behoorlijk achter lopen' op het gebied van technische ontwikkeling.

Dat komt door de zionisten en de westerse consumptie cultuur. :zegniets:

super ick
15-12-06, 16:42
Geplaatst door naam
Dat komt door de zionisten en de westerse consumptie cultuur. :zegniets:

Jij grapt erover maar in een ander topic heb ik gisteren de vraag gesteld hoe die achterstand is gekomen terwijl er vroeger een voorsprong was. Arabische steden waren een smeltkroes van verscheidene culturen en geloven en de wetenschap stond op hoog niveau. Sterrenkunde werd al bedreven toen wij nog in berenvellen liepen.

Weet je wat het antwoord was? De Amrikanen en de Europeanen. Kolonisatie.
Werd alleen even vergeten dat er bijna 17 eeuwen tussen zaten.

ibnu
16-12-06, 12:55
Geplaatst door naam
Kijk maar eens om je heen. Kun jij een plan herkennen?????

Denk het niet.

Er is dus geen plan, dus hoef je ook niet te doen alsof die er is.
Het is te makkelijk om te zeggen dat we dat toch niet kunnen weten. Zo kun je een kromme wereld weer recht praten.

Als er een plan is (waar ik vanuit ga) en die is door God gemaakt dan is dat plan toch op Gods niveau? Hoe kan jij dat dan als mens doorgronden?

super ick
16-12-06, 16:28
Geplaatst door marwanhadeed
Martelaren-Operaties

Waarlijk, alle Lof behoort toe aan Allah, wij prijzen Hem, we zoeken onze hulp bij Hem en vragen Hem om vergeving. Wie Allah leidt, er is voor hem geen dwaling, en wie Allah laat dwalen; er is voor hem geen leiding. En ik getuig dat er geen god is buiten Allah, en ik getuig dat Mohammed ibn ‘Abdoellah Zijn Boodschapper en profeet is; vrede en zegeningen van Allah zijn met hem en zijn familie.

Vervolgens; in deze dagen, waarop de Zionistische onderdrukking de hemelen van Palestina heeft verduisterd, zijn er onder het dappere Palestijnse moslimvolk vele Moedjaaheddien die bereid zijn hun leven te geven in de strijd. Allah de Verhevene heeft hen uitverkoren om het heilige land van de Profeten te verdedigen tegen de ongelovige bezetters, waarbij men steeds vaker gebruik maakt van “zelfmoord”-aanslagen (zoals ze in de Westerse media genoemd worden). Sommige Moslims zijn helaas misleid door deze naam die de Westerse media er aan hebben gegeven en claimen vervolgens, zonder verdere kennis van Qor-aan en Soennah, dat deze aanslagen haraam zijn, omdat zelfmoord haraam is in de Islam. Om dit vraagstuk voor ons te verduidelijken, wenden wij ons tot de mensen van kennis, zoals Allah ons heeft bevolen in Zijn Qor-aan: “Vraag het aan de mensen van kennis, als jullie het niet weten.”

Onze vraag aan de mensen van kennis luidt als volgt: ‘worden “zelfmoord”-aanslagen gezien als zelfmoord, en zijn ze gerechtvaardigd?

Onze geliefde Shaykh Salmaan al-‘Awdah gaf hierop het volgende antwoord:

- “Zelfmoord”-aanslagen vormen een nieuw vraagstuk, dat bijna niet teruggevonden kan worden in de klassieke boeken van de Islamitische wetgeving. Dat is omdat deze vorm van verzet alleen tot stand heeft kunnen komen na de uitvinding van explosieven en een vooruitgang in de daarbij behorende technologie. Over het algemeen wordt deze methode gebruikt als onderdeel van een guerrillaoorlogvoering, welke gekenmerkt wordt door kleine groepen commando’s, die zich vlug kunnen voortbewegen. Deze manier van vechten werd veelvuldig gebruikt in de Amerikaanse burgeroorlog, als ook in de Tweede Wereldoorlog, en de oorlogen die daarop volgden. Het werd een onderdeel van oorlogstactieken die onderwezen werd aan militaire colleges en academies.

De moslims kregen een behoefte aan (het gebruik van) zulke aanvallen vanwege de volgende redenen:

A). Hun liefde voor opoffering en martelaarschap. Zij vinden dat het leven minder waarde heeft wanneer zij moeten leven in vernedering. Voor hen is een respectvolle dood beter dan een vernederend leven. Een beroemde dichter heeft eens gezegd: “geef me niet de drank van het leven in vernedering, maar geef me liever de drank van nobelheid in een glas vol bittere kwintappel.”

. De onderdrukking van hun vijanden in sommige landen. De moslims worden op gewelddadige wijze aangevallen en onderdrukt, vanwege hun wetenschappelijke en technologische achterstand. De technologische superioriteit van hun vijanden, maakte van de Islamitische gebieden stukken grond waar bezettingsmachten vrijuit konden grazen. Dit kan duidelijk gezien worden in Palestina, Kasjmir en Tsjetsjenië, en voorheen in Afghanistan en de Islamitische Republieken van de voormalige Sovjet-Unie.

C). Het gebrek aan beschikbare opties. Onder de oorzaken van kracht, is een gebrek aan alternatieven. Dit bepaalt voor een persoon zijn te bewandelen weg en geeft hem nieuwe kracht.

.We kunnen in de boeken van de levensloop van de Profeet (saaws) en in Ibn al-Moebaarak’s “Kitaab-al-Jihaad” (1/134) het verhaal vinden van Al-Baraa’ Ibn’Azib, toen hij zichzelf wierp in het afvallige leger van Banoe Hanifah. In enkele van deze verwijzingen, zoals in “As-Siyar” (1/196), vroeg Al-Baraa’ aan zijn kameraden om hem op een schild te zetten, en hem daarna met hun speren over de muur te werpen. Hij bevocht de vijand binnen hun omheining, en opende daarna de poort voor de moslims. Tijdens die aanval liep hij meer dan tachtig wonden op. De leider van de moslims, Khalid Ibn Al-Walid, stelde iemand aan om zijn wonden te verzorgen. Een soortgelijke overlevering wordt genoemd in “Ath-Thiqaat” van Ibn Haban 2/175, de geschiedenisboeken van At-Tabari 2/281 en anderen. Er wordt tevens gezegd dat een soortgelijk verhaal over Al-Baraa’ plaats heeft gevonden in de stad Tustur.

5.Ahmad heeft overgeleverd dat Aboe Ishaaq aan Al-Baraa’ vroeg: ”Als iemand de polytheïsten aanvalt, werpt hij zichzelf dan in vernietiging?” Hij zei: ”Nee, want Allah heeft Zijn Boodschapper gestuurd en aan hem geopenbaard: ”Strijd dan (O Mohammed) op de Weg van Allah; je zult niet verantwoordelijk worden gehouden, behalve voor jezelf.” In feite slaat die aya (over vernietiging) op het uitgeven van goederen.”

6.In Sahih Moeslim staat de beroemde, lange hadith, waarin de jongen, wie de koning niet kon doden, tegen de koning zei: ”Je zult niet in staat zijn mij te doden, totdat je zult doen wat ik je vraag.” De koning zei: ”Wat is dat?” Hij zei: ”Je moet alle mensen verzamelen op één plek, mij kruisigen op een boomstam, dan zet je een pijl op een boog en zeg je: ”Bij de Naam van Allah, de Heer van deze jongen”, en dan moet je op me schieten. Als je dat doet, zul je me doden.” Aan het einde van de hadith, deed de koning zoals de jongen hem verteld had en de jongen stierf, waarop de menigte mensen zei: ”Wij geloven in de Heer van deze jongen, wij geloven in de Heer van deze jongen, wij geloven in de Heer van deze jongen.”

Deze hadith wordt ook genoemd in Al-Moesnad (22805) en andere boeken. Deze jongen liet de koning zien hoe hij hem kon doden, en de koning paste de methode van doden toe, waartoe hij hem geleid had. Maar de jongen verkreeg het grote voordeel dat hij zocht, welke was dat alle mensen in Allah geloofden nadat ze het hele verhaal te horen kregen, en erkenden de eer die Allah deze jongen had geschonken.

7.Aboe Sa’ied al-Khoedrie (ra) verhaalt dat de Profeet (saaws) heeft gezegd: ”Zij die vechten aan de frontlinie en hun gezichten niet omdraaien tot ze zijn gedood, verkeren in een staat van grote vreugde in de bovenste vertrekken van het Paradijs, en Allah lacht vanwege hen, en om wie Allah lacht, zal geen enkele afrekening krijgen op de Dag des Oordeels.”

Deze hadith is overgeleverd door Ibn Abi Shaybah (4/569), At-Tabaraani, Aboe Ya’la, Ibn al-Moebaarak in Al-Jihaad, Aboe Noe’aym in Al-Hilya, en anderen. Al-Moenziri heeft gezegd dat alle personen in de keten betrouwbaar zijn.

8.Ibn Abi Shaybah verhaalt dat Moedrak Ibn ’Awf Al-Ahmasi heeft gezegd: ”Ik was met ‘Oemar Ibn Al-Khattaab, tot er werd gezegd: ”O Leider der gelovigen, een man heeft zichzelf gekocht.” Daarop zei Moedrak Ibn ’Awf: ”Ik zweer bij Allah dat dat mijn oom is. Mensen verkondigden dat hij zichzelf in vernietiging heeft geworpen.” ‘Oemar zei: ”Zij hebben een leugen verteld. Hij is één van hen die het Hiernamaals gekocht heeft met het leven van deze wereld.”

9.Moehammed Ibn al-Hassan As-Shaybaani zegt in “As-Siyar”(1/163): ”Wie de vijand aanvalt, doet dat voor de glorie van zijn religie, en hij verlangt naar martelaarschap waarmee hij eeuwig leven verdient. Hoe kan hij zichzelf dan in vernietiging werpen?” Daarna zegt hij: ”Er is niets verkeerd aan als een man in zijn eentje een aanval uitvoert, zelfs al gelooft hij dat hij gedood zal worden, als hij meent dat hij in staat zal zijn iets van waarde te verrichten, zoals het doden, verwonden of verslaan van de vijand. Vele Metgezellen hebben dat gedaan in de nabijheid van de Profeet (saaws) in de slag van Oehoed, en hij prees hen hiervoor. Iemand zei tegen Aboe Hurayra: ”Heb je Sa’ied Ibn Hishaam gezien toen de twee legers tegenover elkaar stonden? Hij viel hen in zijn eentje aan tot hij gedood werd. Heeft hij zichzelf in vernietiging geworpen?” Aboe Hurayra antwoordde: ”Nee, hij heeft een aya uit Allah’s Boek in praktijk gebracht: ”En onder de mensen zijn er, die zichzelf zouden verkopen voor het Welbehagen van Allah.”

Maar als hij weet dat hij niks zal bereiken en niet in staat zal zijn de vijand schade toe te brengen, dan zou hij hen niet aan moeten vallen, omdat hij geen enkel voordeel kan verwerven voor de glorie van zijn religie, maar hij zal alleen maar gedood worden. Allah zegt: ”En dood jullie zelf niet.”

Daarom; als hij hun geen schade kan toebrengen is er geen voordeel, en zou hij niet aan moeten vallen.”

10.Ibn Hadjar al-Asqalaani vertelt aangaande het punt dat één man vele anderen aanvalt, dat
de meerderheid van de geleerden zegt dat als dat is vanwege zijn dapperheid en hij denkt dat deze daad de vijand bang zal maken, of de moslims aan zal sporen om te vechten, dat zijn daad dan toegestaan is. Maar als het alleen maar een daad van ondoordachtzaamheid is, is het haraam, zeker wanneer het de moslims zal verzwakken. (Zie: Subul-as-Salaam 2/473).

11.Ad-Dasoeqi legt in “Hashiah ad-Dasoeqi” (2/208) twee voorwaarden neer waar zo’n
aanval aan moet voldoen, wil het toegestaan zijn:
a.Dat de intentie van de aanvaller (oprecht) voor de Glorie van Allah’s Woord is.
b.Dat hij van mening is dat deze daad de vijand schade zal toebrengen.

12.Ibn Al-Arabi (1/166) heeft gezegd: “Het is één enkele persoon toegestaan een groep
vijanden te bevechten om vier redenen:
1.Hij verlangt het martelaarschap.
2.Zijn doel is om de vijand schade toe te brengen.
3.Zijn doel is om moslims aan te moedigen de vijand te bevechten.
4.Zijn doel is om de standvastigheid van de vijand te verzwakken, door hen af te laten vragen dat als één enkele persoon al zoveel kan bereiken, hoe het dan zou zijn als ze allemaal tegelijk aan zouden vallen?

Ibn Taymiyyah heeft gezegd in Al-Insaaf (4/116): ”Het is toegestaan om zich door de gelederen van de vijand heen te vechten voor het voordeel van de moslims. Anders is het verboden, en is het zelfvernietigend gedrag.”

We kunnen zien dat het in de meeste van deze teksten een zaak betreft waarin één, of enkele personen uitrukken vanuit de gelederen van de moslims en slaags raken met het vijandige leger, maar in andere gevallen, zoals de hadith over de jongen (zie nr. 6), niet. De algemene mening die we uit deze teksten kunnen herleiden, is dat het toegestaan is om zo’n daad te verrichten, onder de volgende voorwaarden:

1.Dat de intentie is; de religie van Allah te helpen.
2.Dat de aanvaller er bijna zeker van is dat deze daad enig voordeel zal hebben, ofwel door de vijand te raken met doden of gewonden, door de moslims aan te moedigen de vijand te bestrijden, of door de standvastigheid van de vijand te verzwakken, door hen te laten zien waar één enkele persoon toe in staat is. Zo’n beoordeling kan echter niet door enig individu gemaakt worden, vooral niet in deze tijd, maar het zou bepaald moeten worden door de mensen die militaire en politieke ervaring hebben, die bekend staan als vrome moslims en zich bekommeren om het welzijn van de moslims.

3.Dat deze daad gericht is tegen ongelovigen die de oorlog hebben verklaard aan de moslims.

Er zijn verschillende soorten ongelovigen; er zijn strijders, vreedzame mensen, zij die bescherming genieten, zij die met de moslims onder een verdrag leven, en zij die een verdrag met de moslims hebben gesloten. Het is niet toegestaan de ongelovigen te doden vanwege hun ongeloof. In Sahih al-Boekhaarie verhaalt ‘Abdallah Ibn ’Amr dat de Profeet (saaws) heeft gezegd: ”Wie een persoon heeft gedood die een verdrag had met de moslims, zal de geur van het Paradijs niet ruiken, alhoewel haar geur al van een afstand van veertig jaar waargenomen wordt.” (Overgeleverd door An-Nasaa’ie, Ahmad, Ibn Maadjah en anderen). De verdragen die met moslims worden gesloten moeten als geldig worden beschouwd en niet openstaand voor interpretatie; anders zullen chaos en groot onheil de overhand krijgen.

4.Dat zo’n daad in hun landen plaatsvindt, of in landen die onder hun bestuur staan, waar moslims hen verzet moeten bieden en hen moeten verdrijven. De Joden in Palestina en de Russen in Tsjetsjenië kunnen bijvoorbeeld het doelwit van deze daden zijn, onder de bovengenoemde voorwaarden.

5.Het moet worden goedgekeurd door de ouders van de aanvaller. Aangezien de goedkeuring van ouders vereist is voor Jihaad in het algemeen, is hun goedkeuring voor deze daad nog meer vereist. Als iemand zijn ouders goedkeuring heeft gekregen voor Jihaad, hoeft hij niet ook nog eens om een andere goedkeuring te vragen voor deze daad in het bijzonder.
Als een persoon zo’n daad uitvoert onder de voorwaarden die we net hebben genoemd, en hij wordt gedood, dan is hij, insha-Allah, een martelaar. Dat wil zeggen: als hij de juiste intentie heeft, aangezien daden alleen worden beoordeeld naar hun intentie. We bidden voor hem, en vragen Allah genade te hebben met hem.

Deze daden kunnen worden gefinancierd door de algemene schatkist of van Zakaat, omdat ze voor de Zaak van Allah zijn, of vanuit andere (financiële) bronnen.

De schade aan de kant van de vijand kan alleen worden bepaald door experts, zoals ik al heb gezegd. Er moet de verwachting zijn dat de aanval hen zal doden, hen ernstig zal verwonden, hen angst zal inboezemen, of hen zal dwingen de bezette landen te verlaten. Het zou geen negatieve reacties teweeg moeten brengen, zoals dat zij wraak zullen nemen op onschuldige mensen, huizen en dorpen met de grond gelijk maken, of een volledige oorlog beginnen tegen de moslims, waar zij (de moslims) niet op voorbereid zijn. Deze, en andere overwegingen, kunnen alleen ingeschat worden door mensen met de juiste kennis en expertise. Deze inschatting is een gebied dat openstaat voor meningen die goed en fout kunnen zijn. Moslims worden geadviseerd hun plicht tegenover Allah te vervullen, en Hem zoveel te vrezen als zij kunnen. En Allah weet het beste”.

Voor zover de fatwa hierover van Shaykh Salmaan al-‘Awdah.
En tot Allah keren wij terug.

Zoals ik al eerder heb gezegd hier: De grootste atireclame voor de ISlam wordt dikwijls door Moslims gemaakt. Daar is dit weer een treffend voorbeeld van.
Alle passages over vergevingsgezindheid en barmhartigheid zijn zeker uit de Koran van deze mijnheer gescheurd?

Hawa
16-12-06, 16:58
Zoals ik al eerder heb gezegd hier: De grootste atireclame voor de ISlam wordt dikwijls door Moslims gemaakt. Daar is dit weer een treffend voorbeeld van.
Alle passages over vergevingsgezindheid en barmhartigheid zijn zeker uit de Koran van deze mijnheer gescheurd?

Het is hartverscheurend. Je geeft die antwoordt niet. Is dat niet makkelijk. Is het niet algemakkelijk je hoofd weg te keren van de strijdt die daar woedt.

Anti-reclame is het wel het westen...

Als OumKalthoum zingt: Habibi, hartverscheurend,zeker echt traditioneel,dat zie je niet meer, dat is uitgewist,dat is niet meer.....
Gelukkig is er school in Rotterdam, waar je al die muziekstromingen kunt leren, vooral,traditionele muziek stromingen en dansstijlen....
Maar die politieke koers, die koers die als een zwaard zich oplegt aan mensen zoals jij en ik, waar je ooit broederlijk en zusterlijk hebt gewoond in je tradtionele land, en nu, in barbaars koers is vervallen, door dankzij Saddam Hoessein, en mede danzij de Amerikanen en westen, door die vrijbrief, die gewoonweg gelogen is......
En Nu!
Irak! Godeverdommme denk eens eens, dat die land ,land van oeroude,beginselen is. Alles ligt daar in de grond,om maar te tonen, hoe de mensen in die tijden wel niet waren.....
Hoe aantoonbaar is het westen dan, in hun koersstellingname,dat deze mensen, vooral terroristen zijn?
Maar terroristen waren deze mensen nieteens. Ze waren Iraqies!
Zowel sjiietische of soenitische geloven, koerdische en christelijke stromingen....
Zie dan.....Westen........
Zie dan......
KIjk niet.....
Hoe je land
van Saddam
de weg
uitgevloerd hebt
met bermbommen.....
Kinderen, die je uit hebt gemoord
in sanctie....
Schaamteloze lieden zijn
de christenhonden...
die niks te zoekn
hebben daar
maar toch.....
Vertel dan sukkels........
hoe jullie Saddam hebben geholpen......
tegen iran....(toevallig islam staat Ayatollah)...
En dan.....
plat..plat..bombarderen...
plat....
en plat
boycotten
van kindezzielen,
de wegkwijnen in chaos,
in vergifteging,in urnaniem,in verdelg....
Ik waarschuw U allen........
Hoe kan dit waarborg zijn.......
Is geen waarborg
is vernietigingkoers...
En de holocaust is nog euwig bezig.......
zekerweten koers,holocaustkoers....
lad van belofte,
palestijnen verdrijven,van dadel,citroen,en olijfboom..

Rottende vlees soorten.........
stinkende wonden....
woorden die verbleken in ozon laag
godsverkloten aarbodem,
waar een volk
de schepter zwaait......

Doe maar....
doe maar.....
doe maar......
zolang je leeft...
en denkt
dit trekt mij niet....
nee hoor,
trekt niet.
trekt nooit.
een akkoord?
Zekerweten al niet.
Is al met al........
niks
niks
ik zeg je is niks.
Je ziet niks
Je dent=kt niks....
Kut niks.....
waardeloze kut koers....
waardeloze shit koers,,....
en nu maar moorden weer
ga elkaar maar roeien uit,
is toch met de riemen tegen de kaai

Bloed!
Alleen!

super ick
16-12-06, 17:36
Geplaatst door Hawa
Zoals ik al eerder heb gezegd hier: De grootste atireclame voor de ISlam wordt dikwijls door Moslims gemaakt. Daar is dit weer een treffend voorbeeld van.
Alle passages over vergevingsgezindheid en barmhartigheid zijn zeker uit de Koran van deze mijnheer gescheurd?

Het is hartverscheurend. Je geeft die antwoordt niet. Is dat niet makkelijk. Is het niet algemakkelijk je hoofd weg te keren van de strijdt die daar woedt.

Anti-reclame is het wel het westen...

Als OumKalthoum zingt: Habibi, hartverscheurend,zeker echt traditioneel,dat zie je niet meer, dat is uitgewist,dat is niet meer.....
Gelukkig is er school in Rotterdam, waar je al die muziekstromingen kunt leren, vooral,traditionele muziek stromingen en dansstijlen....
Maar die politieke koers, die koers die als een zwaard zich oplegt aan mensen zoals jij en ik, waar je ooit broederlijk en zusterlijk hebt gewoond in je tradtionele land, en nu, in barbaars koers is vervallen, door dankzij Saddam Hoessein, en mede danzij de Amerikanen en westen, door die vrijbrief, die gewoonweg gelogen is......
En Nu!
Irak! Godeverdommme denk eens eens, dat die land ,land van oeroude,beginselen is. Alles ligt daar in de grond,om maar te tonen, hoe de mensen in die tijden wel niet waren.....
Hoe aantoonbaar is het westen dan, in hun koersstellingname,dat deze mensen, vooral terroristen zijn?
Maar terroristen waren deze mensen nieteens. Ze waren Iraqies!
Zowel sjiietische of soenitische geloven, koerdische en christelijke stromingen....
Zie dan.....Westen........
Zie dan......
KIjk niet.....
Hoe je land
van Saddam
de weg
uitgevloerd hebt
met bermbommen.....
Kinderen, die je uit hebt gemoord
in sanctie....
Schaamteloze lieden zijn
de christenhonden...
die niks te zoekn
hebben daar
maar toch.....
Vertel dan sukkels........
hoe jullie Saddam hebben geholpen......
tegen iran....(toevallig islam staat Ayatollah)...
En dan.....
plat..plat..bombarderen...
plat....
en plat
boycotten
van kindezzielen,
de wegkwijnen in chaos,
in vergifteging,in urnaniem,in verdelg....
Ik waarschuw U allen........
Hoe kan dit waarborg zijn.......
Is geen waarborg
is vernietigingkoers...
En de holocaust is nog euwig bezig.......
zekerweten koers,holocaustkoers....
lad van belofte,
palestijnen verdrijven,van dadel,citroen,en olijfboom..

Rottende vlees soorten.........
stinkende wonden....
woorden die verbleken in ozon laag
godsverkloten aarbodem,
waar een volk
de schepter zwaait......

Doe maar....
doe maar.....
doe maar......
zolang je leeft...
en denkt
dit trekt mij niet....
nee hoor,
trekt niet.
trekt nooit.
een akkoord?
Zekerweten al niet.
Is al met al........
niks
niks
ik zeg je is niks.
Je ziet niks
Je dent=kt niks....
Kut niks.....
waardeloze kut koers....
waardeloze shit koers,,....
en nu maar moorden weer
ga elkaar maar roeien uit,
is toch met de riemen tegen de kaai

Bloed!
Alleen!

Druk even op het knopje naast je bed dan komt de zuster en krijg je een pilletje.

Hawa
18-12-06, 17:35
Lof aan Allah, en moge de gebeden en zegeningen met Zijn Boodschapper ( vrede zij met hem ) zijn.
Deze vraag is opgebouwd uit 2 delen.
Ten eerste: Over de martelaarsoperaties in palestina.
Ten tweede: Over de helpers van de joden.

Martelaarsschap in Palestina! Is al jaren aan de gang. En nu die muur!
Als je geboren bent in Palestina, en nooit en nooit je eigen land hebt gekend, en die kinderen,zich werpen in martelarschap,is de laatste en de allerlaatste wanhoop poging. (Als moslim mag je je land verdedigen,ook in martelaarschap).
Maar het ergste is nog wel, dat de moslims tegen elkaar gaan vechten,zie maar nu in Palestina gebeurd. Hamas en Fatah-beweging.
Hoe kan Allah hierin onderscheidt in maken?
En dan heb je ook nog die Allah van de joden.
Hoe strijdbaaar moet je kunnen zijn om een keer wakker te gaan worden,dat het leven hier, het allerbelangrijste moet zijn,en perspectief bieden in iedereens leven.
En dan in Irak,waar elke dag honderden mensen, moslims worden afgemaakt,gemarteld door hun eigen geloofsgenoten,hoe kan dit waar zijn,in die geloof.
En Afghanistan, precies hetzelfde,een groep, die Taliban groep,die vrouwen en kinderen vergald om naar school te kunnen gaan.
Is niet Allah! Is de duivel! Is geen moslimgeloof,is een sektarisch geloof,die niet wil dat vrouwen gaan leren, die willen dat vrouwen koeien blijven.
En al die mullahs,al die geestelijkleiders moeten zich met geloof bezig houden en niet met politiek.
Zo ook de joden, die moeten zich niet bemoeien, met die aloude geschiedenis,van israel.
Het valt mij op dat jodendom,christendom en islam niet zo ver weg staan van elkaar. Het is steeds hetzelfde geouwehoer. Elkaar afmaken!
In de bijbel,in de tora en in de koran zie je als je wilt elke keer die bloederige strijdt, tegen,ongelovigen.
Als je niet meer wilt geloven, ben je gelijk al een afvallige, is dat recht?
Kijk een keer naar de Hindoes b.v., die cijferen zich ook weg, die gaan ook zich isloleren als individu,die gaan met de aarde,die gaan met leven,die laten leven,en zijn notabene tegen geweld>
Maar die andere klote geloven vechten maar, en vechten maar,ze willen geen oplossingen, ze willen alleen maar bloed zien, en hun kinderen laten vermoorden, door hun eigen, bijna eigen geloofstrekkingen....
Die geloven, christen,joden en islam, moeten zich eens doodschamen.
Al die mensen die leven in die gebiesdelen, waar aan de orde van de dag verdeel en heers is, en meestal van stammen-strijdt,zeg maar familie,aangelegenheden, die moeten eens die strijdbijl begraven.
Voor eeuwig begraven......Dan pas wordt vrede....En zeg niet Allah!
Allah! Ik ga ziek worden van Allah met haar strijdkoers,waar geen dialoog tegen opgewassen is.
Denk je dat moslims beter zijn dan al die andere geloven.?
Moslim geoof is goede geloof, allleen de mensen doen niet het goede,die doen maar wat.
Als je naar Hindu geloof gaat kijken, dan heeft die geloof helemaal geen bloed aan haar handen. Die brahmanen zijn in de leer van iets wat niemand begrijpt,alles heeft een functie zelf je reukorganen, je waarneming,je denken.
En daar zijn die andere geloven totaal niet sterk in, die moeten overheersen, in macht, in religie.
In India heb je wel die kasten stelstel, die onraakbaren,die arme mens,die niks zijn, en ook nooit niks worden.
Maar je totaal te isoleren, totdat je weer een gave krijgt, vanaf boven,zoals Moahmmed,zoals Jezus, zoals Jesia(joods) en dan weer Jerimia,die.......mensen met bloed aan hun handen, mensen met hersens die niet inbloed wilden gaan handelen....
De hele zantemekraam,de bijbel, de tora, en de koran staan boordevol in het bloedvergieten, en ze doen het goed, ze doen het stevig goed,allemaal bloed, allemaal, armen en benen, en gezichten die verminkt zijn.
Op naar Allah! Op naar God, en op naar het eeuwige leven....
Ik denk van niet.
Eeuwige leven is niet dit geouwehoer.
Eeeuwige leven is je zelf wegcijferen, en heel dich bij de waarheid te gaan komen,zo dicht bij, dat je nieteens uit kan leggen, maar je bent er, je leeft,je doet het goede, in en leven zonder bloedvergieten,en die wordt geheiligt, niet diegenen, die zich als martelaar opwerpen, die komen weer terug op deze aarde, en dan moeten we nog langer doen, aan die vrede koers,ik houdt mijn hart vast...Vrede zij met iedereen,inscha Allah!