PDA

Bekijk Volledige Versie : Zusters in actie tegen aantasting van vrijheid! AFBLIJVEN VAN NIQAAB EN BURKA!



Abdelkarim
25-11-06, 15:10
ALMERE - De internet-redactie van www.eltawheed.nl (http://www.eltawheed.nl) ontving kort geleden een oproep van zusters die opkomen voor de belangen van de moslimvrouwen in Nederland.

Deze belangen houden onder meer in dat het mogelijk moet zijn voor een vrouw zich te kunnen bedekken wanneer zij dit wenst. Een burqa of een niqaab verbod past niet in een open en vrije samneleving. Ook de El Tawheed moskee is het hiermee eens. De moskee stelt hierbij ook haar hulp beschikbaar voor de strijd voor vrouwenrechten in Nederland. Zij roepen eenieder op die vrijheid en emancipatie hoog in het vaandel heeft staan om zich achter de steeds groter groeiende islamitische vrouwenbeweging te scharen.


________________________________________________
(De oproep van de zusters via mail)

Selam Alaykum zusters in Islam!!!!!!

Steeds weer worden we geconfronteerd met politici die over onze hoofden een discussie uitvechten. Gaan zij voor ons beslissen wat wij in de toekomst mogen dragen? In een land waar de vrouw baas is eigen buik zijn we zeker baas eigen hoofd! Al draag je zelf geen niqaab of burka,we moeten solidair zijn met onze zusters die er wel een dragen.

HET IS TIJD VOOR ACTIE!

Laat je handtekening achter op de volgende website:

www.axci.nl/?ln=ned&id=155 (http://www.axci.nl/?ln=ned&id=155)

Deze handtekeningen zullen worden aangeboden als een petitie, hoe meer handtekeningen des te beter, want: WIE ZWIJGT STEMT TOE!

Je kunt ook naar je vereniging, moskee, familie, enz. gaan om handtekeningen te verzamelen. (op A4 formaat met als opdruk: WIJ ZEGGEN NEE! TEGEN EEN BURKA VERBOD)

Stuur deze handtekeningen per fax naar:
036-5335097 - T.A.V.: A. de Jager

Wassalamoe alaykoem

Namens de werkgroep, jouw zuster in Islaam,

A. de Jager

________________________________________________
(De oproep van de zusters via de website www.axci.nl/?ln=ned&id=155 (www.axci.nl/?ln=ned&id=155)

Wij zeggen NEE! tegen een Burka verbod

De ophanden zijnde Burka wetgeving vraagt om een stevig tegengeluid van de( moslim)(vrouwen)gemeenschap in Nederland. Om in Verdonks vocabulaire te blijven : “Dit willen wij niet hier in Nederland”. In Nederland heeft iedereen recht op zijn meningsuiting ook als dat tot uitdrukking komt in een kledingstuk als de burka.(moslim)vrouwen met of zonder burka zijn hevig verontwaardigd over deze discussie en ervaren een eventueel verbod als onderdrukking. Ook de vergelijking met de bivakmuts en integraalhelm in het openbaar stuit deze groep vrouwen zeer tegen de borst omdat een burka een religieuze uiting is en de andere twee met criminaliteit in verband gebracht kunnen worden.
We leven in een multiculturele samenleving dat betekent dat er naast de Nederlandse cultuur ,andere culturen aanwezig zijn . Om goed met elkaar samen te kunnen leven zullen we wederzijds respect voor elkaar moeten kunnen opbrengen,met in ons achterhoofd de leus: wat u niet wilt wat u geschiedt doet dat ook een ander niet. Integreren betekend niet assimileren !
En de Nederlandse wet biedt daar ook gelegenheid toe en is ook actief om die wederzijdse tolerantie te stimuleren o.a. door vorm te geven aan een nieuw vak op school: Burgerschapsvorming. Van jongst af aan maken de kinderen nu kennis met het feit dat er verschillende mensen in Nederland wonen ,en dat die mensen, binnen de wet, naar eigen wens gestalte mogen geven aan hun leven. Dit in tevredenheid van alle betrokkenen. En wat roept dan een minister in het heetst van de verkiezingstrijd: dat ze een wetsvoorstel wil indienen om de islamitische gezichtsbedekking te verbieden. Het culturele gedachte goed van 1 miljoen Nederlandse burgers wordt daarmee te kakken gezet. De Nederlandse cultuur moet norm zijn en autochtone Nederlanders mogen zich superieur voelen en met het bestraffende vingertje wijzen naar een in ogen een minderwaardige groep. Om op deze manier, je eigen visie op vrijheden ,op te dringen aan je medelanders is een hele verontrustende en polariserende beweging die zal leiden tot meer frictie tussen de moslims en de niet moslims in Nederland en dat willen wij graag voorkomen.
We moeten af van de veronderstelling dat vrouwen die min of meer gesluierd over straat gaan onderdrukt zijn . Dit is een ongegrond vooroordeel wat men graag naar voren brengt binnen het thema vrouwen emancipatie. Het feit dat deze vrouwen ongeacht de (politieke) pesterijtjes standvastig blijven ,en met opgeheven hoofd naar hun werk , school of gewoon in de stad vertoeven getuigt van grote moed en doorzettingsvermogen, wat niet afgestraft moet worden maar juist beloond! Het is een kwestie van acceptatie . Niets belemmerd een vrouw om deel te nemen aan de arbeidsmarkt en sociale leven behalve de dominante arrogantie van sommige autochtone Nederlanders ,ingefluisterd door politici als Verdonk, Pastors en Wilders. Deze mensen houden graag de vooroordelen warm omdat past in hun eigen politieke agenda. En helaas zijn er genoeg mensen die daar gevoelig voor zijn . Deze mensen horen graag dat ze beter zijn dan een ander en daardoor denken dat ze het recht hebben mensen verbaal of lichamelijk af te wijzen.
Maar met deze petitie willen wij daar een stokje voor steken. Moslimvrouwen zijn wel degelijk geëmancipeerd ,en juist onze kleding is daar een uiting van. We willen niet beoordeeld worden op de grote van onze voorgevel,de hoeveelheid peroxide in ons haar. Waarom zouden wij ons gezicht moeten vol smeren met make-up(niqaab van de westerse samenleving) om waardering te krijgen? We leven in de tijd van de rimpelvullers, liposucties noem maar op! Dat hebben wij als geëmancipeerde moslimvrouwen helemaal niet nodig. Wij willen graag beoordeeld worden voor onze kwaliteiten. Het is een andere kijk op emancipatie die niet zo maar aan de kant geschoven kan worden.
Tenslotte probeert de politiek nog een link te leggen naar terrorisme bestrijding. Hoeveel vrouwen met niqaab zijn eigenlijk opgepakt wegens verdenking op terrorisme? Men wil graag het gezicht van mensen kunnen zien. Waarom dan niet begonnen met het afschaffen van de baard? We wonen in een land waarin mannen als vrouwen door het leven gaan,en die acceptatie is er. Waarom is het dan zo moeilijk voor sommige politici een vrouw met gezichtsbedekking te accepteren? Het gaat om een stukje stof van dertig bij dertig centimeter. Je hebt daar een woord voor in het Nederlands dat ik liever niet gebruik. Iets met de geslachtsdrift van mieren!

www.axci.nl/?ln=ned&id=155 Onderteken ook!

fransjan
25-11-06, 15:17
Geplaatst door Abdelkarim
[b]ALMERE - De internet-redactie van www.eltawheed.nl (http://www.eltawheed.nl) ontving k.....
Hou maar op met die onzin. We willen hier geen 2de Afganistan in Nederland en we willen ook niet die kant op.

Couscousje
25-11-06, 15:23
LOL @ vrijheid - burka. :haha:

Cc

Iglo
25-11-06, 18:16
Geplaatst door Couscousje
LOL @ vrijheid -burka. :haha:

Cc Dat is heel logisch, hoor :wink:

Sallahddin
25-11-06, 20:05
Geplaatst door The_Reporter
Ik vind het heel goed dat ze hun geluid voor het opkomen van het dragen van een Niqaab willen laten horen. Maar wat mij wel tegen staat in het bovenstaande is dat men deze recht wenst te versterken met het Westerse Seculiere argument van "baas over eigen buik". Want daarmee worden de rechten van het levende maar ongeboren kind ontzien. De vrijheid van deze vrouwen eindigt waar de vrijheid van het baby om te leven wordt aangetast.

Natuurlijk geldt dit ook voor het dragen van de Niqaab. Het dragen daarvan is een vrijheid, en het verbieden daarvan is een onderdrukking van die vrijheid.

"...in een land waar de vrouw de baas over eigen buik is ..."

Die moslima's beroepen zich idioot op een seculaire recht (want een Islamitish argument als die die het hoofddoek dragen bijv. kan staffen , hebben ze niet!) die niet in hun voordeel is, als uitganspunt ,om een ander te "claimen" , en wel één die zelfs tegenstrijdig met de "geest" van de eerste is: kan niet idioter dus !

Burka is Islam-vreemd, cultureel "uitvinding" ,ze moeten de Islam er buiten laten;denk ik!

P.S.: dit is wel een tegenvaller voor onze lieve feministish vriendin Freya....vandaar dat ze hier afwezig is!

jan-pieter
25-11-06, 20:54
Ik hoop echt dat ze het snel verbieden, dood eng vind ik het. Als ik met m'n brommer bij de pomp sta ga ik ook niet met m'n helm op naar binnen. De pomphouder zou zich een hoedje schrikken en meteen denken dat die overvallen wordt. Met het dragen van zo'n nare tent maak je het jezelf ook nog eens onmogelijk om op een normale manier deel uit te maken van de maatschappij, met uitzondering van de derde week van februarie. Een baan zul je nooit krijgen.

Rabi'ah.
25-11-06, 21:15
Ik zal de petitie uit principe misschien wel tekenen, maar ik voel me totaal niet geroepen om te gaan.

Volgens mij zijn er wel ergere problemen dan die 10 vrouwen die niet meer van top tot teen gekleed kunnen gaan in een dracht die niet eens islamitisch is.

sjaen
25-11-06, 23:09
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik zal de petitie uit principe misschien wel tekenen, maar ik voel me totaal niet geroepen om te gaan.

Volgens mij zijn er wel ergere problemen dan die 10 vrouwen die niet meer van top tot teen gekleed kunnen gaan in een dracht die niet eens islamitisch is.

Eens

sater
26-11-06, 09:56
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik zal de petitie uit principe misschien wel tekenen, maar ik voel me totaal niet geroepen om te gaan.

Volgens mij zijn er wel ergere problemen dan die 10 vrouwen die niet meer van top tot teen gekleed kunnen gaan in een dracht die niet eens islamitisch is.

En dan te bedenken dat niet orthodoxe islamitische landen beperkende regels handhaven voor hoofddoeken en sluiers.
Turkije en Tunis: hanteren al decennialang een verbod op het dragen van hoofddoeken en sluiers in scholen en overheidsgebouwen. Op straat mag het. Hoewel? Vooral in Tunis treedt de overheid hard op tegen kleding [baarden] die op een fanatiek islamitische levenswijze duidt. Volgens internationale mensenrechtenorganisaties komt martelen veelvuldig voor van hen die van sympathie met moslimfundamentalisme wordt verdacht. [Dit op grond van al dan niet terechte angst voor terroristische Fish - praktijken?]

Egypte: verbiedt op een aantal universiteiten om der veiligheidswille het dragen van boerka en niqaab. [immers, passende vermomming voor terroristische [baard]apen]

Marokko: pakt naast boerka en niqaab ook andere, minder vergaande vormen van hoofdbedekking aan. Scholen is geadviseerd het dragen van hoofddoeken te ontmoedigen. [terecht, de koran schrijft , zonder voorwaarden, zedige kleding voor.]

Goh en dan klagen dat Nederland zich zo moslim - vijandig opstelt.

Bron: Elsevier 25 - 11 - '06 artikel moslims tegen sluiers door Gerbert van der Aa.

Rabi'ah.
26-11-06, 12:32
Geplaatst door sater
En dan te bedenken dat niet orthodoxe islamitische landen beperkende regels handhaven voor hoofddoeken en sluiers.
Turkije en Tunis: hanteren al decennialang een verbod op het dragen van hoofddoeken en sluiers in scholen en overheidsgebouwen. Op straat mag het. Hoewel? Vooral in Tunis treedt de overheid hard op tegen kleding [baarden] die op een fanatiek islamitische levenswijze duidt. Volgens internationale mensenrechtenorganisaties komt martelen veelvuldig voor van hen die van sympathie met moslimfundamentalisme wordt verdacht. [Dit op grond van al dan niet terechte angst voor terroristische Fish - praktijken?]

Egypte: verbiedt op een aantal universiteiten om der veiligheidswille het dragen van boerka en niqaab. [immers, passende vermomming voor terroristische [baard]apen]

Marokko: pakt naast boerka en niqaab ook andere, minder vergaande vormen van hoofdbedekking aan. Scholen is geadviseerd het dragen van hoofddoeken te ontmoedigen. [terecht, de koran schrijft , zonder voorwaarden, zedige kleding voor.]

Goh en dan klagen dat Nederland zich zo moslim - vijandig opstelt.

Bron: Elsevier 25 - 11 - '06 artikel moslims tegen sluiers door Gerbert van der Aa.

Volgens mij begrijp je me hier verkeerd.

Ik ben voor het recht om ene niqab en burka te dragen, alleen wijs ik erop dat er wel ergere problemen zijn die ons moslims aangaan.

En Egypte, Turkije en Marokko zijn ondemocratische onderdrukkende staten die dus niet als maatstaf genomen kunnen worden voor het handelen van een democratische rechtsstaat.