PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkaanse kok krijgt een Michelin-ster!



NIS
27-11-06, 16:11
Vandaag is bekend geworden, dat de Marokkaanse kok Mohammed el Harouchi met zijn eigen restaurant in Gorinchem een michelin-ster heeft ontvangen. Mohammed kookt mediterraans met een Moroccan touch.

http://www.restaurantsolo.nl/

Bron: NIS

:wohaa:

Shemharosh
27-11-06, 16:31
Zo Zo....een glasje toasten dan

naam
27-11-06, 16:40
Geplaatst door NIS
Vandaag is bekend geworden, dat de Marokkaanse kok Mohammed el Harouchi met zijn eigen restaurant in Gorinchem een michelin-ster heeft ontvangen. Mohammed kookt mediterraans met een Moroccan touch.

http://www.restaurantsolo.nl/

Bron: NIS

:wohaa:

Ziet er helemaal top uit. Ga er zeker een keer eten. :boogie:

Couscousje
27-11-06, 17:26
Kalfswang?

Cc

tribia
27-11-06, 18:19
Geplaatst door Couscousje
Kalfswang?

Cc

wang, tong en zwezerik....buitengewoon heerlijk!!!!!!!!

sater
27-11-06, 18:54
:koppel: Van harte

gh.wille
28-11-06, 02:01
Leuk dat ook de Marokkaans keuken eens op zijn waarde geschat wordt!

Mijn voorkeur : Ferakh bil hummus (jammer dat verse kikkererwten bijna niet te koop zijn) een een blikje is duur maar ook lekker.
en dan dit gewaagde recept : Vistajine met honing en rozijnen moet je proberen! (Kabeljouw hoeft niet perse gewoon koolvis kan ook).
En de mierzoete maar overheerlijke "'toetjes"" Ghoriba met amandelen koekjes .of kwark /yohurt met sinaaspartjes en dadels en honing!

Als of een :engel: op je tong piest !

tribia
28-11-06, 10:43
Geplaatst door gh.wille
Leuk dat ook de Marokkaans keuken eens op zijn waarde geschat wordt!

Mijn voorkeur : Ferakh bil hummus (jammer dat verse kikkererwten bijna niet te koop zijn) een een blikje is duur maar ook lekker.
en dan dit gewaagde recept : Vistajine met honing en rozijnen moet je proberen! (Kabeljouw hoeft niet perse gewoon koolvis kan ook).
En de mierzoete maar overheerlijke "'toetjes"" Ghoriba met amandelen koekjes .of kwark /yohurt met sinaaspartjes en dadels en honing!

Als of een :engel: op je tong piest !

heb je naar zijn kaart gekeken?

Julien
28-11-06, 11:00
Ik neem toch aan dat er ook een Michelingids bestaat voor Marokko.. in Frankrijk is de Marokkaanse keuken in ieder geval ontzettend populair, dus zo bijzonder is het niet dat een marokkaanse kok een Michelin-ster krijgt.. maar wel leuk voor de Marokkaanse keuken in nederland ;)

essa2
28-11-06, 11:42
Geplaatst door Julien
Ik neem toch aan dat er ook een Michelingids bestaat voor Marokko.. in Frankrijk is de Marokkaanse keuken in ieder geval ontzettend populair, dus zo bijzonder is het niet dat een marokkaanse kok een Michelin-ster krijgt.. maar wel leuk voor de Marokkaanse keuken in nederland ;)

ja dat is in frankrijk

tribia
28-11-06, 12:02
Nogmaals hebben jullie wel naar de kaart gekeken?

Ik zie geen marokkaanse gerechten

Couscousje
28-11-06, 12:06
Geplaatst door tribia
Nogmaals hebben jullie wel naar de kaart gekeken?

Ik zie geen marokkaanse gerechten

Precies.

Knoflookschuim?

Cc

Tomas
28-11-06, 12:06
Geplaatst door tribia
Nogmaals hebben jullie wel naar de kaart gekeken?

Ik zie geen marokkaanse gerechten

"Mohammed kookt mediterraans met een Moroccan touch."

Couscousje
28-11-06, 12:08
Geplaatst door gh.wille
Leuk dat ook de Marokkaans keuken eens op zijn waarde geschat wordt!


Cc

Don Vito
28-11-06, 12:48
Geplaatst door Tomas
"Mohammed kookt mediterraans met een Moroccan touch."

Boerenkool met zaafran is Hollands met Moroccan Touch

gh.wille
28-11-06, 14:25
Geplaatst door tribia
Nogmaals hebben jullie wel naar de kaart gekeken?

Ik zie geen marokkaanse gerechten

Dat hoeft ook niet perse de chinezen begonnen hier ook met Nasi en Bahmi
Wateigenlijk helemaal niet Chinees was ze pasten zich aan bij de Hollandse smaak ( mee genomen uit de kolonien oa Indie)
Maar wel met hun eigen inbreng wat resulteerde in de uitgebreide kaart van Chinese gerechten zoals we nu kennen.
En dat snufje eigen inbreng dat maakte deze Marokkaans kok
tot winnaar van een ster ! :duim:

p.s Er zullen toch wel ergens specifieke Marokkanse restaurants zijn?

Anders raad ik de Marokkaanse koks onder (ons) aan het gat in de markt in te duiken !
:wink:

888
28-11-06, 19:20
Hulde voor de Mar. kok.

Zo zien de Nederlanders tenminste ook van een positieve kant.

saida_arif
28-11-06, 19:25
Echt leuk voor deze kok.....Op naar de volgende :duim:

888
30-11-06, 13:31
Geplaatst door saida_arif
Echt leuk voor deze kok.....Op naar de volgende :duim:

Goeie voorbeeld functie en men staan de springen om hem. Denk dat hij nog meer geld kan verdienen.

HenkS
30-11-06, 17:52
Geplaatst door Julien
Ik neem toch aan dat er ook een Michelingids bestaat voor Marokko.. in Frankrijk is de Marokkaanse keuken in ieder geval ontzettend populair, dus zo bijzonder is het niet dat een marokkaanse kok een Michelin-ster krijgt.. maar wel leuk voor de Marokkaanse keuken in nederland ;)

Bij de Fransozen is het genieten van lekker eten en het experimenteren met exotische gerechten ook een opvoedingsonderdeel.
Dat begint hier nu pas de laatste 20 jaar vanuit Zuid-Nederland door te dringen tot boven de grote rivieren.

mark61
10-01-10, 10:23
Ik heb er gisteren eindelijk gegeten, was echt geweldig! Arme man, de halve tent was leeg wegens afzeggingen wegens weer, terwijl er niets aan de hand was.

Openingsamuse-gueule: vlierbessensorbet met een paar flinters gerookte paling in basilicumolie en wat vlierbessenmousse. Lijkt krankzinnig, smaakt fantastisch.

Salade in de vorm van een krans met allerlei verrassingen verscholen onder het gebladerte.

Supersubtiele bastilla met geconfijte gember en al de usual kruiden.

Gegrillde ossenhaas met mosterdsabayon oeh

Gerookt ijs, ja echt, waanzinnig, met een cardamomkoekje. Zelfs als je geen toetje nam kreeg je nog een waanzinnig sorbet bij de koffie.

Heel aardige man, we hebben zijn gesigneerde kookboek mee :ego:

En gewoon betaalbaar voor iphone h&mklanten :)

Kwam dizzy van tafel, moet nu nog bijkomen.

fisherman1969
10-01-10, 10:39
Ik heb er gisteren eindelijk gegeten, was echt geweldig! Arme man, de halve tent was leeg wegens afzeggingen wegens weer, terwijl er niets aan de hand was.

Openingsamuse-gueule: vlierbessensorbet met een paar flinters gerookte paling in basilicumolie en wat vlierbessenmousse. Lijkt krankzinnig, smaakt fantastisch.

Salade in de vorm van een krans met allerlei verrassingen verscholen onder het gebladerte.

Supersubtiele bastilla met geconfijte gember en al de usual kruiden.

Gegrillde ossenhaas met mosterdsabayon oeh

Gerookt ijs, ja echt, waanzinnig, met een cardamomkoekje. Zelfs als je geen toetje nam kreeg je nog een waanzinnig sorbet bij de koffie.

Heel aardige man, we hebben zijn gesigneerde kookboek mee :ego:

En gewoon betaalbaar voor iphone h&mklanten :)

Kwam dizzy van tafel, moet nu nog bijkomen.

Ziet er allemaal heerlijk uit zoals jij het beschrijft .
Vraag me alleen af waarom je pas na ruim 3 jaar , na het plaatsen van deze topic er na toe bent gegaan ?
Overigens komt de Noord Afrikaanse keuken steeds meer in de belangstelling
kijk maar eens in de supermarkten.

justus
10-01-10, 11:31
wat ik tot op heden heb gegeten van de keuken van de Mahgreb is top, en dan heb ik het origineel (bij de mensen thuis dus) nog niet eens gezien.
in frankrijk is die keuken veel populairder vanwege de algerijnen en de grote hoeveelheid pieds noirs die thans in frankrijk huizen zoals de indo's hier.
heb wel eens gepoogd te klooien met zo'n tajine...was idd klooien.

mark61
10-01-10, 12:05
Ziet er allemaal heerlijk uit zoals jij het beschrijft .
Vraag me alleen af waarom je pas na ruim 3 jaar , na het plaatsen van deze topic er na toe bent gegaan ?
Overigens komt de Noord Afrikaanse keuken steeds meer in de belangstelling
kijk maar eens in de supermarkten.

Tsja, hoe gaat dat, ik leef, ga naar zoveel restaurants, wil een passend gezelschap bij elkaar vinden. We hebben nu een miniclubje van gelijkgestemden, en gaan vaker. Twee maanden geleden nog naar Milaan geweest, speciaal voor een bepaald restaurant. We zijn van plan een heel (low-budget) reisplan te maken voor restaurants in de eh regio Europa.

Ben jij al geweest dan? :hihi:

knuppeltje
10-01-10, 13:38
Twee maanden geleden nog naar Milaan geweest, speciaal voor een bepaald restaurant.

Weet jij wel hoelang hier een arme laagopgeleide kansarme jonge Marokkaan van zoiets kan eten? Schaam jij je niet, totaal verdorven westerse decadent die je bent? :fplet:

mark61
10-01-10, 14:14
Weet jij wel hoelang hier een arme laagopgeleide kansarme jonge Marokkaan van zoiets kan eten? Schaam jij je niet, totaal verdorven westerse decadent die je bent? :fplet:

:hihi:

Dat was goedkoper dan de toetersenbellengsm's die ze allemaal hebben. Om over de schoentjes nog maar te zwijgen :striK:

justus
10-01-10, 14:34
:hihi:

Dat was goedkoper dan de toetersenbellengsm's die ze allemaal hebben. Om over de schoentjes nog maar te zwijgen :striK:

maar die schoentjes moeten worden afgepakt van oom job cohen...

fisherman1969
10-01-10, 21:01
Tsja, hoe gaat dat, ik leef, ga naar zoveel restaurants, wil een passend gezelschap bij elkaar vinden. We hebben nu een miniclubje van gelijkgestemden, en gaan vaker. Twee maanden geleden nog naar Milaan geweest, speciaal voor een bepaald restaurant. We zijn van plan een heel (low-budget) reisplan te maken voor restaurants in de eh regio Europa.

Ben jij al geweest dan? :hihi:

Ik zou wel willen ,maar heb strottenhoofd kanker en neem voornamelijk voedsel tot me via het gebruik van een P.E.G sonde .

Maar vind het overigens een goed idee , zeker als je iets unieks wil aan bieden : ff gezellig een etentje in Wenen of Marrakech mmmm !!!

fisherman1969
10-01-10, 21:12
:hihi:

Dat was goedkoper dan de toetersenbellengsm's die ze allemaal hebben. Om over de schoentjes nog maar te zwijgen :striK:

O ben jij daar ook al eens ingestonken :jumping::lol:

mark61
10-01-10, 21:18
Ik zou wel willen ,maar heb strottenhoofd kanker en neem voornamelijk voedsel tot me via het gebruik van een P.E.G sonde .

Maar vind het overigens een goed idee , zeker als je iets unieks wil aan bieden : ff gezellig een etentje in Wenen of Marrakech mmmm !!!

Oh dat is wel erg erg dan. Eten voor de smaak is er niet meer bij :(

fisherman1969
10-01-10, 21:43
Oh dat is wel erg erg dan. Eten voor de smaak is er niet meer bij :(
Ik heb nog wel smaak ,maar kan alleen heel voorzichtig eerst gezeefd en gepureerd vloeibaar voedsel drinken met rietje.
En heb ook Nutridrink multy - fibre in div smaken en die is echt lekker.
soort astronauten voer :knipoog: