PDA

Bekijk Volledige Versie : Handen af van de boerqa!

Ali Eddaoudi
28-11-06, 16:41
Handen af van de boerqa!

Je vraagt je meteen af wat hebben wij toch met die boerqa waar de politici zo’n issue van maken? Dat terwijl er in Nederland maar erg weinig vrouwen een boerqa dragen. Het zoveelste bewijs dat Nederland de echte problemen van allochtonen helemaal niet serieus aanpakt. Ze gaan liever naar Irak en Afghanistan, dan dat ze achterstandswijken aanpakken. Ze bouwen liever aan de JSF, met alle onduidelijkheden, dan dat ze iets doen aan de enorme achterstanden in het onderwijs. Om maar niet over de zorg en veiligheid te spreken. Waar liggen de prioriteiten van onze politici en waarom altijd maar de islam als toetje op de maaltijd?

Terug naar de boerqa. Met de boerqa bedoelen we vaak niqaab, een gezichtssluier, en niet dat complete pak zoals wij dat van de televisiebeelden uit Afghanistan kennen. De gezichtssluier wordt veelal Egypte en andere delen van het Midden-Oosten gedragen. Maar ook in sommige Arabische steden in Marokko bepaalt de niqaab het straatbeeld. In Nederland zijn er ook jonge vrouwen die een niqaab willen dragen, maar het aantal is naar alle waarschijnlijkheid niet groter dan enkele tientallen vrouwen. Een te verwaarlozen groep dus zou je denken. Toch heeft politiek Nederland dit onderwerp opgepakt en als een verkiezingsproduct aan de man gebracht. Ook Aboetaleb, een moslim van wie je dat niet verwacht. Althans, dat dacht ik toen ik Ahmed voor het eerst hoorde. Tot mijn grote verbazing hoor ik niet alleen Ahmed over dit ding klagen, maar ook andere geloofsgenoten. Graag wil ik mij dan ook tot deze mensen richten. Op de eerste plaats omdat ik werkelijk niet kan begrijpen dat een moslim (onnodig) drempels opwerpt voor een medemoslim. Dacht dat Wilders die job al had gekregen. Daar heeft hij maar liefst vier jaar de tijd voor en met bijna 600.000 medewerkers zou je denken dat het wel genoeg was. Een moslim is, zoals de profeet (vzmh) ons in zijn afscheidspreek leerde, altijd de broeder/ zuster van een geloofsgenoot en mag hem of haar nooit onrecht aan doen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen als moslims die misdaden begaan en of onrechtvaardig en onislamitisch handelen. Dan kun je niet onvoorwaardelijk achter iemand blijven staan. Maar niemand kan mij overtuigen dat een onschuldige, vaak goed gelovige vrouw met een niqaab crimineel is of tegen de islam ingaat. Zij doen niets fouts, maar zijn ervan overtuigd dat het beter is om hun schoonheid te bedekken. Ieder zijn eigen ding zou ik zeggen! Net zo goed als iemand wel of niet met een hoofddoek op wil lopen of moslima’s die liever met strakke en opvallende sexy kleding aan de straat op gaan. Of, dat debat had ik laatst met een groep moslimjongeren in een gevangenis, mogen mensen die homoseksueel zijn zichzelf wel moslim noemen? Daarover kunnen en mogen wij ook niet zo makkelijk oordelen. Als iemand iets omwille van zijn geloof doet, dan dien je dat aan Allah over te laten. Zeker als het ook niet al te hinderlijk is, kun je niet anders dan respect tonen. Dus verwachte ik in deze discussie alle steun van moslims voor deze kleine zwakke groep die onderdeel is van onze gemeenschap. Anders is het misschien als in sommige functies een vrouw simpelweg geen gezichtsluier kan dragen. Dat begrijpt iedere moslim lijkt mij. Maar het op voorhand verbieden van de boerqa op straat gaat erg ver en stoort mij als burger van dit land. Het stoort mij meer omdat ik als moslim ten opzichte van andersdenkenden vrij liberaal in het leven sta en dat van moslims ook een dergelijke houding verwacht wordt. Wat mij betreft, blijven we van elkaars kledingdracht en religieuze overtuiging af. Ik weiger mee te doen aan deze uitzonderingspositie voor moslims. Nu de VVD opgehoepeld is en Rita hopelijk nooit meer terugkomt, verwacht ik dat de blatende Geert Wilders het stokje zal overnemen. Erg schadelijk zal hij niet zijn, maar het lijkt me meer dan zat voor de komende vier jaar. Ik hoop dat moslims het kunnen opbrengen om in het openbare debat dan ook van elkaar af te blijven en niet onnodig te kwetsen. Daarnaast zou het fijn zijn als al die carrièrejagers onder ons op Allah vertrouwen en niet op Bos, Marijnissen en Balkenende! Want deze laatste zullen hoe dan ook altijd tegen de islam ageren. Geen van hen staat te springen om de islam te omarmen. Bovendien zullen we op de Dag des Oordeels allen ter verantwoording geroepen worden en dan geldt onze loopbaan, carrière en strategische stem niet meer. Iedere kenner van de koran weet dat Allah van ons vraagt om het elkaar niet moeilijk te maken en alleen om deze reden zou je als moslim dit wel uit je hoofd laten. Ik heb natuurlijk ook een eigen mening over de niqaab. Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik het standpunt aanhang dat de niqaab helemaal niet verplicht is. Daarover zijn veel meningsverschillen en ik hang de mening aan dat de gezichtsluier een persoonlijke keuze is. Iets wat je extra doet om Allah extra te dienen, dat weet ik van de vrouwen die hem graag dragen. Daar kan ik alleen maar veel waardering en respect voor hebben. Zeker omdat ik weet dat het erg moeilijk is om je iedere dag zo op straat te begeven. Deze vrouwen zijn sterk, zelfbewust en vaak heel zeker van hun zaak. Dat is iets om trots op te zijn, lijkt mij en ik schaam me geen moment voor deze dames en hun kledingstuk! Of zoals een vrouw laatst zei: “Liever een lapje voor mijn mond, dan een lapje voor mijn kont”. Of je nou Aboetaleb, Arib, Abbos, Azough of Eddaoudi heet, wij zijn allen moslims en laten wij in hemelsnaam elkaar steunen in plaats met anderen mee te lopen. Veel niet-moslims in ons land waarvan je het standpunt toch al kent en waar je het, religieus gezien, tot in de eeuwigheid fundamenteel mee oneens zult zijn, zullen de islam nooit echt accepteren voordat je van je principes af bent. En dat mag ook, als we elkaar maar tolereren zou ik zeggen. Nederland is ook ons land, we maken onszelf als moslims belachelijk en tot tweederangsburgers als we ons zo laten behandelen. Altijd maar jezelf die onderdanige positie aanmeten. De enige beste vorm van integratie of burgerschap is het opeisen van je plek! Dat doet niemand voor je als je het zelf laat liggen. Ik hoop dat de moslims toch niet zo naïef zijn dat ze alle vertrouwen in de huidige Nederlandse politiek hebben. Dat je dat niet moet doen blijkt maar weer toen tijdens de verkiezingscampagne de moslims weer eens voor aap werden gezet. De arrogantie van bewindsmensen van bijvoorbeeld het CDA was van ver te ruiken. Op een bijeenkomst van het ISBO (organisaties voor islamitische scholen) zou een eerste exemplaar van de eerste (staats) islammethode uitgereikt worden. Dit wilde men graag aan de minister van onderwijs doen. Mevrouw de minister bedankte omdat ze tijdens de verkiezingen simpelweg niet met deze groep geassocieerd wilde worden. Gelukkig dat de EO radio er nog wat aandacht heeft willen besteden en het nog enigszins in het nieuws werd gebracht. De NMO organiseerde een verkiezingsdebat waar de VVD en het CDA gewoonweg niet wilde verschijnen. Het geeft aan hoe onbelangrijk de moslims zijn voor deze politieke partijen.
Hoe diep ben je gezakt als je als islamitische organisatie je zo laat vernederen?

Dus waarom onszelf zo omhoog likken? Is er dan geen enkele charismatische moslim in dit land? Waar is de eer, waar je zoveel over hoort, van de moslims gebleven? Mensen de niqaab of de boerqa zou een principe zaak van ons allen moeten zijn.
Rest mij af te sluiten met mijn eigen motto; leven en laten leven!

Ali Eddaoudi

Shemharosh
30-11-06, 17:42
geen spoken op straat!!!

Het gaat in de discussie niet om of het dragen van een buka wel of niet mag maar over of er een speciale burkawet moet komen.Ik zelf denk dat het niet zo ver moet komen dat we op allerlei rariteiten wetten moet gaan opstellen want zo blijf je aan de gang.Het is overduidelijk dat een permanente onherkenbare verschijning in het openbaar een overtreding is op de algemene gangbare normen van fatsoen en orde.Het is stuitend,asociaal en absurd.Mensen die naakt over straat lopen,de andere extreme,worden ook op hun gedrag aangesproken.

timbuktu
03-12-06, 15:44
Dat het aantal vrouwen met een boerqa een te verwaarlozen groep is, is geen reden om je er daarom niet mee bezig te houden.

De redenering van Ali Eddaoudide dat de politiek er geen issue van zou moeten maken (vanwege het geringe aantal boerqadragers) vind ik vreemd. Dat zou betekenen dat alles wat maar in beperkte mate gebeurt geen issue is. En dat is natuurlijk onzin! Die enkele tientallen voetbalsupporters die relletjes schoppen zijn ook een issue. Om over ergere dingen maar niet te spreken.

Nou is een boerqadraagster natuurlijk niet te vergelijken met een voetbalsupporter, maar het gaat mij om het principe. Ik vraag me af wanneer het dragen van een boerqa voor Ali Eddaoudide wel een issue wordt. Als het er honderden zijn? Of duizenden? Of pas als in boerqa verkleedde mannen banken gaan overvallen... (ik noem maar een zijstraat)?

Natuurlijk snap ik dat Wilders er een hype van probeert te maken. En dat ook andere politici met het onderwerp proberen te scoren. Dat kun je vervelend vinden (dat is het ook!) maar zo werkt dat nu eenmaal in de politiek. Discussies zijn niet alleen inhoudelijk. Helaas worden ze ook door politici gebruikt om zich te profileren, om het nieuws te halen, en uiteindelijk, om stemmen te trekken.

Uit het feit dat zoveel mensen op Wilders hebben gestemd zou je eigenlijk al de conclusie kunnen trekken dat de islam in het algemeen, en de boerqa in het bijzonder, wel degelijk een issue is. Ook dat is misschien geen leuke constatering, maar helaas toch een feit. Laten we hopen dat andere politici zorgvuldig(er) zullen omgaan met dit onderwerp, en met meer respect en vooral wijsheid.

jouwmaatje
07-12-06, 18:46
ik ben het volledig met je eens. Wat doet een burka nou: Ga je daarvan dood? ..Nee toch!!
Wordt je daar ziek van ??????? ...Nee toch!
Nou dan, waarom doen mensen daar dan zo moeilijk over.

Ga liever boeven vangen ofzo, daar heb je ten minste wat aan!

En trouwens: waarom werd daar vroeger niet zo'n issue van gemaakt?

Af en toe heb ik echt het idee, dat moslims soms in het hoekje gedreven worden!

jouwmaatje
09-12-06, 19:41
En ow ja: leven en laten leven OF ZOEK EEN LEVEN!!!!!!!!

Shemharosh
10-12-06, 09:02
Geplaatst door jouwmaatje
En ow ja: leven en laten leven OF ZOEK EEN LEVEN!!!!!!!!

je kan toch niet als een onherkenbaar enge spook op straat lopen.

asian-roos
19-12-06, 13:05
Met alle respect voor de vrouwen die gesluierd door het leven willen gaan, het is een vrije keuze, maar dat moet gezegd worden als we op vakantie zouden gaan en ons te westers zouden gedragen of kleden worden we er ook voor aangekeken, dan moeten wij ons gastland respecteren en niet bij wijze van spreken met ons blote kont op straat lopen. Dat zijn ook een handvol toeristen die gewoon hun zin doen zonder respect voor de gewoontes van het gastland. contradictie willeswaar en alom.
Als ik morgen naar saudi- arabie vertrek moet ik mij aanpassen aan de gebruiken van dat land of ik nu een moslim ben of niet. ik moet een hoofddoek dragen zodra ik uit het vliegtuig stap. Of niet soms!!! Hier kunnen we de discussie opentrekken, maar dan ga je denken dat ik aan discriminatie doe en dat is zeker niet het geval
De discussie over de hoofddoek tot daar ...maar zoals een spook over straat lopen en onherkenbaar zijn is volgens mij een statement dat niet alleen met geloof te maken heeft. Trouwens in marocco is in bijna alle openbare ambten geen hoofddoek maar getolereerd. Of toch een hoofddoek maar dat je toch ziet tegen wie je praat achter het loket....

Als je zegt dat zo'n vrouwen toch maar moedig zijn om gesluierd op straat te komen.... nou tot dat ze moeten solliciteren voor een job.
Ik werk op kantoor toch met een tiental moslima's waarvan iederen tijdens het werk haar hoofddoek vrijwillig uitdoet zonder dat het gevraagd is geweest. die hadden wel gesolliciteerd met hun hoofddoekje aan, er is hun niets opgelegd! VRIJE KEUZE!! Toch is er ééntje geweest, ze is komen solliciteren zonder, en eens ze een vast contract had is ze die beginnen dragen en heeft ze zich afgezonderd van ons alle. Nou kan ze niet meer afgezet worden volgens de wet van gelijke kansen en rassisme. Wij die ervoor uitkomen dat we moslims zijn niet dus wij blijven uitzendkrachten en vervangbaar. Nou vraag ik mij af wat wij de andere moslima's die er geen dragen haar misdaan hebben, hebben wij een ziekte of zo. Het gaat toch nogaltijd over respect en vrije keuzes dacht ik. Dus ik denk dat het toch met een ziekte moet te maken hebben...Wel aan haar gedrag is er dan niets moedig, maar berekend. Ik ben veertig jaar en heb als kind altijd tussen verschillende nationaliteiten geleefd, ben niet opgegroeid met een hoofddoek niet eens gezien van andere buurmeisjes of klasgenoten. De keus was aan mij! Onze ouder drongen erop aan dat we ons aanpasten.
Wat is er veranderd, waarom moet de jongere generatie nu plots als een spook op straat lopen.....oke dat ze boeven gaan gaan vangen maar we moeten dringend de hand op eigen borst houden. Het gaat over respect en die moet langs twee kanten komen. Een burka kan niet wij wonen in Europa niet in Afganisthan of Pakistan, wij zijn blijkbaar de beelden vergeten van de execusies op vrouwen omdat ze vochten voor hun vrijheid. Wie wil er nou een taliban in Europa??? Mensen toch, niet te verwonderen dat er onder de mensen een angstpsygose is over moslims.

jouwmaatje
19-12-06, 16:23
Geplaatst door asian-roos
Met alle respect voor de vrouwen die gesluierd door het leven willen gaan, het is een vrije keuze, maar dat moet gezegd worden als we op vakantie zouden gaan en ons te westers zouden gedragen of kleden worden we er ook voor aangekeken, dan moeten wij ons gastland respecteren en niet bij wijze van spreken met ons blote kont op straat lopen. Dat zijn ook een handvol toeristen die gewoon hun zin doen zonder respect voor de gewoontes van het gastland. contradictie willeswaar en alom.
Als ik morgen naar saudi- arabie vertrek moet ik mij aanpassen aan de gebruiken van dat land of ik nu een moslim ben of niet. ik moet een hoofddoek dragen zodra ik uit het vliegtuig stap. Of niet soms!!! Hier kunnen we de discussie opentrekken, maar dan ga je denken dat ik aan discriminatie doe en dat is zeker niet het geval
De discussie over de hoofddoek tot daar ...maar zoals een spook over straat lopen en onherkenbaar zijn is volgens mij een statement dat niet alleen met geloof te maken heeft. Trouwens in marocco is in bijna alle openbare ambten geen hoofddoek maar getolereerd. Of toch een hoofddoek maar dat je toch ziet tegen wie je praat achter het loket....

Als je zegt dat zo'n vrouwen toch maar moedig zijn om gesluierd op straat te komen.... nou tot dat ze moeten solliciteren voor een job.
Ik werk op kantoor toch met een tiental moslima's waarvan iederen tijdens het werk haar hoofddoek vrijwillig uitdoet zonder dat het gevraagd is geweest. die hadden wel gesolliciteerd met hun hoofddoekje aan, er is hun niets opgelegd! VRIJE KEUZE!! Toch is er ééntje geweest, ze is komen solliciteren zonder, en eens ze een vast contract had is ze die beginnen dragen en heeft ze zich afgezonderd van ons alle. Nou kan ze niet meer afgezet worden volgens de wet van gelijke kansen en rassisme. Wij die ervoor uitkomen dat we moslims zijn niet dus wij blijven uitzendkrachten en vervangbaar. Nou vraag ik mij af wat wij de andere moslima's die er geen dragen haar misdaan hebben, hebben wij een ziekte of zo. Het gaat toch nogaltijd over respect en vrije keuzes dacht ik. Dus ik denk dat het toch met een ziekte moet te maken hebben...Wel aan haar gedrag is er dan niets moedig, maar berekend. Ik ben veertig jaar en heb als kind altijd tussen verschillende nationaliteiten geleefd, ben niet opgegroeid met een hoofddoek niet eens gezien van andere buurmeisjes of klasgenoten. De keus was aan mij! Onze ouder drongen erop aan dat we ons aanpasten.
Wat is er veranderd, waarom moet de jongere generatie nu plots als een spook op straat lopen.....oke dat ze boeven gaan gaan vangen maar we moeten dringend de hand op eigen borst houden. Het gaat over respect en die moet langs twee kanten komen. Een burka kan niet wij wonen in Europa niet in Afganisthan of Pakistan, wij zijn blijkbaar de beelden vergeten van de execusies op vrouwen omdat ze vochten voor hun vrijheid. Wie wil er nou een taliban in Europa??? Mensen toch, niet te verwonderen dat er onder de mensen een angstpsygose is over moslims .

En waarom hebben die ensen angst voor mensen die en burka dragen: juist omdat ze elkaar niet kennen. En dat moet van beide kanten komen, maar meestal willen mensen niets weten van het vreemde. Mensen moeten gewoon openstaan voor nieuwe dingen en niet zo smnel conclusies trekken!!!!!

timbuktu
19-12-06, 20:22
Leg mij eens uit hoe ik een vrouw kan leren kennen met een boerqa.. Ze mag niet eens naar me kijken!

Voor mensen die angst hebben voor een boerqa is "leren kennen" dus niet zo gemakkelijk.

timbuktu
19-12-06, 20:24
[/FONT]

En waarom hebben die ensen angst voor mensen die en burka dragen: juist omdat ze elkaar niet kennen. En dat moet van beide kanten komen, maar meestal willen mensen niets weten van het vreemde. Mensen moeten gewoon openstaan voor nieuwe dingen en niet zo smnel conclusies trekken!!!!!

Leg mij eens uit hoe ik een vrouw kan leren kennen met een boerqa.. Ze mag niet eens naar me kijken!

Voor mensen die angst hebben voor een boerqa is "leren kennen" dus niet zo gemakkelijk.

asian-roos
19-12-06, 22:16
Net wat ik zeg de mensen zijn bang van het onbekende, als je een burka draagt sluit je je af van de mensen om je heen, dan is het signaal duidelijk, blijf uit mijn buurt. hoe wil je dan dat er begrip, openheid, vertrouwen is. Ik wil best de vrouw eronder leren kennen, vrienden zijn, begrijpen, maar hoe benader je zo iemand, euh.... mag ik iets vragen?
Je kan evengoed een muur rond uw huis bouwen en zeggen tegen iedereen,niet welkom... zo een gevoel geven we de mensen die ons niet kennen. Als je niet weet wat er in uw glas zit drink je het ook niet op!

Mijn kinderen zijn bang van zo een schim die bij ons door de straat wandelt en stellen zich vragen! Wat vertel ik ze, dat ze het doen voor de goede zaak dat ze het doen voor ons geloof.... mensen begrijpen dat niet en zeker niet ik.

Gelijk heb je Ali "blijf van die burka af", ik ben een moslima die zich alleen maar de vraag stelt waarom de mannen zich dan niet helemaal bedekken want weet je het mes snijd langs twee kanten, mannen worden ook veronderstelt een soepkleed te dragen, hun baard te laten staan en hun haar te bedekken, maar dat zie je minder in het straatbeeld, zelfs minder dan de burka (zie Brussel).In België is het strafbaar en mag men enkel tijdens de carnavalstoet verkleed gaan en dan nog moet uw gezicht herkenbaar zijn. Persoonlijk is dat een goede zaak en hopelijk zijn de boetes hoog genoeg om het tegen te houden.
Waarvan deze reactie, wel de beelden in het nieuws over de onderdrukking van over de executies zijn in mijn hoofd gegrift en zullen nooit meer weggaan! Deze is pure indoctrine, een vrouw in burka die een nekschot krijgt of opgehangen word in bijzijn van haar kinderen.
In de literatuur zijn er getuigenissen genoeg van vrouwen (moslimas)hoe dat het echt is. Maar ach het is maar een issue waar de westerse politici zich iets teveel van aantrekken. Net wat ze bedoelen, we vegen eerst voor onze stoep.

Ik weet alleen dat Allah ons de zon gegeven heeft, licht, regen en sneeuw, de wind en ik wil dat allemaal voelen tot de dag dat ik sterf.
Er zal maar ene over mij oordelen... ik hoop alleen dat Hij barmachtig zal zijn voor ons alle

timbuktu
22-12-06, 20:07
Geplaatst door asian-roos
Net wat ik zeg de mensen zijn bang van het onbekende, als je een burka draagt sluit je je af van de mensen om je heen, dan is het signaal duidelijk, blijf uit mijn buurt. hoe wil je dan dat er begrip, openheid, vertrouwen is. Ik wil best de vrouw eronder leren kennen, vrienden zijn, begrijpen, maar hoe benader je zo iemand, euh.... mag ik iets vragen?
Je kan evengoed een muur rond uw huis bouwen en zeggen tegen iedereen,niet welkom... zo een gevoel geven we de mensen die ons niet kennen. Als je niet weet wat er in uw glas zit drink je het ook niet op!

Mijn kinderen zijn bang van zo een schim die bij ons door de straat wandelt en stellen zich vragen! Wat vertel ik ze, dat ze het doen voor de goede zaak dat ze het doen voor ons geloof.... mensen begrijpen dat niet en zeker niet ik.

Gelijk heb je Ali "blijf van die burka af", ik ben een moslima die zich alleen maar de vraag stelt waarom de mannen zich dan niet helemaal bedekken want weet je het mes snijd langs twee kanten, mannen worden ook veronderstelt een soepkleed te dragen, hun baard te laten staan en hun haar te bedekken, maar dat zie je minder in het straatbeeld, zelfs minder dan de burka (zie Brussel).In België is het strafbaar en mag men enkel tijdens de carnavalstoet verkleed gaan en dan nog moet uw gezicht herkenbaar zijn. Persoonlijk is dat een goede zaak en hopelijk zijn de boetes hoog genoeg om het tegen te houden.
Waarvan deze reactie, wel de beelden in het nieuws over de onderdrukking van over de executies zijn in mijn hoofd gegrift en zullen nooit meer weggaan! Deze is pure indoctrine, een vrouw in burka die een nekschot krijgt of opgehangen word in bijzijn van haar kinderen.
In de literatuur zijn er getuigenissen genoeg van vrouwen (moslimas)hoe dat het echt is. Maar ach het is maar een issue waar de westerse politici zich iets teveel van aantrekken. Net wat ze bedoelen, we vegen eerst voor onze stoep.

Ik weet alleen dat Allah ons de zon gegeven heeft, licht, regen en sneeuw, de wind en ik wil dat allemaal voelen tot de dag dat ik sterf.
Er zal maar ene over mij oordelen... ik hoop alleen dat Hij barmachtig zal zijn voor ons alle

helemaal mee eens! Ik vraag me ook af waarom je als vrouw je zou moeten bedekken omdat sommige mannen zich niet kunnen gedragen. Het zou eigenlijk andersom moeten zijn dan.

Aymen
24-12-06, 11:51
Salaamoe aleikoem wrwb,

Heel goed broeder Ali. Ik ben het nu met je eens. het is gemakkelijk om de discussie op een zijspoor te zetten om zo de daadwerkelijke problemen niet te hoeven aanpakken. Daarbij zeker de hadith van de profeetvzm dat moslims broeders en zuster zijn.
Maar in doit land verloochenen sommigen algauw hun afkomt en gaat de euro en een schouderklopje van een Nederlander voor het opkomen voor je religie.
Ach ja en er zijn genoeg moslims die zich omhoog willen likken. degene die de eer wille nredden van de islam moslims etc worden gauw betigd van extremisme en fundamentalisme.

Respect voor onze zusters die nIqaab en hoofddoek dragen.

Wasalamoe Aleikoem wrwb.

Proud to be called moslim Fundamentalist or extremist.

Nadeem
24-12-06, 15:24
Pffff, deze discussie is wel vaak gehouden. Iemand P-Side gezien een tijdje terug? Daar ging het toevallig over de Burka...

Verbaas me over het volgende, die hollanders willen geen burka op straat zien omdat je niet met iemand kan communiceren als ze een burka aanhebben...beetje vreemd aangezien een dame met een burka aan haar mond toch niet heeft dichtgeplakt of zie ik dat verkeerd? Vind dat dus een hele grote onzin..trouwens....dan ken je toch ook alle telefoonverkeer afschaffen, want dan zie je elkaar toch ook niet....

Ik vind dat je iemand die haar geloof op haar eigen manier beleid gewoon met rust moet laten....klaar...iedereen heeft de vrijheid om zijn of haar geloof op haar eigen manier te belijden...
Ik vind niet dat je in een wet teveel moet zetten van het ene wel en het andere niet...als je vindt dat iedereen de vrijheid heeft om zijn of haar geloof uit te kiezen, dan moet je ook diegene de vrijheid geven om een eigen keuze te maken hoe je je eigen geloof uit...het kan nooit het een of een ander zijn, anders spreekt die hele wet zichzelf tegen....

Ciao,

jouwmaatje
29-12-06, 15:23
Geplaatst door timbuktu

Dat ze niet naar je kijkt, wil niet zeggen dat ze niet tegen je praat. Zie hierboven, daar heeft degene een punt. :huil:

timbuktu
28-01-07, 11:15
Dat ze niet naar je kijkt, wil niet zeggen dat ze niet tegen je praat. Zie hierboven, daar heeft degene een punt. :huil:

Van haar man mag ze ook niet met me praten.

fahmi
28-01-07, 17:09
Respect voor onze zusters die nIqaab en hoofddoek dragen.

Niqaab en hoofddoek kwestie is altijd zichtbaar geweest in Nederland ! Dat ze nu een issue van maken is wel te danken aan de vorige Rechts regering&kabinet (sinds 11/9).

Met de komst van de nw. regering, heb ik nog een hoop dat het goed met Nederland zal gaan. Elkaars respecteren...nemen en geven van beiden kanten (autochonen en allochtonen) zal leiden tot rust binnen de nederlandse samenleving.

Doe er je voordeel mee

wa salam alaikum wa rahamatu allah