PDA

Bekijk Volledige Versie : Kind Omgebracht Op Basisschool!



Elien
01-12-06, 14:17
Op een basisschool in het Brabantse Hoogerheide is een jongetje om het leven gebracht. Dat meldt de politie. De dader kon na de daad ontkomen, maar inmiddels is er een verdachte opgepakt.

Geen mededelingen
Het incident vond vanmorgen rond 11:00 uur plaats op de basisschool Klim-Op aan de Matthias Wolffstraat. De politie maakte in een nabijgelegen bos jacht op de dader. De school is direct ontruimd en de leerlingen worden opgevangen.


Bivakmuts
Volgens nog onbevestigde berichten was de dader met een bivakmuts de school binnengedrongen en stak daar de jongen met een mes dood. De gemeente Woensdrecht, waar het dorp onder valt, heeft direct een crisiscentrum ingericht.
Van der Hoeven
Minister van Onderwijs Van der Hoeven heeft geschokt gereageerd op het nieuws. "Het is vreselijk wat er is gebeurd", aldus Van der Hoeven na afloop van de minsterraad. Na afloop van daarvan is ze direct naar haar ministerie gegaan om te horen wat er precies is gebeurd.

Elien
01-12-06, 14:22
Kind gedood op basisschool

Uitgegeven: 1 december 2006 13:21
Laatst gewijzigd: 1 december 2006 14:18

HOOGERHEIDE - Op basisschool Klim-Op aan de Matthias Wolffstraat in Hoogerheide is vrijdag omstreeks 11.00 uur een kind om het leven gebracht. Volgens onbevestigde berichten zou een gemaskerde man de school zijn binnengedrongen en de keel van het kind hebben doorgesneden.

De politie heeft inmiddels een verdachte aangehouden. Dat heeft een woordvoerder laten weten. Over zijn leeftijd en de toedracht doet de politie nog geen mededelingen.

Het slachtoffer zou een negenjarig jongetje zijn. De dader is mogelijk de vader van het kind. De politie wil op dit moment niet verder op de zaak ingaan. De omgeving rond de school is afgezet.

Het is onduidelijk of het in een klaslokaal is gebeurd. Voor zover bekend waren er geen kinderen in de buurt, aldus een woordvoerder.

Opvang

Op het gemeentehuis van Woensdrecht, waar Hoogerheide onder valt, is een crisiscentrum ingericht. Om half vier is er een persconferentie.

De school is ontruimd en de leerlingen worden opgevangen. Boven de school heeft korte tijd een politiehelikopter gevlogen.

Verhoeven

Minister van Onderwijs Maria van der Hoeven heeft geschokt gereageerd. "Het is vreselijk wat er is gebeurd", aldus Van der Hoeven na afloop van de minsterraad vrijdag.

Ze had nog geen nadere informatie. Na afloop van de ministerraad is Van der Hoeven direct naar haar ministerie gegaan om te horen wat er precies is gebeurd.



verschrikkelijk!!!

Tomas
01-12-06, 14:26
Bizar.

Meestal nemen gestoorde vaders hun kind mee in een zelfmoordpoging. Misschien is ie daar nu mee bezig ofzo.

Elien
01-12-06, 14:29
Geplaatst door Tomas
Bizar.

Meestal nemen gestoorde vaders hun kind mee in een zelfmoordpoging. Misschien is ie daar nu mee bezig ofzo.


laten we t hopen

Kal-El B.V
01-12-06, 14:32
Geplaatst door Elien
laten we t hopen



Of niet, ik heb liever dat ie nog een heleboel jaren zeep moet oprapen in het gevang.

Elien
01-12-06, 14:35
Geplaatst door Kal-El B.V
Of niet, ik heb liever dat ie nog een heleboel jaren zeep moet oprapen in het gevang.


nog beter!

observer
01-12-06, 16:46
Geplaatst door Tomas
Bizar.

Meestal nemen gestoorde vaders hun kind mee in een zelfmoordpoging. Misschien is ie daar nu mee bezig ofzo. is de vader niet de verdachte die ze hebben is 22 en heeft geen familie relatie met het kind

vader is een bankdirecteur die zijn zowiezo geen 22

maar je krijgt toch de koudste rillingen als je dit leest, hoe moet het niet voor de ouders zijn, hoe moet je daarmee leven, je brengt je kind naar school en de volgende keer is in een kist...

de daad klinkt tbserig

tr_imparator
01-12-06, 20:13
Waarschijnlijk krijgt ie 5 jaar en is ie zo weer vrij.

Lang leve Nederland.

:maf:

tr_imparator
01-12-06, 20:15
Geplaatst door Elien
Van D.iscussie op :2006-12-01 14:14:30
Lees op nu.nl dat het kind de keel is doorgesneden. Eerste gedachte die bij mij op komt: moslim.





dit soort reacties kom je dan weer tegen, :jammer:


Helemaal niet ter zake doende. Wel een kneus die dat zegt, maar goed de associatie is er he.

Somatic
01-12-06, 22:15
Geplaatst door Elien
Van D.iscussie op :2006-12-01 14:14:30
Lees op nu.nl dat het kind de keel is doorgesneden. Eerste gedachte die bij mij op komt: moslim. Maar je mag natuurlijk niet discrimineren.. right






dit soort reacties kom je dan weer tegen, :jammer:

Moslim is niet in staat om een kind de keel doorsnijden, hoor (voor zijn vrees voor Allah), zelfs niet de alqeada in irak die mensen onthoofden(iedere kind is een moslim en is onschuldig in Islam). Moslims doen zulke dingen niet tegen kinderen, hoor ...
Deze daad is typische voor een Blanke man. Blanken zijn notorias voor gruwelijke moorden, lijken in stukken hakken, met mes het lichaam bewerken etc... De Meeste gruwelijkeste manieren bij een moord wordt gepleegd door alleen blanke mannen
andere etnische zijn meer van kogels en explosieven dat is een feit.

Elien
01-12-06, 23:22
is het gek om te zeggen dat ik ontzettend geschrokken ben van wat er gebeurd is vandaag, zo erg dat ik effe een potje heb zitten janken en ben geracet naar mn kind om hem op te halen van school en deze hele drama maar niet uit mn kop kan zetten, ik weet dat het nog te vroeg is om conclusies te trekken maar moeten we nu aan beveiliging gaan denken op basisscholen ? om onze kinderen tegen maniaken te beschermen die zomaar binnen kunnen lopen en een kind vermoorden, een onschuldig wezen? t ergste van dit alles is dat ik maar steeds moet denken aan die laatse paar seconden van dit kind zijn leven, 1,5 minuut alleen gelaten




sorry ben gewoon overdonderd, het zal je kind maar wezen...

reallife
02-12-06, 00:13
Geplaatst door Somatic
Moslim is niet in staat om een kind de keel doorsnijden, hoor (voor zijn vrees voor Allah), zelfs niet de alqeada in irak die mensen onthoofden(iedere kind is een moslim en is onschuldig in Islam). Moslims doen zulke dingen niet tegen kinderen, hoor ...
Deze daad is typische voor een Blanke man. Blanken zijn notorias voor gruwelijke moorden, lijken in stukken hakken, met mes het lichaam bewerken etc... De Meeste gruwelijkeste manieren bij een moord wordt gepleegd door alleen blanke mannen
andere etnische zijn meer van kogels en explosieven dat is een feit.


http://www.amnesty.nl/wereldnieuws_artikel/4149
Op de hele wereld worden kinderen uit naam van wat dan ook de meest verschrikkelijke dingen aangedaan.

Laten we uit respect voor de ouders en familie van dit kind deze topic verder buiten dergelijke idiote discussies houden alsof het ene ras beter zou zijn dan het andere.

reallife
02-12-06, 00:18
Geplaatst door Elien
Van D.iscussie op :2006-12-01 14:14:30
Lees op nu.nl dat het kind de keel is doorgesneden. Eerste gedachte die bij mij op komt: moslim. Maar je mag natuurlijk niet discrimineren.. right






dit soort reacties kom je dan weer tegen, :jammer:

Alsof moslimmoeders niet huilen bij zo'n bericht als dit? Ik denk dat er heel wat moeders van welke origine dan ook een steek door hun hart hebben gevoelt. :huil:

ieniemienie
02-12-06, 00:50
Geplaatst door Elien
Van D.iscussie op :2006-12-01 14:14:30
Eerste gedachte die bij mij op komt: moslim. Maar je mag natuurlijk niet discrimineren.. right


Eerste gedachte die bij mij opkomt is "Wat verschrikkelijk, het zal je kind maar zijn ! Of je vriendje ! Of je buurjongetje !
Waarom meteen altijd maar weer meteen die vergelijking Moslim/niet moslim erbij halen ?? Kunnen we niet gewoon meer meeleven met mensen zonder meteen in een bepaald kringetje rond te gaan draaien? :mad:

tribia
02-12-06, 04:48
Geplaatst door observer
tuurlijk en als je explosieven op een markt laat ontploffen worden er geen kinderen geraakt

en wat van die palestijnse vrouw die met haar explosieven een pizzeria inliep en naast een tafel met kinderen ze af liet gaan

Zelfmoordterroristen zijn geen moslims. Op het moment dat je besluit om jezelf op te blazen voor welk doel dan ook, daarmee wordt pertinent je relatie met God, Allah, Jahweh enz. verbroken.De beweegredenen en motieven staan los van het geloof. Uitzichtloosheid, wanhoop,waanzin,etc. bewegen deze mensen toch het plegen van zulke wandaden. Wat zou het er overigens toe doen als de dader van deze verschrikkelijke gebeurtenis te Hoogerheide een bepaald geloof belijdt?

IbnRushd
02-12-06, 14:15
Verdachte van schoolmoord gepakt

Door een onzer redacteuren


Hoogerheide, 2 dec. De achtjarige Jesse uit het Brabantse Hoogerheide is gisterochtend in zijn school vermoord door vermoedelijk een 22-jarige plaatsgenoot.
en verder

De verdachte werd ongeveer een uur na de moord in het dorp aangehouden op grond van een signalement van medewerkers van de basisschool.

Volgens de politie was de aangehouden man gehuld in een lange jas en capuchon. In eerdere berichtgeving in de media werd gemeld dat de dader een bivakmuts had gedragen. Hoewel er volgens de politie sprake is van „verschillende getuigen”, is het nog onduidelijk of iemand de moord heeft zien gebeuren. De verdachte werd gisteravond nog door de politie verhoord.

Aan het einde van de ochtend, zo vertelde schoolhoofd Michel Brouwer van de katholieke basisschool Klim-Op op een persconferentie in de kapel van het gemeentehuis, waren de leerlingen van groep vijf aan het werk in de aula, toen een nog onbekende man erin slaagde de school aan de Matthias Wolffstraat door een zij-ingang binnen te komen.

Even voor half twaalf kreeg Jesse van zijn juf de opdracht naar zijn klas te gaan om daar een nieuw ‘werkje’ te halen. Ongeveer anderhalve minuut daarna realiseerde de leerkracht zich dat Jesse, die klein van stuk was, misschien niet overal bij kon en liep hem achterna. Samen met schoolhoofd Brouwer trof de juf vervolgens het ontzielde lichaam van haar leerling aan.

Jesse, zo meldde Fred Stegman, districtschef van de politie Bergen op Zoom tijdens de persconferentie, is overleden door „ernstige verwondingen in de halsstreek”. Stegman wilde niet zeggen of de verwondingen zijn veroorzaakt door een mes. Een moordwapen is nog niet gevonden. Ook het motief van de moord is nog niet duidelijk, zei de districtschef.

Wel is de identiteit van de verdachte inmiddels vastgesteld. Districtschef Stegman kon melden dat de aangehouden verdachte „geen familielid” van het slachtoffer is. Later op de avond meldde burgemeester Marcel Fränzel van de gemeente Woensdrecht, waar Hoogerheide onder valt, dat de verdachte afkomstig is uit zijn gemeente.

In Hoogerheide heerste gisteren verwarring en verslagenheid. Aan het einde van de middag klitten bozige dorpsbewoners bij elkaar voor het gemeentehuis. Alleen leerlingen en ouders van school Klim-Op worden doorgelaten

Ook andere ouders hebben vragen. Twee vrouwen houden een verbaasde blonde kleuter in een roze jasje tussen hun in. „We krijgen het haar niet uitgelegd”, zegt haar moeder gespannen. „Ze is heel bang.”

De zoon van Nicole Brouwers zat in de klas met Jesse. Rond het middaguur stond ze op het schoolplein. „Toen hoorden we het gerucht dat er een kind dood was. We wisten niet welk kind. Ik was in alle staten. Een tijdje later mochten we naar binnen”, vertelt Brouwers: „Ik rende naar de aula en zag mijn zoon en wist toen pas dat hij het níet was. De kinderen wisten nog niet wat er was gebeurd. De vader of moeder van Jesse waren niet op het schoolplein. Hij fietst altijd alleen van school naar huis.” Schoolhoofd Brouwer vertelt later hoe hij zelf de moeder van Jesse heeft gebeld. De vader werd even later door de politie geïnformeerd.

Gistermiddag waren alle straten in de richting van de Klim-Op nog door de politie afgezet. In de school was de recherche nog urenlang bezig met sporenonderzoek. ’s Avonds werd het stoffelijk overschot van Jesse naar buiten gebracht.

Mensen die bloemen komen brengen, kunnen de politieafzetting wél passeren. Het is bijna vier uur als een groepje mensen langzaam de basisschool nadert. Onder hen een meisje van pakweg tien jaar, met bloemen in haar hand. Ze overhandigt het boeket aan een politieman, die de bloemen bij een bankje voor het schoolgebouw legt.

„Ik heb ook blommekes gekocht voor dat manneke”, vertelt J. Iriks (73). Ze woont al 42 jaar recht tegenover de school in de Matthias Wolffstraat. 's Morgens werd ze opgeschrikt door ziekenauto's en politiewagens die voor de Klim-Op tot stilstand kwamen. In de lucht hing een helikopter. Vrij snel vernam ze dat er „iets heel ergs” was gebeurd. Om kwart voor twaalf – op dat tijdstip begint de middagpauze – zag ze vanaf het trottoir een rij vaders maar vooral moeders met kinderen uit de Klim-Op komen. „Het leek wel een stille tocht, een en al droefenis”, herinnert ze zich.

„Je kunt het niet begrijpen”, zegt haar man K. Verbraak. „Het dorp is er kapot van.” Op het plein bij het gemeentehuis, vlakbij de Klim-Op, beamen samengekomen mensen dat verhaal. „Iedereen kent iedereen hier”, zeggen ze, „dus iedereen is ten einde raad.” Een einddertiger die zijn hondje uitlaat zegt dat hij „trilde” toen hij via-via op zijn werk hoorde dat zich „een tragedie” had afgespeeld in de basisschool. Hals over kop ging hij naar de Klim-Op waar hij zijn kind ongedeerd aantrof. „Ik was onderweg totaal overstuur.”

De feestavond van de vrijwillige brandweer ging in ieder geval niet door, gisteravond. Ook de winkels gingen dicht. „Koopavond afgelast”, zo meldde de lichtkrant bij de Raadhuisstraat.

Op de informatie-avond op het stadhuis kwamen vierhonderd mensen af.

De school zal vandaag en morgen open zijn, professionele hulpverleners vangen er dan mensen op. Zondag is er een herdenkingsdienst in de kerk in Hoogerheide. De leerlingen van de Klim-Op hoeven maandagmiddag pas weer naar school. Ze staan dan stil bij de gebeurtenissen van gisteren.

De verdachte wordt maandag voorgeleid bij de rechter-commissaris.

Met bijdragen van Steven Derix, Merel Thie en Guido de Vries.

nrc.nl

De groeten
02-12-06, 14:46
Heel veel info valt natuurlijk te vinden bij de regionale krant: hier dus. (http://www.bndestem.nl/dramaschoolhoogerheide/) Niet dat het ertoe doet, maar voor de mensen die dat wel belangrijk lijken te vinden: de opgepakte verdachte blijkt van Antilliaanse afkomst.

Somatic
02-12-06, 16:28
Geplaatst door Elien
bullshit sla een willekeurige marokkaanse (of ieder ander moslimland) plaatselijke krant open en je kan de gekste berichten lezen, gestoorde klootzakken heb je over al

tuurlijk, je bent gewoon een Islam-hater. Ik kan je geruststellen, het was geen Moslim
...http://www.bndestem.nl/dramaschoolhoogerheide/article885142.ece ""De verdachte ontkent dat hij het misdrijf heeft gepleegd. Dat zegt zijn advocaat Henk van Hasselt, die kort na het eerste politieverhoor met de man heeft gesproken. De raadsman wil geen enkele bijzonderheid over de verdachte en de omstandigheden rond diens aanhouding kwijt. Onderzoek van deze krant maakt duidelijk dat de verdachte oorspronkelijk uit Den Haag komt, langere tijd in Bergen op Zoom heeft gewoond en nu in de gemeente Woensdrecht verbleef. Hij is van Antilliaanse afkomst. Hij zou naar de school in Hoogerheide zijn gegaan om een broertje of ander familielid te zien...""



Moge hij in vrede rusten, amen. Moge Allah zijn familie kracht geven om deze gebeurtenis te overleven, ameen
R.I.P

sater
02-12-06, 23:21
@ Ieniemienie heeft volstrekt gelijk. De discussie of de dader al dan niet moslim is, is ongepast.

Jahweh = God = Allah: " Wat gij aan de geringste Mijner deed, deed gij Mij aan."

Spoetnik
03-12-06, 13:46
Geplaatst door Elien
ik weet dat het nog te vroeg is om conclusies te trekken maar moeten we nu aan beveiliging gaan denken op basisscholen ?

Totale veiligheid is nooit te bieden...

Elien
03-12-06, 19:50
Geplaatst door Somatic
tuurlijk, je bent gewoon een Islam-hater. Ik kan je geruststellen, het was geen Moslim
...[url]


Moge hij in vrede rusten, amen. Moge Allah zijn familie kracht geven om deze gebeurtenis te overleven, ameen
R.I.P


je laatste zin is tenminste een wijze opmerking, voor jouw informatie ik ben zelf een moslim maar ben tenminste niet schijnheilig om te zeggen dat er geen verschrikkelijke dingen gebeuren in islamitische landen als jij die kleppen op wil houden ga je gang, zoals men hiervoor al zei de discussie over de afkomst van de dader is ongepast

Elien
04-12-06, 13:05
Verdachte Hoogerheide eerder verplicht tot therapie

Uitgegeven: 4 december 2006 12:44
Laatst gewijzigd: 4 december 2006 12:52

BREDA - De rechtbank in Breda heeft de 22-jarige verdachte van de moord op basisschoolleerling Jesse Dingemans (8) uit Hoogerheide twee jaar geleden nog verplicht tot behandeling in een forensisch therapeutische kliniek.

Deze voorwaarde werd opgelegd naast een celstraf van twee jaar voor een gewapende overval op een supermarkt in 2003, blijkt uit het oude vonnis.

Zelfoverschatting

Een psycholoog schreef de jongeman destijds een zwak normbesef, gebrek aan angst, impulsiviteit en zelfoverschatting toe. Zijn persoonlijkheid vertoonde antisociale en narcistische aspecten, aldus zijn rapport. De deskundige beoordeelde de verdachte toen als verminderd toerekeningsvatbaar. Het is niet bekend of hij de behandeling ooit heeft ondergaan.

Overval

De rechtbank achtte bewezen dat de verdachte zich op 19-jarige leeftijd in Breda had schuldig gemaakt aan een gewapende overval op een supermarkt. Hij bedreigde twee kassamedewerkers met een imitatiewapen en eiste dat ze hem het geld uit de kassa gaven.

Bij een van hen werd dat tegen de slaap gehouden, bij de ander werd het in de zij gedrukt. Volgens justitie maakte hij bij de overval ongeveer 3500 euro buit.

School

De leerkrachten van basisschool de Klim-Op bereiden zich maandag voor op de eerste schooldag sinds de dood van de 8-jarige leerling Jesse. Slachtofferhulp is met vier medewerkers op school aanwezig om te praten met de leerkrachten. Om 13.00 uur worden de leerlingen verwacht.

Red Sonja
04-12-06, 16:34
De burgers gaan nu natuurlijk in hun afgrijzen reageren met de eis dat de Vadertje Staat nu met een oplossing moet komen voor dit probleem

(Exact volgens het problem-reaction-solution protocol)

De dader was wel weer lekker snel gevonden trouwens. Na een uur had hij al mijlenver kunnen zijn en zich in andere kleding hebben gehuld, maar nee hoor: zo'n robot-patsy laat zich uiteraard weer gelaten inrekenen zoals voorgeprogrammeerd...
Maargoed, het doel is bereikt: weinig slachtoffers en toch een groot shock-effect onder de gehele bevolking. Twee vliegen in 1 klap.

Binnen niet al te lange tijd wordt dit natuurlijk gevolgd door nog een paar extremere bloedbaden op scholen en/of ziekenhuizen etc. en dan is het echt tijd voor de oplossing: meer cameracontrole, meer rechten voor politiepersoneel, minder rechten voor de burgers, en even later een mooi chippie onder de huid. Lekker veilig.

:fplet:

Tomas
04-12-06, 16:37
Geplaatst door Red Sonja

Red Sonja.


Ik niet.

Spoetnik
04-12-06, 16:54
Geplaatst door Red Sonja
Binnen niet al te lange tijd wordt dit natuurlijk gevolgd door nog een paar extremere bloedbaden op scholen en/of ziekenhuizen etc. en dan is het echt tijd voor de oplossing: meer cameracontrole, meer rechten voor politiepersoneel, minder rechten voor de burgers, en even later een mooi chippie onder de huid. Lekker veilig.

:fplet:

Oh en, met de disclaimer, "als je niets te verbergen hebt, hoef je niets te vrezen".

Red Sonja
04-12-06, 17:37
Geplaatst door Spoetnik
Oh en, met de disclaimer, "als je niets te verbergen hebt, hoef je niets te vrezen".

:p Hahaha, ja dat is die eeuwige dooddoener waarmee iedere slapende burger zich gedwee naar de slachtbank laat leiden.

Mensen die niet willen zien betalen die hoge prijs.

Red Sonja
04-12-06, 17:39
Geplaatst door Elien
ik weet dat het nog te vroeg is om conclusies te trekken maar moeten we nu aan beveiliging gaan denken op basisscholen ?


Jouw reactie is een model-reactie, zoals ze hem graag massaal zien bij de mensen.
Ik weet niet of je daar nou zo blij mee moet zijn..

Man_Ray
04-12-06, 19:26
Geplaatst door Red Sonja
De burgers gaan nu natuurlijk in hun afgrijzen reageren met de eis dat de Vadertje Staat nu met een oplossing moet komen voor dit probleem

(Exact volgens het problem-reaction-solution protocol)

De dader was wel weer lekker snel gevonden trouwens. Na een uur had hij al mijlenver kunnen zijn en zich in andere kleding hebben gehuld, maar nee hoor: zo'n robot-patsy laat zich uiteraard weer gelaten inrekenen zoals voorgeprogrammeerd...
Maargoed, het doel is bereikt: weinig slachtoffers en toch een groot shock-effect onder de gehele bevolking. Twee vliegen in 1 klap.

Binnen niet al te lange tijd wordt dit natuurlijk gevolgd door nog een paar extremere bloedbaden op scholen en/of ziekenhuizen etc. en dan is het echt tijd voor de oplossing: meer cameracontrole, meer rechten voor politiepersoneel, minder rechten voor de burgers, en even later een mooi chippie onder de huid. Lekker veilig.

:fplet:

Jij reageert anders ook lekker voorspelbaar. Pavlov had er een kluif aan gehad.

Spoetnik
04-12-06, 19:52
Geplaatst door Man_Ray
Jij reageert anders ook lekker voorspelbaar. Pavlov had er een kluif aan gehad.

Jouw reactie is ook weer lekker voorspelbaar.

Red Sonja
04-12-06, 20:27
Geplaatst door Man_Ray
Jij reageert anders ook lekker voorspelbaar. Pavlov had er een kluif aan gehad.

Leuke zinspeling! :haha:

Mocht mijn reactie voorspelbaar voor je zijn, dan spreekt dat uiteraard in jouw voordeel.
Je weet dan immers van de hoed en de rand. :knipoog:

Bezie mijn bericht eens vanuit de ogen van een onwetende en bedenk wat de inhoud voor diegene kan betekenen.

super ick
04-12-06, 22:37
Geplaatst door Elien
je laatste zin is tenminste een wijze opmerking, voor jouw informatie ik ben zelf een moslim maar ben tenminste niet schijnheilig om te zeggen dat er geen verschrikkelijke dingen gebeuren in islamitische landen als jij die kleppen op wil houden ga je gang, zoals men hiervoor al zei de discussie over de afkomst van de dader is ongepast

Alleen daders van die komaf bedienen zich wel erg vaak van geweld. Maar daar lullen we niet over. Hij had vroeger geen bel op zijn fietsje. Dat was ook de reden waarom hij in 2004 een supermarkt had beroofd.

Hoe kan je verwachten dat zo'n verknipte geest ooit weer gaat functioneren?
Wie voor behandeling is mag hem zelf in huis nemen.