PDA

Bekijk Volledige Versie : Meningen over bepaalde onderwerpen



KussLaura
01-12-06, 14:49
Ik moet op school voor Levensbeschouwing een soort werkstuk maken (zit in 3VWO). Het onderwerp is moslim jongeren in Nederland en de bedoeling is eigenlijk dat je een soort tijdschrift maakt met verschillende rubrieken. Ik heb de rubriek 'nieuws in het binnenland' gekregen en moet dus iets uit 't nieuws over moslims/islam zoeken en kijken hoe de moslimjongeren in Nederland daar op reageren/zich aanpassen/zich ertegen verzetten/enzovoorts..
Mijn vraag aan jullie is dus wat jou mening is. (Zet er alsjeblieft even bij als je islamitisch bent). Het nieuws wat ik al had gevonden was bijvoorbeeld:
- Het burkaverbod
- Wilders met zijn plannen (en dat hij nu 9 zetels heeft)
- Over hoofddoeken
- Van een vrije dag van een christelijke feestdag een vrije dag van een islamitische feestdag maken, dus dat we niet meer vrij zijn tijdens een christelijkfeest, maar nu juist tijdens een islamitisch feest.
- Iets wat je zelf nog bedacht hebt? (Nieuws over moslims/islam)

Ik zou 't echt fijn vinden als je je mening even geeft.
In ieder geval alvast heel erg bedankt!

tr_imparator
01-12-06, 19:09
Geplaatst door KussLaura
Ik moet op school voor Levensbeschouwing een soort werkstuk maken (zit in 3VWO). Het onderwerp is moslim jongeren in Nederland en de bedoeling is eigenlijk dat je een soort tijdschrift maakt met verschillende rubrieken. Ik heb de rubriek 'nieuws in het binnenland' gekregen en moet dus iets uit 't nieuws over moslims/islam zoeken en kijken hoe de moslimjongeren in Nederland daar op reageren/zich aanpassen/zich ertegen verzetten/enzovoorts..





Je bent hier helemaal verkeerd dame.



Mijn vraag aan jullie is dus wat jou mening is. (Zet er alsjeblieft even bij als je islamitisch bent). Het nieuws wat ik al had gevonden was bijvoorbeeld:
- Het burkaverbod


Beperking van je vrijheid.
Onderdrukking van de Islam.



- Wilders met zijn plannen (en dat hij nu 9 zetels heeft)


Polarisatie van bevolkingsgroepen.


- Over hoofddoeken


Iedereen bepaalt zelf wat hij of zij draagt. Dat hele gedoe op scholen met leraren die geen hand willen geven of een hoofddoek dragen vind ik persoonlijk van de pot gerukt. We leven hier in een vrij land, waarbij er ook plaats is voor diversiteit.


- Van een vrije dag van een christelijke feestdag een vrije dag van een islamitische feestdag maken, dus dat we niet meer vrij zijn tijdens een christelijkfeest, maar nu juist tijdens een islamitisch feest.


Beide afschaffen. Vrije dagen geven, wat mensen zelf mogen invullen. In Nederlanders heb je niet alleen moslims en christenen, maar 1001 andere mensen met hun religies en ideeeen.





Ik zou 't echt fijn vinden als je je mening even geeft.
In ieder geval alvast heel erg bedankt!


geen dank. Veel succes.


En ja ik ben islamitisch. ;)

Morosian
01-12-06, 22:59
- Het burkaverbod

In principe vind ik dat iedereen zich moet kunnen kleden zoals hij of zij wil, dat is nu eenmaal het prettige van een vrij land. In Amsterdam rijdt altijd zo'n kerel rond op skates in alleen een reetveter. Dat is minstens zo absurd als een burka en dat wordt ook getolereerd. Wel vind ik dat er bepaalde veiligheidsissues kleven aan de de specifieke kenmerken van de burka, met name het feit dat er niets van de gezichtskenmerken te zien is. Zo zijn alle pinautomaten bijvoorbeeld voorzien van camera's waardoor oplichters opgespoord kunnen worden. Zo ook de camera's bij tankstations en juweliers om overvallers te filmen, en het cameratoezicht bij voetbalwedstrijden. Een burkaverbod voor alle functies bij overheidsinstellingen lijkt me logisch.



- Wilders met zijn plannen (en dat hij nu 9 zetels heeft)

Wilders is een opportunist en speelt in op de angst die onder veel mensen leeft voor een dominante en extremistische Islam. In plaats van te versnipperen en aandacht te besteden in zijn campagne aan alle punten van zijn partij, heeft hij er een puntje uitgelicht waarvan hij aanvoelde dat hij daar veel potentiele kiezers mee zou kunnen bereiken. Dat bleek een slimme zet. Het demoniseren door Wilders van de Islam is net zo dom als het demoniseren van de VS door de fundamentalistische haathobbits.


- Over hoofddoeken
Iedereen moet kunnen dragen wat hij of zij wil, tenzij je in dienst bent van de overheid. Persoonlijk vind ik al die religieuze kledingvoorschriften nogal lachwekkend, zeker als je beseft dat er zo'n 22 wereldgodsdiensten zijn en de kans dus 95,5% is dat je in de verkeerde outfit rondloopt.


- Van een vrije dag van een christelijke feestdag een vrije dag van een islamitische feestdag maken, dus dat we niet meer vrij zijn tijdens een christelijkfeest, maar nu juist tijdens een islamitisch feest.

Afschaffen van al die godsdienstgerelateerde vrije dagen. Iedereen krijgt evenveel vrije dagen die ze zelf kunnen invullen. Daar kan geen weldenkend mens tegen zijn en is een stuk minder discriminerend naar niet- en andersgelovigen.

Ik geloof niet in een onzichtbaar opperwezen.

gh.wille
02-12-06, 01:50
Geplaatst door Morosian
In principe vind ik dat iedereen zich moet kunnen kleden zoals hij of zij wil, dat is nu eenmaal het prettige van een vrij land. In Amsterdam rijdt altijd zo'n kerel rond op skates in alleen een reetveter. Dat is minstens zo absurd als een burka en dat wordt ook getolereerd. Wel vind ik dat er bepaalde veiligheidsissues kleven aan de de specifieke kenmerken van de burka, met name het feit dat er niets van de gezichtskenmerken te zien is. Zo zijn alle pinautomaten bijvoorbeeld voorzien van camera's waardoor oplichters opgespoord kunnen worden. Zo ook de camera's bij tankstations en juweliers om overvallers te filmen, en het cameratoezicht bij voetbalwedstrijden. Een burkaverbod voor alle functies bij overheidsinstellingen lijkt me logisch.




Wilders is een opportunist en speelt in op de angst die onder veel mensen leeft voor een dominante en extremistische Islam. In plaats van te versnipperen en aandacht te besteden in zijn campagne aan alle punten van zijn partij, heeft hij er een puntje uitgelicht waarvan hij aanvoelde dat hij daar veel potentiele kiezers mee zou kunnen bereiken. Dat bleek een slimme zet. Het demoniseren door Wilders van de Islam is net zo dom als het demoniseren van de VS door de fundamentalistische haathobbits.


Iedereen moet kunnen dragen wat hij of zij wil, tenzij je in dienst bent van de overheid. Persoonlijk vind ik al die religieuze kledingvoorschriften nogal lachwekkend, zeker als je beseft dat er zo'n 22 wereldgodsdiensten zijn en de kans dus 95,5% is dat je in de verkeerde outfit rondloopt.



Afschaffen van al die godsdienstgerelateerde vrije dagen. Iedereen krijgt evenveel vrije dagen die ze zelf kunnen invullen. Daar kan geen weldenkend mens tegen zijn en is een stuk minder discriminerend naar niet- en andersgelovigen.

Ik geloof niet in een onzichtbaar opperwezen.

Van een vrije dag van een christelijke feestdag een vrije dag van een islamitische feestdag maken, dus dat we niet meer vrij zijn tijdens een christelijkfeest, maar nu juist tijdens een islamitisch feest.

Het bovenstaande is wat de topic stelster citeerde.

Mijn mening :
De christelijke feestdagen zijn al jaren hier een begrip en of je nu christelijk bent of niet het zijn (extra vrije dagen ) als we die gaan veranderen dan kunnne we de jaar telling ook wel afschaffen en vervangen voor het geboorte jaar van Mohammed of de Chinese of Joodse jaartelling gaan gebruiken voorop gesteld dat er ( genoeg) van die bepaalde bevolkings groepen zijn .
Ik heb nog nooit gehoord dat er speciaale Joodse feestdagen waren (zelfs voor de oorlog niet toen waren er nog 600000 in Nederland) ook de Chinezen waren hier al lang voordat de eerste Moslims hiet kwamen als die allemaal hun eigen feestdagen willen hebben wat dan?

Gezien dat feit dan zou afschaffen van deze feestdagen het eerlijkst zijn ,maar net zo als ik al zei dan moet je de kalender ook veranderen !
Want of het nou leuk is of niet deze feestdagen zijn WERELDWIJD een begrip overal gelovig of niet wordt aan de KERST gedaan ( ik bezig hier expres het woord gedaan en niet gevierd .

Sallahddin
02-12-06, 20:55
Geplaatst door KussLaura
Ik moet op school voor Levensbeschouwing een soort werkstuk maken (zit in 3VWO). Het onderwerp is moslim jongeren in Nederland en de bedoeling is eigenlijk dat je een soort tijdschrift maakt met verschillende rubrieken. Ik heb de rubriek 'nieuws in het binnenland' gekregen en moet dus iets uit 't nieuws over moslims/islam zoeken en kijken hoe de moslimjongeren in Nederland daar op reageren/zich aanpassen/zich ertegen verzetten/enzovoorts..
Mijn vraag aan jullie is dus wat jou mening is. (Zet er alsjeblieft even bij als je islamitisch bent). Het nieuws wat ik al had gevonden was bijvoorbeeld:
- Het burkaverbod
- Wilders met zijn plannen (en dat hij nu 9 zetels heeft)
- Over hoofddoeken
- Van een vrije dag van een christelijke feestdag een vrije dag van een islamitische feestdag maken, dus dat we niet meer vrij zijn tijdens een christelijkfeest, maar nu juist tijdens een islamitisch feest.
- Iets wat je zelf nog bedacht hebt? (Nieuws over moslims/islam)

Ik zou 't echt fijn vinden als je je mening even geeft.
In ieder geval alvast heel erg bedankt!

Tja...je bent op de "goeie" adres hier : pittig & gek forum met veel ego-strippers , "weirdo's",debielen, gefrustreerden , Don Quichotten (die vechten tegen windmolens en imaginaire vijanden ...) ...en toch ook nog "a few decent & normal" ladies & gents, vermoed ik (ik kan het fout hebben!) ... :lole:

Wat betreft de onderwerpen die je bovenvermeldt ,kan je gewoon de archief van verleden discussies bekijken ,je zult er zeker van schrikken: veel leesplezier !

Voordat je maroc.nl in gaat ,moet je je "immuun" maken & "vaccineren" tegen bepaalde mentale "ziektes", anders raak je snel geinfecteerd :lole: , veel geduld hebben .....maar toch de moeite waard soms ....humoristish ook wel......:maroc.nl is 1 groot laboratoria , psychiatrish inrichting ,....leerschool , "punching ball" ...

Burka verbod?: een "none issue" , niet ééns Islamitish!

Wilders : Machiavellistish politici die handig inspeelt op de angsten van NLers en wel wat betreft de moslims , voor politiekedoeleinden (opportunnist & arrivist !): mentaal prostitutie & masturbatie, excusez_ le mot, van die tweede hands & rangs nieuwe Pimmetje !


P.S.: vermijd main-stream media zo veel mogelijk ...veel succes!

Ik ben wel moslim!