PDA

Bekijk Volledige Versie : De opmars van jonge, radicale moslima's



Orakel
02-12-06, 19:14
De opmars van jonge, radicale moslima's

Uitzending, zaterdag 2 december, ca. 21.05 uur op Nederland 2, live vanuit Felix Meritis in Amsterdam.

In Rondom 10 het verhaal van de eerste jonge Nederlandse moslima die in het buitenland vastzit op beschuldiging van betrokkenheid bij ‘voorbereidende terroristische handelingen’. Ze is een van de, naar schatting, tientallen Nederlandse moslima’s die in de ban zijn geraakt van radicaal, islamitisch gedachtegoed. Ze hullen zich veelal in Boerka’s, publiceren uiterst radicale teksten op internet, trouwen met ‘Jihad-strijders’ en zien de aanslagen plegende ’Zwarte Weduwes’ in Tsjetsjenië als hun grote voorbeeld.

Ook de 23-jarige Soumaya S. behoort tot deze groeiende groep jonge, radicale moslima’s. Soumaya S. werd vrijdag 1 december verdoordeeld tot drie jaar gevangenisstraf. Volgens justitie was ze ‘ideologisch rijp’ voor het plegen van aanslagen. Hoe kan het dat vaak jonge, moderne vrouwen zo radicaliseren? En hoe gevaarlijk is de opmars van deze moslima’s?

Te gast onder anderen: de advocaat van de vastzittende moslima, mensen uit haar omgeving, Volkskrant-journalisten Janny Groen en Annieke Kranenberg, auteurs van het boek ‘Strijdsters van Allah’, internetdeskundige Albert Benschop en de Belgische journaliste Hind Fraihi.

jan-pieter
02-12-06, 20:27
Wat zijn dat toch voor gefrustreerde idioten? Die griezel ie in het buitenland vast zit moeten ze om te beginnen NOOIT meer Nederland binnenlaten.

Sallahddin
02-12-06, 21:02
Geplaatst door jan-pieter
Wat zijn dat toch voor gefrustreerde idioten? Die griezel ie in het buitenland vast zit moeten ze om te beginnen NOOIT meer Nederland binnenlaten.


Eerst naar die uitzending kijken ,dan pas een oordeel vellen ,goed?

Sallahddin
02-12-06, 21:13
Geplaatst door Orakel
De opmars van jonge, radicale moslima's

Uitzending, zaterdag 2 december, ca. 21.05 uur op Nederland 2, live vanuit Felix Meritis in Amsterdam.

In Rondom 10 het verhaal van de eerste jonge Nederlandse moslima die in het buitenland vastzit op beschuldiging van betrokkenheid bij ‘voorbereidende terroristische handelingen’. Ze is een van de, naar schatting, tientallen Nederlandse moslima’s die in de ban zijn geraakt van radicaal, islamitisch gedachtegoed. Ze hullen zich veelal in Boerka’s, publiceren uiterst radicale teksten op internet, trouwen met ‘Jihad-strijders’ en zien de aanslagen plegende ’Zwarte Weduwes’ in Tsjetsjenië als hun grote voorbeeld.

Ook de 23-jarige Soumaya S. behoort tot deze groeiende groep jonge, radicale moslima’s. Soumaya S. werd vrijdag 1 december verdoordeeld tot drie jaar gevangenisstraf. Volgens justitie was ze ‘ideologisch rijp’ voor het plegen van aanslagen. Hoe kan het dat vaak jonge, moderne vrouwen zo radicaliseren? En hoe gevaarlijk is de opmars van deze moslima’s?

Te gast onder anderen: de advocaat van de vastzittende moslima, mensen uit haar omgeving, Volkskrant-journalisten Janny Groen en Annieke Kranenberg, auteurs van het boek ‘Strijdsters van Allah’, internetdeskundige Albert Benschop en de Belgische journaliste Hind Fraihi.

Die verhaal van NLse radicale moslima's die zich veelal in ...burka's
(wat toepasselijk en zeer actueel!: een slimme manier om de verloren link tussen burka's & ...terrorisme te leggen om die verbod te rechtvaardigen en kracht bij te zetten: P.S.: ik ben wel voor die verbod : burka is een cultureel "uitvinding" en die heeft niets met de Islam te maken! )....hullen zit me wel dwars en lijkt me wel verdacht !

Hoe kan je eigenlijk iemand "ideologish rijp" VERKLAREN ,voor het plegen van aanslagen, "wetenschappelijk " gezien ???...leg het's uit voor mij !

P.S.: ik ben wel benieuwd naar die uitzending!

mulan
03-12-06, 12:06
Geplaatst door jan-pieter
Wat zijn dat toch voor gefrustreerde idioten? Die griezel ie in het buitenland vast zit moeten ze om te beginnen NOOIT meer Nederland binnenlaten.

Duidelijk dat jij ons hier meer over kunt vertellen. Hoe is het om een gefrustreerde idioot te zijn en hoe is het zover gekomen Jan-Pieter?

Morosian
03-12-06, 12:44
Geplaatst door Sallahddin
Eerst naar die uitzending kijken ,dan pas een oordeel vellen ,goed?

Ik heb hier juist altijd begrepen dat we vooral niet moeten luisteren naar wat de Westerse, door de Amerikanen gedomineerde anti-islamitische media te melden heeft - allemaal leugens om de Islam zwart te maken of iets van die strekking. Verwarrend allemaal.