PDA

Bekijk Volledige Versie : Vrouw veroordeeld voor huisslavinnetje



Mark
03-12-06, 12:07
Vrouw veroordeeld voor huisslavinnetje

Gepost door Daan (DaanA) - Bron: Algemeen Dagblad
Gepubliceerd: zondag 3 december 2006 @ 10:49
Er zijn weinig mensen die met veel plezier dagelijks het huishouden doen. Een gezin uit IJsselmonde had daar iets op gevonden: de vrouw des huizes liet haar twaalfjarige nichtje uit Marokko overkomen en zette haar in om het huishouden te doen, brood te smeren voor de kinderen en de jongste kinderen naar school te brengen. De vrouw is afgelopen vrijdag veroordeeld voor mensensmokkel, kinderhandel en het misbruik maken van de kwetsbare positie van het meisje. Ze kreeg de geëiste straf van 197 dagen opgelegd, waarvan 90 dagen voorwaardelijk.

De vrouw had de ouders van haar nichtje overtuigd om haar af te staan, door hun te beloven dat ze in Nederland naar school zou mogen. Om het meisje naar Nederland te halen, werd ze kaalgeschoren. Op het paspoort van een van de zonen uit het gezin kon ze vervolgens de grens over. Justitie vermoedt overigens dat ze door de Marokkaanse douane geholpen werd.

De kinderen uit het gezin waren niet blij dat het slavinnetje inmiddels bevrijd is. Ze riepen: "Moeten we nu weer zelf ons eten klaarmaken?"

De politie kwam de zaak op het spoor na tips van omwonenden. In huis werd ook nog een illegale vrouw aangetroffen. Volgens kennissen had het gezin op dezelfde manier nog veel meer kinderen naar Nederland gehaald en bij gezinnen als dienstbode ondergebracht. In het huis werden door de politie ook valse paspoorten en een grote hoeveelheid geld aangetroffen.

Mark
03-12-06, 12:08
je eigen brood smeren zuigt

M-FLeX
03-12-06, 15:08
Geplaatst door Mark
je eigen brood smeren zuigt
:hihi: Fo sho!

Oproep aan alle M.nl-leden:
Wie heeft er een nichtje in Marokko voor mij? :zozo:

Flupke.
03-12-06, 16:16
Bij Marokkanen komen Doornroosje verhaaltjes nooit voor.Bij Marokkanen krijg je een doorn in het oog een sterf je!

appieman
03-12-06, 17:04
Te lage straf if ya ask me!

Mark
03-12-06, 17:15
Geplaatst door Flupke.
Bij Marokkanen komen Doornroosje verhaaltjes nooit voor.Bij Marokkanen krijg je een doorn in het oog een sterf je!

met 1 oog zou ze nog steeds voor me kunnen afwassen!

barfly
03-12-06, 20:39
Maar? Ze had zelf toch ook kinderen?

Mark
03-12-06, 21:08
Geplaatst door barfly
Maar? Ze had zelf toch ook kinderen?

misschien voor de organen kweek?

Qaiys
03-12-06, 21:32
Mark heb je dit nu geplaats omdat je om het meisje geeft en vindt dat het niet kan of is dit een goede gelegenheid voor je om je sukkelhumor (voor de zoveelste keer) er op te botvieren?

Mark
03-12-06, 21:42
Geplaatst door Qaiys
Mark heb je dit nu geplaats omdat je om het meisje geeft en vindt dat het niet kan of is dit een goede gelegenheid voor je om je sukkelhumor (voor de zoveelste keer) er op te botvieren?

beide, ik multi-task.

Qaiys
03-12-06, 21:49
Geplaatst door Mark
beide, ik multi-task.

Heel volwassen. :duim:

Mark
03-12-06, 21:50
Geplaatst door Qaiys
Heel volwassen. :duim:

dank u

wat vind je zelf van het bericht?

M-FLeX
04-12-06, 00:22
Mark = humor! :lole:

Dolle Fatima
04-12-06, 09:21
Gelukkig dat die vrouw gepakt is. Schandalig zeg, je eigen familie zoiets aandoen.

Carin de Rooy
04-12-06, 10:28
Geplaatst door Dolle Fatima
Gelukkig dat die vrouw gepakt is. Schandalig zeg, je eigen familie zoiets aandoen.

Familie?

Zoiets doe je niemand aan, familie of geen familie.

observer
05-12-06, 08:23
Geplaatst door Carin de Rooy
Familie?

Zoiets doe je niemand aan, familie of geen familie. om de simpele reden die ons doet verschillen van dieren: omdat we het kunnen