PDA

Bekijk Volledige Versie : Onderzoek naar uitspraken PVV-Kamerlid



Mark
08-12-06, 11:56
Onderzoek naar uitspraken PVV-Kamerlid

Gepost door Rob (R@b) - Bron: Dagblad de Limburger
Gepubliceerd: vrijdag 8 december 2006 @ 11:12
Justitie gaat onderzoeken of bepaalde uitspraken van Partij voor de Vrijheid-Kamerlid Dion Graus wel door de beugel kunnen. Dat heeft het openbaar ministerie (OM) in Maastricht gisteren laten weten.

Het gaat om uitlatingen die Graus deed in een live-uitzending van de Limburgse omroep L1 op de avond van de verkiezingen. Graus zei toen: ''Nu al zijn er in Heerlen wijken waar je niet meer veilig kunt lopen, waar politiewagens in brand worden gestoken door bepaalde bevolkingsgroepen die onze democratie niet accepteren, die ons geloof niet accepteren en die onze vrouwen hoeren noemen. Die mensen gaan wij kei- en keihard aanpakken en geloof me; dat gaat gebeuren.'' De PVV-volksvertegenwoordiger deed die uitspraak op een vraag waarom het noodzakelijk is om de grenzen voor bepaalde niet-Westerse allochtonen voor minstens 5 jaar te sluiten.

Het OM bekijkt of deze uitspraken in juridische zin zijn toegestaan. Mocht het OM Graus schuldig achten aan discriminerende uitspraken, dan riskeert het Kamerlid, volgens artikel 137d van het wetboek van strafrecht, een maximale gevangenisstraf van 12 maanden.

Het PVV-Kamerlid laat in een reactie weten zich van geen kwaad bewust te zijn en dat hij niets discriminerends heeft gezegd. ''Ik neem niets terug. Ik heb gezegd wat ik heb gezegd.''

Morosian
08-12-06, 12:25
Als het waar is wat Graus zegt, dan begrijp ik de ophef eerlijk gezegd niet.

ZlaTov
08-12-06, 12:51
''Nu al zijn er in Heerlen wijken waar je niet meer veilig kunt lopen, waar politiewagens in brand worden gestoken door bepaalde bevolkingsgroepen die


onze democratie niet accepteren

Welk democtratie, als een vrouw zich niet mag kleden zoals zij wil?


die ons geloof niet accepteren

En hoe zit het met de Islaam dat niet wordt geaccepteerd?


en die onze vrouwen hoeren noemen.

Islamitsche vrouwen worden ook voor alles en nog wat uitgemaakt.

Elien
08-12-06, 13:43
welke democratie? ze geven zelf maar vaak genoeg aan dat de islam geen plek heeft in deze samenleving, waar is die zogenaamde vrijheid dan?

Morosian
08-12-06, 14:36
Geplaatst door ZlaTov
Welk democtratie, als een vrouw zich niet mag kleden zoals zij wil?

Je mag als vrouw dragen wat je wilt, zolang het niet aanstootgevend is of gezichtsbedekkend. Het dragen van een integraalhelm als je niet op de motor zit is ook verboden, evenals het dragen van een bivakmuts. Hoor je die laatste twee groepen ook zo klagen?


En hoe zit het met de Islaam dat niet wordt geaccepteerd?

Kun je even aangeven waar in de Nederlandse wet staat dat de Islam niet wordt geaccepteerd? En hoe het kan dat er een miljoen moslims in dit land wonen?


Islamitsche vrouwen worden ook voor alles en nog wat uitgemaakt.

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Morosian
08-12-06, 14:40
Geplaatst door Elien
welke democratie? ze geven zelf maar vaak genoeg aan dat de islam geen plek heeft in deze samenleving, waar is die zogenaamde vrijheid dan?

Democratie en vrijheid hebben niet per definitie iets met elkaar te maken. Ik kan mij herinneren dat er in Algerije democratische verkiezingen waren waar een partij aan meedeed die als ze aan de macht zou komen de democratie meteen zou afschaffen. Je democratische recht gebruiken om de macht bij een specifieke groepering te krijgen en te houden.

Verder heeft de PVV nooit gezegd dat de Islam geen plek heeft in deze samenleving, maar dat er nu wel genoeg Islam in Nederland is. Dat is ook een domme opmerking, maar wezenlijk anders.

Witte78
08-12-06, 14:46
Geplaatst door ZlaTov
Welk democtratie, als een vrouw zich niet mag kleden zoals zij wil?

Je kan in nederland bijna alles doen zolang je andere er niet mee lastig valt. En als de samenleving democratisch bepaald dat iets lastig is, dan is het ook democratisch om dit te verbieden.

Of vind jij dat democratie gelijk staat aan dat iedereen maar kan doen en laten wat hij of zij wil?



En hoe zit het met de Islaam dat niet wordt geaccepteerd?

Islamitsche vrouwen worden ook voor alles en nog wat uitgemaakt.

"Maar zij doen het ook" is geen rechtvaardiging voor je eigen wandaden.

mulan
08-12-06, 15:02
Heerlen zit vol met white trash dus dat compenseert elkaar wel. Maar los daarvan...zijn omschrijvingen komen niet eens overeen met de ergste ghetto van de VS. Waar is the good old hatred gebleven...gewoon zeggen ik moet die gasten niet. Ze zijn anders. Klaar. In plaats daarvan gaan dat soort sukkels nu praten over grote fictionele situaties om hun punt te beargumenteren.

Plutocraat
08-12-06, 20:15
Geen poot om op te staan: Graus heeft niet gegeneraliseerd; "groepen" is een ruim begrip.

Als meneer Graus specifiek de marokkanen als groep had genoemd was het een ander verhaal.

Je kan ook de term groep gebruiken voor dàt stelletje uitschot dat niet representatief is voor de etnische groep waarvan zij deel uitmaken.

Wizdom
09-12-06, 15:50
Geplaatst door Plutocraat
Geen poot om op te staan: Graus heeft niet gegeneraliseerd; "groepen" is een ruim begrip.

Als meneer Graus specifiek de marokkanen als groep had genoemd was het een ander verhaal.

Je kan ook de term groep gebruiken voor dàt stelletje uitschot dat niet representatief is voor de etnische groep waarvan zij deel uitmaken.

Iedereen weet dondersgoed wat PVVers (Partij Van Verdoemenis) bedoelen...

super ick
09-12-06, 16:06
Geplaatst door Wizdom
Iedereen weet dondersgoed wat PVVers (Partij Van Verdoemenis) bedoelen...

Inderdaad zij doelen op het tuig dat straten onveilig maakt. Buurten onleefbaar.
Toch krijgt dit tuig het voor elkaar dat mensen om de hete brij heen gaan draaien. Bang om het beestje bij de naam te noemen.

Hetzelfde verhaal gaat ook op voor voetbalsupporters. Ook tuig. En ook een kulverhaal: Ja het is een kleine groep die het verpest voor de goeden en we weten wie ze zijn. DOE ER DAN GODVERDOMME EENS WAT AAN!
Niet 1500 relschoppers uiteen jagen en er 5 arresteren. Om je kapot te schamen.
Omsingelen die handel met zoveel agenten als nodig zijn. Arresteren en straffen.
Het maakt mij dan geen flikker uit of ze geel, zwart, bruin of wit zijn. Tuig = tuig.

Witte78
09-12-06, 16:23
Geplaatst door super ick
Inderdaad zij doelen op het tuig dat straten onveilig maakt. Buurten onleefbaar.
Toch krijgt dit tuig het voor elkaar dat mensen om de hete brij heen gaan draaien. Bang om het beestje bij de naam te noemen.

Hetzelfde verhaal gaat ook op voor voetbalsupporters. Ook tuig. En ook een kulverhaal: Ja het is een kleine groep die het verpest voor de goeden en we weten wie ze zijn. DOE ER DAN GODVERDOMME EENS WAT AAN!
Niet 1500 relschoppers uiteen jagen en er 5 arresteren. Om je kapot te schamen.
Omsingelen die handel met zoveel agenten als nodig zijn. Arresteren en straffen.
Het maakt mij dan geen flikker uit of ze geel, zwart, bruin of wit zijn. Tuig = tuig.

Nu maakt je dezelfde fout als waarvan wizdom die PVV gast beschuldigd.

Het gros van de voetbalsupporters is helemaal geen tuig, het gaat juist om die kleine groep hooligans. Wat dat betreft is het wel belangrijk het beestje bij de juiste naam te benoemen. En ik kan in the uitspraken van dat pvv kamerlid geen fouten vinden. Dat menig mensen er wel allemaal andere dingen in zien, komt gewoon door de slachtoffer rol waar ze in zitten. Dat vertroebeld iemands mening.

Plutocraat
09-12-06, 17:21
Geplaatst door Wizdom
Iedereen weet dondersgoed wat PVVers (Partij Van Verdoemenis) bedoelen...

Velen leggen zijn woorden bewust verkeerd uit. Ik snap hem wel want met het zelfreinigend vermogen van de moslimwereld is het niet altijd geweldig gesteld, dan knappen buitenstaanders de rotzooi wel op

Wizdom
09-12-06, 17:24
Geplaatst door Plutocraat
Velen leggen zijn woorden bewust verkeerd uit. Ik snap hem wel want met het zelfreinigend vermogen van de moslimwereld is het niet altijd geweldig gesteld, dan knappen buitenstaanders de rotzooi wel op

Hoe je het went of keert... PVVers zijn wat mij betreft NEO-NAZIS in een nieuw jasje...

Witte78
09-12-06, 17:47
Geplaatst door Wizdom
Hoe je het went of keert... PVVers zijn wat mij betreft NEO-NAZIS in een nieuw jasje...

Het gebrek van het vermogen om van standpunt te veranderen, is ook typerend voor gelovige mensen ;)

Wizdom
09-12-06, 17:53
Geplaatst door Witte78
Het gebrek van het vermogen om van standpunt te veranderen, is ook typerend voor gelovige mensen ;)

Gelovige mensen zijn nu eenmaal geen draaikonten....

fransjan
09-12-06, 17:58
Geplaatst door Wizdom
Gelovige mensen zijn nu eenmaal geen draaikonten....
Sommige ongelovigen zijn ook zeer vasthoudend in hun ongeloof.

Wizdom
09-12-06, 17:59
Geplaatst door fransjan
Sommige ongelovigen zijn ook zeer vasthoudend in hun ongeloof.

Dat zijn principiele ongelovigen... Hebben we toch meer gemeen dan je denkt...

Witte78
09-12-06, 18:17
Geplaatst door Wizdom
Dat zijn principiele ongelovigen... Hebben we toch meer gemeen dan je denkt...

Klopt, koppige mensen komen overal voor.

Er is trouwens niks verkeerd aan het wijzigen van je standpunt wanneer er nieuwe informatie beschikbaar komt. Dat heet niet draaikonten, maar dat heet gewoon redeneren.

fransjan
09-12-06, 18:34
UPDATE: Uitlatingen niet strafbaar.

Met de uitspraken van Partij voor de Vrijheid-Kamerlid Dion Graus waarnaar het Limburgse Openbaar Ministerie onderzoek deed, is in juridische zin niets mis (ze zijn niet discriminerend). Het PVV Kamerlid zal dan ook niet worden vervolgd.

bron http://frontpage.fok.nl/nieuws/71281

Plutocraat
09-12-06, 18:59
Geplaatst door Wizdom
Hoe je het went of keert... PVVers zijn wat mij betreft NEO-NAZIS in een nieuw jasje...

Ja, hebben ze al vernietigingskampen gebouwd en rollend materieel aangekocht?

Wat een grote woorden, wat een blablabla.

Wizdom
09-12-06, 19:26
Geplaatst door Plutocraat
Ja, hebben ze al vernietigingskampen gebouwd en rollend materieel aangekocht?

Wat een grote woorden, wat een blablabla.

Het begint altijd met intolerant geblaat.... Daarna komen de pesterijen en vervolgens begint het wapen gekletter en voor je het weet staat de WERELD in BRAND...

Alles en IEDEREEN gaat dit KEER MEE!

Plutocraat
09-12-06, 19:35
Geplaatst door Wizdom
Het begint altijd met intolerant geblaat.... Daarna komen de pesterijen en vervolgens begint het wapen gekletter en voor je het weet staat de WERELD in BRAND...

Alles en IEDEREEN gaat dit KEER MEE!

Ach, er zijn zoveel intolerante moslims in deze wereld maar ik slaap er geen minuut minder om.

ronald
09-12-06, 19:42
Geplaatst door Wizdom
Het begint altijd met intolerant geblaat.... Daarna komen de pesterijen en vervolgens begint het wapen gekletter en voor je het weet staat de WERELD in BRAND...

Alles en IEDEREEN gaat dit KEER MEE!



Intolerant geblaat is al lang gaande en wel van de vermeende minderheden:"Laat ons doen wat wij willen", anders zijn jullie intolerant, discriminerend, demoniserend enz. Wie eiste hier in eerste instantie eigenlijk de wet op? Intolerante minderheden met veel zelfmedelijden. Worden zij door die wet de les gelezen dan is het dubbelop feest. Zo houdt een minderheid de meerderheid in haar zielige klauwen stevig vast.
De onbenul zelve om hier over neonazi's te spreken. Je creëert zo wel natuurlijk een vijandiger tegenstander die je zelfgecreëerde discriminatoire positie probeert te bevestigen.
Kijk eens werkelijk naar de problemen en probeer daar eens iets aan te doen.

Wizdom
09-12-06, 19:46
Geplaatst door ronald
Intolerant geblaat is al lang gaande en wel van de vermeende minderheden:"Laat ons doen wat zij willen", anders zijn jullie intolerant, discriminerend, demoniserend enz. Wie eiste hier in eerste instantie eigenlijk de wet op? Intolerante minderheden met veel zelfmedelijden. Worden zij door die wet de les gelezen dan is het dubbelop feest. Zo houdt een minderheid de meerderheid in haar zielige klauwen stevig vast.
De onbenul zelve om hier over neonazi's te spreken. Je creëert zo wel natuurlijk een vijandiger tegenstander die je zelfgecreëerde discriminatoire positie probeert te bevestigen.
Kijk eens werkelijk naar de problemen en probeer daar eens iets aan te doen.

Intolerantie nazi's kunnen me wat! Een minderheid die de meerderheid de les voor gaat lezen... Gaan we nu zielig doen? Wie leest er nu wie de les voor en waarom?

Wizdom
09-12-06, 19:48
Geplaatst door ronald
Intolerant geblaat is al lang gaande en wel van de vermeende minderheden:"Laat ons doen wat zij willen", anders zijn jullie intolerant, discriminerend, demoniserend enz. Wie eiste hier in eerste instantie eigenlijk de wet op? Intolerante minderheden met veel zelfmedelijden. Worden zij door die wet de les gelezen dan is het dubbelop feest. Zo houdt een minderheid de meerderheid in haar zielige klauwen stevig vast.
De onbenul zelve om hier over neonazi's te spreken. Je creëert zo wel natuurlijk een vijandiger tegenstander die je zelfgecreëerde discriminatoire positie probeert te bevestigen.
Kijk eens werkelijk naar de problemen en probeer daar eens iets aan te doen.

Als iemand je GODSDIENST aanvalt is dat een Fascist en een Intolerantie NAZI... Lees de geschiedens boeken maar na... Hitler deed niet anders...

ronald
09-12-06, 19:51
Geplaatst door Wizdom
Intolerantie nazi's kunnen me wat! Een minderheid die de meerderheid de les voor gaat lezen... Gaan we nu zielig doen? Wie leest er nu wie de les voor en waarom?


Nog erger...ze worden al nazi's.
Quasi onnozel doen is ook een strategie.

super ick
10-12-06, 00:32
Geplaatst door Elien
welke democratie? ze geven zelf maar vaak genoeg aan dat de islam geen plek heeft in deze samenleving, waar is die zogenaamde vrijheid dan?
Wat is dat nou voor gelul? De moskeeen schieten als paddestoelen uit de grond.
Of doel je op het feit dat je hier niet onherkenbaar in het openbaar mag lopen?

Plutocraat
10-12-06, 09:12
Geplaatst door super ick
Wat is dat nou voor gelul? De moskeeen schieten als paddestoelen uit de grond.
Of doel je op het feit dat je hier niet onherkenbaar in het openbaar mag lopen?

Precies, het is weer het oeverloze gelul van iemand die graag slachtoffer speelt. Als je even met zo'n persoon in discussie gaat, haalt hij Adolf Hitler erbij en plaatst die in de huidige situatie. Ik luister al jaren niet meer naar dat geblaat.

Wizdom
10-12-06, 14:48
Geplaatst door Plutocraat
Precies, het is weer het oeverloze gelul van iemand die graag slachtoffer speelt. Als je even met zo'n persoon in discussie gaat, haalt hij Adolf Hitler erbij en plaatst die in de huidige situatie. Ik luister al jaren niet meer naar dat geblaat.

Mag ik je effe tippe voor een goede smoes naderhand....

"Wir haben es nicht gewusst".... Sssst tegen niemand vertellen...

ibnu
10-12-06, 16:19
Geplaatst door Mark
Onderzoek naar uitspraken PVV-Kamerlid

Gepost door Rob (R@b) - Bron: Dagblad de Limburger
Gepubliceerd: vrijdag 8 december 2006 @ 11:12
Justitie gaat onderzoeken of bepaalde uitspraken van Partij voor de Vrijheid-Kamerlid Dion Graus wel door de beugel kunnen. Dat heeft het openbaar ministerie (OM) in Maastricht gisteren laten weten.

Het gaat om uitlatingen die Graus deed in een live-uitzending van de Limburgse omroep L1 op de avond van de verkiezingen. Graus zei toen: ''Nu al zijn er in Heerlen wijken waar je niet meer veilig kunt lopen, waar politiewagens in brand worden gestoken door bepaalde bevolkingsgroepen die onze democratie niet accepteren, die ons geloof niet accepteren en die onze vrouwen hoeren noemen. Die mensen gaan wij kei- en keihard aanpakken en geloof me; dat gaat gebeuren.'' De PVV-volksvertegenwoordiger deed die uitspraak op een vraag waarom het noodzakelijk is om de grenzen voor bepaalde niet-Westerse allochtonen voor minstens 5 jaar te sluiten.

Het OM bekijkt of deze uitspraken in juridische zin zijn toegestaan. Mocht het OM Graus schuldig achten aan discriminerende uitspraken, dan riskeert het Kamerlid, volgens artikel 137d van het wetboek van strafrecht, een maximale gevangenisstraf van 12 maanden.

Het PVV-Kamerlid laat in een reactie weten zich van geen kwaad bewust te zijn en dat hij niets discriminerends heeft gezegd. ''Ik neem niets terug. Ik heb gezegd wat ik heb gezegd.''

Wat zullen allochtonen een warm gevoel krijgen in Nederland door dit soort uitspraken. Hen wordt echt het gevoel gegeven dat er niet wordt gepolariseerd, dat ze er ook bij horen, en dat er niets mis is met de islam, en dat er iemand klaar staat de erbarmelijke situatie van sommigen op te lossen!

We kunnen weer vooruit in Nederland !!

Aaarrggghh... waanzin !!

Wat een walgelijke mensen zijn dat zeg bah !

super ick
10-12-06, 21:16
Geplaatst door ibnu
Wat zullen allochtonen een warm gevoel krijgen in Nederland door dit soort uitspraken. Hen wordt echt het gevoel gegeven dat er niet wordt gepolariseerd, dat ze er ook bij horen, en dat er niets mis is met de islam, en dat er iemand klaar staat de erbarmelijke situatie van sommigen op te lossen!

We kunnen weer vooruit in Nederland !!

Aaarrggghh... waanzin !!

Wat een walgelijke mensen zijn dat zeg bah !

Even voor de goede orde. Dit de letterlijke tekst:

''Nu al zijn er in Heerlen wijken waar je niet meer veilig kunt lopen, waar politiewagens in brand worden gestoken door bepaalde bevolkingsgroepen die onze democratie niet accepteren, die ons geloof niet accepteren en die onze vrouwen hoeren noemen. Die mensen gaan wij kei- en keihard aanpakken en geloof me; dat gaat gebeuren.''

Kan je mij vertellen waarom je met je godsdient op de proppen komt? In welk deel van de uitlatingen herken jij je godsdienst dan? Kan je dat aangeven?

Plutocraat
10-12-06, 21:18
Geplaatst door super ick
Even voor de goede orde. Dit de letterlijke tekst:

''Nu al zijn er in Heerlen wijken waar je niet meer veilig kunt lopen, waar politiewagens in brand worden gestoken door bepaalde bevolkingsgroepen die onze democratie niet accepteren, die ons geloof niet accepteren en die onze vrouwen hoeren noemen. Die mensen gaan wij kei- en keihard aanpakken en geloof me; dat gaat gebeuren.''

Kan je mij vertellen waarom je met je godsdient op de proppen komt? In welk deel van de uitlatingen herken jij je godsdienst dan? Kan je dat aangeven?

Het zijn slechts vooroordelen.

super ick
10-12-06, 21:53
Geplaatst door Plutocraat
Het zijn slechts vooroordelen.

O maar die kan je toch met een goede discussie wel weg nemen? Behalve als je er 'heilig' in blijft geloven.............

ronald
10-12-06, 22:08
Geplaatst door Wizdom
Als iemand je GODSDIENST aanvalt is dat een Fascist en een Intolerantie NAZI... Lees de geschiedens boeken maar na... Hitler deed niet anders...


Moet jij zo nodig zeggen...Bravo :lole:

ibnu
11-12-06, 18:23
Geplaatst door super ick
Even voor de goede orde. Dit de letterlijke tekst:

''Nu al zijn er in Heerlen wijken waar je niet meer veilig kunt lopen, waar politiewagens in brand worden gestoken door bepaalde bevolkingsgroepen die onze democratie niet accepteren, die ons geloof niet accepteren en die onze vrouwen hoeren noemen. Die mensen gaan wij kei- en keihard aanpakken en geloof me; dat gaat gebeuren.''

Kan je mij vertellen waarom je met je godsdient op de proppen komt? In welk deel van de uitlatingen herken jij je godsdienst dan? Kan je dat aangeven?

Quote:
De PVV-volksvertegenwoordiger deed die uitspraak op een vraag waarom het noodzakelijk is om de grenzen voor bepaalde niet-Westerse allochtonen voor minstens 5 jaar te sluiten.

super ick
12-12-06, 12:59
Geplaatst door ibnu
Quote:
De PVV-volksvertegenwoordiger deed die uitspraak op een vraag waarom het noodzakelijk is om de grenzen voor bepaalde niet-Westerse allochtonen voor minstens 5 jaar te sluiten.

Oke het zijn nitwits die op onderbuikgevoelens proberen in te spelen. Die moeten goed in de gaten gehouden en waar nodig ontmaskerd worden.

Wat zou er gebeuren als de grenzen helemaal open zouden zijn op dat gebied?
Denk je dat dat een verrijking op gaat opleveren? En welke stroom zou dan het grootst zijn? Importbruiden? Gezinshereniging? Ik heb eigenlijk geen idee, ik reageerde op jou reaktie mbt Islam, waarvan ik dacht dat jij die onbewust koppelde genoemde problemen.

Morosian
12-12-06, 13:03
Geplaatst door Wizdom
Als iemand je GODSDIENST aanvalt is dat een Fascist en een Intolerantie NAZI... Lees de geschiedens boeken maar na... Hitler deed niet anders...

Vermakelijk kinderlijke logica, waarvoor dank.

Overigens had Hitler ook een hekel aan joden, net als veel prikkers op dit forum. Ik neem aan dat ik die met diezelfde logica voortaan ook onder de Nazis mag scharen?

super ick
12-12-06, 13:19
Geplaatst door Morosian
Vermakelijk kinderlijke logica, waarvoor dank.

Overigens had Hitler ook een hekel aan joden, net als veel prikkers op dit forum. Ik neem aan dat ik die met diezelfde logica voortaan ook onder de Nazis mag scharen?

Zet dat eens in perspectief met de uitspraken van de president van Iran. Die zegt omonwonden dat hij Israel van de kaart wil vegen.
Andersom zou dat grote consternatie en veroordeling opleveren, ook van de bondgenoten.
Welk moslimland heeft afstand genomen van dit plan tot genocide?
Ook hier lees ik veel trotse reacties.

Als Israel die bedreiging serieus neemt rest er niets anders dan te voorkomen dat Iran over kernwapens beschikt.
Zo vraag je bijna om een bombardement.
Wat is hier in godsnaam het nut van?
Als je een ander echt naar het leven wilt staan kan je ook niet 'piepen' als diegene je een slag voor is.
Ik weet nu al wie straks weer eens de dupe is. Het letterlijke kind van de rekening en waarschijnlijk veel moeders.
Ik vraag mij af of de bevolking van Iran zelf wel op de hoogte van het gevaarlijke spelletje dat de president over hun ruggen speelt. Volgens mij is de man op de straat in Iran daar helemaal niet zo mee bezig.