PDA

Bekijk Volledige Versie : Taliban executeert "verlichte" familie



Plutocraat
09-12-06, 21:16
Volkskrant

Strijders van de Taliban hebben in een Afghaanse provincie acht mensen van één familie standrechtelijk geëxecuteerd : vader, moeder, twee dochters (8 en 4 jaar ) , zoon (2 jaar), twee tantes en een oma.
Andere bronnen spreken over alleen de moord op het gezin, weer andere bronnen over nog meer slachtoffers.

In elk geval zou de als vooruitstrevend bekend staande familie gewaarschuwd zijn door de Taliban omdat de moeder en een tante als onderwijzeres werkten; de Taliban eiste dat zij als vrouw onmiddellijk zouden stoppen met werken.

Toen de vrouwen na enkele dagen nog steeds aan het werk bleken, werd de in één huis wonende familie 's nachts bezocht door gemaskerde Taliban.

Onder het uitspreken van Koran-teksten werd de familie uit bed gehaald en naar het erf gebracht alwaar zij werden geboeid en vervolgens één voor één met een nekschot geëxecuteerd.

Er zouden dorpelingen getuige zijn, maar die durfden niets te doen uit angst voor hun eigen leven.

Plutocraat
09-12-06, 21:16
En wij maar zeiken over een "opbouwmissie" en of dat niet teveel een "vechtmissie" wordt. Wat doen we daar nog in dat achterlijke land? :duivel:

gh.wille
10-12-06, 02:23
Geplaatst door Plutocraat
En wij maar zeiken over een "opbouwmissie" en of dat niet teveel een "vechtmissie" wordt. Wat doen we daar nog in dat achterlijke land? :duivel:

Heb ik ook al eens gezegd !
Het is verschrikkelijk maar deze mensen (Taliban)leven gewoon nog in de middel eeuwen !
Dit is onbegonnen werk je kunt niet 500 jaar ff overbruggen .

:droef:

Hassan_B
11-12-06, 03:52
En we mogen gewoon aanenemen dat deze berichtgeveing natuurlijk 100% waar is

Eni
11-12-06, 07:29
Geplaatst door Hassan_B
En we mogen gewoon aanenemen dat deze berichtgeveing natuurlijk 100% waar is

Natuurlijk is dit niet waar! De taliban is een leuk padvindersclubje, en dit bericht is waarschijnlijk weer een voorbeeld van de hypochriete westerse media.

Slaap lekker Hassan, daaaag.

Joesoef
11-12-06, 19:22
Geplaatst door Hassan_B
En we mogen gewoon aanenemen dat deze berichtgeveing natuurlijk 100% waar is


Ik ga er vanuit dat het voor zeker 90% klopt. Maar stel, stel dat het voor 10% waar is dan blijft het een onbeschrijfelijke gestoorde wandaad.

Hassan_B
12-12-06, 07:22
Geplaatst door Eni
Natuurlijk is dit niet waar! De taliban is een leuk padvindersclubje, en dit bericht is waarschijnlijk weer een voorbeeld van de hypochriete westerse media.

Slaap lekker Hassan, daaaag.

Zou jij ook een keer moeten doen, een beetje kritisch kijken naar berichtgeving. Ipv alles klakkeloosover te nemen

Morosian
12-12-06, 09:23
Wat is dat toch met die gefrustreerde haatkabouters? Je mag niet dansen, niet zingen, geen radio luisteren, geen tv kijken, vrouwen mogen niet werken, beelden van andere godsdiensten worden opgeblazen.

Als er een onzichtbaar opperwezen bestaat, dan vraag ik mij af wat precies zijn of haar idee is achter de Taliban.