PDA

Bekijk Volledige Versie : Holocaust conferentie Theheran



HenkS
12-12-06, 01:03
Weet iemand misschien of de organisatoren van die conferentie ook een
officiele website hebben waar je de bijdragen van de deelnemers kunt lezen.
Ik zou zelf wel eens willen zien of daar inderdaad alleen maar onzin verkocht wordt. Of de Holocaust daar glashard ontkend wordt en met welke argumentatie dan, of dat het politieke misbruik van de holocaust, zoals ik vermoed het eigenlijke thema is.

Waarschuwing: op het publiceren van zo'n link staat in een aantal Europese landen gevangenisstraf.

gh.wille
12-12-06, 03:27
Geplaatst door HenkS
Weet iemand misschien of de organisatoren van die conferentie ook een
officiele website hebben waar je de bijdragen van de deelnemers kunt lezen.
Ik zou zelf wel eens willen zien of daar inderdaad alleen maar onzin verkocht wordt. Of de Holocaust daar glashard ontkend wordt en met welke argumentatie dan, of dat het politieke misbruik van de holocaust, zoals ik vermoed het eigenlijke thema is.

Waarschuwing: op het publiceren van zo'n link staat in een aantal Europese landen gevangenisstraf.

Geen idee maar de holocaust valt niet te ontkennen .
Hoe graag dat sommigen het ook willen .

ronald
12-12-06, 03:57
Geplaatst door HenkS
Weet iemand misschien of de organisatoren van die conferentie ook een
officiele website hebben waar je de bijdragen van de deelnemers kunt lezen.
Ik zou zelf wel eens willen zien of daar inderdaad alleen maar onzin verkocht wordt. Of de Holocaust daar glashard ontkend wordt en met welke argumentatie dan, of dat het politieke misbruik van de holocaust, zoals ik vermoed het eigenlijke thema is.

Waarschuwing: op het publiceren van zo'n link staat in een aantal Europese landen gevangenisstraf.

Via Memri is wel het een en ander te vinden.

http://www.memritv.org/

http://www.memritv.org/

en

http://www.imra.org.il/ nr 2 bv

Plutocraat
12-12-06, 08:48
De vraag is of er 6 miljoen zijn vergast.

In 1939 waren er zo rond de 11 miljoen joden in Europa, in 1945 waren daar nog zo ongeveer 5,3 miljoen van over (de ware getallen zullen we nooit weten, maar dit zijn de meest gegeven schattingen).

Van die 5,7 miljoen die 'ontbreken' mogen we aannemen dat ze het Derde Rijk niet hebben overleefd. Maar zijn zij allen vergast? Nee. Velen zijn doodgeschoten, doodgehongerd en doodgewerkt (en dat is allemaal niet minder erg). Het totaal aantal vergasten zal zo rond de 2 miljoen liggen.

Maar ja, die boerelullen uit Teheran zullen na afloop wel verklaren dat het een leugen is van het zionistisch complot.

Noam
12-12-06, 08:58
Geplaatst door Plutocraat
De vraag is of er 6 miljoen zijn vergast.

In 1939 waren er zo rond de 11 miljoen joden in Europa, in 1945 waren daar nog zo ongeveer 5,3 miljoen van over (de ware getallen zullen we nooit weten, maar dit zijn de meest gegeven schattingen).

Van die 5,7 miljoen die 'ontbreken' mogen we aannemen dat ze het Derde Rijk niet hebben overleefd. Maar zijn zij allen vergast? Nee. Velen zijn doodgeschoten, doodgehongerd en doodgewerkt (en dat is allemaal niet minder erg). Het totaal aantal vergasten zal zo rond de 2 miljoen liggen.

Maar ja, die boerelullen uit Teheran zullen na afloop wel verklaren dat het een leugen is van het zionistisch complot.

De ontkenning van de Holocaust door Iran is symbolisch. Velen zijn van mening dat pas wanneer Israel haar apartheid politiek verandert dan zal Iran toenadering zoeken.

En ik kan ermee leven. :roker:

Iglo
12-12-06, 09:39
Geplaatst door Noam
De ontkenning van de Holocaust door Iran is symbolisch. Velen zijn van mening dat pas wanneer Israel haar apartheid politiek verandert dan zal Iran toenadering zoeken.

En ik kan ermee leven. :roker: Dat is een bizarre houding.

Noam
12-12-06, 09:55
Geplaatst door Iglo
Dat is een bizarre houding.

Wereld is nou eenmaal bizar, of is bizar nu weer normaal. Geen tijd om stil te staan. :maf3:

Vanun
12-12-06, 10:28
http://en.wikipedia.org/wiki/Holocaust_denial

Cherry Bo
12-12-06, 17:39
http://www.nrc.nl/multimedia/archive/00130/Een_vrij_platform__130875a.jpeg
Rabbijn Moishe Friedman uit Oostenrijk wisselt kaartjes uit met een islamitische geestelijke tijdens de holocaustconferentie in Teheran. Friedman maakt deel uit van een delegatie orthodoxe joden die de staat Israël niet erkennen. (Foto AP)




Een vrij platform om de holocaust te ontkennen. (NRC) (http://www.nrc.nl/buitenland/article571852.ece/Een_vrij_platform_om_de_holocaust_te_ontkennen)

ronald
12-12-06, 18:18
Geplaatst door Noam
De ontkenning van de Holocaust door Iran is symbolisch. Velen zijn van mening dat pas wanneer Israel haar apartheid politiek verandert dan zal Iran toenadering zoeken.

En ik kan ermee leven. :roker:


Ik kan zonder ze leven.

Hassan_B
12-12-06, 19:21
Of de holocaust nu wel of niet heeft plaatsgevonden, feit is wel dat de democratie en de vrijheid van meningsuiting die we in Nederland hoog in het vaandel hebben staan behoorlijk selectief is. Je mag alles ter discussie stellen je mag alles en iedereen beledigen, maar ooh wee gij die twijfelt aan de holocaust.

Witte78
12-12-06, 19:33
Geplaatst door Hassan_B
Of de holocaust nu wel of niet heeft plaatsgevonden, feit is wel dat de democratie en de vrijheid van meningsuiting die we in Nederland hoog in het vaandel hebben staan behoorlijk selectief is. Je mag alles ter discussie stellen je mag alles en iedereen beledigen, maar ooh wee gij die twijfelt aan de holocaust.

Ja wat dat betreft vind ik het wel goed dat dit nu in de media is. Ik vind het ook belachelijk dat er straf op staat.

Maar de manier waarop Iran dit doet vind ik wel achterlijk. Het zijn net een stel kleine kinderen.

Cherry Bo
12-12-06, 19:39
Geplaatst door Hassan_B
Of de holocaust nu wel of niet heeft plaatsgevonden, feit is wel dat de democratie en de vrijheid van meningsuiting die we in Nederland hoog in het vaandel hebben staan behoorlijk selectief is. Je mag alles ter discussie stellen je mag alles en iedereen beledigen, maar ooh wee gij die twijfelt aan de holocaust.

De Holocaust ontkennen als 'vrijheid van meningsuiting'?

Ja, daar had die De Amerikaanse ex-Ku Klux Klanleider David Duke ("Amerika's grootste racist") het ook over.

Hij verkondigt in Iran: "Ik ben er trots op om in een land te zijn waar de vrijheid van meningsuiting wordt verdedigd".
En: "Hier in Iran kunnen we veilig onze mening uiten."

Ten eerste: Iran en 'vrijheid van meningsuiting'??? Een contradictio in terminus.

Ten tweede: De holocaust is een historisch feit.
Die zogenaamde Iranese 'vrijheid van meningsuiting' slaat nergens op.
Met een 'eigen mening' kun je geen historische feiten ongedaan verklaren.

1+1 = 2

Iran: "Nee, wij vinden dat het antwoord 3 is, kwestie van 'vrijheid van meningsuiting'."

Of: "Wij hangen homo's op. We motten ze niet. Kwestie van 'vrijheid van meningsuiting".

Ze hebben de klok wel horen luiden.......nu de klepel nog. :duim:

Cherry Bo
12-12-06, 19:51
Geplaatst door Witte78

Maar de manier waarop Iran dit doet vind ik wel achterlijk. Het zijn net een stel kleine kinderen.

En die KKK topman die daar is als gast. Echt een leuke opsteker voor het anti-holocaust festival. :duim:
Wat een circus.

Hassan_B
12-12-06, 20:05
[QUOTE]Geplaatst door Cherry Bo
[B]De Holocaust ontkennen als 'vrijheid van meningsuiting'?

Goed lezen vriend, ik had het over ter discussie stellen, niet over ontkennen. En dat is wat er op die conferentie gebeurt. Dus in die zin ben ik blij dat die conferentie plaats vind. Een punt van discussie is of Iran nu het aangewezen land is om zoiets te organiseren, had het liever in Nederland plaats zien vinden.

barfly
12-12-06, 21:40
Geplaatst door Hassan_B
Of de holocaust nu wel of niet heeft plaatsgevonden, feit is wel dat de democratie en de vrijheid van meningsuiting die we in Nederland hoog in het vaandel hebben staan behoorlijk selectief is. Je mag alles ter discussie stellen je mag alles en iedereen beledigen, maar ooh wee gij die twijfelt aan de holocaust.

Vrijheid van meningsuiting in Nederland is inderdaad selectief. Als je het hebt over de islam of Mohamed dan loop je het risico om door een relimongool te worden vermoord. Kijk naar de Deense cartoons en de zwakzinnige reacties in het midden-oosten.

HenkS
13-12-06, 01:30
Geplaatst door gh.wille
Geen idee maar de holocaust valt niet te ontkennen .
Hoe graag dat sommigen het ook willen .

Bij ontkennen of bevestigen denk ik aan iets dat ik zelf heb waargenomen. In het onderhavige geval kan ik alleen maar geloven of niet geloven wat de officiele geschiedschrijving als gebeurtenis presenteert.
Indien dan die officiele geschiedschrijving het nodig heeft om de betreffende historische waarheid per decreet op te leggen, bevordert dat niet bepaald mijn bereidheid om die waarheid zonder meer te accepteren.
Een gedeelte van de schuld hiervoor schuif ik door naar mijn academische leermeesters die in mij een attitude van twijfel en argwaan tav stellige leerstellingen hebben gezaaid.

ronald
13-12-06, 01:31
Ynet news

Ahmadinejad: Israel to disappear like USSR
Speaking at second day of Iranian Holocaust denial conference, Iranian president says, 'Israel is about to crash. The Soviet Union disappeared, and this will also be the fate of the Zionist regime. Humanity will be free.' US: This is absolutely outrageous
Dudi Cohen
Latest Update: 12.12.06, 22:15
The Tehran Holocaust denial conference entered its second day Tuesday, hosting Iranian President Mahmoud Ahmadinejad, the man who inspired the conference with his remarks.

"Israel is about to crash," the Iranian president promised the attendees, "scientists" from across the world working to deny the Holocaust.

"This is God's promise and the wish of all the world's nations," he added.


Iranian president and Neturei Karta representative (Photo: AFP)

According to the Iranian news agency Fars, the audience at the conference applauded the Iranian president's remarks.




Ahmadinejad went on to say that "when I said the Zionist regime must be wiped off, the Zionist media of course harshly blasted me, but everyone must know that just as the USSR disappeared, this will also be the fate of the Zionist regime, and humanity will be free."

He added that "those who once supported the Zionist regime must know that every day that passes, this regime's interests are in danger, as well as their dignity. We recommend that as they authorized this regime, they should now 'fold' it. I hope that the Zionist regime's supporters will respond positively to this human invitation."

During the conference, its participants decided to establish an international committee to research the Holocaust. The man who will head the committee, Iranian academic Lai Ramin, said that its members "are not racist and do not personally oppose any group."

According to him, "They are only looking for the truth and seeking to liberate humanity."

France: Discussing these issues is unacceptable
The two-day conference is organized by the Iranian Institute for Political and International Studies, an institute which is subject to the Iranian Foreign Ministry. Some 67 researchers from 30 countries are taking part in the conference, some of them countries in which Holocaust denial is considered a criminal offense, such as Germany and Austria.

The conference attendees heard from the Iranian president that "Iran is your home and the home of all the advocates of liberty in the world. Here everyone can calmly and freely voice their opinions."


In the past 24 hours, the conference was condemned across the world. German Chancellor Angela Merkel, who met with Prime Minister Ehud Olmert in Berlin, condemned the convention, as well as French Foreign Minister Phillipe Douste-Blazy, who said that "discussing these issues is unacceptable."

Pope Benedict XVI said that the Holocaust was a terrible tragedy which one cannot remain indifferent to.
"In light of the Holocaust denial theories, the memory of the Holocaust must remain as a warning sign in our minds," he added.

US State Department Spokesman Sean McCormack said that the conference is "just absolutely outrageous. You know, you get to a point where it's hard to find the words to describe the statements that are emanating from the Iranian president, continuing about this commentary about his desire to wipe Israel off the face of the map."


http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3339276,00.html

gh.wille
13-12-06, 01:50
Geplaatst door HenkS
Bij ontkennen of bevestigen denk ik aan iets dat ik zelf heb waargenomen. In het onderhavige geval kan ik alleen maar geloven of niet geloven wat de officiele geschiedschrijving als gebeurtenis presenteert.
Indien dan die officiele geschiedschrijving het nodig heeft om de betreffende historische waarheid per decreet op te leggen, bevordert dat niet bepaald mijn bereidheid om die waarheid zonder meer te accepteren.
Een gedeelte van de schuld hiervoor schuif ik door naar mijn academische leermeesters die in mij een attitude van twijfel en argwaan tav stellige leerstellingen hebben gezaaid.

Ja je hebt groot gelijk , ik zou het ook niet geloven als ik er niet bij geweest was daarom geloof ik niet dat er bijvoorbeeld ooit kolonien waren van Nederland , geen mens op de maan is geweest , de Twin Towers er ook nooit geweest zijn , persoonlijk heb ik niet waargenomen dat er ooit ook maar een Palestijn is gedood door een Jood en omgekeerd natuurlijk ook niet ,kortom ik geloof nergens meer in de hele geschiedenis deugd niet en Holocaust wat is dat nou weer ruim 5 miljoen Joden vermoord kom nou wat een onzin .
En eh wie was die man ook weer Jezus Christus en die andere Mohammed nee ook nooit persoonlijk ontmoet dus zullen ze wel nooit bestaan hebben ook !

Ik citeer je dan ff gemaks halve:
Bij ontkennen of bevestigen denk ik aan iets dat ik zelf heb waargenomen. In het onderhavige geval kan ik alleen maar geloven of niet geloven wat de officiele geschiedschrijving als gebeurtenis presenteert.

:hihi:

HenkS
13-12-06, 02:03
Geplaatst door gh.wille
Ja je hebt groot gelijk , ik zou het ook niet geloven als ik er niet bij geweest was daarom geloof ik niet dat er bijvoorbeeld ooit kolonien waren van Nederland , geen mens op de maan is geweest , de Twin Towers er ook nooit geweest zijn , persoonlijk heb ik niet waargenomen dat er ooit ook maar een Palestijn is gedood door een Jood en omgekeerd natuurlijk ook niet ,kortom ik geloof nergens meer in de hele geschiedenis deugd niet en Holocaust wat is dat nou weer ruim 5 miljoen Joden vermoord kom nou wat een onzin .
En eh wie was die man ook weer Jezus Christus en die andere Mohammed nee ook nooit persoonlijk ontmoet dus zullen ze wel nooit bestaan hebben ook !

Ik citeer je dan ff gemaks halve:
Bij ontkennen of bevestigen denk ik aan iets dat ik zelf heb waargenomen. In het onderhavige geval kan ik alleen maar geloven of niet geloven wat de officiele geschiedschrijving als gebeurtenis presenteert.

:hihi:

Da's mooi en wel Wille. Maar over al die historische gebeurtenissen die jij noemt bestaan controversiele opvattingen. Of het is althans toegestaan om andere dan de gecanoniseerde opvattingen te verkondigen. Behalve natuurlijk betreffende de holocaust. Daar hebben we te maken met een soort ministerie van waarheid dat de officiele historische waarheid per decreet als onweerlegbaar afkondigt.

gh.wille
13-12-06, 02:33
Geplaatst door HenkS
Da's mooi en wel Wille. Maar over al die historische gebeurtenissen die jij noemt bestaan controversiele opvattingen. Of het is althans toegestaan om andere dan de gecanoniseerde opvattingen te verkondigen. Behalve natuurlijk betreffende de holocaust. Daar hebben we te maken met een soort ministerie van waarheid dat de officiele historische waarheid per decreet als onweerlegbaar afkondigt.

In zoverre met je eens dat het strafbaar stellen van ontkennen van de Holocaust grote onzin is .
Dat mag ieder voor zich weten ! je zet je zelf nl voor schut als je dergelijke feiten gaat ontkennen .

De diepgewortelde de haat die ook de Nazies bezielde doet ook die idioten zamen komen in een conferentie om maar vooral aan te tonen dat het eigenlijk allemaal sterk overdreven was .
Gezien de deelnemers waaronder zelfs enkele orthodoxe Joden die ik gelijk schakel een de orthodoxe Islam leiders en de geachte afgevaardigde uit Amerika van de KU KLUX KLAN bewegeing doet me sterk denken aan het rapalje dat deelnam aan de conferentie van POSEN!

ronald
13-12-06, 02:42
Geplaatst door gh.wille
In zoverre met je eens dat het strafbaar stellen van ontkennen van de Holocaust grote onzin is .
Dat mag ieder voor zich weten ! je zet je zelf nl voor schut als je dergelijke feiten gaat ontkennen .

De diepgewortelde de haat die ook de Nazies bezielde doet ook die idioten zamen komen in een conferentie om maar vooral aan te tonen dat het eigenlijk allemaal sterk overdreven was .
Gezien de deelnemers waaronder zelfs enkele orthodoxe Joden die ik gelijk schakel een de orthodoxe Islam leiders en de geachte afgevaardigde uit Amerika van de KU KLUX KLAN bewegeing doet me sterk denken aan het rapalje dat deelnam aan de conferentie van POSEN!




Die "orthodoxe joden" zijn aanhangers van de Neturei Kartha beweging. Zogenaamde troetel joden van neoNazi's, Palestijnse krachtbewegingen en hun supporters en nu ook deze gek. Zij zijn in het geheel niet representatief voor de groep "orthodoxe joden" waartoe ik ook behoor. Hun antizionistiche tic en de daarbijhorende knievallen die zij doen voor jodenhaters doet hun behoren tot de groep rariteiten want zij hebben niet eens door waarvoor zij worden misbruikt.

gh.wille
13-12-06, 02:55
Geplaatst door ronald
Die "orthodoxe joden" zijn aanhangers van de Neturei Kartha beweging. Zogenaamde troetel joden van neoNazi's, Palestijnse krachtbewegingen en hun supporters en nu ook deze gek. Zij zijn in het geheel niet representatief voor de groep "orthodoxe joden" waartoe ik ook behoor. Hun antizionistiche tic en de daarbijhorende knievallen die zij doen voor jodenhaters doet hun behoren tot de groep rariteiten want zij hebben niet eens door waarvoor zij worden misbruikt.

Dan heb ik het toch goed gezien er moet wel een steekje aan los zitten wil je al meedoen aan een dergelijk conferentie.

Marsipulami
13-12-06, 07:57
Wat is er mis met het organiseren van een conferentie rond een historisch onderwerp ?

Cherry Bo
13-12-06, 10:00
Goed lezen vriend, ik had het over ter discussie stellen, niet over ontkennen. En dat is wat er op die conferentie gebeurt. Dus in die zin ben ik blij dat die conferentie plaats vind. Een punt van discussie is of Iran nu het aangewezen land is om zoiets te organiseren, had het liever in Nederland plaats zien vinden.

Tsja. In Nederland valt de Holocaust nauwelijk 'ter discussie te stellen', Nederland heeft de Holocaust aan den lijve ondervonden en er zijn hier bewijzen te over dat het een totaal kansloze 'discussie' is.

Bovendien, Jodenhaat ligt ten grondslag aan deze zogenaamde 'discussie'. Daar is men hier niet zo van.
Vandaar dat Iran dit ook zo'n leuk onderwerp vindt, men probeert op deze manier ook tegenover het Westen zijn Jodenhaat te rechtvaardigen.
Tegelijkertijd is het (samen met de Holocaust-tekenwedstrijd) ook een provocatie m.b.t. de Mohammed-cartoons, waarin ze uiteraard weer helemaal doorslaan.

blauwwit
13-12-06, 11:02
tsja, ik vind het behoorlijk schaamteloos deze conferentie.
Tuurlijk mag je alles onderzoeken en over alles debateren. Dat is ook niet verboden met betrekking tot de holocaust.
Echter dat de holocaust echt heeft plaatsgevonden staat als een paal boven water, er zijn weinig gebeurtenissen die zo goed gedocumenteerd zijn en waar zo veel ooggetuigenissen van zijn.

Ontkenning van de holocaust is verboden omdat het voor veel nabestaanden natuurlijk super pijnlijk is. Ze hebben ongelofelijk geleden, en niet alleen krijgen ze geen sympathie, er zijn gewoon mensen die ze voor leugenaars uitmaken.
Omdat het dus zo overduidelijk is dat het echt gebeurd is, en uit respect voor de slachtoffers van de holocaust, is ontkenning van deze enorme misdaad verboden (typisch dat de paus het een tragedie noemt, net alsof niemand er iets aan kon doen).

En net doen alsof dit een wetenschappelijk debat is.... Het lijkt er sterk op dat holocaust-ontkenners gewoon jodenhaters zijn (en daar doen die paar excuus-joden niets aan af), net als overigens veel rabiate israel-haters. Toch zullen beide groepen dat ten stelligste ontkennen, hoewel ze in Iran elkaar wel lekker kunnen vinden....

Cherry Bo
13-12-06, 11:14
Geplaatst door blauwwit

En net doen alsof dit een wetenschappelijk debat is.... Het lijkt er sterk op dat holocaust-ontkenners gewoon jodenhaters zijn (en daar doen die paar excuus-joden niets aan af)

Precies.
Om deze conferentie ook aan het Westen te kunnen 'verkopen' hebben ze er een vernisje van (in Iran onbekende) modernistische Westerse begrippen als 'wetenschappelijk debat', 'vrijheid van meningsuitging' en 'discussie' tegenaan gegooid, terwijl voor de hele wereld overduidelijk is dat dit circus natuurlijk hun eigen diepgewortelde, eeuwenoude Jodenhaat betreft.

Hassan_B
13-12-06, 11:19
Geplaatst door barfly
Vrijheid van meningsuiting in Nederland is inderdaad selectief. Als je het hebt over de islam of Mohamed dan loop je het risico om door een relimongool te worden vermoord. Kijk naar de Deense cartoons en de zwakzinnige reacties in het midden-oosten.

Begin niet meteen met een beschuldigende vinger te wijzen. Ik kan me heel goed de reklame herinneren "de hand van god". Nou het waren niet de moslims die er een heisa van maakten en naar de rechter stapten om het spotje te verbieden om dat het beledigend zou zijn.
Idd over selectiviteit gesproken

Cherry Bo
13-12-06, 11:24
Geplaatst door Hassan_B
Nou het waren niet de moslims die er een heisa van maakten en naar de rechter stapten

Precies.
Het waren niet de moslims die keurig naar de rechter stapten.

Dat zegt Barfly ook.

Gerard074
13-12-06, 11:30
Geplaatst door Marsipulami
Wat is er mis met het organiseren van een conferentie rond een historisch onderwerp ?

Nou ik denk een boel, allereerst het ontkennen hoeft wat mij niet strafbaar te zijn, domheid is immers ook niet strafbaar. Maar in een land als Iran zo een conferentie houden is antisemitisme, als er aan waarheidsvinding werd gedaan oke, maar dat kan niet in een land waar je geen vrijheid van meningsuiting hebt en geen onafhankelijke wetenschappers.

Morosian
13-12-06, 11:40
Prima hoor, zo'n Holocaust conferentie, maar ik neem aan dat er dan ook een Mohammed conferentie komt? Die schijnt namelijk ook helemaal niet te hebben bestaan en de bewijsvoering voor het tegendeel is bovendien een stuk minder overtuigend dan die voor de Holocaust.

Cherry Bo
13-12-06, 11:54
Geplaatst door Morosian
Prima hoor, zo'n Holocaust conferentie, maar ik neem aan dat er dan ook een Mohammed conferentie komt? Die schijnt namelijk ook helemaal niet te hebben bestaan en de bewijsvoering voor het tegendeel is bovendien een stuk minder overtuigend dan die voor de Holocaust.

(:duim: )

In Iran zelf is zo'n Mohammed conferentie bij voorbaat kansloos, want daar reikt de zgn. 'vrijheid van meningsuiting' niet verder dan de Holocaust-ontkenning.

En in het Westen is men voor zo'n 'Mohammed conferentie' niet kinderachtig genoeg, gelukkig.

Witte78
13-12-06, 11:56
Geplaatst door Morosian
Prima hoor, zo'n Holocaust conferentie, maar ik neem aan dat er dan ook een Mohammed conferentie komt? Die schijnt namelijk ook helemaal niet te hebben bestaan en de bewijsvoering voor het tegendeel is bovendien een stuk minder overtuigend dan die voor de Holocaust.

Nou ja, alsof mensen die niet in Mohammed geloven het hele onderwerp wat kan schelen, laat staan een conferentie over houden.

Laat iedereen lekker geloven wat ie wilt, als er maar geen andere mee lastig gevallen worden. Dat nabestaande zich beledigd voelen wanneer iemand de holocaust ontkent, is ook niet zo ruimdenkend. Alsof het verbieden ervan de meningen veranderd. Het enige doel van die regel is dus dat ze het niet horen, iets dat in de praktijk niet werkt. De voornaamste reden van dit hele circus is omdat het ontkennen van de holocaust verboden is. Met andere woorden, dit soort dingen verbieden werk alleen maar averechts.

Geld trouwens ook voor afbeeldingen van Mohammed. Dat verbieden, of tegen protesteren en rellen, werkt ook alleen maar averechts.

super ick
13-12-06, 16:14
Waarom moeilijk doen?
Gewoon de hele tweede wereldoorlog ontkennen.
Al die details.................

gh.wille
13-12-06, 20:51
Geplaatst door super ick
Waarom moeilijk doen?
Gewoon de hele tweede wereldoorlog ontkennen.
Al die details.................

Helemaal mee eens zie mijn antwoord aan henkS .

:hihi:

Arvid
13-12-06, 22:51
http://www.foksuk.nl/imggif.php?i=/upload/d1337.gif

ronald
14-12-06, 02:24
Geplaatst door Arvid
http://www.foksuk.nl/imggif.php?i=/upload/d1337.gif



Deze vind ik wel leuk. Vooral de uitgebeelde spasticiteit is ook typisch Westers.

ronald
14-12-06, 03:42
Geplaatst door Morosian
Prima hoor, zo'n Holocaust conferentie, maar ik neem aan dat er dan ook een Mohammed conferentie komt? Die schijnt namelijk ook helemaal niet te hebben bestaan en de bewijsvoering voor het tegendeel is bovendien een stuk minder overtuigend dan die voor de Holocaust.


Om gevolg te geven aan Irans minister van buitenlandse zaken idee:

“The aim of this conference is not to deny or confirm the Holocaust,” Foreign Minister Manouchehr Mottaki said. “Its main aim is to create an opportunity for thinkers who cannot express their views freely in Europe about the Holocaust.”

...lijkt Parijs als lichtstad me wel een geschikte lokatie.


http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3338811,00.html

Morosian
14-12-06, 14:24
Geplaatst door ronald
Om gevolg te geven aan Irans minister van buitenlandse zaken idee:

“The aim of this conference is not to deny or confirm the Holocaust,” Foreign Minister Manouchehr Mottaki said. “Its main aim is to create an opportunity for thinkers who cannot express their views freely in Europe about the Holocaust.”

Lachwekkende woorden uit de mond van een minister van een land dat vooroploopt op het gebied van het indammen van de vrijheid van meningsuiting.

super ick
14-12-06, 15:31
Geplaatst door Morosian
Lachwekkende woorden uit de mond van een minister van een land dat vooroploopt op het gebied van het indammen van de vrijheid van meningsuiting.

Dat heet vrijheid van meningsuiting binnen bepaalde grenzen :D

Ik vraag mij wel eens af of het Iraanse volk weet wat voor gevaarlijk spel hun president speelt. Zij betalen uiteindelijk de rekening.

Bar
14-12-06, 15:40
Geplaatst door Marsipulami
Wat is er mis met het organiseren van een conferentie rond een historisch onderwerp ?

Ja, vooral als er sprake ik van zulke evidente edele motieven en er zulke eminente historici aan deelnemen!

gh.wille
14-12-06, 23:13
Geplaatst door Bar
Ja, vooral als er sprake ik van zulke evidente edele motieven en er zulke eminente historici aan deelnemen!

:hihi:

Olive Yao
14-12-06, 23:50
Geplaatst door Marsipulami
Wat is er mis met het organiseren van een conferentie rond een historisch onderwerp ?
Valse motieven bijvoorbeeld.
De deelnemers aan de conferentie bijvoorbeeld.


Geplaatst door Bar
Ja, vooral als er sprake ik van zulke evidente edele motieven en er zulke eminente historici aan deelnemen!
twee mensen, zelfde gedachte

Olive Yao
14-12-06, 23:55
Geplaatst door Morosian
Prima hoor, zo'n Holocaust conferentie, maar ik neem aan dat er dan ook een Mohammed conferentie komt? Die schijnt namelijk ook helemaal niet te hebben bestaan en de bewijsvoering voor het tegendeel is bovendien een stuk minder overtuigend dan die voor de Holocaust.
twee mensen, zelfde gedachte (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=3139096#post3139096)

Hassan_B
15-12-06, 02:04
Geplaatst door barfly
Vrijheid van meningsuiting in Nederland is inderdaad selectief. Als je het hebt over de islam of Mohamed dan loop je het risico om door een relimongool te worden vermoord. Kijk naar de Deense cartoons en de zwakzinnige reacties in het midden-oosten.

Het midden-oosten is zover ik weet geen Nederland. Maar mischien dat jouw topografische kennis verder reikt dan die van mijn.
Bovendien is vrijheid van meningsuiting wettelijk vastgelegd en behoort niet selectief te zijn. Dat er er mensen dusdanig emotioneel reageren is een ander verhaal.

super ick
15-12-06, 10:05
Geplaatst door Hassan_B
Het midden-oosten is zover ik weet geen Nederland. Maar mischien dat jouw topografische kennis verder reikt dan die van mijn.
Bovendien is vrijheid van meningsuiting wettelijk vastgelegd en behoort niet selectief te zijn. Dat er er mensen dusdanig emotioneel reageren is een ander verhaal.

Helemaal mee eens.
Niet zeiken, zie het maar als een bokser. Je krijgt er een paar en deelt er een paar uit.
Maar er is wel een scheidsrechter, dus niet onder de gordel.

miriammetje
15-12-06, 14:26
Geplaatst door gh.wille
Geen idee maar de holocaust valt niet te ontkennen .
Hoe graag dat sommigen het ook willen .

Ja inderdaad jij stond erbij en keek erna.... :maf2: je hebt ze ook stuk voor stuk geteld en gepulbliceerd

Max Stirner
15-12-06, 14:35
Een conferentie over de vraag of 1 + 1 toch niet toevallig 3 is, lijkt me zinniger.

sjo
17-12-06, 01:49
Geplaatst door gh.wille
Geen idee maar de holocaust valt niet te ontkennen .
Hoe graag dat sommigen het ook willen .

Onzin. De Armeense genocide wordt ook met enig succes ontkend.

gr.
sjo

sjo
17-12-06, 02:06
Geplaatst door Bar
Ja, vooral als er sprake ik van zulke evidente edele motieven en er zulke eminente historici aan deelnemen!

Werk die edele motiven eens wat verder uit pliezzz......

gr.
sjo

gh.wille
17-12-06, 03:37
Geplaatst door miriammetje
Ja inderdaad jij stond erbij en keek erna.... :maf2: je hebt ze ook stuk voor stuk geteld en gepulbliceerd

Natuurlijk niet ik was nog een kind maar wel heb ik in m,n leven honderen foto,s gezien van de bergen beenderen de honderden lijken ,de stapels van duizenden brillen honderduizenden schoenen die ooit eens aan de voeten van een mens hadden gezeten, de foto,s van de naakte vrouwen en kinderen voor ze vergast werden ,haal dat maf tekentje maar weg en spelt dat op zelf !
Dan kom je nog redelijk goed weg met je zwaar beschadigde en door en door geindoctrineeerde verziekte geest!

Hier heb je vast een idee hoe het er an toe ging destijds ,en dat dit slechts een van de vele vernietigings kampen was!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Auschwitz

http://nl.wikipedia.org/wiki/Holocaust

Dit is slecht het topje van de ijsberg !

naam
17-12-06, 12:58
Geplaatst door gh.wille
Natuurlijk niet ik was nog een kind maar wel heb ik in m,n leven honderen foto,s gezien van de bergen beenderen de honderden lijken ,de stapels van duizenden brillen honderduizenden schoenen die ooit eens aan de voeten van een mens hadden gezeten, de foto,s van de naakte vrouwen en kinderen voor ze vergast werden ,haal dat maf tekentje maar weg en spelt dat op zelf !
Dan kom je nog redelijk goed weg met je zwaar beschadigde en door en door geindoctrineeerde verziekte geest!

Hier heb je vast een idee hoe het er an toe ging destijds ,en dat dit slechts een van de vele vernietigings kampen was!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Auschwitz

http://nl.wikipedia.org/wiki/Holocaust

Dit is slecht het topje van de ijsberg !

Dat aan de genocide getwijfeld wordt is juist zo tragisch omdat de mensen die eraan twijfelen zich dat juist zelf heel goed kunnen voorstellen dat het gebeurd zou zijn, omdat ze er zelf toe in staat zouden kunnen zijn.
Omdat er geen 6 miljoen joden zijn vermoord, kunnen we dat nu wel gaan doen, omdat ze Palestina bezet houden en voor apartheid staan, de banken bezitten en hele wereld in hun macht hebben. Hé, dat komt me bekend voor, wie zeiden dat ook al weer een tijdje geleden???
:cheefbek:

gh.wille
17-12-06, 15:42
Geplaatst door naam
Dat aan de genocide getwijfeld wordt is juist zo tragisch omdat de mensen die eraan twijfelen zich dat juist zelf heel goed kunnen voorstellen dat het gebeurd zou zijn, omdat ze er zelf toe in staat zouden kunnen zijn.
Omdat er geen 6 miljoen joden zijn vermoord, kunnen we dat nu wel gaan doen, omdat ze Palestina bezet houden en voor apartheid staan, de banken bezitten en hele wereld in hun macht hebben. Hé, dat komt me bekend voor, wie zeiden dat ook al weer een tijdje geleden???
:cheefbek:

Je hebt gelijk hoor het zijn geen 6 miljoen Joden Geweest het waren er maar ong 5.450000 en de deze zijn ook niet allemaal omgekomen door vergassing ! wat hier sommige ook al beweren en wat over te zeggen hadden ; vele kregen de kogel( milde dood )in vergelijking van de moeders die bij het openen van de gaskamers met hun opgeheven baby,s in hun laatse poging hun kind te redden ,soms moesten de kleintjes nog ff "" geramd ""worden d.w.z met hun hoofdjes tegen de muur geslagen omdat ze nog teken van leven toonden !
Een minder onaangename dood was sterven op de ""BOK"" je werd dan over een balk gehangen en vervolgens net zo lang geslagen tot je stierf , dan had je nog de afkoelings dood door naakt in een bak water gezet te worden tot je het begaf, deze slachtoofers gilden alleen ff als ze er in gegooid werden daarna niet zo veel meer (onderkoeling ) snappie.
Maar de meest pijnlijjke en walgelijke dood was als je voor een klein vergrijp b.v het niet GOED groeten van een SS er ..als vermaak en speeltje voor de honden gegooid werd, het gegil van de slachtoffers duurde soms minuten lang voor ze definitief verscheurd werden. *)

Maar goed
Het is innd een tijdje geleden dat dit plaats vond !!! :cheefbek:

t.a.v de twijfelaars over die wanhopig de juiste aantallen trachten te decimeren
*) bij de juiste telling zijn de beenderen van deze ongelukkigen vast en zeker niet mee geteld ze waren vaak een beetje verspreid snappie !
Afgezien van de tonnen beenderen die verbrand werden en de as later als grondbemesting werden gebruikt .**)

**) Dat laatste gebeurde ook na de val van PLEVNA de Bulgaren slachtten de achergebleven waaronder zwaar gewondenen zich over gegeven OSMANEN toch af , hun beenderen (30 ton) waronder nog komplete geraamten zijn in BRISTOL (Engeland) tot kunstmest verwerkt (mischien hadden de Nazie,S het dus van hun afgekeken .(ik haal dit ff aan omdat ik wil aan tonen dat niet alleen de JODEN zo behandeld zijn ) tragisch genoeg.