PDA

Bekijk Volledige Versie : "Het nieuws van de dag" EO-forum?



HenkS
14-12-06, 16:45
Na nu een half jaar hier meegelezen te hebben kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat hier meer EO'ers, t'is te zeggen christen-zionisten, posten dan andere Nederlanders.
Ik zal toch niet de enige zijn die die indruk heeft?

Spoetnik
14-12-06, 16:50
Nou, er posten hier veel mensen met een moslim-obsessie en met een rechts tot extreem-rechts gedachtegoed.

Het spreekt dus vanzelf dat deze mensen die bang zijn voor moslims en hun cultuur haten zich allieren met gelijkdenkenden ie zionisten.

Morosian
14-12-06, 17:15
Geplaatst door HenkS
Na nu een half jaar hier meegelezen te hebben kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat hier meer EO'ers, t'is te zeggen christen-zionisten

EO-ers = Christen-Zionisten? Over generaliseren gesproken.

Morosian
14-12-06, 17:22
Geplaatst door Spoetnik
Nou, er posten hier veel mensen met een moslim-obsessie

Dat blijkt inderdaad wel uit de Koran en Hadith -citaten die je hier te pas en te onpas om de oren vliegen.


Het spreekt dus vanzelf dat deze mensen die bang zijn voor moslims en hun cultuur haten zich allieren met gelijkdenkenden ie zionisten.

Kun je met diezelfde kinderlijke logica zeggen dat mensen die bang zijn voor Amerika en hun cultuur haten zich alliëren met gelijkdenkende en terroristen?

HenkS
15-12-06, 00:43
Geplaatst door Morosian
EO-ers = Christen-Zionisten? Over generaliseren gesproken.

Om uit te gaan van de veronderstelling dat het een gedeelte van de EO-achterbaan ontgaan is dat de EO in Nederland het belangrijkste zionistische propaganda-orgaan is, lijkt mij ook niet bepaald vleiend. Maar lijkt mij niet onrealistisch.

reallife
15-12-06, 09:27
Na anderhalf jaar hier meegelezen te hebben, kan ik me niet aan de indruk onttrekken, dat bepaalde mensen punten willen scoren, door af te geven op mensen die een genuanceerd of pro Israël standpunt aanhangen!

Ik ben vast niet de enige die dat denkt?!

Joesoef
15-12-06, 09:27
Het is hier in de loop der tijd in ieder geval heel erg gezellig geworden.




:moe:

reallife
15-12-06, 09:29
Geplaatst door Joesoef
Het is hier in de loop der tijd in ieder geval heel erg gezellig geworden.




:moe:


Super :hihi:




Mogge!

naam
15-12-06, 11:19
Geplaatst door HenkS
Na nu een half jaar hier meegelezen te hebben kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat hier meer EO'ers, t'is te zeggen christen-zionisten, posten dan andere Nederlanders.
Ik zal toch niet de enige zijn die die indruk heeft?

Christen zionisten??? Contradictio interminus.

Zionisten (joden) geloven toch niet in Jezus?

IbnRushd
15-12-06, 11:52
Geplaatst door naam
Christen zionisten??? Contradictio interminus.

Zionisten (joden) geloven toch niet in Jezus?

Zionisme is een nationale beweging en ideologie die een Joods thuisland of Joodse staat ondersteunt in het gebied waar in vroeger tijden de Joodse koninkrijken Israël en Judea lagen. (wikipedia)

naam
15-12-06, 12:00
Geplaatst door IbnRushd
Zionisme is een nationale beweging en ideologie die een Joods thuisland of Joodse staat ondersteunt in het gebied waar in vroeger tijden de Joodse koninkrijken Israël en Judea lagen. (wikipedia)


Heeft dus niets met jezus te maken??? Het klinkt anders wel tegenstijdig. Het blijft een complex probleem. Van wie is het land en hoever terug in de tijd mag je gaan om land te claimen en op basis van welke argumenten. Daar zal altijd strijd over zijn omdat fictie in feiten overgaan en omgekeerd.

Bar
15-12-06, 12:40
Geplaatst door IbnRushd
Zionisme is een nationale beweging en ideologie die een Joods thuisland of Joodse staat ondersteunt in het gebied waar in vroeger tijden de Joodse koninkrijken Israël en Judea lagen. (wikipedia)

Die ondersteuning betrof de vorming van die staat of dat thuisland.
Er bestaan dus helemaal geen zionisten meer, aangezien die staat allang gerealiseerd is.

Joesoef
15-12-06, 12:53
:maf:

IbnRushd
15-12-06, 15:35
Geplaatst door Bar
Die ondersteuning betrof de vorming van die staat of dat thuisland.
Er bestaan dus helemaal geen zionisten meer, aangezien die staat allang gerealiseerd is.

Kun je me misschien vertellen waaruit de staat van Israël bestaat? Is Israël inclusief een deel van de Gazastrook en westoever? :)

Bar
16-12-06, 13:13
Geplaatst door IbnRushd
Kun je me misschien vertellen waaruit de staat van Israël bestaat? Is Israël inclusief een deel van de Gazastrook en westoever? :)

Het juridisch en de-facto bestaan van een staat hangt niet af van eventuele disputen omtrent de landsgrenzen.
In afwachting van een vredesverdrag met de Palestijnen hangen de definitieve landsgrenzen nog in de lucht.
Maar helaas heeft de Palestijnse Autoriteit nu een regering die de Israelische staat 'an sich' niet wil erkennen. Die definitieve vastelling van grenzen zal derhalve vooralsnog wel op zich laten wachten.

Julien
16-12-06, 14:11
Geplaatst door HenkS
Na nu een half jaar hier meegelezen te hebben kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat hier meer EO'ers, t'is te zeggen christen-zionisten, posten dan andere Nederlanders.
Ik zal toch niet de enige zijn die die indruk heeft?

Hoe kom jij dan tot deze conclusie? Ben je zelf een (ex)EO'er ofzo?

sater
17-12-06, 13:07
Geplaatst door Joesoef
Het is hier in de loop der tijd in ieder geval heel erg gezellig geworden.




:moe:

:zwaai: s[ch]aterlachende bevestiging.