PDA

Bekijk Volledige Versie : Franse militairen verkrachtten collectief Rwandese vrouwen tijdens genocide in 1994



Qaiys
14-12-06, 17:39
'Verkrachting door Fransen tijdens genocide Rwanda'

ANP

KIGALI - Franse militairen hebben collectief Rwandese vrouwen verkracht tijdens de genocide in 1994 in het Midden-Afrikaanse land. De vrouwen hadden juist hun toevlucht gezocht in Franse bases. De soldaten keken ook toe als anderen zich aan vrouwen vergrepen.

Dat verklaarden twee getuigen woensdag in de Rwandese hoofdstad Kigali tegen een speciale commissie die de rol van Frankrijk tijdens de volkenmoord onderzoekt. De militairen maakten deel uit van een internationale vredesmissie.

De regering in Kigali had de Fransen eerder al beschuldigd van betrokkenheid bij de genocide, waarbij in drie maanden tijd honderdduizenden mensen werden afgeslacht. Parijs spreekt de aantijgingen tegen.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/article378732.ece/Verkrachting_door_Fransen_tijdens_genocide_Rwanda

Olive Yao
14-12-06, 23:19
Die verkrachtingen kunnen Qaiys niets schelen. Het bombardement op Dresden in 1945 en agent orange in Vietnam kunnen hem ook niets schelen.

Hij misbruikt die misdaden om modder te kunnen gooien naar zijn verwrongen beeld van "het westen". Ze zijn hem welkom om te kunnen laten zien dat de groep waarmee hij zich associeert beter is.

Maar het gaat hem ook niet om die (denkbeeldige, niet werkelijk bestaande) groep. Zijn associatie daarmee dient zelfhandhaving. Over de ruggen van zowel slachtoffers als bondgenoten vecht hij zijn persoonlijke vete met de wereld uit.

Allicht heeft hij heeft ook een kant die zulke misdaden wel oprecht verafschuwt. Maar dat staat niet voorop. Dat blijkt daaruit, dat hij er als de kippen bij is om misdaden van "het westen" rond te bazuinen maar over andere ellende in de wereld angstvallig zwijgt.

Qaiys
15-12-06, 10:49
Geplaatst door Olive Yao
Die verkrachtingen kunnen Qaiys niets schelen. Het bombardement op Dresden in 1945 en agent orange in Vietnam kunnen hem ook niets schelen.

Hij misbruikt die misdaden om modder te kunnen gooien naar zijn verwrongen beeld van "het westen". Ze zijn hem welkom om te kunnen laten zien dat de groep waarmee hij zich associeert beter is.

Maar het gaat hem ook niet om die (denkbeeldige, niet werkelijk bestaande) groep. Zijn associatie daarmee dient zelfhandhaving. Over de ruggen van zowel slachtoffers als bondgenoten vecht hij zijn persoonlijke vete met de wereld uit.

Allicht heeft hij heeft ook een kant die zulke misdaden wel oprecht verafschuwt. Maar dat staat niet voorop. Dat blijkt daaruit, dat hij er als de kippen bij is om misdaden van "het westen" rond te bazuinen maar over andere ellende in de wereld angstvallig zwijgt.


Doe niet zo kinderachtig, dit is gewoon bizar nieuws wat je niet onder het tapijt moet schuiven door op mijn persoon in te hakken.

catwomen
15-12-06, 10:53
Geplaatst door Olive Yao
Die verkrachtingen kunnen Qaiys niets schelen. Het bombardement op Dresden in 1945 en agent orange in Vietnam kunnen hem ook niets schelen.

Hij misbruikt die misdaden om modder te kunnen gooien naar zijn verwrongen beeld van "het westen". Ze zijn hem welkom om te kunnen laten zien dat de groep waarmee hij zich associeert beter is.

Maar het gaat hem ook niet om die (denkbeeldige, niet werkelijk bestaande) groep. Zijn associatie daarmee dient zelfhandhaving. Over de ruggen van zowel slachtoffers als bondgenoten vecht hij zijn persoonlijke vete met de wereld uit.

Allicht heeft hij heeft ook een kant die zulke misdaden wel oprecht verafschuwt. Maar dat staat niet voorop. Dat blijkt daaruit, dat hij er als de kippen bij is om misdaden van "het westen" rond te bazuinen maar over andere ellende in de wereld angstvallig zwijgt.

:duim:

Mark
15-12-06, 11:37
dit is duidelijk een hetze tegen frankrijk in de zionistische pers.

Witte78
15-12-06, 11:51
Ach ja, feit is wel dat quais nooit met berichten komt waarin moslims of palestijnen negatief worden belicht. Maar andersom gebeurd dat ook.

Ik denk dat iedereen het er wel mee eens is dat als dit echt gebeurd is dat het afschuwlijk is. Maar twee annonieme getuigen is tot nog toe niet overtuigend. Het is wel aanleiding om een verder onderzoek in the stellen.

Joesoef
15-12-06, 12:58
Wie was het ook alweer die in Frankrijk in ballingschap leefde en daar het manifest schreef dat ten grondslag ligt van het Zionisme?

Gerard074
15-12-06, 13:05
Geplaatst door Joesoef
Wie was het ook alweer die in Frankrijk in ballingschap leefde en daar het manifest schreef dat ten grondslag ligt van het Zionisme?

Khomeiny?? :p

Joesoef
15-12-06, 13:13
Geplaatst door Gerard074
Khomeiny?? :p


Wacht maar, je praat wel anders als je tot je middel zit ingegraven :ego:

Julien
15-12-06, 15:09
Geplaatst door Qaiys
Doe niet zo kinderachtig, dit is gewoon bizar nieuws wat je niet onder het tapijt moet schuiven door op mijn persoon in te hakken.

Jij bent degene die kinderachtig doet met je ophitsende topictitels. Waarom maak je je niet druk om de misstanden van het Marokkaanse leger en/ of de Turkse genocide?

Morosian
15-12-06, 19:57
Geplaatst door Olive Yao
Die verkrachtingen kunnen Qaiys niets schelen. Het bombardement op Dresden in 1945 en agent orange in Vietnam kunnen hem ook niets schelen.

Hij misbruikt die misdaden om modder te kunnen gooien naar zijn verwrongen beeld van "het westen". Ze zijn hem welkom om te kunnen laten zien dat de groep waarmee hij zich associeert beter is.

Maar het gaat hem ook niet om die (denkbeeldige, niet werkelijk bestaande) groep. Zijn associatie daarmee dient zelfhandhaving. Over de ruggen van zowel slachtoffers als bondgenoten vecht hij zijn persoonlijke vete met de wereld uit.

Allicht heeft hij heeft ook een kant die zulke misdaden wel oprecht verafschuwt. Maar dat staat niet voorop. Dat blijkt daaruit, dat hij er als de kippen bij is om misdaden van "het westen" rond te bazuinen maar over andere ellende in de wereld angstvallig zwijgt.

Voorwaar een treffende analyse.

gh.wille
15-12-06, 20:38
Geplaatst door Morosian
Voorwaar een treffende analyse.

Ja dat mag je wel stellen !
Ik sluit me bij jou aan.

Een dikke :duim: voor Olive Yao .

Qaiys
15-12-06, 23:41
Shoot the messenger en kijkt u allen de andere kant op, dan lijkt het alsof er niets is gebeurt.

Morosian
16-12-06, 00:21
Geplaatst door Qaiys
Shoot the messenger en kijkt u allen de andere kant op, dan lijkt het alsof er niets is gebeurt.

Over de andere kant op kijken gesproken. Ben je eigenlijk wel eens een topic gestart met een bericht over wandaden van moslims, moslimlanden of allochtonen, of zie je die per ongeluk stelselmatig over het hoofd?

Begrijp me goed, als het bericht juist is, dan moeten de verantwoordelijken daarvoor gestraft worden, maar voor je eigen geloofwaardigheid zou het goed zijn om niet zo opzichtig op kruistocht tegen het westen te gaan. Dat komt zo gefrustreeerd over.

Morosian
16-12-06, 00:24
.

Julien
16-12-06, 00:34
Geplaatst door Morosian
Over de andere kant op kijken gesproken. Ben je eigenlijk wel eens een topic gestart met een bericht over wandaden van moslims, moslimlanden of allochtonen, of zie je die per ongeluk stelselmatig over het hoofd?

Begrijp me goed, als het bericht juist is, dan moeten de verantwoordelijken daarvoor gestraft worden, maar voor je eigen geloofwaardigheid zou het goed zijn om niet zo opzichtig op kruistocht tegen het westen te gaan. Dat komt zo gefrustreeerd over.

Exactly my thoughts..

Maar als een Westers medium dit zou dan over islamitische landen/ moslims (Telegraaf/ Trouw bijv.) dan is de wereld te klein.

Qaiys
16-12-06, 00:49
Geplaatst door Morosian
Over de andere kant op kijken gesproken. Ben je eigenlijk wel eens een topic gestart met een bericht over wandaden van moslims, moslimlanden of allochtonen, of zie je die per ongeluk stelselmatig over het hoofd?

Begrijp me goed, als het bericht juist is, dan moeten de verantwoordelijken daarvoor gestraft worden, maar voor je eigen geloofwaardigheid zou het goed zijn om niet zo opzichtig op kruistocht tegen het westen te gaan. Dat komt zo gefrustreeerd over.

Bovenstaande en dat andere kinderachtige geklaag van jou en je vriendjes moet je niet bij mij wezen. Nieuws is nieuws. Dergelijke schijnbewegingen dienen niets anders dan de werkelijke nieuwsbericht op de achtergrond te drukken.

If you can't stand the heat, get out of the kitchen.

Morosian
16-12-06, 00:54
Geplaatst door Qaiys
Nieuws is nieuws.

Alleen jouw nieuws is altijd de helft van het nieuws.


Geplaatst door Morosian
Over de andere kant op kijken gesproken. Ben je eigenlijk wel eens een topic gestart met een bericht over wandaden van moslims, moslimlanden of allochtonen, of zie je die per ongeluk stelselmatig over het hoofd?

En, al iets kunnen vinden?

Qaiys
16-12-06, 01:02
Geplaatst door Morosian
Alleen jouw nieuws is altijd de helft van het nieuws.

En, al iets kunnen vinden?

Bovenstaande en dat andere kinderachtige geklaag van jou en je vriendjes moet je niet bij mij wezen. Nieuws is nieuws. Dergelijke schijnbewegingen dienen niets anders dan de werkelijke nieuwsbericht op de achtergrond te drukken.

If you can't stand the heat, get out of the kitchen.

Morosian
16-12-06, 01:06
Geplaatst door Qaiys
Bovenstaande en dat andere kinderachtige geklaag van jou en je vriendjes moet je niet bij mij wezen. Nieuws is nieuws. Dergelijke schijnbewegingen dienen niets anders dan de werkelijke nieuwsbericht op de achtergrond te drukken.

If you can't stand the heat, get out of the kitchen.

Je valt wederom in herhalingen. Misschien dat wat nachtrust helpt? Je ogen had je toch al dicht, dus je hoeft alleen nog maar onder de dekentjes te kruipen. Welterusten jongen.

Qaiys
16-12-06, 01:16
Geplaatst door Morosian
Je valt wederom in herhalingen. Misschien dat wat nachtrust helpt? Je ogen had je toch al dicht, dus je hoeft alleen nog maar onder de dekentjes te kruipen. Welterusten jongen.

Bovenstaande en dat andere kinderachtige geklaag van jou en je vriendjes moet je niet bij mij wezen. Nieuws is nieuws. Dergelijke schijnbewegingen dienen niets anders dan de werkelijke nieuwsbericht op de achtergrond te drukken.

If you can't stand the heat, get out of the kitchen.

gh.wille
16-12-06, 01:41
Geplaatst door Qaiys
Bovenstaande en dat andere kinderachtige geklaag van jou en je vriendjes moet je niet bij mij wezen. Nieuws is nieuws. Dergelijke schijnbewegingen dienen niets anders dan de werkelijke nieuwsbericht op de achtergrond te drukken.

If you can't stand the heat, get out of the kitchen.

Wat een geluk dat die TWEE getuigen de goede kant op keken !
Je moet er toch niet aan denken ,dat we dit nieuws anders mis hadden gelopen ,door een schijnbeweging of zo.

Gelukkig zal nu na 13 jaar in de "'doofpot" te hebben gezeten het recht gaan zegevieren.

:duim: :jumping: :jumping:

Olive Yao
17-12-06, 04:33
Geplaatst door Qaiys
Nieuws is nieuws.
En Qaiys is Qaiys.

Je motief is vals. Daardoor gaat het niet meer om dat nieuws, maar om je misbruik van dat nieuws.
Hou op nieuws te misbruiken.

Verder mag ik je best en ben ik je virtueel vriendschappelijk gezind.


Geplaatst door Witte78
Ach ja, feit is wel dat quais nooit met berichten komt waarin moslims of palestijnen negatief worden belicht. Maar andersom gebeurd dat ook.
Da’s waar.

Heel vaak is kritiek op de islam geen discussie maar een aanval.

Qaiys
17-12-06, 05:58
Geplaatst door Olive Yao
En Qaiys is Qaiys.

Je motief is vals. Daardoor gaat het niet meer om dat nieuws, maar om je misbruik van dat nieuws.
Hou op nieuws te misbruiken.

Verder mag ik je best en ben ik je virtueel vriendschappelijk gezind.

En Olive is Olive

Zoals ik al eerder zei, weiger ik mee te doen aan dit kinderachtige gedoe. Ik hoef alleen jouw aanwezigheid hier erbij te halen om direct aan te tonen dat je hele aanwezigheid hier totaal schijnheilig en vals is.

Je motief is compleet gebasseerd op je haat jegens de Islam en om de moslims onder druk te houden. Al je reakties zijn gericht om de islam in een slecht daglicht te zetten. Zelfs de meest logische argumenten tegen maatregelen die de vrijheid van moslims in perken weiger je in te zien.

Ik begrijp wel dat jouw geliefde Frankrijk, die het vooortouw genomen heeft om de moslims het leven zuur te maken, door ze bijvoorbeeld het dragen van de hijaab te verbieden en moslima's systematisch uit de publieke ruimte weert met dit nieuwsfeitje een flinke knauw krijgt, maar dat is geen reden om het nieuwsbericht hier niet te plaatsen.

Wachten totdat jij of je andere anti-islamvriendjes het zullen plaatsen is wachten tot sint juttemis.

Dus aub hou op met dat kinderachtige gedoe en reageer inhoudelijk op dit nieuwsbericht of ga wat beters doen dan alleen de boodschapper te verketteren. Door mij te verketteren zal dit nieuwsfeit heus niet minder waar worden.

If you can't stand the heat , get out of the kitchen .

Dus of je gaat inhoudelijk reageren op het nieuws berichtje of je rot maar lekker op daar waar ze dit soort nieuwsberichten onder de tapijt houden.

Spoetnik
17-12-06, 14:49
Geplaatst door Morosian
Alleen jouw nieuws is altijd de helft van het nieuws.

Das bij jou exact het zelfde. Als jij nu eerst zelf meer belanceerd bent, dan pas kan je iets tegen anderen zeggen.

Spoetnik
17-12-06, 14:59
Geplaatst door Qaiys
'Verkrachting door Fransen tijdens genocide Rwanda'

ANP

KIGALI - Franse militairen hebben collectief Rwandese vrouwen verkracht tijdens de genocide in 1994 in het Midden-Afrikaanse land. De vrouwen hadden juist hun toevlucht gezocht in Franse bases. De soldaten keken ook toe als anderen zich aan vrouwen vergrepen.

Dat verklaarden twee getuigen woensdag in de Rwandese hoofdstad Kigali tegen een speciale commissie die de rol van Frankrijk tijdens de volkenmoord onderzoekt. De militairen maakten deel uit van een internationale vredesmissie.

De regering in Kigali had de Fransen eerder al beschuldigd van betrokkenheid bij de genocide, waarbij in drie maanden tijd honderdduizenden mensen werden afgeslacht. Parijs spreekt de aantijgingen tegen.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/article378732.ece/Verkrachting_door_Fransen_tijdens_genocide_Rwanda

De timing is opmerkelijk dat deze getuige nu naar voren komen.

Rwanda is de afgelopen tijd een propaganda oorlog tegen Frankrijk begonnen.

Bijvoorbeeld:

Rwanda: French Premier Backed Genocide - Kagame
President Paul Kagame has singled out the Prime Minister of France Dominique de Villepin as one of the French government officials who supported the 1994 Rwanda Genocide. Kagame, who was speaking on BBC's Hard Talk live show yesterday morning, said.
http://allafrica.com/stories/200612080402.html

Rwanda: French Forces Trained Death Squads - Witness

The French military helped in setting up death squads (Éscadrons de la Mort) including 'KLAP' and French members of the Detachment d'Assistance Militaire (DAMI), in Bigogwe in the Northern Province, the Mucyo Commission heard yesterday. Testifying before the commission members yesterday, the witness dubbed, 'Witness Five', who said he joined the army in 1991 and later worked as a commando alleged that the French military helped establish the death squads that later exterminated thousands of ethnic Tutsis in the area.
http://allafrica.com/stories/200612130213.html


En waarom denk je dan?

Nou, een franse rechter verdenkt Kagame van moord op de Rwandees president in '94 en hij heeft aanklachten ingediend tegen mensen heel dicht bij Kagame:

Rwanda recalls ambassador to France

Rwanda has recalled its ambassador to France as the row between the two countries over culpability for the 1994 Rwandan genocide spiralled to a new low.

The decision to bring Emmanuel Ndagijimana home from Paris was made after a French judge issued arrest warrants for nine high-ranking Rwandans accused of involvement in the assassination of then-President Juvenal Habyarimana – an occurrence which triggered the mass slaughter.

The officials targeted by the arrest warrants are close to Rwanda’s current president, Paul Kagame, who was himself asked by the French anti-terror judge to stand trial over the murder of President Habyarimana, whose aircraft was shot down on April 6 1994.

In the wake of the plane crash, militants from the ethnic Hutu majority, known as the interahamwe, quickly set up roadblocks across the capital, Kigali, and on April 7 began the mass killing of Tutsis and moderate Hutus, murdering more than 800,000 people in 100 days.

The accusations by Jean-Louis Bruguiere – the examining magistrate in question – have infuriated the government of Mr Kagame, who is revered by many genocide survivors for eventually defeating the Hutu extremists and seizing back control of the country with his party, the Rwanda Patriotic Front.

Rwanda has accused Paris of making the allegations as a means of covering up its own role in training soldiers who carried out the genocide. Yesterday, 25,000 Rwandans protested in Kigali against France, accusing it of complicity in the slaughter – a charge Paris has always denied.

Tharcisse Karugarama, the Rwandan Justice Minister, said that the recall of its envoy was a response to French "bullying", accusing Paris of seeking to topple the government. He threatened further that Rwanda could sever ties with Paris completely.

"There is no reason why there should be diplomatic relations with a country that is actually attempting to destabilise the institutions of Rwanda’s government," he said.

Mr Bruguiere is investigating the case because the crew on Mr Habyarimana's crashed plane was French. The families of the pilot, co-pilot and mechanic, who all died in the crash, filed a suit in France in 1998.

The question of who shot down the plane has been a central mystery of the genocide. Speculation has focused on President Kagame’s largely Tutsi force, or hard-line Hutus hoping to encourage mass violence against Tutsis.

According to Mr Bruguiere’s order, Mr Kagame allegedly instructed his group to down the aircraft. "The final order to attack the presidential plane was given by Paul Kagame himself during a meeting held in Mulindi on March 31, 1994," the judge wrote in the warrant request.

France grants immunity to acting heads of state, preventing judicial authorities from issuing a warrant for Mr Kagame, who the judge has asked to be tried by a UN court instead. Those targeted include James Kabarebe, armed forces chief, and Charles Kayonga, army chief of staff.

Warrants also were issued for those suspected by Mr Bruguiere of actually attacking the plane - Franck Nziza, believed to be a captain in the presidential guard, and Eric Hakizimana, of the secret service.

Mr Kagame has lashed out at the judge and his claims, calling him "an imposter, a politician" in an interview. He also promised that ties between the two nations would suffer.

France annulled Rwanda’s entire $45 million bilateral debt this year but the action has done little to improve relations between the two, which have been strained for years over the genocide. Mr Kagame has accused France of doing too little to stop the slaughter.

France’s Foreign Ministry said it would maintain its ambassador in Rwanda despite the recall. "We believe it is very useful to keep open all the lines of dialogue with Rwandan authorities," spokesman Jean-Baptiste Mattei said. He insisted that France had put no political pressure on the judge in making his decision.

Rwanda has appointed a commission to determine if there is evidence to prosecute France for damages. The panel began open hearings last month and is set to resume these on December 11.
http://www.timesonline.co.uk/article/0,,13509-2470005,00.html

Maargoed, ik ben een conspiracy-nut. Move along nothing to see here.

Olive Yao
18-12-06, 02:50
Geplaatst door Qaiys
Zoals ik al eerder zei, weiger ik mee te doen aan dit kinderachtige gedoe.
(…)
Dus aub hou op met dat kinderachtige gedoe en reageer inhoudelijk op dit nieuwsbericht of ga wat beters doen dan alleen de boodschapper te verketteren. Door mij te verketteren zal dit nieuwsfeit heus niet minder waar worden.
(…)
Dus of je gaat inhoudelijk reageren op het nieuws berichtje of je rot maar lekker op daar waar ze dit soort nieuwsberichten onder de tapijt houden.
(…)
Wachten totdat jij of je andere anti-islamvriendjes het zullen plaatsen is wachten tot sint juttemis.
Je motief om het te plaatsten is vals. Daardoor gaat het niet meer om dat nieuws, maar om je misbruik van dat nieuws.
Hou op nieuws te misbruiken, over de ruggen van slachtoffers.


Ik begrijp wel dat jouw geliefde Frankrijk (…) met dit nieuwsfeitje een flinke knauw krijgt (…).
Dat blijkt niet uit Spoetniks post, integendeel.

Qaiys
18-12-06, 03:09
Geplaatst door Olive Yao
Je motief om het te plaatsten is vals. Daardoor gaat het niet meer om dat nieuws, maar om je misbruik van dat nieuws.
Hou op nieuws te misbruiken, over de ruggen van slachtoffers.


Dat blijkt niet uit Spoetniks post, integendeel.

Zoals ik al eerder zei, weiger ik mee te doen aan dit kinderachtige gedoe. Ik hoef alleen jouw aanwezigheid hier erbij te halen om direct aan te tonen dat je hele aanwezigheid hier totaal schijnheilig en vals is.

Je motief is compleet gebasseerd op je haat jegens de Islam en om de moslims onder druk te houden. Al je reakties zijn gericht om de islam in een slecht daglicht te zetten. Zelfs de meest logische argumenten tegen maatregelen die de vrijheid van moslims in perken weiger je in te zien.

Ik begrijp wel dat jouw geliefde Frankrijk, die het vooortouw genomen heeft om de moslims het leven zuur te maken, door ze bijvoorbeeld het dragen van de hijaab te verbieden en moslima's systematisch uit de publieke ruimte weert met dit nieuwsfeitje een flinke knauw krijgt, maar dat is geen reden om het nieuwsbericht hier niet te plaatsen.

Wachten totdat jij of je andere anti-islamvriendjes het zullen plaatsen is wachten tot sint juttemis.

Dus aub hou op met dat kinderachtige gedoe en reageer inhoudelijk op dit nieuwsbericht of ga wat beters doen dan alleen de boodschapper te verketteren. Door mij te verketteren zal dit nieuwsfeit heus niet minder waar worden.

If you can't stand the heat , get out of the kitchen .

Dus of je gaat inhoudelijk reageren op het nieuws berichtje of je rot maar lekker op daar waar ze dit soort nieuwsberichten onder de tapijt houden.

Witte78
18-12-06, 11:23
Geplaatst door Qaiys
Zoals ik al eerder zei, weiger ik mee te doen aan dit kinderachtige gedoe. Ik hoef alleen jouw aanwezigheid hier erbij te halen om direct aan te tonen dat je hele aanwezigheid hier totaal schijnheilig en vals is.

Je motief is compleet gebasseerd op je haat jegens de Islam en om de moslims onder druk te houden. Al je reakties zijn gericht om de islam in een slecht daglicht te zetten. Zelfs de meest logische argumenten tegen maatregelen die de vrijheid van moslims in perken weiger je in te zien.

Ik begrijp wel dat jouw geliefde Frankrijk, die het vooortouw genomen heeft om de moslims het leven zuur te maken, door ze bijvoorbeeld het dragen van de hijaab te verbieden en moslima's systematisch uit de publieke ruimte weert met dit nieuwsfeitje een flinke knauw krijgt, maar dat is geen reden om het nieuwsbericht hier niet te plaatsen.

Wachten totdat jij of je andere anti-islamvriendjes het zullen plaatsen is wachten tot sint juttemis.

Dus aub hou op met dat kinderachtige gedoe en reageer inhoudelijk op dit nieuwsbericht of ga wat beters doen dan alleen de boodschapper te verketteren. Door mij te verketteren zal dit nieuwsfeit heus niet minder waar worden.

If you can't stand the heat , get out of the kitchen .

Dus of je gaat inhoudelijk reageren op het nieuws berichtje of je rot maar lekker op daar waar ze dit soort nieuwsberichten onder de tapijt houden.

Misschien moet je zelf eens beginnen met een inhoudelijke reactie?

Max Stirner
18-12-06, 11:41
Geplaatst door Qaiys
reageer inhoudelijk op dit nieuwsbericht .


IK wil mij namens alle Westerlingen verontschuldigen voor het wangedrag van deze ontspoorde broeders.

Tegelijkertijd wil ik graag, ten overvloede uiteraard, benadrukken dat het hier geen echte Westerlingen kan betreffen, aangezien dit soort gedragingen in strijd zijn met onze cultuur en onze religie.

Julien
18-12-06, 11:49
Geplaatst door Qaiys
Ik begrijp wel dat jouw geliefde Frankrijk, die het vooortouw genomen heeft om de moslims het leven zuur te maken, door ze bijvoorbeeld het dragen van de hijaab te verbieden en moslima's systematisch uit de publieke ruimte weert met dit nieuwsfeitje een flinke knauw krijgt, maar dat is geen reden om het nieuwsbericht hier niet te plaatsen.


Moet ik nou voortaan ook net zo gefrustreerd en haatzaaiend reageren en topics maken als er weer een christen wordt vervolgd of het leven zuur gemaakt in islamitische landen?
Bovendien worden in Frankrijk moslims niet het leven zuur gemaakt. Ze hebben PRECIES dezelfde rechten als andersgelovigen en het is er een stuk beter geregeld dan in enig ander land.

Daar doet een wanhoopsnieuwsfeit van jou uit 1994 niets aan af.

prikkerd
18-12-06, 12:03
Geplaatst door Julien
Moet ik nou voortaan ook net zo gefrustreerd en haatzaaiend reageren en topics maken als er weer een christen wordt vervolgd of het leven zuur gemaakt in islamitische landen?
Bovendien worden in Frankrijk moslims niet het leven zuur gemaakt. Ze hebben PRECIES dezelfde rechten als andersgelovigen en het is er een stuk beter geregeld dan in enig ander land.

Daar doet een wanhoopsnieuwsfeit van jou uit 1994 niets aan af.


Julien
Als je eerlijk en oprecht was had je op z'n minst je afkeur mogen uitspreken over de daden van je landgenoten of het tegendeel bewijzen als je daarvoor andere nieuws feiten hebt... los van het feit dat Qayis het nieuws heeft gepost

Julien
18-12-06, 12:13
Geplaatst door prikkerd
Julien
Als je eerlijk en oprecht was had je op z'n minst je afkeur mogen uitspreken over de daden van je landgenoten of het tegendeel bewijzen als je daarvoor andere nieuws feiten hebt... los van het feit dat Qayis het nieuws heeft gepost

Ik ben de eerste die wandaden van Frankrijk zal bekritiseren, en natuurlijk vind ik dit ook afschruwelijk. Maar een haatzaaiende topictitel belemmert een normale discussie, dan weet je zelf ook wel.. denk maar aan Ayaan Hirsi Ali en Theo van Gogh over de islam.
Zodra er op een normale manier nieuws gebracht wordt, zal ik ook normaal discissiëren.

tr_imparator
18-12-06, 13:28
Wat een hoop gejank zeg hier.

Haatzaaiende topictitiel? Get over it plz.

Olive Yao
18-12-06, 21:52
Parijs ziet Kagame als moordenaar

de Volkskrant 11 maart 2004

‘President Rwanda liet voorganger doden'

Na een onderzoek dat zes jaar in beslag heeft genomen, heeft de Franse onderzoeksrechter Jean-Louis Bruguière de huidige president van Rwanda, Paul Kagame, aangewezen als degene die opdracht heeft gegeven om op 6 april 1994 het presidentiële vliegtuig van Juvénal Habyarimana neer te halen.

De gewelddadige dood van president Habyarimana, een Hutu, werd de aanleiding tot een massaslachting van Hutu's op Tutsi's waarbij meer dan een half miljoen doden zijn gevallen. In zijn rapport, waaruit de Franse krant Le Monde citeert, stelt Bruguière Paul Kagame en tien andere toenmalige leiders van het Tutsi-verzetsleger FPR verantwoordelijk.

De Franse rechter heeft zijn onderzoek ingesteld op verzoek van de nabestaanden van de Franse bemanning van Habyarimana's presidentiële vliegtuig. Hij heeft honderden getuigen gehoord, onder wie verscheidene FPR-dissidenten. Zijn voornaamste bron van informatie is Abdul Ruzibiza, een lid van het clandestiene 'netwerk commando' dat rechtstreeks onder FPR-leider Kagame viel en dat de opdracht kreeg Habyarimana's vliegtuig bij de landing in Kigali neer te schieten.

Het is nog niet bekend of de Franse justitie internationale arrestatiebevelen wil laten uitvaardigen tegen de beschuldigden. President Kagame zelf kan echter niet worden vervolgd: hij geniet, als staatshoofd in functie, politieke onschendbaarheid.

Kagame arriveerde gisteren in Brussel, voor bezoeken aan de regering van België (de voormalige kolonisator van Rwanda) en de Europese Unie. De Vlaamse VRT liet zijn berichtgeving daarover vergezeld gaan van een telefonisch interview met Abdul Ruzibiza, die zei dat 'wijzelf geen rechtstreekse bevelen van hem kregen - dat ging via onze chef, Kayonga'. Dat die bevelen afkomstig waren van Kagame zelf, daarvan toonde Ruzibiza zich zeker.

De RPF-regering in Kigali zegt in een reactie dat het Franse rapport totaal niets nieuws bevat. De Rwandese regering vindt het 'curieus' dat het rapport naar buiten komt vlak voor de tiende herdenking van het uitbreken van de massamoord op 7 april - een gebeurtenis waarvoor hoge buitenlandse gasten zijn uitgenodigd.

Het Franse rapport werpt ook de vraag op wat er is gebeurd met de 'zwarte doos' met vluchtgegevens uit het neergeschoten vliegtuig. Een Canadees die destijds luchtverkeersleider was voor de Verenigde Naties in Kigali zegt dat hij die heeft doorgestuurd naar het VN-hoofdkwartier in New York. Daar weet men echter van niets. VN-secretaris-generaal Kofi Annan zei gisteren dat hij zijn medewerkers heeft gevraagd de zaak uit te zoeken.

Olive Yao
18-12-06, 21:54
Rwanda verbreekt banden met Frankrijk

de Volkskrant 25 nov 2006, Kees Broere

Rwanda heeft vrijdag de diplomatieke betrekkingen met Frankrijk verbroken. Aanleiding is een rapport van een Franse onderzoeksrechter. Hierin beschuldigt deze de Rwandese president Paul Kagame en negen naaste medewerkers ervan in april 1994 betrokken te zijn geweest bij het neerschieten van een vliegtuig met Franse bemanning.

In het vliegtuig zat ook de toenmalige Hutu-president van Rwanda, Juvénal Habiyarimana. Direct na het neerstorten in Rwanda van het toestel begon de genocide, die aan zeker een half miljoen Tutsis en gematigde Hutus het leven kostte. Kagame, een Tutsi, ontkent opdracht te hebben gegeven tot de aanslag.

De Franse rechter, Jean-Louis Bruguière, acht Kagame medeverantwoordelijk aan de aanslag omdat diens toenmalige rebellenleger RPF als enige over wapens zou hebben beschikt om het vliegtuig neer te halen.

Als zittend president van Rwanda is Kagama echter onschendbaar. Wel is een arrestatiebevel uitgegaan tegen James Kaberebe, het hoofd van de Rwandese strijdkrachten, en acht andere vertrouwelingen van Kagame.

Onder het Hutu-bewind van Habiyarimana was Rwanda een trouwe bondgenoot van Frankrijk. President François Mitterrand liet Rwandese soldaten trainen die in 1994 zouden deelnemen aan de volkenmoord op de Tutsis. Daarmee begon ook de ruzie met het RPF.

Tijdens de genocide kwam Frankrijk in het zuidwesten van Rwanda met de militaire operatie Turquoise. Die was bedoeld om een veilige zone voor Tutsis te creëren. Maar in de praktijk, beweert Kagame, ging het Frankrijk er vooral om de vroegere Hutu-kameraden een veilig vluchtweg naar Congo (toen Zaïre) te bieden.

Parijs spreekt dit tot op de dag van vandaag tegen. In het licht van deze al jaren slepende diplomatieke ruzie moet het woensdag verschenen rapport van onderzoeksrechter Bruguière worden gezien.

Kagame reageerde eerder deze week woedend op het rapport. Het is volstrekte onzin dat een of andere rechter, wiens naam ik niet eens kan uitspreken, iets te zeggen meent te hebben over Rwanda.

Frankrijk zegt het besluit van Rwanda te betreuren. Uiterlijk maandagavond zal het voltallige Franse ambassadepersoneel uit Rwansa zijn vertrokken.

Olive Yao
18-12-06, 21:55
'Bijna niemand in Rwanda durft iets te zeggen'

de Volkskrant 15 jan. 2004, Rob Vreeken

Plotselinge amnestie pakt volgens onderzoeker Klaas de Jonge funest uit voor gacaca-rechtbanken.

Van verzoening is in Rwanda nog weinig terechtgekomen, noch van waarheidsvinding over de genocide van 1994. De dorpstribunalen doen hun werk niet. Bekentenissen dreigen te leiden tot een vloedgolf van nieuwe verdachten.

'Gacaca', dat was drie jaar geleden in Rwanda synoniem voor waarheid en nationale verzoening. Inmiddels is het synoniem voor angst. Of op zijn best: zwijgen, onverschilligheid. De gacaca-rechtspraak lijkt op een fiasco te zijn uitgelopen. Nog geen enkele verdachte van de genocide is door een traditioneel dorpstribunaal berecht.

Als Klaas de Jonge de dorpen bezoekt waar tien jaar geleden in een furieuze honderd dagen 800 duizend mensen werden afgeslacht, treft hij vooral mensen die maar liever hun mond houden over wat er in april, mei en juni 1994 is gebeurd.

Terwijl de bedoeling van de in maart 2001 afgekondigde gacaca-wet toch was verzoening, genezing en waarheidsvinding. Tijdens de zittingen van de dorpstribunalen, ('onder de boom, midden in het dorp', zegt De Jonge) zouden getuigen hun relaas doen, schuldigen zouden hun misdaden erkennen. Daarna zou toch ook het recht zijn loop hebben, in de vorm van een (verlichte) celstraf of gemeenschapstaken.

Van dit optimisme, dat ook de antropoloog (in de jaren tachtig bekend door zijn steun aan het ANC in Zuid-Afrika) deelde toen hij zijn onderzoek voor Penal Reform International (PRI) naar de gacaca-rechtspraak begon, is niets over. De Jonge heeft hooguit nog een sprankje hoop op een keer ten goede.

In 90 procent van het land is, sinds in 2001 de 250 duizend lekenrechters werden gekozen, volgens hem helemaal niets meer gebeurd. Elders is alleen informatie verzameld, nog niet één rechtszaak is echt geopend. Op de zittingen durven de mensen zich nauwelijks uit te spreken. Als ze überhaupt al komen - een opkomst van minstens honderd dorpelingen is vereist.

De Jonge: 'De mensen moeten zeggen wie wie heeft gedood. Dus ze moeten hun buren aangeven. Dat vinden ze gevaarlijk, want de familieleden van de buren staan erbij. Eigenlijk zijn het saaie bijeenkomsten, er wordt weinig gezegd.'

De angst nam nog toe toen in november diverse mensen werden vermoord, bij wijze van waarschuwing. De Jonge bezocht in het district Kigongoro een groep van dertien vrouwen en twee mannen, doodsbang schuilend na zo'n moord. Volgens een pamflet dat was verspreid werden ook zij afgeslacht als ze zouden praten.

Van 'waarheid en verzoening' komt dus niets terecht, zomin als van een ontvolking van de gevangenissen, een ander oogmerk van de gacaca-wet. Sinds de genocide zaten 100- à 120 duizend mensen opgesloten, onder erbarmelijke omstandigheden. De gewone rechtspraak kon al die jaren maar ongeveer zesduizend zaken aan, het Rwanda-Tribunaal in Tanzania enkele tientallen hoofddaders.

Daarom riep president Kagame in januari vorig jaar de 'gewone' gedetineerden op hun misdrijven toe te geven, zodat ze versneld vrij konden komen. Van die optie maakten meteen 34 duizend mensen gebruik. Tienduizend van hen zitten nog vast, vierduizend zieken en bejaarden mochten naar huis, 20 duizend gingen via doorgangskampen terug naar hun dorp.

Zij moeten het gacaca-proces nog helemaal doorlopen, ook om hun verhaal te laten controleren. Intussen boezemen zij hun dorpsgenoten angst in, zegt de Jonge. Vergeving vragen bij de slachtoffers persoonlijk is amper gebeurd. Van hun bekentenissen heeft hij niet zo'n hoge pet op. 'Velen hebben een of twee moorden toegegeven, om vrij te komen. In werkelijkheid hebben ze dan zeg tien moorden gepleegd, en ook nog eens vrouwen verkracht. Verkrachtingen worden helemaal verzwegen.'

Wat ook voorkomt: gedetineerden die onschuldig zijn, maar toch zomaar iets bekennen omdat zij anders nog jaren opgesloten blijven.

Een ander probleem is dat degenen die hebben bekend, op hun beurt weer namen hebben genoemd van anderen die misdrijven hebben gepleegd. De Jonge schat dat sinds vorig jaar op die manier 250 duizend nieuwe verdachten zijn aangewezen. 'Dat is ook wel aannemelijk. De participatie in de genocide was massaal. In sommige gebieden hebben vrijwel alle Hutu's meegedaan.'

Maar wat er met die honderdduizenden moet gebeuren? Arresteren, ja, 'maar dan zitten de gevangenissen straks drie keer zo vol', zegt De Jonge. Laat staan dat de gacaca-rechtbanken de toeloop aan kunnen. Dus het is best mogelijk, zegt de onderzoeker, dat de regering te zijner tijd een algehele amnestie afkondigt. 'Dat moeten ze dan wel héél goed uitleggen. Want voor de overlevenden is zoiets rampzalig.'

Olive Yao
18-12-06, 22:04
In Rwanda heeft een van de verschrikkelijkste genocides sinds de holocaust plaatsgevonden.
In Congo gebeurt dat nu.

Maar als Qaiys het over Rwanda heeft, dan is dat om modder te gooien naar zijn waanbeeld van “het westen”.

En dat doet hij dan bovendien met een onbewezen, onbetrouwbaar en onwaarschijnlijk berichtje dat nog dubieuzer wordt tegen de achtergrond van de Kagame–affaire, die Spoetnik al belichtte.

Zo doet hij vaker.

In april plaatste EL MOKHTARI een bericht over een geval van eerwraak in Duitsland, Berlijns proces geeft eerwraak een gezicht (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=183328).

Qaiys reageerde met een absurd bericht over een vrouw en een hond, dat hij "Autochtone eerwraak vanwege sexueel misbruik hond door vrouw (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=183358)" noemde.

super ick
18-12-06, 22:19
Geplaatst door Qaiys
En Olive is Olive

Zoals ik al eerder zei, weiger ik mee te doen aan dit kinderachtige gedoe. Ik hoef alleen jouw aanwezigheid hier erbij te halen om direct aan te tonen dat je hele aanwezigheid hier totaal schijnheilig en vals is.
Je motief is compleet gebasseerd op je haat jegens de Islam en om de moslims onder druk te houden. Al je reakties zijn gericht om de islam in een slecht daglicht te zetten. Zelfs de meest logische argumenten tegen maatregelen die de vrijheid van moslims in perken weiger je in te zien.
Maatregelen die vrijheid van Moslims inperken? Bedoel je dat je, net een Dhimmie verplicht bent je geloof achter gesloten deuren te belijden? Wat doen dan al die Moskeeen hier?
Of moet je, net als een Dhimmie apart belasting betalen om aanwezig te mogen zijn?
Mogen Moslims, net als een Dhimmie geen openbare functies bekleden?
Of kan je niet getuigen tegen een CHristelijke Nederlander?
Steek eerst de hand maar eens in eigen boezem en verwijder de balk uit je eigen oog voordat je de splinters in die van een ander gaat zoeken.
Ik begrijp wel dat jouw geliefde Frankrijk, die het vooortouw genomen heeft om de moslims het leven zuur te maken, door ze bijvoorbeeld het dragen van de hijaab te verbieden en moslima's systematisch uit de publieke ruimte weert met dit nieuwsfeitje een flinke knauw krijgt, maar dat is geen reden om het nieuwsbericht hier niet te plaatsen.
Er is niet 1 wet in Frankrijk alleen tegen Moslims gericht.
Wachten totdat jij of je andere anti-islamvriendjes het zullen plaatsen is wachten tot sint juttemis.
Alle kritiek is in jou brein direct anti. Het is het gebrek aan incasseren van kritiek en ontberen van zelfreinigend vermogen dat de slam telkens weer in een kwaad daglicht zet, m.a.w. de grootste antireclame wordt veroorzaakt door Moslims.
Dus aub hou op met dat kinderachtige gedoe en reageer inhoudelijk op dit nieuwsbericht of ga wat beters doen dan alleen de boodschapper te verketteren. Door mij te verketteren zal dit nieuwsfeit heus niet minder waar worden.
Wat is het nut van inhoudelijk reageren? Wat denk je nou? Dat er ook maar 1 weldenkend mens zulke misstanden wil goedpraten? Uitzoeken tot op de bodem en de daders zo hard mogelijk straffen, Of denk je iemand te vinden die het daar niet eens is?
If you can't stand the heat , get out of the kitchen .
Omdat dit Engelse spreekwoord nu al zo vaak gekopieerd is wordt het een beetje genant om het zo vaak verkeerd te zien staan. Het is niet get out of te kitchen maar stay out o te the kitchen.
Dus of je gaat inhoudelijk reageren op het nieuws berichtje of je rot maar lekker op daar waar ze dit soort nieuwsberichten onder de tapijt houden.
Het is toch in het nieuws of vergis ik me nu?

super ick
18-12-06, 22:22
Geplaatst door Olive Yao
In Rwanda heeft een van de verschrikkelijkste genocides sinds de holocaust plaatsgevonden.
In Congo gebeurt dat nu.

Maar als Qaiys het over Rwanda heeft, dan is dat om modder te gooien naar zijn waanbeeld van “het westen”.

En dat doet hij dan bovendien met een onbewezen, onbetrouwbaar en onwaarschijnlijk berichtje dat nog dubieuzer wordt tegen de achtergrond van de Kagame – affaire, die Spoetnik al belichtte.

Zo doet hij vaker.

In april plaatste EL MOKHTARI een bericht over een geval van eerwraak in Duitsland, Berlijns proces geeft eerwraak een gezicht (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=183328).

Qaiys reageerde met een absurd bericht over een vrouw en een hond, dat hij “Autochtone eerwraak vanwege sexueel misbruik hond door vrouw” (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=183358) noemde.

Olive wil je wel een beetje rekening houden met het feit dat sommigen onder ons nog niet goed gewend zijn om te gaan met vrije media?
Net zo min als met democratie en gelijke rechten voor iedereen.
Het is moeilijk leven hoor in een land waar je niets meer bent dan een ongelovige terwijl je heilige schrift je anders doet geloven.

Olive Yao
18-12-06, 22:34
Geplaatst door super ick
Olive wil je wel een beetje rekening houden met het feit dat sommigen onder ons nog niet goed gewend zijn om te gaan met vrije media?
Net zo min als met democratie en gelijke rechten voor iedereen.
Het is moeilijk leven hoor in een land waar je niets meer bent dan een ongelovige terwijl je heilige schrift je anders doet geloven.
Trek t nou alsjeblieft niet in het verband van de moslimse godsdienst, super ick. Qaiys moet gewoon eens op z'n donder krijgen.

Z'n reactie is trouwens voorspelbaar: dubbel zo hard en dwangmatig modder gaan gooien.

Mark
19-12-06, 10:32
Dit is duidelijk gewoon een hoop leugens van die president als wraak tegen de aanklachten tegen hem.

Ook maskeert het mooi het feit dat deze twee achterlijke stammen elkaar op barbaarse wijze hebben afgeslacht.

super ick
20-12-06, 11:27
Geplaatst door Olive Yao
Trek t nou alsjeblieft niet in het verband van de moslimse godsdienst, super ick. Qaiys moet gewoon eens op z'n donder krijgen.

Z'n reactie is trouwens voorspelbaar: dubbel zo hard en dwangmatig modder gaan gooien.

Iedereen is een produkt van zijn milieu, dat is wat ik er mee probeer te zeggen. Een reactie zonder deze elementen is voor niemand mogelijk.

Rabi'ah.
20-12-06, 14:55
Geplaatst door tr_imparator
Wat een hoop gejank zeg hier.

Haatzaaiende topictitiel? Get over it plz.

My thoughts exactly.

Julien
21-12-06, 00:40
Geplaatst door tr_imparator
Wat een hoop gejank zeg hier.

Haatzaaiende topictitiel? Get over it plz.

Dat zal ik onthouden als Ayaan of Wilders of Pastors weer eens wat negatiefs over moslims zegt.

Olive Yao
21-12-06, 01:01
Maar democratische verkiezingen zijn niet ongevaarlijk. Ze kunnen een land zonder democratische cultuur ernstig schaden. Dat overkwam het CentraalAfrikaanse Rwanda. Het land waar in 1994 de Hutu-meerderheid probeerde de Tutsi-minderheid uit te moorden, koos in 2003 president en parlement.

Rond de eeuwwisseling begon in Rwanda de scherpste pijn van de genocide enigszins te verdoven. Hutu's en Tutsi's leken te accepteren dat ze tot elkaar waren veroordeeld. Aan het politieke front werd het zes jaar na de genocide rustiger, herinnert zich Rwanda's bekendste mensenrechtenactivist Noël Twagiramungu. In barretjes spraken Tutsi's weer met Hutu's, er waren twee onafhankelijke kranten, een oppervlakkig gesprek over politiek was niet gevaarlijk.

Al in 1993, nog voor de genocide, waren onder druk van de internationale gemeenschap verkiezingen afgesproken voor het jaar 1998. Maar na de genocide vonden ook Rwanda's donoren 1998 veel te vroeg voor een land dat in alle opzichten was geruïneerd. Ze verlengden de overgangsperiode tot 2003.

Natuurlijk zou de internationale gemeenschap dan verkiezingswaarnemers sturen. Niet twee weken voor de verkiezingen - dan zouden de waarnemers mogelijke manipulatie mislopen, nee, de missie van de Europese Unie zou maanden tevoren mensen in Rwanda stationeren.

Tutsi-president Paul Kagame wilde aanblijven, dit keer met een democratisch keurmerk. Hij liet niets aan het toeval over en begon zijn campagne in het jaar 2001.

Daarbij gebruikte Kagame's partij het Rwandees Patriottisch front (RPF) steeds grovere intimidatietactieken. Allereerst, vertelt Noël Twagiramungu, begon het RPF leden te ronselen. Wie het RPF afwees, maakte zich verdacht. Tegelijkertijd werd de samenleving onder controle gebracht. Bijna alle maatschappelijke organisaties werden geïnfiltreerd; van genocide-overlevenden tot de redactie van een kerkkrantje. Begin 2003 verdwenen enkele vooraanstaande Hutu's.

De RPF-strategie werkte. Doodsbange Rwandezen klapten op RPF-verkiezingsbijeenkomsten hun handen stuk voor de president van de republiek. Verder zweeg het volk. Hoe de verkiezingsuitslag zou zijn geweest als er niet met de stembiljetten was geknoeid, durft mensenrechtenactivist Noël Twagiramungu niet te zeggen. Paul Kagame werd gekozen met 95,5 procent van de stemmen. De politieke spanning is sindsdien alleen nog toegenomen.


uit Democratie en cultuur (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=210260)

Olive Yao
21-12-06, 01:06
Geplaatst door Mark
Dit is duidelijk gewoon een hoop leugens van die president als wraak tegen de aanklachten tegen hem.

Ook maskeert het mooi het feit dat deze twee achterlijke stammen elkaar op barbaarse wijze hebben afgeslacht.
Claro. We hoeven er niet aan te twijfelen dat Kagame ertoe in staat is om getuigenissen in scène te zetten.
Als hij schuldig is aan de moord op toenmalige president Juvenal Habyarimana in 1994, is hij medeschuldig aan de democide.

Olive Yao
06-08-08, 20:28
De timing is opmerkelijk dat deze getuige nu naar voren komen.

Rwanda is de afgelopen tijd een propaganda oorlog tegen Frankrijk begonnen.

Bijvoorbeeld:

Rwanda: French Premier Backed Genocide - Kagame
President Paul Kagame has singled out the Prime Minister of France Dominique de Villepin as one of the French government officials who supported the 1994 Rwanda Genocide. Kagame, who was speaking on BBC's Hard Talk live show yesterday morning, said.
http://allafrica.com/stories/200612080402.html

Rwanda: French Forces Trained Death Squads - Witness

The French military helped in setting up death squads (Éscadrons de la Mort) including 'KLAP' and French members of the Detachment d'Assistance Militaire (DAMI), in Bigogwe in the Northern Province, the Mucyo Commission heard yesterday. Testifying before the commission members yesterday, the witness dubbed, 'Witness Five', who said he joined the army in 1991 and later worked as a commando alleged that the French military helped establish the death squads that later exterminated thousands of ethnic Tutsis in the area.
http://allafrica.com/stories/200612130213.html


En waarom denk je dan?

Nou, een franse rechter verdenkt Kagame van moord op de Rwandees president in '94 en hij heeft aanklachten ingediend tegen mensen heel dicht bij Kagame:

Rwanda recalls ambassador to France

Rwanda has recalled its ambassador to France as the row between the two countries over culpability for the 1994 Rwandan genocide spiralled to a new low.

The decision to bring Emmanuel Ndagijimana home from Paris was made after a French judge issued arrest warrants for nine high-ranking Rwandans accused of involvement in the assassination of then-President Juvenal Habyarimana – an occurrence which triggered the mass slaughter.

The officials targeted by the arrest warrants are close to Rwanda’s current president, Paul Kagame, who was himself asked by the French anti-terror judge to stand trial over the murder of President Habyarimana, whose aircraft was shot down on April 6 1994.

In the wake of the plane crash, militants from the ethnic Hutu majority, known as the interahamwe, quickly set up roadblocks across the capital, Kigali, and on April 7 began the mass killing of Tutsis and moderate Hutus, murdering more than 800,000 people in 100 days.

The accusations by Jean-Louis Bruguiere – the examining magistrate in question – have infuriated the government of Mr Kagame, who is revered by many genocide survivors for eventually defeating the Hutu extremists and seizing back control of the country with his party, the Rwanda Patriotic Front.

Rwanda has accused Paris of making the allegations as a means of covering up its own role in training soldiers who carried out the genocide. Yesterday, 25,000 Rwandans protested in Kigali against France, accusing it of complicity in the slaughter – a charge Paris has always denied.

Tharcisse Karugarama, the Rwandan Justice Minister, said that the recall of its envoy was a response to French "bullying", accusing Paris of seeking to topple the government. He threatened further that Rwanda could sever ties with Paris completely.

"There is no reason why there should be diplomatic relations with a country that is actually attempting to destabilise the institutions of Rwanda’s government," he said.

Mr Bruguiere is investigating the case because the crew on Mr Habyarimana's crashed plane was French. The families of the pilot, co-pilot and mechanic, who all died in the crash, filed a suit in France in 1998.

The question of who shot down the plane has been a central mystery of the genocide. Speculation has focused on President Kagame’s largely Tutsi force, or hard-line Hutus hoping to encourage mass violence against Tutsis.

According to Mr Bruguiere’s order, Mr Kagame allegedly instructed his group to down the aircraft. "The final order to attack the presidential plane was given by Paul Kagame himself during a meeting held in Mulindi on March 31, 1994," the judge wrote in the warrant request.

France grants immunity to acting heads of state, preventing judicial authorities from issuing a warrant for Mr Kagame, who the judge has asked to be tried by a UN court instead. Those targeted include James Kabarebe, armed forces chief, and Charles Kayonga, army chief of staff.

Warrants also were issued for those suspected by Mr Bruguiere of actually attacking the plane - Franck Nziza, believed to be a captain in the presidential guard, and Eric Hakizimana, of the secret service.

Mr Kagame has lashed out at the judge and his claims, calling him "an imposter, a politician" in an interview. He also promised that ties between the two nations would suffer.

France annulled Rwanda’s entire $45 million bilateral debt this year but the action has done little to improve relations between the two, which have been strained for years over the genocide. Mr Kagame has accused France of doing too little to stop the slaughter.

France’s Foreign Ministry said it would maintain its ambassador in Rwanda despite the recall. "We believe it is very useful to keep open all the lines of dialogue with Rwandan authorities," spokesman Jean-Baptiste Mattei said. He insisted that France had put no political pressure on the judge in making his decision.

Rwanda has appointed a commission to determine if there is evidence to prosecute France for damages. The panel began open hearings last month and is set to resume these on December 11.
http://www.timesonline.co.uk/article/0,,13509-2470005,00.html

Maargoed, ik ben een conspiracy-nut. Move along nothing to see here.

oui!