PDA

Bekijk Volledige Versie : Amerikanen leren Iraakse kinderen de Engelse taal.



Kal-El B.V
16-12-06, 16:09
F@#K Iraq (http://www.ebaumsworld.com/2006/12/iraqi-kids-learn-english.html)



Het westen komt even beschaving brengen ??

gh.wille
16-12-06, 17:41
Geplaatst door Kal-El B.V
F@#K Iraq (http://www.ebaumsworld.com/2006/12/iraqi-kids-learn-english.html)



Het westen komt even beschaving brengen ??

Niet van plan zijnde om het voor je op te zoeken het is inmiddels al stok oud nieuws ,maar dit filmpje had je eerst moeten plaatsen het betrof hier Amerikanen die snoepjes uit deelden aan IRAAKSE kinderen ,en daarvoor zelfs nog een partijtje voetbal hadden gespeeld ,daarna reden ze weg en holden de kinderen er achteraan !kort daarna werden ze beschoten !!

Dat is andere koek dan de :hufterige en vieze en gore interpretatie die jij er aan geeft!

:zwaai:

Kal-El B.V
18-12-06, 04:05
Geplaatst door gh.wille
Niet van plan zijnde om het voor je op te zoeken het is inmiddels al stok oud nieuws ,maar dit filmpje had je eerst moeten plaatsen het betrof hier Amerikanen die snoepjes uit deelden aan IRAAKSE kinderen ,en daarvoor zelfs nog een partijtje voetbal hadden gespeeld ,daarna reden ze weg en holden de kinderen er achteraan !kort daarna werden ze beschoten !!

Dat is andere koek dan de :hufterige en vieze en gore interpretatie die jij er aan geeft!

:zwaai:



Wat is nu eigenlijk het punt dat je wilt maken met deze reactie ? Dat deze kinderen erom gevraagd hebben ? Dat het terecht is dat ze zo behandeld worden door een bezetter ?

of probeer je over te brengen dat voor elke keer dat een amerikaan lief snoep uitdeelt hij/zij dan dit soort verwerpelijke gedragingen mag uiten ?

Dit mag want een amerikaan ergens anders in het land heeft snoep uitgedeeld ?

gh.wille
18-12-06, 20:35
Geplaatst door Kal-El B.V
Wat is nu eigenlijk het punt dat je wilt maken met deze reactie ? Dat deze kinderen erom gevraagd hebben ? Dat het terecht is dat ze zo behandeld worden door een bezetter ?

of probeer je over te brengen dat voor elke keer dat een amerikaan lief snoep uitdeelt hij/zij dan dit soort verwerpelijke gedragingen mag uiten ?

Dit mag want een amerikaan ergens anders in het land heeft snoep uitgedeeld ?

Ja wat dat betreft kunnen die kinderen beter bij de brave gelovigen van de TALIBAN terecht , die knopen ze wel ff op ,na ze eerst flink gemarteld te heben !!
http://www.nrc.nl/buitenland/article493291.ece

Echt een voorbeeld zo als dit kind wordt behandeld en dan niet eens door een (bezetter)!
:fuckit:

Man hou toch op het is de interpretatie die jij er aan geeft !
En wat worden ze slecht behandeld he ?
Mijn idee is dat ze deze woorden al konden en maar al te graag de Amerikaanse soldaten er mee vermaken ,gezien de reactie,s van de soldaten licht dit meer naar de waarheid!

Kortom wat zijn die Amerikanen toch intens verdorven en slecht !
http://www.youtube.com/watch?v=E3sxop1-PkI&NR.

Hier doen ze zelfs mee aan het verdervelijke WESTERSE spel .

:lekpuh:

IbnRushd
18-12-06, 22:14
Geplaatst door gh.wille
Ja wat dat betreft kunnen die kinderen beter bij de brave gelovigen van de TALIBAN terecht , die knopen ze wel ff op ,na ze eerst flink gemarteld te heben !!
http://www.nrc.nl/buitenland/article493291.ece

Echt een voorbeeld zo als dit kind wordt behandeld en dan niet eens door een (bezetter)!
:fuckit:

Ja tuurlijk. Haal de talibanen maar er weer bij, en praat maar recht wat krom is. Kennelijk vind jij het goed wat de Amerikanen in Irak doen.


Geplaatst door gh.wille

Man hou toch op het is de interpretatie die jij er aan geeft !
En wat worden ze slecht behandeld he ?
Mijn idee is dat ze deze woorden al konden en maar al te graag de Amerikaanse soldaten er mee vermaken ,gezien de reactie,s van de soldaten licht dit meer naar de waarheid!

Kortom wat zijn die Amerikanen toch intens verdorven en slecht !
http://www.youtube.com/watch?v=E3sxop1-PkI&NR.

Hier doen ze zelfs mee aan het verdervelijke WESTERSE spel .

:lekpuh:

Jouw bedorven en demente ideeën kun je beter voor je houden. Amerikaanse legers die in Irak bevinden horen daar niet thuis. Hun arrogante bemoeienis verergert het hele huidige conflict ermee. En dat ze nog even Iraakse kinderen voor de gek houden geeft weer eens aan hoe gestoord die mensen zijn. 'T is niet te geloven dat je nog ergens een goedkeuring zoekt. Je bent echt ziek, man. Zoek hulp.

gh.wille
19-12-06, 15:32
Geplaatst door IbnRushd
Ja tuurlijk. Haal de talibanen maar er weer bij, en praat maar recht wat krom is. Kennelijk vind jij het goed wat de Amerikanen in Irak doen.



(Als antwoord op het bovenstaandeciteer ik:
Recht wat krom is spoor je wel ???
Wou daar overheen lullen ?wat de TALIBAN met kinderen doet !!!!
NEE ik vind niet alles goed wat de Amerikanen doen in IRAK dat heb ik al meerdere keren gezegd !
Dat die Amerikanen er zitten is een feit ,maar heeft niks te maken met de bijna misselijke en ziekmakende overdrijving van elk onschuldig kontakt!
Vandaar haalde express de TALIBAN bij om het verschil te laten zien met de verdervelijke Amerikanen die te hooi en te gras ook een potje voetballen met de jeugd en zelf al zouden ze de jeugd een paar vieze woordjes leren zelfs dat is nog andere koek als jullie achterlijke en ziekelijke uitbuiting van elk gegeven !misschien konden die kinderen die woorden allang (zo achterlijk zijn ze daar ook weer niet !)
TENSLOTTE MARTELEN de Amerikanen ze niet en hangen ze ook niet daarna op aan een boom zoals het TALIBAN gajus wel doet. EN OVER HULP ZOEKEN WORDT HET NIET HOOG TIJD VOOR JULLIE????
MET JE VAN HAAT EN NIJD VERZIEKTE BREIN! )




Jouw bedorven en demente ideeën kun je beter voor je houden. Amerikaanse legers die in Irak bevinden horen daar niet thuis. Hun arrogante bemoeienis verergeren het hele huidige conflict ermee. En dat ze nog even Iraakse kinderen voor de gek houden geeft weer eens aan hoe gestoord die mensen zijn. 'T is niet te geloven dat je nog ergens een goedkeuring zoekt. Je bent echt ziek, man. Zoek hulp.

gh.wille
19-12-06, 16:39
Geplaatst door IbnRushd
Ja tuurlijk. Haal de talibanen maar er weer bij, en praat maar recht wat krom is. Kennelijk vind jij het goed wat de Amerikanen in Irak doen.



Jouw bedorven en demente ideeën kun je beter voor je houden. Amerikaanse legers die in Irak bevinden horen daar niet thuis. Hun arrogante bemoeienis verergeren het hele huidige conflict ermee. En dat ze nog even Iraakse kinderen voor de gek houden geeft weer eens aan hoe gestoord die mensen zijn. 'T is niet te geloven dat je nog ergens een goedkeuring zoekt. Je bent echt ziek, man. Zoek hulp.

Wordt het niet eens tijd dat je ZELF hulp gaat zoeken !!,er worden dagelijks meer kinderen verminkt en gedood door hun eigen landgenoten *)in IRAKde onderlinge haat en nijd kotsen ze nu uit OF NIET SOMS??onder het SCHRIKBEWIND van SADDAM kon dat nog niet maar vroeg of laat had het toch gebeurd ,kijk maar naar de PALESTIJNEN die er ook niet voor terug deinsen om elkaars kinderen te vermoorden
WIE IS ER HIET ZIEK????

*) kwam bij ons niet voor tijdens de oorlog kAN me niet een geval heugen waarin het VERZET kinderen heeft vermoord !wat in IRAK dagelijkse kost is bij aanslagen!
Over de onderstaande topic wordt zeer wijzelijk niet meer gesproken de verdraaing en verbastering ligt er zo dik boven op!!

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=209931

HOE DE BOEL VERDRAAID WORDT :!!
dit filmpje had je eerst moeten plaatsen het betrof hier Amerikanen die snoepjes uit deelden aan IRAAKSE kinderen ,en daarvoor zelfs nog een partijtje voetbal hadden gespeeld ,daarna reden ze weg en holden de kinderen er achteraan !
kort daarna werden ze beschoten !!


Dus houd je achterlijke insinuaties en beschuldigingen maar bij je ,de gene die echt hulp nodig heeft ben je zelf

:zwaai:

IbnRushd
19-12-06, 17:17
Geplaatst door gh.wille
Wordt het niet eens tijd dat je ZELF hulp gaat zoeken !!,er worden dagelijks meer kinderen verminkt en gedood door hun eigen landgenoten *)in IRAKde onderlinge haat en nijd kotsen ze nu uit OF NIET SOMS??onder het SCHRIKBEWIND van SADDAM kon dat nog niet maar vroeg of laat had het toch gebeurd ,kijk maar naar de PALESTIJNEN die er ook niet voor terug deinsen om elkaars kinderen te vermoorden
WIE IS ER HIET ZIEK????

*) kwam bij ons niet voor tijdens de oorlog kAN me niet een geval heugen waarin het VERZET kinderen heeft vermoord !wat in IRAK dagelijkse kost is bij aanslagen!
Over de onderstaande topic wordt zeer wijzelijk niet meer gesproken de verdraaing en verbastering ligt er zo dik boven op!!

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=209931

HOE DE BOEL VERDRAAID WORDT :!!
dit filmpje had je eerst moeten plaatsen het betrof hier Amerikanen die snoepjes uit deelden aan IRAAKSE kinderen ,en daarvoor zelfs nog een partijtje voetbal hadden gespeeld ,daarna reden ze weg en holden de kinderen er achteraan !
kort daarna werden ze beschoten !!


Dus houd je achterlijke insinuaties en beschuldigingen maar bij je ,de gene die echt hulp nodig heeft ben je zelf

:zwaai:

Alleen al in Amerika vermoorden verschillende rassen elkaar uit. Legaliseer wapens en deel drugs uit en zie de conclusie. Daar hoeft nog geen sprake van een oorlog te zijn, en ze doen al dingen die jij kennelijk normaal acht.

Al dat gemoord, geplunderd en geroofd in de door jouw genoemde landen is slechts het oorzaak van VS en zijn consorten. De haat die veel moslims hadden jegens de kolonisten is alleen in de loop der tijd sterker gegroeid. Ik heb wel begrip waarom het daar zo hard aan toe gaat, maar keur het stellig af. Jij daarentegen kan het niet hebben als een persoon VS of Israël bekritiseert. Dat vind jij gewoon niet kunnen en daarom gebruik je je de argument van Talibanen, Hamas enz., terwijl de zionisten in de afgelopen jaren meer dan 500 kinderen hebben gedood. Laten we het niet over Amerika en zijn hulpers niet hebben. Dan stelt jouw argument helemaal niets voor.

Dus als jij graag talibanen of hamas wilt bekritiseren doe dat maar in de juiste topic . Maw verpest de topic er niet mee. Oke?

IbnRushd
19-12-06, 20:01
Geplaatst door sjeng
gelukkig zijn dergelijke zaken nooit door de islamitische wereld gedaan, wordt er niet gemoord in sudan, is het islamitische rijk uberhaupt door vreedzaam overleg tot stand gekomen, is afrika geislamiseerd zonder zwaard, hebben christenen in indonesie het hartstikke top, is de islamitische wereld een baken van vrijheid en gelijkheid. ja alleen het westen is verdorven en slecht. gelukkig maar.

Ehum. Volgens mij heeft gh.wille geen Sudan, Indonesië enzo genoemd. Wel Irak en Palestina. Laat toevallig die landen zijn waar VS bloed aan zijn handen kleeft. Kijk naar Irak? Wie heeft de oorlog gestart? En wie had een grote mond met 'democratie' en dat het allemaal beter zal worden? En wat denk je van Palestina, hè? Wie houdt steeds de resoluties tegen met hun veto, zodat Israël de vrijheid krijgt om het geweld op te krikken?? Beter lezen, Sjeng.

gh.wille
19-12-06, 21:40
Geplaatst door IbnRushd
Alleen al in Amerika vermoorden verschillende rassen elkaar uit. Legaliseer wapens en deel drugs uit en zie de conclusie. Daar hoeft nog geen sprake van een oorlog te zijn, en ze doen al dingen die jij kennelijk normaal acht.

Al dat gemoord, geplunderd en geroofd in de door jouw genoemde landen is slechts het oorzaak van VS en zijn consorten. De haat die veel moslims hadden jegens de kolonisten is alleen in de loop der tijd sterker gegroeid. Ik heb wel begrip waarom het daar zo hard aan toe gaat, maar keur het stellig af. Jij daarentegen kan het niet hebben als een persoon VS of Israël bekritiseert. Dat vind jij gewoon niet kunnen en daarom gebruik je je de argument van Talibanen, Hamas enz., terwijl de zionisten in de afgelopen jaren meer dan 500 kinderen hebben gedood. Laten we het niet over Amerika en zijn hulpers niet hebben. Dan stelt jouw argument helemaal niets voor.

Dus als jij graag talibanen of hamas wilt bekritiseren doe dat maar in de juiste topic . Maw verpest de topic er niet mee. Oke?

Het verweer van jou is nu precies de aanleiding waar om ik reageer !

NL het verdraaien van de feiten ! elke keer opnieuw wordt van een scheet een donderslag gemaakt
Dat die Amerikanen daar zitten is een feit ,en zelf heb ik al MEERDERE KEREN TE KENNEN GEGEVEN DAT HET EEN GROTE MISKLEUN VAN BUSH WAS WAS !
Hetgeen niks af doet waar het hier om gaat :namelijk het vals uitbuiten en verdraaien en overmatig aan dikken ,van eigenlijk niets noemenswaardige incidenten en zeker vegeleken bij de praktijken die de burgers onderling van deze landen doen !
UITERAARD ZOALS EERDER GEZEGD ONDER HET SCHRIKBEWIND VAN SADDAM, KREGEN ZE DE KANS NIET!!
De aanslagen zijn begonnen door het decadente gajus wat jaren lang het grootste deel van de bevolking gemolesterd heeft en uitgebuit , zelf zich badend in een onvoorstelbare weelde (zie de foto,s van de
paleisjes met hun gouden plee,s!) de enorme drank en voedsel voorraden enz enz terwijl het merendeel van de bevolking in armoede leefden !!vergeten zeker he??
Ziehier de reden waarom ik er tegen in ga
HET GOED PRATEN VAN DEONDERLINGE Massamoorden alles op de de naam van de Amerikanen en/ of jODEN te zetten terwijl sommige groepen elkaars bloed wel kunnen drinken ,en dat ze dat ook zonder de AMERIKANEN OF JODEN KUNNEN IS AL ZO VAAK BEWEZEN !
EN ZAL IK OOK BLIJVEN DOEN OOK!

gh.wille
19-12-06, 22:07
Geplaatst door sjeng
gelukkig zijn dergelijke zaken nooit door de islamitische wereld gedaan, wordt er niet gemoord in sudan, is het islamitische rijk uberhaupt door vreedzaam overleg tot stand gekomen, is afrika geislamiseerd zonder zwaard, hebben christenen in indonesie het hartstikke top, is de islamitische wereld een baken van vrijheid en gelijkheid. ja alleen het westen is verdorven en slecht. gelukkig maar.

Uiteraard worden deze feiten als niet noemenswaardig afgedaan en niet ter zake doende.
Alleen het ""westen ""is slecht en dan vooral de Joden die ook gemakshalve onder de westerse wereld vallen en dan de grootste bron van alles de Amerikanen ( de grootste smeltkroes ter wereld uit alle delen van de wereld zamen gestelde bevolking overigens alles zit er zelfs Moslims )!
Ook wordt dan ff vergeten dat hetzelfde wat zich nu afspeeld al jaren geleden begonnen is toen de alles en niets ontziende OSMAANSE troepen het ""oosten"" o.a BAGDAD *aan hun gezag onderwierpen !!!!

* meer dan 60.000 moorden werden er gepleegd in 2 dagen tijd door de Osmaanse Sultan Moerad,die eigenhandig dapper mee deed om de enorme klus te handmatig klaren !
Aldus de geschiedschrijving het een en ander vond plaats in November van het jaar 1638 .
waarvan akte !

gh.wille
19-12-06, 22:29
Geplaatst door gh.wille
Uiteraard worden deze feiten als niet noemenswaardig afgedaan en niet ter zake doende.
Alleen het ""westen ""is slecht en dan vooral de Joden die ook gemakshalve onder de westerse wereld vallen en dan de grootste bron van alles de Amerikanen ( de grootste smeltkroes ter wereld uit alle delen van de wereld zamen gestelde bevolking overigens alles zit er zelfs Moslims )!
Ook wordt dan ff vergeten dat hetzelfde wat zich nu afspeeld al jaren geleden begonnen is toen de alles en niets ontziende OSMAANSE troepen het ""oosten"" o.a BAGDAD *aan hun gezag onderwierpen !!!!

* meer dan 60.000 moorden werden er gepleegd in 2 dagen tijd door de Osmaanse Sultan Moerad,die eigenhandig dapper mee deed om de enorme klus te handmatig klaren !
Aldus de geschiedschrijving, het een en ander vond plaats in November van het jaar 1638 .
O, ja het waren toen geen Moslims onder elkaar hoor ,die kwamen er daarna pas toen de rest van de bevolkig die het overleefd hadden zich spontaan tot de Islam bekeerden ,terwijl de tranen om het verlies van hun dierbaren nog niet eens opgedroogd waren !
waarvan akte !

FF ter verduidelijking over beschaving brengen gesproken , begin je het een klein beetje te begrijpen , meneer IbnRush ? wat ik bedoel ?

Net zo goed als de RK zich in uitbreidde in het Middem-en Zuid Amerika ten koste van duizenden onschuldige slachtoffers !!!!!
Geplaatst door Kal-El B.V
F@#K Iraq



Het westen komt even beschaving brengen ??

:confused:

IbnRushd
19-12-06, 22:33
Geplaatst door gh.wille
Het verweer van jou is nu precies de aanleiding waar om ik reageer !

NL het verdraaien van de feiten ! elke keer opnieuw wordt van een scheet een donderslag gemaakt
Dat die Amerikanen daar zitten is een feit ,en zelf heb ik al MEERDERE KEREN TE KENNEN GEGEVEN DAT HET EEN GROTE MISKLEUN VAN BUSH WAS WAS !

Het is niet alleen een blunder maar ook de oorzaak van alle ellende die in Irak afspeelt. En dat wil jij gewoon niet inzien. Dat is het probleem. Amerika heeft het lontje aangestoken en is derhalve aansprakkelijk voor (bijna) alle geweld in Irak (na de invasie). En dat ze nog eens extra kinderen misleiden en daar erg fun van hebben is echt misselijkmakend.


Geplaatst door gh.wille

Hetgeen niks af doet waar het hier om gaat :namelijk het vals uitbuiten en verdraaien en overmatig aan dikken ,van eigenlijk niets noemenswaardige incidenten en zeker vegeleken bij de praktijken die de burgers onderling van deze landen doen !

Klaarblijkelijk heb jij helemaal geen idee wat het doel van de Amerikaanse legers is. Was dat niet stabiliteit brengen? Of het beschermen van de burgers? Ik merk daar niets van. Het enige wat zij doen - behalve stoken, jatten, plunderen, valse propaganda en moorden van onschuldige burgers - is nog effe de kindertjes belazeren met beledigende woorden. Stapel het maar op, dan merk je meteen hoe groot de hoop ellende is.


Geplaatst door gh.wille

UITERAARD ZOALS EERDER GEZEGD ONDER HET SCHRIKBEWIND VAN SADDAM, KREGEN ZE DE KANS NIET!!
De aanslagen zijn begonnen door het decadente gajus wat jaren lang het grootste deel van de bevolking gemolesterd heeft en uitgebuit , zelf zich badend in een onvoorstelbare weelde (zie de foto,s van de
paleisjes met hun gouden plee,s!) de enorme drank en voedsel voorraden enz enz terwijl het merendeel van de bevolking in armoede leefden !!vergeten zeker he??

Alstublieft. Je gaat me toch niet vertellen dat het in Irak beter gaat? Nee toch?


Geplaatst door gh.wille

Ziehier de reden waarom ik er tegen in ga
HET GOED PRATEN VAN DEONDERLINGE Massamoorden alles op de de naam van de Amerikanen en/ of jODEN te zetten terwijl sommige groepen elkaars bloed wel kunnen drinken ,en dat ze dat ook zonder de AMERIKANEN OF JODEN KUNNEN IS AL ZO VAAK BEWEZEN !
EN ZAL IK OOK BLIJVEN DOEN OOK!

Alles? Heb ik dat gezegd? Of ben je weer psychisch aan het aftakkelen? Amerika heeft een hoop schuld en dat geldt eveneens voor de zionisten. Een jood is nog geen zionist. En een Amerikaan hoeft niet per se achter de Amerikaanse regering staan.

IbnRushd
19-12-06, 22:51
Geplaatst door sjeng
het zijn nog steeds iraki's die iraki's opblazen om martelaar te worden en zo in allah's paradijs hopen te geraken. daar kan je de VS niet de schuld van geven. Ook al vind ik de hele operatie van de VS knudde ligt de uiteindelijke verantwoordelijkheid bij hen die de aanslagen uitvoeren. wel erg makkelijk om daar weerr het westen de schuld van te geven. of moet ik die mensen als zo debiel en onverantwoordelijk zien dat ze wel een dictator MOETEN hebben?

Ondanks dat het gebeurt, heeft Amerika nog steeds de verantwoordelijkheid. Bijvoorbeeld een gevangenisbewaarder laat een aantal moordzuchtige criminelen los en geeft de vrijheid aan hen om (...). Wiens schuld is het?

Verder kom je een beetje nonchalant over door het woord 'westen' te gebruiken, terwijl we het over Amerika (Amerikaanse regering --> Bush en zijn kornuiten) hebben. Westen impliceert alle 'westerse' landen. Een beetje concreet zijn kan geen kwaad.

gh.wille
19-12-06, 23:08
Geplaatst door sjeng
het zijn nog steeds iraki's die iraki's opblazen om martelaar te worden en zo in allah's paradijs hopen te geraken. daar kan je de VS niet de schuld van geven. Ook al vind ik de hele operatie van de VS knudde ligt de uiteindelijke verantwoordelijkheid bij hen die de aanslagen uitvoeren. wel erg makkelijk om daar weerr het westen de schuld van te geven. of moet ik die mensen als zo debiel en onverantwoordelijk zien dat ze wel een dictator MOETEN hebben?

Je geeft precies weer wat ook ik bedoel , als de bloedhonden van het regime Saddam niet begonnen waren met hun zgn ""vrijheidsstrijd"" uitsluitend om het door hun verloren Luxe leventje terug te krijgen was er nu vermoeddelijk niets aan de hand en hadden de AMERIKANEN MET HET SCHAAMROOD OP HUN KAKEN ten aanschouwen van de gehele wereld af kunnen druipen!!
Zo liggen de feiten en niet anders !

Maar zoals eerder gezegd mij gaat het om het verdraaien van de feiten ,het bijna ziekelijke uitbuiten van elke pinuts die ze maar kunnen vinden.
Het zelfde filmpje was ook te zien op DUITSLAND die gaven er een heel andere visie op!
Niet om water bedelende kinderen,maar om cigaretten en snoepgoed !
Daarom holden ze achter het legervoertuig aan !!
En wat de ""Engelse ""les betreft vermoeddelijk schreeuwden die kinderen de leuze om het uit delen van snoepgoed te bespoedigen !
Hoor maar de reactie,s van de Amerikaans soldaten !
Het is maar net hoe je het interpreteerd!

gh.wille
20-12-06, 02:23
Geplaatst door sjeng
dus alle iraqi's zijn criminelen en de inval van amerika is te vergelijken met het openen van celdeuren?
en over dat concreet zijn zie ik hier op maroc.nl geen ene bal teurg.
erg hypocriet.
het westen wordt door tal van maroccers hiero als bron van al het kwaade geciteerd, DE zionisten, DE joden, HET westen allemaal prima TENZIJ het jouw propaganda praatje niet uitkomt dan is het ineeens " ben specifiek". trouwens met britse en nederlande troepen in irak gaat het verder dan de VS

Nee dat heb je goed mis ,natuurlijk waren dat allemaal levensgevaarlijke criminelen die onder het ""eerlijke en rechtvaardige "" regime van Saddat en zijn trawanten opgesloten zaten voor zover ze het nog overleefd hebben !
Heb je niet gezien hoe comfortabel de gevangenissen waren daar is nederland nog niks bij ! en dan de speciale relex kamers met dat mooie rode roestbruine kleurtje op de wanden zo gezellig !
En heb je de speciale gymnastiek attributen niet gezien ? je moet je gevangen tenminste wat ontspanning gunnnen ook al in die mooie rode roestbruine kleur geschilderd .
iK BEGRIJP OOK NIET HOOR DAT DEZE ONDANKBARE KLANTEN HUN VOORMALIGE BEWAKERS HET LIEFST TE LIJF GINGEN :-)
Ondankbaar volkje hoor vind je ook niet IbnRush ?????

:fuckit:

IbnRushd
20-12-06, 16:40
Geplaatst door sjeng
dus alle iraqi's zijn criminelen en de inval van amerika is te vergelijken met het openen van celdeuren?
en over dat concreet zijn zie ik hier op maroc.nl geen ene bal teurg.
erg hypocriet.
het westen wordt door tal van maroccers hiero als bron van al het kwaade geciteerd, DE zionisten, DE joden, HET westen allemaal prima TENZIJ het jouw propaganda praatje niet uitkomt dan is het ineeens " ben specifiek". trouwens met britse en nederlande troepen in irak gaat het verder dan de VS

Nee, maar de Amerikanen (en UK) hebben wel de (huidige) escalatie tussen twee hoofdstromingen in Irak een mogelijkheid gegeven om elkaar uit te moorden. Nog erger is het feit dat zij de burgers niet voldoende (en willen) beschermen. Over crimineel gesproken. Een land dat alleen plundert en niet beschermt dát is pas erg.

Verder discussieer jij met mij en niet met andere prikkers. Dus gelieve de juiste woordkeus gebruiken. Alvast bedankt.

IbnRushd
20-12-06, 16:42
Geplaatst door gh.wille

Ondankbaar volkje hoor vind je ook niet IbnRush ?????



Ik denk niet dat het volk zo blij is met de Amerikaanse invasie. Jij wel dan?

gh.wille
20-12-06, 17:37
Geplaatst door IbnRushd
Ik denk niet dat het volk zo blij is met de Amerikaanse invasie. Jij wel dan?

IK ZIE NIET IN WAAROM NIET ?
Het (volk) dat jij bedoeld soms?
of het moet zijn dat het grootste deel weer zit te wachten op een leven als ""horige en in het stof kruipende slaaf "" ! ?
Of als willekeurig lustobject ?

Zie voor nadere uitleg het onderstaande antwoord .

(dat per abuis door mij als reactie is geplaatst op de kop van de topic )

gh.wille
20-12-06, 17:55
[QUOTE]Geplaatst door gh.wille
Nee nu niet meer dank zij de voormalige Saddam ( famillie kliek )die na jaren van onderdruking en uitbuiting van de rest van de bevolking, maar een ding wist te doen ONRUST ZAAIEN en op die manier WRAAK nemen op alles en iedereen die hun bevoorrechtte posititie te niet had gedaan .
Ze misten hun zuip en bras partijen in het gezelschap van westelijke hoeri,s hun tot spel en vermaak dienende martel methodes enz enz.
Logisch he dat zij de gram van het overgrote deel van de bevolking over zich heen kregen ,nadat [B]ZIJ ook nog eens BEGONNEN waren met de aanslagen op de goedbedoelende rest van die bevolking het liefst nog als ze zich weerloos op stelden in rijen naar het soliciteren naar de baan of werk wat hun jarenlang door het bovengenoemde SCHORUM ontnomen was!!!
Als dit ZELFDE TUIG dat zich bevrijders en zgn ""verzets "" mensen noemde, zich bij hun verlies van het luizeleventje had neer gelegd was er vermoeddelijk niets aan de hand geweest en hadden de Amerikanen zich zoals eerder vermeld met het schaamrood op hun kaken terug kunnen trekken ,zo ligt de waarheid !!
ZO U MAG WEER , kom maar op met je kleinzielige op niets slaande argumenten!!!van als als en,enz ik herhaal vroeg of laat het het volk zich toch gekeerd tegen deze onrechtvaardige verdeling !!!

p.s zeker de foto,s vergeten waar een juichende feestende en hossende massa de Amerikanen als bevrijders in haalden en met verve de gehate beelden en pamfletten van hun voetstuk aftrokken ???
Zeker vergeten de foto,s van de overdadige weelde van de gouden paleizen waar bovengenoemde escapades dagelijks plaats vonden ?

Man laat me niet lachen en verzin eens een ander verhaaltje.

Ik zou bijna gaan denken dat je tot het groepje behoort wat onder het bewind van SADDAM als ware despoten de arme bevolking onderdrukten ( waar gek genoeg zelfs SADDAM soms niet eens van op de hoogte was van de martel praktijken )met als gevolg de haat en nijd die er nu NOG aan de hand zijn .

IbnRushd
20-12-06, 18:16
Geplaatst door gh.wille
IK ZIE NIET IN WAAROM NIET ?


Omdat het volk meer lijdt dan toen Saddam aan de macht was? Of vind je de huidige situatie in Irak een stuk beter dan voor de invasie?

gh.wille
20-12-06, 19:36
Geplaatst door IbnRushd
Omdat het volk meer lijdt dan toen Saddam aan de macht was? Of vind je de huidige situatie in Irak een stuk beter dan voor de invasie?

Maar niet door de Amerikanen !

Over de bewijzen en argumenten die ik aanvoerde heb je het wijselijk niet natuurlijk dat gaat ff in de doofpot (as usual)!

Dus met andere woorden ze hadden de rest van hun leven als slaaf en onderdrukten meerderheid moeten leven ,en dacht je nu echt dat dat lang stand had gehouden ?
Het feit ligt er gewoon als iedereen het met elkaar eens was , hadden deze bloedbaden niet plaats gevonden .
en had er allang een welvarend land geweest de (oorlogsschade) was niet noemenswaardig !

kan me niet heugen dat na de inval van de DUITSERS de Hollanders elkaar in de haren vlogen ,net zo min als bij de bevrijding door de Geallieerden , het zelfde gold voor alle andere door de Duitsers bezette landen en zelfs voor het Duitsland van na de oorlog niet zelfs de muur is weg ooit aangelegd door onderdrukkers !


En kom niet op met de Amerikanen want als we dan reeel zijn had dit alles niet plaats gevonden integen deel mischien hadden er dan vernietigings kampen van de NAZIE,S gestaan !
of ben je ook soms vergeten dat na de Joden de Arabieren op de 1 e plaats stonden om vernietigd te worden??
Hitler zag m,n in de overwegende( let goed op) ARABISCHE -MOSLIMS zij n grootste obstakel ter verwezelijking van het Derde Rijk !!

gh.wille
20-12-06, 20:03
Geplaatst door IbnRushd
Nee, maar de Amerikanen (en UK) hebben wel de (huidige) escalatie tussen twee hoofdstromingen in Irak een mogelijkheid gegeven om elkaar uit te moorden. Nog erger is het feit dat zij de burgers niet voldoende (en willen) beschermen. Over crimineel gesproken. Een land dat alleen plundert en niet beschermt dát is pas erg.

Verder discussieer jij met mij en niet met andere prikkers. Dus gelieve de juiste woordkeus gebruiken. Alvast bedankt.

Ook hierbij ff een kanttekening , ik citeer jou ff:
Nog erger is het feit dat zij de burgers niet voldoende (en willen) beschermen. Over crimineel gesproken. Een land dat alleen plundert en niet beschermt dát is pas erg.

Wat hebben de Amerikanne volgens jou dan geplunderd ?
En kom niet aan met olie ,ik denk dat ze meer brandstof er verpild hebben als er uit gehaald !
Verder was het niet te voorzien dat de zaak zo zou escaleren !!
EN NU WILEN ZE NOG MEER TROEPEN STUREN WAT VOLGENS MIJ GEEN ENKELE ZIN HEEFT TEGEN FANATIEK EN OP WRAAK BELUSTE ZELF MOORDENAARS KUN JE ZELFS ALS LEGER WEINIG UIT RICHTTEN

IbnRushd
20-12-06, 20:15
Geplaatst door gh.wille
Maar niet door de Amerikanen !

Wie dan? Je gaat me toch niet vertellen dat alleen de Irakezen de schuldigen zijn? Wie behoort na een overwinning stabiliteit in het land te brengen zodat de bevolking niet weer 'onderdrukt' (zie bv sjieten vs soennieten) en vermoordt worden? Waarom zie jij zoiets niet? Heeft dat met ouderdom te maken of zo?


Geplaatst door gh.wille

Over de bewijzen en argumenten die ik aanvoerde heb je het wijselijk niet natuurlijk dat gaat ff in de doofpot (as usual)!

Welke argumenten? Het enige wat ik heb gemerkt zijn loze kreten.


Geplaatst door gh.wille

Dus met andere woorden ze hadden de rest van hun leven als slaaf en onderdrukten meerderheid moeten leven ,en dacht je nu echt dat dat lang stand had gehouden ?

De rest van hun leven? Het was slechts een kwestie van tijd of Saddam was niet meer capabel genoeg om zijn radicale beleid te voeren. En tuurlijk was het geen pretje om onder Saddams bewind te leven, maar het is overduidelijk dat na de invasie een stuk erger is geworden.


Geplaatst door gh.wille

Het feit ligt er gewoon als iedereen het met elkaar eens was , hadden deze bloedbaden niet plaats gevonden .
en had er allang een welvarend land geweest de (oorlogsschade) was niet noemenswaardig !

Tja, dat zijn de gevolgen van Amerikaanse hebzucht.



Geplaatst door gh.wille

kan me niet heugen dat na de inval van de DUITSERS de Hollanders elkaar in de haren vlogen ,net zo min als bij de bevrijding door de Geallieerden , het zelfde gold voor alle andere door de Duitsers bezette landen en zelfs voor het Duitsland van na de oorlog niet zelfs de muur is weg ooit aangelegd door onderdrukkers !


En kom niet op met de Amerikanen want als we dan reeel zijn had dit alles niet plaats gevonden integen deel mischien hadden er dan vernietigings kampen van de NAZIE,S gestaan !
of ben je ook soms vergeten dat na de Joden de Arabieren op de 1 e plaats stonden om vernietigd te worden??
Hitler zag m,n in de overwegende( let goed op) ARABISCHE -MOSLIMS zij n grootste obstakel ter verwezelijking van het Derde Rijk !!

Wat heb je met die Duitsers en Nazis joh? :cheefbek:

IbnRushd
20-12-06, 20:24
Geplaatst door gh.wille


Wat hebben de Amerikanne volgens jou dan geplunderd ?
En kom niet aan met olie ,ik denk dat ze meer brandstof er verpild hebben als er uit gehaald !

Het was niet alleen olie, nogmaals, maar ook strategische/militaire macht in het midden-oosten. Wat zou het dan anders moeten zijn om een land aan te vallen dat stikt van olie, hè?


Geplaatst door gh.wille

Verder was het niet te voorzien dat de zaak zo zou escaleren !!
EN NU WILEN ZE NOG MEER TROEPEN STUREN WAT VOLGENS MIJ GEEN ENKELE ZIN HEEFT TEGEN FANATIEK EN OP WRAAK BELUSTE ZELF MOORDENAARS KUN JE ZELFS ALS LEGER WEINIG UIT RICHTTEN

De oorlog in Afghanistan is nog steeds niet onder controle. Ze zouden bijv. daar lering uit kunnen trekken, maar ja de hebzucht was (toen) te groot. Irak is dankzij VS als de hoofdschuldige en de landen die meehielpen, in een hel verandert. Zij zijn allemaal keihard schuldig.

gh.wille
20-12-06, 21:19
Geplaatst door IbnRushd
Het was niet alleen olie, nogmaals, maar ook strategische/militaire macht in het midden-oosten. Wat zou het dan anders moeten zijn om een land aan te vallen dat stikt van olie, hè?



De oorlog in Afghanistan is nog steeds niet onder controle. Ze zouden bijv. daar lering uit kunnen trekken, maar ja de hebzucht was (toen) te groot. Irak is dankzij VS als de hoofdschuldige en de landen die meehielpen, in een hel verandert. Zij zijn allemaal keihard schuldig.

Natuurlijk als de Amerikanen niet aangevallen hadden dan was er vermoeddelijk niet veel gebeurt, dan had de famillie kliek van Sadddam nog jaren lang het grootste del van de bevolking in armoede en ellende laten leven ze wisten immers niet beter !
Alleen had het evt gevolg kunnen zijn van :""jongens kom maar op we doen wat we willen die Amerikanen doen toch niks terug"" (ik geef dit slechts als voorbeeld ).
AFGEZIEN VAN DAT FEIT HEB IK AL MEERDERE MALEN GEZEGD DAT HET EN GROVE BLUNDER WAS VAN DE AMERIKANEN!

Maar de grootste miskleun was de onderschatting van hoe HAATDRAGEND sommige mensen kunnenn zijn !!!!!!!!!!

Dir scenario heeft niemand in de verste verte kunnen voorzien !!]

Jij wel dan ?want wie is ernu zo gek om in massa zelfmoord te plegen tegen niet eens de (vijand) maar tegen je eigen bloedbroeders en geloofs genoten dan moet je wel door de duivel bezeten zijn of niet soms ?
Ik kan het ook nergens vinden in de KORAN hoor! en voor het geval jij het wel kunt houd ik me ten zeerste aanbevolen !

gh.wille
20-12-06, 21:58
Geplaatst door IbnRushd
Het was niet alleen olie, nogmaals, maar ook strategische/militaire macht in het midden-oosten. Wat zou het dan anders moeten zijn om een land aan te vallen dat stikt van olie, hè?



De oorlog in Afghanistan is nog steeds niet onder controle. Ze zouden bijv. daar lering uit kunnen trekken, maar ja de hebzucht was (toen) te groot. Irak is dankzij VS als de hoofdschuldige en de landen die meehielpen, in een hel verandert. Zij zijn allemaal keihard schuldig.


Om op het eerste ff terug te komen ( zeker vergeten wat er is voorgevallen in New-york (Twin-Towers).
en voor je daar uiteraard uitgebreid op in gaat , wil ik je nog ff een voorbeeld geven over hebzucht gesproken!!!
Herinner je deze nog???

meer dan 60.000 moorden werden er gepleegd in 2 dagen tijd door de Osmaanse Sultan Moerad,die eigenhandig dapper mee deed om de enorme klus te handmatig klaren !
Aldus de geschiedschrijving het een en ander vond plaats in November van het jaar 1638 .
waarvan akte !

Daar ligt de oorspronkelijke bron van ellende die nu vandaag de dag nog zijn weerslag heeft in het gehele Midden Oosten !
En kom nu niet aan met als de.... Amerikanen niet dit en niet dat en niet zus en niet zo hebben gesproken .

Vandaar dat ik ook nog ff het Nazie Duitsland er bij haalde , want dank zij die zelfde Amerikanen staan er nu ( mogelijker wijze )geen verbrandings ovens om de zelfde Arabische bevolking op een andere misschien zelfs wel minder doeltreffende wijze uit te moorden.

dag droom maar lekker verder !

:fpuh:

IbnRushd
20-12-06, 21:59
Geplaatst door gh.wille
Natuurlijk als de Amerikanen niet aangevallen hadden dan was er vermoeddelijk niet veel gebeurt, dan had de famillie kliek van Sadddam nog jaren lang het grootste del van de bevolking in armoede en ellende laten leven ze wisten immers niet beter ! [/B]

Ik geloof dat er genoeg manieren zijn om Saddam van de troon te stoten. Zoiets moet natuurlijk gepaard gaan met eerlijkheid en rechtvaardigheid. Dat heeft Amerika en zijn kornuiten precies het tegenovergestelde gedaan.


Geplaatst door gh.wille

Alleen had het evt gevolg kunnen zijn van :""jongens kom maar op we doen wat we willen die Amerikanen doen toch niks terug"" (ik geef dit slechts als voorbeeld ).
AFGEZIEN VAN DAT FEIT HEB IK AL MEERDERE MALEN GEZEGD DAT HET EN GROVE BLUNDER WAS VAN DE AMERIKANEN!

Dat geloof ik graag dat het een blunder is. Maar de blunder die Amerika heeft verricht heeft catastofale gevolgen gehad. Ik neem aan dat je hiermee eens bent? Zo ja, dan nemen zij een deel aan de schuld van de gedode Irakezen.


Geplaatst door gh.wille

Maar de grootste miskleun was de onderschatting van hoe HAATDRAGEND sommige mensen kunnenn zijn !!!!!!!!!!

Dir scenario heeft niemand in de verste verte kunnen voorzien !!]

Haatdragend komt niet uit de lucht vallen. Amerika heeft bijna op alle gebieden een fout gemaakt. Dit zijn slechts de consequenties die Amerika draagt. Er wordt nu uiteindelijk gerept dat Amerika gefaald heeft op verschillende en cruciale punten. Waarom wil je dat niet toegeven en waarom spring je steeds van de hak op de tak. Ken je dit boek De weg naar de hel Amerika in Irak (http://www.nobelprijsvoordeliteratuur.nl/meulenhoff/result-titel.asp?ISBN=9029077972)?


Geplaatst door gh.wille

Jij wel dan ?want wie is ernu zo gek om in massa zelfmoord te plegen tegen niet eens de (vijand) maar tegen je eigen bloedbroeders en geloofs genoten dan moet je wel door de duivel bezeten zijn of niet soms ?
Ik kan het ook nergens vinden in de KORAN hoor! en voor het geval jij het wel kunt houd ik me ten zeerste aanbevolen !

Dat heeft een reden waarom zij elkaar in de haren vliegen. Ik keur dat natuurlijk vanuit het islamitische oogpunt categoriek af. Maar het doet niets met de schuldigheid van Amerika.

IbnRushd
20-12-06, 22:06
Geplaatst door gh.wille
Om op het eerste ff terug te komen ( zeker vergten war er is voorgevallen in New-york (Twin-Towers).
en voor je daar uiteraard uitgebreid op in gaat , wil ik je nog f een voorbeeld geven over hebzucht gesproken herinner je deze nog???

meer dan 60.000 moorden werden er gepleegd in 2 dagen tijd door de Osmaanse Sultan Moerad,die eigenhandig dapper mee deed om de enorme klus te handmatig klaren !
Aldus de geschiedschrijving het een en ander vond plaats in November van het jaar 1638 .
waarvan akte !

Daar ligt de oorspronkelijke bron van ellende die nu nog zijn weerslag heeft in het gehele Midden Oosten !
Over als de Amerikanen niet dit en niet dat en niet zus en niet zo hebben gesproken .

Vandaar dat ik ok nog ff het Nazie Duitsland er bij haalde , want dank zij die zelfde Amerikanen staan er nu mogelijker wijze geen verbrandings ovens om de zelfde Arabische bevolking op een andere misschien zelfs wel minder doeltreffende wijze uit te moorden.

dag droom maar lekker verder !

:fpuh:

Die 60.000 moorden stelt in tegenstelling tot de andere moorden (bijv. Stalin) niets voor. Verder vind ik 't ook een racistische opmerking die je maakt. Je impliceert hiermee dat moorden in het bloed van midden-oosterlingen stromen. Normaliter zou ik je een strafpunt moeten geven wegens racisme. Maar goed, ik ga er vanuit dat je niet weet wat je schrijft.

Ten slotte de aanslag op de Twin Towers was niet dé reden om Irak aan te vallen. Die werd maar her en der zachtjes en op een sluwe wijze bijgehaald. De argumenten voor een offensief was hoofdzakelijk de vermeende vernietingswapens.

gh.wille
21-12-06, 02:23
Geplaatst door IbnRushd
Die 60.000 moorden stelt in tegenstelling tot de andere moorden (bijv. Stalin) niets voor. Verder vind ik 't ook een racistische opmerking die je maakt. Je impliceert hiermee dat moorden in het bloed van midden-oosterlingen stromen. Normaliter zou ik je een strafpunt moeten geven wegens racisme. Maar goed, ik ga er vanuit dat je niet weet wat je schrijft.

Ten slotte de aanslag op de Twin Towers was niet dé reden om Irak aan te vallen. Die werd maar her en der zachtjes en op een sluwe wijze bijgehaald. De argumenten voor een offensief was hoofdzakelijk de vermeende vernietingswapens.

O dus die 60.000 doden op eendag stellen niks voor ??

Vraag me nu af of je echt wel goed snik bent !!

Ik haalde de val van BAGDAD aan in november van het jaar 1638 !
Waar in 2 dagen tijd 60.000 onschuldige vrouwen en kinderen vermoord werden !! onder de goed georganiseerde leiding van Sulthan MOEBARAD die eigenhandig meer dan 500slachtoffers met zijn blote handen vermoorde!!
Wou jij wat zeggen geef mij maar een ban maar niet voor ik jou ziekelijke geheugen wat opgefrist heb!!
Daar werd toen de grondslag gelegd voor de huidige situatie in het MIDDEN -OOSTEN! Ga eerst maar eens in de geschieddenis duiken van het land wat je nu ook alleen maar gedreven door een pure alles en niets ontziende haat verdedigd !

LET WEL IK VEEG JE VAN HET BORD AF ALS HET MOET HOOR!

Want wat hadden die Osmaans troepen daar te zoeken destijds?
nog minder als de Amerikanen nu!!!!
Voor de olie kwamen ze niet ,wel om uit pure hebzucht te roven te plunderen en te moordden!!

IK BEGRIJP NIET HOE JE HET IN JE HARSES KUNT HALEN DEZE GEVENS HEB IK NOTA BENE UIT HET TOPKAPI MUSEUM !!!

Nog ff dit snap niet wat Stalin hier mee te maken heeft >
En als uitsmijter geef ik je nog het volgende mee > die 60000 vermoorden inwoners van BAGDAD maakten toen ongeveer 40 % van de totale bevolking uit in dat kader gezien kunnen ze nu nog wel ff doorgaan met elkaar vakkundig op te blazen met of zonder Amerikanen!
Ik groet u en ga eens ff de geschiedenis na ,en daarna mag je het nog eens proberen je staat wat normalerwijze SCHAAKMAT genoemd wordt!

p.s hoe luidde dekop van deze topic ookal weer?
over beschaving brengen gesproken dank zij deze (beschaving slaan ze nu nog onderling elkaar de hersen in !
:zwaai:

IbnRushd
21-12-06, 12:49
Geplaatst door gh.wille
O dus die 60.000 doden op eendag stellen niks voor ??

Vraag me nu af of je echt wel goed snik bent !!

Ik haalde de val van BAGDAD aan in november van het jaar 1638 !
Waar in 2 dagen tijd 60.000 onschuldige vrouwen en kinderen vermoord werden !! onder de goed georganiseerde leiding van Sulthan MOEBARAD die eigenhandig meer dan 500slachtoffers met zijn blote handen vermoorde!!
Wou jij wat zeggen geef mij maar een ban maar niet voor ik jou ziekelijke geheugen wat opgefrist heb!!
Daar werd toen de grondslag gelegd voor de huidige situatie in het MIDDEN -OOSTEN! Ga eerst maar eens in de geschieddenis duiken van het land wat je nu ook alleen maar gedreven door een pure alles en niets ontziende haat verdedigd !

LET WEL IK VEEG JE VAN HET BORD AF ALS HET MOET HOOR!

Want wat hadden die Osmaans troepen daar te zoeken destijds?
nog minder als de Amerikanen nu!!!!
Voor de olie kwamen ze niet ,wel om uit pure hebzucht te roven te plunderen en te moordden!!

IK BEGRIJP NIET HOE JE HET IN JE HARSES KUNT HALEN DEZE GEVENS HEB IK NOTA BENE UIT HET TOPKAPI MUSEUM !!!

Nog ff dit snap niet wat Stalin hier mee te maken heeft >
En als uitsmijter geef ik je nog het volgende mee > die 60000 vermoorden inwoners van BAGDAD maakten toen ongeveer 40 % van de totale bevolking uit in dat kader gezien kunnen ze nu nog wel ff doorgaan met elkaar vakkundig op te blazen met of zonder Amerikanen!
Ik groet u en ga eens ff de geschiedenis na ,en daarna mag je het nog eens proberen je staat wat normalerwijze SCHAAKMAT genoemd wordt!

p.s hoe luidde dekop van deze topic ookal weer?
over beschaving brengen gesproken dank zij deze (beschaving slaan ze nu nog onderling elkaar de hersen in !
:zwaai:

Ik geloof niet dat jij meer weet over de geschiedenis van islam dan ik. En ben genoeg geïnformeerd wat betreft de massamoorden in de islamitische historie. Maar je kunt mij echt niet laten geloven dat die 60.000 doden, het ergste wat ooit gebeurd is. Ik hoef jou natuurlijk niet te laten herinneren over de gebeurtenis van Hiroshima. En zelfs de laatste periode van het Abbasidische rijk vielen er meer doden toen de mongolen Bagdad overnamen. Dat is maar een klein onderdeel waar moslims niets te maken hadden. Maar jij? Jij bent helemaal geobsedeerd door de gebeurtenis die zich afspeelde in tijd van Ottamaanse rijk. Beetje slaapverwekkend. Het zijn mensen die zulke daden plegen en die doen dat vanwege de begeertes die ze hebben. Net als Amerika. Daar heeft de islam of het ras niets mee te maken.

gh.wille
21-12-06, 16:37
Geplaatst door IbnRushd
Ik geloof niet dat jij meer weet over de geschiedenis van islam dan ik. En ben genoeg geïnformeerd wat betreft de massamoorden in de islamitische historie. Maar je kunt mij echt niet laten geloven dat die 60.000 doden, het ergste wat ooit gebeurd is. Ik hoef jou natuurlijk niet te laten herinneren over de gebeurtenis van Hiroshima. En zelfs de laatste periode van het Abbasidische rijk vielen er meer doden toen de mongolen Bagdad overnamen. Dat is maar een klein onderdeel waar moslims niets te maken hadden. Maar jij? Jij bent helemaal geobsedeerd door de gebeurtenis die zich afspeelde in tijd van Ottamaanse rijk. Beetje slaapverwekkend. Het zijn mensen die zulke daden plegen en die doen dat vanwege de begeertes die ze hebben. Net als Amerika. Daar heeft de islam of het ras niets mee te maken.

Ook hier begin je meteen zoals gewoonlijk de boel te verdraaien,ik had het niet over de geschieddenis van de ISLAM!!!
Maar over deval van BAGDAD met alle gevolgen van dien !!!
Let wel voor die tijd waren 60.000 doden veel in verhuiding kent het zijn weerga bij mijn weten niet (in aanmerking genomen dat elk slachtoffer nog handmatig vermoord moest worden !! dat is andere koek als een A-bom of zelfs gaskamer( stof tot nadenken genoeg dunkt mij !!!)
DAAR LIGT DE BRON VAN ALLE KONFLIKTEN !
Endat ik het OTTOMAANS RIJK er bij haal is logisch het was een keerpunt in de geschiedenis der mensheid zeker net zo belangrijk als de ontdekking van Amerika met alle gevolgen van dien of de EERSTE ATOOM -BOM!!!
De gevolgen van de hubzuchtige roof en moordpartijen zijn nu nog zichtbaar !de invloed van het OTTOMAANSE rijk strekte zich uit van Maroko AAN DE atlantische Oceaan tot het bijna 20.000 km verder naar het Oosten gelegen Indonesie !!!
En nu haal ik pas voor het eerst de ISLAM er bij ! de verspreiding daarvan was mede te danken aan de boven genoemde feiten!!!

IbnRushd
21-12-06, 17:15
Geplaatst door gh.wille
Ook hier begin je meteen zoals gewoonlijk de boel te verdraaien,ik had het niet over de geschieddenis van de ISLAM!!!
B

Geschiedenis van de islam is niet alleen het levensverhaal van Mohammed, vrede zij met hem, maar gaat verder tot en met het Ottomaanse Rijk.

gh.wille
21-12-06, 17:34
Geplaatst door IbnRushd
Geschiedenis van de islam is niet alleen het levensverhaal van Mohammed, vrede zij met hem, maar gaat verder tot en met het Ottomaanse Rijk.

helaas viel de verbinding 2x uit maar lees het bovenstaande antwoord !

IbnRushd
21-12-06, 17:48
Geplaatst door gh.wille

De gevolgen van de hubzuchtige roof en moordpartijen zijn nu nog zichtbaar !de invloed van het OTTOMAANSE rijk strekte zich uit van Maroko AAN DE atlantische Oceaan tot het bijna 20.000 km verder naar het Oosten gelegen Indonesie !!!
En nu haal ik pas voor het eerst de ISLAM er bij ! de verspreiding daarvan was mede te danken aan de boven genoemde feiten!!!

Dat is een leugen. Marokko staat compleet los van het Ottomaanse invloed. Marokko en nog een aantal landen hebben al eeuwen onafhankelijk geleefd van het 'islamitische' rijk. Dat gaat zelfs terug bij de begin periode van het Abbasidische rijk. Voorts hebben de moslims in Indonesië nagenoeg een totaal andere mentaliteit dan de mensen in Egypte of Irak. Ten slotte heeft de islam helemaal niet te danken aan het Ottomaanse rijk. Sterker, dankzij het laatste rijk is de zuivere islam drastisch afgenomen. Politiek en macht speelde toentertijd een belangrijke rol .

gh.wille
21-12-06, 17:58
Geplaatst door IbnRushd
Geschiedenis van de islam is niet alleen het levensverhaal van Mohammed, vrede zij met hem, maar gaat verder tot en met het Ottomaanse Rijk.

De wending die jij aan de Feiten van mij probeert te geven trap ik niet in !*)
Het woord ISLAM is nergens gevallen!
Dat je die kant op wil kan ik wel begrijpen maar daar draaid het niet om!
Het gaat hier over de"" beschaving ""brengende Amerikanen ,en de gevolgen van hun inval !!!als jij vind dat ze de schuld hebben omdat de IRAKEZEN elkaar de harses inslaan in plaats van gebroederlijk de (indringer te lijf gaan) geef ik als voorbeeld dat de brave en vrome SULTHANS er eigenlijk indirect **)aan schuldig zijn !!zo niet ga je gewoon af want dan zijn de Amerikanen het helemaal niet .

*) Je zal mij nooit horen zeggen dat ik enige kennis heb van de ISLAM!!
WEL VAN GESCHIEDDENIS ALTHANS DAT ZOEK IK GROTEN DEELS OP IN BRONNEN DIE HET BETROUWBAARST ZIJN NL DIE BESCHREVEN ZIJN DOOR MENSEN DIE ER BIJ WAREN!!!!
Voor hetbovenstaande kun je terecht in het TOPKAPI Museum en verder in de archieven welke bewaard worden in de MUSEUM biblioteken van ANKARA!

**) NOOIT van oorzaak en gevolg daarvan gehoord?
PROBEER JE SPELD ER MAAR TUSSEN TE KRIJGEN IK KAN JE NU AL ZEGGEN DAT DE SPELD KROM GAAT !!

IbnRushd
21-12-06, 18:19
Geplaatst door gh.wille
De wending die jij aan de Feiten van mij probeert te geven trap ik niet in !*)
Het woord ISLAM is nergens gevallen!

Wees maar niet bang. Je maakte gewoon een stomme fout door te zeggen dat Ottomaanse rijk niet onder de categorie van 'historie van islam' valt.


Geplaatst door gh.wille

Dat je die kant op wil kan ik wel begrijpen maar daar draaid het niet om!
Het gaat hier over de"" beschaving ""brengende Amerikanen ,en de gevolgen van hun inval !!!als jij vind dat ze de schuld hebben omdat de IRAKEZEN elkaar de harses inslaan in plaats van gebroederlijk de (indringer te lijf gaan) geef ik als voorbeeld dat de brave en vrome SULTHANS er eigenlijk indirect **)aan schuldig zijn !!zo niet ga je gewoon af want dan zijn de Amerikanen het helemaal niet .
!

Dat is fout. Want hier opnieuw ben je 'racistisch' bezig. Je zegt gewoon dat de Irakezen niet sporen omdat ze het geweld 'geëfd' hebben van de Ottomaanse Sultanen. Niet netjes van je. Want zo zou ik weer op mijn beurt zeggen dat de Amerikanen en Europeanen ook niet sporen vanwege het feit dat zij meer dan miljoenen doden op hun geweten hebben. Beetje onzin, vind je niet? Ga je zometeen weer onzin uitkramen? Of ga je een keer (in je leven) serieus en zinnig reageren?

gh.wille
21-12-06, 20:14
Geplaatst door IbnRushd
Wees maar niet bang. Je maakte gewoon een stomme fout door te zeggen dat Ottomaanse rijk niet onder de categorie van 'historie van islam' valt.



Dat is fout. Want hier opnieuw ben je 'racistisch' bezig. Je zegt gewoon dat de Irakezen niet sporen omdat ze het geweld 'geëfd' hebben van de Ottomaanse Sultanen. Niet netjes van je. Want zo zou ik weer op mijn beurt zeggen dat de Amerikanen en Europeanen ook niet sporen vanwege het feit dat zij meer dan miljoenen doden op hun geweten hebben. Beetje onzin, vind je niet? Ga je zometeen weer onzin uitkramen? Of ga je een keer (in je leven) serieus en zinnig reageren?

Wat probeer je mij nu weer in m,n schoenen te schuiven ?
Ik racistisch ? ben je van de pot getrokken of zo?
Waar staat overigens dat het OTTOMAANSE rijk niets met de history van de ISLAM te maken heeft?
Man ga het toch schudden !
Niet alle SULTHANS waren zo als MOEBARAD!!
Maar het feit is onweerlegbaar dat dank zij deze despoot de huidige situatie is ontstaan en onder huidige versta ik dan wel de kloof tussen diverse MOSLIMS!! EN BOVENDIEN HET IN DIRECTE GEVOLG VAN DE VERDELING DER LANDEN. (ook Palestina !!)
En wat de Europeanen betreft ik heb al eerder aangehaald dat ook dat gevolgen heeft gehad voor de huidige situatie in de wereld!!
Het gevolg van de ontdekking van zowel ZUID als NOORDAMERIKA hebben een enorme stempel gedrukt op de mensheid zoals ik vaaker heb vermeld werd half midden en zuid amerika uitgemoord !
En het ontstaan huidige U.S.A is met ook met veelbloedvergieten vergaan !
Dus loop niet te zeuren waar het om gaat is dat de gevolgen van de onderlinge moordpartijen de schuld zijn van de Amerikanen en de topic ging over de ""beschaving "" die zgn spottend door de Amerikanen gebracht zou zijn ,nou en daarop heb ik meen ik afdoende antwoord gegeven de"" beschaving"" is er destijds met fantastisch resultaat ingehamerd daar kunnen de Amerikanen *)een voorbeeld aan nemen vind je zelf ook niet ??

*) Wil je meteen ff voorzijn ook de Amerikanen hebben een burgeroorlog destijds uitgevochten maar het streven had een ander uitgangspunt met als hoofdzaak :de afschaffing van de slavernij .


:cheefbek:

IbnRushd
21-12-06, 21:02
Geplaatst door gh.wille
Wat probeer je mij nu weer in m,n schoenen te schuiven ?
Ik racistisch ? ben je van de pot getrokken of zo?

Dat is inderdaad racisme. Je suggereert namelijk dat de daden die Irakezen sinds de invasie uitvoeren in Irak, voortvloeien uit de tijd van Sultan Mubarad. Immers, je komt steeds met Sultan Mubarad dit en Sultan Mubarad dat en die 60.000 doden enzovoort. M.a.w., je zegt dat Irakezen niet sporen omdat 'moorden' eigenlijk in hun zit. Of bedoel je er iets anders mee? Zeg het maar. Ik ben er best benieuwd naar.


Geplaatst door gh.wille

Waar staat overigens dat het OTTOMAANSE rijk niets met de history van de ISLAM te maken heeft?
Man ga het toch schudden !

Ik gaf je eerder aan dat ik denk dat ik er meer over weet van de geschiedenis van de islam dan jij. En Sultan Mubarad is een onderdeel van deze geschiedenis. Ik weet bijvoorbeeld dat er veel grotere massamoord is gepleegd door zowel niet-moslims als moslims. Tja, hè? Wat ga je hierop antwoorden? Ga je de islam de schuld geven? De moslims? Of vergeet je gemakshalve dat er genoeg andere landen en rijken zijn die een zooitje hebben gemaakt in de naam van hun God(en). Dus nogmaals, waar slaat jouw argument eigenlijk op? Wat is je punt dat je wilt maken?


Geplaatst door gh.wille

Niet alle SULTHANS waren zo als MOEBARAD!!

Wat is het punt dan?



Geplaatst door gh.wille

Maar het feit is onweerlegbaar dat dank zij deze despoot de huidige situatie is ontstaan en onder huidige versta ik dan wel de kloof tussen diverse MOSLIMS!! EN BOVENDIEN HET IN DIRECTE GEVOLG VAN DE VERDELING DER LANDEN. (ook Palestina !!)

Klinklare nonsens. Man, ga alsjeblieft boeken lezen.


Geplaatst door gh.wille

En wat de Europeanen betreft ik heb al eerder aangehaald dat ook dat gevolgen heeft gehad voor de huidige situatie in de wereld!!
Het gevolg van de ontdekking van zowel ZUID als NOORDAMERIKA hebben een enorme stempel gedrukt op de mensheid zoals ik vaaker heb vermeld werd half midden en zuid amerika uitgemoord !
En het ontstaan huidige U.S.A is met ook met veelbloedvergieten vergaan !
Dus loop niet te zeuren waar het om gaat is dat de gevolgen van de onderlinge moordpartijen de schuld zijn van de Amerikanen en de topic ging over de ""beschaving "" die zgn spottend door de Amerikanen gebracht zou zijn ,nou en daarop heb ik meen ik afdoende antwoord gegeven de"" beschaving"" is er destijds met fantastisch resultaat ingehamerd daar kunnen de Amerikanen *)een voorbeeld aan nemen vind je zelf ook niet ??

En op mijn beurt heb ik je duidelijk uitgelegd dat de burgeroorlog ontstaan is dankzij Amerika. De consequenties moeten ze daarom ook dragen en de verantwoordelijkheid nemen. Dat zijn harde feiten. En jij? Jij komt met de meest ridicule speculaties en onjuiste informatie van Sultan Mubarad en de gevolgen ervan.

gh.wille
21-12-06, 21:39
Geplaatst door IbnRushd
Dat is inderdaad racisme. Je suggereert namelijk dat de daden die Irakezen sinds de invasie uitvoeren in Irak, voortvloeien uit de tijd van Sultan Mubarad. Immers, je komt steeds met Sultan Mubarad dit en Sultan Mubarad dat en die 60.000 doden enzovoort. M.a.w., je zegt dat Irakezen niet sporen omdat 'moorden' eigenlijk in hun zit. Of bedoel je er iets anders mee? Zeg het maar. Ik ben er best benieuwd naar.



Ik gaf je eerder aan dat ik denk dat ik er meer over weet van de geschiedenis van de islam dan jij. En Sultan Mubarad is een onderdeel van deze geschiedenis. Ik weet bijvoorbeeld dat er veel grotere massamoord is gepleegd door zowel niet-moslims als moslims. Tja, hè? Wat ga je hierop antwoorden? Ga je de islam de schuld geven? De moslims? Of vergeet je gemakshalve dat er genoeg andere landen en rijken zijn die een zooitje hebben gemaakt in de naam van hun God(en). Dus nogmaals, waar slaat jouw argument eigenlijk op? Wat is je punt dat je wilt maken?

Mijn antwoord heb ik je toch al gegeven IK haal de ISLAM er niet bij dat probeer jij te doen!!!!



Wat is het punt dan?

Mijn antwoord::
Zoals eerder gezegd daar trap ik niet meer in , met name het verdraaien van woorden en het verkeerd interpreteren daarvan!
Je probeert elke keer weer de ISLAM er bij te betrekken terwijl daar geen sprake van is (christenen vochten destijds ook tegen elkaar zelfs nog in wo 2!!!) dus over die boeg hoef je het niet te proberen !!




Klinklare nonsens. Man, ga alsjeblieft boeken lezen.



En op mijn beurt heb ik je duidelijk uitgelegd dat de burgeroorlog ontstaan is dankzij Amerika. De consequenties moeten ze daarom ook dragen en de verantwoordelijkheid nemen. Dat zijn harde feiten. En jij? Jij komt met de meest ridicule speculaties en onjuiste informatie van Sultan Mubarad en de gevolgen ervan.


Mijn antwoord::
Om alleen op het laatste ff te antwoorden als de burgeroorlog is ontstaan door de schuld van Amerika prima! dan heb ik toch gelijk met mijn bewering dat de grondslag voor deze meningsvershillende burgers al destijds is gelegd door Moebarad die net zo als Bush nu een aanvalsoorlog begon volgens jou uit hebzucht !
Al met al is de conclusie dat ik weer gelijk heb waarom trekkken ze niet gezamelijk op tegen de Amerikanen ?????
Het zijn de zgn ''VERZETSSTRIJDERS""( ja juist die minderheid die jarenlang de bevolking heeft onderdrukt gemarteld en vermoord die begonnen zijn met de aanslagen of niet soms ?????
DE STINKHUFTERS DIE HET NIET KONDEN VERKROPPEN DAT HUN SLAAFJES HET NU VOOR HET ZEGGEN ZOUDEN KRIJGEN !!OF NIET SOMS ??
En dan zijn ernog mensen zoals jij die beweren dat de Amerikanen de bevolking niet goed beschermen ! nee tegen dergelijke mentaliteit
!(opofferingsgezindheid )is geen kruid gewassen
vrouwen kinderen ongeacht wat alles moet vernietigd worden ! zelf destructie noemt men zoiets naar ik aan neem .

:zwaai:

IbnRushd
21-12-06, 21:48
Geplaatst door gh.wille
Mijn antwoord::
Om alleen op het laatste ff te antwoorden als de burgeroorlog is ontstaan door de schuld van Amerika prima! dan heb ik toch gelijk met mijn bewering dat de grondslag voor deze meningsvershillende burgers al destijds is gelegd door Moebarad die net zo als Bush nu een aanvalsoorlog begon volgens jou uit hebzucht !
Al met al is de conclusie dat ik weer gelijk heb waarom trekkken ze niet gezamelijk op tegen de Amerikanen ?????
Het zijn de zgn ''VERZETSSTRIJDERS""( ja juist die minderheid die jarenlang de bevolking heeft onderdrukt gemarteld en vermoord die begonnen zijn met de aanslagen of niet soms ?????
DE STINKHUFTERS DIE HET NIET KONDEN VERKROPPEN DAT HUN SLAAFJES HET NU VOOR HET ZEGGEN ZOUDEN KRIJGEN !!OF NIET SOMS ??
En dan zijn ernog mensen zoals jij die beweren dat de Amerikanen de bevolking niet goed beschermen ! nee tegen dergelijke mentaliteit
!(opofferingsgezindheid )is geen kruid gewassen
vrouwen kinderen ongeacht wat alles moet vernietigd worden ! zelf destructie noemt men zoiets naar ik aan neem .

:zwaai:

Het waren de sjieten (en koerden) die onderdrukt waren tijdens de regeringsperiode van Saddam. En de ruzie tussen sjieten en sunnieten is veel eerder ontstaan dan die Sultan. Dat gaat zelfs helemaal terug in de beginperiode van het Ummaydische rijk. Vind je het niet gek dat de sunnieten niet in de minderheid willen zijn in het kabinet?

Dus die Sultan heeft echt compleet niets te maken met de huidige chaos. Echt waar.

gh.wille
21-12-06, 22:42
Geplaatst door IbnRushd
Het waren de sjieten (en koerden) die onderdrukt waren tijdens de regeringsperiode van Saddam. En de ruzie tussen sjieten en sunnieten is veel eerder ontstaan dan die Sultan. Dat gaat zelfs helemaal terug in de beginperiode van het Ummaydische rijk. Vind je het niet gek dat de sunnieten niet in de minderheid willen zijn in het kabinet?

Dus die Sultan heeft echt compleet niets te maken met de huidige chaos. Echt waar.

Nee indd als zodanig niet en dat hebben de Amerikanen dan ook niet !
Weer praat je over het feit heen dat het niet normaal is de aanslagen die begonnen zijn met een kleine minderheid van hoofdzakelijk voormalige bevoorrechten van SADDAM of wou je zeggen dat alle Sunnieten zo gek zijn om zich zelf op te offeren??
EN DAT DE ZAAK ZO ZOU ESCALEREN HAD GEEN MENS VERWACHT !
Afgezien daarvan als vanaf het begin af aan er geen aanslagen waren geweest had Amerika nu al lang zijn stutteen kunnen pakken!
En ik herhaal: met het schaamrood op de kaken en smadelijke uittocht ondergaan !!

Maar tegen elementen als jij valt met goed fatsoen niet te redeneren.

Als ik jou visie door mag trekken dan zijn de DUITSERS uiteindelijk verantwoordelijk voor alle doden van de 2e W.O!!
Zelfs die van HIROSHIMA!!! Ja want als de Duitsers niet begonnen waren enz enz enz
:)
Hopelijk begint het nu te dagen waarom ik Sulthan Moebarad er bij haalde !

IbnRushd
21-12-06, 23:29
Geplaatst door gh.wille
Nee indd als zodanig niet en dat hebben de Amerikanen dan ook niet !
Weer praat je over het feit heen dat het niet normaal is de aanslagen die begonnen zijn met een kleine minderheid van hoofdzakelijk voormalige bevoorrechten van SADDAM of wou je zeggen dat alle Sunnieten zo gek zijn om zich zelf op te offeren??
EN DAT DE ZAAK ZO ZOU ESCALEREN HAD GEEN MENS VERWACHT !
Afgezien daarvan als vanaf het begin af aan er geen aanslagen waren geweest had Amerika nu al lang zijn stutteen kunnen pakken!
En ik herhaal: met het schaamrood op de kaken en smadelijke uittocht ondergaan !!

Maar tegen elementen als jij valt met goed fatsoen niet te redeneren.

Als ik jou visie door mag trekken dan zijn de DUITSERS uiteindelijk verantwoordelijk voor alle doden van de 2e W.O!!
Zelfs die van HIROSHIMA!!! Ja want als de Duitsers niet begonnen waren enz enz enz
:)
Hopelijk begint het nu te dagen waarom ik Sulthan Moebarad er bij haalde !

Nee, die Sultan heeft niets met de huidige situatie te maken. De ruzie tussen die twee groepen gaat veel verder terug. Daar heb ik bergen feiten voor. Dat jij zoiets niet simpels begrijpt, is weer jouw probleem. Amerikan daarentegen heeft het vuurtje aangestoken en is derhalve ook verantwoordelijk voor de chaos en de doden die daaruit vallen. Of ze het niet zagen of wel, doet er weinig toe. Ik heb nergens beweerd dat Amerika alleen aansprakkelijk voor is. Ik zeg dat Amerika een deel schuld aan heeft en daar eigenlijk vervolgd moet worden. Zo gaat dat. Maar ik denk dat ik met een betonnen muur loop te discussieren. Ik hoopte dat er nog korreltje verstand in jou lag, maar kennelijk had ik het fout. Jammer.

gh.wille
22-12-06, 02:36
Geplaatst door IbnRushd
Nee, die Sultan heeft niets met de huidige situatie te maken. De ruzie tussen die twee groepen gaat veel verder terug. Daar heb ik bergen feiten voor. Dat jij zoiets niet simpels begrijpt, is weer jouw probleem. Amerikan daarentegen heeft het vuurtje aangestoken en is derhalve ook verantwoordelijk voor de chaos en de doden die daaruit vallen. Of ze het niet zagen of wel, doet er weinig toe. Ik heb nergens beweerd dat Amerika alleen aansprakkelijk voor is. Ik zeg dat Amerika een deel schuld aan heeft en daar eigenlijk vervolgd moet worden. Zo gaat dat. Maar ik denk dat ik met een betonnen muur loop te discussieren. Ik hoopte dat er nog korreltje verstand in jou lag, maar kennelijk had ik het fout. Jammer.

Nou dat beetje verstand heb ik dan zeker op ""zee "" achtergelaten .
Dus je wil beweren dat de ""vreedzame annexatie ""van het gehele MO totaal niet van invloed was en is ?
Wel gek dat na RUIM 400 JAAR nu opeens en ook nog eens door de schuld van de gezamelijke WESTERSE STRIJDKRACHTEN !
(want nu heb je het al over een DEEL schuld van Amerikanen) de burgers elkaar in de haren vliegen ?? raar dat ze daar voor die tijd nooit behoefte aan hadden ??Z
Zou het toevallig ook niet eens kunnen liggen aan de jarenlange onderdruking ,martelingen uitbuitingen verkrachtingen ,moorden enzenz ,die het MERENDEEL van de bevolking onderging ??
Dat zelfde OVERGROOTE DEEL die de Amerikanen juichend binnen haalden ???
Dat zelfde overgroote deel dat SADDAMS STANDBEELD onder gejoel en gejuich van z,n sokkel trokken , deze mensen begonnen niet met de onlusten het waren hun BEULEN die notabene begonnen !
Zelfs vrouwen en kinderen niet ontzagen ,die zelfs schijt aan de ISLAM hadden en bommen in de MOSKEE gooiden !!!!!!!!!!
Sorry maar je bent zielig als je de waarheid NIET ONDER DE OGEN KUNT ZIEN GEEN MENS HAD DIT SCENARIO KUNNEN VOORSPELLEN DAT EEN ZOOITJE ALLES EN NIETS ONTZIEND GAJUS DIE ZELFS ER
NIET VOOR TERUG DEINDZEN OM GODSHUIZEN (MOSKEE )TE ONTEREN !!!
En dat jij in je haat de Amerikanen dat in hun schoenen wil schuiven ???Er is geen Amerikaan die moedwillig een kerk of MOSKEE op zou blazen en dat is nu net het kleine beetje verschil in beschaving ,waar uiteindelijk deze discussie over begon!

:fpetaf: HOOR!!

Al Sawt
23-12-06, 16:10
Geplaatst door sjeng
gelukkig zijn dergelijke zaken nooit door de islamitische wereld gedaan, wordt er niet gemoord in sudan, is het islamitische rijk uberhaupt door vreedzaam overleg tot stand gekomen, is afrika geislamiseerd zonder zwaard, hebben christenen in indonesie het hartstikke top, is de islamitische wereld een baken van vrijheid en gelijkheid. ja alleen het westen is verdorven en slecht. gelukkig maar.

Kijk eens aan welke hypocriet is terug gekomen!

Hier hebben we onze Zionistische element die telkens het heeft over de intolerantie van de Islam. Maar voor gemak vergeet dat moslims en Christenen in zijn Zionistische entiteit vaak als minderwaardige mensen worden bejegend. Zo erg dat ze slachtoffers zijn geworden van massamoorden en etnische zuiveringen.

Tuurlijk heeft de Islam zich verspreid doormiddel van militaire expansie en tuurlijk hebben religieuze minderheden het niet makkelijk. Maar integenstelling tot een bepaalde godsdienst heeft de Islam zich nooit bezondigd aan gedwongen bekeeringen, staatsvervolging van religieuze minderheden of etnische zuiveringen.

Bij ons kwamen geen joden of andergelovigen op brandstapels terecht en noch hoefden ze zich geen zorgen te maken dat hun wijken zullen worden uitgemoord, om verspreiding van een ziekte te stoppen.

Als religieuze minderheid leef ik eerder in een Islamitische land, dan in een Europese land.

Al Sawt
23-12-06, 16:13
Geplaatst door gh.wille
Wordt het niet eens tijd dat je ZELF hulp gaat zoeken !!,er worden dagelijks meer kinderen verminkt en gedood door hun eigen landgenoten *)in IRAKde onderlinge haat en nijd kotsen ze nu uit OF NIET SOMS??onder het SCHRIKBEWIND van SADDAM kon dat nog niet maar vroeg of laat had het toch gebeurd ,kijk maar naar de PALESTIJNEN die er ook niet voor terug deinsen om elkaars kinderen te vermoorden
WIE IS ER HIET ZIEK????
Dat kan in elke samenleving plaatsvinden. Maar toch valt het in MO toch reuze mee. In Europa was het duizend keer bloediger geweest dan alle moordpartijen bij elkaar in de Arabische wereld.

Al Sawt
23-12-06, 16:17
Geplaatst door IbnRushd
Nee, die Sultan heeft niets met de huidige situatie te maken. Ibn Rushd,

Georgie haalt pas en onpas die sultan te voorschijn. Zelfs in discussie`s over begraafplaatsen van W02, is die Sultan een argument.

Maar vraag hem voor de gein op welke bronnen zijn bewering gestaafd wordt en of die ook wetenschappelijk gestaafd zijn.

gh.wille
23-12-06, 17:57
Geplaatst door Al Sawt
Ibn Rushd,

Georgie haalt pas en onpas die sultan te voorschijn. Zelfs in discussie`s over begraafplaatsen van W02, is die Sultan een argument.

Maar vraag hem voor de gein op welke bronnen zijn bewering gestaafd wordt en of die ook wetenschappelijk gestaafd zijn.

Ja net zo als jij overal het WESTEN van beschuldigd !!of beter nog deAmerikanen en uiteraard de Joden (pardon het zijn alleen maar de Zionisten die de boosdoenders zijn ).
Indd haal ik de ''Sulthans"" erbij en ook het feit wat ik niet eerder oemde dat o.a MOEBARAD wel degelijk:

TE VUUR EN MET ZWAARD zijn GELOOF OPDRONG !*)

En deze despoot was echt niet de enige!!

Ook waren er genoeg heel erg goed Sulthans bij o.a SELIM.

*)
Ende bronnen die kun je vinden in o.a jet TOPKAPI museum ( het voormalige YILDIZ het ""optrekje van de Sulthans
Maar als je daar zelf te beroerd voor bent en nog banger om beroert worden van de wandaden die begaan zijn moet je ervooral niet gaan kijken !!!!
Zelf heb ik hier herhaaldelijk boekwerken enz genoemd ,aangezien het me nog al veel moeite kost en niet weet hoe ik ze copieren moet met mijn bescheiden scanner ,bovendien heb ik maar enkele van de tientallen boekwerken .
Zal ik je er nog een paar noemen (nogmaals het lezen van deze door ooggetuigen geschreven boeken kunnen typetje,s zoals jij blijvend schade toebrengen!!)
Maar dan klopt het daar natuurlijk niet !de history die daar beschreven is zijn allemaal grove leugens kan toch niet anders !
Ik denk zelfs dat het de JODEN zijn geweest die dat beschreven hebben en het stiekum het Museum hebben binnen gesmokkeld ja dat zal het wel zijn !!


Hier heb je vast een boekwerkje waar je ff mee vooruit kunt:
History off the Ottoman Empire till 1828 ( 2parts ) by Uphan Edwarts

Edited Version of grand Seigneur,s Seraglio (1650) dit boek werk is ook te vinden in LONDEN!!

Verder verwijs ik je naar de beschrijvingen van dhr ILLBAN Oz voormalig directeur en beheerder van het TOPKAPI museum die de authentieke welliswaar anonyme geschiedenisschrijvers en hun beschrijvingen weer geven ,van wat er zich afspeelde tijdens de (uitstapjes) van de SULTHANS naar o.a BAGDAD, JERUZALEM , WENEN *)en vele andere landen en plaatsen waar gek genoeg na het ;bezoek en ondanks de verkrachtingen ,martelingen en moorden van de Sulthan(s) en zijn troepen de geteisterde bevolking zich spontaan en uiteraard geheel uit vrije wil zich bekeerde tot de ISLAAM .
(m.u.z van WENEN dat helaas niet veroverd werd, integen deel zelfs de expansie drift wist te stoppen )

Mocht je nog twijfelen dan heb ik nog de beschikking voor je over ong 65 boekwerken die hoewel door verschillende geschiedkundige schrijvers geschreven allemaal nagenoeg op het zelde neerkomen !
Een vrij recent en goed boekwerk is ook te vinden in Parijs waar ook foto matriaal bij zit Le Paleis Yilditz et le Sublime Porte (1897) !
Verder zijn er gelukkig ook nog foto,s en kranten enz van de laatste Sulthans en hun ongelooflijke aan het waanzinnige grenzende rijkdommen , hun honderden ongelukkigen die tot een deel van hun hofhouding behoorden (haremdames maar ook zwakzinnige mensen die tot vermaak dienden ).
De beschrijvingen zijn een scenario waar de ;;HEL van DANTE slechts een vlakkerend vlammetje bij zou zijn !!
Nog steeds leuk ? ik kan je met nog veel meer feiten confronteren maar dit lijkt me voorlopig wel genoeg om te stellen dat niet alleen het""WESTEN"" zulke veroveringen op zijn naam heeft!

Red Sonja
23-12-06, 18:38
Geplaatst door gh.wille

Verder zijn er gelukkig ook nog foto,s en kranten enz van de laatste Sulthans en hun ongelooflijke aan het waanzinnige grenzende rijkdommen , hun honderden ongelukkigen die tot een deel van hun hofhouding behoorden (haremdames maar ook zwakzinnige mensen die tot vermaak dienden ).
De beschrijvingen zijn een scenario waar de ;;HEL van DANTE slechts een vlakkerend vlammetje bij zou zijn !!
Nog steeds leuk ? ik kan je met nog veel meer feiten confronteren maar dit lijkt me voorlopig wel genoeg om te stellen dat niet alleen het""WESTEN"" zulke veroveringen op zijn naam heeft!

Amen. :duim:

Al Sawt
24-12-06, 14:33
Geplaatst door gh.wille
Ja net zo als jij overal het WESTEN van beschuldigd !!of beter nog deAmerikanen en uiteraard de Joden (pardon het zijn alleen maar de Zionisten die de boosdoenders zijn ).
Indd haal ik de ''Sulthans"" erbij en ook het feit wat ik niet eerder oemde dat o.a MOEBARAD wel degelijk:

TE VUUR EN MET ZWAARD zijn GELOOF OPDRONG !*)

En deze despoot was echt niet de enige!!

Ook waren er genoeg heel erg goed Sulthans bij o.a SELIM.

*)
Ende bronnen die kun je vinden in o.a jet TOPKAPI museum ( het voormalige YILDIZ het ""optrekje van de Sulthans
Maar als je daar zelf te beroerd voor bent en nog banger om beroert worden van de wandaden die begaan zijn moet je ervooral niet gaan kijken !!!!
Zelf heb ik hier herhaaldelijk boekwerken enz genoemd ,aangezien het me nog al veel moeite kost en niet weet hoe ik ze copieren moet met mijn bescheiden scanner ,bovendien heb ik maar enkele van de tientallen boekwerken .
Zal ik je er nog een paar noemen (nogmaals het lezen van deze door ooggetuigen geschreven boeken kunnen typetje,s zoals jij blijvend schade toebrengen!!)
Maar dan klopt het daar natuurlijk niet !de history die daar beschreven is zijn allemaal grove leugens kan toch niet anders !
Ik denk zelfs dat het de JODEN zijn geweest die dat beschreven hebben en het stiekum het Museum hebben binnen gesmokkeld ja dat zal het wel zijn !!


Hier heb je vast een boekwerkje waar je ff mee vooruit kunt:
History off the Ottoman Empire till 1828 ( 2parts ) by Uphan Edwarts

Edited Version of grand Seigneur,s Seraglio (1650) dit boek werk is ook te vinden in LONDEN!!

Verder verwijs ik je naar de beschrijvingen van dhr ILLBAN Oz voormalig directeur en beheerder van het TOPKAPI museum die de authentieke welliswaar anonyme geschiedenisschrijvers en hun beschrijvingen weer geven ,van wat er zich afspeelde tijdens de (uitstapjes) van de SULTHANS naar o.a BAGDAD, JERUZALEM , WENEN *)en vele andere landen en plaatsen waar gek genoeg na het ;bezoek en ondanks de verkrachtingen ,martelingen en moorden van de Sulthan(s) en zijn troepen de geteisterde bevolking zich spontaan en uiteraard geheel uit vrije wil zich bekeerde tot de ISLAAM .
(m.u.z van WENEN dat helaas niet veroverd werd, integen deel zelfs de expansie drift wist te stoppen )

Mocht je nog twijfelen dan heb ik nog de beschikking voor je over ong 65 boekwerken die hoewel door verschillende geschiedkundige schrijvers geschreven allemaal nagenoeg op het zelde neerkomen !
Een vrij recent en goed boekwerk is ook te vinden in Parijs waar ook foto matriaal bij zit Le Paleis Yilditz et le Sublime Porte (1897) !
Verder zijn er gelukkig ook nog foto,s en kranten enz van de laatste Sulthans en hun ongelooflijke aan het waanzinnige grenzende rijkdommen , hun honderden ongelukkigen die tot een deel van hun hofhouding behoorden (haremdames maar ook zwakzinnige mensen die tot vermaak dienden ).
De beschrijvingen zijn een scenario waar de ;;HEL van DANTE slechts een vlakkerend vlammetje bij zou zijn !!
Nog steeds leuk ? ik kan je met nog veel meer feiten confronteren maar dit lijkt me voorlopig wel genoeg om te stellen dat niet alleen het""WESTEN"" zulke veroveringen op zijn naam heeft! Hoop dronkenmans geleuter en weinig inhoud.

Ik vroeg duidelijk naar bronnen die wetenschappelijk gestaafd zijn en duidelijk aangeven dat Sultan Moebared inderdaad het geen deed waar jij van hem beticht.

Maar helaas verzaak je wederom om jouw beweringen te staven. Jij verwijst mij ondermeer naar een boekwerk van 17e eeuw. Moet ik nu geloven dat een 17e eeuwse boekwerk objectieve feiten bevat die kloppen? In die tijd werd je al op een brandstapel gegooid als je beweert dat aarde om de zon draait.


Nee, voor mijnheer Gh. Wille is het een objectieve boek. En niet alleen dat, maar onze zeeman verwijst zelfs naar museums om zijn gelijk te bewijzen.

Hiermee gaat hij automatisch vanuit dat relikwieen uit die tijd ook een correcte historisch overleving vertellen.

Maar onze stoere zeebonk probeert zich in alle bochten te wringen, om te laten zien dat de Islam een moordende religie is. En dat het Christendom, met name jouw katholieke deel, een uiterst vriendelijke en tolerante religie was.



P.S. Als jij mij nog een keer van antisemitisme beticht en dat zonder bewijzen, dan zijn jouw dagen hier geteld.

Al Sawt
24-12-06, 14:38
Geplaatst door sjeng
bedoel je nou te zeggen dat de godsdienst van vrede niet vreedzaam is geweest? :loog: :loog: Kijk eens, onze uitverkorene verlaagt zich om te midden van Goyims zijn gal te spuwen.

Sjeng,

Als ik jouw was zal ik minder mee laten slepen in dergelijke discussie`s. Want de enige periodes waar Europese Joden bescherming genoten in Europa, was ten tijde van Andalusie en Ottomaanse rijk.

Terwijl voorouders van Gh.Wille alles in alles hadden gezet om verraders van Jezus, een kopje kleiner te maken.

Al Sawt
24-12-06, 14:44
Geplaatst door sjeng
dan zou ik toch maar eens the legacy of jihad gaan lezen, daar staat in de woorden van islamitische geschiedschrijvers van de tijd van de opeenvolgende uitbreidings golven hoe juist wel met geweld werd bekeerd, gemoord en geroofd. geen uitvindingen van westerse orientalisten maar de woorden van moslims zelf. Misschien moet je het defenieren naar moorden vanuit Islamitische perspectief en die vanuit het Westerse perspectief.

Eerste betekent vaak moorden in krijgsverband en tweede betekent moorden uit naam van god en zuiveren van samenleving.

Het feit dat wij onze religieuze minderheden nooit en te nimmer hebben gedwongen om zich te bekeren of hadden uitgemoord, bewijst maar hoe tolerant de Islam is.

Want waar zijn de moslims en joden die in de Iberische schiereiland bevolkten? Wat was de lot van de protestanten die in Frankrijk hadden geleefd?

En maar te zwijgen over de behandeling die Joden door heel Europa hadden door gemaakt.

Wat betreft die Islamitische geschiedschrijvers? Tja, ik vraag mij af of je in dat tijd, een realistische weergave kon opzetten. Want geschiedenis vergt ook veldonderzoek.

gh.wille
24-12-06, 16:31
Geplaatst door Al Sawt
Hoop dronkenmans geleuter en weinig inhoud.

Ik vroeg duidelijk naar bronnen die wetenschappelijk gestaafd zijn en duidelijk aangeven dat Sultan Moebared inderdaad het geen deed waar jij van hem beticht.

Maar helaas verzaak je wederom om jouw beweringen te staven. Jij verwijst mij ondermeer naar een boekwerk van 17e eeuw. Moet ik nu geloven dat een 17e eeuwse boekwerk objectieve feiten bevat die kloppen? In die tijd werd je al op een brandstapel gegooid als je beweert dat aarde om de zon draait.


Nee, voor mijnheer Gh. Wille is het een objectieve boek. En niet alleen dat, maar onze zeeman verwijst zelfs naar museums om zijn gelijk te bewijzen.

Hiermee gaat hij automatisch vanuit dat relikwieen uit die tijd ook een correcte historisch overleving vertellen.

Maar onze stoere zeebonk probeert zich in alle bochten te wringen, om te laten zien dat de Islam een moordende religie is. En dat het Christendom, met name jouw katholieke deel, een uiterst vriendelijke en tolerante religie was.



P.S. Als jij mij nog een keer van antisemitisme beticht en dat zonder bewijzen, dan zijn jouw dagen hier geteld.

DIE BEWIJZEN ZIJN ER GENOEG !!
OF VERKLAAR JE ALS ENIGE PERSOON ISLAMITICHE* )GESCHIEDSCHRIJVERS VOOR GEK!????

IK CITEER ME ZELF MAAR EVEN MET VOORUITZIENDE BLIK WAS DAT NIET ZO MOEILIJK :


Maar dan klopt het daar natuurlijk niet !de history die daar beschreven is zijn allemaal grove leugens kan toch niet anders !
Ik denk zelfs dat het de JODEN zijn geweest die dat beschreven hebben en het stiekum het Museum hebben binnen gesmokkeld ja dat zal het wel zijn !!

Verder kun je niet aan mij tippen intens zielig ben je als je over gaat op'"onze stoere zeebonk"" weet ik al dat je je zelf geen raad meer wat locisch hoor! geeft niet je bent niet de eertse die gruwelijk op zijn bek gaat!! en als er een zich in bochten wringt dat ben jij dat !!!
Dat heb ik wel gemerkt over jou zgn (kennis van maritime zaken ) remember hoe je op je bek ging ?
Zou maar een betje inbinden want JIJmaakt je zelf volkomen belachelijk nu dus pas op want ik zet je nu nog erger voor schut!!

Vergeet een ding niet je hebt hier niet met een ""snotjochie"" te doen!
maar wel met een een voormalig officier van de Nederlandse koopvaardij die in de plaatsen waar hij kwam ,niet de kroeg in dook maar wel de bezienswaardigheden bezocht o.a musea.

En dan nog ff dit voor de goede orde,citeer ik je zelf nog ff:
Hoop dronkenmans geleuter en weinig inhoud.
Wil je er wel op wijzen dat ik geen druppel drank drink klootzak!
Ten eerst drink ik geen alcohol en al zou ik dat willen dat kan dat niet met een chemo kuur die ik momenteel onderga tegen C.M.L
WAT DAT LAATSE IS MAG JE OP ZOEKEN !
NET ZO ALS DE HISTORY VAN DE ISLAM!
De boekwerken die ik aanhaalde waren slecht enkele van de honderden
die er over geschreven zijn ,ik heb slechts enkele tientallen genoemd welke door uitermate kundige geschiedkundige schrijvers zijn geschreven die jawel in dienst waren van ...deSULTHANS zelf !!!!!!

p.s voor de goede orde wil ik wel zeggen dat (onze) geschieddenis schrijvers blijkbaar wel geloofwaardig over komen onze geschiedenis schrijvers die beschreven hoe de monnikken na de onderwerpingen wel het Christerdom opdrongen ! en hoe de slaven transporten plaatsvonden en hoe ketters verbrand werden enz enz
BLIJKBAAR WEER EEN VOORBEELD DAT HET WESTEN in iedergeval wel de geschiedenis naar WAARHEID durfde neer te zetten de zelfde WAARHEID die jij konstant loopt te ontkennen !! (als het de geschieddenis van de ISLAM en de ARABISCHE OVERHEERSING betreft uiteraard !!!!
Over kronkelen gesproken laat me niet lachen !

Dag JODEN vriend want dat ben je toch? volgens je eigen zeggen en de RK draag je ook al zo,n warm hart toe ! om van het Westen en de Amerikanen in het bijzonder maar niet te spreken .

Vrede op aarde luid de Kerstboodschap ! ik sluit me van harte daar bij aan !!
en als ik er op mijn manieer er een steentje aan kan bijdragen zal ik het niet laten!


En als je mij in de ban wil doen uit [B]onmacht je doet maar !alles is gecopieerd ,je gaat dus voor schut met je opmerkingen over mijn voorouders enz enz jij bent degene die in de fout gaat en niet ik!

Nergens maar dan ook nergens kan je het tegendeel van mijn beweringen weerleggen.

*)Voordat je ff ook op dit slakje zout gaat leggen ; veelal waren de schrijvers in dienst van de SULTHANS Grieken maar ook schrijvers uit Circassie en uiteraard Turkije of deze lieden allemaal MOSLIMS waren vermeld de geschiedenis niet maar ik neem aam van wel als je in dienst bent van de sulthan ,verder zijn de originele geschriften welke door de Janitsaren geschreven zijn van onschatbare waarden , deze persoonlijke lijfwacht van de Sulthan ,s waren van allemaal geroofde van oorsprong blanken knapen (slaven) die een keiharde opleiding kregen en een mentaliteit hadden niet te evenaarden was !

IbnRushd
24-12-06, 17:04
Geplaatst door Al Sawt
Ibn Rushd,

Georgie haalt pas en onpas die sultan te voorschijn. Zelfs in discussie`s over begraafplaatsen van W02, is die Sultan een argument.

Maar vraag hem voor de gein op welke bronnen zijn bewering gestaafd wordt en of die ook wetenschappelijk gestaafd zijn.

Gh.wille moet je niet serieus nemen. Sultan Mubarad ken ik niet en naar mijn weten was dat ook geen alias van hem. Kennelijk bedoelt hij sultan Murat IV, maar die heeft nooit 60.000 'burgers' vermoord, naar mijn weten. Wel 20.000 rebellen in Anatolië. Volgens mij was 't in 1631/2 gebeurd en niet in 1638. (bron: wikipedia)

gh.wille
24-12-06, 17:19
Geplaatst door sjeng
bedoel je nou te zeggen dat de godsdienst van vrede niet vreedzaam is geweest? :loog: :loog:

Voor de goede orde ik ben er niet op uit om de ISLAAM af te kraken!
In tegendeel zoals ikal zo vaak gezegd heb er is niks mis met deISLAAM,
Het ging hier om oorzaak en gevolgen ,en om de bespottelijke aantijging dat de Amerikanen de oorzaak zijn van het conflikt tussen de Sieten en Soennieten en dus ook alle doden die daardoor gevallen zijn op hun conto krijgen ,was voor mij de aanleiding om aan te halen dat als indertijd BAGDAD niet half uitgemoord was en onder het Ottomaanse rijk kwam te vallen dan had het er nu ook wel anders uit gezien.
Aldus hun argumenten weerleggend ,ja en als je dan gaat ontkennen kom ik gewoon met nog meer ONWEERLEG BARE feiten aan !
Het wordt trouwens tijd dat de schellen eens voor de ogen vandaan gehaald worden op het gebied van de geschieddenis !

IK LEERDE VROEGER OOK NIET OP SCHOOL OVER DE VERDORVEN HEDEN EN ONDERDRUKKING BEGAAN DOOR NEDERLANDERS!

IbnRushd
24-12-06, 17:21
Geplaatst door sjeng
eerst leren dan pas praten, ik beroep mij op islamitische geschriften uit DIE tijd die uitdrukkelijk praten over moorden en roven uit naam van allah. jij zegt slechts hoe jij wil dat het in het elkaar zit, ik haal slechts islamitische bronnen aan. dus kom bij niet aan over veldonderzoek daar heb je geen snars van begrepren. en islamitische tolerantie behelst meestal eerste erkennen dat de islam superieur is en vervolgens jizah betalen. geen erkenning geen vrede. heel tolerant. Moeten we in nederland ook invoeren, moslims als dhimmi's, ben jij vast voor..........toch? geen moskeeen bouwen, geen kritiek op christendom of jodendom, van de weg gaan als een christenhond eraan komt., vernederd worden als je je jizah betaald, ja ja de islam is echt tolerant...

Islamitische geschriften? Welke? Waar?

En over dhimmi's hebben we er uitgebreid over gehad in deze topic (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=192585&highlight=dhimmi)

IbnRushd
24-12-06, 17:25
Geplaatst door gh.wille
Voor de goede orde ik ben er niet op uit om de ISLAAM af te kraken!
In tegendeel zoals ikal zo vaak gezegd heb er is niks mis met deISLAAM,
Het ging hier om oorzaak en gevolgen ,en om de bespottelijke aantijging dat de Amerikanen de oorzaak zijn van het conflikt tussen de Sieten en Soennieten en dus ook alle doden die daardoor gevallen zijn op hun conto krijgen ,wasvoor mij de aanleiding om aan te halen dat als indetijd BAGDAD niet half uitgemoord was en onder het Otomaanse rijk kwam te vallen dan had het er nu ook wel anders uit gezien.
Aldus hun argumenten weerleggend ,ja en als je dan gaat ontkenne kom ik gewoon met nog meer ONWEERLEG BARE feiten aan !
Het wordt trouwens tijd dat de schellen eens voor de ogen vabdaan gehaald worden op het gebied van de geschieddenis !
IK LEERDE VROEGER OOK NIET OP SCHOOL OVER DE VERDORVEN HEDEN EN ONDERDRUKKING BEGAAN DOOR NEDERLANDERS!

'Als' is geen argument. Ik zou net zo goed kunnen zeggen dat 'als' Amerika niet Irak aanviel dan was er geen burgeroorlog gaande tussen die twee hoofdstromingen.

Verder heb ik o.a. genoeg argumenten gegeven waarop jij geen enkele keer serieus hebt gereageerd. Dat geeft maar weer eens aan hoe serieus men jou moet nemen.

gh.wille
24-12-06, 18:40
Geplaatst door IbnRushd
Gh.wille moet je niet serieus nemen. Sultan Mubarad ken ik niet en naar mijn weten was dat ook geen alias van hem. Kennelijk bedoelt hij sultan Murat IV, maar die heeft nooit 60.000 'burgers' vermoord, naar mijn weten. Wel 20.000 rebellen in Anatolië. Volgens mij was 't in 1631/2 gebeurd en niet in 1638. (bron: wikipedia)

Nee natuurlijk niet zou ik ook maar niet doen als ik jou was !
sulthan MOEBARAT ook wel MOERAD *)genoemt door de Oosterse geschiedkundigen !!
Ik had het hier m,n name over Sulthan MOERAD de 4 e die in 1638 om precies te zijn op 8 maart 1638 vertrok van af Scutari op het Aziatische gedeelte van de Bosporus en op 16 November **)werden de Osmaanse banieren voor BAGDAD ontploid en begon de belegering!!

*) er zijn in totaal 5 Sulthans gewest die Moerad/Moebarad geheten hebben

** de tocht duurde zolang omdat onderweg natuurlijk nog gerecruteerd en BEKEERD :handbang: werd ,als je begrijpt wat de schrijvers bedoelden :engel:
Wordt vervolgd indien je nog verder voor schut gezet wil worden !

Hier ik zal je ff helpen om de regerende Sulthans op een rijtje te zetten .als je of en toe leest hoe vredelievend ze voorelkaar al waren :melig2: dat ze erniet voor terug deinzden om zelf hun eigen famillie uit te moorden dan heb je vast een idee,tje hoe ze waren t.oz.v
mensen die niet zo gauw als hun dat wilden zich (bekeerden )en aan hun gezag onderwierpen
http://www.imami-azam.nl/geschiedenis.htm

alle maal leugens iedereen liegt behalve jij !!!

gh.wille
24-12-06, 20:01
Geplaatst door IbnRushd
Gh.wille moet je niet serieus nemen. Sultan Mubarad ken ik niet en naar mijn weten was dat ook geen alias van hem. Kennelijk bedoelt hij sultan Murat IV, maar die heeft nooit 60.000 'burgers' vermoord, naar mijn weten. Wel 20.000 rebellen in Anatolië. Volgens mij was 't in 1631/2 gebeurd en niet in 1638. (bron: wikipedia)

Na ff gebeld te hebben met een TURKSE!! kennis van me blijkt al weer hoe erbarmelijk slecht jullie m,n AL-SAWTen ook jij kennis hebben van de geschieddenis van het Midden-Oosten (let wel ik bezit die niet !!!) .
De namen van Sultans worden nog al eens verschillend weer gegeven, iets wat ik echt niet wist !
Het kwam omdat er wel vaker hondjes ""fikkie genoemd worden afgezien van sulthan ......de 1e of de 4 e was dat blijkbaar niet voldoende en om geen misverstanden te voorkomen ( die er overigens juist van gekomen zijn :-) ontstonden de verschillende benamingen voor dezelfde Sulthan zo komt het dat Moerad ,Moebarad en zelfs Murat genoemd wordt.

Kijk zelf maar ff
http://nl.wikipedia.org/wiki/Murat_IV
heb je meteen een idee hoe het een en ander er aan toe ging !

Zullen wel weer ""WESTERSE LEUGENS "" zijn !!

Maar het WESTEN is wel zo eerlijk om tezeggen dat het vooral de laatste pak weg 100 jaar om de OLIE ging!!
http://www.greatwar.nl/frames/default-bagdadn.html

Al Sawt
24-12-06, 20:19
Geplaatst door sjeng
eerst leren dan pas praten, ik beroep mij op islamitische geschriften uit DIE tijd die uitdrukkelijk praten over moorden en roven uit naam van allah. jij zegt slechts hoe jij wil dat het in het elkaar zit, ik haal slechts islamitische bronnen aan. dus kom bij niet aan over veldonderzoek daar heb je geen snars van begrepren. en islamitische tolerantie behelst meestal eerste erkennen dat de islam superieur is en vervolgens jizah betalen. geen erkenning geen vrede. heel tolerant. Moeten we in nederland ook invoeren, moslims als dhimmi's, ben jij vast voor..........toch? geen moskeeen bouwen, geen kritiek op christendom of jodendom, van de weg gaan als een christenhond eraan komt., vernederd worden als je je jizah betaald, ja ja de islam is echt tolerant... Weet je wat wij moeten invoeren?

Hoe Israel haar religieuze minderheden behandelt. Hoe Israel niet-joodse heiligdommen blokkeert, om brede baan te creeren voor gestoorde fanatici. Hoe niet Joden dagelijks discriminatie ervaren.

En dan heb ik het niet eens over de rechtsysteem. Niet Joden worden keer op keer in hun geschillen benadeeld en wie niet binnen 6 maanden vanuit buitenland naar Israel is terug gekeerd, mag het vergeten om ooit binnen te raken. En wie het in zijn hoofd haalt om met Sabbat een kerk of een moskee te bezoeken, kan de toorn van verwachten. Moeten we zeker in Nederland, invoeren?

Ben jij vast voor........toch?


En dan komt Sjeng zeiken over Dhimmi!
Hoe heerlijk hypocriet kan iemand zijn.

En wat betreft tolerantie in de Islamitische wereld. Terwijl men in Europa gewapend met godszegening en een zwaard op elkaars hoofden insloegen en Islamitische en Joodse gemeenschappen uitroeiden. Hadden niet religieuze minderheden in de Islamitische wereld beschikking over hun eigen rechtspraak.

Joden hadden zelfs hoge posities in de hierarchie van Marokko en Turkije.

Ik kan geen enkele Christelijke land opnoemen dat een tolerantie houding had tegenover haar religieuze minderheden door de eeuwen heen.

En dat geld ook voor Israel. Intolerantie is daar inherent. Ze discrimineren elkaar zelfs bij het leven. Denk maar aan de positie van Russische en Ethiopische joden.


Sjeng, voor jou ben ik een Goy! Een die smerig en inferieur is. Die het niet waard is om gods aanzien in Palestina aan te schouwen.

Dus bespaar me jouw hypocriete gezeik over dhimmi of vermeende intolerantie binnen de Islam!

Al Sawt
24-12-06, 20:40
Geplaatst door IbnRushd
Gh.wille moet je niet serieus nemen. Sultan Mubarad ken ik niet en naar mijn weten was dat ook geen alias van hem. Kennelijk bedoelt hij sultan Murat IV, maar die heeft nooit 60.000 'burgers' vermoord, naar mijn weten. Wel 20.000 rebellen in Anatolië. Volgens mij was 't in 1631/2 gebeurd en niet in 1638. (bron: wikipedia) Gh.Wille is heel apart.

Tweede wereldoorlog leest hij aan de hand van oorlogsgraven. En de Islam aan de hand van museumstukken.

Zelfs een kind van 12 beseft dat het geen realistisch inzicht levert in geschiedenis.

ronald
24-12-06, 20:53
Geplaatst door IbnRushd
Gh.wille moet je niet serieus nemen. Sultan Mubarad ken ik niet en naar mijn weten was dat ook geen alias van hem. Kennelijk bedoelt hij sultan Murat IV, maar die heeft nooit 60.000 'burgers' vermoord, naar mijn weten. Wel 20.000 rebellen in Anatolië. Volgens mij was 't in 1631/2 gebeurd en niet in 1638. ([COLOR=red]bron: wikipedia ) [/B][/QOUTE]


[QUOTE][i]Geplaatst door Al Sawt
Gh.Wille is heel apart.

Tweede wereldoorlog leest hij aan de hand van oorlogsgraven. En de Islam aan de hand van museumstukken.

Zelfs een kind van 12 beseft dat het geen realistisch inzicht levert in geschiedenis.


Heerlijk zo'n intellectuele intermezzo....

gh.wille
24-12-06, 21:04
Geplaatst door Al Sawt
Gh.Wille is heel apart.

Tweede wereldoorlog leest hij aan de hand van oorlogsgraven. En de Islam aan de hand van museumstukken.

Zelfs een kind van 12 beseft dat het geen realistisch inzicht levert in geschiedenis.

Wat een onzin kraam je weer uit in je machteloosheid wet je niet meer wat je moet doen/
Oorlogs graven??
Spoor je nog wel ??
en Museum stukken ,dus boekwerken die bewaard worden in de musea en Rijks bibliotheken kloppen volgens jou niet ?????
Dan raad ik je aan voortaan je HAAT DRAGENDE-EN OPGEPEPTE beschuldigingen over het verleden van het ""WESTEN"" maar NIET MEER TE CITEREN WANT DIE KLOPPEN DAN OOK NIET!!

Dan mag je mij nog ff vertellen waar jij jou gegevens dan wel vandaan haalt of geloof je alleen maar wat je zelf geloven wil , het laatste is naar alle waarschijnlijkheid het geval!

En kom niet meer met je oorlogsgraven aan dat is gewoonweg idioot! het enige waar ik naar op zoek ben is het mogelijke graf van:
http://www.arendnet.com/bosf8.htm

p,s je weet nog al veel misschien kun je me helpen ??????


:zwaai:

gh.wille
24-12-06, 21:12
Geplaatst door ronald
Heerlijk zo'n intellectuele intermezzo....

Je moet tegenwoordig heel wat in je" mars" hebben om de mensen te vermaken .
Blij dat jij het in iedergeval waardeerd !
:engel:

ronald
24-12-06, 21:17
Geplaatst door gh.wille
Je moet tegenwoordig heel wat in je" mars" hebben om de mensen te vermaken .
Blij dat jij het in iedergeval waardeerd !
:engel:


Nou, het sloeg eigenlijk op je twee opponenten...en het was sarcastisch bedoeld.

gh.wille
24-12-06, 21:35
Geplaatst door ronald
Nou, het sloeg eigenlijk op je twee opponenten...en het was sarcastisch bedoeld.

:gniffel:

IbnRushd
24-12-06, 23:12
Geplaatst door gh.wille
Nee natuurlijk niet zou ik ook maar niet doen als ik jou was !
sulthan MOEBARAT ook wel MOERAD *)genoemt door de Oosterse geschiedkundigen !!
Ik had het hier m,n name over Sulthan MOERAD de 4 e die in 1638 om precies te zijn op 8 maart 1638 vertrok van af Scutari op het Aziatische gedeelte van de Bosporus en op 16 November **)werden de Osmaanse banieren voor BAGDAD ontploid en begon de belegering!!

*) er zijn in totaal 5 Sulthans gewest die Moerad/Moebarad geheten hebben

** de tocht duurde zolang omdat onderweg natuurlijk nog gerecruteerd en BEKEERD :handbang: werd ,als je begrijpt wat de schrijvers bedoelden :engel:
Wordt vervolgd indien je nog verder voor schut gezet wil worden !

Hier ik zal je ff helpen om de regerende Sulthans op een rijtje te zetten .als je of en toe leest hoe vredelievend ze voorelkaar al waren :melig2: dat ze erniet voor terug deinzden om zelf hun eigen famillie uit te moorden dan heb je vast een idee,tje hoe ze waren t.oz.v
mensen die niet zo gauw als hun dat wilden zich (bekeerden )en aan hun gezag onderwierpen
http://www.imami-azam.nl/geschiedenis.htm

alle maal leugens iedereen liegt behalve jij !!!

Sorry hoor. Maar jouw Turkse kennis en museumstukken e.d. is geen bron waarop wij staan te wachten. Je moet echt met een boek(en) en de juiste pagina('s) gaan citeren. Anders kom je nooit verder. Dus die 60.000 dode 'burgers' is nog geen feit, maar tot nu toe een hersenspinsel van jouw kant.

gh.wille
24-12-06, 23:51
Geplaatst door IbnRushd
Sorry hoor. Maar jouw Turkse kennis en museumstukken e.d. is geen bron waarop wij staan te wachten. Je moet echt met een boek(en) en de juiste pagina('s) gaan citeren. Anders kom je nooit verder. Dus die 60.000 dode 'burgers' is nog geen feit, maar tot nu toe een hersenspinsel van jouw kant.

Natuurlijk joh dat verzin ik allemal ff ter plekke vind je ook niet dat ik een enorm talent ben met al mijn verzonnen verhaaltjes ??
En wat had je in te brengen tegen de de laffe beweringen van oorlogs graven (wijsheid )
GA TOCH FIETSEN !!
Julie maken je volkomen belachelijk net zo als de ontkening van de HOLOCAUST door somigen hier !

Ga maar vast ff GOOGLEN en hiet komt d e eerste aan wijzing :

ga ff opzoek naar De TURKSE-RIJKSARCHIEVENen darna hebik nog wat voor je

gegroet en zoeken hoor ! als je geen Arabisch spreekt of lezen kan dan moet je gewoon iemand erbij halen die dat wel kan nog veel plezier
op je speurtocht naar de geschiedenis van het ottomaanse RIJK!!

IbnRushd
25-12-06, 00:08
Geplaatst door gh.wille
Natuurlijk joh dat verzin ik allemal ff ter plekke vind je ook niet dat ik een enorm talent ben met al mijn verzonnen verhaaltjes ??
En wat had je in te brengen tegen de de laffe beweringen van oorlogs graven (wijsheid )
GA TOCH FIETSEN !!
Julie maken je volkomen belachelijk net zo als de ontkening van de HOLOCAUST door somigen hier !

Ga maar vast ff GOOGLEN en hiet komt d e eerste aan wijzing :

ga ff opzoek naar De TURKSE-RIJKSARCHIEVENen darna hebik nog wat voor je

gegroet en zoeken hoor ! als je geen Arabisch spreekt of lezen kan dan moet je gewoon iemand erbij halen die dat wel kan nog veel plezier
op je speurtocht naar de geschiedenis van het ottomaanse RIJK!!

Spreek jij Turks of Arabisch? Kennelijk heb je 't mondeling vernomen en heb je helemaal geen boek oid er over gelezen. Duidelijke taal, gh.wille. Je laat je weer kennen. Wat ga je hierna doen? Ga je weer bagger posten?

gh.wille
25-12-06, 03:15
Geplaatst door IbnRushd
Spreek jij Turks of Arabisch? Kennelijk heb je 't mondeling vernomen en heb je helemaal geen boek oid er over gelezen. Duidelijke taal, gh.wille. Je laat je weer kennen. Wat ga je hierna doen? Ga je weer bagger posten?

Wat een walgelijk verweer als een klein kind !
BAGGER POST JE ZELF ALS JE HET OVER DE KOLONIEN HEBT OF DE AMERIKANEN OF ALLES WAT MAAR MET HET WESTEN TE MAKEN HEEFT !!

Nee ik spreek geen ARABISCH!! en kennelijk heb ik dat niet mondeling vernomen !!
Als jij in de veronderstelling bent dat er geen mensen zijn die Arabisch kunnen vertalen ben je nog dommer als ik al dacht in je schamele verweer kan je echt nuet tegen me op!
Je denkt aardig uit de hoek te kunnen komen met je achterlijke aantijgingen maar ik schop je er net zo hard weer in dus pas op!!

DUIDELIJKE TAAL WIL JE ????
WAT BEDOEL JE DAAR EIGENLIJK MEE???
zelf uit je beschuldigingen ye hoien te gras over de ''WESTERSE wereld was jij erbij toen CORTEZ de AZTEKEN UIT MOORDDE ????
Blijkbaar geloof je dan opeens eens wel de WESTERSE GESCHIEDKUNDIGEN ?????
Was jij erbij tijdens het zo vaak aangehaalde Koloniale (schrikbewind )van de Nederlanders ???????
HOE KOM JE AAN AL DIE BESCHULDIGINGEN ?*)of waren de Westerse geschiedkundigen alleen maar betrouwbaar als ze de WESTERSE geschiedenis weergaven ??
Blijkbar wel als het maar in jou verdorven en verotte straatje past!
Oke er zijn enkele honderden boekwerken en vertalingen van en over het OTTOMAANSE rijk en al deze boeken die door verschillende officiele geschiedschrijvers zijn geschreven liegenallemaal alleen jij hebt gelijk he?? natuurlijk hebben de honderden vertalers al jaren lang alles expres foutief weer gegeven en speciaal voor de Westerse Wereld express vals vertaald natuurlijk !!
Hier volgen nog enkele titels van boekwerken ik heb een uitgebreide lijst voor me van geschiedkundige boekwerken die in diverse universiteietn over de gehele wereld gebruikt worden en zijn vergeleken met andere schrijvers uit die tijd en wel van verschillende kanten en dan wou jij in je hoogmoedswaanzin beweren dat al die honderden mensen gelogen hebben man je spoort echt niet !

Hier heb je vast nog een paar officieel erkende boek werken :

The Structure of the Ottoman Dynasty (oxford university) ingebruik sinds 1956 (uiterard allemaal leugens bevattende ).

The Eastern Question 1774-1923 vrij vertaald in 1966
The passing of theTurkisch Empire (Londen 1913) capt Barker and B Grandville
Diary of an Idle Woman in Constantinople (londen 1893) dit is een van de weinige westerlijke getuigen en mondeling verslag van het leven in een harem ,daarom vermeld ik ook dit boekwerk ook ff!!
The TURKISCH Empire from 1288-1914-1922 dit boekwerk bevat tal van gegevens over het ""HOFLEVEN"""hoe het dagelijks leven zich in de loop der tijden zich afspeelden in een wereldstad als Constantinopel ,maar ook de moord en plunder tochten de ongelooflijke rijkdommen die de plundertochten opbrachten de martelingen en moorden alsmede de (spontane bekeringen tot de Islam) enz enz

GA DIE EERST MAAR EENS FF CONTROLEREN !!


*) NIET IN DEZE TOPIC VOORDAT JE DAAR SOMS OVER STRUIKELD !!!
Of denk je soms dat ik en wandelende encyclopedi ben of het ff uit mijn duim zuig ??

gh.wille
25-12-06, 03:28
Zo meneer AL-SAWT als je niet tegen de waarheid op kunt dan geef je strafpunten !
Ik vervloek je SCHOFT je ben een vieze luis in de pels van de eerlijke moslims die jij te schande maakt VUILLAK !!!

GA OORLOGS BEGRAAF PLAATSEN EENS BEZOEKEN SCHOFT!!!!

III
25-12-06, 04:02
Geplaatst door IbnRushd
Spreek jij Turks of Arabisch? Kennelijk heb je 't mondeling vernomen en heb je helemaal geen boek oid er over gelezen. Duidelijke taal, gh.wille. Je laat je weer kennen. Wat ga je hierna doen? Ga je weer bagger posten?

Ow, dus als iemand met een bronvermelding komt, geldt deze weer niet als de inhoud ervan mondeling ter kennis is genomen?

Is het wel eens bij je opgekomen dat iemand vrienden zou kunnen hebben die hele andere skills hebben dan de persoon in kwestie?
En komt het dan misschien ook bij je op dat het maken van zulke vrienden haar oorsprong heeft in vriendschappelijkheid in plaats van opportunisme?
Je geeft te kennen dat jouw gedachten van iegelijke negativiteit nog niet zijn gezuiverd, broeder in de aardse wedijveringen!

Duidelijke aanwijzing ook dat je geen verweer hebt.
Wel eens gehoord van de term spiegelogie?

Zoek mar eens op google en bekijk de links die je vindt i.c.m. de naam Willem de Ridder.
Deze kaffer gaat jou nog wat leren namelijk.

Namaskar

IbnRushd
25-12-06, 12:30
Geplaatst door gh.wille
Wat een walgelijk verweer als een klein kind !
BAGGER POST JE ZELF ALS JE HET OVER DE KOLONIEN HEBT OF DE AMERIKANEN OF ALLES WAT MAAR MET HET WESTEN TE MAKEN HEEFT !!

Nee ik spreek geen ARABISCH!! en kennelijk heb ik dat niet mondeling vernomen !!

Haha volgens mij moest ik eerst Arabisch of Turks kennen alvorens ik de bronnen kon checken. Dus ik was even nieuwsgierig of jij die talen ook beheerst. Nogmaals, geef iets zodat ik het kan verifiëren. Maar goed, hieronder geef je een aantal titels van een boek.



Geplaatst door gh.wille

Hier heb je vast nog een paar officieel erkende boek werken :

The Structure of the Ottoman Dynasty (oxford university) ingebruik sinds 1956 (uiterard allemaal leugens bevattende ).

The Eastern Question 1774-1923 vrij vertaald in 1966
The passing of theTurkisch Empire (Londen 1913) capt Barker and B Grandville
Diary of an Idle Woman in Constantinople (londen 1893) dit is een van de weinige westerlijke getuigen en mondeling verslag van het leven in een harem ,daarom vermeld ik ook dit boekwerk ook ff!!
The TURKISCH Empire from 1288-1914-1922 dit boekwerk bevat tal van gegevens over het ""HOFLEVEN"""hoe het dagelijks leven zich in de loop der tijden zich afspeelden in een wereldstad als Constantinopel ,maar ook de moord en plunder tochten de ongelooflijke rijkdommen die de plundertochten opbrachten de martelingen en moorden alsmede de (spontane bekeringen tot de Islam) enz enz

GA DIE EERST MAAR EENS FF CONTROLEREN !!



Welke van die boeken staat dat er 60.000 burgers vermoord werden door de legers van Murat IV? Een naam is voldoende. En o wee als je aan 't liegen bent, dan komt jouw integriteit duur te staan, want ik ga het daadwerkelijk ook controleren, inshaAllah. :)

IbnRushd
25-12-06, 12:33
Geplaatst door III
Ow, dus als iemand met een bronvermelding komt, geldt deze weer niet als de inhoud ervan mondeling ter kennis is genomen?

bla bla bla

Namaskar

Ik moet wel iets met een bronvermelding kunnen doen. Denk je nou echt dat ik even naar een museum ga of in de Turkse archieven duik? Kom op nou, als het allemaal zo bekend is waarom kan ik het niet vinden in encyclopaedia of islam en andere boeken?

Witte78
25-12-06, 13:44
Niet om lullig te doen ofzo, maar ik dacht, laat ik het es in google intypen. De 5e link gaf al het gewenste resultaat:



Nevertheless, after the siege of Bagdad in 1638 he slaughtered some 30,000 soldiers and another 30,000 civilians.

http://www.xs4all.nl/~kvenjb/madmonarchs/murad4/murad4_bio.htm

Uiteraard heb ik geen idee hoe betrouwbaar de bron is maar om direct te zeggen dat het onzin is gaat ook wat ver. Ik snap deze hele discussie ook niet zo. :confused:

IbnRushd
25-12-06, 14:19
Geplaatst door Witte78
Niet om lullig te doen ofzo, maar ik dacht, laat ik het es in google intypen. De 5e link gaf al het gewenste resultaat:


http://www.xs4all.nl/~kvenjb/madmonarchs/murad4/murad4_bio.htm

Uiteraard heb ik geen idee hoe betrouwbaar de bron is maar om direct te zeggen dat het onzin is gaat ook wat ver. Ik snap deze hele discussie ook niet zo. :confused:

T gaat om 60.000 burgers niet om 30.000 'burgers'. De vraag is echter of 't om burgers gaat of rebellen. Waarom zou een Sultan zomaar tienduizenden mensen afslachten?

Witte78
25-12-06, 14:50
Geplaatst door IbnRushd
T gaat om 60.000 burgers niet om 30.000 'burgers'. De vraag is echter of 't om burgers gaat of rebellen. Waarom zou een Sultan zomaar tienduizenden mensen afslachten?

De vraag zou eigenlijk moeten zijn, heeft wat er toen gebeurde directe gevolgen gehad voor de situatie nu? Hoeveel en welke mensen er toen presies zijn omgekomen doet er niet echt toe, het zijn er hoe dan ook veel.

Persoonlijk denk ik echter dat de situatie van nu een gevolg is van honderden factoren die allemaal een bijdrage hebben (gehad).

IbnRushd
25-12-06, 15:01
Geplaatst door Witte78
De vraag zou eigenlijk moeten zijn, heeft wat er toen gebeurde directe gevolgen gehad voor de situatie nu? Hoeveel en welke mensen er toen presies zijn omgekomen doet er niet echt toe, het zijn er hoe dan ook veel.

Persoonlijk denk ik echter dat de situatie van nu een gevolg is van honderden factoren die allemaal een bijdrage hebben (gehad).

De vraag is al een aantal een keer gesteld. Gh.wille heeft een vreemde hypothese erover. Ik denk dat de situatie van toen niets te maken heeft met de huidige situatie in heel Irak. Wellicht heb je 't al een aantal keren gemerkt dat gh.wille de laatste tijd te vaak de 'massamoord' erbij betrekt. Beetje saai en vervelend.

janus
25-12-06, 17:47
Geplaatst door Al Sawt
Ibn Rushd,

Georgie haalt pas en onpas die sultan te voorschijn. Zelfs in discussie`s over begraafplaatsen van W02, is die Sultan een argument.

Maar vraag hem voor de gein op welke bronnen zijn bewering gestaafd wordt en of die ook wetenschappelijk gestaafd zijn.

Mischien heeft U hier wat aan :

Lords of the Golden Horn

Door NOEL BARBAR

Nederlandse titel : de Sultans

Uitgeverij Fibula- van DISHOECK

Bussum 1973-1975

I.S.B.N. nr 9022839958

Voor de gruwelijk heden begaan onder Sulthan Moerad de 4eook wel ( Moebarad of mulat ) genoemd
in 1638 na de verovering van BAGDAD zie pagina 70-75
De vaak in "kennelijke staat""verkerende Moerad moorde zelf graag dapper mee deze letterlijke Reus met zijn bijna 2 m lengte stond bekend om zij wreedheden 60.000 burgers werden afgeslacht in 48 uur tijd ( ze moesten zich haasten om voor het "gebed"" de klus te klaren )!

Voor de slachtpartijen begaan voor de poorten vanWENEN waaronder de bezielende leiding van de Groot Vizier Kara Moestafa ong. maar
liefst 20.000 mensen waaronder
vrouwen en kinderen werden afgeslacht raadplege men de pagina,s 94 en 95.

Let wel het lezen is voor jeugdigen lezers niet bepaald bevoordelijk zij konden wel eens "blijvend geestelijk letsel "oplopen.

n.b Aan de tot standkoming van dit boekwerk werden tientallen boeken
en geschriften geraadpleegd en vertaald dor deskundigen en geleerden
jaren lang speurwerk op betrouwbaarheid vormende de grondslag van dit boekwerk.
Na de val van de laatste Sultan (AbdoelHamid) 23-4 1909 openden zich de poorten van het voormalige groot serail het zou nog jaren duren voor de geschiedkundige geschriften ,die te voorschijn kwamen alle maal gelezen waren ongelooflijke feiten en verborgen waarheden kwamen aan het licht!

p.s Ook nog namens die "ouwe idiote zeeman " wens ik
de alles over de geschiedenis van de Sultans en hun betrekkingen tot de ISLAM in het bijzonder wetende alom gerespecteerde "alleskenner "en betweter :knipoog: AL-SAWT nog ontzettend veel ""LEESPLEZIER" toe.


:engel:

IbnRushd
25-12-06, 18:18
Geplaatst door janus
Mischien heeft U hier wat aan :

Lords of the Golden Horn

Door NOEL BARBAR

Nederlandse titel : de Sultans

Uitgeverij Fibula- van DISHOECK

Bussum 1973-1975

I.S.B.N. nr 9022839958

Voor de gruwelijk heden begaan onder Sulthan Moerad de 4eook wel ( Moebarad of mulat ) genoemd
in 1638 na de verovering van BAGDAD zie pagina 70-75
De vaak in "kennelijke staat""verkerende Moerad moorde zelf graag dapper mee deze letterlijke Reus met zijn bijna 2 m lengte stond bekend om zij wreedheden 60.000 burgers werden afgeslacht in 48 uur tijd ( ze moesten zich haasten om voor het "gebed"" de klus te klaren )!

Voorde slachtpartijen begaan voor depoorten vanWENEN waronder de bezielende leiding van de Groot Vizier Kara Moestafa ong maar 20 000
vrouwen en kinderen werden afgeslacht raadplege men de pagina,s 94 en 95.

Let wel het lezen is voor jeugdigen lezers niet bepaald bevoordelijk zij konden wel eens "blijvend geestelijk letsel "oplopen.

Ik wist 't wel. Dus de link die Witte78 aanhaalde is tegenstrijdig met jouw bron. :p

Vertel me, waarom is er geen eenstemmigheid omtrent dit onderwerp?

janus
25-12-06, 18:51
Geplaatst door IbnRushd
Ik wist 't wel. Dus de link die Witte78 aanhaalde is tegenstrijdig met jouw bron. :p

Vertel me, waarom is er geen eenstemmigheid omtrent dit onderwerp?

Eenstemmigheid over bronnen die jaren lang verzwegen waren op straffe des DOODS???

Jouw bron????? bedoeld U mij toch niet of misschien toch die gekke ZEEMAN die jullie volkomen voor schut zet???

Maar..........
U bedoeld zeker de zamensteller en schrijver van het bovengenoemde boekwerk Dhr Noel Barber en zijn tientallen medewerkers en ontelbare andere boekwerken en geschriften die na jaren speurwerk veregelken zijn ( je kunt nu eenmaal niet voorzichtig genoeg zijn he ? je weet het immers maar nooit ,dus een bijna aan de 100% grenzende zekerheid hebben ).

janus
25-12-06, 19:15
Geplaatst door IbnRushd
Ik wist 't wel. Dus de link die Witte78 aanhaalde is tegenstrijdig met jouw bron. :p

Vertel me, waarom is er geen eenstemmigheid omtrent dit onderwerp?

Eenstemmigheid over bronnen die jaren lang verzwegen waren op straffe des DOODS???

Jouw bron????? bedoeld U mij toch niet of misschien toch die gekke ZEEMAN die jullie volkomen voor schut zet???

Maar..........
U bedoeld zeker de zamensteller en schrijver van het bovengenoemde boekwerk Dhr Noel Barber en zijn tientallen medewerkers en ontelbare andere boekwerken en geschriften die na jaren speurwerk veregelken zijn ( je kunt nu eenmaal niet voorzichtig genoeg zijn he ? je weet het immers maar nooit ,dus een bijna aan de 100% grenzende zekerheid hebben ).

ronald
25-12-06, 19:22
Heerlijk om te zien waar die Arabische complottheorien allemaal niet opduiken....

IbnRushd
25-12-06, 19:57
Geplaatst door janus
Eenstemmigheid over bronnen die jaren lang verzwegen waren op straffe des DOODS???

Jouw bron????? bedoeld U mij toch niet of misschien toch die gekke ZEEMAN die jullie volkomen voor schut zet???

Maar..........
U bedoeld zeker de zamensteller en schrijver van het bovengenoemde boekwerk Dhr Noel Barber en zijn tientallen medewerkers en ontelbare andere boekwerken en geschriften die na jaren speurwerk veregelken zijn ( je kunt nu eenmaal niet voorzichtig genoeg zijn he ? je weet het immers maar nooit ,dus een bijna aan de 100% grenzende zekerheid hebben ).

Wat ben je nu dom aan 't lullen? Je kunt toch wel lezen of niet?

Witte78 heeft een bron aangehaald waarin geen 60.000 burgers vermoord werden maar de helft ervan. Jouw bron daarentegen spreekt van 60.000. Dit geeft toch enigszins aan dat er mis is met een van die twee bronnen. Of het feit dat jouw bron ongenuanceerd en onachtzaam is of dat de bron van Witte78 fouten bevat. Dit zijn echt grote verschillen hoor. Besef je dat wel?

IbnRushd
25-12-06, 20:00
Geplaatst door ronald
Heerlijk om te zien waar die Arabische complottheorien allemaal niet opduiken....


Welke arabische complottheorieën?

gh.wille
25-12-06, 20:55
Geplaatst door IbnRushd
Wat ben je nu dom aan 't lullen? Je kunt toch wel lezen of niet?

Witte78 heeft een bron aangehaald waarin geen 60.000 burgers vermoord werden maar de helft ervan. Jouw bron daarentegen spreekt van 60.000. Dit geeft toch enigszins aan dat er mis is met een van die twee bronnen. Of het feit dat jouw bron ongenuanceerd en onachtzaam is of dat de bron van Witte78 fouten bevat. Dit zijn echt grote verschillen hoor. Besef je dat wel?

Voor het geval dat je meteen al gaat gillen en krijsen ,ik kom alleen maar ff er in om me te VERDEDIGEN!!!
Je had het over toch over burgers ??
Ik sprak nog netjes van mensen !!
En ga maar kijken !!!
Maar Witte heeft wel gelijk ook de geschiedscgrijvers hebben het over 30.000 soldaten !! en nog eens 30.000 burgers!!!
Maar dat maakt jou niet uit he? een mensen leven telt immers niet mee!! Nu niet en toen helemaal niet
En om je nog extra vor het blok te zetten de soldaten hadden hun overgegeven omdat de SCHOFT Sultan MOERAD beloofd had hun levens te sparen!!
Ik wet niet of jij dit kunkt weten maar als een soldaat ontwapend is en zich over heft gegeven dan is hij machteloos net zo als een burger!
LIEVER GEZEGD HIJ IS DAN WEER BURGER !
Dus Witte had wel gelijk alleen hij wou blijkbaar de boel niet verder aandikken zo als jullie gebruikelijk doen!!
En als je "spijkers ""op laag water wil zoeken moet je zeker niet bij mij wezen ik heb liever een metertje of 10 of meer onder m,n reet als U begrijpt wat ik bedoel!

:zwaai: vriend veel sukses met je ontgoogeling die je nu ongetwijfeld onder gaat en ook nog veel sukses met het zoeken naar die kleine spijkertjes weetje wel? dan kun je lekker om detoch al zo hete brei heen draaien .
En lees vooral het voorwoord van de schrijver dat begint als volgt:
Dit is een boek over mensen !

p.s Ik kom alleen nog om de verdraaingen en valse aantijgingen te weerleggen ,bij mij weten heb ik hier nooit anders gedaan en wel van BEIDE !!kanten onrechtvaardigheden t.o.z van de ISLAM heb ik ook bestreden .

gh.wille
25-12-06, 21:11
Geplaatst door gh.wille
Voor het geval dat je meteen al gaat gillen en krijsen ,ik kom alleen maar ff er in om me te VERDEDIGEN!!!
Je had het over toch over burgers ??
Ik sprak nog netjes van mensen !!
En ga maar kijken !!!
Maar Witte heeft wel gelijk ook de geschiedscgrijvers hebben het over 30.000 soldaten !! en nog eens 30.000 burgers!!!
Maar dat maakt jou niet uit he? een mensen leven telt immers niet mee!! Nu niet en toen helemaal niet
En om je nog extra vor het blok te zetten de soldaten hadden hun overgegeven omdat de SCHOFT Sultan MOERAD beloofd had hun levens te sparen!!
Ik wet niet of jij dit kunkt weten maar als een soldaat ontwapend is en zich over heft gegeven dan is hij machteloos net zo als een burger!
LIEVER GEZEGD HIJ IS DAN WEER BURGER !
Dus Witte had wel gelijk alleen hij wou blijkbaar de boel niet verder aandikken zo als jullie gebruikelijk doen!!
En als je "spijkers ""op laag water wil zoeken moet je zeker niet bij mij wezen ik heb liever een metertje of 10 of meer onder m,n reet als U begrijpt wat ik bedoel!

:zwaai: vriend veel sukses met je ontgoogeling die je nu ongetwijfeld onder gaat en ook nog veel sukses met het zoeken naar die kleine spijkertjes weetje wel? dan kun je lekker om detoch al zo hete brei heen draaien .
En lees vooral het voorwoord van de schrijver dat begint als volgt:
Dit is een boek over mensen !

p.s Ik kom alleen nog om de verdraaingen en valse aantijgingen te weerleggen ,bij mij weten heb ik hier nooit anders gedaan en wel van BEIDE !!kanten onrechtvaardigheden t.o.z van de ISLAM heb ik ook bestreden .

Nog ff vergeten te vermelden dat Janus het juist had met zijn boekwerk van Noel Barber!
De stukjes van de puzzel der waarheid vallen van zelf in elkaar !
Nog ff dit zoals eerder vermeld haal ik de geschiedenis ALLEEN er bij om de simpele reden dat vele dat ook maar al te graag doen en dan uiteraard om aan te tonen hoe verdorven onze (mijn) voorouders wel waren en alle WESTERLINGEN ook natuurlijk dat niemand deugde behalve dan de brave Arabische volken die zo vredelievend waren voor de andere enz enz bla bla
Blijkbaar dus niet helemaal de WAARHEID!

Ben uiteraard reuze beniewd wat voor k*t smoes er nu weer aangevoerd wordt!
Om de boel een ander draai te geven ik wet er vast al een voor je
hier komt de(waardevolle) tip :de data kloppen niet altijd helemaal de een geschiedkundige heeft het over de 16 en de ander zegt de 19 e dus kijk eens aan dan klopt de rest toch ook niet !!

:melig2:

IbnRushd
25-12-06, 21:29
Geplaatst door gh.wille
Voor het geval dat je meteen al gaat gillen en krijsen ,ik kom alleen maar ff er in om me te VERDEDIGEN!!!
Je had het over toch over burgers ??
Ik sprak nog netjes van mensen !!
En ga maar kijken !!!
Maar Witte heeft wel gelijk ook de geschiedscgrijvers hebben het over 30.000 soldaten !! en nog eens 30.000 burgers!!!
Maar dat maakt jou niet uit he? een mensen leven telt immers niet mee!! Nu niet en toen helemaal niet
En om je nog extra vor het blok te zetten de soldaten hadden hun overgegeven omdat de SCHOFT Sultan MOERAD beloofd had hun levens te sparen!!
Ik wet niet of jij dit kunkt weten maar als een soldaat ontwapend is en zich over heft gegeven dan is hij machteloos net zo als een burger!
LIEVER GEZEGD HIJ IS DAN WEER BURGER !
Dus Witte had wel gelijk alleen hij wou blijkbaar de boel niet verder aandikken zo als jullie gebruikelijk doen!!
En als je "spijkers ""op laag water wil zoeken moet je zeker niet bij mij wezen ik heb liever een metertje of 10 of meer onder m,n reet als U begrijpt wat ik bedoel!

:zwaai: vriend veel sukses met je ontgoogeling die je nu ongetwijfeld onder gaat en ook nog veel sukses met het zoeken naar die kleine spijkertjes weetje wel? dan kun je lekker om detoch al zo hete brei heen draaien .
En lees vooral het voorwoord van de schrijver dat begint als volgt:
Dit is een boek over mensen !

p.s Ik kom alleen nog om de verdraaingen en valse aantijgingen te weerleggen ,bij mij weten heb ik hier nooit anders gedaan en wel van BEIDE !!kanten onrechtvaardigheden t.o.z van de ISLAM heb ik ook bestreden .

Het blijft toch vreemd dat er zomaar met getallen wordt gesjoemeld. Dus die Noel Barber hoef ik niet meer serieus te nemen. Dan rest nog de vraag waarom Murad IV die 30.000 burgers liet vermoorden.

Maar in ieder geval heeft de gebeurtenis in 1638 geen schijntje te maken de huidige situatie in Irak.

En jij ook veel succes.

gh.wille
25-12-06, 22:50
Geplaatst door IbnRushd
Het blijft toch vreemd dat er zomaar met getallen wordt gesjoemeld. Dus die Noel Barber hoef ik niet meer serieus te nemen. Dan rest nog de vraag waarom Murad IV die 30.000 burgers liet vermoorden.

Maar in ieder geval heeft de gebeurtenis in 1638 geen schijntje te maken de huidige situatie in Irak.

En jij ook veel succes.

Zeg maar gewoon je afgang is KOMPLEET!
Er werd niet met getallen gesjoemeld dat maak jij er van!
Het wasgeen enkel verschil tussen de aantallen 60.000 is 60.000 ik sprak van MENSEN !
En Witte sprak van 2x 30.000 mensen de ene helft bestond uit de verdedigers die zich n.b hadden over gegeven (nadat hun beloofd was het leven te sparen ) maar het erewoord van de vrome SULTAN bleek niks waard te zijn !!
En de andere uit burgers voornamelijk kindertjes en vrouwen ,deze laatste werden afgeslacht op de 2e dag omdat de brave en buitengewoon vrome Sulthan er nog niet genoeg van had .
Als alibi had deze ongelooflijke konstant half bezopen *)moordzuchtige
een voorraad kruit die tot ontplofing was gekomen !
daar gaf hij ja zelfs toen al!! volgens het bekende recept de kinderen en vrouwen de schuld aan !!

*) verschilende geschiedschrijvers maken gewag van het feit dat Moerad alcohol verslaafd was ,maar elke soldaat die het waagde om ook maar een drupje te drinken werd door deze despoot persoonlijk om zeep gebracht soms met zijn knots van 50 kg! of met zijn speciale zwaard!
Nog een saillant detail nu ik toch los gebrand ben ,de harem dames die
het niet goed genoeg deden naar meneer zijn zin werden soms eigen handig door meneer de SULTAN gewurgd lief kereltje he? en hij was niet de enige hoor!!
Indien je nog meer wil kan ik je dat wel beschrijven hoor !
MAAR IK KOTS NU BIJNA AL DUS GA ZELF EENS OP DE SITE KIJKEN JE WEET DONDERS GOED WAAR JE DIE KUNT VINDEN.
JE BENT ECHT NIET ZO ACHTERLIJK GEZIEN JE REACTIE DIE WEINIG OMHET LIJF HEEFT DAN DE GEWOONLIJKE ONTKENNING ZO SIMPEL LIGT HET !
Het enige wat mij weerhoud en altijd heeft is dat deze site ook toegangkelijk is voor jeugdigen en die horen volgens mij al rottigheid genoeg!

De reden dat ik deze gegevens al enkele malen heb aangehaald is dat er uitsluitend wordt opgesomd hoe slecht ( het westen ) wel is blijkbaar wordt er gemakshalve ff vergeten dat de stempel die het (oosten) op d e wereld heeft gedrukt minstens net zo groot is en mogelijker wijze zelfs nog groter wordt ,net zoals in 1683 toen de troepen van de roofzuchtige Sultan voor de poorten van WENEN stonden en om indruk ja je leest het goed !!! ff 20.000 onschuldigen burgers die willekeurig opgepakt werden tijdens de veld tocht ter plekke dus voor de ogen van de verdedigers afgslacht werden!!!!

IbnRushd
25-12-06, 23:46
Geplaatst door gh.wille
Zeg maar gewoon je afgang is KOMPLEET!
Er werd niet met getallen gesjoemeld dat maak jij er van!
Het wasgeen enkel verschil tussen de aantallen 60.000 is 60.000 ik sprak van MENSEN !
En Witte sprak van 2x 30.000 mensen de ene helft bestond uit de verdedigers die zich n.b hadden over gegeven (nadat hun beloofd was het leven te sparen ) maar het erewoord van de vrome SULTAN bleek niks waard te zijn !!
En de andere uit burgers voornamelijk kindertjes en vrouwen ,deze laatste werden afgeslacht op de 2e dag omdat de brave en buitengewoon vrome Sulthan er nog niet genoeg van had .
Als alibi had deze ongelooflijke konstant half bezopen *)moordzuchtige
een voorraad kruit die tot ontplofing was gekomen !
daar gaf hij ja zelfs toen al!! volgens het bekende recept de kinderen en vrouwen de schuld aan !!

*) verschilende geschiedschrijvers maken gewag van het feit dat Moerad alcohol verslaafd was ,maar elke soldaat die het waagde om ook maar een drupje te drinken werd door deze despoot persoonlijk om zeep gebracht soms met zijn knots van 50 kg! of met zijn speciale zwaard!
Nog een saillant detail nu ik toch los gebrand ben ,de harem dames die
het niet goed genoeg deden naar meneer zijn zin werden soms eigen handig door meneer de SULTAN gewurgd lief kereltje he? en hij was niet de enige hoor!!
Indien je nog meer wil kan ik je dat wel beschrijven hoor !
MAAR IK KOTS NU BIJNA AL DUS GA ZELF EENS OP DE SITE KIJKEN JE WEET DONDERS GOED WAAR JE DIE KUNT VINDEN.
JE BENT ECHT NIET ZO ACHTERLIJK GEZIEN JE REACTIE DIE WEINIG OMHET LIJF HEEFT DAN DE GEWOONLIJKE ONTKENNING ZO SIMPEL LIGT HET !
Het enige wat mij weerhoud en altijd heeft is dat deze site ook toegangkelijk is voor jeugdigen en die horen volgens mij al rottigheid genoeg!

De reden dat ik deze gegevens al enkele malen heb aangehaald is dat er uitsluitend wordt opgesomd hoe slecht ( het westen ) wel is blijkbaar wordt er gemakshalve ff vergeten dat de stempel die het (oosten) op d e wereld heeft gedrukt minstens net zo groot is en mogelijker wijze zelfs nog groter wordt ,net zoals in 1683 toen de troepen van de roofzuchtige Sultan voor de poorten van WENEN stonden en om indruk ja je leest het goed !!! ff 20.000 onschuldigen burgers die willekeurig opgepakt werden tijdens de veld tocht ter plekke dus voor de ogen van de verdedigers afgslacht werden!!!!

Nou, nou.. niet te snel juichen, gh.wille. Mensen en soldaten is een reuzen verschil wat betreft het onderwerp. En dat zeker gezien het misleidende punt dat je wilt maken. Als er daadwerkelijk 30.000 soldaten tijdens de slag zijn vermoord dan is het toch een heel verschil met 'burgers'. Nu denk ik dat je de term 'mensen' bewust gebruikte om de prikkers in een dwaalspoor te brengen. Verder denk ik gewoon dat je wat onvoorzichtig bent met cijfertjes, en dat het eigenlijk helemaal niet uitmaakte hoeveel het waren, gezien het punt dat je wilde maken. Het enige wat je wilt bewijzen is hoe 'slecht' de oosterlingen toentertijd waren en zo. Nou ja, goed, ik heb het al in een eerdere post laten merken dat er wel meer gruwelijkheden tijdens de islamitische rijken gebeurden en dat er wel nog ergere kaliefen bestonden dan Sultan Murad IV.

Je bent onbeschrijvelijk dom als je een link tracht te maken met de daden van die Sultan en de huidige situatie in Irak.

Tevens moet ik je er op wijzen dat ik o.a. de huidige Amerikaanse daden bekritiseer. En daar ging de topic over. Weet je dat nog? Maar jij vond dat kennelijk allemaal goed en probeerde kost wat kost het onderwerp te veranderen dmv het verhaal van Sultan bij te slepen en/of de daden van Amerikaanse soldaten recht te praten.

gh.wille
26-12-06, 00:03
Geplaatst door IbnRushd
Nou, nou.. niet te snel juichen, gh.wille. Mensen en soldaten is een reuzen verschil wat betreft het onderwerp. En dat zeker gezien het misleidende punt dat je wilt maken. Als er daadwerkelijk 30.000 soldaten tijdens de slag zijn vermoord dan is het toch een heel verschil met 'burgers'. Nu denk ik dat je de term 'mensen' bewust gebruikte om de prikkers in een dwaalspoor te brengen. Verder denk ik gewoon dat je wat onvoorzichtig bent met cijfertjes, en dat het eigenlijk helemaal niet uitmaakte hoeveel het waren, gezien het punt dat je wilde maken. Het enige wat je wilt bewijzen is hoe 'slecht' de oosterlingen toentertijd waren en zo. Nou ja, goed, ik heb het al in een eerdere post laten merken dat er wel meer gruwelijkheden tijdens de islamitische rijken gebeurden en dat er wel nog ergere kaliefen bestonden dan Sultan Murad IV.

Je bent onbeschrijvelijk dom als je een link tracht te maken met de daden van die Sultan en de huidige situatie in Irak.

Tevens moet ik je er op wijzen dat ik o.a. de huidige Amerikaanse daden bekritiseer. En daar ging de topic over. Weet je dat nog? Maar jij vond dat kennelijk allemaal goed en probeerde kost wat kost het onderwerp te veranderen dmv het verhaal van Sultan bij te slepen en/of de daden van Amerikaanse soldaten recht te praten.

Precies wat ikal dacht ! dus
soldaten tellen niet mee? trouwens deze aantallen verzin ik niet afgezien van het feit dat deze (soldaten) geen wapens meer hadden dus eigenlijk ook burgers waren geworden (wat eigenlijk alsog het niks te zake doet
MOORD IS MOORD als het machteloze mensen betreft maar bij sommige van jullie blijkbaar dus niet .

HET FEIT DAT IK HET AANHAALDE WAS OORZAAK EN GEVOLG !!!

ALS (JULLIE ) ZO DOM ZIJN AMERIKANEN DE SCHULD TE GEVEN DAT DE BEMINDE GELOVIGEN ELKAAR ZELFS IN HUN GODSHUIS (MOSKEE) VERMOORDEN ,WANT ALS DE AMERIKANEN NIET HADDEN AANGEVALLEN ENZ ENZ
JA TOEN HAALDE IK DE VAL VAN BAGDAD ER BIJ WANT ALS DAT NIET GEBEURT WAS ENZ ENZ

misschien begin je het nu te begrijpen ?

GA TOCH WEER OVER OP CAPS LOCKS D.I.V.M MIJN OGEN .

DAT JE NIET DENKT ALLES IN CAPS LOCKS EXPRES IS JAMMER GENOEG WANT JE KUNT DE BELEFDHEIDS VORM NIET MEER IN ACHT NEMEN

contradictio
27-12-06, 11:23
Geplaatst door gh.wille

ALS (JULLIE ) ZO DOM ZIJN AMERIKANEN DE SCHULD TE GEVEN DAT DE BEMINDE GELOVIGEN ELKAAR ZELFS IN HUN GODSHUIS (MOSKEE) VERMOORDEN ,WANT ALS DE AMERIKANEN NIET HADDEN AANGEVALLEN ENZ ENZ
JA TOEN HAALDE IK DE VAL VAN BAGDAD ER BIJ WANT ALS DAT NIET GEBEURT WAS ENZ ENZ

misschien begin je het nu te begrijpen ?.....




Sommige mensen hebben nou eenmaal een grote blinde vlek die hun verhindert om in te zien dat telkens terug grijpen op onrecht uit het verleden alleen maar tot onrecht in de toekomst zal leiden en geenzins de weg van de Profeet vzmh was.

De Islam/Koran is duidelijk in hoe men met onrechtdoeners dient om te gaan, hoe men zich moet gedragen als die zich overgeven/ als zij berouw tonen danwel ophouden met je te bevechten.
Rechtvaardighied is de rode draad, vergeving ook....
Maar goed, dat willen de 'darth vaders' onder ons niet inzien, de zwarte harten die niet huiveren voor de toorn van hun Heer vanwege het onrecht dat ze begaan, die niet week worden bij het horen over het doden van vrouwen, kinderen, moslims!!! .
De darth Vaders hebben altijd hun excuusjes klaar staan als het gaat om waarom een moslim iets doet, zelfs als die een moskee opblaast met (mede) moslims. Ze wegen het onrecht dat door moslims wordt verricht altijd minder zwaar (verzachtende omstandigheden) dan het orecht gedaan door "het verdorven westen... Amerika" etc... Wat dit soort mensen niet beseffen is dat het juist een gelovige extra zwaar mag worden aangerekend dat hij de geboden schendt aangezien hij daar kennis van heeft genomen. Dat het hem extra zwaar mag worden aangerekend dat hij(zij) het vertrouwen en het oordeel niet stelt in de Allerhoogste maar vindt dat ie verderf en onrust mag zaaien in het land (op de wereld) voor zijn eigen genoegdoening, voor de genoegdoening van zijn "soortgenoten, zijn stam, zijn stroming.

Wat ik nu schrijf is een zinloos betoog voor de zwarte harten, diegenen met de grote blinde vlek. Diegenen die twisten om het twisten, niet vanwegen de waarheid die ze nastreven, maar vanwege de ego die hen drijft. Wellicht dat het een troost mag zijn voor diegenen die wel (willen) zien en eraan herinnerd worden dat er naast de zwarte harten nog allerlei schakeringen aan harten bestaan, en ja zelfs andere kleuren. en dat boven ALLES de Schepper staat wiens plan groter is dan hetgeen zij in hun donkere holen aan plannetjes smeden.


49:13 O men! Behold, we have created you all out of a male and a female, [15] and have made you into nations and tribes , so that you might come to know one another. [16] Verily, the noblest of you in the sight of God is the one who is most deeply conscious of Him . Behold, God is all-knowing, all-aware.

íóÇ ÃóíøõåóÇ ÇáäøóÇÓõ ÅöäøóÇ ÎóáóÞúäóÇßõã ãøöä ÐóßóÑò æóÃõäËóì æóÌóÚóáúäóÇßõãú ÔõÚõæÈðÇ æóÞóÈóÇÆöáó áöÊóÚóÇÑóÝõæÇ Åöäøó ÃóßúÑóãóßõãú ÚöäÏó Çááøóåö ÃóÊúÞóÇßõãú Åöäøó Çááøóåó Úóáöíãñ ÎóÈöíÑñ

gh.wille
27-12-06, 15:10
Geplaatst door contradictio
Sommige mensen hebben nou eenmaal een grote blinde vlek die hun verhindert om in te zien dat telkens terug grijpen op onrecht uit het verleden alleen maar tot onrecht in de toekomst zal leiden en geenzins de weg van de Profeet vzmh was.

De Islam/Koran is duidelijk in hoe men met onrechtdoeners dient om te gaan, hoe men zich moet gedragen als die zich overgeven/ als zij berouw tonen danwel ophouden met je te bevechten.
Rechtvaardighied is de rode draad, vergeving ook....
Maar goed, dat willen de 'darth vaders' onder ons niet inzien, de zwarte harten die niet huiveren voor de toorn van hun Heer vanwege het onrecht dat ze begaan, die niet week worden bij het horen over het doden van vrouwen, kinderen, moslims!!! .
De darth Vaders hebben altijd hun excuusjes klaar staan als het gaat om waarom een moslim iets doet, zelfs als die een moskee opblaast met (mede) moslims. Ze wegen het onrecht dat door moslims wordt verricht altijd minder zwaar (verzachtende omstandigheden) dan het orecht gedaan door "het verdorven westen... Amerika" etc... Wat dit soort mensen niet beseffen is dat het juist een gelovige extra zwaar mag worden aangerekend dat hij de geboden schendt aangezien hij daar kennis van heeft genomen. Dat het hem extra zwaar mag worden aangerekend dat hij(zij) het vertrouwen en het oordeel niet stelt in de Allerhoogste maar vindt dat ie verderf en onrust mag zaaien in het land (op de wereld) voor zijn eigen genoegdoening, voor de genoegdoening van zijn "soortgenoten, zijn stam, zijn stroming.

Wat ik nu schrijf is een zinloos betoog voor de zwarte harten, diegenen met de grote blinde vlek. Diegenen die twisten om het twisten, niet vanwegen de waarheid die ze nastreven, maar vanwege de ego die hen drijft. Wellicht dat het een troost mag zijn voor diegenen die wel (willen) zien en eraan herinnerd worden dat er naast de zwarte harten nog allerlei schakeringen aan harten bestaan, en ja zelfs andere kleuren. en dat boven ALLES de Schepper staat wiens plan groter is dan hetgeen zij in hun donkere holen aan plannetjes smeden.


49:13 O men! Behold, we have created you all out of a male and a female, [15] and have made you into nations and tribes , so that you might come to know one another. [16] Verily, the noblest of you in the sight of God is the one who is most deeply conscious of Him . Behold, God is all-knowing, all-aware.

íóÇ ÃóíøõåóÇ ÇáäøóÇÓõ ÅöäøóÇ ÎóáóÞúäóÇßõã ãøöä ÐóßóÑò æóÃõäËóì æóÌóÚóáúäóÇßõãú ÔõÚõæÈðÇ æóÞóÈóÇÆöáó áöÊóÚóÇÑóÝõæÇ Åöäøó ÃóßúÑóãóßõãú ÚöäÏó Çááøóåö ÃóÊúÞóÇßõãú Åöäøó Çááøóåó Úóáöíãñ ÎóÈöíÑñ

:duim:

Graag wil ik me bij CONTRADTIO aansluiten .

Ook de PROFET MOHAMMED heeft het treffend weergeven.

SOERAH IBRAHIM (14) deel 13
blz 327 nr 37

HOEWEL GEEN KORAN (KENNER) IS HET WEL FRAPPANT DET DE PROFEET MOHAMMED BLIJKBAAR DEZE SITUATIE OMSCHREEF .

TENMINSTE MET MIJN BESCHIEDEN KENNIS ZIE IK DIT ZO MOCH IK HET VERKEERD HEBben dan bij voorbaat mijn exuUS !!