PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkaanse wint belangrijke prijs



Marsipulami
16-12-06, 21:49
Homofolieprijs voor documentaire 'Mijn zus Zabra'

De Holebifederatie heeft zaterdagavond in Antwerpen haar jaarlijkse Homofolieprijs uitgereikt aan Saddie Choua voor het maken van de documentaire ,,Mijn zus Zabra". De film werd gemaakt in samenwerking met de Nederlandstalige Vrouwenraad en de Holebifederatie en vertelt het verhaal van Zahra, een jonge lesbienne met een Marokkaanse vader en Belgische moeder.

Terwijl de Homofolieprijs uitgaat naar wie zich het afgelopen jaar verdienstelijk maakte voor de emancipatie van holebi's, reikte de Holebifederatie zoals steeds een Homofobieprijs uit voor wie zich negatief uitliet over holebi's.

Deze prijs ging naar Gerard Bodifee wegens zijn holebi-onvriendelijke stellingen. Zo kant hij zich tegen holebi-adoptie, stelt dat holebiseksualiteit een vrije keuze is en schuift het heteroseksuele huwelijk naar voor als enige juiste vorm van het huwelijk. (kva)

Marsipulami
16-12-06, 21:57
> klik voor een fragment < (http://www.zoomin.tv/videoplayer/?fuseaction=videolaunch&pid=hln&id=228003&nbg=ftv#)

Hassan_B
17-12-06, 10:21
Nou Joeppieee. Mijn hart voelt zich weer met trots. Echt fijn dat de Marokkaanse Saddie Choua zo een prestigeuze prijs in de wacht sleept. Een nobelprijs uitreiking is er niets bij.
Hou toch op

naam
17-12-06, 11:30
Geplaatst door Hassan_B
Nou Joeppieee. Mijn hart voelt zich weer met trots. Echt fijn dat de Marokkaanse Saddie Choua zo een prestigeuze prijs in de wacht sleept. Een nobelprijs uitreiking is er niets bij.
Hou toch op

Je vindt het niets dus??? :stout: