PDA

Bekijk Volledige Versie : Freelancen.

Sofhie
17-12-06, 19:44
Iemand ervaring mee?

Good Kahuna
17-12-06, 20:15
Freelancen als wat?

Sofhie
17-12-06, 20:27
Geplaatst door Good Kahuna
Freelancen als wat?

Ik heb een aantal aanbiedingen gehad om bijv. workshops te geven en de marketing van en bedrijf te doen, maar ik werk al partime en dacht aan freelancewerk.

Alleen ben ik er totaal niet bekend mee. Jij wel?

Good Kahuna
17-12-06, 20:30
Geplaatst door Sofhie
Ik heb een aantal aanbiedingen gehad om bijv. workshops te geven en de marketing van en bedrijf te doen, maar ik werk al partime en dacht aan freelancewerk.

Alleen ben ik er totaal niet bekend mee. Jij wel?

Nee, sorry. Was ooit een zelfstandig ondernemer, maar da's niet hetzelfde. Ik ken een paar freelancers op kantoor, ik kan ze eens vragen. Wat wil je precies weten?

Sofhie
17-12-06, 20:33
Nee, sorry. Was ooit een zelfstandig ondernemer, maar da's niet hetzelfde. Ik ken een paar freelancers op kantoor, ik kan ze eens vragen. Wat wil je precies weten?

Ik vraag me af of ik me bij de kvk moet inschrijven en hoe het dan verder in zijn werk gaat. Lijkt me dat ik dan een uurloon opstel en achteraf een factuur stuur naar de klant.

Good Kahuna
17-12-06, 20:39
Geplaatst door Sofhie
Ik vraag me af of ik me bij de kvk moet inschrijven en hoe het dan verder in zijn werk gaat. Lijkt me dat ik dan een uurloon opstel en achteraf een factuur stuur naar de klant.

Volgens mij ben je als freelancer een "extern bedrijf" voor je opdrachtgever, en dien je dus ingeschreven te staan bij de KvK, zoals voor facturen.

Maar weet het niet zeker en zal morgen eens navragen.

Sofhie
17-12-06, 20:40
Volgens mij ben je als freelancer een "extern bedrijf" voor je opdrachtgever, en dien je dus ingeschreven te staan bij de KvK, zoals voor facturen.

Ja, dat dacht ik ook.

Okey. Bedankt!

BLD
18-12-06, 15:43

Voor zover ik iets weet daarover is het bovenstaande waar.

Het relaxte eraan is dat je zelf een factuur kunt maken en opsturen,

ipv dat er een standaard (uur)loon bestaat.

AARDIG
22-12-06, 00:02
Sinds kort. Wat ik je had verteld. Maar ik snap er niets van. Want ik weet niet hoe het belasting-technisch allemaal zit!

Sofhie
22-12-06, 09:31
Geplaatst door AARDIG
Sinds kort. Wat ik je had verteld. Maar ik snap er niets van. Want ik weet niet hoe het belasting-technisch allemaal zit!

Ja, ik was vergeten je er nog naar te vragen. Denk dat ik eens een boekje erover ga aanschaffen. Heb namelijk een paar leuke projectjes vanaf januari Inscha'Allah. :p