PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlandse legerpastor draagt wapen in Afghanistan



Qaiys
22-12-06, 14:28
Legerpastor draagt wapen in Afghanistan

DEN HAAG - Geestelijk verzorgers van de Nederlandse militairen in Afghanistan dragen een wapen als ze mee gaan op patrouille. Dat is tegen de afspraken die gelden voor deze verzorgers.

Dat heeft defensie vrijdagmorgen bevestigd. Commandant der strijdkrachten Dick Berlijn heeft de leidinggevenden in het land opnieuw op de afspraken gewezen. Hij stuurde een aanwijzing naar Afghanistan waarin hij zijn officieren opdraagt niet langer wapens te verstrekken aan geestelijk verzorgers.

De verzorgers willen echter af en toe meer buiten de poort kijken, zodat zij zich beter kunnen voorstellen wat collega’s doormaken.

Nederlandse militairen zijn woensdag voor het eerst in actie gekomen tijdens de grootscheepse operatie Baaz Tsuka in de Zuid-Afghaanse provincie Kandahar. De A-compagnie van 11 Infanteriebataljon Luchtmobiel verrichtte humanitaire ondersteuning aan de gevluchte bevolking.

De zogeheten Koningscompagnie was overgevlogen naar het zuidelijke deel van de Panjawayivallei. In samenwerking met Afghaanse militairen begonnen zij daar hun humanitaire missie.

Na overleg met de dorpsoudsten deelden de ISAF-militairen dekens, voedsel, gereedschap, schoolmateriaal en schoonmaakmiddelen uit. Ook behandelde Brits, Nederlands en Canadees medisch personeel ongeveer vijftig kinderen, vrouwen en mannen. Volgens defensie waren de betrokkenen erg dankbaar voor de hulp.

In de vallei verblijven veel mensen die op de vlucht zijn geslagen uit de regio waar in september de operatie Medusa plaatsvond, elders in Kandahar. Bij dat offensief doodden de coalitietroepen veel talibanstrijders.

Na die tijd zijn niet alle vluchtelingen teruggekeerd, omdat ze nog steeds geweld vrezen. Bovendien zijn opnieuw taliban teruggekeerd in het gebied. De ISAF-militairen stimuleren de vluchtelingen alsnog terug te gaan, zodat in dat gebied het normale leven weer kan beginnen.


http://www.refdag.nl/artikel/1285904/Legerpastor+draagt+wapen+in+Afghanistan.html

gh.wille
22-12-06, 15:35
Geplaatst door Qaiys
Legerpastor draagt wapen in Afghanistan

DEN HAAG - Geestelijk verzorgers van de Nederlandse militairen in Afghanistan dragen een wapen als ze mee gaan op patrouille. Dat is tegen de afspraken die gelden voor deze verzorgers.

Dat heeft defensie vrijdagmorgen bevestigd. Commandant der strijdkrachten Dick Berlijn heeft de leidinggevenden in het land opnieuw op de afspraken gewezen. Hij stuurde een aanwijzing naar Afghanistan waarin hij zijn officieren opdraagt niet langer wapens te verstrekken aan geestelijk verzorgers.

De verzorgers willen echter af en toe meer buiten de poort kijken, zodat zij zich beter kunnen voorstellen wat collega’s doormaken.

Nederlandse militairen zijn woensdag voor het eerst in actie gekomen tijdens de grootscheepse operatie Baaz Tsuka in de Zuid-Afghaanse provincie Kandahar. De A-compagnie van 11 Infanteriebataljon Luchtmobiel verrichtte humanitaire ondersteuning aan de gevluchte bevolking.

De zogeheten Koningscompagnie was overgevlogen naar het zuidelijke deel van de Panjawayivallei. In samenwerking met Afghaanse militairen begonnen zij daar hun humanitaire missie.

Na overleg met de dorpsoudsten deelden de ISAF-militairen dekens, voedsel, gereedschap, schoolmateriaal en schoonmaakmiddelen uit. Ook behandelde Brits, Nederlands en Canadees medisch personeel ongeveer vijftig kinderen, vrouwen en mannen. Volgens defensie waren de betrokkenen erg dankbaar voor de hulp.

In de vallei verblijven veel mensen die op de vlucht zijn geslagen uit de regio waar in september de operatie Medusa plaatsvond, elders in Kandahar. Bij dat offensief doodden de coalitietroepen veel talibanstrijders.

Na die tijd zijn niet alle vluchtelingen teruggekeerd, omdat ze nog steeds geweld vrezen. Bovendien zijn opnieuw taliban teruggekeerd in het gebied. De ISAF-militairen stimuleren de vluchtelingen alsnog terug te gaan, zodat in dat gebied het normale leven weer kan beginnen.


http://www.refdag.nl/artikel/1285904/Legerpastor+draagt+wapen+in+Afghanistan.html


Niet zo verwonderlijk! als je beseft dat het TALIBAN SCHORUM er niet voor terugdeinst om zelfs kinderen op te knopen na ze eerst lekker gemarteld te hebben !!!
Wat denk je dat er gebeurt als je een PASTOOR zien lopen .......juist ja afknallen !! Om er maar niet aaan te denken als die geestelijke in HANDEN ZOU VALLEN VAN DIT ONGEVENAARDE TUIG DAT AL EERDER BLIJK HEEFT GEGEVEN GEEN REKENING TE HOUDEN MET GOD NOCH GEBOD!!!*)
lOGISCH DAT EEN PRIESTER IN IEDER GEVAL KAN LATEN ZIEN DAT HIJ ZICH INDIEN NOODZAKELIJK EVT KAN VERWEREN ,AL WAS HET MAAR TER AFSCHRIKKENG (of dat help bij deze brave en godsvruchtige mannen van de TALIBAN vraag ik me af ??????

*) Denk maar ff aan de Boedda beelden van onschatbaare en emotionele waarde ,die ze ff vakkundig hebben gesloopt !!
zonder enige vorm van respect voor andere MENSEN hun geloof!!

Dag meneer Qaiys .

Hahaha en nog veel sukses met je speurtochten om alles wat het westen betreft en speciaal de RK in het kwade daglicht te stellen
:engel:

:zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai:

gh.wille
22-12-06, 16:23
Geplaatst door sjeng
ja het lijkt bijna alsof ze hun religie met geweld willen verspreiden....ongehoord!!!

O, jee daar had ik nog niet aan gedacht !
helaas staat mijn antwoord er nu al .

ja ik zie het al voor me een in knielhouding zittende Taliban strijder onder schot gehouden door meneer pastoor die hem commandeerd:
Zeg me na.....onze vader enz enz

:engel:

Wortel
22-12-06, 18:01
Volgens mijn gegevens is het normaal dat een geestelijk verzorger binnen de krijgsmacht een wapen draagt, wanneer hij meegaat met militaire operaties. Dit is zelfs al zo bij een militaire oefening.
En uiteraard louter ter persoonlijke verdediging.

gh.wille
22-12-06, 23:07
Geplaatst door Wortel
Volgens mijn gegevens is het normaal dat een geestelijk verzorger binnen de krijgsmacht een wapen draagt, wanneer hij meegaat met militaire operaties. Dit is zelfs al zo bij een militaire oefening.
En uiteraard louter ter persoonlijke verdediging.

Eerlijk gezegd ik heb geen flauw idee of dat werkelijk zo is .
Wel weet ik dat de (hospikken) verpleegkundige enz wel een wapen tot hun beschikking hebben .

rja
22-12-06, 23:53
Geplaatst door Wortel
Volgens mijn gegevens is het normaal dat een geestelijk verzorger binnen de krijgsmacht een wapen draagt, wanneer hij meegaat met militaire operaties. Dit is zelfs al zo bij een militaire oefening.
En uiteraard louter ter persoonlijke verdediging.
We hadden wel een geestelijke,

Op de kazerne.

Geen idee, of die een wapen droeg, als die op een oefening was.