PDA

Bekijk Volledige Versie : Gesluierde moslima houdt tv-kersttoespraak



IbnRushd
25-12-06, 20:31
Gesluierde moslima houdt tv-kersttoespraak

25 december 2006


LONDEN (ANP) - Een compleet gesluierde islamitische vrouw heeft de kersttoespraak van de Britse commerciële zender Channel 4 uitgesproken. Ze legde daarbij uit waarom ze volledig gesluierd gaat en riep op tot tolerantie.


De kerstboodschap van de islamitische lerares Khadija Ravat zag de zender als een bijdrage aan een betere verstandhouding tussen de religies. Channel 4 komt al ruim tien jaar met een alternatief voor de officiële kersttoespraak van koningin Elizabeth II op eerste kerstdag en precies op hetzelfde moment als de officiële kersttoespraak tot de Britten.

Channel 4 liet eerder onder anderen de joodse komiek Sancha Baron Cohen (Borat) en wijlen homo-icoon Quentin Crisp met de queen wedijveren, zo meldden Britse media afgelopen week.

Bekeerd

Khadijah Ravat draagt de enkel de ogen zichtbaar latende nikab omdat ze zich er juist beter door voelt. We worden als onderdrukt gezien maar ik voel me bevrijd sinds de sluier draag, aldus de spreekster.

Zij is circa tien jaar geleden tot de islam bekeerd en naar eigen zeggen een achterkleindochter van een vrouw die begin 20e eeuw als 'suffragette' actie voerde voor de rechten van vrouwen in het Verenigd koninkrijk. Ze riep op tot verdraagzaamheid.

nieuwsfeit.nl

ronald
25-12-06, 21:46
Wat is dat toch met die vrouwen voorvechters? De achterkleindochter van Aletta Jacobs loopt ook al met een hoofddoekje om.

Sallahddin
27-12-06, 19:11
Geplaatst door IbnRushd
Gesluierde moslima houdt tv-kersttoespraak

25 december 2006


LONDEN (ANP) - Een compleet gesluierde islamitische vrouw heeft de kersttoespraak van de Britse commerciële zender Channel 4 uitgesproken. Ze legde daarbij uit waarom ze volledig gesluierd gaat en riep op tot tolerantie.


De kerstboodschap van de islamitische lerares Khadija Ravat zag de zender als een bijdrage aan een betere verstandhouding tussen de religies. Channel 4 komt al ruim tien jaar met een alternatief voor de officiële kersttoespraak van koningin Elizabeth II op eerste kerstdag en precies op hetzelfde moment als de officiële kersttoespraak tot de Britten.

Channel 4 liet eerder onder anderen de joodse komiek Sancha Baron Cohen (Borat) en wijlen homo-icoon Quentin Crisp met de queen wedijveren, zo meldden Britse media afgelopen week.

Bekeerd

Khadijah Ravat draagt de enkel de ogen zichtbaar latende nikab omdat ze zich er juist beter door voelt. We worden als onderdrukt gezien maar ik voel me bevrijd sinds de sluier draag, aldus de spreekster.

Zij is circa tien jaar geleden tot de islam bekeerd en naar eigen zeggen een achterkleindochter van een vrouw die begin 20e eeuw als 'suffragette' actie voerde voor de rechten van vrouwen in het Verenigd koninkrijk. Ze riep op tot verdraagzaamheid.

nieuwsfeit.nl

Ik raad die Khadija aan zich te gaan verdiepen in haar eigen geloof , vooraal wat betreft de sluier van de moslima:
Het heel gezicht moet onbedekt blijven: het heel gezicht moet dus ZICHTBAAR blijven ...elementair gegeven!

Nikab ,Burka ...zijn vanzelfsprekend ....ONISLAMITISH!

En...op TV en tijdenks kerst (wat als emotioneel chantage ,o.a., opgevat kan worden ook nog) om...voor " tolerantie" te gaan smeken is gewoon... TROTSloos,kleinzielig, misplaatst ,verwerpelijk & onIslamitish!

observer
27-12-06, 20:55
Ze legde daarbij uit waarom ze volledig gesluierd gaat en riep op tot tolerantie lijkt me een geval van verbeter de wereld begin bij je zelf

rikkie
29-12-06, 15:01
wat is er bevrijdend aan een nikab of een boerka? wie legt het me uit?

rikkie
30-12-06, 06:01
dus niemand heeft een uitleg?!?