PDA

Bekijk Volledige Versie : Israël hervat bombardementen Gaza



super ick
27-12-06, 10:58
Israël hervat bombardementen Gaza

Uitgegeven: 27 december 2006 09:37
Laatst gewijzigd: 27 december 2006 10:20

JERUZALEM - Israël gaat de bombardementen en beschietingen van de Gazastrook hervatten. Premier Ehud Olmert zei woensdag dat zijn land de aanvallen hervat. Een maand lang onderbrak Israël de aanvallen in en op de dichtbevolkte strook waar meer dan 1,3 miljoen Palestijnen wonen.

Palestijnse strijders vuurden dinsdagavond een zelfgemaakte raket af die op Israëlisch grondgebied twee tieners verwondde, van wie een ernstig. Palestijnse groepen en de joodse staat kondigden 26 november een bestand af. De Israëli's trokken hun militairen terug uit de Gazastrook en de Palestijnen zouden geen raketten meer afschieten.


Niettemin schoten Palestijnen naar schatting zestig raketten af die tot dinsdag geen schade van betekenis aanrichtten. De Israëli's vuurden tijdens het bestand ook op de Gazastrook waardoor zeker een dode en enkele gewonden vielen.


Het eerste wat ik dacht toen ik las dat Abbas op bezoek was in Israel en Jordanie om steun te krijgen voor een vredesplan.
Zo gemakkelijk laten ze zich iedere keer weer stoppen. Er zijn maar enkelen nodig om zo'n proces te laten mislukken. Een paar raketten en alles begint weer van voor af aan.
De gewone man staat het water al jaren aan de lippen. Die wil maar 1 ding en dat is vrede. De politiek wordt, door de machthebbers over hun ruggen gevoerd. Pas als het water de machthebbers aan de lippen staat dan zal er wat veranderen.
Zonder massale westerse en Arabische druk veranderd er niets en blijft het actie en reactie.
Israel terug achter de grenzen van 1967 en alles is goed? Je geloofd het zelf toch niet meer?

Aït Ayt
27-12-06, 14:48
Geplaatst door Bar
En deze moslimse jodenhaat bestaat nou al zo'n 1400 jaar.

En alleen maar omdat de toenmalige joden geen zin hadden om tot de islam te bekeren.

ik mag dan oud overkomen maar ik ben toch echt geen 1400 jaar hoor..

observer
27-12-06, 15:00
Geplaatst door Aït Ayt
kan iemand aub een grote bom laten vallen op de joodse staat zodat we eindelyk van dat tuig af zyn.. of iets meer in de kerstsfeer kan dat kleine groepje debielen in gaza ophouden met op israel schieten, de 99,5% van de rest van de bevolking van gaza zal ze er dankbaar voor zijn

Aït Ayt
27-12-06, 16:37
Geplaatst door sjeng
en dat is het verschil, mensen zoals jij willen het liefst een bom flikkeren op HEEL de joodse staat. Israel is bij machte om morgen alle palestijnen tot de geschiedenis te verwijzen maar doet EN wil het niet. maar in ieder geval bedankt voor een blik op jouw boodschap van vrede. laat me raden als iemand ooit roept "flikker alsjeblieft een grote bom op dat islamitisch land zodat we eindelijk van dat tuig af zijn" roep jij als eerste " oorlog tegen de Islam!!!!".

het was een schreeuw uit onmacht sjeng..
dat tuig wat daar zit haalt het bloed onder de nagels vandaan met hun valse beloften..
zo gaan ze ex-gaza kolonisten onderbrengen in een nieuwe nederzetting in de westoever.. dat zyn dan weer 2 schendingen van afspraken die ze met de amerikanen hebben gemaakt..
en gaza wordt weer gebombardeerd voor de verandering.. want fatah en hamas mogen vooral geen bestand hebben met elkaar en al helemaal geen eenheidsregering gaan vormen dus wordt het zaakje daar net zo lang kapot gebombardeerd totdat hamas en hun achterban naar de klote is..

janus
27-12-06, 16:41
Geplaatst door Aït Ayt
ik mag dan oud overkomen maar ik ben toch echt geen 1400 jaar hoor..

Maar in jou manier van denken wel en met jou helaas nog miljoenen anderen!
:rolleyes:

janus
27-12-06, 16:54
Dat Israel de bombardementen (evt ) wil hervatten valt natuurlijk niet toe juichen ,integen deel zelfs.
Maar geef ze dan ook geen aanleiding daartoe.
En die idioote muur mogen ze van mij ook afbreken dan als het fanatieke groepje Palestijnen ophoud met provoceren ,kan ISRAEL niet anders , om niet nog meer symphatie te verliezen.
Ik snap triuwens die Palestijnen niet het zijn net strontvliegen zo lang als ze op de drol zitten sla je ze niet dood ,tot dat je dat ook zat bent en de drol opruimt!
:knipoog:

super ick
27-12-06, 17:29
Geplaatst door sjeng
tja dat van die nederzettingen is ook debiel dat ben ik met je eens. maar de palestijnen zouder er eens goed aan doen, net zoals hezbollah, om eens op te houden mte zichzelf op te offeren voor allah en de stoere martelaar te willen uithangen en ein-de-lijk eens iets constructiefs gaan doen. als je qassam raketten afvuurt ben je de lul zo simpel is het. dus waarom doen ze dat? omdat ze anders geen flikker voorstellen, het ergste wat de palestijnse terreurbewegingen kan overkomen is dat de palestijnen een normaal leven hebben. dan is het afgelopen met sterven voor allah en shaheedje spelen. daarom zullen zij nooit of te nimmer iets accepteren dat het leven van de palestijn een kans geeft, dan is het kannonenvoer namelijk op. DAAR kan je beter boos op zijn.

Je vergeet dat ook al jaren fungeren als afleidingsmaneuvre van eigen falen van alle Arabische landen.

super ick
27-12-06, 17:33
Geplaatst door Aït Ayt
kan iemand aub een grote bom laten vallen op de joodse staat zodat we eindelyk van dat tuig af zyn..

Bovenstaand bericht heb ik gemeld bij beheer. Antisemitisme, haatzaaiend.

janus
27-12-06, 18:20
Geplaatst door super ick
Bovenstaand bericht heb ik gemeld bij beheer. Antisemitisme, haatzaaiend.

Ik neem aan dat je dit niet serieus bedoeld ?
alhoewel gh.wille voor een
dergelijk antwoord een levenslange ban had op kunnen lopen !

Gelukkig is hij er met (maar ) 2 strafpunten van af gekomen kun je nagaan welk een rechtvaardig mens en moderator AL-SAWT wel is .

:engel:

observer
27-12-06, 19:27
Geplaatst door janus
Ik neem aan dat je dit niet serieus bedoeld ?
alhoewel gh.wille voor een
dergelijk antwoord een levenslange ban had op kunnen lopen !

Gelukkig is hij er met (maar ) 2 strafpunten van af gekomen kun je nagaan welk een rechtvaardig mens en moderator AL-SAWT wel is .

:engel: al sawt is een stiekeme katholiek, je kan met wat biechten en boetedoening een eeuwige tocht naar de hel voorkomen :maf:

Sallahddin
27-12-06, 19:53
Geplaatst door Bar
En deze moslimse jodenhaat bestaat nou al zo'n 1400 jaar.

En alleen maar omdat de toenmalige joden geen zin hadden om tot de islam te bekeren.

Wat voor onzin zit je te vertellen???:

Joden waren nergens beter behandeld dan onder de moslims , en dat werd meestaal met veraad beloond : kijk's naar de geschiedenis: attempted vergiftiging van de profeet van de Islam , schending van agreements met dezelfde profeet...de rol & collaboratie van de joden met de Tartaren tegen de moslim Abbassiden in Baghdad,Irak al .....de lijst is lang!


De joden moslimhaat is wel van toepassing op de feiten ,en dat is al meer dan 1400 jr oud vooraal omdat de joden jaloers waren op de Arabieren toen er een Arabish profeet met zijn boodschap aankwam en niet meer een joodse,voor begrijpelijke historishe redenen en anderen:

de joden wierpen de boodschappers af van God telkens & weer al van begin af ,ondanks alle "miracles" waarmee ze aankwamen en erger nog...vermoordden bijna alle profeten( waarin wij ,moslims;heilig in ze allemaal in geloven ,zonder uitzondering!)

...zelfs de groot profeet Jezus werd niet bespaard :joden trachtten hem te laten kruizigen door de Romeinen en dat was bijna gelukt ,alleen God had had hem laten verwarren met een ander en liet hem naar de hemel opstijgen ,een ander werd in zijn plaats gekruizigd met de overtuiging dat het over Jezus gaat , wat niet waar was ,volgens de Koran , en dat pleit de joden GEDEELTELIJK vrij van moord op Jezus ,maar de intentie en verder dan dat was er, in tegenstelling tot wat het later Christendom beweerde

( het OORSPRONKELIJKE Jodendom & Christendom waar wij heilig in geloven want boodschappen van dezelfde en enige God ,net als de Islam , waren later vervalst ,...daaroom kwam de Islam aan als de laatste boodschap en vervanger van het Jodendom & Christendom : vraag het aan de "integere & eerlijke Rabbijnen of Priesters" , die bestaan er nauwelijks!!!) !

Ander feit: God of Allah(Hetzelfde!) behoedt Islam van vervalsing , en da's een God's beloofte in de Koran!...

Dit was een noodzakkelijk uitleg als reactie op je onzin ...TER ZIJDE!

P.S.: Israel schendt telkens & weer agreements en is niet te vertrouwen ... de verwezenlijking v.d.profeties van de profeet v.d. Islam dat er 's een laatste oorlog zal uitbreken tussen de moslims & joden zal niet uitblijven , de joden zullen dan de duur prijs betalen voor al hun misdaden tegen de moslims....ik hoop vurig dat het in onze tijd gebeurt Inshallah, zodat we het kunnen meemaken!

Als het aan de moslims ligt , is vrede binnen bereik ,zelfs het woord Islam is synoniem van vrede, onderwerping aan God...
Da's de tegenpartij die anti-vrede is ,want vrede voor de joden is synoniem van capituleren & surrender van de "moslim vijand" (vooraal de ISLAMITISH bewegingen als Hamas.... !),dus eigen versie van vrede (opgelegd!), en da's ontoelaatbaar en onacceptabel voor de moslims!

janus
27-12-06, 20:28
Geplaatst door Sallahddin
Wat voor onzin zit je te vertellen???:

Joden waren nergens beter behandeld dan onder de moslims , en dat werd meestaal met veraad beloond : kijk's naar de geschiedenis: vergiftiging van de profeet van de Islam , schending van agreements met dezelfde profeet...de rol & collaboratie van de joden met de Tartaren tegen de moslim Abbassiden .....!


De joden moslimhaat is wel van toepassing op de feiten ,en dat is al meer dan 1400 jr oud vooraal omdat de joden jaloers waren op de Arabieren toen er een Arabish profeet met zijn boodschap aankwam en niet meer een joodse,voor begrijpelijke redenen !

P.S.: Israel schendt telkens & weer agreements en is niet te vertrouwen ... de verwezenlijking v.d.profeties van de profeet v.d. Islam dat er 's een laatste oorlog zal uitbreken tussen de moslims & joden zal niet uitblijven , de joden zullen dan de duur prijs betalen voor al hun misdaden tegen de moslims....ik hoop vurig dat het in onze tijd gebeurt Inshallah, zodat we het kunnen meemaken!

Dat de Joden onder de druk(king) van de MOSLIM,s het iets minder slecht hadden dan tijdens hun onderdrukking door o.a de Nazie,s is een feit .
Ook al omdat de MOSLIM,s al gauw door hadden dat het vreselijk goede en hard werkende vak lui waren ,afgezien daarvan de JODEN woonden als regel AL in de landen die door de Moslims veroverd werden .
Mede daardoor hebben zij zich verspreid over EUROPA ze verdomden het om de ISLAM te aanvaarden als het nieuwe geloof .

observer
27-12-06, 21:54
P.S.: Israel schendt telkens & weer agreements en is niet te vertrouwen je bedoeld zoals die wapenstilstand waar er niet meer met raketten geschoten zou worden ?

super ick
27-12-06, 23:36
Geplaatst door observer
je bedoeld zoals die wapenstilstand waar er niet meer met raketten geschoten zou worden ?

De cirkel moet wel rond blijven hoor. Er staat teveel op het spel voor machtige lieden aan beide zijden om uit de vizueuse cirkel te komen.
Als partijen elkaar dreigen te naderen dan ploft er wel weer ergens wat. En Israel kan zich nooit langer dan twee a drie plofjes inhouden. etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc

ronald
28-12-06, 01:10
Geplaatst door Sallahddin
Wat voor onzin zit je te vertellen???:

Joden waren nergens beter behandeld dan onder de moslims , en dat werd meestaal met veraad beloond : kijk's naar de geschiedenis: attempted vergiftiging van de profeet van de Islam , schending van agreements met dezelfde profeet...de rol & collaboratie van de joden met de Tartaren tegen de moslim Abbassiden in Baghdad,Irak al .....de lijst is lang!




Van 624 tot 628 voerde Mohammed zijn strijd tegen de joodse stammen. Dit nadat men hem over Gd en het Jodendom hadden geleerd, onderwezen heeft in Tora, Mishna en Midrash en nadat hij zichzelf tot profeet uitriep en zij hem niet alszodanig erkende en hij zijn eigen weg ging. De een na de ander wordt onderworpen of verdreven. Vaak worden de mannen vermoord en de vrouwen en kinderen tot slaven gemaakt. In een plaats, waar zij lange tijd weerstand boden, worden in aanwezigheid van Mohammed, 600 joden onthoofd. In Soera 33 worden deze daden nadrukkelijk als Gds overwinning geprezen. Nadat het gebied van Medina de vooornaamste joodse gemeenten waren vernietigd, voerde Mohammedf oorlog tegen de grote joodse stad Chaibar. Nadat door sluipmoord de leiders uit de weg waren geruimd, wordt de stad belegerd door de grote aanvoerders die met Mohammed optrokken. De leider van de joodse gemeenschap Kainana werd na foltering geexecuteerd, ook al omdat Mohammmed zijn oog had laten vallen op diens vrouwdie, na de dood van haar man, door Mohammed aan zijn harem wordt toegevoegd. Die vrouw probeerde hem te vergiftigen.

...en jij noemt dat zij "goed is behandeld" en ondankbaar was?

Moet ik verder gaan om je waardeloze punten te ontkrachten??

Sallahddin
28-12-06, 11:37
Geplaatst door ronald
Van 624 tot 628 voerde Mohammed zijn strijd tegen de joodse stammen. Dit nadat men hem over Gd en het Jodendom hadden geleerd, onderwezen heeft in Tora, Mishna en Midrash en nadat hij zichzelf tot profeet uitriep en zij hem niet alszodanig erkende en hij zijn eigen weg ging. De een na de ander wordt onderworpen of verdreven. Vaak worden de mannen vermoord en de vrouwen en kinderen tot slaven gemaakt. In een plaats, waar zij lange tijd weerstand boden, worden in aanwezigheid van Mohammed, 600 joden onthoofd. In Soera 33 worden deze daden nadrukkelijk als Gds overwinning geprezen. Nadat het gebied van Medina de vooornaamste joodse gemeenten waren vernietigd, voerde Mohammedf oorlog tegen de grote joodse stad Chaibar. Nadat door sluipmoord de leiders uit de weg waren geruimd, wordt de stad belegerd door de grote aanvoerders die met Mohammed optrokken. De leider van de joodse gemeenschap Kainana werd na foltering geexecuteerd, ook al omdat Mohammmed zijn oog had laten vallen op diens vrouwdie, na de dood van haar man, door Mohammed aan zijn harem wordt :tover:
...en jij noemt dat zij "goed is behandeld" en ondankbaar was?

Moet ik verder gaan om je waardeloze punten te ontkrachten??


:denk: :tover: :

Allemaal waardeloos bullshit van begin af ,en je weet het donders goed!

Dus, ga ik er niet "inhoudelijk" op reageren! :duivel:

P.S.: en...je hebt helemaal niets ontkracht ,slechts fabeltjes ,leugens & mythes verteld!

super ick
28-12-06, 12:20
Geplaatst door Sallahddin
:denk: :tover: :

Allemaal waardeloos bullshit van begin af ,en je weet het donders goed!

Dus, ga ik er niet "inhoudelijk" op reageren! :duivel:

P.S.: en...je hebt helemaal niets ontkracht ,slechts fabeltjes ,leugens & mythes verteld!

Onderbouw het dan maar. Dit is een nietszeggend antwoord.
Het lijkt erop dat je met een mond vol tanden staat.

Alle oorlogen door Mohammed zijn door hem zelf heilig verklaard en worden bewierookt. Gruwelijkheden worden aanbeden.

Sallahddin
28-12-06, 12:32
Geplaatst door sjeng
zie hier de bron van islamitische jodenhaat. o trouwens mooi dat de koran leert dat de joden de boodschap van god verdraaiden....respect hebben voor andere godsdiensten roepen moslims toch zo hard???

als je voor allah jezus invult eindig je in auschwitz

Het staat vast voor ons moslims

(da's een religieus feit voor ons, heeft niks met respect of disrespect te maken: Joden & Christenen moeten het zelf weten bovendien : er is geen dwang in het geloof, zelfs onder de moslim- khalifaat ,toen de ware Islam nog "de baas" was ,mochten Joden & Christenen hun eigen geloof in alle vrijheid en veiligheid beleven !!)

"dat joden de boodschap van God verdraaiden", zoals je zegt ,
(Christenen deden hetzelfde met Jezus's boodschap!) ,

mede daaroom kwam de Islam aan om al die twee

(moslims geloven heilig in de OORSPRONKELIJKE versies van beiden het Christendom & het Jodendom en alle profeten ,zonder uitzondering!)

te vervangen en de boodschappen reeks v. God COMPLEET te maken & af te sluiten !

observer
28-12-06, 13:31
Geplaatst door Sallahddin
Het staat vast voor ons moslims

(da's een religieus feit voor ons, heeft niks met respect of disrespect te maken: Joden & Christenen moeten het zelf weten bovendien : er is geen dwang in het geloof, zelfs onder de moslim- khalifaat ,toen de ware Islam nog "de baas" was ,mochten Joden & Christenen hun eigen geloof in alle vrijheid en veiligheid beleven !!)
als 2e rangsburgers die extra belasting moesten betalen

hoe zou je het vinden als moslims in nederland standaard 10% extra belasting moesten betalen en uitgesloten waren van allerlei beroepen

Aït Ayt
28-12-06, 14:17
Geplaatst door sjeng
als je qassam raketten afvuurt ben je de lul zo simpel is het. dus waarom doen ze dat?

omdat zy zich er niet by neerleggen om de lul te zyn..
dat de zionisten met yzeren vuist erop los slaan is geen garantie dat de ander gewillig het hoofd buigt..
al slaan ze nog zo hard er zullen gelukkig altyd mensen zyn die dat niet tolereren en opkomen voor hun basisrechten..
want laten we niet vergeten waar het allemal om draait: landroof, verdryving en repressie..
tegen deze misdaden wordt verzet gepleegd..
al worden er 500000 vuurpylen afgeschoten.. zolang er 1 centimeter grond wordt bezet is er reden tot verzet..


omdat ze anders geen flikker voorstellen, het ergste wat de palestijnse terreurbewegingen kan overkomen is dat de palestijnen een normaal leven hebben. dan is het afgelopen met sterven voor allah en shaheedje spelen. daarom zullen zij nooit of te nimmer iets accepteren dat het leven van de palestijn een kans geeft, dan is het kannonenvoer namelijk op. DAAR kan je beter boos op zijn.

inderdaad is het zo dat groeperingen als al jihad al islamiyya en hamas verzetsbewegingen zyn en doelloos worden zodra de repressie voorby is maar dat neemt niet weg dat zy geen vrede willen.. zy bestaan juist vanwege de bezetting.. dat is de bron van hun bestaanrecht.. dat is de reden waarom ze aktief zyn..
zy bestaan niet omdat ze het zo leuk vinden om in een onderdrukking te leven en die onderdrukking zo lang mogelyk te verlengen..
je redenering is de omgekeerde wereld.. :duizelig:

Aït Ayt
28-12-06, 14:22
Geplaatst door super ick
Bovenstaand bericht heb ik gemeld bij beheer. Antisemitisme, haatzaaiend.

:tik: en oproepen tot geweld

Sallahddin
28-12-06, 18:35
Geplaatst door sjeng
geen nieuwe synagoges of kerken bouwen
geen onderhoud aan bestaande godshuizen
niet in het openbaar het jodendom of christendom beleiden
vernederd worden bij het betalen van de jizah

zullen we dat ook bij moslims doen of is dat dan ineens "diskriminasie!!!"
en "oorlog tegen de ieslam!!!!"??????????

ben benieuwd naar je reactie!!!


Ik heb het over de ware Islam ,zei ik , (Islam is nergens meer de "baas" , maar je hebt nu die "schijn Islam" die wordt gebruikt voor politiekdoeleinden,o.a.), neem's de moeite de "integere & objectieve" geschiedenis boeken door te bladderen,niet de "officiele", dan merk je gauw dat alles wat je hierboven beweert absoluut niet op feiten wordt gebaseerd: kijk's ook naar de enige & echte bronnen van de Islam (Koran & Hadiths!) , daar is duidelijk aangegeven hoe moslims met niet moslims moeten omgaan (binnen & buiten de grenzen van de moslim Ummah die bestaat er niet meer als zodanig!)!....

observer
28-12-06, 21:39
Geplaatst door Sallahddin
Ik heb het over de ware Islam ,zei ik , (Islam is nergens meer de "baas" , maar je hebt nu die "schijn Islam" die wordt gebruikt voor politiekdoeleinden,o.a.), neem's de moeite de "integere & objectieve" geschiedenis boeken door te bladderen,niet de "officiele", dan merk je gauw dat alles wat je hierboven beweert absoluut niet op feiten wordt gebaseerd: kijk's ook naar de enige & echte bronnen van de Islam (Koran & Hadiths!) , daar is duidelijk aangegeven hoe moslims met niet moslims moeten omgaan (binnen & buiten de grenzen van de moslim Ummah die bestaat er niet meer als zodanig!)!.... toch is bovenstaande min of meer tot de val van het osmaanse rijk de norm geweest

ronald
28-12-06, 21:59
Geplaatst door Sallahddin
:denk: :tover: :

Allemaal waardeloos bullshit van begin af ,en je weet het donders goed!

Dus, ga ik er niet "inhoudelijk" op reageren! :duivel:

P.S.: en...je hebt helemaal niets ontkracht ,slechts fabeltjes ,leugens & mythes verteld!



Wie is er nu geindoctrineerd? Alles is bewezen en dat hoeft door mij niet nog eens een keer gedaan te worden. Maar als je in een vliegend ijzeren schip wilt blijven geloven en het peil van het water dus niet wenst te verhogen...ga je gang.

ronald
28-12-06, 22:13
Geplaatst door Sallahddin
Het staat vast voor ons moslims

(da's een religieus feit voor ons, heeft niks met respect of disrespect te maken: Joden & Christenen moeten het zelf weten bovendien : er is geen dwang in het geloof, zelfs onder de moslim- khalifaat ,toen de ware Islam nog "de baas" was ,mochten Joden & Christenen hun eigen geloof in alle vrijheid en veiligheid beleven !!)

"dat joden de boodschap van God verdraaiden", zoals je zegt ,
(Christenen deden hetzelfde met Jezus's boodschap!) ,

mede daaroom kwam de Islam aan om al die twee

(moslims geloven heilig in de OORSPRONKELIJKE versies van beiden het Christendom & het Jodendom en alle profeten ,zonder uitzondering!)

te vervangen en de boodschappen reeks v. God COMPLEET te maken & af te sluiten !


Ik heb hier al tig keer gevraagd waar, wanneer en wat is er nu vervalst/verdraaid?

Rouchids antwoord ergens anders verklaart wat.
Rourchid
Ik kom net kijken

Geslacht: Man
Registratie: Jan 2005
Locatie:
Berichten: 4022
Strafpunten: 0


Status:




(#)
quote:
Geplaatst door ronald
Ik ben steeds benieuwd naar die veranderde passages en wie en wanneer dat dan heeft gedaan?

Alle heisa, hoempapa en hype rond de vondst van de Dode Zee-rollen ten spijt, is het enige mogelijkerwijs tot twijfel leidende substantiële gegeven dat gevonden is met betrekking tot de Hebreeuwse Schriften het al dan niet toegevoegd zijn van 1 letter aan de post-Toraïsche (Hebreeuwse) Schriften.

Deborah never sang

With a single stroke of the pen, an ancient editor or scribe added
the conjunction ו (the vowel û) before the name of Barak in Judges
5:1, and in so doing diminished the stature of Deborah as a judge
and as a person wielding real power in early Israel. By adding the
ו (û) to the text, the scribe forced Deborah to join Barak in singing
a duet: ותשר דבורה וברק “then sang Deborah and Barak.” Without
the ו, the phrase ותשר דבורה וברק would have to be read as
a verb-subject-object sequence: “then Deborah made Barak sing”*¹
(or do something else), the only question being the precise meaning
of the verb. Without the ו, Deborah was clearly in charge; and
were the verb “to sing,” Deborah would have been the conductor
who made Barak sing. But the addition of the conjunction ו placed
Barak on a par with Deborah; they acted in concert.
This slim editorial note created disharmony between the Song of
Deborah in Judges 5 and the prose account in Judges 4, where
Deborah had the authority to summon Barak and deliver to him the
command of Yahweh to go to war. The addition set the tone for the
entire poem, making Deborah primarily a songstress whose major
role was to encourage the troops in battle.
*¹=
ותשר דבורה ברק
ותשר דבורה וברק
Klik hier voor de bron

De stellingname*² van Ibn Taymiya dat er aan de Torah (Pentateuch) noch aan de 4 Evangeliën een letter is veranderd, toegevoegd of van verwijderd, blijft dus een 100% juiste stellingname.
Koran 2:79 leert ons dat er mensmaaksels aan de Boeken zijn toegevoegd. Met betrekking tot de Hebreeuwse Schriften is het al dan niet ene lettertje dat er teveel instaat hoogstwaarschijnlijk een verschrijving geweest; de toevoegingen aan het nieuwe Testament (Handelingen/Brieven van Paulus) zijn opzettelijk gedaan.
Koran 5:13 leert ons dat er een gedeelte van de Schriften is verdwenen. Met betrekking tot de Hebreeuwse Schriften is er niets verdwenen terwijl uit het Nieuwe Testament het zesde deel*³ (de groet, "amen") van de Brief van Jakobus verwijderd is. De verdwijning van het zesde deel van de Brief van Jakobus is overigens niet ongemerkt gebeurd: de Griekse bisschop Origen heeft zichzelf uit schaamte over de verdwijning eigenhandig ontmand.
Met andere woorden: waar enerzijds de Islamitische gemeenschap telkenmale op onredelijke wijze beschuldigd wordt van pseudo-theofilische /paulinische dogmatiek is het anderzijds even onredelijk om de Joodse gemeenschap telkenmale te beschuldigen van pseudo-theofilische/paulinische praktijken (c.q. toevoegingen respectievelijk verdwijningen).

*²= 707 A.H./1286 A.D.
*³= In Koran 3:44 staat letterlijk het woord rietpennen en die worden gebruikt om door loting te bepalen wie de zorg voor de kleine Jezus (v.z.m.h.) op zich mag nemen; als enige van de 'apocriefen' komt het woord rietpennen voor in het zesde deel van de Brief van Jakobus waarin ook aangegeven wordt dat - net zoals in de hadith - de moeder van Jezus (v.z.m.h.) Hanna heet.

gh.wille
28-12-06, 22:36
Geplaatst door Aït Ayt
:tik: en oproepen tot geweld

Ja vind ik ook ben het volkomen met je eens ,zo zie je maar waar het naar toe gaat als mensen elkaar haten als de PESTPOKKE!!

:tik: zonder verder commentaar:
http://pmw.org.il/asx/AFD_Dutch.asx

super ick
29-12-06, 12:25
Geplaatst door observer
als 2e rangsburgers die extra belasting moesten betalen

hoe zou je het vinden als moslims in nederland standaard 10% extra belasting moesten betalen en uitgesloten waren van allerlei beroepen

In een andere rubriek heb ik al een posting geplaatst over de Dhimmie.
Daarbij de vraag gesteld om de zaken eens om te draaien:

Moslims moeten in Nederland een extra belasing betalen,
Geen openbare uitoefening van geloof, dus weg die Moskeen,
Geen beroepen in overheidsdienst,
Kunnen niet getuigen tegen een autochtone Nederlander,

Lekker he?
Begrijp me goed, ik ben daar geen voorstander van, ik probeer een spiegel voor te houden aan diegene die maar blijven beweren hoe goed Moslims wel niet zijn voor andersdenkenden.

super ick
29-12-06, 15:06
Geplaatst door sjeng
ik heb de koran en de hadith (shaih al bukhari) en die zijn toch vrij duidelijk daarin. Ik heb meer dan voldoende origineel islamitisch bronnenmateriaal heir op mijn bureau staan die dit allemaal bevestigen. Ik denk eerder dat JOUW beel dvan d eislam anders is dan de praktijk van islamitisch bestuur. leuk excuus trouwens, beweren dat alles wat moslims doen in naam van de islam dat niet geheel ethisch is (vanuit humanitstisch oogpunt) meteen geen islam is.

Iedere keer dezelfde draaikonterij. Allelei gruwelijkheden worden wel verdedigd en het westen wordt de grond in getrapt maar zodra de negatieve zaken eruit worden gelicht en concreet worden gemaakt dan is dat plotseling niet meer de ware Islam.
Die ware Islam is nergens op hele wereld te ontdekken. Het zit in de mensen en in de stammenculturen die in het westen niet werken. Allerlei misstanden worden met Islam goed gepraat.

Kijk maar eens in Suriname. Daar hoor je niets negatiefs over de Islam. Mensen zijn van nature relaxedn en vliegen elkaar niet in de haren.
Arabieren hebben te lange tenen, die moeten ze eens leren intrekken. Bij het minste geringste staan ze op hun kut, heeft niets met Islam te maken.