PDA

Bekijk Volledige Versie : Belgische dakloze krijgt job als kok in Parijs



Marsipulami
28-12-06, 19:26
Belgische dakloze krijgt job als kok in Parijs


Frédéric Druart hoeft niet langer in een tent te slapen, hij krijgt een kamer.

Druart met zijn baas Omar Safsaf op zijn nieuwe werkplek. "De keuken is mijn passie", zegt de ex-dakloze.
Een Belgische dakloze, die in Parijs verblijft, heeft een job als kok aangeboden gekregen. "Dit jaar is de kerstman langsgekomen", verzekerde de gelukkige Frédéric Druart.

Al zes jaar zonder werk
De eigenaar van het restaurant had de advertentie die Druart op zijn hoofd had gekleefd gezien in een televisiereportage. "Ik ga de straat verlaten en ben tevreden. De keuken is mijn passie. Deze meneer heeft een groot hart. Hij had heel wat aanbiedingen maar koos voor een dakloze", vertelt de 34-jarige Druart, die al zes jaar zonder werk zit. Naast de jobaanbieding krijgt de Belg ook een kamer van 19 vierkante meter.

De 'kerstman' heet Omar Safsaf (48) en is de eigenaar van een café-restaurant in Parijs dat op zoek was naar een kok.

Safsaf heeft de Belg nadien opgezocht en hem uitgenodigd voor een gesprek. "We hebben met elkaar gesproken en ik zag dat hij gemotiveerd was", zei Safsaf. Druart kan op 2 januari beginnen. (belga/hln)