PDA

Bekijk Volledige Versie : wie is een goede en oprechte pborder?

Harige Mammie
25-04-02, 20:46
Salaam 3liekoem

Op wie kan ik rekenen volgens jullie als ik iets over islam wil weten op hoog niveau van de prikborders?
Ik ben nieuw zoals jullie wisten en vroeg mezelf af wie jullie goed vinden hier: dan vestig ik al mijn aandacht op diegenen.
Geef antwoord en motivatie (bijvoorbeel ..... omdat hij goed Nederlands gebruikt of .... omdat zij altijd goed beargumenteerd)

ik moet nog even kijken wie ik zal prijzen! En je mag er meerdere opnoemen!!

Harige Mammie
03-05-02, 15:21
Oke oke

wat heb ik verkeerd gezegd?
julie reageren niet alsof ik iets zondigs heb gezegd!

Ik vind Chatoloog wel relax omdat hij goed Nederlands kan praten en goede zaken naar voren brengt!

Ik heb de eerste stap gezet nu julie nog.................

Dida
03-05-02, 18:09
salam oe aleikoem wr wb wm

Op deze medeprikkers kun je rekenen als je goede informatie wilt wat de islam betreft: Chatoloog, Mujaheed, Ridouan en Selima.el.Adel

Verder zijn er nog vele anderen maar dit is de harde kern naar mijn idee.

Wa Allahu a3lam

Wa Salam....... Dida

Mujaheed
03-05-02, 19:42
Geplaatst door Dida
salam oe aleikoem wr wb wm

Op deze medeprikkers kun je rekenen als je goede informatie wilt wat de islam betreft: Chatoloog, Mujaheed, Ridouan en Selima.el.Adel

Verder zijn er nog vele anderen maar dit is de harde kern naar mijn idee.

Wa Allahu a3lam

Wa Salam....... Dida

Salam oe aleikoem

Allahoemm la toe'akhidni bi ma yaqooloona wa ghfirli ma la ya3lamoona wa dj3alni gairan mimma yadhunoona.

Er werd de Boodschapper van Allah (saws) gevraagd: "Wat vind je ervan als iemand een goede daad verricht en de mensen prijzen hem hiervoor?" Hij (de Profeet[saws]) zei: "Dat is het gedeelte van de goede getijdingen voor de gelovige die hem worden gegeven in deze wereld." (Overgeleverd door Muslim van de hadeeth van Abu Hurayrah, Moge Allah tevreden met hem zijn).

Dus is deze prijzing een teken dat Allah tevreden is met deze persoon en van hem houdt (insha Allah), dus maakt Hij hem geliefd bij de andere mensen.
p.s. Dida ik hoop dat je het op alfabetische volgorde hebt gezet, anders................

Ridouan
03-05-02, 19:45
Geplaatst door Mujaheed

Allahoemm la toe'akhidni bi ma yaqooloona wa ghfirli ma la ya3lamoona wa dj3alni gairan mimma yadhunoona.

Er werd de Boodschapper van Allah (saws) gevraagd: "Wat vind je ervan als iemand een goede daad verricht en de mensen prijzen hem hiervoor?" Hij (de Profeet[saws]) zei: "Dat is het gedeelte van de goede getijdingen voor de gelovige die hem worden gegeven in deze wereld." (Overgeleverd door Muslim van de hadeeth van Abu Hurayrah, Moge Allah tevreden met hem zijn).

p.s. Dida ik hoop dat je het op alfabetische volgorde hebt gezet, anders................

JazakAllah voor de nasee7a !!!!!!
:lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: wolf je mag wel voor hoor......... :p

Dida
03-05-02, 21:11
Geplaatst door Mujaheed

Salam oe aleikoem

Dus is deze prijzing een teken dat Allah tevreden is met deze persoon en van hem houdt (insha Allah), dus maakt Hij hem geliefd bij de andere mensen.

wa aleikoem salam wr wb wm

Geheel op willekeurige volgorde gezet Mujaheed en je weet denk ik wel waarom hé??? Anders........

Wa Salam.......Dida

oemmah
04-05-02, 20:49
As salaam aleikum waragmatoellah,

Zuster 'Mammie' ik weet dat je niet meer op die naam actief bent, dus hierbij 'Fatima' wil ik je ff zeggen dat je jouw aandacht op iedereen behoort te vestigen dan alleen op 4 personen! We zijn er niet alleen om kennis te verschaffen, maar ook om mensen te hulp te schieten wanneer hij/zij daarnaar verlangt.

Hij, zij, jij, jullie, ik dus WIJ wensen hier zowel kennis op te doen als kennis 'over te dragen'. Telkens wanneer ik er een punt achter wil zetten kom ik een interessante topic tegen waarop ik reageer of gewoon meevolg. wat mij ook weerhoudt van het vertrekken is de ahadithbundels, die nog hun entree moeten doen.
Voornamelijk ben ik op 'Islam & Samenleving' te vinden en mashAllah' jegens degenen die de tijd nemen om van die prachtige, leerzame stukken te plaatsen. De broeders en zuster die Dida opnoemde zijn inderdaad personen die bij velen te binnen schieten wanneer we het over 'goede pbders' hebben. Daarnaast moeten we ook kijken naar de moeite die personen hier vaak doen. Ik gun mijn tijd vooral aan deze personen:

Dida
Mujaheed
Chatoloog
Mujahid
Mohammed Amin
AbdelKarim
Zitounna
Sweet G
Justagirl
Ridouan
OemShaheed
Rachid de 17de
Asseela
Muslimaah
Guerillawarfare
Selima.el.adel
Hijaab
Mujahidaa
Almomina
Saivoellah20
The Reporter
A.Haselhoef
Aboe
beheer
____Ehem ehem.... niet op volgorde gezet hoor!______

Ook Maarten is erg inspirerend, maar dat raad ik je ten zeerste af!

Wasalaam wtb!!

AdamX
06-05-02, 00:15
salaam
ik raad je de koran en de soenna

2002sara2002
26-05-02, 15:56
Geplaatst door AdamX
salaam
ik raad je de koran en de soenna

me too, er staat zoveel in de koran. Ben steeds vaker aan het lezen en herken veel dingen die geleerden zeggen over de KORAN en de SOENNA en dat maakt het lezen van de ayaats nog makkelijker,.

Maar omdat ik de hele KORAN wil lezen en stukje bij beetje dat doe, is het inderdaad ook wel handig om af en toe iets te vragen wat je wil weten aan de bovengenoemde personen hier op de prikbord totdat ik in elk geval bij de betreffende onderwerp in de KORAN of SOENNA ben aangekomen, dan weet je er alvast iets over.

Moehim succes nog en ga zelf ook op onderzoek uit en lees zelf ook, je komt echt veel dingen te weten, ben er zelf nog niet zolang mee bezig en heb mijn inzicht al heel wat verruimd.

wa alikom esalaam