PDA

Bekijk Volledige Versie : Saddam Hussein wordt op slachtfeest opgehangen. Beestachtige (westerse) symboliek?



Zwarte Schaap
30-12-06, 01:44
zaterdag 30 december 2006

'Saddam voor 04.00 uur opgehangen'

BAGDAD - De Iraakse ex-dictator Saddam Hussein zal nog voor zaterdag 04.00 uur (Nederlandse tijd) worden geëxecuteerd.

Dat heeft een Iraakse bron dichtbij premier Nuri al-Maliki vrijdagavond gezegd.

Volgens de functionaris is de vergadering van de premier met de Amerikaanse machthebbers in Irak voorbij en is besloten tot het tijdstip van de executie.

De Amerikaanse nieuwszender CNN meldde in de nacht van vrijdag op zaterdag dat de getuigen die bij de ophanging aanwezig zullen zijn, zich inmiddels verzamelen.

(ANP/AFP/RTR)

http://www.ad.nl/buitenland/article948862.ece

Wat voor symboliek schuilt hierachter?

Zwarte Schaap
30-12-06, 01:47
„Saddam vóór 4.00 uur zaterdag opgehangen"

BAGDAD (AP) – Saddam Hussein wordt voor zaterdagmorgen 6.00 uur (4.00 uur Nederlandse tijd) opgehangen. Dat heeft een hoge Iraakse overheidsvertegenwoordiger vrijdagavond gezegd.

Het tijdstip voor de executie zou vrijdagavond door de Amerikanen en Irakezen zijn overeengekomen. De Amerikanen zullen Saddam kort voor de executie aan de Irakezen overdragen, aldus de Iraakse overheidsvertegenwoordiger.

Eerder vrijdag had rechter Munir Haddad al gezegd dat Saddam uiterlijk zaterdag geëxecuteerd zou worden. „Alle voorbereidingen zijn getroffen", zei Munir, een van de rechters die het doodvonnis voor de Iraakse oud–dictator in hoger beroep bevestigde.

Saddams advocaten gaven een verklaring uit waarin ze „iedereen" opriepen „alles te doen om deze oneerlijke executie te voorkomen." In de verklaring stond ook dat Saddam reeds door de Amerikanen was overgedragen aan de Iraakse autoriteiten, maar dat werd zowel van Amerikaanse als van Iraakse zijde ontkend.

Een hoge vertegenwoordiger van de Iraakse overheid zei dat is afgesproken dat Saddam pas enkele minuten voor hij wordt opgehangen aan de Irakezen wordt overgedragen. Een lid van Saddams advocatenteam, Najeeb al–Nauimi, zei later dat de Amerikanen Saddam blijven bewaken om te voorkomen dat hij voor zijn executie wordt vernederd en dat zijn lichaam wordt verminkt.

„De Amerikanen willen dat hij respectvol wordt opgehangen", aldus Al–Nauimi. Als Saddam openlijk wordt vernederd of als zijn lichaam wordt verminkt zouden de Amerikanen de schuld krijgen en kan er een opstand uitbreken, zei hij.

De Iraakse premier Nouri al–Maliki tekende vrijdag Saddams doodvonnis en mensen die de executie mogen bijwonen verzamelden zich voor ze naar de plek waar Saddam wordt opgehangen zouden gaan in de zwaarbewaakte Groene Zone in Bagdad. Onder degenen die getuige zullen zijn van de executie bevinden zich een islamitische geestelijke, leden van parlement en regering en nabestaanden van slachtoffers van Saddams regime, zo werd gezegd. Het is niet duidelijk waar Saddam zal worden opgehangen.

Saddam verbleef tot vrijdag in de Amerikaanse militaire gevangenis Camp Cropper. Hij werd ter dood veroordeeld voor de moord op 148 mensen uit Dujail die in 1982 werden gearresteerd nadat in die sjiitische stad een aanslag op hem was gepleegd. Een rechtbank wees dinsdag zijn hoger beroep af.

Donderdag kreeg Saddam bezoek van zijn twee halfbroers, zei advocaat Badee Izzat Aref. Saddam had daar zelf om gevraagd en hij heeft zijn persoonlijke eigendommen aan hen overhandigd, zei Aref. Volgens een topambtenaar van het ministerie van defensie overhandigde Saddam een van zijn halfbroers ook zijn testament. Een woordvoerder van het tribunaal dat hem veroordeelde, ontkende echter dat Saddam bezoek had gehad van zijn familie.

Al–Maliki zei vrijdag dat degenen die bezwaar maken tegen de executie van Saddam de nagedachtenis van zijn slachtoffers onrecht doen. „Ons respect voor de mensenrechten eist van ons dat we hem executeren en er zal geen herziening of uitstel zijn van het voltrekken van het vonnis", aldus Al–Maliki. „Niets en niemand kan het vonnis tenietdoen."

Saddams advocaten stapten vrijdag naar een Amerikaanse rechtbank, die ze vroegen de executie van hun cliënt op te schorten en te verhinderen dat hij door de VS wordt overgedragen aan de Iraakse autoriteiten. De advocaten hebben hun verzoek onderbouwd met het argument dat in Washington een civiele rechtszaak tegen Saddam loopt en dat zijn rechten als verdachte in die zaak als hij wordt geëxecuteerd geschonden zouden worden.

„Om die rechten te beschermen vraagt verdachte Saddam Hussein deze rechtbank zijn executie tot nader order op te schorten", schrijft advocaat Nicholas Gilman.

http://www.refdag.nl/artikel/1286478/%26bdquo%3BSaddam+v%26oacute%3B%26oacute%3Br%26nbs p%3B4.00%26nbsp%3Buur+zaterdag%26nbsp%3Bopgehangen %26quot%3B.html

Zwarte Schaap
30-12-06, 11:19
zaterdag 30 december 2006

Saddam Hussein opgehangen

BAGDAD/WASHINGTON - De voormalige Iraakse dictator Saddam Hussein is zaterdagmorgen vroeg opgehangen.

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00101/saddam_101405b.jpg
Beeld van de terechtstelling van Saddam op de Iraakse televisie.

Hij stierf aan een galg, naar verluidt in een van de militaire centra in de hoofdstad Bagdad waar zijn regime gevangenen martelde.

Volgens regeringsfunctionaris Mowaffak al-Rubaie dansten de Irakezen die het vonnis voltrokken van vreugde toen Saddam Hussein dood was. De beulen hadden zelf slachtoffers van Saddam Husseins bewind in hun famile.

De door sjiieten gedomineerde regering deelde niet mee waar de executie precies plaatsvond. Saddam Hussein kreeg de doodstraf wegens een massamoord in een sjiitisch dorp in 1982. De Iraakse premier Nuri al-Maliki riep na de executie op tot verzoening en vroeg de soennieten mee te doen in het politieke proces.

Saddam Hussein kwam aan het bewind en bleef aan de macht met hulp van zijn soennitische clan uit Tikrit. Daar waren zaterdag enkele betogers op de been om tegen de executie te ageren. Mede door uitgaansverboden was het zaterdagmorgen relatief rustig in Irak. Wel ontplofte een zware bom in een auto in de overwegend sjiitische plaats Kufa. Er waren tientallen slachtoffers.

De soennieten vormen in Irak een minderheid. Een halfbroer van Saddam Hussein en een andere topfiguur van het in 2003 ten val gekomen regime worden geëxecuteerd na de korte vakantie ter gelegenheid van het islamitische offerfeest. Die eindigt in Irak dinsdag voor soennieten en woensdag voor sjiieten.

Al-Maliki zei blij te zijn en dat in de naam van het Iraakse volk gerechtigheid is geschied met de executie van Saddam Hussein. De voormalige heerser leek zich met zijn lot te hebben verzoend en was kalm, volgens topfunctionaris Mowaffak al-Rubaie. Hij vroeg niets en zei niets, volgens al-Rubaie. Hij droeg enkel een koran. Een magistraat en getuige verklaarde dat Saddam Husein wel iets zei. Hij waarschuwde tegen ,,de Iraanse coalitie'', volgens rechter Munir Haddad.

Het lichaam van de gehangene wordt aan de familie overgedragen, zo verzekerede al-Rubaie. Saddam Hussein heeft onder anderen een dochter in Jordanië die de stoffelijke resten heeft opgeëist.

De dood van Saddam Hussein heeft internationaal tal van reacties veroorzaakt. Libië heeft drie dagen van nationale rouw afgekondigd voor de dood van de ,,krijgsgevangene'' Saddam Hussein.

Wereldwijd betreuren mensenrechtenorganisaties dat de doodstraf is toegepast, maar bij regeringen overheerst de opluchting dat Irak een donkere periode uit zijn geschiedenis kan afsluiten.

Washington sprak van een mijlpaal. Het Vaticaan liet via een woordvoerder weten dat de tenuitvoerlegging van de doodstraf tragisch nieuws is, dat nieuwe wraakgevoelens zaait. India betreurt de executie ten zeerste en de Britse regering hamerde erop dat ze tegen de doodstaf is.

Enthousiaste reacties op Saddams dood kwamen onder meer uit Iran en Israël. Beide staten zijn slachtoffer geweest van de agressie van Saddams regering. De Nederlandse minister Bot (Buitenlandse Zaken) hoopt dat het rechtsgevoel van de Iraki's is bevredigd en het land nu verder kan.

(ANP)


http://www.ad.nl/buitenland/article949261.ece


Deze westerlingen en hun handlangers zijn de smerigste onderkruipsels die er bestaan. Totaal geen respect voor de moslims en hun feestdagen. Hoe durf je op één van de twee belangrijkste feestdagen van de moslims iemand te executeren?

Daaruit kun je afleiden dat ze de moslims openlijk keihard uitlachen en een middelvinger naar hun en hun geloof uitsteken.

En hoor Bot nou, het rechtsgevoel zou bevredigd zijn??? Als er iets onrechtsmatig is geweest dan is het dat proces wel geweest.

rachid21
30-12-06, 11:27
Saddams wens is uitgekomen.

Dood als martelaar. Notabene tijdens het offerfeest.

Moge hij in vrede rusten insha allah.

Witte78
30-12-06, 11:33
Die gemene westerlingen ook altijd. EAST SIDE !!!!

rachid21
30-12-06, 11:40
Geplaatst door Witte78
Die gemene westerlingen ook altijd. EAST SIDE !!!!

Dankzij hen is hij martelaar. :verveeld:

Al Sawt
30-12-06, 12:37
Geplaatst door rachid21
Saddams wens is uitgekomen.

Dood als martelaar. Notabene tijdens het offerfeest.

Moge hij in vrede rusten insha allah. Die vuile schoft had als martelaar moeten sterven toen hij nog niet werd opgepakt.

Hij had voorbeeld van zijn zonen moeten volgen. Maar hij verkoos liever lafheid en gaf de Amerikanen een prachtige gelegenheid om hem als voorbeeld te stellen voor andere Arabische leiders die tegen hun kunnen keren.

rachid21
30-12-06, 16:02
Geplaatst door Al Sawt
Die vuile schoft had als martelaar moeten sterven toen hij nog niet werd opgepakt.

Hij had voorbeeld van zijn zonen moeten volgen. Maar hij verkoos liever lafheid en gaf de Amerikanen een prachtige gelegenheid om hem als voorbeeld te stellen voor andere Arabische leiders die tegen hun kunnen keren.

Ja toch, want jij was erbij toen hij lafheid verkoos.

Deze martelaar is verraden en gedrogeerd en toen opgepakt. Je ziet hoe kalm hij erbij stond gedurende alle rechtzittingen en zijn executie. Weinigen kunnen het na doen.

Moge hij in vrede rusten.

contradictio
30-12-06, 16:39
Saddam, de dictator, onderdrukker, vergasser van vrouwen en kinderen een martelaar? Hoe? wat heeft ie gedaan wat hem die titel zou mogen opleveren?



Geplaatst door contradictio
Ik den dat de mens uiteindelijk niet kan oordelen over de harten... Waar Saddam voor 'vechtte' en of hij onder de definitie van martelaar valt is wel enigzins af te leiden uit zijn daden.. enne het blijf een feit dat het een dictator , onderdrukker was die koerden vergastte...


4:76 Those who have attained to faith fight in the cause of God, whereas those who are bent on denying the truth fight in the cause of the powers of evil (thaagoot ). fight, then, against those friends of Satan: verily, Satan's guile is weak indeed! [90]

ÇáøóÐöíäó ÂãóäõæÇú íõÞóÇÊöáõæäó Ýöí ÓóÈöíáö Çááøåö æóÇáøóÐöíäó ßóÝóÑõæÇú íõÞóÇÊöáõæäó Ýöí ÓóÈöíáö ÇáØøóÇÛõæÊö ÝóÞóÇÊöáõæÇú ÃóæúáöíóÇÁ ÇáÔøóíúØóÇäö Åöäøó ßóíúÏó ÇáÔøóíúØóÇäö ßóÇäó ÖóÚöíÝðÇ


Arabic - English
ØóÛóì ÝÜÜÜÜÚÜÜÜÜÜÜÜÜá ÇöÓúÊóÈóÏøó , ÊóÌóÈøóÑó
rule autocratically , wrong , oppress , show oneself strong or powerful , rule tyrannically , tyrannize , act strong , be or become arbitrary , show one's strength or power , play the tyrant , tyrannize over , throw one's weight around , behave arrogantly , be or become absolute , show one's strength or power


http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=210945

observer
30-12-06, 17:22
Geplaatst door Al Sawt
Die vuile schoft had als martelaar moeten sterven toen hij nog niet werd opgepakt.

Hij had voorbeeld van zijn zonen moeten volgen. Maar hij verkoos liever lafheid en gaf de Amerikanen een prachtige gelegenheid om hem als voorbeeld te stellen voor andere Arabische leiders die tegen hun kunnen keren. iets zegt me dat zijn zonen (beide moordenaars verkrachters en daders van een waslijst aan misdaden) deze titel net zo min verdienen

zezijn nu niet echt vechtend ten onder gegaan maar gewoon terwijl ze ondergedoken zaten opgeblazen

in saddams familie is moed met een groot aantal bodyguards om je heen een machteloos slachtoffer doden

Al Sawt
30-12-06, 17:27
Geplaatst door rachid21
Ja toch, want jij was erbij toen hij lafheid verkoos.

Deze martelaar is verraden en gedrogeerd en toen opgepakt. Je ziet hoe kalm hij erbij stond gedurende alle rechtzittingen en zijn executie. Weinigen kunnen het na doen.

Moge hij in vrede rusten. Vriend,

Als jij in al jouw onwetendheid Saddam als een martelaar gaat beschouwen en zijn vlucht als een moed gaat zien, doe dat vooral.

Aan Saddam`s politiek hebben we te danken dat VS met al haar militaire macht, in hart van MO is vertegenwoordigd.

Aan Saddam`s politiek hebben we te danken dat de echte vijanden van de Arabische wereld, sterker en sterker werden.

Maar jij mag Saddam op een voetstuk plaatsen en hem een held vinden.

Al Sawt
30-12-06, 17:30
Geplaatst door observer
iets zegt me dat zijn zonen (beide moordenaars verkrachters en daders van een waslijst aan misdaden) deze titel net zo min verdienen

zezijn nu niet echt vechtend ten onder gegaan maar gewoon terwijl ze ondergedoken zaten opgeblazen
Dan heb jij die beelden niet gezien.

Ze werden uren belegerd en op beelden van Amerikaanse gevechtshelikopters, kon je zien hoe vanuit die villa werd geschoten.

Wat hun verleden ook mogen zijn, ze hebben de eer aan hun zelf gehouden. Dat kunnen we niet zeggen van hun eerloze vader.

tr_imparator
30-12-06, 17:49
Geplaatst door Al Sawt
Vriend,

Als jij in al jouw onwetendheid Saddam als een martelaar gaat beschouwen en zijn vlucht als een moed gaat zien, doe dat vooral.

Aan Saddam`s politiek hebben we te danken dat VS met al haar militaire macht, in hart van MO is vertegenwoordigd.

Aan Saddam`s politiek hebben we te danken dat de echte vijanden van de Arabische wereld, sterker en sterker werden.

Maar jij mag Saddam op een voetstuk plaatsen en hem een held vinden.

Als Saddam het niet was, dan was het wel wat anders. Saddam heeft het alleen wat makkelijker gemaakt voor ze.

3 dingen vallen mij op:

1) saddam is niet alleen verantwoordelijk voor die wandaden, hij(en zijn arabische clubje, niet zijn handlangers) zijn als enige berecht
2) het gejuich( dat kennen we al inmiddels van die mensen daar, ik vind het ziek om te juichen, maar kan me er wel wat bij voorstellen...na zoveel jaar onderdrukking? eindelijk vrij?)..weet het eigenlijk niet zo goed.
3)tijdstip: misschien om de discussie/aandacht te vestigen op wat anders en zo de mensen die medeverantwoordelijk zijn te ontwijken.


Verder ben ik persoonlijk tegen de doodstraf, maar ik kan wel herinneren dat de EU er zo erg op aan zat te dringen om Ocalen niet ter dood te veroordelen. Waar is de EU nu met zijn mensenrechten en doodstrafpolitiek of moet ik geloven dat die rechtstaat in Irak nu volledig op eigen been is.

Wizdom
31-12-06, 21:47
Geplaatst door tr_imparator
Als Saddam het niet was, dan was het wel wat anders. Saddam heeft het alleen wat makkelijker gemaakt voor ze.

3 dingen vallen mij op:

1) saddam is niet alleen verantwoordelijk voor die wandaden, hij(en zijn arabische clubje, niet zijn handlangers) zijn als enige berecht
2) het gejuich( dat kennen we al inmiddels van die mensen daar, ik vind het ziek om te juichen, maar kan me er wel wat bij voorstellen...na zoveel jaar onderdrukking? eindelijk vrij?)..weet het eigenlijk niet zo goed.
3)tijdstip: misschien om de discussie/aandacht te vestigen op wat anders en zo de mensen die medeverantwoordelijk zijn te ontwijken.


Verder ben ik persoonlijk tegen de doodstraf, maar ik kan wel herinneren dat de EU er zo erg op aan zat te dringen om Ocalen niet ter dood te veroordelen. Waar is de EU nu met zijn mensenrechten en doodstrafpolitiek of moet ik geloven dat die rechtstaat in Irak nu volledig op eigen been is.

Conclusie:

1 - Timing is zoveelste bewijs van Barbaarsheid van de Amerikaanse machthebbers

2 - De Iraakse 'Regering' heeft bewezen een 'Marionetten Regering' van dezelfde Barbaarse Amerikaanse Machthebbers te zijn...

3 - Deze Iraakse regering zal niet in staat zijn om stabiliteit en veiligheid te brengen in Irak....

4 - Kalifaat is op komst.... Want zo kan het niet verder....

IbnRushd
31-12-06, 22:07
Saudi-Arabië hekelt executie op feestdag

30 december 2006


RIYADH (ANP) - Saudi-Arabië heeft zaterdag fel uitgehaald naar de terechtstelling van de Iraakse ex-president Saddam Hussein op de eerste dag van het islamitische offerfeest. De autoriteiten lieten bij monde van het staatspersbureau SPA weten ,,verbaasd en verbijsterd'' te zijn.

De leiders van islamitische landen zouden ,,respect moeten tonen voor deze gezegende gebeurtenis, in plaats van het te verlagen'', aldus Saudi-Arabië, een van de meest gezaghebbende landen in de soennitische wereld. De spreekbuis van het koningshuis bekritiseerde ook de ,,politisering'' van het proces tegen Saddam.

nieuwsfeit.nl

ronald
31-12-06, 22:17
Hoeveel onschuldige Iraqezen zijn op deze dag uit elkaar gerukt?

Ins
31-12-06, 23:58
Geplaatst door contradictio
Saddam, de dictator, onderdrukker, vergasser van vrouwen en kinderen een martelaar? Hoe? wat heeft ie gedaan wat hem die titel zou mogen opleveren?





http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=210945

Tja, ik had toch medelijden met hem. Ik vond het een buitengewoon gemene en laffe executie. Ten eerste op het schapenfeest en ten tweede werd ie voor, tijdens en na de executie voortdurend beledigd en uitgescholden.

Ja, hij blijkt geen goed mens te zijn geweest, maar ik dacht dat het Westen er democratische en "humanere" principes ging invoeren.

Niet dus.

Het bewijst des te meer hoe laf en achterbaks zijn volk niet was, want al was hij een dictator, hij koos er niet voor te vluchten voor zijn lot. Hoewel velen hem dit adviseerden, wetende wat zijn einde zou zijn. Hij heeft tot de dood voor zijn land geijverd. Kon je niet zeggen van de Irakezen die bij de eerste Amerikaanse aanvallen massaal verraad pleegden en overliepen.

Ik moet me inhouden, maar ik zou bijna zeggen dat het Iraakse volk verdient wat het vandaag krijgt.

Wie was het ook weer die de Amerikaanse vlag hees en de Amerikaanse soldaten als helden ontving?

Laten we dat aub niet vergeten.

Maar goed het is schapenfeest en dan moeten we elkaars fouten vergeven.

ronald
01-01-07, 00:52
Geplaatst door Ins
Tja, ik had toch medelijden met hem. Ik vond het een buitengewoon gemene en laffe executie. Ten eerste op het schapenfeest en ten tweede werd ie voor, tijdens en na de executie voortdurend beledigd en uitgescholden.

Ja, hij blijkt geen goed mens te zijn geweest, maar ik dacht dat het Westen er democratische en "humanere" principes ging invoeren.

Niet dus.

Het bewijst des te meer hoe laf en achterbaks zijn volk niet was, want al was hij een dictator, hij koos er niet voor te vluchten voor zijn lot. Hoewel velen hem dit adviseerden, wetende wat zijn einde zou zijn. Hij heeft tot de dood voor zijn land geijverd. Kon je niet zeggen van de Irakezen die bij de eerste Amerikaanse aanvallen massaal verraad pleegden en overliepen.

Ik moet me inhouden, maar ik zou bijna zeggen dat het Iraakse volk verdient wat het vandaag krijgt.

Wie was het ook weer die de Amerikaanse vlag hees en de Amerikaanse soldaten als helden ontving?

Laten we dat aub niet vergeten.

Maar goed het is schapenfeest en dan moeten we elkaars fouten vergeven.


's lands eer, 's lands wijs....

ronald
01-01-07, 02:31
Geplaatst door ronald
Hoeveel onschuldige Iraqezen zijn op deze dag uit elkaar gerukt?


CNN:
"Attacks on Saturday left at least 75 people dead and more than 100 wounded across Iraq.".......

Shemharosh
01-01-07, 09:14
Wat een laffe mannetje was die Saddam zich!!!....hij had zichzelf door zijn eigen kop moeten schieten of iemand anders het laten doen toen ie op de vlucht was maar blijkbaar wilde ie zijn schandalige leventje op gepaste wijze afsluiten....hij had blijkbaar gerekend op de dankbaarheid van het Westen waarvoor hij velen oorlogen had gevoerd maar hij had zich verkeken op de romeinse wetten die voor minderwaardige vazalen gelden die uitgespeeld zijn.

Er gaan alvast geruchten dat hij niet opgehangen is maar nog steeds in leven is...we hebben er weer een Elvis bij...en gezien de ervaring van de amerikannen met comploten zou het me niet eens verbazen,misschien hebben ze wel een paleisje voor hem op de maan gebouwd,daar zijn ze toch al geweest??!!

DieSter
01-01-07, 14:24
Niet dat de doodstraf niet gerechtvaardigd is tegen hem maar dat het zo snel moest zonder enige vragen over de Iran Irak oorlog en het vergassen van de koerden en wie nou echt allemaal een rol hebben gespeeld in dit geheel...wat een schande...de Irakezen die op straat zaten te juigen omdat hun leider is vermoordt verdienen net zo goed die grote dikke strop...of denken ze echt zo van "nu hij is gehangen hoeven wij niet meer", nee een volk krijgt de leider die ze verdienen dus laten ze maar juigen en daarna weer janken en iedereen behalve zichzelven de schuld geven van de klappen die ze ontvangen.

sjaakie
01-01-07, 18:48
Amerikanen twijfelden aan haast om Saddam te hangen

Uitgegeven: 1 januari 2007 18:37
Laatst gewijzigd: 1 januari 2007 19:01

BAGDAD - Amerikaanse functionarissen in Bagdad hebben vraagtekens gezet bij de haast van de Iraakse premier Nuri al-Maliki om de voormalige president Saddam Hussein te executeren. Dat meldde The New York Times maandag. Door deze bezwaren moest de Iraakse regering op het laatst alle zeilen bijzetten om de bureaucratische kant van de executie rond te krijgen.

De Amerikanen maakten hun kanttekeningen op een bijeenkomst donderdag bekend. Zij wezen op een bepaling in de nieuwe grondwet dat de driekoppige presidentiële raad altijd zijn goedkeuring moet geven aan een ophanging en de stipulatie in een oude Iraakse wet die stelt dat geen executies kunnen worden uitgevoerd tijdens het islamitische offerfeest.

De voormalige dictator zou pas worden overgedragen als aan deze voorwaarden zou zijn voldaan. Een Iraakse functionaris zei tegen de krant dat de Amerikanen an sich geen problemen hadden met de overdracht van Saddam, maar dat het wel volgens de wet moest gebeuren. Sinds zijn arrestatie eind 2003 zat Saddam gevangen in het Amerikaanse Camp Cropper in Bagdad. De regering moest als gevolg van de Amerikaanse voorwaarden allerlei juridische foefjes toepassen om de zaak rond te krijgen.

Talabani


President Jalal Talabani had eerder al aangegeven geen decreet tot executie te zullen tekenen. Maliki kreeg uiteindelijk een brief waarin Talabani schreef het decreet niet te zullen tekenen, maar verder verklaarde ,,geen bezwaar'' te hebben tegen de terechtstelling van Saddam.

Vrijdagavond was er echter nog steeds geen oplossing voor de bepaling dat er tijdens het offerfeest niemand mag worden geëxecuteerd. Dit probleem werd volgens The New York Times tenslotte opgelost met een telefoontje naar de machtige religieuze leiders van de sjiieten in Najaf.

De ayatallohs gaven het groene licht waarna premier Maliki vrijdag even voor middernacht het doodsvonnis kon tekenen. Zes uur later werd de 69-jarige Saddam Hussein in een gevangenis in de sjiitische wijk Khadimiya opgehangen.



bron (http://www.nu.nl/news/931388/23/Amerikanen_twijfelden_aan_haast_om_Saddam_te_hange n.html)

Karin.N
01-01-07, 19:07
Dat Saddam dood is is zijn verdiende loon.
Ik ben tegen de doodstraf, maar in het geval van een dictator, waarvan het met zekerheid vast staat dat hij anderen heeft vermoord of hiertoe opdracht heeft gegeven, heb ik geen probleem met de doodstraf.

Ook wanneer ze hem op 1e kerstdag zouden hebben opgehangen, zou me niets uitmaken. Deze man heeft de moord van veel onschuldigen op z'n geweten. Het enige waar ik verschrikkelijk boos op ben, is dat de wereld hem niet eerder heeft aangepakt, maar hem al die jaren heeft gesteund, van wapens heeft voorzien.
Pas op het moment dat Saddam een bedreiging werd voor de olievoorraad werd hij aangepakt. En dat vind ik het meest misslijkmakend. En niet de dag waarop hij is opgehangen.

En door hem op de eerste dag van het offerfeest op te hangen, maakt de situatie in Irak echt niet instabieler. De situatie was daar al instabiel en onveilig.

Zwarte Schaap
01-01-07, 20:33
Geplaatst door sjaakie
Amerikanen twijfelden aan haast om Saddam te hangen

Uitgegeven: 1 januari 2007 18:37
Laatst gewijzigd: 1 januari 2007 19:01

BAGDAD - Amerikaanse functionarissen in Bagdad hebben vraagtekens gezet bij de haast van de Iraakse premier Nuri al-Maliki om de voormalige president Saddam Hussein te executeren. Dat meldde The New York Times maandag. Door deze bezwaren moest de Iraakse regering op het laatst alle zeilen bijzetten om de bureaucratische kant van de executie rond te krijgen.

De Amerikanen maakten hun kanttekeningen op een bijeenkomst donderdag bekend. Zij wezen op een bepaling in de nieuwe grondwet dat de driekoppige presidentiële raad altijd zijn goedkeuring moet geven aan een ophanging en de stipulatie in een oude Iraakse wet die stelt dat geen executies kunnen worden uitgevoerd tijdens het islamitische offerfeest.

De voormalige dictator zou pas worden overgedragen als aan deze voorwaarden zou zijn voldaan. Een Iraakse functionaris zei tegen de krant dat de Amerikanen an sich geen problemen hadden met de overdracht van Saddam, maar dat het wel volgens de wet moest gebeuren. Sinds zijn arrestatie eind 2003 zat Saddam gevangen in het Amerikaanse Camp Cropper in Bagdad. De regering moest als gevolg van de Amerikaanse voorwaarden allerlei juridische foefjes toepassen om de zaak rond te krijgen.

Talabani


President Jalal Talabani had eerder al aangegeven geen decreet tot executie te zullen tekenen. Maliki kreeg uiteindelijk een brief waarin Talabani schreef het decreet niet te zullen tekenen, maar verder verklaarde ,,geen bezwaar'' te hebben tegen de terechtstelling van Saddam.

Vrijdagavond was er echter nog steeds geen oplossing voor de bepaling dat er tijdens het offerfeest niemand mag worden geëxecuteerd. Dit probleem werd volgens The New York Times tenslotte opgelost met een telefoontje naar de machtige religieuze leiders van de sjiieten in Najaf.

De ayatallohs gaven het groene licht waarna premier Maliki vrijdag even voor middernacht het doodsvonnis kon tekenen. Zes uur later werd de 69-jarige Saddam Hussein in een gevangenis in de sjiitische wijk Khadimiya opgehangen.



bron (http://www.nu.nl/news/931388/23/Amerikanen_twijfelden_aan_haast_om_Saddam_te_hange n.html)


De schijnheilige amerikanen doen alsof hun neus bloedt. Ze wisten al voor de overdracht dat hij zaterdag opgehangen zou worden en nu doen ze alsof hun neus bloedt. Het hoort bij het spel om geen vuile handen te krijgen.



'Executie Saddam Hussein niet voor 26 januari'

vrijdag 29 december 2006 om 14:48

WASHINGTON/BAGDAD (ANP) - De Iraakse ex-dictator Saddam Hussein wordt niet voor 26 januari geëxecuteerd. Dit heeft het Iraakse ministerie van Justitie vrijdag laten weten. Een hoge ambtenaar ontkende dat Saddam Hussein al in handen is van de Iraakse autoriteiten.


Een van de advocaten van Saddam Hussein zei vrijdag dat zijn cliënt door de Amerikanen is overgedragen aan de Iraakse autoriteiten. De Amerikanen hebben volgens een andere betrokkene aan advocaten gevraagd de persoonlijke bezittingen van Saddam Hussein en van Barzan al-Tikriti op te halen. Al-Tikriti is een halfbroer van Saddam Hussein en is ook ter dood veroordeeld.

Saddam Hussein werd eind 2003, ongeveer driekwart jaar na de Amerikaanse aanval op Irak, ten noorden van Bagdad opgepakt door de Amerikanen. Hij wordt sindsdien bij Bagdad vastgehouden door Amerikaanse militairen en hij wordt berecht door een speciaal Iraaks tribunaal. Dat heeft hem 5 november ter dood veroordeeld wegens een massamoord in het sjiitische plaatsje Dujail in 1982.

Binnen enkele dagen

Amerikaanse functionarissen suggereerden donderdag dat Saddam Hussein waarschijnlijk al binnen enkele dagen zou worden geëxecuteerd. Iraakse leiders zouden het Witte Huis hebben laten weten dat ze de ex-dictator zaterdag willen ophangen, zo berichtte The New York Times vrijdag.

Een advocaat van Saddam verklaarde vrijdag desgevraagd ook te geloven dat de terechtstelling zaterdag plaatsheeft. ,,De Amerikanen hebben de verdediging gebeld om zijn persoonlijke bezittingen op te halen. Dit wijst er allemaal op dat hij vermoedelijk morgen wordt geëxecuteerd'', aldus Najib Naimi tegen de Arabische nieuwszender al-Jazeera.

http://spitsnet.nl/nieuws.php/2/429887/anp

barfly
01-01-07, 21:03
Geplaatst door Zwarte Schaap
De schijnheilige amerikanen doen alsof hun neus bloedt. Ze wisten al voor de overdracht dat hij zaterdag opgehangen zou worden en nu doen ze alsof hun neus bloedt. Het hoort bij het spel om geen vuile handen te krijgen.


De aanhangers van Muqtada al-Sadr hebben Sadaam opgehangen. Niet het westen. :)

observer
01-01-07, 22:31
Geplaatst door barfly
De aanhangers van Muqtada al-Sadr hebben Sadaam opgehangen. Niet het westen. :) blijkbaar is de onwil vna de irakezen om een dag te wachten de schuld van het westen, ach volgens mij geeft de gemiddelde arabier als het haar op zijn ballen uitvalt het westen (en de joden) nog de schuld

langszamerhand begint het gevoel van "who gives a sh*t wat de arabieren denken"de overhand te krijgen

Zwarte Schaap
01-01-07, 23:20
Geplaatst door observer
blijkbaar is de onwil vna de irakezen om een dag te wachten de schuld van het westen, ach volgens mij geeft de gemiddelde arabier als het haar op zijn ballen uitvalt het westen (en de joden) nog de schuld

langszamerhand begint het gevoel van "who gives a sh*t wat de arabieren denken"de overhand te krijgen

Diegene die hier de schuld bij het westen legt ben ik en ik ben geen arabier . Het lijkt mij dus een kwalijke vooroordeel om alle arabieren over één kam te scheren en ze van zaken te betichten waar zij part noch deel aan hebben.

Vanun
02-01-07, 09:14
Muqtada al-Sadr zal geen tranen laten om de dood van Saddam. Saddam heeft zijn vader en tante en ooms op een brute wijze vermooord.


Bint al-Hoda


Bint al-Hoda was an Iraqi educator and political activist who was killed by Saddam Hussein along with her brother, Ayatollah Seyed Mohammad Baqer Sadr, in 1980.

Also called Aminah Haidar as-Sadr, Bint al-Hoda was born in 1938 in Kadhemiyah, Baghdad where she would eventually establish several religious schools for girls. Bint al-Hoda played a significant role in creating Islamic awareness among the Muslim women of Iraq. She was in her twenties when she began writing articles in al-Adhwaa ,the Islamic magazine printed by the religious intellectuals of an-Najaf, Iraq in 1959. She was also well know for her participation in the Safar Uprising in 1977.

Bint al-Hoda grew up with a serious love of learning. She soon became aware of what she perceived to be the Muslim women’s sufferings and the great disasters which were damaging Islamic ideology in her country.

In 1980, the religious leader Ayatollah Sayyed Mohammad Baqer al-Sadr and his sister, Bint-al-Hoda, were arrested. After three in custody, they were executed by the Iraqi regime.

http://www.answers.com/topic/bint-al-hodahttp://www.dacht het niet niet.com/anilazaidi/islamicstories/miscellaneous/bintalhuda/bintalhuda.gif

Mark
02-01-07, 12:16
Geplaatst door Zwarte Schaap
[B]De schijnheilige amerikanen doen alsof hun neus bloedt. Ze wisten al voor de overdracht dat hij zaterdag opgehangen zou worden en nu doen ze alsof hun neus bloedt. Het hoort bij het spel om geen vuile handen te krijgen.

Dus eerst hangen ze Saddam met het offerfeest op om de moslims extra te beledigen enzo en dan ontkennen ze het weer om geen vuile handen te krijgen? Klinkt nogal tegenstrijdig.

Zwarte Schaap
02-01-07, 12:52
Geplaatst door Mark
Dus eerst hangen ze Saddam met het offerfeest op om de moslims extra te beledigen enzo en dan ontkennen ze het weer om geen vuile handen te krijgen? Klinkt nogal tegenstrijdig.

Logisch redeneren is nooit je sterkste punt geweest. Snap niet wat jij tegenstrijdig vindt? Westerlingen zijn meesters in het plannen van duivelse zaken om dan daarna de handen in onschuld te wassen.


Van vonnis tot executie

Dinsdag 26 december: Het hoogste hof van beroep in Irak bevestigt de doodstraf waartoe Saddam Hussein (69) in november werd veroordeeld. De executie van de sunnitische ex-president moet binnen dertig dagen worden uitgevoerd.

Volgens de Iraakse wet mogen doodvonnissen niet worden voltrokken tijdens Id al-Adha, het offerfeest dat voor sunnieten op zaterdag 30 en voor shi’ieten op zondag 31 december begon. De shi’itische premier Nouri al-Maliki laat, niet voor de eerste keer, weten dat er geen uitstel van executie komt.

Donderdag 28 december: De Amerikaanse autoriteiten zeggen iedere beslissing te accepteren, op voorwaarde dat aan de wet wordt voldaan. Volgens een reconstructie die The New York Times gisteren publiceerde, volgt op deze verklaring een verwoede zoektocht door premier Maliki en zijn medewerkers naar een wettige manier om Saddam terecht te stellen.

Volgens de Amerikanen moet president Jalal Talabani (een Koerd) de executie per decreet goedkeuren. Die verklaart principieel tegen de doodstraf te zijn.

De Amerikaanse autoriteiten vragen Saddams advocaat zijn persoonlijke bezittingen te komen ophalen. Saddam krijgt bezoek van twee halfbroers. Aan een van de halfbroers overhandigt Saddam zijn testament, aldus een anonieme Iraakse defensie-ambtenaar.

Vrijdag 29 december: President Talabani schrijft in een nieuwe verklaring dat hij een bevel tot executie niet ondertekent, maar ook geen bezwaar tegen de terechtstelling heeft.

De hoogste (shi’itische) ayatollahs geven desgevraagd toestemming om Saddam te executeren, ondanks het aanstaande offerfeest.

De sunnitische onderminister van Justitie, Bosho Ibrahim, zegt dat het ministerie Saddam Hussein niet zal laten terechtstellen voor 26 januari.

Zaterdag 30 december: Om half vier ’s ochtends komen 14 Iraakse ambtenaren, onder wie naaste medewerkers van Maliki, per helikopter aan bij het oude Republikeinse Paleis van Saddam. Daarvandaan gaan ze naar de noordelijke voorstad Khadimiya, waar de executie moet plaatsvinden. Vanuit zijn cel in Camp Cropper, vlakbij het vliegveld van Bagdad, wordt Saddam met een Amerikaanse helikopter overgebracht naar Khadimiya.

Om vijf minuten voor zes uur Iraakse tijd (vijf voor vier Nederlandse tijd) wordt Saddam opgehangen.

’s Ochtends zendt de staatstelevisie een opname zonder geluid uit. Te zien is hoe Saddam naar de galg wordt geleid en hoe hem de strop wordt omgedaan. Op zijn eigen verzoek krijgt hij geen kap over het hoofd. Het moment van de terechtstelling wordt niet uitgezonden.

Premier Maliki verklaart dat het stoffelijk overschot van Saddam tot nader order in bewaring blijft bij de regering, zodat zijn graf geen bedevaartsoord kan worden.

’s Avonds verschijnt een anoniem amateurfilmpje met geluid en inclusief de executie, waarschijnlijk met een mobieltje opgenomen, op de Arabische tv-zender Al Jazeera.


http://www.nrc.nl/buitenland/article588013.ece/Saddam_nog_altijd_aanwezig

Mark
02-01-07, 13:11
Geplaatst door Zwarte Schaap
Westerlingen zijn meesters in het plannen van duivelse zaken om dan daarna de handen in onschuld te wassen.


he, begin je toch weer het westen de schuld te geven :(

observer
02-01-07, 13:17
hij vergeet erbij te zetten dat:

Saddam: „Oh God.”

Stemmen: „Laat Gods zegen komen over Mohammed en zijn getrouwen.”

Stemmen: „En laat God haast maken met hun verschijning en hun vijanden vervloeken.”

Stemmen: „Muqtada [al-Sadr]... Muqtada... Muqtada.”

Saddam: „Muqtada... Is dit wat we kunnen verwachten?”

Stem: „Lang leve Muhammad Baqir al-Sadr [de door Saddam vermoorde vader van Muqtada].”

Stem: „Naar de hel.”

Stem: „Doe dit alstublieft niet. Deze man wordt terechtgesteld. Alstublieft niet, ik smeek u hiermee op te houden.”

Saddam: „Er is geen God dan Allah en ik zweer dat Mohammed de boodschapper van God is. Er is geen God dan Allah en ik zweer dat Mohammed...”

Het valluik opent en Saddam valt.

Stemmen: „De tiran is gevallen, hij zij vervloekt!”

De camera draait en zoomt in op Saddam aan de galg, zijn gezicht omhoog, zijn ogen open neem aan dat het amerikanen zijn die al sadr prijzen en saddam vervloeken

kortom net zoals 95% van de doden die er op dit moment onder irakezen vallen zijn het andere irakezen die de trekker overhalen

Zwarte Schaap
02-01-07, 13:21
Geplaatst door Mark
he, begin je toch weer het westen de schuld te geven :(

De Amerikaanse, Engelse, Nederlandse en andere westerse oorlogstuig is niet uit zichzichzelf daarheen gevlogen.

Zwarte Schaap
02-01-07, 13:27
Geplaatst door observer
hij vergeet erbij te zetten dat:
neem aan dat het amerikanen zijn die al sadr prijzen en saddam vervloeken

kortom net zoals 95% van de doden die er op dit moment onder irakezen vallen zijn het andere irakezen die de trekker overhalen

Die beelden met vertaling heeft iedereen gezien. Het gaat nu om de onderbelichte rol van de Amerikanen in deze.

De domme sjietische leiders zijn diegenen die hun handen uitlenen en vies maken voor de Amerikanen.

Het internationaal recht verplicht diegene die het land binnenvalt om de burgerbevolking te beschermen, maar dat is nu eenmaal niet de topprioriteit van de westerse oorlogscriminelen.

Voordat de Amerikanen binnevielen was Irak een relatief veilig land. Het is een illegale oorlog die gestart is door de westerlingen die voor de onrust en moordpartijen volledig verantwoordelijk zijn.

Witte78
02-01-07, 13:31
Het is wel lekker makkelijk. Je geeft gewoon een bepaalde groep mensen de schuld van alle ellende op de wereld. En de rest is onschuldig of beinvloed door die bepaalde groep. Je hoeft dan niet meer na te denken over zaken. Als er iets slechts gebeurd kan je meteen de schuldige aanwijzen.

Dat de werkelijk heel wat complexer is willen sommige mensen simpelweg niet weten. Ignorace is bliss.

Zwarte Schaap
02-01-07, 13:32
Geplaatst door Witte78
Het is wel lekker makkelijk. Je geeft gewoon een bepaalde groep mensen de schuld van alle ellende op de wereld. En de rest is onschuldig of beinvloed door die bepaalde groep. Je hoeft dan niet meer na te denken over zaken. Als er iets slechts gebeurd kan je meteen de schuldige aanwijzen.

Dat de werkelijk heel wat complexer is willen sommige mensen simpelweg niet weten. Ignorace is bliss.

Als er iemand van mij de schuld krijgt wordt dat met argumenten gestaafd. Loos gebral dat zomaar iedereen de schuld krijgt hebben we niets aan. Staaf je bewering maar citaten dat ik zo maar iemand de schuld geef.

Witte78
02-01-07, 13:38
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als er iemand van mij de schuld krijgt wordt dat met argumenten gestaafd. Loos gebral dat zomaar iedereen de schuld krijgt hebben we niets aan. Staaf je bewering maar citaten dat ik zo maar iemand de schuld geef.

Dat zeg ik niet. Je geeft niet zomaar iemand de schuld, maar het westen. Dat het westen veel invloed heeft over de hele wereld staat vast. Maar ik heb nu wel genoeg post van jou gelezen om te concluderen dat je simpelweg van ALLE negatieve gebeurtenissen uiteindelijk het weste als hoofdschuldige ziet.

Je vindt altijd wel een reden waarom het westen schuldige zou zijn. Dat het westen er in veel gevallen niet veel me te maken heeft en dat slechte mensen gewoon overal ter wereld voorkomen, doet niet ter zake.

Netzoals in dit geval. Voor jou staat al vast dat de amerikanen die verhanging zo hebben geplanned. Alle bewijzen die dat tegenspreken noem je leugens. Sja, dan houdt het op met objectiviteit.

Zwarte Schaap
02-01-07, 13:41
Geplaatst door The Nobele
LOL

Je bent natuurlijk vergeten dat het allemaal begon omdat Irak een souverein buurland binnenviel :)


Hai lekkende titti-girl !

Je moet leren twee zaken uit elkaar te halen.

De eerste golf-oorlog en deze laatste inval van de westerse oorlogscriminelen.

De eerste inval was met instemming c.q. valstrik van de Amerikanen. Het is algemeen bekend dat Saddam de Amerikanen op de hoogte gesteld had van zijn inval waarbij de Amerikanen zeiden dat het een regionale zaak was van Saddam zelf en dat zei zich er niet mee zouden bemoeien. Prompt daarna draaiden de amerikanen 180 graden.

En de tweede was totaal illegaal na aanleiding van de 9/11 waar Saddam zogenaamd El Qaida zou huisvesten en steunen en de vermeende massa destructiewapens die er nooit zijn gevonden.

Voortaan beter opletten dus.

Zwarte Schaap
02-01-07, 13:42
Geplaatst door Witte78
Dat zeg ik niet. Je geeft niet zomaar iemand de schuld, maar het westen. Dat het westen veel invloed heeft over de hele wereld staat vast. Maar ik heb nu wel genoeg post van jou gelezen om te concluderen dat je simpelweg van ALLE negatieve gebeurtenissen uiteindelijk het weste als hoofdschuldige ziet.

Je vindt altijd wel een reden waarom het westen schuldige zou zijn. Dat het westen er in veel gevallen niet veel me te maken heeft en dat slechte mensen gewoon overal ter wereld voorkomen, doet niet ter zake.

Netzoals in dit geval. Voor jou staat al vast dat de amerikanen die verhanging zo hebben geplanned. Alle bewijzen die dat tegenspreken noem je leugens. Sja, dan houdt het op met objectiviteit.

Citeer maar een post van mij waar ik onterecht het westen de schuld geef. Loos gebral heb ik niets aan.

Witte78
02-01-07, 13:44
Geplaatst door Zwarte Schaap
Citeer maar een post van mij waar ik onterecht het westen de schuld geef. Loos gebral heb ik niets aan.

Ik hoef niks te citeren. Lees gewoon de topictitel eens na.

mulan
02-01-07, 13:45
Dat filmpje van Saddam Hoessein is gewoon te vergelijken met die andere filmpjes die er zijn van onthoofdingen van ontvoerde personen. Omringd door mensen die niet te herkennen zijn terwijl er ondertussen geblaat wordt. Alles behalve een gerechterlijke executie maar een afrekening van de sji'iten en van de Amerikanen die het toestonden door hem over te dragen aan een militie.

Zwarte Schaap
02-01-07, 13:49
Geplaatst door Witte78
Ik hoef niks te citeren. Lees gewoon de topictitel eens na.

Mijn vraagstelling word daarna beantwoord met steekhoudende argumenten.

Zwarte Schaap
02-01-07, 13:50
Geplaatst door The Nobele
Ik denk dat jij eens met Irakezen zelf moet communiceren. Toevallig zat ik gisteravond nog met een Irakees aan tafel die Saddam zelf verantwoordelijk houdt voor de janboel in Irak. Hij is niet de eerste overigens die me dit vertelt. Maar zij zijn dan ook gestudeerde mensen met inside kennis, en geen achterlijke loser-berbertjes als jij die haatverslaafd aan de zijlijn staan te mekkeren.

Gaarne inhoudelijk discusseren meid. Niet afwijken nadat je plank volledig misgeslagen had.

Mark
02-01-07, 13:51
Geplaatst door Zwarte Schaap


Voordat de Amerikanen binnevielen was Irak een relatief veilig land. Het is een illegale oorlog die gestart is door de westerlingen die voor de onrust en moordpartijen volledig verantwoordelijk zijn.

Oftewel jij geeft de shi-iten en sunnis kunnen nu gaan moorden en verkrachten zonder dat jij ze ooit verantwoordelijk zult stellen. Immers het feit dat het westen onterecht hun land is binnen gevallen onstlaat ze van elke verantwoordelijkheid om zich niet als beesten te misdragen?

mulan
02-01-07, 13:55
Geplaatst door The Nobele
Ik denk dat jij eens met Irakezen zelf moet communiceren. Toevallig zat ik gisteravond nog met een Irakees aan tafel die Saddam zelf verantwoordelijk houdt voor de janboel in Irak. Hij is niet de eerste overigens die me dit vertelt. Maar zij zijn dan ook gestudeerde mensen met inside kennis, en geen achterlijke loser-berbertjes als jij die haatverslaafd aan de zijlijn staan te mekkeren.

Hoe tragisch. Wat interesseert het nu welke Irakees nu wat vindt. Dus als ik er twee vindt die het tegenovergestelde vinden heb ik opeens gelijk?

Zwarte Schaap
02-01-07, 13:58
Geplaatst door The Nobele
Mijn reactie was zo inhoudelijk als het maar kon. Ik communiceer met Irakese academici en hun mening staat lijnrecht tegenover die van jou. Wilde jij beweren dat jij als berberboertje het beter zou weten dan Irakese academici?

Wel bij de discussie blijven, als de iraakse academici beweren dat de tweede golf-oorlog begonnen is omdat Saddam een soeverein land is binnengevallen dan kan deze berberboer met 100 % zekerheid stellen dat die academische vriendjes van je hun diploma niet waard zijn.

Witte78
02-01-07, 14:00
Geplaatst door Zwarte Schaap
Mijn vraagstelling word daarna beantwoord met steekhoudende argumenten.

Ik vind het anders maar heel mager die argumenten van jou. Totaal geen basis om dit soort beschuldigingen te maken. Het feit alleen al dat je het westen erbij haalt is typerend.

Zwarte Schaap
02-01-07, 14:05
Geplaatst door Witte78
Ik vind het anders maar heel mager die argumenten van jou. Totaal geen basis om dit soort beschuldigingen te maken. Het feit alleen al dat je het westen erbij haalt is typerend.

Wat jij vindt heb ik niets aan, probeer de aangevoerde argumenten eens inhoudelijk te weerspreken.

Zwarte Schaap
02-01-07, 14:08
Geplaatst door The Nobele
De Irakese academicus houdt Saddam verantwoordelijk voor de janboel in Irak, in tegenstelling tot jou. Bij de discussie blijven, berberboertje.

Verantwoordelijkheid voor de janboel is iets anders dan je eerdere bewering dat de USA Irak in de tweede golfoorlog binnenviel naar aanleiding van het binnenvallen van een ander land.

Graag eerst je hersens gebruiken voordat je met mij in dicussie treedt. Of wil je beweren dat die ook al lekken?

Witte78
02-01-07, 14:13
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wat jij vindt heb ik niets aan, probeer de aangevoerde argumenten eens inhoudelijk te weerspreken.

Goed, om te beginnen dan: Amerika != het westen. Ten tweede: Amerika had niet als voorwaarde dat saddam op het offerfeest moest worden vermoord. Ten derde, er is simpelweg totaal niets westers aan de symboliek om iemand te executeren op wat voor feestdag dan ook. Als het toch gebeurd is dat eerder antiwesters.

Zwarte Schaap
02-01-07, 14:39
Geplaatst door Witte78
Goed, om te beginnen dan: Amerika != het westen. Ten tweede: Amerika had niet als voorwaarde dat saddam op het offerfeest moest worden vermoord. Ten derde, er is simpelweg totaal niets westers aan de symboliek om iemand te executeren op wat voor feestdag dan ook. Als het toch gebeurd is dat eerder antiwesters.

Amerika = het westen
Amerika wist dat de sjieten hem op het slachtfeest wilden en zouden executeren, en ze wisten dat het ongehoord is om hem op het slachtfeest te executeren. Ze doen alsof ze het er niet mee eens zijn maar leveren hem precies vlak voor de executie uit.
De westerse handelingen zijn doordrenkt met symbolische acties.

Zwarte Schaap
02-01-07, 14:41
Geplaatst door The Nobele
Welnee, berberboertje. Jij probeert de aanval van Saddam op het souvereine buurland weg te poetsen (hihi) en de door Saddam veroorzaakte janboel op westers conto te schuiven. Niet slim, insiders uit Irak vinden jou ook dom (hihi) maar jij blijft bij je eigen berberboertje-standpunt. Ik vind het best hoor; ik luister zelf liever naar insiders uit Irak met informatie uit eerste hand. Wat jij denkt en doet zal me 'n zorg zijn.

Alweer doe je net alsof je niet begrijpt waar de discussie over gaat. Leer nu maar eens eerst inhoudelijk te discusseren in plaats je blunder van jewelste te negeren.

naam
02-01-07, 14:53
Geplaatst door Zwarte Schaap
Alweer doe je net alsof je niet begrijpt waar de discussie over gaat. Leer nu maar eens eerst inhoudelijk te discusseren in plaats je blunder van jewelste te negeren.

Houd je nog iemand anders of een andere bevolkingsgroep verantwoordelijk voor de ellende in Irak of alleen de Amerikanen. Je wordt er niet geloofwaardiger op als je alleen maar Amerika en het westen overal de schuld van geeft.

Witte78
02-01-07, 14:53
Geplaatst door Zwarte Schaap
Amerika = het westen


Volgens deze logica mogen we dus ook over de islam spreken op basis van alles wat er in SA gebeurd?



Amerika wist dat de sjieten hem op het slachtfeest wilden en zouden executeren, en ze wisten dat het ongehoord is om hem op het slachtfeest te executeren. Ze doen alsof ze het er niet mee eens zijn maar leveren hem precies vlak voor de executie uit.

En hoe weet jij precies dat dit het plan was van de VS? Als je argumenten goed zijn, dan kan je ze staven met feiten. Dit is echter geen feit maar jouw theorie. Ik heb het nu niet over de aannemelijkheid van je theorie, maar over de steekhoudelijkheid van je argumenten.

Buiten dat, het zijn uiteindelijk niet de amerikanen die de moord plegen en dus die beslissing maken. Had amerika dan als een soort kinderoppas moeten optreden en de Irakezen als kinderen moeten behandelen?





De westerse handelingen zijn doordrenkt met symbolische acties.

Dus we kunnen alle zelfoord aanslagen zonder problemen islamitische acties noemen. Je verwijt andere vaak dat ze generaliserend over bevolkingsgroepen praten, maar het schijnt er alleen toe te doen als het om een groep gaat waar jij deel uit maakt. Andersom is het geen probleem blijkbaar.

Mark
02-01-07, 15:01
Geplaatst door Mark
Oftewel jij geeft de shi-iten en sunnis kunnen nu gaan moorden en verkrachten zonder dat jij ze ooit verantwoordelijk zult stellen. Immers het feit dat het westen onterecht hun land is binnen gevallen onstlaat ze van elke verantwoordelijkheid om zich niet als beesten te misdragen?

allo allo?

Zwarte Schaap
02-01-07, 15:06
Geplaatst door Witte78
Volgens deze logica mogen we dus ook over de islam spreken op basis van alles wat er in SA gebeurd?
Dat zou zo zijn als ik de daden van de westerlingen gelijk zou stellen aan het christendom.

Voorts heb ik al 1000 maal uitgelegd dat ik met de westerlingen er de westerse politici mee bedoel, incasu de leiders van de westerse wereld, de Amerikanen. Overigens stonden vrijwel alle westerse leiders achter de executie van Saddam. I Nederland heeft de minister van Buitenalndse zaken Bot meegedeeld.


En hoe weet jij precies dat dit het plan was van de VS? Als je argumenten goed zijn, dan kan je ze staven met feiten. Dit is echter geen feit maar jouw theorie. Ik heb het nu niet over de aannemelijkheid van je theorie, maar over de steekhoudelijkheid van je argumenten.
De amerikanen wisten precies wat er zou gebeuren, dat kwam precies zo uit zoals zij het wilden. De advocaten van Saddam hebben ze van te voren al gevraagd om Saddam niet direct uit te leveren en nog even te wachten. Dat deden ze niet, nee ze leveren hem precies uit vlak nadat de iraakse regering bestaande uit sjieiten aankwam op de plek waar hij geexecuteerd zou worden.


Buiten dat, het zijn uiteindelijk niet de amerikanen die de moord plegen en dus die beslissing maken. Had amerika dan als een soort kinderoppas moeten optreden en de Irakezen als kinderen moeten behandelen? Het was zoiezo tegen de wet van Irak om iemand op het slachtfeest te executeren. De koerd Talabani wilde onder andere daarom niet zijn handtekening eronder plaatsen. De amerikanen wisten dus dat hij op het slachtfeest geexecueerd zou worden en dat het tegen de wet van Irak is maar toch laten ze het doorgaan. Dat wijst in de richting dat ze hun handen niet vuil wilden maken zodat er een nog grotere kloof zou ontstaan tussen de sjieiten en de sunnieten.


Dus we kunnen alle zelfoord aanslagen zonder problemen islamitische acties noemen. Je verwijt andere vaak dat ze generaliserend over bevolkingsgroepen praten, maar het scheint er alleen toe te doen als het om een groep is waar jij deel uit maakt. Andersom is het geen probleem blijkbaar. Dat wordt al gedaan in de westerse wereld. Alles wordt de moslims aangerekend. Zie de veranderingen na 9/11. verder heb ik het hier niet over bevolkingsgroepen maar over de politici, voor de rest zie mijn uitleg in het eerste stukje.

Zwarte Schaap
02-01-07, 15:09
Geplaatst door Mark
Oftewel jij geeft de shi-iten en sunnis kunnen nu gaan moorden en verkrachten zonder dat jij ze ooit verantwoordelijk zult stellen. Immers het feit dat het westen onterecht hun land is binnen gevallen onstlaat ze van elke verantwoordelijkheid om zich niet als beesten te misdragen?


Het gaat om de hoofdverantwoordelijke en dat is een regering. Losse boeven en andere criminelen kun je alleen verantwoordelijks stellen als je eenmaal weet wie het zijn. We weten hoe alles is begonnen in Irak. Door een illegale westerse oorlog die het land in chaos en wanorde heeft gestort.

Witte78
02-01-07, 15:29
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat zou zo zijn als ik de daden van de westerlingen gelijk zou stellen aan het christendom.

Voorts heb ik al 1000 maal uitgelegd dat ik met de westerlingen er de westerse politici mee bedoel, incasu de leiders van de westerse wereld, de Amerikanen. Overigens stonden vrijwel alle westerse leiders achter de executie van Saddam. I Nederland heeft de minister van Buitenalndse zaken Bot meegedeeld.


Ik denk dat het wel meevalt met de macht van die regeringen. Ik denk dat er veel meer macht zit in de multinationals. Deze worden helaas niet democratisch gekozen, en de macht die de bevolking er over heeft is vrij gering. Multinationals trekken zich trouwens weinig aan van democratie, ethiek, geloof etc. Wat je in amerika wel ziet is dat veel mensen in de politiek ook grote belangen hebben bij dit soort bedrijven. In nederland ook wel maar in mindere maten. Ik vond de documentaire "the corporation" wat dat betreft wel interesant.

Ik denk dat je "het westen" gewoon te simpel bekijkt. Jouw definitie is naar mijn mening niet de juiste, en ik denk dat het de meeste mensen misleid. Als ik jou was zou ik elke keer als je het over jouw definitie va het westen hebt, gewoon melden waar je het werkelijk over hebt. Dat zijn dus blijkbaar de amerikaanse regeringsleiders.



De amerikanen wisten precies wat er zou gebeuren, dat kwam precies zo uit zoals zij het wilden. De advocaten van Saddam hebben ze van te voren al gevraagd om Saddam niet direct uit te leveren en nog even te wachten. Dat deden ze niet, nee ze leveren hem precies uit vlak nadat de iraakse regering bestaande uit sjieiten aankwam op de plek waar hij geexecuteerd zou worden.

Het was zoiezo tegen de wet van Irak om iemand op het slachtfeest te executeren. De koerd Talabani wilde onder andere daarom niet zijn handtekening eronder plaatsen. De amerikanen wisten dus dat hij op het slachtfeest geexecueerd zou worden en dat het tegen de wet van Irak is maar toch laten ze het doorgaan. Dat wijst in de richting dat ze hun handen niet vuil wilden maken zodat er een nog grotere kloof zou ontstaan tussen de sjieiten en de sunnieten.


Ik vind het gewoon heel ver gaan dat dit de reden is om het westen te beschuldigen van beestachtige symboliek. Ik denk dat over het algemeen de meeste mensen het daar wel mee eens zijn. Het is een beetje de omgekeerde wereld. Amerika is wellicht medeplichtig, maar verantwoordelijk of schuldig, is zo overdreven.



Dat wordt al gedaan in de westerse wereld. Alles wordt de moslims aangerekend. Zie de veranderingen na 9/11. verder heb ik het hier niet over bevolkingsgroepen maar over de politici, voor de rest zie mijn uitleg in het eerste stukje.

Dit argument wordt ook altijd door westerling gebruikt als het over moslimterroristen gaat. Nee, we bedoelen de fundamentalisten.

Mark
02-01-07, 15:30
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het gaat om de hoofdverantwoordelijke en dat is een regering. Losse boeven en andere criminelen kun je alleen verantwoordelijks stellen als je eenmaal weet wie het zijn. We weten hoe alles is begonnen in Irak. Door een illegale westerse oorlog die het land in chaos en wanorde heeft gestort.

Waarom kun je die mensen nu niet verantwoordelijk stellen? Omdat we niet weten wie het zijn?

jij stelt:


Het is een illegale oorlog die gestart is door de westerlingen die voor de onrust en moordpartijen volledig verantwoordelijk zijn.

Als het westen VOLLEDIG verantwoordelijk is dan impliceert dat dat de moordenaars dat niet zouden zijn. .

Persoonlijk vind ik omstandigheden (oorlog/chaos) nog steeds geen reden om te vervallen tot moorden en verkrachten. Ook vind ik dat diegenen die dat doen verantwoordelijk zijn voor hun daden en de schuld niet kunnen afschuiven op "het westen". Ik hoop dan ook dat een rechter die ze oppakt jou mening niet deelt en ze wel veroordeelt.

Waar trek je dan de grens? Kunnen de Iraki's maar eindeloos elkaar gruwelijk uitroeiien voordat er ook maar enige vorm van vernatwoording bij hen zelf ligt? Of is vanaf nu alles toegestaan omdat het westen er is binnen gevallen.

Het westen had Irak niet moeten binnenvallen, dat ben ik met je eens. Ook heeft de VS en hun partners het land in chaos gestort en maakt er een zooitje van. Maar dat hoeft nog geen carte blanche te zijn voor wat er nu gebeurt.

Zwarte Schaap
02-01-07, 15:33
Geplaatst door Mark
Waarom kun je die mensen nu niet verantwoordelijk stellen? Omdat we niet weten wie het zijn?

jij stelt:



Als het westen VOLLEDIG verantwoordelijk is dan impliceert dat dat de moordenaars dat niet zouden zijn. .

Persoonlijk vind ik omstandigheden (oorlog/chaos) nog steeds geen reden om te vervallen tot moorden en verkrachten. Ook vind ik dat diegenen die dat doen verantwoordelijk zijn voor hun daden en de schuld niet kunnen afschuiven op "het westen". Ik hoop dan ook dat een rechter die ze oppakt jou mening niet deelt en ze wel veroordeelt.

Waar trek je dan de grens? Kunnen de Iraki's maar eindeloos elkaar gruwelijk uitroeiien voordat er ook maar enige vorm van vernatwoording bij hen zelf ligt? Of is vanaf nu alles toegestaan omdat het westen er is binnen gevallen.

Het westen had Irak niet moeten binnenvallen, dat ben ik met je eens. Ook heeft de VS en hun partners het land in chaos gestort en maakt er een zooitje van. Maar dat hoeft nog geen carte blanche te zijn voor wat er nu gebeurt.

Ik geef niemand carte Blance voor zijn gepleegde misdaden, ik wijs alleen de hoofdschudlige aan voor de chaos en wanorde in Irak. Dat zijn alle westerse regeringen die meegedaan hebben aan deze illegale oorlog.

observer
02-01-07, 15:38
Geplaatst door marwanhadeed
Ongecensureerde versie waarin de man 2 keer het geloofsgetuigenis opzegt.

WARNING CONTAINS GRAPHIC SCENES!

http://www.saddam.com/



Zie ook het disrespect van de Shia-kuffar..



p.s: Hoe de man dapper bleef tot het einde zal niet vergeten worden door de geschiedenis heen. Ik hoop werkelijk dat hij tawbah heeft gedaan voor het niet regeren met de Shariah. denk je net gewoon dat de niet zo goede man van te voren verdoofd is


e koerd Talabani wilde onder andere daarom niet zijn handtekening eronder plaatsen. De amerikanen wisten dus dat hij op het slachtfeest geexecueerd zou worden en dat het tegen de wet van Irak is maar toch laten ze het doorgaan de koerd talabani is principieel tegen de doodstraf dus niet alleen op die datum daarom weigerde hij te tekenen (dat maakt hem ongeveer de enige eervolle man in heel iraq)

Ongelovelijk
02-01-07, 15:55
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik geef niemand carte Blance voor zijn gepleegde misdaden, ik wijs alleen de hoofdschudlige aan voor de chaos en wanorde in Irak. Dat zijn alle westerse regeringen die meegedaan hebben aan deze illegale oorlog.

Je hebt helemaal gelijk. Wellicht helpt het toch wanneer islamieten andere islamieten van idioterie betichten, al was het alleen maar om een hoop leed te voorkomen. Hoe meer broeders het idioot vinden dat zij andere broeders om zeep helpen, des te beter. Je kan je ook focusen op die idiote amerikanen. Succes ermee!

Julien
02-01-07, 23:31
Geplaatst door Zwarte Schaap
Deze westerlingen en hun handlangers zijn de smerigste onderkruipsels die er bestaan. Totaal geen respect voor de moslims en hun feestdagen. Hoe durf je op één van de twee belangrijkste feestdagen van de moslims iemand te executeren?

Daaruit kun je afleiden dat ze de moslims openlijk keihard uitlachen en een middelvinger naar hun en hun geloof uitsteken.

En hoor Bot nou, het rechtsgevoel zou bevredigd zijn??? Als er iets onrechtsmatig is geweest dan is het dat proces wel geweest.

Wat lul je nou??


Het Vaticaan liet via een woordvoerder weten dat de tenuitvoerlegging van de doodstraf tragisch nieuws is, dat nieuwe wraakgevoelens zaait. India betreurt de executie ten zeerste en de Britse regering hamerde erop dat ze tegen de doodstaf is.

Het zijn juist de westerse landen die tegen de doodstraf zijn en het zijn de Sji'ieten en Iran (!) , moslims dus!, die juichen om zijn dood.

Dat de dictator à la Hitler is opgehangen tijdens een islamitische feestdag, is iets wat moslims zelf, namelijk de irakese regering, hebben bedacht. Dus hou dat slachtoffergevoel en westen-gebash dan voor je :moe:

ronald
02-01-07, 23:38
Geplaatst door Julien
Wat lul je nou??



Het zijn juist de westerse landen die tegen de doodstraf zijn en het zijn de Sji'ieten en Iran (!) , moslims dus!, die juichen om zijn dood.

Dat de dictator à la Hitler is opgehangen tijdens een islamitische feestdag, is iets wat moslims zelf, namelijk de irakese regering, hebben bedacht. Dus hou dat slachtoffergevoel en westen-gebash dan voor je :moe:


Strikt genomen was het nog gebeurt voor zonsopgang en was het nog niet die feestdag. Bovendien hebben Shiietische geestelijken het ook daarom goed gevonden. Waar het Westen allemaal niet goed voor is. In ieder geval werkt het mechanisme van de-schuld-geven-aan-een-ander in het Westen ook.

Witte78
03-01-07, 12:34
Ik begin steeds meer te denken dat de bevolking van irak gewoon een dictator als saddam nodig heeft.

Als dat echt zo is, dan is dus de westerse steun aan dit soort dictators alleen maar goed voor de plaatselijke bevolking. Het klinkt alleen zo belachelijk :maf:

mulan
03-01-07, 12:42
Geplaatst door Witte78
Ik begin steeds meer te denken dat de bevolking van irak gewoon een dictator als saddam nodig heeft.


Als de ontwikkeling in een land iets toelaat zou Saddam wel afgezet zijn of nog worden. Maar een invasie van buitenlandse machten heeft nooit zin en zeker niet in een land als Irak. Het resultaat was al op voorhand te voorspellen.

Witte78
03-01-07, 12:51
Geplaatst door mulan
Als de ontwikkeling in een land iets toelaat zou Saddam wel afgezet zijn of nog worden. Maar een invasie van buitenlandse machten heeft nooit zin en zeker niet in een land als Irak. Het resultaat was al op voorhand te voorspellen.

Dat zal goed kunnen, ik kan mij inderdaad herinneren dat bijvoorbeeld frankrijk een situatie als deze al had voorspeld (en onderandere daarom tegen was).

Maar waar laat dit de westerse landen? Is het dan slecht om met iemand als saddam te handelen? Moeten we hier maar accepteren dat sommige landen een dictator nodig hebben?

Ik speel nu even in op alle beschuldigingen die ik (onderandere hier) in het algemeen lees. Aan de ene kant wordt het westen beschuldigd en veroordeeld dat ze dictators als saddam steunen, aan de andere kant wordt het westen verantwoordelijk gehouden wanneer dergelijke dictator zijn macht wordt ontnomen. Het boycotten van saddam werd het westen ook al niet in dank afgenomen.

Ik zie werkelijk niet meer hoe het westen het dan wel goed kan doen. Of is deze situatie echt uniek en alleen zo in irak? :confused:

Freesaf2
03-01-07, 14:14
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het gaat om de hoofdverantwoordelijke en dat is een regering. Losse boeven en andere criminelen kun je alleen verantwoordelijks stellen als je eenmaal weet wie het zijn. We weten hoe alles is begonnen in Irak. Door een illegale westerse oorlog die het land in chaos en wanorde heeft gestort.

Volgens mij was het daarvoor ook al een redelijk zooitje, of snap ik het niet? (Inkoppertje mensen)