PDA

Bekijk Volledige Versie : Saddam Hussain Opgehangen



Mark
30-12-06, 04:24
Saddam Hussein opgehangen
De Iraakse voormalige dictator Saddam Hussein is niet meer. Op zaterdagochtend rond vier uur Nederlandse tijd is de 68-jarige Hussein opgehangen wegens de moord op 148 sjiieten in 1982. Dat is bevestigd door twee Iraakse tv-zenders.



Saddam Hussein 28-04-1938 - 30-12-2006

Mark
30-12-06, 04:31
Saddam Hussein opgehangen
Gepost door Ferdinand (Ferdo) - Bron: FOK!
Gepubliceerd: zaterdag 30 december 2006 @ 04:09
Saddam Hussein is vanochtend rond vier uur Nederlandse tijd opgehangen, samen met twee anderen, waaronder zijn halfbroer. Dat hebben twee Iraakse tv-zenders bevestigd. De 68-jarige Iraakse voormalige dictator kreeg eerder de doodstraf opgelegd wegens een massamoord in het sjiitische plaatsje Dujail in 1982.

De executie werd om 5 minuten over vier Nederlandse tijd uitgevoerd. In de kamer waar hij omgebracht is, zou volgens CNN een feest begonnen zijn na zijn dood. Juichende Irakezen hebben op en naast het lijk van Saddam gedanst. Wie bij de executie aanwezig waren is niet bekend, maar waarschijnlijk waren in ieder geval de regeringsleiders van Irak en de advocaten van Saddam erbij. Het tafereel is geheel gefilmd, maar de film is nog niet verzonden naar de media.

In het Amerikaanse Dearborn in de staat Michigan zijn Irakezen de straat op gegaan om te juichen. "Dit is een dag van geluk, gerechtigheid, opluchting en wraak. Saddam heeft gekregen wat hij heeft verdiend", aldus iemand van de menigte tegen CNN. Veel familieleden van deze mensen zijn door Saddam vermoord en zij zijn voor de voormalige dictator gevlucht.

De dochters van Saddam zouden het lijk van Saddam graag in Jemen willen begraven. Advocaten proberen nu zo snel mogelijk in bezit te komen van het lijk, zodat de wens van de dochters uitgevoerd kan worden.

Saddam Hussein greep met zijn Ba'ath-partij in 1968 de macht om elf jaar laterde machtigste man van Irak te worden. Hij regeerde zijn land met harde hand waarbij vooral de Koerden en in mindere mate ook de Sjiieten zwaar werden onderdrukt. Naar schatting kwamen er gedurende Saddams bewind ongeveer 200.000 Koerden om, onder meer door inzet van chemische wapens. Tegenstanders van het regime werden, vaak op gruwelijke wijze, gemarteld en vermoord, waarbij zelfs voor familieleden van Saddam geen uitzondering werd gemaakt.

Ook voerde hij diverse oorlogen. Al in 1980 vielen Iraakse troepen buurland Iran binnen, wat de aanzet was voor een acht jaar durende oorlog tussen beide staten, waarbij, net als tegen de Koerden, chemische wapens werden ingezet. In augustus 1990 annexeerde Saddam Hussein buurland Koeweit, dat volgens de dictator bij Irak hoorde. Begin 1991 werden de Irakese troepen uit het oliestaatje verdreven door geallieerde strijdkrachten, daarbij aangevoerd door de Verenigde Staten.

Na deze oorlog kreeg Irak een handelsembargo opgelegd van de Verenigde Naties, dit omdat Saddam Hussein weigerde om wapeninspecteurs toe te laten tot het land, die erop moesten toezien dat het land niet meer over masavernietigingswapens kon beschikken. In 1996 werd het embargo wat afgezwakt om het land in staat te stellen medicijnen en hulpgoederen te kopen. Vanwege Saddams halsstarrige weigering wapeninspecteurs toe te laten vielen in maart 2003 Amerikaanse en Britse troepen het land binnen. Een maand later waren de Iraakse troepen verslagen, waarmee een einde kwam aan een schrikbewind van 24 jaar.

De arrestatie van de Iraakse leider volgde op 13 december van hetzelfde jaar in de buurt van zijn geboortestad Tikrit. In oktober 2005 begon de rechtzaak tegen de ex-dictator in verband met de massamoord in Dujalil, op 6 november 2006 kreeg hij de doodstraf opgelegd voor de moord op 148 sjiieten. Het vonnis werd op 26 december in hoger beroep bevestigd en zaterdagochtend dus uitgevoerd

Kal-El B.V
30-12-06, 04:55
ik weet niet wat er opmerkelijker is, dat saddam is opgehangen of dat jij op dit tijdstip wakker bent ?








sorry, even aan het dollen met je :haha:

sater
30-12-06, 07:41
:duivel: Voor [dood] gemartelden en hun naaststaanden, doorgaans sjiďten en koerden, voer een demon ter helle.

:engel: Voor soenieten betrad een martelaar het paradijs.

Onvermijdelijke rellen?

Goodnight
30-12-06, 08:05
Provocerend: belangrijke dag voor de moslims iemand ter dood brengen.

Blijkbaar zijn de Christelijke waarden belangrijker dan de Ilsmaitische anders hadden ze het wel met Kerst gedaan.


Ziek!

EdgarW
30-12-06, 08:52
Delen uit Saddams afscheidsbrief

CITIZEN-TIMES.com
Excerpts from Saddam's letter to the Iraqi people


THE ASSOCIATED PRESS
December 28, 2006 12:15 am
Following are excerpts from a letter in the name of Saddam Hussein posted on a Web site on Wednesday.

To the great nation, to the people of our country, and humanity,

Many of you have known the writer of this letter to be faithful, honest, caring for others, wise, of sound judgment, just, decisive, careful with the wealth of the people and the state ... and that his heart is big enough to embrace all without discrimination.

You have known your brother and leader very well and he never bowed to the despots and, in accordance with the wishes of those who loved him, remained a sword and a banner.

This is how you want your brother, son or leader to be ... and those who will lead you (in the future) should have the same qualifications.

Here, I offer my soul to God as a sacrifice, and if He wants, He will send it to heaven with the martyrs, or, He will postpone that ... so let us be patient and depend on Him against the unjust nations.

Remember that God has enabled you to become an example of love, forgiveness and brotherly coexistence ...

I call on you not to hate because hate does not leave a space for a person to be fair and it makes you blind and closes all doors of thinking and keeps away one from balanced thinking and making the right choice ...

I also call on you not to hate the peoples of the other countries that attacked us and differentiate between the decision-makers and people ...

Anyone who repents — whether in Iraq or abroad — you must forgive him ...

You should know that among the aggressors, there are people who support your struggle against the invaders, and some of them volunteered for the legal defense of prisoners, including Saddam Hussein ...

Some of these people wept profusely when they said goodbye to me ...

Dear faithful people, I say goodbye to you, but I will be with the merciful God who helps those who take refuge in him and who will never disappoint any faithful, honest believer ... God is Great ... God is great ... Long live our nation ... Long live our great struggling people ... Long live Iraq, long live Iraq ... Long live Palestine ... Long live jihad and the mujahideen.

Saddam Hussein

President and Commander in Chief of the Iraqi Mujahid Armed Forces

Additional clarification note:

I have written this letter because the lawyers told me that the so-called criminal court — established and named by the invaders — will allow the so-called defendants the chance for a last word. But that court and its chief judge did not give us the chance to say a word, and issued its verdict without explanation and read out the sentence — dictated by the invaders — without presenting the evidence. I wanted the people to know this.

http://www.citizen-times.com/apps/pbcs.dll/article?AID=200661227053

mulan
30-12-06, 09:07
Belachelijk om het vandaag te doen.. Daarnaast blijf ik het absurd vinden...een land in chaos waar je eigenlijk kunt doen wat je wilt als je als hobby het vermoorden van mensen hebt..pure anarchie dus en dan moeten we wel geloven dat het rechtssysteem op en top werkt. Ja hij was een schurk..ja hij was vreselijk...en dan? JUIST dan is het de bedoeling dat je laat zien waar het internationale recht staat en niet als een stel barbaren een halve gare rechtzaak produceert om rechtvaardiging te geven aan een uitspraak die vooraf al vaststond.

Bar
30-12-06, 10:31
Geplaatst door Goodnight
Provocerend: belangrijke dag voor de moslims iemand ter dood brengen.

Blijkbaar zijn de Christelijke waarden belangrijker dan de Ilsmaitische anders hadden ze het wel met Kerst gedaan.


Ziek!

Volgens mij zijn het de Iraki's die de executie hebben uitgevoerd.

Maar ik wil je verder niet storen in de uitleving van je anti-christelijke ambities.

RinC
30-12-06, 10:54
Geplaatst door Bar
Volgens mij zijn het de Iraki's die de executie hebben uitgevoerd.

Maar ik wil je verder niet storen in de uitleving van je anti-christelijke ambities.

Goodnight is helemaal niet anti-christelijk. Ze stelt alleen de overdracht ter discussie. Waarom is dit niet eerder gebeurd door de Amerikanen, laten we zeggen op 24 december?

Sallahddin
30-12-06, 11:22
Geplaatst door Goodnight
Provocerend: belangrijke dag voor de moslims iemand ter dood brengen.

Blijkbaar zijn de Christelijke waarden belangrijker dan de Ilsmaitische anders hadden ze het wel met Kerst gedaan.


Ziek!


Juist: da's zeker opzettelijk bedoeld , die man op zo'n belangrijk (aan het begin er van zelfs) religieus Islamitish feest ,en ook nog vlak na kerst en vlak voor het nieuwe jaar , dat toont absoluut geen respect voor Islamitish en zelfs menselijke gevoelens tijdens een religieus feest ook nog!

Zelfs de meeste barbaars volkeren gaan niemand ter dood brengen tijdens een religieus feest, de Amerikkanen zijn de groot veraantwoordelijken , en wie met enig minimum van intelligentie zou durven vertellen dat het de Irakezen die de man ter dood veroordeelden ???

Bovendien , een dergelijk zgn Irakees ONEERLIJK terechstelling & vonnis(want politiek gemotiveerd ook nog!) is niet legetiem of geldig want onder occupatie en da's niet acceptabel zelfs niet door de zgn "internationaal recht" , zelfs de Nazi's hadden eerlijke proces!

De man is 68 jr oud ook nog , te oud om ter dood te mogen gebracht worden!

Die man heeft wel veel op z'n kerfstok ,maar hoort niet op zo'n maniet ter dood te worden gebracht : zodoende ,waaroom werd bijv. Mulosevich niet hetzelfde lot gereserveerd ...en alle die dictateuren en oorlogsmidadigers van Pinochet tot en met Sharon !???

Het Westen en vooraal de Amerikkanen laten op een duidelijk manier zien wat voor hypocriete en valse "waarden & normen" ze werkelijk hebben , zelfs geen idioot hond meer wordt er de dupe van !

En...ook die zgn "human rights" , "vrijheid" ,"democratie " , "justice zijn loze ,selectieve, valse & opportunistishe kreten , die het Westen met geweld ook nog aan de moslim wereld wil "exporteren" en eigenlijk voor suprematie en macht doeleinden , hoeven wij niet : WIJ HEBBEN BETER ,DE ISLAM( I'm proud , happy and lucky to be a Muslim!), als maar de moslims wakker worden en hun eigen geloof eer doen om tegen die verachtelijk Westen op te staan!

P.S: Ik was nooit een fan van Saddam , integendeel en ik hekelde zijn Baath seculier Ideologie ,misdaden tegen eigen mensen en ook nog zijn misbruik voor de Islam voor politiekedoeleinden (maar het is ook niet uitgesloten dat die man echt berouw toonde en de Islam "omarmde" , alleen God kan daarover oordelen , het is niet aan ons om te doen !) , maar toch werd ik diep verontwaardigd ,boos & geschokt door die barbaarse op sensatie & intimidatie van de Arabieren en moslims berust beelden van ophanging door te doen van de beschaafde "leader of the free world ", the leader of the EVIL world is meer van toepassing , vind ik !

Ik hoop dat mede daaroom ,een stoorm van zwaar Amerikkaanse verliezen (casualties!) , die verachtelijke Amerikkanen met uiterst vernedering Irak worden uitgedreven!

Amerika is een groot , fascinerend ,& inspirerend land , de Amerikkanen een groot volk , maar dat weegt nu minder zwaar in mijn ogen tegen de misdaden van hun eigen gekozen neo-cons regering : ze moeten niet gaan klagen als ze zelf (het Amerikkaans volk!) en persoonlijk worden getroffen en moeten betalen voor de daden van hun eigen regering want ze zijn er "moreel veraantwoordelijk " voor hoe je het ook wendt of keert en hoe onschuldig ze ook mogen zijn :

de 9-11 die ik altijd veroordeelde ; lijkt mij nu veer van immoreel en misschien zelfs "wenslijk " : wat de Joden & Amerikkanen mogen with impunity , mogen wij ook dus : oog voor oog & tand voor tand...!

Gezegend feest voor alle moslims overal waar ze ook mogen zijn , en laten wij hopen dat al de beproevingen die ze meemaken een stimulus voor ze zou worden om de Islam te "reincarneren ",er naar te handelen en die te doen weer HERRIJZEN om de verloren glorie te herstellen en de vijanden van de Islam met gelijk munt te betalen !

DraGoN1975
30-12-06, 11:24
Geplaatst door RinC
Goodnight is helemaal niet anti-christelijk. Ze stelt alleen de overdracht ter discussie. Waarom is dit niet eerder gebeurd door de Amerikanen, laten we zeggen op 24 december?

ik denk dat Amerika heeft gewacht tot na kerst ja.
En ze wouden denk ik dat Irak het zelf deed om zo ervoor te zorgen dat de Amerikanen niet de shuld zouden krijgen

sater
30-12-06, 12:19
:wohaa: dolblije inwoners van Saddam City jubelen dat Allah, met Saddams ophanging, een nieuwe feestdag toevoegde.

EdgarW
30-12-06, 12:23
Geplaatst door Sallahddin

(...) Amerika is een groot , fascinerend ,& inspirerend land , de Amerikkanen een groot volk , maar dat weegt nu minder zwaar in mijn ogen tegen de misdaden van hun eigen gekozen neo-cons regering : ze moeten niet gaan klagen als ze zelf (het Amerikkaans volk!) en persoonlijk worden getroffen en moeten betalen voor de daden van hun eigen regering want ze zijn er "moreel veraantwoordelijk " voor hoe je het ook wendt of keert en hoe onschuldig ze ook mogen zijn (...)

'eigen gekozen'?

Daar zijn toch wel wat kanttekeningen bij te plaatsen. Waarom zouden de Amerikanen zoveel presidenten kiezen uit dezelfde familie? En waarom zit er nu een kleinzoon van een NAZI-financier (Prescott Bush) in het Witte Huis. Sterker nog: De Bushes schijnen vermogend te zijn geworden door deze financieringsconstructies in de jaren 30 - 40. Inclusief participatie in Silezische staal, onderdeel van het bedrijfsconglomeraat waaromheen Auschwitz is gebouwd.

http://blogger.xs4all.nl/elannet/archive/2006/09/08/121239.aspx

Wat valt er met verkiezingen eigenlijk te kiezen? Ge(neo)controleerde marionetten. De echte machthebbers krijgen we niet te zien. Die zijn zo vermogend dat ze niet eens in miljardairsoverzichten voorkomen. Die publiceren ze zelf.

Democratie is meer een ritueel om de gedachte te krijgen dat wijzelf aan de macht zijn. Maar die macht is zeer beperkt en wordt steeds verder ingeperkt.

Ga ook eens zoeken op de verkiezingsfraude in de VS. Vooral in Florida, de staat van broertje Jeb Bush (die inmiddels overweegt om ook maar president te worden - er zijn kennelijk zo weinig capabele Amerikanen dat telkens weer in hetzelfde vijvertje moet worden gevist).

Sallahddin
30-12-06, 12:42
Geplaatst door EdgarW
'eigen gekozen'?

Daar zijn toch wel wat kanttekeningen bij te plaatsen. Waarom zouden de Amerikanen zoveel presidenten kiezen uit dezelfde familie? En waarom zit er nu een kleinzoon van een NAZI-financier (Prescott Bush) in het Witte Huis. Sterker nog: De Bushes schijnen vermogend te zijn geworden door deze financieringsconstructies in de jaren 30 - 40. Inclusief participatie in Silezische staal, onderdeel van het bedrijfsconglomeraat waaromheen Auschwitz is gebouwd.

http://blogger.xs4all.nl/elannet/archive/2006/09/08/121239.aspx

Wat valt er met verkiezingen eigenlijk te kiezen? Ge(neo)controleerde marionetten. De echte machthebbers krijgen we niet te zien. Die zijn zo vermogend dat ze niet eens in miljardairsoverzichten voorkomen. Die publiceren ze zelf.

Democratie is meer een ritueel om de gedachte te krijgen dat wijzelf aan de macht zijn. Maar die macht is zeer beperkt en wordt steeds verder ingeperkt.

Ga ook eens zoeken op de verkiezingsfraude in de VS. Vooral in Florida, de staat van broertje Jeb Bush (die inmiddels overweegt om ook maar president te worden - er zijn kennelijk zo weinig capabele Amerikanen dat telkens weer in hetzelfde vijvertje moet worden gevist).

Het gebeurt niet vaak dat Westerlingen de "heilige" Westerse Liberaal democratie (de beste besturingsform ooit ???!!!) op deze manier bekretiseren ,wat wel duidelijk is dat die "democratie" verre van democratish is , dat ziet zelfs een blinde , en...dat moeten wij ,met geweld ook nog , "geimporteerd " krijgen , houd maar : hoeven wij niet , wij hebben beter: de Islam (alleen moet die de gelegenheid krijgen "terug te komen": het is de plicht van de moslims !) !

P.S.: het Amerikkaanse volk is toch moreel veraantwoordelijk voor zijn "eigen gekozen" regering, HOE JE HET OOK WENDT OF KEERT; ;zei ik al , want "argumenten" als die van je had ik toch al geanticipeerd ,: goed???

Al Sawt
30-12-06, 12:43
Laten we het eerder hebben over: Waarom is Saddam alleen berecht om Dujail en niet over zijn oorlog met Iran, zijn campagne tegen de Koerden en Shia s?

Anders zouden de Amerikanen geconfronteerd worden met onfrisse informatie over hun dubieuze rol en steun die ze Saddam gaven.

Carin de Rooy
30-12-06, 13:25
Geplaatst door Goodnight
Provocerend: belangrijke dag voor de moslims iemand ter dood brengen.

Blijkbaar zijn de Christelijke waarden belangrijker dan de Ilsmaitische anders hadden ze het wel met Kerst gedaan.


Ziek!


Ze hadden hem inderdaad beter kunnen opknopen op dezelfde datum als toen in Iran die twee homo's opgehangen werden. Die datum is veel respectvoller naar moslims toe.

:moe:

EdgarW
30-12-06, 13:45
Geplaatst door Sallahddin
P.S.: het Amerikkaanse volk is toch moreel verantwoordelijk voor zijn "eigen gekozen" regering, HOE JE HET OOK WENDT OF KEERT; ;zei ik al , want "argumenten" als die van je had ik toch al geanticipeerd ,: goed???

In zekere zin kan ik me daarin vinden. Wanneer de samenleving samenhangt van onrecht en ongelijkheid voelen 'de mensen' een drang / morele plicht er wat aan te toen. (Of dat nu komt uit emotie of hoog verheven gedachten.)

Maar 'de mensen' zijn in slaap. En een geraffineerd systeem probeert ook hardnekkig ze in slaap te houden. We nemen onrecht voor recht. Bedrog voor waarheid.

Naar verluid is in de VS een nieuw 'Manhattan project' gaande. Dit maal gaat het er niet om in record tijd een atoombom te maken. Maar om een robotleger te maken.

Dan komt deze gedachte bij me op. WO II is afgesloten met een grote knal die de wereld daarop jaren in de greep heeft gehouden. WO III (die naar mijn gevoel nu wordt geengineerd) zou wel eens ermee kunnen eindigen dat 'de mensen' behoorlijk wakker zijn geworden - en gaan beseffen hoezeer ze bij de neus zijn genomen. Dan komt een robotleger van pas.

Zolang je soldaten naar het front moet sturen - zul je de mensen voor de gek moeten houden. Dat gebeurt dus ook. Met een continue stroom van leugens en gemanipuleerde events.

De wens om een robotleger te maken is dan toch een teken van ofwel: a. gebrekkig zelfvertrouwen (in het voortgaande vermogen de mensen met bedrog te misleiden) of b. geen zin meer om die show op te houden. Dan heet het geen 'democratie' meer maar gewooh onderdrukking.

Anders gezegd: verborgen macht of blote macht.

En trouwens - wat bedoelen we eigenlijk met democratie? De huidige betekenis is met de Franse Revolutie ontstaan. Daarvoor werd met democratie vooral het recht bedoeld van de gewone man om te gaan jagen.

Zie hier weer een aardige twist. De 'democratie' van de Franse Revolutie heeft het tegengestelde opleverd van wat er toen hoogst waarschijnlijk van werd verwacht. Soevereiniteit van de individuele personen. In plaats daarvan gaan we braaf eens in de zoveel tijd naar de stembus en hopen er weer het beste van.

Om vervolgens te zien dat alles toch weer anders ging dan we hadden gehoopt.

Waarom. Door wie? Is het toeval? Natuurlijk niet! In de wereld van de macht en het grote geld bestaat bitter weinig toeval.

Mark
30-12-06, 13:57
Geplaatst door Kal-El B.V
ik weet niet wat er opmerkelijker is, dat saddam is opgehangen of dat jij op dit tijdstip wakker bent ?








sorry, even aan het dollen met je :haha:

ik kwam net thuis van stappen ;)

Gerard074
30-12-06, 14:02
Ik vind de doodstraf barbaars, dus ook voor deze verschrikkelijke dictator.

Maar iedereen heeft het over op deze dag, oke een Islamitische feestdag, maar wat had Sadam en zijn Baathpartij te maken met de Islam en dus met deze feestdag??

Verder vind ik dat Sadam teveel als zogenaamde held wordt neergezet.

EdgarW
30-12-06, 14:02
Geplaatst door Al Sawt
Laten we het eerder hebben over: Waarom is Saddam alleen berecht om Dujail en niet over zijn oorlog met Iran, zijn campagne tegen de Koerden en Shia s?

Anders zouden de Amerikanen geconfronteerd worden met onfrisse informatie over hun dubieuze rol en steun die ze Saddam gaven.

Ja, ja. En dan heb ik er nog een. Waarom is Osama nooit in staat van beschuldiging gesteld voor 9/11? Er loopt niet eens een opsporingsbevel tegen hem voor dat vergrijp. Kennelijk hebben ze bitter weinig bewijs. En nog minder trek in een serieus onderzoek.

http://www.fbi.gov/wanted/terrorists/terbinladen.htm
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2006/08/27/AR2006082700687_pf.html

Osama is naar verluid een investering van de CIA ism met ISI (geheime dienst van Pakistan). Zoals Saddam dat ook was.


Op 3 juli 1979 creeerde de CIA het Islamitisch fundamentalisme.

Toen president Carter een richtlijn aannam voor de Amerikaanse inlichtingendiensten om radicaal Islamitisch gedachtengoed en wapens te verschaffen aan de Afghaanse krijgers voordat de Sovjet Unie binnenviel.

Dit is vastgelegd in een interview uit 1998 met Zbigniew Brzezinski. Carter's Nationale Veiligheidsadviseur.

http://video.google.nl/videoplay?docid=5802098235622738454

Tuurlijk moet de handel en de wandel van die mannen niet worden onderzocht. (Zoals Daniel Pearl aan het doen was). Dan komt je te snel uit in Washington en Tel Aviv. En niet in Tora Bora of Falluja.

De VS vielen Irak niet aan vanwege de mensenrechten.
Ze leverde wel de ingredienten voor de mensenrechtenschendingen.

Kijk ook naar Iran. Toen daar decennia terug een ware democratische beweging gaande was (onder Mossadeq) moest die natuurlijk uit de weg worden geruimd. Wanneer in die landen een vrijheidsbeweging komt dan spreken ze natuurlijk al snel over nationalisatie van de olie. En dat kan natuurlijk niet.

Het plan lijkt nu: scheppen van voortdurende instabiliteit. Creatie van permanente bases. En uitvoering in handen van private legers en bedrijven (zie o.a. Blackwater, Halliburton en Kroll Associates). Die hoef je alleen geld te geven. En dan hoef je niets te verantwoorden aan het publiek.

EdgarW
30-12-06, 14:07
Geplaatst door Gerard074
Ik vind de doodstraf barbaars, dus ook voor deze verschrikkelijke dictator.

Verder vind ik dat Sadam teveel als zogenaamde held wordt neergezet.

Mee eens. Als ze fair waren geweest hadden ze hem een Amerikaans staatspensioen gegeven voor bewezen diensten.

Maar nu hebben ze iets veel leukers bedacht. In het Westen krijgen we woorden over de tien geboden (met Christelijke politici die executie plotseling een mooie oplossing vinden).

En in het Midden Oosten valt zo ook lekker te stoken.

Dit heeft allemaal niets te doen met recht. Maar met wanorde en polarisatie. Verdeel en heers. Dat is het devies op de hoogste niveau's.

Sallahddin
30-12-06, 16:33
Geplaatst door Al Sawt
Laten we het eerder hebben over: Waarom is Saddam alleen berecht om Dujail en niet over zijn oorlog met Iran, zijn campagne tegen de Koerden en Shia s?

Anders zouden de Amerikanen geconfronteerd worden met onfrisse informatie over hun dubieuze rol en steun die ze Saddam gaven.


Dat ook verdient de aandacht v.d. zgn integere historici (indien die nog bestaan!)!!!!

On the same subject ,among others, (Talking 'bout The American execution of Saddam!), try to read this interesting Article of Robert Fisk ;titeld: A dictator created then destroyed by America!

on The Independent,30 December 2006 (obviously!):

http://news.independent.co.uk/world/fisk/article2112555.ece

'bout the timing of his execution too...among other things!!!

Sallahddin
30-12-06, 16:53
Geplaatst door EdgarW
In zekere zin kan ik me daarin vinden. Wanneer de samenleving samenhangt van onrecht en ongelijkheid voelen 'de mensen' een drang / morele plicht er wat aan te toen. (Of dat nu komt uit emotie of hoog verheven gedachten.)

Maar 'de mensen' zijn in slaap. En een geraffineerd systeem probeert ook hardnekkig ze in slaap te houden. We nemen onrecht voor recht. Bedrog voor waarheid.

Naar verluid is in de VS een nieuw 'Manhattan project' gaande. Dit maal gaat het er niet om in record tijd een atoombom te maken. Maar om een robotleger te maken.

Dan komt deze gedachte bij me op. WO II is afgesloten met een grote knal die de wereld daarop jaren in de greep heeft gehouden. WO III (die naar mijn gevoel nu wordt geengineerd) zou wel eens ermee kunnen eindigen dat 'de mensen' behoorlijk wakker zijn geworden - en gaan beseffen hoezeer ze bij de neus zijn genomen. Dan komt een robotleger van pas.

Zolang je soldaten naar het front moet sturen - zul je de mensen voor de gek moeten houden. Dat gebeurt dus ook. Met een continue stroom van leugens en gemanipuleerde events.

De wens om een robotleger te maken is dan toch een teken van ofwel: a. gebrekkig zelfvertrouwen (in het voortgaande vermogen de mensen met bedrog te misleiden) of b. geen zin meer om die show op te houden. Dan heet het geen 'democratie' meer maar gewooh onderdrukking.

Anders gezegd: verborgen macht of blote macht.

En trouwens - wat bedoelen we eigenlijk met democratie? De huidige betekenis is met de Franse Revolutie ontstaan. Daarvoor werd met democratie vooral het recht bedoeld van de gewone man om te gaan jagen.

Zie hier weer een aardige twist. De 'democratie' van de Franse Revolutie heeft het tegengestelde opleverd van wat er toen hoogst waarschijnlijk van werd verwacht. Soevereiniteit van de individuele personen. In plaats daarvan gaan we braaf eens in de zoveel tijd naar de stembus en hopen er weer het beste van.

Om vervolgens te zien dat alles toch weer anders ging dan we hadden gehoopt.

Waarom. Door wie? Is het toeval? Natuurlijk niet! In de wereld van de macht en het grote geld bestaat bitter weinig toeval.

:fpetaf:

Laat die Westerlingen maar doorgaan met het hoofd in het zand steken ,met hun "perfect" systeem ooit die met geweld aan anderen wordt opgelegd voor wereld suprematie doeleinden ,zonder stil te staan bij of te leren van de lessen v.d. de geschiedenis van vroeger Empires,....... einde van de geschiedenis theorieen verkondigen & andere "visies" v.d. wereld te minachten=synoniem v. Fascisme (ultiem & idioot arrogantie !)!!!

, alsof er niks aan de hand is totdat die wakker worden door een niet uit te sluiten apocalypse "geingineerd" door het Westen zelf !

Het gaat allemaal om macht & suprematie van de wereld ,en vooraal door het Westen; in naam van al die loze kreten : "democratie ", "vrijheid" , "human rights" ...blablabla ...en de debiel gewoon burger die maar hardnekkig in die illusies & "make-believe" blijft geloven, ondanks alle duidelijke en niet mis te verstaan signalen= alienation makes some poeple happy & satisfied!!!!!!

Laat ze maar !!!

Al Sawt
30-12-06, 17:32
Geplaatst door Carin de Rooy
Ze hadden hem inderdaad beter kunnen opknopen op dezelfde datum als toen in Iran die twee homo's opgehangen werden. Die datum is veel respectvoller naar moslims toe.

:moe: Welke homo`s?

Zijn er homo`s in Iran opgehangen?

Al Sawt
30-12-06, 17:32
Geplaatst door Carin de Rooy
Ze hadden hem inderdaad beter kunnen opknopen op dezelfde datum als toen in Iran die twee homo's opgehangen werden. Die datum is veel respectvoller naar moslims toe.

:moe: Welke homo`s?

Zijn er homo`s in Iran opgehangen?

Al Sawt
30-12-06, 17:32
Geplaatst door Carin de Rooy
Ze hadden hem inderdaad beter kunnen opknopen op dezelfde datum als toen in Iran die twee homo's opgehangen werden. Die datum is veel respectvoller naar moslims toe.

:moe: Welke homo`s?

Zijn er homo`s in Iran opgehangen?

EdgarW
30-12-06, 18:00
Geplaatst door Sallahddin
:fpetaf:

Laat die Westerlingen maar doorgaan met het hoofd in het zand steken (...)

ondanks alle duidelijke en niet mis te verstaan signalen= alienation makes some poeple happy & satisfied!!!!!!

Laat ze maar !!!

Ben ik het niet mee eens.

Oost, West en Midden Oost zitten op dezelfde achtbaan.

In alle culturen is het goed om wakker te worden. En de manipulaties te doorzien. Veel van wat je 'werkelijk en gewoon' vindt is niet in het belang van ons en onze planeet.

Neem bijvoorbeeld de files. Willen mensen dat? Waarom gaan ze eigenlijk op weg om te zitten werken in een sick building. Om in veel gevallen non-work te doen- dat meer kwaad dan goed doet?

Hadden mensen een vrije keus gehad. Hoe anders zou de wereld zijn.

Oorlogen zijn ook niet in het belang van de gewone mensen. Niet in Oost niet in West.

Laten we begrijpen dat we een gemeenschappelijk belang hebben. En een gemeenschappelijke verantwoordelijkheid. Al Jazeera en CNN hebben - voor wie het zo bekijkt - meer gemeen dan dat ze verschillen. We worden tegen elkaar opgezet. En dat is niet in ons belang. Ik bedoel het belang van jou en mij.

Waar ik me wel in kan vinden - en daarom plaatste ik de afscheidstekst van Saddam hier ook - is dat het Islamitisch geluid doorgaans moreel en wijs is. En het geluid uit Tel Aviv en Washington treugig, blind en immoreel. En Den Haag. Ach ... dat slungelt er wat achteraan. En laat haar agenda bepalen door een paar gemanipuleerde kemphanen.

Neem de brief van Ahmadinejad aan Bush. Die brief getuigt van kennis en wijsheid. Terwijl Washington en Tel Aviv hun vocabulaire hebben beperkt tot 'war' en 'terror'.

Wat je zegt dat ben je zelf - zo is het spreekwoord. En hier zeer gepast.

Men kent de boom naar de vrucht die hij draagt.
En in West en Oost zijn heel wat bittere vruchten te proeven.

observer
30-12-06, 20:12
Geplaatst door Goodnight
Provocerend: belangrijke dag voor de moslims iemand ter dood brengen.

Blijkbaar zijn de Christelijke waarden belangrijker dan de Ilsmaitische anders hadden ze het wel met Kerst gedaan.


Ziek! als je moslim bent (en dat ben je ) geloof je in gods wil, ergo als hij op deze dag opgehangen is dan moet dat gods wil wel zijn

Goodnight
30-12-06, 20:46
Geplaatst door Bar
Volgens mij zijn het de Iraki's die de executie hebben uitgevoerd.

Maar ik wil je verder niet storen in de uitleving van je anti-christelijke ambities.

En raad eens wie grotendeels de touwtjes in handen heeft in die regio...of heb je de afgelopen drie jaar in een grot geleefd?

Antisentimenten laat ik over aan lui als jij....


Aangezien je het op de persoonlijke toer wil gooien krijg je die bal lekker terug.

Goodnight
30-12-06, 20:49
Geplaatst door RinC
Goodnight is helemaal niet anti-christelijk. Ze stelt alleen de overdracht ter discussie. Waarom is dit niet eerder gebeurd door de Amerikanen, laten we zeggen op 24 december?

Precies, waarom uitgerekend vandaag?
De Amerikanen hadden kunnen weigeren hem vandaag over te leveren.

Ze hadden de tijd tot 26/27 januari.

Dus waarom uitgerekend vandaag op een belangrijke dag voor de moslims, waarin bepaalde waarden hoog in het vaandel staan.

Wanneer is er iemand op 25 of 26 december ge-executeerd?

Prcies, die dag is voor veel Christenen heilig, zo ook voor Bush...als er die dag een ter dood veroordeelde ge-executeerd zou worden zou de aarde te klein zijn.

Ik ben geen voorstander van Saddam en hij zal krijgen wat hem toekomt, maar deze daad is zo walgelijk doorzichtig en provocerend.

Goodnight
30-12-06, 20:51
Geplaatst door Al Sawt
Laten we het eerder hebben over: Waarom is Saddam alleen berecht om Dujail en niet over zijn oorlog met Iran, zijn campagne tegen de Koerden en Shia s?

Anders zouden de Amerikanen geconfronteerd worden met onfrisse informatie over hun dubieuze rol en steun die ze Saddam gaven.


Ook dat!

het stinkt van alle kanten maar hey, who gives a damn: het is allemaal voor de democratie!

Maar alleen als die voor een deel van de wereld geldt.

Goodnight
30-12-06, 20:52
Geplaatst door Carin de Rooy
Ze hadden hem inderdaad beter kunnen opknopen op dezelfde datum als toen in Iran die twee homo's opgehangen werden. Die datum is veel respectvoller naar moslims toe.

:moe:

Eh...wat heeft Iran hier mee te maken?
Ze hadden het ook kunnen doen toen Pinksteren en Pasen op 1 dag vielen.

:rolleyes:

Goodnight
30-12-06, 20:56
Geplaatst door Gerard074
Ik vind de doodstraf barbaars, dus ook voor deze verschrikkelijke dictator.

Maar iedereen heeft het over op deze dag, oke een Islamitische feestdag, maar wat had Sadam en zijn Baathpartij te maken met de Islam en dus met deze feestdag??

Verder vind ik dat Sadam teveel als zogenaamde held wordt neergezet.


het is niet zozeer dat saddam iets voor de Islam betekent.

Maar zoals voor veel Christenen Kerst een feest van verzoening en vergeving is, is het offerfeest dat voor de Moslims.

Dat hij ter dood is veroordeeld en wordt gedood kan je over twisten.Maar waarom juist vandaag.

Er zijn zoveel dagen in een jaar en er is al zoveel ellende.

Vandaag willen de mensen gewoon hun offerfeest vieren, en hoe je het wendt of keert een executie van wie dan ook werpt daar een smet op.

Ik had verwacht dat men daar respect voor zou hebben, maar hiermee laat men zien dat de moslims en Islam wat hen betreft in de stront kunnen zakken.


Een ergere afwijzing is er wat mij betreft niet.

Goodnight
30-12-06, 20:57
Geplaatst door observer
als je moslim bent (en dat ben je ) geloof je in gods wil, ergo als hij op deze dag opgehangen is dan moet dat gods wil wel zijn

Leuk geprobeerd....maar zo dom schat je mij toch niet in denk ik.

Goodnight
30-12-06, 21:05
Wat de voorstanders van deze executie niet beseffen ( of niet willen beseffen) is dat deze daad de situatie zo mogelijk nog instabieler maakt.

Vandaag werd ik gebeld door een Iraakese vriend om mij mabrook el-eid te wensen.
Die man is al vanaf zijn 17 gevlucht uit Irak en is nu 34.

Toen de Amerikanen Irak binnenvielen was hij blij: eindelijke en einde aan het schrikbewind van Saddam...dacht hij.

Hij was verdrietig vandaag want zijn familie woont daar nog en hij is bang dat de situatie nu meer gaat escaleren.
Hij voelt zich bedrogen ( als voorstander van de inval in Irak).

Je zou denken dat hij blij was met de executie, maar zijn hele dag was verknald...hij was alleen druk bezig contact te leggen met zijn familie in Irak om te horen of alles ok ws.

Ja, het is veilig om vanachter de pc in je warm huisje te grijnzen om de ophanging van Saddam.

Maar er zijn absoluut geen winnaars als gevolg hiervan.
De juichende sjiten zullen morgen wakker worden en beseffen dat ze eigenlijk niets hebben om voor te juichen.
Want de executie zal alleen meer verdeeldheid brengen in het plat gebombardeerd en opgeblazen land.

Ja het is makkelijk om vanachter onze pc te denken: ach ja, voor democratie moet je offers brengen.

Maar het is toch wel wat anders als het je geliefden en familie zijn die aan flarden opgeblazen worden.

EdgarW
30-12-06, 21:45
Geplaatst door Goodnight
Wat de voorstanders van deze executie niet beseffen ( of niet willen beseffen) is dat deze daad de situatie zo mogelijk nog instabieler maakt.


Ik denk dat de mensen die dit alles orkestreren dat maar al te goed beseffen. En dat verklaart waarom ze het doen. En waarom ze het zo doen.

Goodnight
30-12-06, 21:59
Voor mij verklaart het in ieder geval dat de wereld krankzinnig aan het worden is.

EdgarW
30-12-06, 22:09
Volgens mij is er niet zoveel nieuws onder de zon.

Behalve misschien dat de technieken en middelen waarmee het gebeurt van ongekende proporties zijn.

En behalve misschien dat de toekomst nog open ligt. Waar sommigen het heen sturen is - in grote lijnen - duidelijk. Maar misschien hebben wij - gewetensvolle mensen - ook nog wat te zeggen?

observer
30-12-06, 22:17
Geplaatst door Goodnight
Leuk geprobeerd....maar zo dom schat je mij toch niet in denk ik. ik verbaas me wel eens over gelovigen

aan de ene kant kennen ze een absolute macht toe aan een "god"aan de andere kant zien ze in gebeurtenissen een menselijke hand

een tsunami is de wil van god waarom het ophangen van dit varken dan niet?

EdgarW
30-12-06, 22:26
Jij verbaast je.
Gelovigen verwonderen zich.

Goodnight
30-12-06, 22:42
Geplaatst door observer
ik verbaas me wel eens over gelovigen

aan de ene kant kennen ze een absolute macht toe aan een "god"aan de andere kant zien ze in gebeurtenissen een menselijke hand

een tsunami is de wil van god waarom het ophangen van dit varken dan niet?

Verbazingwekkend die laconieke houding van je, heb je normaal nooit.

Blijkbaar is die logica te veel voor jouw grijze massa.

Zeg eens 'observer' ben je tegen of voor de doodstraf?

observer
31-12-06, 00:25
Geplaatst door Goodnight
Verbazingwekkend die laconieke houding van je, heb je normaal nooit.

Blijkbaar is die logica te veel voor jouw grijze massa.

Zeg eens 'observer' ben je tegen of voor de doodstraf? moeilijke vraag

ik ben tegen de doodstraf omdat hij in geval van fouten niet terug te draaien is

al is evident dat saddam een massamoordenaar is en is dat punt dus in deze wel zeker

de lijst is zo lang van het vergassen van de koerden, het moorden de martelingen, de invasies in koeweit en iran

dus in dit geval kan ik er vrede mee hebben

iloveisrael
31-12-06, 08:55
Geplaatst door Sallahddin

Zelfs de meeste barbaars volkeren gaan niemand ter dood brengen tijdens een religieus feest,

Als jij dit zo stelt he hoe zit dat dan met het de inval op Grote Verzoendag van de Arabische landen in IsraeL? Dit is namelijk De heiligste dag binnen het Jodendom.

sater
31-12-06, 09:17
:duivel: Saddam blijft vooralsnog een duivels teken van tegenspraak. Zou hij tot levenslang voor minder onrust hebben gezorgd?
Tja en waar de oud - dictator zich zelf als volksoffer ziet, is het rechtvaardig dat hij op de eerste dag van het Offerfeest wordt geofferd.

Al Sawt
31-12-06, 15:58
Geplaatst door iloveisrael
Als jij dit zo stelt he hoe zit dat dan met het de inval op Grote Verzoendag van de Arabische landen in IsraeL? Dit is namelijk De heiligste dag binnen het Jodendom. Het was ook de eerste dag van Ramadan.

sater
31-12-06, 18:09
:boos: Tijdens de nachtelijke rouwplechtigheid, was Saddams kist gedekt door de Irakeze vlag. Schaamlapje voor een karkas.

iloveisrael
31-12-06, 18:48
Geplaatst door Al Sawt
Het was ook de eerste dag van Ramadan.

Ja en?

ronald
31-12-06, 19:00
Geplaatst door Al Sawt
Het was ook de eerste dag van Ramadan.



Wat wil je daarmee zeggen? Dat het juist vanuit die kant gekeken een goed moment was?

Inanna
31-12-06, 19:22
Wat een ONZIN. Het was OFFERFEEST.
Als Kerstmis en Pasen op een dag vallen, dan mag men wat mij betreft Saddam ophangen.
Maar alleen dan!!!

observer
31-12-06, 20:13
Geplaatst door Goodnight
het is niet zozeer dat saddam iets voor de Islam betekent.

Maar zoals voor veel Christenen Kerst een feest van verzoening en vergeving is, is het offerfeest dat voor de Moslims.

Ik had verwacht dat men daar respect voor zou hebben, maar hiermee laat men zien dat de moslims en Islam wat hen betreft in de stront kunnen zakken.

Een ergere afwijzing is er wat mij betreft niet. maar het zijn moslims die de dag bepaald hebben, de strop om zijn nek hebben gedaan etc

ze hadden ook een dag kunnen wachten

Inanna
01-01-07, 10:38
De doodstraf op het offerfeest, daar kan niets goeds uit voortvloeien!

De Sunnitische Moslims zijn nu leuk heel boos op de Shi-ieten, dus verdeel en heers!
Moge George Busch spoedig hangen aan zijn eigen mijlpaal, want nu wordt het helemaal een zooitje in het Midden Oosten!

Zie: http://stanvanhoucke.blogspot.com/2006/12/empire-113.html#links

sater
01-01-07, 14:30
:tranen: beklagenswaardig Irak erfgenaam van Saddams terroristisch gekleurde nalatenschap.

Sallahddin
01-01-07, 17:19
Geplaatst door Goodnight
Leuk geprobeerd....maar zo dom schat je mij toch niet in denk ik. :fpetaf: dear lady...voor deze & je overige posts op deze thread...

ronald
01-01-07, 17:55
Geplaatst door Inanna
De doodstraf op het offerfeest, daar kan niets goeds uit voortvloeien!

De Sunnitische Moslims zijn nu leuk heel boos op de Shi-ieten, dus verdeel en heers!
Moge George Busch spoedig hangen aan zijn eigen mijlpaal, want nu wordt het helemaal een zooitje in het Midden Oosten!

Zie: http://stanvanhoucke.blogspot.com/2006/12/empire-113.html#links


Niks Bush....ze zijn al zo'n 1300 jaar boos op elkaar. Maar je hebt gelijk... ze zullen alles als een excuus ervaren en gebruiken om elkaar nog meer de koppen in te slaan.

peyote
02-01-07, 18:37
Geplaatst door Goodnight
Dus waarom uitgerekend vandaag op een belangrijke dag voor de moslims, waarin bepaalde waarden hoog in het vaandel staan.

Wanneer is er iemand op 25 of 26 december ge-executeerd?

Prcies, die dag is voor veel Christenen heilig, zo ook voor Bush...als er die dag een ter dood veroordeelde ge-executeerd zou worden zou de aarde te klein zijn.

Ik ben geen voorstander van Saddam en hij zal krijgen wat hem toekomt, maar deze daad is zo walgelijk doorzichtig en provocerend.
25 december 1989 was de executie van Nicolae en Elena Ceaucescu in Roemenië, een feestdag van de Roemeens-orthodoxe kerk (Crăciunul). Ondanks het schijnproces was deze executie voor veel Romenen een feest van verzoening en vergeving, door een dictator uit het verleden op te ruimen en met een schone lei samen aan een betere toekomst te beginnen.

888
02-01-07, 19:05
Geplaatst door Gerard074
Ik vind de doodstraf barbaars, dus ook voor deze verschrikkelijke dictator.

Maar iedereen heeft het over op deze dag, oke een Islamitische feestdag, maar wat had Sadam en zijn Baathpartij te maken met de Islam en dus met deze feestdag??

Verder vind ik dat Sadam teveel als zogenaamde held wordt neergezet.

Wat mij nog kon herinneren dat Saddam Hoessein in de oorlog tegen Iran van Ayatollah Khomeini dat Saddam Hoessein werd gesteund door de zelfde Republikeinen van de Amerikaanse President Ronald Reagen in de strijd tegen Iran. Dit was in 1980 - 1988 (eerste golfoorlog).

Goodnight
02-01-07, 19:33
Geplaatst door observer
moeilijke vraag

ik ben tegen de doodstraf omdat hij in geval van fouten niet terug te draaien is

al is evident dat saddam een massamoordenaar is en is dat punt dus in deze wel zeker

de lijst is zo lang van het vergassen van de koerden, het moorden de martelingen, de invasies in koeweit en iran

dus in dit geval kan ik er vrede mee hebben

Je bent of voor of tegen de doodstraf.

Niet zo selectief mee omgaan.

Als we gaan bepalen dat de ene moordenaar meer recht op de doodstraf heeft dan de ander kan je net zo goed het hele rechtsysteem opdoeken en gaan we fijn allen voor eigen rechter spelen.
En kan het Gerechtshof in Den haag de deuren sluiten en het personeel de laan uit sturen.

Ik vermoed eerder dat je hier vrede mee heb om de reden waarom de meeste Nederlanders ( 72% was opeens voor de doodstraf, hoe opmerkelijk).....en dat is diep en diep triest.

Goodnight
02-01-07, 19:35
Geplaatst door iloveisrael
Als jij dit zo stelt he hoe zit dat dan met het de inval op Grote Verzoendag van de Arabische landen in IsraeL? Dit is namelijk De heiligste dag binnen het Jodendom.

Oorlogen vind ik per defintie walgelijk maar goed aangezien dat niet de realiteit is: ook zoiets vind ik van weinig respect getuigen.

Ook mede omdat het ook ramadan was.

Goodnight
02-01-07, 19:41
Geplaatst door observer
maar het zijn moslims die de dag bepaald hebben, de strop om zijn nek hebben gedaan etc

ze hadden ook een dag kunnen wachten

Het gaat erom wie de leiding heeft en het heeft geen zin om de hete brij heen te draaien.

De Irakezen hebben hem zelf opgehangen etc. maar......

De Amerikanen hadden heel veel kunnen doen...aangezien ze ervan houden de regie in handen te houden:

Ervoor zorgen dat hij een EERLIJk proces kreeg in Den Haag.

Hem later aan de Irakezen overleveren, 1+1= 2...als je hem dan en dan overlevert weet je donders goed dat het snel voltrokken zal worden.

De Amerikanen wassen nu handen in onschuld maar ze weten dondersgoed dat de sjiten bloed wilden.

Dat hele 'proces' was om nog enigzins de schijn op te houden.Dan kunnen ze hoe dan ook zeggen: hij heeft een eerlijk proces gehad.


Maar ach, is allemaal mosterd na de maaltijd.

Deze gebeurtenis drukt mensen weer eens met de neus op de feiten over hoe de verhoudingen liggen.

888
02-01-07, 19:43
Geplaatst door Goodnight
Je bent of voor of tegen de doodstraf.

Niet zo selectief mee omgaan.

Als we gaan bepalen dat de ene moordenaar meer recht op de doodstraf heeft dan de ander kan je net zo goed het hele rechtsysteem opdoeken en gaan we fijn allen voor eigen rechter spelen.
En kan het Gerechtshof in Den haag de deuren sluiten en het personeel de laan uit sturen.

Ik vermoed eerder dat je hier vrede mee heb om de reden waarom de meeste Nederlanders ( 72% was opeens voor de doodstraf, hoe opmerkelijk).....en dat is diep en diep triest.

Als je 10 jaar geleden aan de mensen op straat zal vragen scheelde ook niet veel qua percentage. Alleen nu durven meer mensen hardop te zeggen dat ze voor de doodstraf zijn.

Goodnight
02-01-07, 19:43
Geplaatst door Vicky
Wat mij nog kon herinneren dat Saddam Hoessein in de oorlog tegen Iran van Ayatollah Khomeini dat Saddam Hoessein werd gesteund door de zelfde Republikeinen van de Amerikaanse President Ronald Reagen in de strijd tegen Iran.

Allemaal niet ter doende feitjes......



Vinden sommigen dus he.

Goodnight
02-01-07, 19:45
Geplaatst door peyote
25 december 1989 was de executie van Nicolae en Elena Ceaucescu in Roemenië, een feestdag van de Roemeens-orthodoxe kerk (Crăciunul). Ondanks het schijnproces was deze executie voor veel Romenen een feest van verzoening en vergeving, door een dictator uit het verleden op te ruimen en met een schone lei samen aan een betere toekomst te beginnen.

Dus?

Ah, dan moeten de Amerikanen als de weerga Bush snel lynchen.

Meest waardeloze bijdrage en vergelijking.

Goodnight
02-01-07, 19:46
Geplaatst door Vicky
Als je 10 jaar geleden aan de mensen op straat zal vragen scheelde ook niet veel qua percentage. Alleen nu durven meer mensen hardop te zeggen dat ze voor de doodstraf zijn.

Ligt eraan wie er dood gewenst wordt.

888
02-01-07, 19:51
Geplaatst door Goodnight
Ligt eraan wie er dood gewenst wordt.

Moordenaars en mensen die zware geweldsmidrijven (zonder doel)plegen. Zoals die ene kinderverkrachter -en moordenaar M. Dutroux in België e.d.

Rabi'ah.
02-01-07, 19:56
Om Saddam als persoon zal ik uiteraard geen traan laten, maar wat ik wel onrechtvaardig vind is dat hij hoogstwaarschijnlijk geen eerlijk proces heeft gehad.

Sowieso ben ik tegen de doodstraf en was het veel beter geweest als Saddam in Den Haag voor een tribunaal was berecht.

Bovendien is er sprake van overwinnaarsrecht, want alle Amerikaanse oorlogsmisdadigers (met Bush en Rumsfeld voorop!) zijn nog steeds niet bestraft.

Maar het simplistische beeld wat nu gegeven wordt, is dat met de dood van Saddam alle problemen van Irak opgelost zijn. Dat beeld wordt helaas door de realiteit afgestraft.

Het enige wat ik kan hopen is dat de berechting van Saddam enig soelaas zal bieden aan de (nabestaanden van zijn) vele slachtoffers en het Iraakse volk in het algemeen.

Dat hij op aid ul adha terecht is gesteld, vind ik overigens op zich niet erg. Want of het gebeurde rechtvaardig is of niet, heeft er niks mee te maken of het een feestdag is of niet.

En als mijn familie was afgeslacht door een bloedige dictator, zou voor mij de feestvreugde alleen maar groter worden.

Hoe dan ook, waar Saddam nu is geldt er maar 1 recht en dat is het eeuwige recht van onze Heer Allah swt.

May God have mercy on his evil soul. Want op de Dag des Oordeels zal zeker hij die rahma hard nodig hebben.

observer
02-01-07, 21:46
Om Saddam als persoon zal ik uiteraard geen traan laten, maar wat ik wel onrechtvaardig vind is dat hij hoogstwaarschijnlijk geen eerlijk proces heeft gehad. eerlijker dan zijn slachtoffers

sater
02-01-07, 23:03
:jumping: De scheldende beulen staan volstrekt in de traditie die ook tijdens Saddams schrikbewind tot de goede zeden behoorden. Uitschelden van, zonder vorm van proces, te executeren, lees ombrengen van onschuldige slachtoffers was gewoonte.

peyote
03-01-07, 16:26
Geplaatst door Goodnight
Dus?

Ah, dan moeten de Amerikanen als de weerga Bush snel lynchen.

Meest waardeloze bijdrage en vergelijking.

Zeker een waardeloze bijdrage, maar dat lag voornamelijk aan de persoon die dat uitlokte met de vraag “Wanneer is er iemand op 25 of 26 december ge-executeerd?”


Vandaag willen de mensen gewoon hun offerfeest vieren, en hoe je het wendt of keert een executie van wie dan ook werpt daar een smet op.
Ik had verwacht dat men daar respect voor zou hebben, maar hiermee laat men zien dat de moslims en Islam wat hen betreft in de stront kunnen zakken.
Een ergere afwijzing is er wat mij betreft niet.

Op dezelfde dag was er een bomaanslag in de overwegend sjiitische stad Kafu, 31 mensen dood en zeker 58 gewonden. Lijkt me toch een stuk erger dat geloofsgenoten zoiets flikken, want die zijn op de hoogte van de islamitische tradities en feesten, dat hoef/mag je van niet-moslims niet verwachten.

888
06-01-07, 14:32
Geplaatst door peyote
Zeker een waardeloze bijdrage, maar dat lag voornamelijk aan de persoon die dat uitlokte met de vraag “Wanneer is er iemand op 25 of 26 december ge-executeerd?”



Op dezelfde dag was er een bomaanslag in de overwegend sjiitische stad Kafu, 31 mensen dood en zeker 58 gewonden. Lijkt me toch een stuk erger dat geloofsgenoten zoiets flikken, want die zijn op de hoogte van de islamitische tradities en feesten, dat hoef/mag je van niet-moslims niet verwachten.

Er zijn wel mensen op 25 of 26 december ge-executeerd.

mulan
06-01-07, 15:04
Geplaatst door observer
eerlijker dan zijn slachtoffers

Sinds wanneer is dat een argument en hoe moet ik dat zien binnen de rechtspraak als je die regel gaat hanteren?

observer
06-01-07, 16:43
Geplaatst door mulan
Sinds wanneer is dat een argument en hoe moet ik dat zien binnen de rechtspraak als je die regel gaat hanteren? waarom gaat iedereen altijd uit zijn dak als er "westerse"normen opgedrongen zouden worden, maar wil iedereen nu wel dat saddam een proces had gekregen naar diezelfde westerse normen

saddam heeft gewoon een proces gekregen op iraqse wijze, zoals hij ze zelf vroeger ook nog wel eens organiseerde, jeweetwel waardij de veroordeelde, sorry verdachte, kansloos was

dat maakt saddam overigens niet minder schuldig

888
13-01-07, 09:32
Er schijnt weer nieuwe filmpje te zijn opgedoken bij Youtube. Zag het gisteren op het Journaal, kon alleen niet vinden op het Internet. Waarschijnlijk hebben ze al gewist.