PDA

Bekijk Volledige Versie : Duizenden gelovigen onverzekerd



Marsipulami
02-01-07, 21:16
Duizenden gelovigen onverzekerd


Geplaatst door Theo Borgermans op
di 2 jan '07 om 19:13u


DEN HAAG (RKnieuws.net) - Het aantal gelovigen dat bewust niet is verzekerd, is vorig jaar verdubbeld, meldt het ANP. In Nederland wonen ongeveer 11.000 mensen die door hun levensovertuiging bezwaren hebben tegen verzekeringen, waaronder de AOW en WW.



Zij maken gebruik van een speciale regeling om onder die verplichting uit te komen. De Sociale Verzekeringsbank (SVB) schrijft die stijging toe aan de komst van de nieuwe Zorgverzekeringswet op 1 januari 2006, waardoor iedereen (ook minderjarigen) verplicht is zich te verzekeren tegen ziektekosten.

Gemoedsbezwaarden kunnen de SVB vragen om vrijstelling van premies. Ze moeten dan wel extra veel belasting betalen.

Witte78
02-01-07, 21:40
Dus ze betalen die premie uiteindelijk wel, maar het wordt anders genoemd. Of zit ik er nu naast?

Bofko
03-01-07, 10:00
Geplaatst door Marsipulami
In Nederland wonen ongeveer 11.000 mensen die door hun levensovertuiging bezwaren hebben tegen verzekeringen, waaronder de AOW en WW.


:vreemd: Welke religieuze redenering zit hier achter ?

Thermopylae
03-01-07, 11:34
Ze moeten dan inderdaad meer loonbelasting betalen. Dat geld wordt op een speciale rekening gestort, en van die rekening worden dan de ziektekosten betaald. Is dus alleen maar cosmetisch, net zoals die z.g. rentevrije hypotheek.

Witte78
03-01-07, 12:13
Geplaatst door Thermopylae
Ze moeten dan inderdaad meer loonbelasting betalen. Dat geld wordt op een speciale rekening gestort, en van die rekening worden dan de ziektekosten betaald. Is dus alleen maar cosmetisch, net zoals die z.g. rentevrije hypotheek.

Met andere woorden, gewoon jezelf voor de gek houden. (typerend voor geloof?)

Marsipulami
03-01-07, 12:16
Geplaatst door Bofko
:vreemd: Welke religieuze redenering zit hier achter ?

Eerder op God dan op verzekeringsmaatschappijen vertrouwen.

Maar het is natuurlijk sneu als je slachtoffer bent van een verkeersongeval en normaal je schade vergoed zou krijgen, maar blijkt dat de chauffeur van het voertuig die het ongeval veroorzaakte uit geloofsovertuiging niet verzekerd is en dat God je schade ook niet vergoeden wil.

Marsipulami
03-01-07, 12:22
Het Goddelijk Oordeel betreffende verzekeringen
Een alomvattende beschouwing van de realiteit van verzekering doet inzien dat zij batil zijn, oftewel onverenigbaar zijn met Islam, en daarmee haram. .....

Lees hier verder: http://www.expliciet.nl/content/view/4543/52/

Bofko
03-01-07, 12:46
Geplaatst door Marsipulami
Het Goddelijk Oordeel betreffende verzekeringen
Een alomvattende beschouwing van de realiteit van verzekering doet inzien dat zij batil zijn, oftewel onverenigbaar zijn met Islam, en daarmee haram. .....

Lees hier verder: http://www.expliciet.nl/content/view/4543/52/

Verhelderend. :fpetaf:

Laat zien hoe wereldvreemd en totaal onrealistisch dit soort opvattingen zijn.
Consekwentie is dat ziekenhuis, eigen huis en auto onbereikbare zaken worden. Tenzij men miljonar is natuurlijk en een ziekenhuisopname, veroorzaakte autoschade en eventueel daardoor ziekenhuisopnames van de ander, vervanging van een afgebrand huis etc. uit eigen zak kan betalen.

Freesaf2
03-01-07, 14:31
Geplaatst door Witte78
Met andere woorden, gewoon jezelf voor de gek houden. (typerend voor geloof?)

Ik heb wel eens een Arabisch gezegde gehoord.
Vertrouw op Alah, maar bindt wel je kameel vast.

Ook in het Christendom is een veel gehoorde opvatting dat God alleen degene helpt die zichzelf helpen.

Gerard074
03-01-07, 17:09
Geplaatst door Marsipulami
Eerder op God dan op verzekeringsmaatschappijen vertrouwen.

Maar het is natuurlijk sneu als je slachtoffer bent van een verkeersongeval en normaal je schade vergoed zou krijgen, maar blijkt dat de chauffeur van het voertuig die het ongeval veroorzaakte uit geloofsovertuiging niet verzekerd is en dat God je schade ook niet vergoeden wil.

Daar hebben wij in Nederland het waarborgfonds voor.

Marsipulami
04-01-07, 10:25
Geplaatst door Bofko
Verhelderend. :fpetaf:

Laat zien hoe wereldvreemd en totaal onrealistisch dit soort opvattingen zijn.
Consekwentie is dat ziekenhuis, eigen huis en auto onbereikbare zaken worden. Tenzij men miljonar is natuurlijk en een ziekenhuisopname, veroorzaakte autoschade en eventueel daardoor ziekenhuisopnames van de ander, vervanging van een afgebrand huis etc. uit eigen zak kan betalen.


Vaccinatie en verzekering
Een minderheid (circa 30%) binnen de bevindelijk gereformeerden wijst vaccinatie af als in strijd met Gods voorzienigheid. Een heel klein deel van de kring wijst ook verzekering af om dezelfde reden. Als gemoedsbezwaarden zijn zij bij de Belastingdienst vrijgesteld van premies voor volksverzekeringen; zij moeten dan ter compensatie extra belasting betalen. Door de weigering van vaccinatie is deze kring in het verleden vaak negatief in de publiciteit gekomen. Toch speelt het bezwaar tegen vaccinatie en verzekering niet meer zo hevig als vroeger.

Bevindelijk gereformeerden weten zich in alles levend uit genade en uit de Voorzienigheid van God, want zo zegt de Heidelbergse Catechismus: dat zonder de wil van mijn hemelse Vader geen haar van mijn hoofd kan vallen, en zelfs ook, dat alle dingen voor mij tot mijn zaligheid moeten dienen (HC 1, Joh. 6:39 en 10:28, 2Thess. 3:3, 1Petr. 1:5, Matth. 10:30 en Luk. 21:18). Dus wanneer men werkelijk leeft in vertrouwen op God zal Hij voorzien en mag ik Zijn Voorzienigheid niet in twijfel trekken door het nemen van verzekeringen of door het feit dat ik mijn kinderen laat vaccineren.

Behandeling van ziekte wordt echter niet afgewezen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bevindelijk_gereformeerden

Mark
04-01-07, 11:55
Geplaatst door Gerard074
Daar hebben wij in Nederland het waarborgfonds voor.

bovendien mag die dader dan financieel tot het bot worden uitgekleed, en wat mij betreft ook een enkeltje richting dwangarbeid om alles te betalen.

Rabi'ah.
04-01-07, 15:34
"Vertrouw op God, maar bind uw kameel vast." (Arabisch gezegde)

Freesaf2
04-01-07, 16:08
Geplaatst door Rabi'ah.
"Vertrouw op God, maar bind uw kameel vast." (Arabisch gezegde)

Ok was een tijd geleden dat ik hem gehoord had.