PDA

Bekijk Volledige Versie : Scott Ritter: Israel manipuleert VS naar oorlog met Iran



HenkS
02-01-07, 23:46
A former United Nations weapons inspector and leading Iraq War opponent has written a new book alleging that Jerusalem is pushing the Bush administration into war with Iran, and accusing the pro-Israel lobby of dual loyalty and "outright espionage."

http://www.forward.com/articles/book-israel-lobby-pushing-iran-war/

Al Sawt
03-01-07, 17:31
Geplaatst door HenkS
A former United Nations weapons inspector and leading Iraq War opponent has written a new book alleging that Jerusalem is pushing the Bush administration into war with Iran, and accusing the pro-Israel lobby of dual loyalty and "outright espionage."

http://www.forward.com/articles/book-israel-lobby-pushing-iran-war/ Was hij niet die als roepende in woestijn, zei dat Irak niet over WMD beschikking had?

HenkS
10-01-07, 01:57
Geplaatst door Al Sawt
Was hij niet die als roepende in woestijn, zei dat Irak niet over WMD beschikking had?

Dat klopt. Scott Ritter is een ervaringsdeskundige die een herhalingsdaderstaat i.c. de VS ervan verdenkt de bevolking weer eens klaar te stomen voor de zoveelste aanvalsoorlog.

super ick
10-01-07, 08:39
Geplaatst door HenkS
Dat klopt. Scott Ritter is een ervaringsdeskundige die een herhalingsdaderstaat i.c. de VS ervan verdenkt de bevolking weer eens klaar te stomen voor de zoveelste aanvalsoorlog.

Ik geloof er niet zoveel van. In Amerika staan de verkiezingen voor de deur en een meerderheid is tegen de oorlog in Irak.
Voorstanders van een nieuwe oorlog kunnen het vergeten.

Spoetnik
10-01-07, 14:00
Geplaatst door super ick
Ik geloof er niet zoveel van. In Amerika staan de verkiezingen voor de deur en een meerderheid is tegen de oorlog in Irak.
Voorstanders van een nieuwe oorlog kunnen het vergeten.

Je dacht toch niet dat Bush zich iets aantrekt van het Amerikaanse publiek ?

Amerikaanse troepen vechten nu ook al in Somalie - Bush vind het niet erg om te escaleren.

super ick
11-01-07, 08:33
Geplaatst door Spoetnik
Je dacht toch niet dat Bush zich iets aantrekt van het Amerikaanse publiek ?

Amerikaanse troepen vechten nu ook al in Somalie - Bush vind het niet erg om te escaleren.

Lijkt mij logisch dat hij zich er wat van aan trekt.
De verkiezingen zullen geheel in het teken van Irak staan. De republikeinen zullen (gelukkig!) de rekening gepresenteerd krijgen. Ik weet zeker dat bv Hillary Clinton een veel genuanceerdere mening heeft dan Bush. Kon wel eens een verademing voor de wereldvrede worden.

Wizdom
11-01-07, 21:16
Geplaatst door super ick
Lijkt mij logisch dat hij zich er wat van aan trekt.
De verkiezingen zullen geheel in het teken van Irak staan. De republikeinen zullen (gelukkig!) de rekening gepresenteerd krijgen. Ik weet zeker dat bv Hillary Clinton een veel genuanceerdere mening heeft dan Bush. Kon wel eens een verademing voor de wereldvrede worden.

Keeping on dreaming.... De nieuwe wereld orde trekt zich niet aan van minderheden... noch meerderheden....


De nieuwe wereld orde is gebaseerd op gesophisticeerde lobby groepen die middels een lange arm de politiek bepalen.... De verkiezings agenda's zijn puur om het publiek om de tuin te leiden en voor voldongen feiten te laten staan middels ter plekke verzonnen 'argumenten'....

De lounges regeren... Het publiek loopt achter de feiten aan....

Zo wordt het concept 'democratie' naar het graf gedragen...

Witte78
11-01-07, 22:06
Geplaatst door Wizdom
Keeping on dreaming.... De nieuwe wereld orde trekt zich niet aan van minderheden... noch meerderheden....


De nieuwe wereld orde is gebaseerd op gesophisticeerde lobby groepen die middels een lange arm de politiek bepalen.... De verkiezings agenda's zijn puur om het publiek om de tuin te leiden en voor voldongen feiten te laten staan middels ter plekke verzonnen 'argumenten'....

De lounges regeren... Het publiek loopt achter de feiten aan....

Zo wordt het concept 'democratie' naar het graf gedragen...

Voor een groot deel zal het zo werken, maar ik denk toch wel dat de gekozen president ook wel wat macht kan uitoevenen.

Ik denk dat het probleem met de huidige democratie vooral is dat de partijen met macht niet aan één land gebonden zijn. Dus wanneer de amerikaanse regering iets doet wat een bepaalde partij niet zint, heeft het nadelige gevolgen voor de VS. Maar ik denk dat de politiek wel invloed heeft op de algemene koers die gevaren wordt. In die zin kan het kiezen van de juiste persident zeker wel positieve gevolgend hebben. Of minder negatieve gevolgen, afhankelijk van hoe je het bekijkt.