PDA

Bekijk Volledige Versie : VN-personeel misbruikt kinderen in Sudan



IbnRushd
03-01-07, 17:43
VN-personeel misbruikt kinderen in Sudan

3 januari 2007


LONDEN (ANP) - Leden van de vredesmacht van de Verenigde Naties en VN-personeel in Sudan (UNMIS) hebben kinderen onder de twaalf jaar misbruikt en verkracht. Dat schrijft de Daily Telegraph woensdag.

Volgens het blad begon het seksueel misbruik van de kinderen twee jaar geleden toen de UNMIS in Zuid-Sudan arriveerde om te helpen met de wederopbouw na 23 jaar burgeroorlog, aldus de krant.

Het blad baseert zich op een intern rapport dat al in 2005 is opgesteld door Unicef. De VN hebben het rapport nooit openbaar gemaakt en wilden dinsdag niet reageren op het bericht.

Zeventig landen

In Zuid-Sudan zijn sinds januari 2005 ruim 10.000 personeelsleden van de VN uit zeventig landen werkzaam. Volgens de krant kwamen binnen enkele maanden al de eerste berichten binnen over seksueel misbruik van kinderen.

De krant heeft verklaringen van meer dan twintig slachtoffertjes verzameld. De kinderen behoren tot de zogenoemde ,,verloren generatie'' die gedurende de oorlog van hun ouders gescheiden zijn geraakt en op straat slapen in Juba, de regionale hoofdstad. Ze worden door VN-personeel opgepikt in hun auto's en gedwongen om seks met hen te hebben. Op deze wijze zouden honderden zijn misbruikt.

Volgens The Daily Telegraph is ook de regering van Sudan op de hoogte van deze praktijken en zou zij zelfs een video hebben waarop te zien is dat drie VN-medewerkers seks hebben met drie kleine meisjes.

nieuwsfeit.nl

barfly
03-01-07, 18:00
'VN-personeel misbruikt kinderen in Soedan'

AP

LONDEN - Leden van de vredesmacht van de Verenigde Naties en VN-personeel in Soedan (UNMIS) hebben kinderen onder de twaalf jaar misbruikt en verkracht. Dat schrijft de Daily Telegraph woensdag.

Volgens de Britse krant begon het seksueel misbruik van de kinderen twee jaar geleden toen de UNMIS in Zuid-Soedan arriveerde om te helpen met de wederopbouw na 23 jaar burgeroorlog, aldus de krant.

De Daily Telegraph baseert zich op een intern rapport dat al in 2005 is opgesteld door Unicef.en op gesprekken met slachtoffers, onder wie kinderen van 12, jongens zowel als meisjes.

In Zuid-Soedan zijn sinds januari 2005 ruim 10.000 personeelsleden van de VN uit zeventig landen werkzaam. Volgens de krant kwamen binnen enkele maanden al de eerste berichten binnen over seksueel misbruik van kinderen.

De krant heeft verklaringen van meer dan twintig slachtoffertjes verzameld. De kinderen behoren tot de zogenoemde ‘verloren generatie’ die gedurende de oorlog van hun ouders gescheiden zijn geraakt en op straat slapen in Juba, de regionale hoofdstad. Ze worden door VN-personeel opgepikt in hun auto's en gedwongen om seks met hen te hebben. Op deze wijze zouden honderden zijn misbruikt.

Volgens The Daily Telegraph is ook de regering van Soedan op de hoogte van deze praktijken en zou zij zelfs een video hebben waarop te zien is dat drie VN-medewerkers uit Bangladesh seks hebben met drie kleine meisjes.

VN-ondersecretaris-generaal Jane Holl Lute zei dat er een onderzoek zal worden ingesteld naar aanleiding van het verhaal in The Daily Telegraph. Volgens haar zouden de beschuldigingen op waarheid kunnen berusten, maar betreft het waarschijnlijk geen nieuwe beschuldigingen. Ook verzekerde ze dat er actie zal worden ondernomen, mocht daartoe aanleiding bestaan.

De kwestie is pijnlijk voor de VN. De nieuwe secretaris-generaal, Ban Ki-moon, zei juist dinsdag op zijn eerste werkdag dat hij ook een vredesmacht naar de westelijke Soedanese regio Darfur wil sturen. Hier zijn honderdduizenden mensen omgekomen door de al drie jaar durende burgeroorlog waardoor miljoenen op de vlucht zijn geslagen. De Soedanese regering weigert vooralsnog een VN-vredesmacht toe te laten in Darfur.

Bron: www.volkskrant.nl (http://www.volkskrant.nl/buitenland/article384067.ece/VN-personeel_misbruikt_kinderen_in_Soedan)

Iets uitgebreider stukje. Misschien dachten die smerige honden dat ze op een betaalde sex vakantie waren?

observer
03-01-07, 19:14
hmm ibn dat je dit plaatst

of was je niet opgevallen dat de daders(bangladesh 90% moslims) kinderen in zuid sudan(overgrote deel christenen) verkrachten

IbnRushd
03-01-07, 19:40
Geplaatst door observer
hmm ibn dat je dit plaatst

of was je niet opgevallen dat de daders(bangladesh 90% moslims) kinderen in zuid sudan(overgrote deel christenen) verkrachten

Wil je suggereren dat de daders moslim zijn?

Of schuif je graag de schuld in de schoenen van moslims ipv de VN. VN is namelijk eindverantwoordelijk over de daden die door hun eigen mensen gepleegd zijn.

observer
03-01-07, 20:54
Geplaatst door IbnRushd
Wil je suggereren dat de daders moslim zijn?

Of schuif je graag de schuld in de schoenen van moslims ipv de VN. VN is namelijk eindverantwoordelijk over de daden die door hun eigen mensen gepleegd zijn. de daders van het filmpje zijn soldaten uit bangladesh

bangladesh is 90% moslim kans is dus groot

IbnRushd
03-01-07, 21:22
Geplaatst door observer
de daders van het filmpje zijn soldaten uit bangladesh

bangladesh is 90% moslim kans is dus groot

Ow, je weet het dus niet. In ieder geval zijn het VN-medewerkers. VN is er uiteindelijk aansprakelijk voor.

observer
03-01-07, 22:33
Geplaatst door IbnRushd
Ow, je weet het dus niet. In ieder geval zijn het VN-medewerkers. VN is er uiteindelijk aansprakelijk voor. zeg ik ook niet zeg dat de kans groot is

en de vn is niet verantwoordelijk de daders zijn er zelf verantwoordelijk voor

IbnRushd
03-01-07, 22:57
Geplaatst door observer
zeg ik ook niet zeg dat de kans groot is

en de vn is niet verantwoordelijk de daders zijn er zelf verantwoordelijk voor

Je bent pas zinnig bezig als je weet hoeveel Bangladeshische moslim VN-medewerkers zijn. Dan mag je pas kansberekening maken.

VN heeft altijd de eindverantwoordelijk. Dus niet omheen draaien.

Blijft frappant dat je graag moslims er bij betrekt. Misschien merk je het niet, maar je laat wel je verborgen agenda zien.

observer
04-01-07, 07:58
Geplaatst door IbnRushd
Je bent pas zinnig bezig als je weet hoeveel Bangladeshische moslim VN-medewerkers zijn. Dan mag je pas kansberekening maken.

VN heeft altijd de eindverantwoordelijk. Dus niet omheen draaien.

Blijft frappant dat je graag moslims er bij betrekt. Misschien merk je het niet, maar je laat wel je verborgen agenda zien. het leger van bangladesh zal heus niet compleet uit niet moslims bestaan, de meeste nationale legers zijn eerder hoger in % van de dominante groep dan lager

hahaha

je mist mijn punt of het moslims zijn die christenkinderen verkrachten was niet eens het punt, vroeg me alleen af of jij toen je het topic neerzette wel goed gelezen had hoe en wat, mijn vermoeden was dat jij beelden voor je ogen kreeg van blonde blanke mannen die arme afrikaanse of arabische meisjes aan het grijpen waren

dat de vn enige verantwoordelijkheid heeft zal best, maar de daders hebben het gedaan, punt en ik neem niet aan dat in handboek staat dat stimuleren van de opbouw door verkrachting moet gebeuren, dat is meer de stijl van de arabische milities in darfur

IbnRushd
04-01-07, 11:13
Geplaatst door observer
het leger van bangladesh zal heus niet compleet uit niet moslims bestaan, de meeste nationale legers zijn eerder hoger in % van de dominante groep dan lager

hahaha

je mist mijn punt of het moslims zijn die christenkinderen verkrachten was niet eens het punt, vroeg me alleen af of jij toen je het topic neerzette wel goed gelezen had hoe en wat, mijn vermoeden was dat jij beelden voor je ogen kreeg van blonde blanke mannen die arme afrikaanse of arabische meisjes aan het grijpen waren

dat de vn enige verantwoordelijkheid heeft zal best, maar de daders hebben het gedaan, punt en ik neem niet aan dat in handboek staat dat stimuleren van de opbouw door verkrachting moet gebeuren, dat is meer de stijl van de arabische milities in darfur

Ik vraag me oprecht af of jij mijn topic-artikel wel goed gelezen hebt. Want als dat wel zo was, dan had je duidelijk gezien dat het woord 'Bangladesh' niet in mijn topic-artikel voorkomt.

En waarom, nu we het er toch over hebben, zouden ze islamitische vn-medewerkers in Zuid-Sudan neerzetten, terwijl zij weten dat er duidelijk een groot haat bestaat tussen moslims en christenen in dat gebied.

Verder blijft het natuurlijk leuk hoe jij over moslims denkt. :)

mulan
04-01-07, 11:21
Geplaatst door observer
hmm ibn dat je dit plaatst

of was je niet opgevallen dat de daders(bangladesh 90% moslims) kinderen in zuid sudan(overgrote deel christenen) verkrachten

Ik ben sprakeloos. Jij hebt echt duidelijk issues.

observer
04-01-07, 13:10
Geplaatst door mulan
Ik ben sprakeloos. Jij hebt echt duidelijk issues. nee hoor maar meestal is het zo dat ibn onderwerpen zoekt waarin duivels westerikken arme moslims slecht behandelen, maar heb het vermoeden dat hij in dit geval dus fout gelezen heeft\


En waarom, nu we het er toch over hebben, zouden ze islamitische vn-medewerkers in Zuid-Sudan neerzetten, terwijl zij weten dat er duidelijk een groot haat bestaat tussen moslims en christenen in dat gebied. en als je er christenen neerzet dan niet zeker?

het gaat hier overigens over vn soldaten niet hulpverleners laat dat duidelijk zijn

dat gezegd hebbende bangladesh is wel 1 van de weinige landen die het risico genomen heeft daar mensen heen te sturen

IbnRushd
04-01-07, 13:24
Geplaatst door observer
nee hoor maar meestal is het zo dat ibn onderwerpen zoekt waarin duivels westerikken arme moslims slecht behandelen, maar heb het vermoeden dat hij in dit geval dus fout gelezen heeft\

So, liegen kun je ook nog. Er is maar een persoon die zeer slecht leest, en dat ben jij. Verder zou het verstandig zijn als je je vooroordelen voor je houdt.


Geplaatst door observer

en als je er christenen neerzet dan niet zeker?

het gaat hier overigens over vn soldaten niet hulpverleners laat dat duidelijk zijn

dat gezegd hebbende bangladesh is wel 1 van de weinige landen die het risico genomen heeft daar mensen heen te sturen

In Zuid-Sudan wonen voornamelijk Sudanese christenen en andere traditionele godsdienstige belijders. Iemand met een strategisch inzicht zou nooit zomaar islamitische vn-mederwerkers daar heen sturen, maar juist naar noord- en midden-sudan, gezien het etnische (en wellicht religieuze) conflict die daar afspelen. Zo bouw je een vertrouwensrelatie, en wordt er ook opgelet naar de gevoelens van de mensen.

H.P.Pas
04-01-07, 14:41
Geplaatst door IbnRushd

In Zuid-Sudan wonen voornamelijk Sudanese christenen en andere traditionele godsdienstige belijders.

:hihi:

observer
04-01-07, 16:51
Geplaatst door IbnRushd
In Zuid-Sudan wonen voornamelijk Sudanese christenen en andere traditionele godsdienstige belijders. Iemand met een strategisch inzicht zou nooit zomaar islamitische vn-mederwerkers daar heen sturen, maar juist naar noord- en midden-sudan, gezien het etnische (en wellicht religieuze) conflict die daar afspelen. Zo bouw je een vertrouwensrelatie, en wordt er ook opgelet naar de gevoelens van de mensen.

1 we sturen ook christelijke nederlandse soldaten naar iraq en afghanistan, idem naar libanon waar religie ook een issue is en ga zo maar door

dus betwijfel of de vn daar naar gekeken heeft, betwijfel nog meer of bangladesh de uit te zenden troepen heeft geselecteerd op geloof

feitelijk zie ik het probleem ook niet

ik zeg niet dat dit moslims waren, hooguit dat de kans groot is

sterker nog als ik een tientje kreeg voor elke keer dat "blanke doet dit" "christen doet dat" "jood doet huppel" etcetc dan is mijn constatering dat in dit geval de kans groot is dat het moslim daders zijn en christen slachtoffers niet zo extreem

integendeel als ik in de sfeer van gehandeld had, dan had ik een nieuw topic geopend met een kop als "moslims verkrachten christenkinderen, beestachtige moslim symboliek" of iets dergelijks

IbnRushd
04-01-07, 17:26
Geplaatst door observer
1 we sturen ook christelijke nederlandse soldaten naar iraq en afghanistan, idem naar libanon waar religie ook een issue is en ga zo maar door

Dat is geheel anders.


Geplaatst door observer

dus betwijfel of de vn daar naar gekeken heeft, betwijfel nog meer of bangladesh de uit te zenden troepen heeft geselecteerd op geloof

feitelijk zie ik het probleem ook niet

ik zeg niet dat dit moslims waren, hooguit dat de kans groot is

sterker nog als ik een tientje kreeg voor elke keer dat "blanke doet dit" "christen doet dat" "jood doet huppel" etcetc dan is mijn constatering dat in dit geval de kans groot is dat het moslim daders zijn en christen slachtoffers niet zo extreem

integendeel als ik in de sfeer van gehandeld had, dan had ik een nieuw topic geopend met een kop als "moslims verkrachten christenkinderen, beestachtige moslim symboliek" of iets dergelijks

Heb jij mij ooit een kop zien veranderen die niet overeenkomt met het artikel?

Verder hecht ik niet aan jouw speculaties. Feit is dat zoiets gewoon niet kan, ongeacht de etniciteit en geloof.