PDA

Bekijk Volledige Versie : Geweld is van alle culturen



Freesaf2
04-01-07, 16:06
Familie hakt in op schoonzoon

De 22-jarige student Mohammed Iqbal is in Pakistan zwaar verminkt door zijn schoonfamilie. Hij trouwde zonder toestemming met zijn 19-jarige geliefde, waarna tientallen leden van haar familie wraak kwamen nemen. Iqbal's oren en neus werden afgesneden, en er werd met een bijl op zijn been gehakt. Ook de moeder en de broer van Iqbal werden toegetakeld. Alle drie overleefden ze de aanval. Jaarlijks sterven in Pakistan naar schatting duizend mensen door eerwraak.

http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2007/01/familie_hakt_in_op_schoonzoon.html

Dode na schietpartij op middelbare school VS

AMSTERDAM - Bij een schietpartij op een middelbare school in de Amerikaanse staat Washington is ten minste één dode gevallen. Dit meldt het persbureau AP. Het slachtoffer zou een mannelijke scholier zijn. De politie heeft de schutter aangehouden.

Volgens politiewoordvoerder Mark Fulghum was de identiteit van de schutter al bij de politie bekend. Deze zou eveneens een scholier zijn en zich niet langer ophouden in de buurt van de school. De politie kreeg rond half acht 's ochtends, plaatselijke tijd, melding van de schietpartij op Foss High School in Tacoma

http://www.nu.nl/news/933596/29/Dode_na_schietpartij_op_middelbare_school_VS.html


Om maar aan te geven dat in elke cultuur gekken rondlopen.

Witte78
04-01-07, 16:28
In de ene cultuur wel meer dan in de andere. Hoe de verhoudingen liggen zal moeilijk zijn te bepalen.

Al Sawt
04-01-07, 16:48
Geplaatst door Witte78
In de ene cultuur wel meer dan in de andere. Hoe de verhoudingen liggen zal moeilijk zijn te bepalen. Volkomen met je eens.

Ik kijk altijd naar oorlogen als graadmeter.

Rabi'ah.
04-01-07, 16:49
Geplaatst door Al Sawt


Ik kijk altijd naar oorlogen als graadmeter.

Maar zijn oorlogen niet eerder een uitzondering dan een regel?

Want bij mijn medeweten gedragen legers uit (praktisch) alle landen zich tijdens oorlogen barbaars.

Bofko
04-01-07, 18:15
Geld dat ook voor zinloos geweld ? :cheefbek: