PDA

Bekijk Volledige Versie : Grote brand in partycentrum en parenclub Rotterdam



Mark
05-01-07, 09:56
Grote brand in partycentrum en parenclub Rotterdam

Gepost door Sander (Xender) - Bron: NOS
Gepubliceerd: vrijdag 5 januari 2007 @ 06:37
Een partycentrum en een parenclub in Rotterdam zijn door brand verwoest. Rond 02:00 uur afgelopen nacht brak de brand uit. Rond 06:30 uur vanochtend was de brandweer nog steeds bezig met blussen.

In de panden was niemand aanwezig, dus gewonden zijn er niet. Zo'n 55 omwonenden zijn wel geëvacueerd vanwege flinke rookontwikkeling. Maar de huizen lopen geen gevaar.

Ook zijn er koikarpers en schildpadden uit de parenclub in veiligheid gebracht. De brand is begonnen in het partycentrum, maar waardoor is nog niet bekend

ronald
05-01-07, 10:15
Je titel boven dit bericht riekt naar blasfemie.

Mark
05-01-07, 10:20
Geplaatst door ronald
Je titel boven dit bericht riekt naar blasfemie.

en waarom dan wel? :)

ronald
05-01-07, 10:28
Geplaatst door Mark
en waarom dan wel? :)

Je doet klinken alsof Gd een vuurtje heeft zitten steken of die of datgene die wel de oorzaak was heeft aangespoord. Menselijk onverschilligheid, moord, oorlog, geweld gebeurt door mensen handen die ermee in hun geest hebben zitten spelen.

Mark
05-01-07, 10:29
Geplaatst door ronald
Je doet klinken alsof Gd een vuurtje heeft zitten steken of die of datgene die wel de oorzaak was heeft aangespoord. Menselijk onverschilligheid, moord, oorlog, geweld gebeurt door mensen handen die ermee in hun geest hebben zitten spelen.

Grijpt god nooit in als mensen zich niet aan zijn regels houden?

ronald
05-01-07, 10:58
Geplaatst door Mark
Grijpt god nooit in als mensen zich niet aan zijn regels houden?

Je kunt Gd niet zien als een grote politieagent. De "vrije keuze" van de mens is een door Gd gegeven menselijke eigenschap. Zou Gd wel meteen "ingrijpen" dan bestaat die keuze niet meer. Dan wordt iedereen opeens allemaal brave jongetjes. Dat is het verschil tussen mensen en engelen. De mens is een moraal wezen met een eigen verantwoordelijkheid over zijn vrije keuze.

Witte78
05-01-07, 11:47
Geplaatst door ronald
Je kunt Gd niet zien als een grote politieagent. De "vrije keuze" van de mens is een door Gd gegeven menselijke eigenschap. Zou Gd wel meteen "ingrijpen" dan bestaat die keuze niet meer. Dan wordt iedereen opeens allemaal brave jongetjes. Dat is het verschil tussen mensen en engelen. De mens is een moraal wezen met een eigen verantwoordelijkheid over zijn vrije keuze.

Wat een sadist die god. Eerst zeggen dat wanneer je niet luisterd, je eeuwig zal lijden in de hel, daarna geeft hij ons vrije will. Ja DUH dat sommige mensen dan het verkeerde pad op gaan :student:

Noam
05-01-07, 11:51
Geplaatst door Mark
Grote brand in partycentrum en parenclub Rotterdam

Gepost door Sander (Xender) - Bron: NOS
Gepubliceerd: vrijdag 5 januari 2007 @ 06:37
Een partycentrum en een parenclub in Rotterdam zijn door brand verwoest. Rond 02:00 uur afgelopen nacht brak de brand uit. Rond 06:30 uur vanochtend was de brandweer nog steeds bezig met blussen.

In de panden was niemand aanwezig, dus gewonden zijn er niet. Zo'n 55 omwonenden zijn wel geëvacueerd vanwege flinke rookontwikkeling. Maar de huizen lopen geen gevaar.

Ook zijn er koikarpers en schildpadden uit de parenclub in veiligheid gebracht. De brand is begonnen in het partycentrum, maar waardoor is nog niet bekend

daar gaan mijn leuke weekends :hihi:

ronald
05-01-07, 11:52
Geplaatst door Witte78
Wat een sadist die god. Eerst zeggen dat wanneer je niet luisterd, je eeuwig zal lijden in de hel, daarna geeft hij ons vrije will. Ja DUH dat sommige mensen dan het verkeerde pad op gaan :student:


Waar staat dat Gd iemand eeuwig zal laten branden in de hel als hij niet luistert? Als dat zo zou zijn denk ik dat een aantal mensen ook zonder die waarschuwing op het verkeerde pad zal gaan. Te weinig moraal zeg maar.

Witte78
05-01-07, 11:55
Geplaatst door ronald
Waar staat dat Gd iemand eeuwig zal laten branden in de hel als hij niet luistert? Als dat zo zou zijn denk ik dat een aantal mensen ook zonder die waarschuwing op het verkeerde pad zal gaan. Te weinig moraal zeg maar.

Naja dat hoor ik hier een daar wel eens. Ongelovige gaan naar de hel. Moraal doet er verder niet toe. Sterker nog, mensen die tien keer beter zijn dan menig gelovige gaan evengoed naar de hel, maar de gelovige niet, aldus de religies.

(volgens mij is het jodendom hier uitzondering in trouwens. Maar christendom of islam is het wel zo, correct me if im wrong)

Mark
05-01-07, 11:59
Geplaatst door Noam
daar gaan mijn leuke weekends :hihi:

ik dacht al dat ik je ergens van kende :student:

ronald
05-01-07, 12:02
Geplaatst door Witte78
Naja dat hoor ik hier een daar wel eens. Ongelovige gaan naar de hel. Moraal doet er verder niet toe. Sterker nog, mensen die tien keer beter zijn dan menig gelovige gaan evengoed naar de hel, maar de gelovige niet, aldus de religies.

(volgens mij is het jodendom hier uitzondering in trouwens. Maar christendom of islam is het wel zo, correct me if im wrong)

Je moet niet alles geloven hoor. Btw...moraal en "gelovig zijn" zijn geen synoniemen hoor. Over hel...ja, daarover doen zulke wildwestverhalen de ronde.

observer
05-01-07, 12:05
Geplaatst door Mark
Grijpt god nooit in als mensen zich niet aan zijn regels houden? waarom zou god dan de brand in het partycentrum laten beginnen en niet in de parenclub

Witte78
05-01-07, 12:07
Geplaatst door ronald
Je moet niet alles geloven hoor. Btw...moraal en "gelovig zijn" zijn geen synoniemen hoor. Over hel...ja, daarover doen zulke wildwestverhalen de ronde.

Nou ja, als een gelovige het zelf tegen mij zegt, en als ik op de TV toevallig op een islamitisch omroep zap, waar het mij met behulp van de koran even haarfijn wordt uitgelegd (nederlands ondertiteld), dan geloof ik wel dat ze dat geloven ;).

Ik trek me er natuurlijk niet veel van aan, maar denk wel bij mezelf, wat een sadist die god van hun.

Over dat moreel en gelovig zijn synoniem zijn, voor mij als ongelovige zeker niet, maar voor een gelovige waarschijnlijk wel tot zekere mate. (als in, gelovig zijn is moreel)

Noam
05-01-07, 12:13
Geplaatst door Mark
ik dacht al dat ik je ergens van kende :student:

Welke cabine zat jij dan?

Mark
05-01-07, 12:23
Geplaatst door Noam
Welke cabine zat jij dan?

oh geen cabine hoor maar in het gangbangbubbelbad

Noam
05-01-07, 12:26
Geplaatst door Mark
oh geen cabine hoor maar in het gangbangbubbelbad

hm herken ik je nog niet..zaten meerdere blonde knullen in